eitaa logo
نشست هم افزائی جهاد تبیین اقتصاد ایران
177 دنبال‌کننده
107 عکس
44 ویدیو
40 فایل
هم افزائی پژوهشگران و دانش آموختگان فقه اقتصادی و اقتصاد اسلامی با راهبرد جهاد تبیین ارتباط با ادمین: @moniri @Mahdavibaghi
مشاهده در ایتا
دانلود
👆👆👆👆👆 ❇️پاورپوینت تحلیل دستاوردهای انقلاب اسلامی با تاکید بر شاخص‌های اقتصادی ✅پاورپوینت ارائه استاد قنبرزاده
تحلیل دست آورد های انقلاب اسلامی با تاکید بر شاخص های اقتصادی.pdf
14.86M
فایل pdf پاورپوینت تحلیل دستاوردهای انقلاب اسلامی با تاکید بر شاخص‌های اقتصادی
💠گزارش تصویری ✅نشست هم‌افزایی جهاد تبیین اقتصاد ایران ✳️ویژه پژوهشگران و دانش‌آموختگان فقه اقتصادی و اقتصاد اسلامی ◀️محور مباحث ارائه شده توسط اساتید نشست: 1️⃣جنگ شناختی اقتصادی 2️⃣روایت اقتصاد ایران 3️⃣قصه اقتصاد مقاومتی 4️⃣روایت خودرو و ارز در اقتصاد ایران امتیازات: عضویت در انجمن مبلغین اقتصاد مقاومتی دریافت گواهی مبلغ تخصصی اقتصاد اعزام در عملیات تبلیغی دهه فجر معرفی در صفحه مبلغین اقتصادی سامانه شمع بهره‌مندی از امتیازات تبلیغی مرکز خدمات حمایت مالی از تولید محتوای تبلیغ تخصصی اقتصاد تاریخ برگزاری: دی ماه ۱۴۰۱ https://eitaa.com/neshasteqtesad
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
گزارش اجمالی ملاقات با آیت الله اراکی (دام ظله): امروز عصر در منزل آیت الله اراکی جلسه نسبتا مبسوطی با ایشان داشتم و ضمن ارائه یک فایل تفصیلی، نگرانی خود را از برخی تحولات شهرسازی تهران و همچنین برخی اشتباهات وزارت راه و شهرسازی (نظیر توقف ویلایی سازی در شهر قم) خدمتشان عرض کردم. ایشان ضمن تایید عرایض حقیر به مسئول دفترشان فرمودند پیگیر دو جلسه مجزا شوند؛ یک جلسه با آقایان ذوالنور و امیرآبادی (نمایندگان محترم قم) و یک جلسه هم با وزیر محترم راه و شهرسازی. قرار شد وزیر راه را دعوت کنند تا برای جلسه با ایشان بیایند قم. انشاالله که این جلسات محقق شود و مفید واقع شود. تردید داشتم که خبر این جلسه را عمومی اعلام کنم یا خیر؛ ولی تصمیم گرفتم اعلام کنم تا دوستان بدانند که در حوزه علمیه، بحمدالله هستند علمایی که نسبت به وقایع اطرافشان مسئولیت پذیر هستند و علاوه بر فعالیتهای علمی، نقش اجتماعی خود را نیز به خوبی ایفا می کنند. لازم به ذکر است که آیت الله اراکی، قبلا نیز با ورود به مسائل شهرسازی، درس خارج فقه نظام عمران شهری را دائر کرده بودند (حد فاصل سالهای ۹۳ تا ۹۵ در مدرسه دارالشفاء قم) که آن درس منحصر به فرد هم برکات زیادی داشت. اگر امثال ایشان که این چنین احساس مسئولیت می کنند و به چنین موضوعاتی ورود جدی می کنند بیشتر شود جای امیدواری برای اصلاح وضع موجود و اصلاح برخی سیاستهای سکولار وجود دارد. امید است سایر اساتید محترم حوزه های علمیه نیز به احسن وجه متوجه عمق خطر سکولاریسم در نظام علمی و اجرایی کشور باشند. محمدمنان رئیسی، شامگاه ۲۵ دی ماه ۱۴۰۱ @baladetayyeb
