هدایت شده از سخنرانی کوتاه نمازی
#همنشین_خدا جلسه 37
بسم الله الرحمن الرحیم
دعا می کنم لحظه لحظه زندگی من و شما سرشار از یاد خدا باشه.
این شعر را همه شنیدهایم :
میانِ ماه من تا ماهِ گردون * تفاوت از زمین تا آسمان است
می خواهم این شعر را عوض کنم و بگویم :
میانِ مستحب تا امر واجب * تفاوت از زمین تا آسمان است
بین مستحب و واجب خیلی تفاوت است سه تای آن را با هم دوره میکنیم :
۱ - جبرئیل به پیامبر عزیزمان صلی الله علیه و آله عرضه داشت : خداوند تبارک و تعالی میفرماید ؛ بنده ی من از بین عبادتهایی که انجام میدهد و به من نزدیک میشود ، من هیچ کدام را به اندازه واجبات دوست ندارم. « مَا تَقَرَّبَ إِلَيَ عَبْدٌ بِشَيْءٍ أَحَبَ إِلَيَّ مِمَّا افْتَرَضْتُ عَلَيْهِ » یعنی خدا واجب را بیشتر از مستحب دوست دارد و واجب بیشتر از مستحب ما را به خدا نزدیک میکند ؛ یعنی خدا بیشتر دوست دارد نماز قضایِ خود را بخوانیم تا نماز مستحبی و نماز قضا که بر ما واجب شده بیشتر از نماز مستحبی ما را به خدا نزدیک میکند.
پرداخت زکات و خمسِ واجب بهتر است تا صدقه ی مستحبی.
۲ - امام صادق علیه السلام فرمودند : در مستحب آن برتر است که مخفی باشد. « فَأَفْضَلُهَا مَا كَانَ سِرّاً » ، برخی روایات ما میگویند ؛ نماز مستحبی مخفیانه ، ثوابش ۲۵ برابر میشود. برخی روایات میفرمایند ؛ 70 برابر میشود.
حضرت فرمودند : در واجب آنی برتر است که آشکارا انجام شود. فرمودند : برای نمازهای روزانهتان با صدای بلند اذان بگویید همه بفهمند. در نمازِ جماعت شرکت کنیم دیگران ببینند شما نماز میخوانید. به مسجد رفت و آمد کنید ، حتی بینمازها هم بفهمند از رفت و آمد شما که شما اهل نمازید.
پس در واجب ما را تشویق کردند به آشکار انجام دادن ولی در مستحب تشویق کردند به مخفی کردن.
البته استثناء هم داریم مثلاً امر مستحبی مثل صدقه را فرمودند اگر آشکارا انجام بدهید دیگران هم به صدقه دادن تشویق میشوند به این عمل مستحب را بهتر است که آشکارا انجام دهیم.
۳ - همین جور که زمین جای آسمان را نمی گیرد همین جور مستحب هیچ گاه جای واجب نمی شود.
این پیام که در فضای مجازی پخش شده ، این نماز مستحب را بخوان جبرانِ شصت سال نماز قضایت را میکند و اگر این اندازه نماز قضا نداشته باشی نماز قضای پدر و مادرت را جبران میکند ، دروغ است ، دروغ است ، دروغ است !
اگر شبِ قدر تا سحر که برترین شب سال است و برتر از هزار ماه است کسی نماز مستحبی بخواند آن هم داخلِ کعبه ، جای دو رکعت نماز قضایِ صبحش که بر گردنش واجب است را نمیگیرد.
پس یادمان باشد اگر سر دو راهی واجب و مستحب قرار گرفتیم به سمت واجب برویم. اگر قرار شد از واجب و مستحب یکی فدای دیگری شود ، این مستحب است که باید فدای واجب شود.
