eitaa logo
الهادی
22.5هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1هزار ویدیو
48 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 این ظلم، به معارف ما شده است. صغیر و کبیر می‌خواسته است که کتاب بنویسد، آمده و دیده که نمی‌تواند صبغه روحانی به خودش بدهد؛ یعنی انتقال به وسعت، برایش امکان‌پذیر نبوده است، آن عوالم بزرگ را کوچک و خیالی و مادی تعریف کرده است؛ 🔸 حتی فرمایشات اهل‌بیت را هم با دیدِ مادی، تجزیه و تحلیل کرده است و این ظلم را به روایات ما هم کرده است و الآن هم می‌گوید و مستمعین هم همین دید را پیدا می‌کنند. این مطابق ذوقشان است. چون همه نگاه‌ها مادی است و کوچک و محدود است و این تشبیه را هم، همه می‌پذیرند که آن [عالَم] را کوچک کنند. این‌طوری برایشان گواراتر است چون مردم فکر می‌کنند که انتقال به آن عالم، یعنی فنا و نیستی؛ چون نرفته و ندیده است؛ لذا مساوی با نیستی می‌داند. 🔸 اگر بخواهد نعمتی را از آن عالَم گزارش کند، باید یک رنگ و بوی دنیایی به آن بدهد، تشبیهاتش و حد و حدودش را دنیایی کند تا بتواند لمسش کند و حسش کند. و این کار را انجام میدهند، درحالیکه اهل‌بیت می‌خواستند ما را مهمان سفره‌های بزرگ کنند، نه این‌که خیالات ما را جوّال کنند و همهٔ آن فضاها را تشبیهات مادی و نگرش‌های خوبِ روزانه به آن‌ها بدهیم، به گونه‌ای که همین که هستیم باشیم، با همین محدودیت‌ها، با همین ذوق و سلیقه‌ها، فقط کنار اهل‌بیت باشیم، عملیاتی شدن این امر، کمی [غیر معمول است] کد ۸۴۵ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
مجله خُلُق شماره ۹۷ با مطالب متنوع اخلاقی، منتشر شد. 🏷 پرونده ویژه این شماره: سالک مجاهد (بررسی شخصیت اخلاقی و معنوی سید مقاومت) این پرونده شامل مطالب گوناگون و متنوعی است که برخی عناوین مهم آن عبارت است از: ▫️سیر خورشید/ مروری بر زندگی‌نامه سید حسن نصرالله ▪️عبد صالح خدا/ مصاحبه اختصاصی نشریه خُلُق با آیت‌الله کعبی ▫️موحد وحدت‌بخش/ مصاحبه اختصاصی نشریه خُلُق با آیت‌الله نجم‌الدین طبسی ▪️مصباح سید/ مصاحبه اختصاصی نشریه خُلُق با حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی مصباح درباره ارتباط آیت‌الله مصباح با سید حسن نصرالله ▫️گنجینه فضائل/ مصاحبه اختصاصی نشریه خُلُق با حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسین زین‌الدین ☎️ برای تهیه با شماره زیر تماس بگیرید: ۰۹۱۲۳۵۱۳۸۷۲ انتشارات خُلُق ▪️https://eitaa.com/khologh_nashr ▫️@Kholoq_nasher
الهادی
مجله خُلُق شماره ۹۷ با مطالب متنوع اخلاقی، منتشر شد. 🏷 پرونده ویژه این شماره: سالک مجاهد (بررسی شخص
🔹با توجه به نکات ارزنده و بدیع و فراوانی که در این شماره از مجله خلق در مورد سید مقاومت طرح شده است لطفا جهت معرفی بهتر ایشان اطلاع رسانی بفرمایید. با تشکر ادمین
🔻 خدای متعال بشر را عمیق آفریده است؛ در مصادیق، اگر حداقل، خود ما مدت‌ها هم کار بکنیم، در نهایت، تفاوتی بین علم و جهل مرکب نمی‌دهیم. 🔸 در خیلی از مطالب گیر می‌کنیم. مقدمات به گونه‌ای چینش شده است که یافته‌های ما جهل مرکب است، حالا چه کسی می‌تواند این را تشخیص بدهد؟ هم کسی که جهل مرکب دارد، به امری یقین دارد، هم کسی که علم دارد، یقین دارد. حاصل این دو، خودش را در ما به صورت یکسان نشان می‌دهد و آن، یقینی است که در هر دو مورد داریم. 🔹 مثلا یک نفر آدم کم عقل را فرض کنید که از دهات آمده بود، صبح از کنار یک مغازه رد می‌شد، دید که یک نفر لُنگی بسته است و دیگی جلوی خود گذاشته است. پرسید این چیست؟ گفتند این کله‌پاچه است و این هم فروشنده است. پول همراه خودش نداشت و رفت. 🔸 دفعه بعد که به شهر آمد، دید که یک نفر لنگ بسته و کنار کوچه نشسته و یک قدح هم جلویش است و یک چیزی هم در قدح است. با خودش گفت: پس این هم کله‌پاچه است؛ چون این فرد، هم لنگ بسته است، هم قدح جلوی او هست، آب هم دارد و یک چیزهایی هم داخلش هست. 🔹 نمی‌دانست که این دومی، چرم‌دوز بود، و اینهایی هم که در قدح بود، چرم‌هایی بود که در آب خیس می‌کرد که بتواند بدوزد. ادامه دارد...‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
