eitaa logo
نشست هم افزائی جهاد تبیین اقتصاد ایران
177 دنبال‌کننده
107 عکس
44 ویدیو
40 فایل
هم افزائی پژوهشگران و دانش آموختگان فقه اقتصادی و اقتصاد اسلامی با راهبرد جهاد تبیین ارتباط با ادمین: @moniri @Mahdavibaghi
مشاهده در ایتا
دانلود
نشست هم‌افزایی جهاد تبیین اقتصاد ایران ویژه پژوهشگران و دانش‌آموختگان فقه اقتصادی و اقتصاد اسلامی سرفصل‌ها: جنگ شناختی اقتصادی روایت اقتصاد ایران قصه اقتصاد مقاومتی مسائل روز اقتصاد ایران (ارز، مسکن، خودرو، انرژی،...) امتیازات: عضویت در انجمن مبلغین اقتصاد مقاومتی کسب گواهی مبلغ تخصصی اقتصاد اعزام در دهه فجر و ماه مبارک رمضان معرفی در شبکه مبلغین و عملیات تبلیغی بهره‌مندی از امتیازات تبلیغی مرکز خدمات حمایت مالی از تولیدکنندگان محتوا ثبت‌نام: نحوه ثبت نام: ارسال نام و نام خانوادگی به شماره 09030137354 تاریخ برگزاری: 1401/10/25 زمان برگزاری: 8 تا 14 توضیحات بیشتر: https://eitaa.com/neshasteqtesad
✅کرسی آزاد اندیشی روایت مسائل روز اقتصاد ایران ⏰ساعت ۱۱ تا اذان 🔹با موضوع خودرو و انرژی ⏰بلافاصله بعد نماز ظهر تا ساعت ۱۴ 🔹با موضوع ارز و مسکن ❌با توجه به اینکه این نشست ویژه پژوهشگران و دانش آموختگان فقه اقتصادی و اقتصاد اسلامی برگزار می شود 💠شرکت کننده محترم در یک یا چند مسائل مذکور یا مسائل دیگر محتوا جهت روایت آن مسئله آماده نمائید و در این بخش ارائه بفرمائید
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
مردمی سازی اقتصاد.mp3
9.09M
صوت؛ صحبت‌های حسین عباسی‌فر در جلسه ستاد مردمی‌سازی اقتصاد در وزارت اقتصاد (1401/10/5) 🔶 مردمی‌سازی اقتصاد یعنی چه؟ 🔶 بزرگترین مانع مردمی‌سازی وزارت اقتصاد است! 🔶 اصل 43 ق‌ا را رعایت کنید اقتصاد مردمی می‌شود! 🔶 بند ب سیاست‌های کلی اصل 44 را رعایت کنید اقتصاد مردمی می‌شود! 🔶 اتاق بازرگانی را حذف کنید اقتصاد مردمی می‌شود! 🔶 بانکهای خصوصی را حذف کنید اقتصاد مردمی می‌شود! 🔶 مال مردم را به خودشان بدهید اقتصاد مردمی می‌شود! 🔶 خلاصه که به عده‌ای معدود بگویید جیب مردم را نزنند اقتصاد مردمی می‌شود! ⭕️ جنگ شناختی‌اقتصادی: 🇮🇷 💠https://eitaa.com/joinchat/2550136832C0e295d7db7
پیش رفته‌ایم.pdf
14.8M
پیش رفته‌ایم استاد مقصودی و سعیدی
🔆با سلام و احترام خدمت دغدغه مندان گفتمان انقلاب اسلامی 💠بنابر درخواست دوستان جهت آشنایی با گفتمان اقتصادی انقلاب اسلامی، لیستی از فعالان این عرصه که در حال حاضر در پیامرسان ایتا حضور فعالی دارند تقدیم حضور می گردد. 