هدایت شده از سخنرانی کوتاه نمازی
آیا حدیث لولاک لما خلقت الافلاک درست است؟ آیا مقام حضرت زهرا برتر از پیامبر بوده است؟.mp3
4.04M
آیا حدیث لولاک لما خلقت الافلاک درست است؟ آیا مقام حضرت زهرا برتر از پیامبر بوده است؟
هدایت شده از ذکرهای نماز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ذکرهای نماز 43 ؛ استغفار 3
May 11
May 11
هدایت شده از ذکرهای نماز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ذکرهای نماز 44 ؛ استغفار 4
هدایت شده از سخنرانی کوتاه نمازی
برکت در زندگی حضرت فاطمه زهراء ؛ عوامل افزایش برکت در عمر و علم و مال و فرزند.mp3
18.11M
برکت در زندگی حضرت فاطمه زهراء ؛ عوامل افزایش برکت در عمر و علم و مال و فرزند
هدایت شده از سخنرانی کوتاه نمازی
#همنشین_خدا جلسه 38
بسم الله الرحمن الرحیم
دعا می کنم بهترین جای بهشت ، جایِ بهترین بندگان خدا یعنی شما باشه.
راستی ما در زندگی خود چقدر به بهشت فکر میکنیم و به نعمتهای بهشتی؟ ! مثلاً از سالِ گذشته تا الان چند ساعت شده که به « حورالعین » فکر کنیم؟ !
وقتی خدا در قرآن میخواهد بگوید بهشت من با کلاس است میگوید : « حورُالعین دارد ». میخواهد بگوید آنجا به شما خوش میگذرد ، من به شما لذّت میدهم ، میگوید : « حورُالعین میدهم ».
ما درباره « حورُالعین » چقدر اطلاعات داریم؟
پیشنهاد من این است که در اینترنت جستجو کنید کلمه « حورُالعین » را بزنید و آیات و روایاتش را مطالعه کنیم. با این روش اشتیاق ما به « حورُالعین » زیاد میشود.
بعضی از مفسرین اعتقاد دارند « حورُالعین » زنی بهشتی نیست تا برای مردان بهشتی باشد ! میفرماید ؛ همسرِ بهشتی ! یعنی برای مردان بهشتی جنس آنها زن است و برای زنهای بهشتی جنسِ شان مرد است.
« حورالعین » یعنی انسانی که چشمان درشت و سیاهی دارد. سیاهی چشمش به شدّت سیاه و سفیدیاش به شدت سفید است.
همه ما امام سجاد علیه السلام را مشتاق نماز و عبادت میدانیم. میدانیم که حضرت عاشق نماز بود. زیاد سجدههای طولانی ، گریه و مناجات داشتند. اما بسیاری از انسانها نمیدانند که حضرت عاشقِ بهشت بود. عاشق نعمتهای بهشتی مثل « حورالعین » هم بود.
خادم حضرت میفرماید در شبی که هوا خیلی سرد بود دیدم آقا شیکترین لباسهایش را پوشیده عطر زده ـ به قول من شده ماه دامادی که یک دسته گُل کم دارد برای رفتن به خواستگاری ـ دیدم حضرت میخواهد از خانه خارج شود. با تعجب پرسیدم : آقا امشب این همه هوا سرد است ، کجا تشریف میبرید؟ حضرت فرمودند : میروم خواستگاری ! میروم مسجد نماز بخوانم و « أَخْطُبُ الْحُورَ الْعِينَ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ » ، از خدا یک حورالعین را خواستگاری کنم . هر کس مشتاق حورُالعین است در دنیا باید آنها را از خدا خواستگاری کند و مهریهشان را بپردازد.
پیامبر عزیزمان صلی الله علیه و آله فرمودند : مهریه همسران بهشتی نماز است. هر کسی زیباتر و زیادتر نماز بخواند. در بهشت از این نعمتِ بهشتی بیشتر و بهتر استفاده میکند.
May 11
هدایت شده از سخنرانی کوتاه نمازی
#همنشین_خدا جلسه 39
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام به شما معلم عزیز
شمایی که بهشت و نعمت های بهشتی مشتاق شماست.
میخواهیم با هم در مورد یکی از نعمتهای بهشتی صحبت کنیم.
واقعیت این است که صحبت کردن در مورد نعمتهای بهشتی خیلی سخت است همان طور که بچه داخلِ رحم مادرش نمیتواند دنیا را ببیند و درک کند ما هم نمیتوانیم نعمتهای بهشتی را درک کنیم. ولی با این حال میخواهیم با سه تا روایت ، زیباییهای حورُالعین را در ذهنِ مان تخیل کنیم.
