فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
راهکار آمادگی
برای درک شب قدر
دربیان امام خمینی
رحمت الله علیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مشروح بیانات امام خمینی
رحمت الله علیه
درباره ماه رمضان و
دعوت به میهمانی خدا
چندان دعا کن در نهان چندان بنال اندر شبان
کز گنبد هفت آسمان در گوش تو آید صدا
گر مجرمی بخشیدمت وز جرم آمرزیدمت
فردوس خواهی دادمت خامش رها کن این دعا
https://ganjoor.net/moulavi/shams/ghazalsh/sh3
چرا رمضان المبارک در بیان امام خامنه ای مدظله العالی.mp3
3.24M
چرا ماه رمضان
المبارک است
بیانات امام خامنه ای مدظله العالی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گذشت ازمنزلت ومقام و انتخاب زندان برای یرهیز از لذت حرام
درس تقوی درخلوت
وَرَاوَدَتْهُ الَّتِي هُوَ فِي بَيْتِهَا عَنْ نَفْسِهِ
وَغَلَّقَتِ الْأَبْوَابَ
وَقَالَتْ هَيْتَ لَكَ ۚ
قَالَ مَعَاذَ اللَّهِ ۖ
إِنَّهُ رَبِّي أَحْسَنَ مَثْوَايَ ۖ
إِنَّهُ لَا يُفْلِحُ الظَّالِمُونَ
ایه 23 سوره مبارکه یوسف
وچون زلیخا برنامه ریزی کرد که
از یوسف کام گیرد
وهمه درها را پشت سرهم بست
وبه یوسف گفت که بيا كه
اماده برای توام
يوسف گفت
پناه می برم به خدایی که
پروردگارمن است
ومرا جایگاهی
به این خوبی داده است.
شک ندارم که
متجاوزین از حدود الهی
رستگار نمىشوند
قَالَ رَبِّ السِّجْنُ
أَحَبُّ إِلَيَّ مِمَّا يَدْعُونَنِي إِلَيْهِ ۖ
وَإِلَّا تَصْرِفْ عَنِّي كَيْدَهُنَّ
أَصْبُ إِلَيْهِنَّ
وَأَكُنْ مِنَ الْجَاهِلِينَ
ایه 33 سوره مبارکه یوسف
یوسف گفت پروردگارا
به زندان روم محبوب تر است
نزدمن که تن به کاری دهم که
زلیخا ازمن می خواهد
واگر تو این نقشه و توطئه را خنثی نکنی
ومن تمایل پیداکنم به این گناه
در ردیف جاهلان قرارخواهم گرفت
هدایت شده از ریحانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚫 یک تذکر | از مسابقه تجملگرایی خارج شوید
#ازدواج
#تجملگراییافراطی
🌻 ۱۴۰۲/۱/۱
🌱 @Khamenei_Reyhaneh
هدایت شده از نو+جوان
🥰 درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد
🤝 یک چیزایی رو نادیده بگیرین
💫 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار
🌱 @Nojavan_khamenei
هدایت شده از نو+جوان
😇 هر روز با قرآن
💛 یک عادت خوب برای نورانیتر شدن دلهایتان
✅ حتی دو آیه اما با توجه!
💫 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار
🌱 @Nojavan_Khamenei
May 11
. ..گاهى ديده مىشود
يك شخص محترمى را،
خصوصا اگر از اهل فضل و علم باشد،
شيطان دستگيرى كرده
به صف آخر می نشاند،
براى اينكه بفهماند با اينكه من
با اين مقام نبايد با اين شخص نماز كنم،
و ليكن از بس از دنيا گذشتهام
و هواى نفس ندارم
آمدهام در صف آخر هم نشستهام
بعضى از اين قبيل اشخاص را
در صف اول ملاقات نخواهيد كرد.
شيطان به امام و مأموم اكتفا نكرده
به ريش بعضى از منفردين مىچسبد.
او را از بازار يا منزل افسار كرده،
با يك كرشمه و ناز در كنج مسجد
يك سجّاده پهن كرده،
هيچ امامى را عادل ندانسته،
در حضور مردم
به يك طول سجود و ركوع
و يك ذكرهاى طويلى نماز مىخواند
اين در باطن ذاتش مخمر است
كه به مردم بفهماند
من اين قدر مقدس و محتاطم كه
ترك جماعت مىكنم
مبادا به غير عادل گرفتار شوم ....