🔘توصیه می‌کنم کانال‌های زیر را برای آشنایی با مبانی اقتصاد و مباحث روز اقتصادی ایران و جهان با نگاه تمدنی دنبال و به دوستانتان معرفی کنید: 🔸پرفسور مسعود درخشان: @profderakhshan 🔹حجت الاسلام محسن قنبریان: @m_ghanbarian 🔸دکتر حمیدرضا مقصودی: @hamidrezamaghsoodi 🔹دکتر محمدجواد توکلی: @eqmoq2 🔸دکتر علی سعیدی: @DrSaeedi 🔹دکتر سید یاسر جبرائیلی: @syjebraily 🔸حسین زمانی میقان: @hzamanim 🔹اقتصاد راهبردی/ارسلان ظاهری @Arsalan_Zaheri 🔸افرا/سید امیرحسین حسینی: @afra_eco 🔹اقتصاد و رسانه/حسین عباسی فر @h_abasifar 🔸ایران قوی/دکتر سید سجاد پادام @sspadam 🔹هنر حکمرانی و توسعه/محمدجواد حق شناس @hokmraniirani 🔸اقتصاد کاربردی/دکتر رضا غلامی @DrRezaGholami 🔹اقتصاد انرژی/دکتر همت قلی زاده @hemmatgholizadeh 🔸آنسوتر/حجت الاسلام سید محمدرضا رضی: @seyedrazy 🔹ساخت ایران/حجت الاسلام حسین مهدیزاده: @social_theory 🔸سین.صاد.قاف/دکتر ساجد صمدی قربانی @sinsadqaf 🔹مدرسه انقلاب/دکتر حسن محمدی @darseenghelab 🔸پیشرفت ایران/دانیال داودی @danialdavoudi 🔹محمدحسن دهقانی @dehghani_org 🔸موسسه قصد: @qasdway 🔹کتابخانه قصد: @SSL_Qasd 🔸پژوهشگاه تخصصی شهید صدر @shahidsadr
● مخصوص کتاب‌خوارها ● دوستان زیادی به کرّات درخواست داشتند سیر مطالعاتی مشخصی در موضوع اقتصاد به آنها معرفی کنیم. هرچند به خاطر اعتقادم به "استقلال فکریِ" افراد اساسا با این کار مخالفم و اعتقاد دارم باید همیشه، همه چیز را خواند و همیشه پرسشگر ماند و هیچ چیز جز "وحی و کلام معصوم" را به صورت ابدی نپذیرفت! ولی فقط از باب پیشنهاد برای شروع مطالعه چند منبع را خدمتتان معرفی می‌کنم. کتابهای مرسوم و متعارف دانشگاهی را معرفی نمی‌کنم زیرا آنها را اساسا علمی نمی‌دانم! ضمن اینکه دیگران آنقدر معرفی کرده‌اند، که نیازی هم نیست! منابع زیر عموما در سه دسته تقسیم‌بندی می‌شوند: اقتصاد اسلامی، نقد سرمایه‌داری و عدالت. ۱. اقتصادنا؛ علامه شهید صدر ۲. نظری به نظام اقتصادی اسلام؛ شهید مطهری ۳. جلد ۳۳ مجموعه آثار یا درآمدی بر اقتصاد تطبیقی؛ شهید مطهری ۴.‌ ربا در اسلام و دو جلد اقتصاد اسلامی (مباحث نظری و مباحث کاربردی)؛ آیت‌الله شهید بهشتی ۵. ۲۳ راز سرمایه‌داری؛ پرفسور ها جون چانگ ۶. نیکوکاران نابکار؛ پرفسور چانگ ۷. دکترین شوک؛ نائومی کلاین ۸. آثار و سخنرانی‌های پرفسور مسعود درخشان (به ویژه ۸ جلسه اقتصاد اسلامی، مقدمه کتاب دستبرد ناپیدا و مقدمه کتاب کاپیتالیسم) ۹. عدالت؛ مایکل سندل ۱۰. اقتصاد سیاسی جهانی؛ رابرت گیلپین ۱۱. اقتصاد ایران در دوره تعدیل ساختاری؛ فرشاد مومنی ۱۲. دولت و بازار؛ جبرائیلی ۱۳. لیبرالیسم غرب، ظهور و سقوط؛ آنتونی آربلاستر ۱۴. اقتصاد کاربردی؛ ها جون چانگ ۱۵. بهای نابرابری؛ جوزف استیگلیتز ۱۶. دگرگونی بزرگ؛ کارل پولانی ۱۷. استراتژی‌های رشد و توسعه اقتصادی؛ محمدقلی یوسفی ۱۸. ژئوپلتیک گرسنگی (جغرافیای گرسنگی)، اثر رئیس اسبق فائو و برندهء نوبل ادبیات، خوزوئه دو کاسترو ۱۹. ابرطبقه، اثر استاد دانشگاه نیو اسکول آمریکا، دیوید راتکاف ۲۰. انسان بدهکار، لاتزارتو ۲۱. خاکریز اقتصادی؛ دکتر توکلی ۲۲. درسنامه اقتصاد مقاومتی؛ احمدعلی یوسفی ۲۳. نظام اقتصادی اسلام؛ میرمعزی ۲۴. حرف‌هایی با دخترم درباره اقتصاد؛ یانیس واروفاکیس ۲۵. روش شناسی اقتصاد دکتر زریباف ۲۶. تحول نهادها و ایدئولوژی های اقتصاد، دایانا هانت ۲۷. یهودیان و حیات اقتصادی مدرن، زومبارت ۲۸. سرمایه داری و اخلاق پروتستان، وبر ۲۹. فلسفه اخلاق و تحلیل اقتصادی؛ هاسمن ۳۰. مجموعه مقالات عدالت که دکتر محمد نعمتی جمع‌آوری کرده ۳۱. کتاب ماهیت و علل بحران مالی ۲۰۰۸، گردآوری دکتر نعمتی و دکتر سلیمانی ۳۲. اقتصاد مقاومتی تفسیر جهاد کبیر؛ ابدالی بقیه‌اش بماند برای بعد... هر کدام را خواندید خوشحال می‌شوم نظرتان را در مورد کتاب برای حقیر ارسال کنید. ⭕️ جنگ شناختی‌اقتصادی: 🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/2550136832C0e295d7db7
👆👆👆👆👆 ❇️پاورپوینت تحلیل دستاوردهای انقلاب اسلامی با تاکید بر شاخص‌های اقتصادی ✅پاورپوینت ارائه استاد قنبرزاده
تحلیل دست آورد های انقلاب اسلامی با تاکید بر شاخص های اقتصادی.pdf
14.86M
فایل pdf پاورپوینت تحلیل دستاوردهای انقلاب اسلامی با تاکید بر شاخص‌های اقتصادی
💠گزارش تصویری ✅نشست هم‌افزایی جهاد تبیین اقتصاد ایران ✳️ویژه پژوهشگران و دانش‌آموختگان فقه اقتصادی و اقتصاد اسلامی ◀️محور مباحث ارائه شده توسط اساتید نشست: 1️⃣جنگ شناختی اقتصادی 2️⃣روایت اقتصاد ایران 3️⃣قصه اقتصاد مقاومتی 4️⃣روایت خودرو و ارز در اقتصاد ایران امتیازات: عضویت در انجمن مبلغین اقتصاد مقاومتی دریافت گواهی مبلغ تخصصی اقتصاد اعزام در عملیات تبلیغی دهه فجر معرفی در صفحه مبلغین اقتصادی سامانه شمع بهره‌مندی از امتیازات تبلیغی مرکز خدمات حمایت مالی از تولید محتوای تبلیغ تخصصی اقتصاد تاریخ برگزاری: دی ماه ۱۴۰۱ https://eitaa.com/neshasteqtesad
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
گزارش اجمالی ملاقات با آیت الله اراکی (دام ظله): امروز عصر در منزل آیت الله اراکی جلسه نسبتا مبسوطی با ایشان داشتم و ضمن ارائه یک فایل تفصیلی، نگرانی خود را از برخی تحولات شهرسازی تهران و همچنین برخی اشتباهات وزارت راه و شهرسازی (نظیر توقف ویلایی سازی در شهر قم) خدمتشان عرض کردم. ایشان ضمن تایید عرایض حقیر به مسئول دفترشان فرمودند پیگیر دو جلسه مجزا شوند؛ یک جلسه با آقایان ذوالنور و امیرآبادی (نمایندگان محترم قم) و یک جلسه هم با وزیر محترم راه و شهرسازی. قرار شد وزیر راه را دعوت کنند تا برای جلسه با ایشان بیایند قم. انشاالله که این جلسات محقق شود و مفید واقع شود. تردید داشتم که خبر این جلسه را عمومی اعلام کنم یا خیر؛ ولی تصمیم گرفتم اعلام کنم تا دوستان بدانند که در حوزه علمیه، بحمدالله هستند علمایی که نسبت به وقایع اطرافشان مسئولیت پذیر هستند و علاوه بر فعالیتهای علمی، نقش اجتماعی خود