eitaa logo
📚 موسسه قرآنی آصال
126 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
2.1هزار ویدیو
18 فایل
1️⃣ #ندای_آسمانی(روزانه) 2️⃣ #حفظ سوَر حوامیم همراه با تفسیر جامع و روایی (شنبه،دوشنبه،چهارشنبه) 3️⃣ بیان سیره و اندیشه بزرگان
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
H.Sghn: ✅ اعمال ناشایست؛ اسباب سوختن در جهنم ✍آیت‌الله بهجت(ره): هر کس که فردا به جهنم می‌رود و می‌سوزد و به عذاب آن گرفتار می‌شود، در حقیقت اسباب سوختن و جهنم و وسایل عذاب را به وسیله اعمالی که انجام داده از اینجا با خود می‌برد چنان که می‌فرماید: «إِنمَا تُجْزَوْنَ مَا کنتُمْ تَعْمَلُونَ؛ تنها به آنچه انجام می‌دادید پاداش داده می‌شوید(طور:١۶)». فردا، جزای عمل، همان عمل است که اینجا کرده‌ایم. 📚در محضر بهجت، ج٣، ص٢۵۵ 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 📚 موسسه قرآنی آصال 🌼 ایتا eitaa.com/nedaye_asmany_ASAL 🌼 واتساپ https://chat.whatsapp.com/COpB16cK3prLswOCtgjk3N
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌ فطرتِ باطل وقتی اساس انسانیت منهدم می‌شود. • افرادِ انسانِ جمع شده در يك مجتمعِ ابعاضی، شبيه به هم از يك حقيقتند (همه انسانند)، حقيقتی متشابه، پس نبايد بعضی از اين مجتمع، اراده و خواست خود را بر بعضی ديگر تحميل كنند؛ مگر آنكه خودش هم از ديگران آن مقدار اراده و خواست را تحمل كند، و اين همان تعاون در به دست‌آوری مزايای حيات است و اما اينكه همه افراد اجتماع برای يك فرد و يا يك فرد برای فردی ديگر خاضع شود، بطوری كه آن فرد از بعضيت اجتماع خارج گردد و تافته‌ای جدا بافته شود و او را از سطح تساوی بالاتر برده، مسلط و مستكبر بر ديگران سازند و او بر آنان تحكّم كند و خواست خود را بر سايرين تحميل نمايد، در حقيقت اين مجتمع او را رب خود گرفته، و خواست خود را تابع خواست او كرده و او را حاكم مطلق‌العنان بر خود نموده و امر و نهی او را اطاعت و در نتيجه فطرت خود را باطل و اساس انسانيت را منهدم ساخته است. ‏پس يك انسان فطری به خودش اجازه چنين خضوعی را در برابر غير نمی‌دهد، هم چنان كه يك انسان مسلمان نيز چنين اجازه‌ای به خود نمی‌دهد، برای اينكه آن كسی كه خود را تسليم امر خدا می‌داند، ربوبيت را خاص معبودش می‌داند و ربی ديگر سراغ ندارد و تمكين او در برابر مثل خود و اينكه اجازه دهد كسی مثل او در او تصرف كند، بدون اينكه وی در او نظير آن تصرف را كرده باشد، خود پرستيدن معبودی غير خدا و اتخاذ ربی غير خدا است. • 📓 ، تفسیرآیه۶۴‌سوره‌آل‌عمران رسانه المیزان؛ رسانهٔ‌اختصاصی‌نشرافکارعلامه‌طباطبایی‹ره› ©️©️ 📚موسسه قرآنی آصال 🌼 ایتا eitaa.com/nedaye_asmany_ASAL 🌼 واتساپ https://chat.whatsapp
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
# انگیزشی_تلنگر 📚موسسه قرآنی آصال 🌼 ایتا eitaa.com/nedaye_asmany_ASAL 🌼 واتساپ https://chat.whatsapp.com/COpB16cK3prLswOCtgjk3N
🌷دست از دامن سید الشهداء صلوات الله علیه در همه ابواب و حوائچ برندارید ؛ اراده ندارید و نمی توانید تصمیم بگیرید و آن را می شکنید ، خراب می شود ، در هر موقفی از مواقف عبودیت ، می خواهید ترک گناه بکنید و نمی شود یا می خواهید مراقبت داشته باشید و نمی توانید ، دست به دامن حضرت ابا عبدالله (ع) بشوید که شفاعت خاصی دارد. 🔹شروع کنید توسل را تا برسید به حاجت خودتان ؛ خدای متعال ما و شما را از شفاعت کبری رسول الله (ص) و شفاعت عظمی اباعبدالله (ع) محروم نکند. 🔺اگر بخواهیم شفاعت عجیب را یاد بکنیم که بسیار وسیع و عمیق و اسرار آمیز است ، شفاعت آن حضرت است... . (ع) (ص) (ره) (ره) ۱۳۷۱ شمسی 🌐 www.shojaee.org@shojaee_org
🌹 سلام علیکم 🍂 در خدمت شما دوستداران کلام الهی هستیم با آیه ۲۰ سوره فرقان 📚 دار التحفیظ موسسه قرآنی آصال eitaa.com/nedaye_asmany_ASAL
و پيش از تو پيامبران [خود] را نفرستاديم جز اينكه آنان [نيز] غذا مى‌خوردند و در بازارها راه مى‌رفتند، و برخى از شما را براى برخى ديگر [وسيله‌] آزمايش قرار داديم. آيا شكيبايى مى‌كنيد؟ و پروردگار تو همواره بيناست.