۱ - پیامبر عزیزمان صلی الله علیه و آله فرمودند : اگر « حورُالعین » بر اهل دنیا نمایان شود ؛ بوی خوشش تمام دنیا را پر میکند ، نورش ، نور خورشید و ماه را محو میکند. همین طور که مثلاً اگر نورِ پروژکتور بیاید نور شمع محو میشود.
۲ - زنها در دربار مصر وقتی زیبایی یوسف را دیدند ، با چاقو دست خودشان را بریدند. اگر « حورالعین » را میدیدند چه میکردند؟ !
امام صادق علیه السلام فرمود : اگر یک « حورالعین » سرک بکشد و اهل دنیا سر زلفش را ببینند ، تمام گُلرخان عالم ، یوسف چهرهها ، از شوق و شیرینی و لذتی که میبرند ، میمیرند.
۳ - امام صادق علیه السلام فرمودند : در بین نعمت های بهشتی ، نعمت همنشینی با همسران بهشت از لذت همه خوردنی ها و نوشیدنی های بهشت بالاتر است. با این اوصاف می دانستید « حورالعین » ها عاشق یک نفر هستند؟ عاشق چه کسی؟ عاشق مؤمن نمازگزار.
امام صادق علیه السلام فرمودند : وقتی مؤمنی « اللَّهُ أَكْبَر » نمازش را میگوید ؛ این حور العینها دور او حلقه میزنند و عاشقانه او را نگاه میکنند. وقتی نمازش تمام شد ، اگر دعا کند که خداوندا یک همسر بهشتی به من بده. خوشحال میشوند ، به خدا عرضه میدارند « قَدْ خَطَبَنَا إِلَيْكَ » خدایا ما را از تو خواستگاری کرد ما را به وصال همدیگر برسان.
اما اگر این دعا را نکند سرش را زیر بیندازد و برود ناراحت و دلگیر میشوند میگویند : به ما رغبت نشان نداد ! به ما علاقهای نداشت ! ما را ظاهراً دوست نداشت ! با تعجّب از ما جدا میشوند.
یکی از تعقیباتِ مشترک تمام نمازها این جمله است : « اللَّهُمَّ زَوِّجنی مِنَ الْحُورِ العین » جملهای که آقا امیرالمؤمنین علیه السلام بعد از هر نمازش با اشتیاق و علاقه میخواند.
هدایت شده از سخنرانی کوتاه نمازی
پنج بلایی که بسیاری از مردم آخرالزمان گرفتار آن می شوند.mp3
16.21M
پنج بلایی که بسیاری از مردم آخرالزمان گرفتار آن می شوند
هدایت شده از ذکرهای نماز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ذکرهای نماز 45 ؛ استغفار 5
هدایت شده از ذکرهای نماز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ذکرهای نماز 46 ؛ صلوات 1
هدایت شده از سخنرانی کوتاه نمازی
پنج راه گرفتن حاجت از نگاه آیت الله بهجت و آیت الله بهاء الدینی.mp3
2.54M
پنج راه گرفتن حاجت از نگاه آیت الله بهجت و آیت الله بهاء الدینی
هدایت شده از سخنرانی کوتاه نمازی
#همنشین_خدا جلسه 40
بسم الله الرحمن الرحیم
یکی از سؤالاتِ پرتکرار نوجوانان و جوانان سؤال درباره فلسفه احکام است. می خواهند بدانند علت وضو ، روزه ، نماز چه چیزی است؟
پیامبر اکرم و اهل بیت ایشان علیهم السلام با یافتنِ فلسفه احکام موافق بودند. اینکه انسان با مطالعه آیات و روایات دلیل احکام را یاد بگیرد. خود اهل بیت علیهم السلام هم ، فلسفه بعضی از احکام را بیان کردهاند ؛ ولی با بافتن فلسفه احکام مخالف بودند.
امام سجاد علیه السلام فرمودند : « إِنَّ دِينَ اللَّهِ لَا يُصَابُ بِالْعُقُولِ النَّاقِصَةِ » فلسفه دستورهای خدا ، با این عقلهای ناقص ما فهمیده نمیشود.
همان طور که کودک دو ساله با عقل خودش نمیتواند فلسفه دستورات پزشک را بفهمد ، که چرا این آمپول ، کپسول و یا قرص را نوشته ، ما هم در مقابل دستوراتِ خدا مثل آن کودک میمانیم در مقابل پزشک.