را نیز به خوبی ایفا می کنند. لازم به ذکر است که آیت الله اراکی، قبلا نیز با ورود به مسائل شهرسازی، درس خارج فقه نظام عمران شهری را دائر کرده بودند (حد فاصل سالهای ۹۳ تا ۹۵ در مدرسه دارالشفاء قم) که آن درس منحصر به فرد هم برکات زیادی داشت. اگر امثال ایشان که این چنین احساس مسئولیت می کنند و به چنین موضوعاتی ورود جدی می کنند بیشتر شود جای امیدواری برای اصلاح وضع موجود و اصلاح برخی سیاستهای سکولار وجود دارد. امید است سایر اساتید محترم حوزه های علمیه نیز به احسن وجه متوجه عمق خطر سکولاریسم در نظام علمی و اجرایی کشور باشند. محمدمنان رئیسی، شامگاه ۲۵ دی ماه ۱۴۰۱ @baladetayyeb
استاد حسین عباسی.mp3
22.44M
✳️اولین نشست هم‌افزایی جهاد تبیین اقتصاد ایران🇮🇷 ✅استاد حسین عباسی فر ✅با موضوع جنگ شناختی اقتصادی @neshasteqtesad 1
دکتر مقصودی.mp3
34.7M
✳️اولین نشست هم‌افزایی جهاد تبیین اقتصاد ایران🇮🇷 ✅دکتر حمیدرضا مقصودی ✅با موضوع روایت اقتصاد ایران @neshasteqtesad 2
حجت الاسلام قنبرزاده.mp3
28.66M
✳️اولین نشست هم‌افزایی جهاد تبیین اقتصاد ایران🇮🇷 ✅حجت الاسلام و المسلمین کمیل قنبرزاده ✅با موضوع تحلیل دستاوردهای انقلاب اسلامی با تاکید بر شاخص‌های اقتصادی @neshasteqtesad 3
حجت الاسلام یوسفی.mp3
7.67M
✳️اولین نشست هم‌افزایی جهاد تبیین اقتصاد ایران🇮🇷 ✅حجت الاسلام و المسلمین احمدعلی یوسفی ✅با موضوع نکات جهاد تبیین اقتصاد ایران @neshasteqtesad 4
حجت الاسلام امیری طیبی و استاد سید امیرحسین حسینی.mp3
20.07M
✳️اولین نشست هم‌افزایی جهاد تبیین اقتصاد ایران🇮🇷 ✅حجت الاسلام و المسلمین محمد امیری طیبی ✅استاد سید امیرحسین حسینی ✅با موضوع بررسی مسائل خودرو در اقتصاد ایران @neshasteqtesad 5
استقرار-آموزشی-مکتب-نیاوران.pdf
394.3K
استقرار-آموزشی-مکتب-نیاوران.pdf نویسنده آقای یوسفعلی اباذری و حمیدرضا پرنیان مورد اشاره در بحث جنگ شناختی اقتصادی استاد حسین عباسی فر
🧮 داستان اقتصاد ریاضی! (یادداشتی مختصر درباره مدعیات اقتصاد ریاضی) 1⃣ ریاضیات یا اصالت ریاضی؟! ریاضیات همیشه ریاضی بوده اما "اصالت ریاضی" دکارت (pan mathematicism) وقتی اتفاق افتاد که: ریاضیات بر سایر علوم (حتی فلسفه) چتر انداخت! جالب اینکه گزاره: "ریاضیات تنها علم یقینی است"! خود بحثی غیر ریاضی و فلسفی (معرفت شناسی) است که از قضا دکارت ادعای اشراقی درباره آن داشت و می گفت: فرشته ای به او الهام کرده!