🍃وَ ما أَرْسَلْنا قَبْلَكَ مِنَ الْمُرْسَلينَ إِلاَّ إِنَّهُمْ لَيَأْكُلُونَ الطَّعامَ وَ يَمْشُونَ فِي الْأَسْواقِ وَ جَعَلْنا بَعْضَكُمْ لِبَعْضٍ فِتْنَةً أَ تَصْبِرُونَ وَ كانَ رَبُّكَ بَصيراً (20) و ما هيچ‏يك از رسولان را پيش از تو نفرستاديم مگر اينكه غذا مى‏خوردند و در بازارها راه مى‏رفتند و بعضى از شما را وسيله امتحان بعضى ديگر قرار داديم آيا صبر و شكيبائى مى‏كنيد (و از عهده امتحانات برمى‏آئيد) و پروردگار تو بصير و بينا بوده و هست(20)🍃 🔸در اين آيه خداى تعالى از آن سؤالى كه مشركين در چند آيه قبل كرده بودند، كه: " اين چه رسولى است كه غذا مى‏خورد و در بازارها راه مى‏رود؟" پاسخ مى‏دهد كه حاصلش اين مى‏شود: 🔸 اين رسول، اولين رسولى نيست كه خدا به سوى خلق فرستاده، بلكه قبل از وى عده بسيارى از مرسلين را فرستاده كه همه عادت بشرى و جارى در بين مردم را داشتند، يعنى طعام مى‏خوردند، و در بازارها راه مى‏رفتند، و باغى هم بر ايشان خلق نشده بود تا از آن بخورند، و گنجى هم از آسمان بر ايشان نيفتاده، و فرشته‏اى همراهشان نبود، اين رسول هم مثل آن همه رسولان، پس چيز نو ظهورى نياورده تا شما از او توقعاتى داشته باشيد، كه از سايرين نداريد. 🔸و در عين حال" بعضى از شما را وسيله امتحان بعض ديگر قرار داديم" (وَ جَعَلْنا بَعْضَكُمْ لِبَعْضٍ فِتْنَةً). 🔸اين آزمايش ممكن است از اين طريق باشد كه انتخاب پيامبران از جنس بشر آن هم از انسانهايى كه از ميان توده‏هاى جمعيت محروم برمى‏خيزند خود آزمايش بزرگى است، چرا كه گروهى ابا دارند زير بار هم‏نوع خود بروند بخصوص كسى كه از نظر امكانات مادى در سطح پائينى قرار داشته باشد، و آنها از اين نظر در سطح بالا و يا سن و سالشان بيشتر و در جامعه سرشناستر باشند. 🔸و به دنبال اين سخن، همگان را مورد خطاب قرار داده و سؤال مى‏كند: " آيا صبر و شكيبايى پيشه مى‏كنيد"؟ (أَ تَصْبِرُونَ‏). 🔸چرا كه مهمترين ركن پيروزى در تمام اين آزمايشها صبر و استقامت و پايمردى است، صبر و استقامت در برابر هوسهاى سركشى كه مانع از قبول حق مى‏شود، صبر و استقامت در برابر مشكلاتى كه در آنجا وظائف و اداء رسالتها وجود دارد، و همچنين شكيبايى در برابر مصائب و حوادث دردناك كه زندگى انسان به هر حال خالى از آن نخواهد بود. خلاصه تنها با نيروى پايدارى و صبر است كه مى‏توان از عهده اين امتحان بزرگ الهى برآمد. 🔸و معناى جمله‏" وَ كانَ رَبُّكَ بَصِيراً" اين است كه پروردگار تو داناى به صواب و صحيح هر امرى است، و در نتيجه هر چيزى را در جاى مناسب خود قرار مى‏دهد، و نظام اتم عالمى هم به همين منوال جريان يافته، پس هدف از نظام انسانى كمال هر فردى است، اگر در راه سعادت است كمال در سعادت، و اگر در راه شقاوت است كمال در شقاوت، تا ببينى استعداد و استحقاق كداميك را دارد، و لازمه آن اين است كه نظام امتحان در ميان همه افراد گسترش يابد و انبياء و هيچ كس ديگرى از آن مستثنا نباشد. تفسير نمونه، ج‏15، ص: 52-50 ترجمه تفسير الميزان، ج‏15، ص: 267-266