استاد حسین عباسی.mp3
22.44M
✳️اولین نشست هم‌افزایی جهاد تبیین اقتصاد ایران🇮🇷 ✅استاد حسین عباسی فر ✅با موضوع جنگ شناختی اقتصادی @neshasteqtesad 1
دکتر مقصودی.mp3
34.7M
✳️اولین نشست هم‌افزایی جهاد تبیین اقتصاد ایران🇮🇷 ✅دکتر حمیدرضا مقصودی ✅با موضوع روایت اقتصاد ایران @neshasteqtesad 2
حجت الاسلام قنبرزاده.mp3
28.66M
✳️اولین نشست هم‌افزایی جهاد تبیین اقتصاد ایران🇮🇷 ✅حجت الاسلام و المسلمین کمیل قنبرزاده ✅با موضوع تحلیل دستاوردهای انقلاب اسلامی با تاکید بر شاخص‌های اقتصادی @neshasteqtesad 3
حجت الاسلام یوسفی.mp3
7.67M
✳️اولین نشست هم‌افزایی جهاد تبیین اقتصاد ایران🇮🇷 ✅حجت الاسلام و المسلمین احمدعلی یوسفی ✅با موضوع نکات جهاد تبیین اقتصاد ایران @neshasteqtesad 4
حجت الاسلام امیری طیبی و استاد سید امیرحسین حسینی.mp3
20.07M
✳️اولین نشست هم‌افزایی جهاد تبیین اقتصاد ایران🇮🇷 ✅حجت الاسلام و المسلمین محمد امیری طیبی ✅استاد سید امیرحسین حسینی ✅با موضوع بررسی مسائل خودرو در اقتصاد ایران @neshasteqtesad 5
استقرار-آموزشی-مکتب-نیاوران.pdf
394.3K
استقرار-آموزشی-مکتب-نیاوران.pdf نویسنده آقای یوسفعلی اباذری و حمیدرضا پرنیان مورد اشاره در بحث جنگ شناختی اقتصادی استاد حسین عباسی فر
🧮 داستان اقتصاد ریاضی! (یادداشتی مختصر درباره مدعیات اقتصاد ریاضی) 1⃣ ریاضیات یا اصالت ریاضی؟! ریاضیات همیشه ریاضی بوده اما "اصالت ریاضی" دکارت (pan mathematicism) وقتی اتفاق افتاد که: ریاضیات بر سایر علوم (حتی فلسفه) چتر انداخت! جالب اینکه گزاره: "ریاضیات تنها علم یقینی است"! خود بحثی غیر ریاضی و فلسفی (معرفت شناسی) است که از قضا دکارت ادعای اشراقی درباره آن داشت و می گفت: فرشته ای به او الهام کرده!۱ 2⃣ ریاضی شدن و مرگ طبیعت! تاویل گرایی سایر علوم توصیفی به ریاضیات، با "تقلیل گرایی" و "تنزیل گرایی" همراه شد. برای نمونه "طبیعیات قدیم" قبل از "فیزیکِ ریاضی"، موجودات عالم طبیعت را در ۴جوهر و ۹عرض طبقه بندی، تعریف و توصیف می کرد. وقتی از "تبیین صوری ارسطویی" به "تبیین ریاضی پسادکارتی" تبدیل شد؛ فقط روش عوض نشد، فقط "منطق ریاضی" جای "منطق صوری" ننشست! بلکه برخی موجودات جا ماندند! تغییر روش، بر محتوا اثر کرد! طبیعیات و الهیاتِ اعم به مواردی خاص تقلیل یافت! برای نمونه: الف) جوهر نفسانی (روح مجرد) در "مفاهیم کمّی منتخب" برای فیزیک نوین (مثل جرم و انرژی) جا نشد! پس عقیده ای شخصی ماند یا به نوعی انرژی، تاویل رفت و شعرگویی شد! ب) فیزیک جدید، "حرکت مکانیکی" را تعریف و اندازه گیری و بکارگیری کرد؛ اما "حرکت در جوهر" جا ماند! مفاهیم پایه و روش محاسبه جدید راهی به آن نداشت! در حالیکه هم "روح مجرد" و هم "حرکت جوهری" مطابق با برهان یقینی عقلی اند! ⬅️ ریاضی سازی علوم، فقط ریاضی کردن