۱ 2⃣ ریاضی شدن و مرگ طبیعت! تاویل گرایی سایر علوم توصیفی به ریاضیات، با "تقلیل گرایی" و "تنزیل گرایی" همراه شد. برای نمونه "طبیعیات قدیم" قبل از "فیزیکِ ریاضی"، موجودات عالم طبیعت را در ۴جوهر و ۹عرض طبقه بندی، تعریف و توصیف می کرد. وقتی از "تبیین صوری ارسطویی" به "تبیین ریاضی پسادکارتی" تبدیل شد؛ فقط روش عوض نشد، فقط "منطق ریاضی" جای "منطق صوری" ننشست! بلکه برخی موجودات جا ماندند! تغییر روش، بر محتوا اثر کرد! طبیعیات و الهیاتِ اعم به مواردی خاص تقلیل یافت! برای نمونه: الف) جوهر نفسانی (روح مجرد) در "مفاهیم کمّی منتخب" برای فیزیک نوین (مثل جرم و انرژی) جا نشد! پس عقیده ای شخصی ماند یا به نوعی انرژی، تاویل رفت و شعرگویی شد! ب) فیزیک جدید، "حرکت مکانیکی" را تعریف و اندازه گیری و بکارگیری کرد؛ اما "حرکت در جوهر" جا ماند! مفاهیم پایه و روش محاسبه جدید راهی به آن نداشت! در حالیکه هم "روح مجرد" و هم "حرکت جوهری" مطابق با برهان یقینی عقلی اند! ⬅️ ریاضی سازی علوم، فقط ریاضی کردن روش نبود، فروکاستن از معقولات و مقولات به مفاهیم کمّی یا جاماندن برخی از آنها را در پی داشت! 3⃣ اقتصاد ریاضی یا انسانِ ریاضی؟! آن تاویل گرایی به ریاضیات، در علوم انسانی اثرات وخیم تر داشت! از همه بیشتر اقتصاد! باز ادعای مروجین اقتصادِ ریاضی این است که: ریاضی کردن اقتصاد و مدل سازی نه "یک مکتب" که صرفاً "یک ابزار" است! اصطلاحات ریاضی نسبت به تبیین توصیفی، دقیق بوده و گمراه کننده نیست. زبان ریاضی، درک و بیان مباحث پیچیده را آسان می کند و میتواند پیش بینی در اختیار اقتصاددان و سیاستگذار قرار دهد! اما اینجا هم "تقلیل گرایی" سابق خود را نشان می دهد! برای ریاضی شدنِ مؤلفه های موثر در اقتصاد انسان، برخی مولفه ها جا می مانند و برخی تنزیل معنایی می گیرند (مثل تنزیل روح به انرژی در طبیعیات)! برای نمونه: قبل از ریاضی شدنِ اقتصاد هم به عوامل رفاه اجتماعی توجه می شد؛ اما با پدیده هایی انسانی و غیر ریاضی ارزش گذاری می شد: تعداد زندانی، تن فروشی، تکدی گری، حاشیه نشینی، فقر و... اینها همه "آمار های اخلاقی" و انسان محور بود. اما از اواسط قرن۱۹ "شاخص های پولی و مالی" جای آنها نشست! پیشرفت و رفاه با "دلار" و "درآمد" سنجش شد! "آمارهای پولی"، انسان و جامعه را به دلار و درآمد فروکاست! جالب اینکه این پدیده همزاد دو چیز بود: - ظهور کاپیتالیسم (که علاوه بر بازار آزاد، سرمایه گذاری پولی را از مولفه های اساسی اجتماع و زندگی قرار می داد)! - ریاضی شدن اقتصاد! حالا منابع طبیعی، اختراعات، آثار هنری و حتی انسان همه با "کمیّت دارایی و درآمد" خوانش و محاسبه می شد! نیویورک تایمز ۳۰ژانویه۱۹۱۰ عنوان مقاله اش این بود: "ارزش یک نوزاد به عنوان یک دارایی ملی چقدر است؟!" معضلات زندگی هم با مفاهیم کمیّ پولی سنجش شد: - الکلی شدن= هزینه ۲میلیارد دلاری! - سرماخوردگی= ۲۱دلار به ازاء هر کارمند! -و... ۲ ⬅️ اول مفاهیم پایه تغییر و تنزل کرد تا علم محاسبه اش اقتصاد ریاضی شد! ادامه در بخش دوم ☑️ @m_ghanbarian