حضرت امام خمینی رحمه الله علیه
چهلحديث ص 48 شرح حدیث ریا
...نمازى كه براى خاطر خواهى زن باشد
چه زن دنيايى يا بهشتى
اين نماز براى خدا نيست،
نمازى كه براى رسيدن به آمال دنيا باشد
يا آمال آخرت
به خدا ارتباط ندارد
پس چرا اين قدر ناز و غمزه
فروشى مىكنى
و عشوه و غنج و دلال مىكنى،
به بندگان خدا به نظر حقارت نگاه مىكنى،
خود را از خاصّان درگاه حق
حساب مىكنى؟
بيچاره، تو با همين نماز
مستحق عذابى
و مستوجب زنجير هفتاد ذراعى هستی
(اشاره به آيه مباركه خُذُوهُ فَغُلُّوهُ ثُمَّ الْجَحِيمَ صَلُّوهُ ثمّ ثُمَّ فِي سِلْسِلَةٍ ذَرْعُهَا سَبْعُونَ ذِرَاعًا فَاسْلُكُوهُ.
بگيريدش، پس برگردنش غلّ در افكنيد،
سپس در دوزخش اندازيد، سپس او را در زنجيرى كه طول ان هفتاد ذراع است در آريد سوره مبارکه حاقه ایات 31تا -33)
پس چرا خود را طلبكار مىدانى،
و براى خود در همين طلبكارى
و تدلّل و عجب
عذابى ديگر تهيه مىكنى؟
تو اعمالى را كه مأمورى بكن
و متوجه باش كه
از براى خدا نيست....
حضرت امام خمینی رحمه الله علیه چهلحديث ص : 73 شرح حدیث عجب
به اخلاق الله تبارک وتعالی نزدیک شویم .pdf
399.2K
به اخلاق الله تبارک وتعالی
نزدیک شویم
درس دوم تلاوت
سوره مبارکه حمد (فاتحه )
دعای حضرت صادق علیه السلام قبل از قرائت قران مجید
اللَّهُمَّ إِنِّی أَشْهَدُ أَنَّ
هَذَا کِتَابُکَ الْمُنْزَلُ مِنْ عِنْدِکَ عَلَى رَسُولِکَ
مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ
وَ کَلامُکَ النَّاطِقُ عَلَى لِسَانِ نَبِیِّکَ
جَعَلْتَهُ هَادِیا مِنْکَ إِلَى خَلْقِکَ
وَ حَبْلا مُتَّصِلا فِیمَا بَیْنَکَ وَ بَیْنَ عِبَادِکَ
اللَّهُمَّ إِنِّی نَشَرْتُ عَهْدَکَ وَ کِتَابَکَ
اللَّهُمَّ فَاجْعَلْ نَظَرِی فِیهِ عِبَادَةً
وَ قِرَاءَتِی فِیهِ فِکْرا
وَ فِکْرِی فِیهِ اعْتِبَارا
وَ اجْعَلْنِی مِمَّنِ اتَّعَظَ بِبَیَانِ مَوَاعِظِکَ فِیهِ
وَ اجْتَنَبَ مَعَاصِیَکَ
وَ لا تَطْبَعْ عِنْدَ قِرَاءَتِی عَلَى سَمْعِی
وَ لا تَجْعَلْ عَلَى بَصَرِی غِشَاوَةً
وَ لا تَجْعَلْ قِرَاءَتِی قِرَاءَةً لا تَدَبُّرَ فِیهَا
بَلِ اجْعَلْنِی أَتَدَبَّرُ آیَاتِهِ وَ أَحْکَامَهُ
آخِذا بِشَرَائِعِ دِینِکَ
وَ لا تَجْعَلْ نَظَرِی فِیهِ غَفْلَةً
وَ لا قِرَاءَتِی هَذَرا إِنَّکَ أَنْتَ الرَّءُوفُ الرَّحِیمُ
مکارم الاخلاق، ص: 343
دعا ودرخواست های امام صادق علیه السلام
قبل از تلاوت قران مجید از خدای متعال
خدایا گواهی دهم که این کتابی است که
از طرف توبر بنده ات حضرت محمد
صلی الله علیه واله وسلم نازل شده است
ودر حقیقت
سخن توست که
به زبان پیامبرت بیان شده است
کتابی که انرا وسیله هدایت خلق
وارتباط واتصال
بندگانت با خودت قرار دادی
خداوندا پس نگاه کردنم به قران را
عبادت قرار ده
وخواندن انراموجب تفکر وتدبر در ان
و تفکر وتدبر دران را