روش نبود، فروکاستن از معقولات و مقولات به مفاهیم کمّی یا جاماندن برخی از آنها را در پی داشت! 3⃣ اقتصاد ریاضی یا انسانِ ریاضی؟! آن تاویل گرایی به ریاضیات، در علوم انسانی اثرات وخیم تر داشت! از همه بیشتر اقتصاد! باز ادعای مروجین اقتصادِ ریاضی این است که: ریاضی کردن اقتصاد و مدل سازی نه "یک مکتب" که صرفاً "یک ابزار" است! اصطلاحات ریاضی نسبت به تبیین توصیفی، دقیق بوده و گمراه کننده نیست. زبان ریاضی، درک و بیان مباحث پیچیده را آسان می کند و میتواند پیش بینی در اختیار اقتصاددان و سیاستگذار قرار دهد! اما اینجا هم "تقلیل گرایی" سابق خود را نشان می دهد! برای ریاضی شدنِ مؤلفه های موثر در اقتصاد انسان، برخی مولفه ها جا می مانند و برخی تنزیل معنایی می گیرند (مثل تنزیل روح به انرژی در طبیعیات)! برای نمونه: قبل از ریاضی شدنِ اقتصاد هم به عوامل رفاه اجتماعی توجه می شد؛ اما با پدیده هایی انسانی و غیر ریاضی ارزش گذاری می شد: تعداد زندانی، تن فروشی، تکدی گری، حاشیه نشینی، فقر و... اینها همه "آمار های اخلاقی" و انسان محور بود. اما از اواسط قرن۱۹ "شاخص های پولی و مالی" جای آنها نشست! پیشرفت و رفاه با "دلار" و "درآمد" سنجش شد! "آمارهای پولی"، انسان و جامعه را به دلار و درآمد فروکاست! جالب اینکه این پدیده همزاد دو چیز بود: - ظهور کاپیتالیسم (که علاوه بر بازار آزاد، سرمایه گذاری پولی را از مولفه های اساسی اجتماع و زندگی قرار می داد)! - ریاضی شدن اقتصاد! حالا منابع طبیعی، اختراعات، آثار هنری و حتی انسان همه با "کمیّت دارایی و درآمد" خوانش و محاسبه می شد! نیویورک تایمز ۳۰ژانویه۱۹۱۰ عنوان مقاله اش این بود: "ارزش یک نوزاد به عنوان یک دارایی ملی چقدر است؟!" معضلات زندگی هم با مفاهیم کمیّ پولی سنجش شد: - الکلی شدن= هزینه ۲میلیارد دلاری! - سرماخوردگی= ۲۱دلار به ازاء هر کارمند! -و... ۲ ⬅️ اول مفاهیم پایه تغییر و تنزل کرد تا علم محاسبه اش اقتصاد ریاضی شد! ادامه در بخش دوم ☑️ @m_ghanbarian
🧮 داستان اقتصاد ریاضی! 4⃣ کهانتِ اقتصاد ریاضی! همیشه مقدار سود و بدهی، هزینه و درآمد، ریاضی محاسبه می شده؛ اما "اقتصاد ریاضی" خاستگاهش اینجا نیست! استفاده از ریاضیات پیشرفته برای مدل سازی اقتصادی، و پیش گویی های بازار برای سیاستگذاران، خاستگاه اقتصاد ریاضی است. وقتی می خواهند بازار را مدل سازی ریاضی کنند، بازیگر آن انسان است نه الکترون و پروتن! عوامل مختلفی در رفتارهای انسان موثر است: از "درونی ترین لایه های انگیزشی او" تا "فرهنگ و ارثیه های خُلقی و باوری ملی و باستانی"! آیا همه این عوامل متعدد و غیر کمّی در محاسبه و مدل سازی ریاضی لحاظ میشود؟! اصلاً همه قابلیت لحاظ در مدل ریاضی دارند؟ • به تصریح ریاضی دانهای اقتصادی، برای مدل سازی: - هر مدل یک دسته پیش فرض دارد. - این پیشفرض ها از برداشت و شهود ما از واقعیت انتخاب میشود. - هرچه مجموعه این پیشفرض ها بیشتر باشد(یعنی دریافت و شهود از جامعه کامل تر باشد)، دست و پای مدل بسته تر خواهد شد!