🧮 داستان اقتصاد ریاضی! 4⃣ کهانتِ اقتصاد ریاضی! همیشه مقدار سود و بدهی، هزینه و درآمد، ریاضی محاسبه می شده؛ اما "اقتصاد ریاضی" خاستگاهش اینجا نیست! استفاده از ریاضیات پیشرفته برای مدل سازی اقتصادی، و پیش گویی های بازار برای سیاستگذاران، خاستگاه اقتصاد ریاضی است. وقتی می خواهند بازار را مدل سازی ریاضی کنند، بازیگر آن انسان است نه الکترون و پروتن! عوامل مختلفی در رفتارهای انسان موثر است: از "درونی ترین لایه های انگیزشی او" تا "فرهنگ و ارثیه های خُلقی و باوری ملی و باستانی"! آیا همه این عوامل متعدد و غیر کمّی در محاسبه و مدل سازی ریاضی لحاظ میشود؟! اصلاً همه قابلیت لحاظ در مدل ریاضی دارند؟ • به تصریح ریاضی دانهای اقتصادی، برای مدل سازی: - هر مدل یک دسته پیش فرض دارد. - این پیشفرض ها از برداشت و شهود ما از واقعیت انتخاب میشود. - هرچه مجموعه این پیشفرض ها بیشتر باشد(یعنی دریافت و شهود از جامعه کامل تر باشد)، دست و پای مدل بسته تر خواهد شد!(مدلی با مؤلفه های موثرِ زیاد، پیچیده تر و سخت تر است) - اینجاست که اقتصاد ریاضی دست به گزینش می زند! واقعیت را مجردتر فرض می کند! حواشی را حذف و ابعاد و جزییات مورد علاقه را نگه می دارد! و مدل می سازد! ۳ (البته می گوید راه برای مدلی با مولفه های حذف شده هم باز است! اما معمولا "اقتصاد سیاسی" از آن تحقیقات پشتیبانی نمی کند) برای نمونه: تفاوت مردم شناسانه ی: اصناف، اقلیم ها، انگیزهای درونی و دهها مولفه فرهنگی، تاریخی، دینی برای مدل سازی در این خلاصه(بهینه) می شود: "انسان، عقلایی رفتار می کند"! اما وقتی در مرحله قبل تر شاخص ها را همه کمّی کرده اند، نتیجه این میشود که: رفتار عقلایی انسان، در واقع نوعی محاسبه گری ریاضی است! حالا مدل سازی اش کار سختی نیست! تمثیل: همانطور که اول در طبیعیات همه چیز را به جِرم و انرژی تقلیل دادند؛ بعد عوامل متعددِ موثر بر نقطه جوش آب را هم کاستند و گزاره "آب در ۱۰۰ درجه می جوشد"؛ را "قانون" کردند! حالا دامنه هیمالیا و دماوند و... "استثناء" اند و البته قابل اندازه گیری! اینجا هم مثلا "اقتصاد تبرعی" و "انگیزه های غیر محاسباتی"(غیرعقلایی در این مکتب!) مثل چرخه مالی خمس و زکات و نذر و تحبیس و وقف و... مثل استثنائات هیمالیا و دماوند می شوند! با این تفاوت که کنار "اقتصاد معاوضی" بازار به اقتصاد سرریز می شود؛ در حالیکه واقعا در مدل لحاظ نشده است!(دقت کنید) 5⃣ اقتصاد ریاضی، علمِ بازار آزاد نه علم مطلق نظامات اقتصادی! باید تا اینجا روشن شده باشد بین "اقتصاد ریاضی" بعنوان یک روش(!) با "بازار آزاد" بعنوان یک بستره ، رابطه و تناسب هست. اقتصادِ ریاضی، علم کشف روابط علیّ و معلولی بازار آزاد و کنشگرش -که انسانِ محاسبه گر است- می باشد که پس از پیدایش این مکتب و این انسان پیدا شده است. جامعه ای که می خواهد مثلا: از "امانت و ودیعه" بیشتر از "ضمان" / از "اقتصاد تبرعی" برای "تامین حق های همگانیِ بهداشت و آموزش" بجای "بازاری کردن اینها" و "کالا کردن حق ها"/و...