یک مثال بزنم ! بعضیها فلسفه میبافند که خدا گفته وضو بگیر ، تا وقتی در نماز میآیی با من صحبت کنی بدنت تمیز باشد در حالی که ما سه تا مثال نقضی میزنیم :
۱ - کسی که از حمام بیرون آمده ، کیسه و لیف هم زده ، بدنش تمیز است. با این حال مراجع میفرمایند : این تمیزی کافی نیست. باید برای نماز وضو بگیرد.
۲ - کسی که وضویش را گرفت و بعد از وضو ، دو سه ساعت فوتبال بازی میکند ، تمام بدنش پر از آلودگی و عرق میشود و بدنش دیگر تمیز نیست در حالی که مراجع میفرمایند : اگر وضوی قبلی را دارد در همان حال میتواند بایستد و نماز بخواند.
۳ - کارگری که تا زانو توی گِل رفته است و گِل لگد کرده است ، اگر یک وضو بگیرد که بدنش تمیز نمیشود ! در حالی که همه مراجع میفرمایند : اگر وضو بگیرد با همان بدنش حتی اگر به زانویش گِل باشد ، میتواند نماز بخواند.
پس فلسفه وضو تمیزی و نظافتِ جسم ما نیست. در روایات آمده فلسفهاش طهارت و پاکی روح ماست.
بیاییم به دانش آموزانمان بیاموزیم ؛ فلسفه یافتن کاری درست است و فلسفه بافتن کاری اشتباه !
هدایت شده از سخنرانی کوتاه نمازی
#همنشین_خدا جلسه 41
بسم الله الرحمن الرحیم
پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند : در دستورات دین اگر راه را نشناختید از اهلش بپرسید یعنی از اهل بیتم بپرسید . « فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ »
برای دستوراتِ دین مواظب باشید دلیل تراشی نکنید که این یک چاهِ خطرناک است. برای اینکه خطرِ دلیل تراشی را درک کنیم می خواهم یک مثال بزنم :
از یک جوان پرسیدم : آیا می دانی چرا نماز صبح دو رکعت است؟ در حالی که نمازهای دیگری روزانه سه رکعت یا چهار رکعت است؟ ! گفت : خُب معلوم است. خدا میدانسته که آدمها آن ساعت خوابشان میآید دو رکعت قرار داد تا زود بخوانند و بخوابند.
گفتم این را از قرآن و حدیث میگویی؟
گفت : معلوم است دیگر ! نیازی به قرآن و حدیث نیست.
گفتم ببین ؛ خداوند سفارش میکند که مسلمانها شب زود بخوابند و قبل از اذان صبح برای نماز شب بلند شوند. فرمودهاند این بیداری ثواب بسیار زیادی دارد.
حالا اگر مسلمانی بخواهد قبل از اذان صبح ، تمام یازده رکعت با مستحبات را بخواند حدود نیم ساعت زودتر باید از خواب بلند شود.
اگر هم بخوابد ، میفرماید ، حداقل باید برای اذان صبح بلند شود و اذان و اقامه را بگوید که مستحب است و دستور می دهد قبل از اینکه نمازِ صبح را بخوانی مستحب است دو رکعت نافله صبح بخوانی.
بعد که نمازِ صبح را خواندی خداوند میفرمایند ؛ حیف است بخوابی ! این ساعت ، ساعت بهشتی است. نخواب ! ذکر و قرآن و دعا داشته باش. حتی در روایات ما آمده است مستحب است انسان بیدار بماند و مطالعه کند.
آقا امام رضا علیه السلام فرمودند از اذان صبح تا طلوع آفتاب فرشتهها روزیها را تقسیم میکنند. « فَمَنْ يَنَامُ فِيمَا بَيْنَهُمَا يَنَامُ عَنْ رِزْقِهِ » هر کس بخوابد از رزق و روزیاش جامانده است. خواب مانده است !
توجه داشته باش که شما گفتی خدا نماز را دو رکعت قرار داده تا انسانها بخوابند. من برایت اثبات کردم که خداوند دوست دارد قبل از اذانِ صبح تا طلوع آفتاب مسلمانها بیدار باشند.