ادامه قبل... 🔻 آن فرد آمد و گفت که این پول را بگیر و به من کله‌پاچه بده. این شخص هم وقتی دید که این خیلی حواسش پرت است، گفت: باشد، بیا بنشین. 🔸 یک کاسه برداشت و چند تکه از این چرم‌ها را داخلش انداخت و آبش را هم داخل کاسه ریخت و گفت: بیا. این هم کناری نشست و شروع به خوردن چرم‌ها کرد و آبش را هم سرکشید. به این میگویند: جهل مرکب. 🔹 بعد برای این‌که کم نیاورد، وقتی که می‌خواست برود، در کنار گوش این پیرمردِ چرم‌دوز گفت که با خودت نگویی که این آدم، هالو بود و نفهمید، این کله پاچه، گوشت‌هایش نپخته بود. حالا می‌خواهد که ادعای علم هم بکند که نگویی که نفهمید و فریب خورد، گوشت‌هایش نپخته بود. 🔸 چقدر تفاوت است بین خوردن چرم و کله‌پاچه! ولی یک نفر در کمال قاطعیت می‌آید و فکر می‌کند که خیلی هم داناست و یک حاشیه هم به کارش می‌زند. این عمل، خیلی در کارهای ما سریان دارد. با فهم‌های کج، یک برداشت کجی هم داشته باشیم و یک حاشیه کج، اندر کجی هم بزنیم و بعد، دستی هم به پهلو بزنیم که أنا فلان و فلان... کد ۸۴۵ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
💠 ولادت الگوی صبر، فداکاری و بندگی، حضرت زینب کبری سلام الله علیها بر امام زمان علیه السلام و همه محبین مبارک‌باد. 🔸 همه باهم با ذکر صلواتی ارادت و عشق خودمان را به آن حضرت اعلام می‌داریم... 🔺 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
💠 راه رسیدن به زیبابینی 🔻 اگر انسان بتواند با یک زاویه‌ی دلش، دائما با خدا در تماس باشد، لحظه به لحظه، لذت برکات و رحمت الهی را در تمام زندگی‌اش حس می‏کند «و ما عند اللّه‏ خیر و أبقی» (و آنچه نزد خداست بهتر و پایدارتر است. شوری /۳۶) «و للآخرة اکبر درجات و اکبر تفضیلا» (و قطعاً درجات آخرت و برترى آن بزرگتر و بيشتر است. اسراء/۲۱). 🔸 ما ابهام زیادی داریم که مثلاً بعد از مرگ، چه به سرمان می‏آید؟ کجا می‏رویم؟ چه کار می‏کنیم؟ لذا می‏ترسیم، چون نمی‏دانیم آن طرف چه خبر است. 🔹 اگر [در این دنیا] کوچکترین لطمه به ما بخورد، ضرر می‏پنداریم، به خاطر اینکه از زمان بهره نبرده‏ایم و از امکانات استفاده نکرده‏ایم. شما حساب کنید به زندگی یک نفر، ضرر مالی یا... می‏خورد. قضایا به گونه‌ای پیش می‌رود که حالا که این ضرر به او خورد، می‏آید و مثلاً در مسیر حفظ قرآن می‌افتد -حالا یک مثالی که برای ما مهم است عرض می‌کنم- و بعد از یکی، دو سال حافظ قرآن می‏شود. 🔸 بعد نگاه می‏کند می‌بیند که فلان ضرر و اتفاق، باعث شد که او در جریان حفظ قرآن قرار گیرد، لذا دیگر به این اتفاق، به دید یک ضرر نگاه نمی‏کند، چون یک چیز خیلی بزرگ‌تر نصیبش شده است و آن را نفع می‌بیند. 🔹 اگر انسان در محدوده‌ی وظائفش، این حس را پیدا کرد یا رشد کرد، آن وقت [شبیه] جریان حضرت زینب (علیهاالسلام) می‏شود که فرمود: «ما رأیت الا جمیلا». اتفاق هر اندازه هم بزرگ باشد، چون که او رشد خود را کرده است، رضای خدا و رسول خدا و پدرش را به دست آورده است و وفاداریش را ثابت کرده است، در این قضیه خسارت ندیده است. همه‌ی این‌ها، نمره [و درجه] است. آن وقت، دنیا [در نگاه انسان] زیبا می‏شود. کد ۱۸۵ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