؛ نهاد و نُرم بسازد؛ اولا: مفاهیم بنیادین اقتصادش، همه کمّی و ریاضی نمیشود؛ تا مدل ریاضی بپذیرد! ثانیاً: فروکاستن های موجود اقتصاد ریاضی، تحقق نُرم ها و نهادهای نظام مطلوبش را تاخیر و بلکه تاویل می برد! اقتصاد مطلوبش نشدنی تر میشود. چون تحقق مدلهای بازاری، انسان و جامعه بازار را می سازد و انسان فرهنگی و فطری را محجوب می کند.(دقت کنید) .................. ۱. ر.ک: مبادی با بعد الطبیعی علوم نوین / آدوین آرثربرت/ ترجمه عبدالکریم سروش ۲. ر.ک: مقاله:چطور پول معیار سنجش همه چیز شد؟ / الی کوک - مجله آتلانتیک/ سایت ترجمان https://tarjomaan.com/neveshtar/8780/ ۳. ر.ک: روزنامه دانشگاه شریف ش۸۹۱ مصاحبه با دکتر وصالی و دکتر مدنی زاده: بدون ریاضیات فقط می توانیم داستان بگوییم http://daily.sharif.ir/%D8%A2%D8%B1%D8%B4%DB%8C%D9%88/ 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۴/۱۲ ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اباذری یکی آدمهایی است که با ما حزب اللهی ها نیست اما نگران توسعه بازار وحشی است همه ما را ناگزیر از مصرف و خرید و رقابت جنسی می‌کند. او یکی از اولین کسانی است که در ایران به فرایند تبدیل جامعه ایران به یک جامعه بازار لیبرال، آن به خشن ترین نوع ان یعنی جامعه بازارنئولیبرال حساس شد و برای ان دست به تولید مقاله و کتاب و ستنرانی پرداخت. ما طرفداران انقلاب، حتما باید زودتر از او این نکته را می‌فهمیدیم، اما نفهمیدیم و نتوانستیم در این تغییر، موقعیت خود را به درسته تحلیل کنیم. @social_theory ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸علوم انسانی، رسالۀ عملیه است🔸 علوم انسانی، درواقع «رساله» است. این رساله عملیه است که از غرب می‌آید و در داخل شما اسمش را می‌گذارید کتاب جامعه‌شناسی و فکر و خیالتان راحت می‌شود! خیر، اینها رساله عملیه هستند. بانکداری‌تان علم بانکداری است یا رساله عملیه بانکداری؟ شما رساله‌ها را آرمِ علم زده‌اید و نفس این عمل اشتباه است. رساله که علم نیست. رساله فتوی است و علوم انسانی هم فتوی است. اینکه در روایات داریم که مسلمان‌ها در آخرالزمان احکامشان را از علمای یهود و نصارا می‌گیرند، معنایش همین است. آیا شما منتظرید که یک رساله از طرف آنها بیاید که اسمش توضیح المسائل باشد؟! این‌طور نیست! رساله آمده است! سال‌هاست که آمده و دارد اجرا می‌شود. همین علوم انسانی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، رساله عملیه آنهاست. اینکه وزارت اقتصاد ما، وزارت کشور ما، وزارت ارشاد ما، مسائل را بر مبنای علوم انسانی آنها حل می‌کنند، این همان رساله عملیه آنهاست. رساله عملیۀ هرکسی متناسب با خودش است. مفتی آنها هم دانشمندان علوم انسانی هستند. 📌 بازنشر فقط با فوروارد یا درج لینک 👈 @haerishirazi