این نسبتی که به خدا دادی یعنی ، خدا دوست دارد آدمها بخوابند به همین خاطر نماز صبح دو رکعت است ! اگر در ماه رمضان ، این نسبت را داده بودی به خدا دروغ بسته بودی و روزهات باطل میشد.
به او پیشنهاد دادم مطالعات دینیاش را افزایش بدهد و از قرآن و حدیث دلایل و فلسفه احکام را یاد بگیرد.
هدایت شده از سخنرانی کوتاه نمازی
توصیه های آیت الله بهجت درباره حل مشکل ازدواج، فرزند دار شدن، سحر و چشم زخم.mp3
17.81M
توصیه های آیت الله بهجت درباره حل مشکل ازدواج، فرزند دار شدن، سحر و چشم زخم
هدایت شده از ذکرهای نماز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ذکرهای نماز 47 ؛ صلوات 2
2.55M
چندتا ایده میخوام برای کار فرهنگی کنار مزار چند شهید گمنام که در مکانی تفریحی کوهستانی قرار داره
هدایت شده از ذکرهای نماز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ذکرهای نماز 48 ؛ صلوات 3
هدایت شده از سخنرانی کوتاه نمازی
داستان ملاقات ابلیس با پیامبر اکرم.mp3
13.98M
داستان ملاقات ابلیس با پیامبر اکرم
هدایت شده از سخنرانی کوتاه نمازی
#همنشین_خدا جلسه 42
بسم الله الرحمن الرحیم
همان طور که میدانید ما مسلمانها در نمازمان ـ در شبانه روز ـ بارها و بارها یاد آقای خلقت میافتیم یعنی حضرت محمد صلی الله علیه و آله . در اذان و تشهد نامش را میبریم و برایش صلوات میفرستیم. امّا آیا یاد بانوی خلقت هم میافتیم؟
من می خواهم یکی از جاهایی که در نماز خوب است یاد بانوی خلقت یعنی حضرت زهراء سلام الله علیها بیفتیم را با هم دوره کنیم :
همه ی مسلمانها در شبانه روز حداقل ده بار در نمازهایشان میگویند : « صِراطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِم » ؛ خدایا ما دوست داریم توی راه کسانی باشیم که به آنها نعمت دادی نه کسانی که به آنها غضب کردی !
خدا به چه کسانی خشم کرده است؟
شیعه و سنی هر دو قبول دارند که پیامبر عزیزمان صلی الله علیه و آله فرمودند « إِنَ اللَّهَ يَغْضَبُ لِغَضَبِ فَاطِمَةَ » ؛ ملاکِ خشم خدا ، خشم فاطمه سلام الله علیها است.
خشم خدا و خشم فاطمه ی طاهره یکی است
این نکته را رسول خدا گفته بارها
وقتی تاریخ را میخوانیم ، میفهمیم کسانی که خودشان را امت پیامبر میدانستند ، فدک حضرت زهراء سلام الله علیها را غصب کردند ، پشت خانه حضرت زهراء هیزم آوردند ، به زور وارد خانه ایشان شدند.
کدام خانه؟ خانهای که پیامبر بدون اجازه وارد نمیشد. پهلوی حضرت را شکستند ، بازوی حضرت را ضربه زدند ، سینه ی حضرت را زخمی کردند ، محسن او را کشتند.
بعد بدون اینکه فدکش را پس بدهند ، بین مسلمانها بگویند اشتباه کردیم برای ظاهرسازی آمدند به خانهاش ، برای دلجویی. حضرت هم نقشهشان را فهمید. فرمودند : خدا و فرشتهها را شاهد میگیرم « أَنَّكُمَا أَسْخَطْتُمَانِي وَ مَا أَرْضَيْتُمَانِي » من از دستتان خشمگینم و راضی نشدم. بعد برای اینکه اعلام کنند و همه ی مسلمانها بفهمند که حضرت زهراء از دست آنها خشمگین اند به امیرالمؤمنین علیه السلام وصیت کرد که مرا شبانه غسل بده و کفن و دفن کن. دوست ندارم آنها در تشییع جنازه من ، در نماز میت بر من حاضر شوند. حتی فرمودند قبر من را مخفی قرار بده ، من دوست ندارم آنها بر سر مزار من حاضر شوند.