وسیله عبرت گرفتن از ان
مرا ازکسانی قرار ده که
از موعظه هایی که در این کتاب
بیان فرمودی پند میگیرند
واز انچه نهی فرمودی
دوری میجویند
به هنگام قرائت
بر چشم و گوشم مانعی که
موجب نشنیدن کلامت
و ندیدن ایاتت شود
قرار نده
قران خواندم را
خواندن بدون تفکر وتدبر در ان قرار نده
بلکه چنان کن که
در انچه دربیان شده
و دستوراتی که بیان فرمودی
فکر کنم و آیین دین تورا بیاموزم
نگاه مرا به قران نگاه غافلانه
وقرائت قرانم را بی نتیجه قرار نده
تو یقینا رئوف ورحیم هستی
مکارم الاخلاق، ص: 343
دعای امام صادق علیهالسلام پس از قرائت قرآن مجید
اللّٰهُمَّ إِنِّى قَدْ قَرَأْتُ
مَا قَضَيْتَ مِنْ كِتابِكَ الَّذِى
أَنْزَلْتَهُ عَلَىٰ نَبِيِّكَ الصَّادِقِ
صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ،
فَلَكَ الْحَمْدُ رَبَّنا
. اللّٰهُمَّ اجْعَلْنِى مِمَّنْ يُحِلُّ حَلالَهُ،
وَيُحَرِّمُ حَرامَهُ،
وَيُؤْمِنُ بِمُحْكَمِهِ وَمُتَشابِهِهِ،
وَاجْعَلْهُ لِى أُنْساً فِى قَبْرِى،
وَأُنْساً فِى حَشْرِى،
وَاجْعَلْنِى مِمَّنْ
تُرْقِيهِ بِكُلِّ آيَةٍ قَرَأَها دَرَجَةً فِى أَعْلَىٰ عِلِّيِّينَ،
آمِينَ رَبَّ الْعالَمِينَ.
خدایا آنچه را از کتابت
دستور داده بودی خواندم،
کتابی که بر پیامبر صدیقت
صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ
نازل کردی،
پس سپاس شایستهی توست
پروردگارا مرا از کسانی قرار ده که
حلالش را حلال
و حرامش را حرام میشمارند،
به محکم و متشابهش ایمان میآورند
و آن را مونس در قبر و قیامتم گردان
و مرا از ان هایی قرار ده که
به ازای هرآیهای که میخوانند
در برترین جایگاه بهشت بالا می بری،
این چنین کن ای پروردگار جهانیان.
https://erfan.ir/m124
مهم ترین آداب قرائت
که باعث نزول برکات الهی می شود
عبارتند از:
وضو گرفتن، مسواک زدن،
رو به قبله نشستن،
از روی قرآن تلاوت کردن،
پناه بردن به خداوند از شرّ ابلیس (استعاذه)،
آرام و شمرده شمرده
قرائت نمودن (ترتیل)،
فکر و اندیشه کردن در مضمون آیات،
با صوتی زیبا و حزین خواندن،
خشوع داشتن،
دعا قبل از شروع و بعد از تلاوت
یکی ازدعاهای بامضمون قابل تامل
قبل ازتلاوت
أَللهُمَّ بِالحَقِّ أَنْزَلْتَهُ
وَ بِالحَقِّ نَزَلَ،
أَللهُمَّ عَظِّمْ رَغْبَتی فیهِ
وَاجْعَلْهُ نُوراً لِبَصَری وَ شِفاءً لِصَدْری
و ذَهاباً لِهَمِّی وَ غَمّی وَ حُزْنی
اللهمَّ زَیِّنْ بِهِ لِسانی
وَ جَمِّلْ بِه وَجْهی
وَ قَوِّ بِهِ جَسَدی
وَ ثَقِّلْ بِهِ میزانی
وَارْزُقْنی تِلاوَتَهُ عَلی طاعَتِکَ
آناءَ اللّیلِ وَ أَطْرافَ النَّهارِ،
وَاحْشُرْنی مَعَ النَّبِیِّ محمّدٍ وَ آلِهِ الأَخْیارِ؛
بارخدایا! قرآن را به حق نازل کردی
و به درستی هم نازل شده،
بارالها! میل و رغبت مرا به قرآن، بزرگ گردان
و آن را روشنایی دیده و شفای دل
و بَرَنده غم، غصّه و اندوهم قرار ده.