آیه۲۰:(۱) ✨✨✨✨✨✨✨✨✨ 🌺الکاظم ( قَالَ فَتْحُ‌بْنُ‌یَزِیدَالْجُرْجَانِیُّ دَخَلْتُ عَلَی أَبَاالْحَسَنِ (وَ هُوَ مُتَّکِئٌ وَ بَیْنَ یَدَیْهِ حِنْطَهًٌْ مَقْلُوَّهًٌْ یَعْبَثُ بِهَا وَ قَدْ کَانَ أَوْقَعَ الشَّیْطَانُ فِی خَلَدِی أَنَّهُ لَا یَنْبَغِی أَنْ یَأْکُلُوا وَ یَشْرَبُوا إِذْ کَانَ ذَلِکَ آفَهًًْ وَ الْإِمَامُ غَیْرُ ذِی آفَهًٍْ فَقَالَ اجْلِسْ یَا فَتْحُ فَإِنَّ لَنَا بِالرُّسُلِ أُسْوَهًًْ کَانُوا یَأْکُلُونَ وَ یَشْرَبُونَ وَ یَمْشُونَ فِی الْأَسْواقِ وَ کُلُّ جِسْمٍ مَغْذُوٌّ بِهَذَا إِلَّا الْخَالِقَ الرَّازِقَ لِأَنَّهُ جَسَّمَ الْأَجْسَامَ وَ هُوَ لَمْ یُجَسَّمْ وَ لَمْ یُجَزَّأْ بِتَنَاهٍ وَ لَمْ یَتَزَایَدْ وَ لَمْ یَتَنَاقَصْ مُبَرَّأٌ مِنْ ذَاتِهِ مَا رُکِّبَ فِی ذَاتِ مَنْ جَسَّمَهُ الْوَاحِدُ الْأَحَدُ الصَّمَدُ الَّذِی لَمْ یَلِدْ وَ لَمْ یُولَدْ وَ لَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُواً أَحَدٌ مُنْشِئُ الْأَشْیَاءِ مُجَسِّمُ الْأَجْسَامِ وَ هُوَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ. اللَّطِیفُ الْخَبِیرُ الرَّءُوفُ الرَّحِیمُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی عَمَّا یَقُولُ الظَّالِمُونَ عُلُوّاً کَبِیراً لَوْ کَانَ کَمَا یُوصَفُ لَمْ یُعْرَفِ الرَّبُّ مِنَ الْمَرْبُوبِ وَ لَا الْخَالِقُ مِنَ الْمَخْلُوقِ وَ لَا الْمُنْشِئُ مِنَ الْمُنْشَإِ لَکِنَّهُ فَرَّقَ بَیْنَهُ وَ بَیْنَ مَنْ جَسَّمَهُ وَ شَیَّأَ الْأَشْیَاءَ إِذْ کَانَ لَا یُشْبِهُهُ شَیْءٌ یُرَی وَ لَا یُشْبِهُ شَیْئاً. 🌺امام کاظم ( فتح‌بن‌یزید گرگانی گوید: «خدمت امام کاظم (رسیدم تکیه کرده بود و در مقابلش مقداری گندم بریان بود که آن‌ها را به هم میزد و مخلوط می‌کرد؛ شیطان مرا وسوسه کرده بود که آن‌ها نباید بخورند و بیاشامند. زیرا خوردن و آشامیدن یک نوع گرفتاری است و امام نباید مبتلا به گرفتاری گردد». فرمود: «ای فتح! بنشین ما باید پیرو پیامبران باشیم که آن‌ها نیز می‌خوردند و می‌آشامیدند و میان بازارها راه می‌رفتند؛ هر جسمی احتیاج به غذا دارد مگر خالق رازق، زیرا او جسم را به وجود آورده و خود جسم نیست و نمی‌توان او را تجزیه نمود، نه زیاد می‌شود و نه کم منزّه است از آنچه اختصاص به اجسام داده. یکتا و بی‌همتا است بی‌نیازی است که نزاییده و نه زاییده شده و او را نظیری نیست. (اخلاص/۴۳). به وجود آورنده‌ی اشیاء و اجسام است، وَ هُوَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ. اللَّطِیفُ الخَبِیرُ؛ منزّه و پاک‌تر از آن عقایدی است که ستمگران درباره‌اش معتقد هستند. اگر می‌شد او را توصیف نمود، فرقی بین پروردگار و موجودات و خالق و مخلوقات و به وجود آورنده و به وجود آمده نبود. امّا او بین خود و اجسام و اشیاء فرق گذاشته؛ زیرا هیچ‌چیز شبیه او نیست و او نیز شبیه چیزی نیست». ✨✨✨✨✨✨✨✨✨ 🍃تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۰، ص۳۸۰  🍃بحارالأنوار، ج۵۰، ص۱۸۰