(مدلی با مؤلفه های موثرِ زیاد، پیچیده تر و سخت تر است) - اینجاست که اقتصاد ریاضی دست به گزینش می زند! واقعیت را مجردتر فرض می کند! حواشی را حذف و ابعاد و جزییات مورد علاقه را نگه می دارد! و مدل می سازد! ۳ (البته می گوید راه برای مدلی با مولفه های حذف شده هم باز است! اما معمولا "اقتصاد سیاسی" از آن تحقیقات پشتیبانی نمی کند) برای نمونه: تفاوت مردم شناسانه ی: اصناف، اقلیم ها، انگیزهای درونی و دهها مولفه فرهنگی، تاریخی، دینی برای مدل سازی در این خلاصه(بهینه) می شود: "انسان، عقلایی رفتار می کند"! اما وقتی در مرحله قبل تر شاخص ها را همه کمّی کرده اند، نتیجه این میشود که: رفتار عقلایی انسان، در واقع نوعی محاسبه گری ریاضی است! حالا مدل سازی اش کار سختی نیست! تمثیل: همانطور که اول در طبیعیات همه چیز را به جِرم و انرژی تقلیل دادند؛ بعد عوامل متعددِ موثر بر نقطه جوش آب را هم کاستند و گزاره "آب در ۱۰۰ درجه می جوشد"؛ را "قانون" کردند! حالا دامنه هیمالیا و دماوند و... "استثناء" اند و البته قابل اندازه گیری! اینجا هم مثلا "اقتصاد تبرعی" و "انگیزه های غیر محاسباتی"(غیرعقلایی در این مکتب!) مثل چرخه مالی خمس و زکات و نذر و تحبیس و وقف و... مثل استثنائات هیمالیا و دماوند می شوند! با این تفاوت که کنار "اقتصاد معاوضی" بازار به اقتصاد سرریز می شود؛ در حالیکه واقعا در مدل لحاظ نشده است!(دقت کنید) 5⃣ اقتصاد ریاضی، علمِ بازار آزاد نه علم مطلق نظامات اقتصادی! باید تا اینجا روشن شده باشد بین "اقتصاد ریاضی" بعنوان یک روش(!) با "بازار آزاد" بعنوان یک بستره ، رابطه و تناسب هست. اقتصادِ ریاضی، علم کشف روابط علیّ و معلولی بازار آزاد و کنشگرش -که انسانِ محاسبه گر است- می باشد که پس از پیدایش این مکتب و این انسان پیدا شده است. جامعه ای که می خواهد مثلا: از "امانت و ودیعه" بیشتر از "ضمان" / از "اقتصاد تبرعی" برای "تامین حق های همگانیِ بهداشت و آموزش" بجای "بازاری کردن اینها" و "کالا کردن حق ها"/و...؛ نهاد و نُرم بسازد؛ اولا: مفاهیم بنیادین اقتصادش، همه کمّی و ریاضی نمیشود؛ تا مدل ریاضی بپذیرد! ثانیاً: فروکاستن های موجود اقتصاد ریاضی، تحقق نُرم ها و نهادهای نظام مطلوبش را تاخیر و بلکه تاویل می برد! اقتصاد مطلوبش نشدنی تر میشود. چون تحقق مدلهای بازاری، انسان و جامعه بازار را می سازد و انسان فرهنگی و فطری را محجوب می کند.(دقت کنید) .................. ۱. ر.ک: مبادی با بعد الطبیعی علوم نوین / آدوین آرثربرت/ ترجمه عبدالکریم سروش ۲. ر.ک: مقاله:چطور پول معیار سنجش همه چیز شد؟ / الی کوک - مجله آتلانتیک/ سایت ترجمان https://tarjomaan.com/neveshtar/8780/ ۳. ر.