خداوندا زبانم را به خواندن قرآن زینت ده
و چهره ام را به سبب آن نیکوئی بخش
و جسمم را به پیروی از آن نیرو بخش
وترازوی اعمالم را به تبعیّت
از آن سنگین گردان
و خواندن قرآن را شب و روز
همراه با توفیق اطاعت روزی ام فرما
و مرا با پیامبرت،
حضرت محمد
صلی الله علیه وآله وسلم و خاندان برگزیده اش
محشور گردان
نامه محبوب، محبوب است
فرزندم!
با قرآن این بزرگ کتاب معرفت آشنا شو
اگرچه با قرائت آن
و راهی از آن به سوی محبوب باز کن
و تصوّر نکن که قرائت بدون معرفت
اثری ندارد که این وسوسه شیطان است.
آخر، این کتاب از طرف محبوب است
برای تو و برای همه کس،
و نامه محبوب، محبوب است
اگرچه عاشق و محب، مفاد آن را نداند
و با این انگیزه حبّ محبوب که
کمال مطلوب است
به سراغت آید و شاید دستت گیرد.
ما اگر در تمام لحظات عمر
به شکرانه این که قرآن کتاب ما است
به سجده رویم
از عهده برنیامدهایم.
صحیفه امام رحمت الله علیه ج۱۶، ص۲۱
نه فقط لفظاً بگوییم که
کتاب ما، قرآن است.
نبی ما، رسول اکرم ص است. و..
....قرآن را که کتاب ماست و کتاب شماست، کوشش کنید که
به حقیقت، کتاب باشد.
کتاب ما به حقیقت باشد
نه فقط لفظاً بگوییم که
کتاب ما، قرآن است.
نبی ما، رسول اکرم است.
امام ما، علی بن ابیطالب است
لفظ، آسان است.
آسان است که من بگویم
شیعه علی بن ابی طالبم
لکن شیعه چی است؟
آنی است که دنبال او باشید...
شیعه پیرو است.
اگر بنا باشد که ما،
هی دم بزنیم که شیعهایم
لکن در عمل هیچ پیروی نداشته باشیم
یا پیرویمان بسیار ضعیف باشد،
ما به حسب واقع، شیعه نیستیم،
به حسب ادعا شیعه هستیم.
اگر ما ادعامان این باشد که
قرآن، کتاب ماست
لکن هیچ صفحهای از قرآن را
به آن عمل نکرده باشیم،
قرآن را ادعا داریم که کتاب ما است،
به حسب واقع کتاب ما نیست.
اگر ما بگوییم پیغمبر، پیغمبر ما هست،
ادعایش آسان است،
لکن تا پیروی ازش نکنیم،
نمیتوانیم بگوییم پیامآوری است از خدا.
اگر ما به حرف او اعتنا نکنیم،
پیامبریش برای ما فایده ندارد،
و اگر چنانچه به حرف اولیا عمل نکنیم، شیعهگریش برای ما فایده ندارد،
فایدهاش ضعیف است
کوشش کنید که در عمل
کتاب شما قرآن باشد
و پیامبر شما، رسول اکرم
صلی الله علیه واله وسلم باشد،
و امام شما، علیبن ابیطالب
سلام الله علیه
صحیفه امام رحمت الله علیه ج۱۰، ص ۵۳۲