💠 حضرت زینب (س) غیر قابل قیاس با غیر معصومین(ع) 🔻 بین مقام چهارده معصوم (علیهم السلام) و مرتبه بعد از آنها خیلی فاصله است؛ مثل دریا و قطره و در بین خود آن‌ها [هم] درجاتی دارد، افراد عادی غالباً روی اجسام ولایت دارند؛ ولی دیگر در عالم برزخ و... ولایتشان سعه ندارد؛ 🔸 مثلاً حضرت زینب ‏سلام الله علیها را با حضرت زهراء سلام الله علیها نمی‏شود مقایسه کرد؛ ولی از آن طرف با غیرشان هم نمی‏شود مقایسه کرد. 🔹 بعضی‏ها می‏خواهند مقام حضرت زهراء (سلام الله علیها) را بالا ببرند؛ لذا ایشان را ترجیح بر حضرت علی (علیه السلام) می‏دهند و حال آنکه در اینجا حضرت زهراء (سلام الله علیها) را بالا نبرده‏اند بلکه حضرت علی (علیه‌السلام) را پائین آورده‏اند. 🔸 همین که انسان این را بفهمد که سوّمین سلطان عالم وجود حضرت زهراء (سلام الله علیها) است این خودش خیلی مهم است. کد ۶۰ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 حس درک معارف این‌طور نیست که من همین که هستم، باشم و فقط، به من علوم لدنی اضافه شود. اینطور نمی‌شود و چنین چیزی نداریم. حتماً تغییر می‌خواهد، از بین بردن خلأها و کاستی‌ها می‌خواهد. اصلاً این‌طوری [شدن،] به درد خدا و به درد عالَم غیب نمی‌خورد که من همین‌طور[که هستم پیش] بروم و فقط علمم اضافه شود. 🔸 جنس عالم غیب، یک جنس دیگری است و من باید دیدِ [وسیعی] پیدا کنم. دیدِ من در دنیا اینطور است که وقتی به جلو نگاه می‌کنم احیاناً تا صد متر را به گونه‌ای می‌بینم، تا دویست متر را به گونه‌ای دیگر و تا یک کیلومتر را به گونه‌ای دیگر می‌بینم. 🔹 این یک دید است که بشر دارد، زیاد و کمِ آن هم، خیلی با هم تفاوت نمی‌کند؛ ولی جنس عالم غیب، اگر بنا باشد من با آن آشنا باشم، نگرش وسیع را به من می‌آموزد؛ 🔸 یعنی آنقدر دیدِ باطن - که عین همین بصر و بصیرت، در آن‌جا کارایی دارد – [زیاد میشود که] می‌تواند [کل عالَم را] بزرگ ببیند و همه این دنیا را [نسبت به کل عالم] مثل یک گردویی بتواند ببیند و اگر بزرگ بشود، می‌بیند. 🔹 آن‌جا چه آسمانی هست؟ چه زمینی هست؟ چه نگرشی هست که این دنیای فعلی را می‌بیند. این دنیا [با اینکه] همین‌قدر است [و بزرگ است] ولی نسبت به آن وسعت [عالَم] مانند گردویی می‌ماند. آن فرد دیدش را زیاد کرده است نه این‌که [این دنیا را کوچک کرده باشد.] ادامه دارد...‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
ادامه قبل... 🔻 مشکل ما این است که می‌خواهیم برای موقعیتِ فعلی‌مان عالم غیب را کوچک کنیم. خداوند این‌ کار را نمی‌کند، این‌طوری به ما معرفت نمی‌دهد. ما داریم همه عوالم را به حدود و نگرش‌های مادی‌مان محقر و محدود می‌کنیم. 🔸 این‌طوری کسی رشد نمی‌کند. ما داریم با مسائل و معارف، خیالی برخورد می‌کنیم. نگرش بشر باید متفاوت بشود، آن‌وقت می‌بیند که چقدر کار دارد تا روحی دوباره دمیده شود و بصیرتی احیا شود که بتواند بزرگ ببیند. 🔹 و ما نباید بخواهیم که خدا و پیغمبر را در خانهٔ تنگِ دیدِ کوچک‌مان بیاوریم. این امکان‌پذیر نیست و چیزی هم به دست ما نمی‌دهد. 🔸 در نهایت ما مجبوریم که خودمان را به سمت وسعت و حقیقت‌نگری تغییر بدهیم. چون آن‌جا «وَ إِنَّ الدَّارَ الْآخِرَةَ لَهِيَ الْحَيَوانُ لَوْ كانُوا يَعْلَمُونَ» آن‌جا همه روح و بزرگی و معارف است. ما باید خودمان را با آن عالَم وفق بدهیم، نه این‌که آن عالم را بیاوریم و تصورات مادی و مُحَدَّد از آن داشته باشیم و مُدام قضایا را مادی کنیم. 🔹 آیا حالا که خودمان نمی‌توانیم بزرگ بشویم، باید آن بزرگ‌ها را کوچک کنیم؟ چنین چیزی نداریم؛ ولی این ظلم، به معارف ما شده است. کد ۸۴۵ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