ک: روزنامه دانشگاه شریف ش۸۹۱ مصاحبه با دکتر وصالی و دکتر مدنی زاده: بدون ریاضیات فقط می توانیم داستان بگوییم http://daily.sharif.ir/%D8%A2%D8%B1%D8%B4%DB%8C%D9%88/ 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۴/۱۲ ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اباذری یکی آدمهایی است که با ما حزب اللهی ها نیست اما نگران توسعه بازار وحشی است همه ما را ناگزیر از مصرف و خرید و رقابت جنسی می‌کند. او یکی از اولین کسانی است که در ایران به فرایند تبدیل جامعه ایران به یک جامعه بازار لیبرال، آن به خشن ترین نوع ان یعنی جامعه بازارنئولیبرال حساس شد و برای ان دست به تولید مقاله و کتاب و ستنرانی پرداخت. ما طرفداران انقلاب، حتما باید زودتر از او این نکته را می‌فهمیدیم، اما نفهمیدیم و نتوانستیم در این تغییر، موقعیت خود را به درسته تحلیل کنیم. @social_theory ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸علوم انسانی، رسالۀ عملیه است🔸 علوم انسانی، درواقع «رساله» است. این رساله عملیه است که از غرب می‌آید و در داخل شما اسمش را می‌گذارید کتاب جامعه‌شناسی و فکر و خیالتان راحت می‌شود! خیر، اینها رساله عملیه هستند. بانکداری‌تان علم بانکداری است یا رساله عملیه بانکداری؟ شما رساله‌ها را آرمِ علم زده‌اید و نفس این عمل اشتباه است. رساله که علم نیست. رساله فتوی است و علوم انسانی هم فتوی است. اینکه در روایات داریم که مسلمان‌ها در آخرالزمان احکامشان را از علمای یهود و نصارا می‌گیرند، معنایش همین است. آیا شما منتظرید که یک رساله از طرف آنها بیاید که اسمش توضیح المسائل باشد؟! این‌طور نیست! رساله آمده است! سال‌هاست که آمده و دارد اجرا می‌شود. همین علوم انسانی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، رساله عملیه آنهاست. اینکه وزارت اقتصاد ما، وزارت کشور ما، وزارت ارشاد ما، مسائل را بر مبنای علوم انسانی آنها حل می‌کنند، این همان رساله عملیه آنهاست. رساله عملیۀ هرکسی متناسب با خودش است. مفتی آنها هم دانشمندان علوم انسانی هستند. 📌 بازنشر فقط با فوروارد یا درج لینک 👈 @haerishirazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: مسئله را بارها و بارها تکرار کرده‌ام، باز هم تکرار میکنم! 🔺علاج مقابله با پروپاگاندا، تبیین حقیقت است. @neshasteqtesad
در مسیر پیشرفت.pdf
2M
🔰 فایل کتاب دستاورد‌های یکساله جمهوری اسلامی با عنوان منتشر شد 🔴 این محتوای بسیار کاربردی، مناسب برای همه مردم، بویژه سخنرانان، اساتید حوزه و دانشگاه و طراحان و موشن‌گرافان و... خواهد بود. ⁉️ در یکسال اخیر برای حل مشکلات چه اقداماتی انجام شد؟ ⁉️ در یکسال اخیر در حوزه پیشرفت‌های علمی و چه گام‌هایی برداشته شد؟ ⁉️ در یکسال اخیر در زمینه و دارو چه مسیری طی شد؟ ⁉️ در یکسال اخیر در رابطه با کاهش چه اقدامی انجام شده است؟ ⁉️ در یکسال اخیر در رابطه با چه اقدامی انجام شده است؟ ‼️و...