ما مسلمانها خوب است که در نمازمان وقتی این جمله را میخوانیم به فکر فرو برویم و تاریخ را مطالعه کنیم ببینیم چه کسانی بودند که حضرت زهراء سلام الله علیها را آزردند ؛ ما هم مثل حضرت زهراء از آنها خشمگین باشیم.
May 11
هدایت شده از سخنرانی کوتاه نمازی
#همنشین_خدا جلسه 43
بسم الله الرحمن الرحیم
آیا میدانید که یکی از فایدههای نماز این است که ما به یاد خدا میافتیم و یاد بندگان خوبش مثل حضرت محمد صلی الله علیه و آله و مثل حضرت فاطمه سلام الله علیها ؟ !
یاد پیامبرمان در نماز مشخص است اما یاد حضرت زهراء سلام الله علیها کمی مخفی است !
من می خواهم سه جایی را که با کمی دقت و فکر در نماز میتوانیم یاد حضرت زهراء بیفتیم را با هم دوره کنیم :
۱ - در سوره حمد دعا میکنیم ، خدایا ما را به راه راست هدایت کن ، راه کسانی که به آنها نعمت دادی. « صِراطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ »
در سوره نساء آیه ۶۹ خداوند میفرماید : من به صدیقین و شهداء نعمت دادم. ما هم در زیارتنامه حضرت زهراء میگوییم : خانم جان ! سلام میدهیم به شما که هم صدیق هستی و هم شهید. « السَّلَامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الصِّدِّيقَةُ الشَّهِيدَة » ؛ یعنی چه؟
ما در نمازمان از خداوند میخواهیم به راه کسانی که به آنها نعمت داده ، برویم و یکی از آنها حضرت زهراست. یعنی از خدا میخواهیم همان راهی را طی کنیم که حضرت زهراء سلام الله علیها در زندگیاش طی کرد.
۲ - در قنوت نمازمان دعا میکنیم و میگوییم : « وَ قِنا عَذابَ النَّارِ » ؛ خدایا ما را از آتش جهنم حفظ کن.
خدا چه کسانی را حفظ میکند؟ پیامبر عزیزمان صلی الله علیه و آله فرمودند روز قیامت که میشود خطاب میکند به حضرت زهراء میفرماید : از من بخواه تا به تو عطا کنم. آن قدر به تو ببخشم تا راضی شوی ! حضرت هم دست به دعا برمیدارد : « أَنْ لَا تُعَذِّبَ مُحِبِّي وَ مُحِبَّ عِتْرَتِي بِالنَّارِ » ؛ خدایا دوستداران من و دوستداران خانوادهام را به آتش نسوزان. خدا هم این دعا را مستجاب میکند. وقتی قنوت نمازمان را میگیریم یاد حضرت زهراء بیفتیم و از خداوند بخواهیم ما هم جزء دوستدارانِ حضرت زهراء باشیم تا به آتش جهنم نسوزیم.
۳ - در تشهد صلوات میفرستیم بر آل محمد.
« آلِ محمَّد » چه کسانی هستند؟
تمام سادات مؤمن صدها هزار نفرند جزء آل محمدند اما شریفترینشان چه کسانی هستند؟
شیعه و سنی اعتقاد دارند که ام سلمه گفت : من شنیدم که پیامبر به حضرت زهراء سلام الله علیها فرمود : شوهرت و دو پسرت را پیش من بیاور. وقتی علی ، حسن ، حسین و حضرت زهراء آمدند ، پیامبر عزیزمان عبای خودشان را روی اینها انداختند و فرمودند : « اللَّهُمَ إِنَ هَؤُلَاءِ آلُ مُحَمَّدٍ » ؛ خدایا اینها آل من هستند. رحمت و برکات و صلواتت را بر اینها نازل کن.
پس وقتی در تشهد نمازمان بر آل محمد صلوات میفرستیم در ذهنمان خوب است بیاوریم شریفترین آل محمد حضرت زهراء سلام الله علیها است.
هدایت شده از سخنرانی کوتاه نمازی
داستان ملاقات ابلیس با حضرت موسی و حضرت یحیی.mp3
15.03M
داستان ملاقات ابلیس با حضرت موسی و حضرت یحیی