مجموعه نمایشگاهی دستاوردهای انقلاب اسلامی با آرم شهرستان ورامین.pdf
5.55M
🌺مجموعه نمایشگاهی دستاوردهای جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف تقدیم می گردد 🔻از مجموعه های مختلف بویژه آموزش و پرورش(درسطح مدارس)، کمیته دانشجویی در سطح دانشگاه ها، کمیته بسیج در سطح مربیان صالحین و پایگاه ها و کمیته مساجد و و روحانیت در جمع ائمه جماعات و مبلغین درخواست می شود نسبت به انتشار و گسترش این مجموعه تلاش نمایند ستاد برگزاری مراسم دهه فجر ورامین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ورامین @shoraostantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ صنعت خودروسازی از رویا تا واقعیت 🎙گفتگو با سیدامیرحسین حسینی/پژوهشگر اقتصادی 🔷 رویکرد مردمی و مصرفی ایران در صنعت خودرو بر خلاف رویکرد تجاری و منفعتی ژاپن در این صنعت 🔶 خودروهای ایرانی متناسب با قدرت خرید مردم/ واردات خودرو با کیفیت مشابه دناپلاس حداقل ۱میلیارد خواهد بود 🔷 ایران یکی از بهترین خودروسازهای جهان 🔶 بسیاری از کشورهای دنیا تشنه خودروهای با کیفیت ایران هستند 🔷 ماجرای تحقیر مردم ژاپن با خودروهای بی کیفیت ژاپنی 🆔 @QasdWay رسانه اقتصادی قصد
هدایت شده از شمع | شبکهٔ مبلغان
دوره توجیهی و آموزشی جهاد تبیین ویژه اعزام دهه فجر انقلاب اسلامی و مراسم معنوی اعتکاف برگزار می نماید. ــــــــــــــــــــــــ موضوعات نشست: ▫️نقشه عملیاتی جهاد تبیین حجت الاسلام والمسلمین آقای جنتی شنبه 1401/11/8 14 الی 15 ▫️شیوه های خلاقانه جهاد تبیین حجت الاسلام والمسلمین آقای صالح پرور شنبه 1401/11/8 15 الی 16 ▫️روایت اقتصاد ایران آقای دکتر مقصودی شنبه 1401/11/8 16 الی 17 ▫️معرفی محصولات جهاد تبیین جمعی از تولید کنندگان محصولات یکشنبه 1401/11/9 14 الی 15 ▫️در مسیر پیشرفت حجت الاسلام والمسلمین آقای فوجی یکشنبه 1401/11/9 15 الی 16 ▫️اعتکاف فرصتی برای روشنگری حجت الاسلام والمسلمین آقای وکیل پور یکشنبه 1401/11/9 16 الی 17 ــــــــــــــــــــــــ مکان: جمکران،مجتمع دارالولایه، مرکز مدیریت حوزه های علمیه، سالن آیت الله حائری(ره) ــــــــــــــــــــــــ لینک نشست جهت شرکت غیر حضوری در دوره: https://ad.ismc.ir/tabligh/ ــــــــــــــــــــــــ شمع شبکهٔ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی ShabakeTabligh.ir eitaa.com/ShabakeTabligh