eitaa logo
نون والقلم
96 دنبال‌کننده
690 عکس
140 ویدیو
29 فایل
هدیه به پیشگاه مقدس حضرت مهدی عج نوشته‌های یک تبیین‌گر در جنگ نرم(چمن خواه) لایق نبود قطره به عمان بردن / خار و خس صحرا به گلستان بردن اما چتوان که رسم موران باشد / پای ملخی سوی سلیمان بردن
مشاهده در ایتا
دانلود
▫️سرور دخترهاست، معصومه ✍🏻 زهرا کبیری‌پور معصومه همان خورشیدی است که روزگاری در مدینه، طلوع کرد. معصومه تفسیر تبعیت از ولایتی است که از پشتِ در خانه‌ی مادر شروع شد. معصومه همان معصومیتی است که در جان تمام معصومان نفوذ کرد. معصومه امتداد قدم‌های عاشوراییِ زینب است. معصومه آهنگ فداها ابوهایِ تمامِ دخترانِ بابایی است. معصومه انعکاس نگاه زلال برادر است در غربتِ نگاه‌ها. معصومه رودخانه‌ای موّاج است در کویر شهری دور از مدینه. معصومه بی‌تابیِ تمام خواهران است برای برادران در غربت مانده. معصومه سرآغاز فصل شیدایی و دلدادگی‌است. معصومه امتداد مسیر مقدس مدینه است تا مشهد. معصومه نگین درخشان کویر قم است. و چه خوش درخشید در شهر کویریِ ما 🔅بانوجان تولدت بر ما و بر تمام دختران بابایی دنیا مبارک باد🔅 @AFKAREHOWZAVI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام علی (علیه‌السلام) در کتاب تحف العقول ص ۲۰۷ فرمودند: «سرزمین‌ها با وطن‌دوستی آباد شده‌اند.» رهبر انقلاب اسلامی ۹ اسفند ۱۴۰۲ در آستانه دوره اول انتخابات فرمودند: 🇮🇷«هرکس ایران، جمهوری اسلامی، انقلاب، قدرت ملی و پیشرفت را دوست دارد باید در انتخابات فعال باشد، شرکت پرشور در انتخابات بایستی انجام بدهد.» 🇮🇷ما ملّت ایران اسلامی برای دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی و پاسداشت خون شهدا، به عشق سرافرازی و برای حفظ استقلال ایران اسلامی امروز پای صندوق‌های رأی حاضر خواهیم شد و دشمنان نظام را ناامید خواهیم کرد. @ghalamnegaremonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴جدایی بحرین از ایران ۲۲ اردیبهشت ۱۳۵۰ ♦️در روز ۲۲ اردیبهشت ۱۳۵۰ جزیره بحرین، استان چهاردهم ایران در پی جدایی از سرزمین مادری، اعلام استقلال کرد. جدایی‌خواهی در بحرین زمانی پدیدار شد که این منطقه از ۱۸۹۲ میلادی تحت سلطه کامل بریتانیا درآمد. پیش از این بریتانیا از طریق انعقاد قراردادهای گوناگون کوشیده بود تا این سرزمین را تحت حاکمیت خود درآورد. نخستین قیام عمومی بحرین در مارس ۱۸۹۵ در مخالفت با شیخ عیسی بن علی نخستین حاکم از سلسله آل‌خلیفه شکل گرفت‌. این قیام با دخالت سرهنگ آرنولد ویلسون، نماینده دولت بریتانیا در خلیج فارس سرکوب شد و بازداشت و تبعید ناراضیان به «زباره» در شمال شبه جزیره قطر را در پی داشت و درگیری‌های شدیدی را میان قطر و بحرین بوجود آورد. این موضوع باعث شد قطر با انعقاد قراردادی خود را تحت‌الحمایه بریتانیا کند. این رویداد نقطه آغاز بیش از یک قرن کشمکش سیاسی و نظامی میان بحرین و قطر بود. در سال‌های بعد به تدریج افکار عمومی در بحرین به ایران متمایل شد. انقراض سلسله قاجار در ایران و طرح ادعاهای ارضی پهلوی اول این تمایل را در میان مردم بحرین افزایش داد و از جانب دیگر بر حساسیت انگلیسی‌ها در منطقه افزود و آنان را به تحکیم پایه‌های نفوذ و سلطه خود در بحرین سوق داد. این رخداد باعث شد انگلیسی‌ها در ۱۹۲۳ میلادی شیخ عیسی بن علی را برکنار و یکی از کارگزاران خود چارلز بلگریو را در ۱۹۲۶ به عنوان مشاور امیر بحرین روانه این سرزمین کنند. اقدامات این مشاور که تصمیم‌گیرنده اصلی در بحرین بود افزایش نفرت عمومی نسبت به سیاست‌های استعماری بریتانیا در منطقه را در پی داشت، اعتراضات مردمی آغاز شد و بلگریو در مواجهه با اولین اعتراض‌آمیز بحرینی‌ها از این سرزمین خارج شد. در دوران بعد از جنگ جهانی دوم، با گسترش تظاهرات، مخالفت‌های مردمی به جنبش عمومی ضداستعماری تبدیل شد. بریتانیا می‌دانست که کاهش کنترل بر بحرین، به از دست رفتن سراسر خلیج فارس خواهد انجامید؛ می‌خواست به هر بهایی قیام مردم بحرین را سرکوب کند و در این راه دامن زدن به اختلافات مذهبی را پیشه کرد. میان شیعه و سنی تفرقه ایجاد کرد و زمینه‌های برخورد این دو را بوجود آورد. بدین ترتیب در دهه ۵۰ میلادی بحرین چند بار تا آستانه جنگ‌های خونین داخلی پیش رفت. از طرفی جنگ کانال سوئز و هجوم نظامیان انگلیسی به مصر، سبب افزایش تنفر اعراب خلیج فارس و به ویژه مردم بحرین نسبت به انگلیس و همچنین ترویج احساسات ناسیونالیستی عربی در این کشور شد، اما این احساسات غالباً توسط پلیس غیربومی بحرین سرکوب می‌شد. از اواسط قرن بیستم ادعاهای تاریخی ایران در مورد حاکمیت بر بحرین جدی شد. مجلس شورای ملی در آبان ۱۳۳۶ لایحه‌ای را تصویب کرد که به موجب آن بحرین استان چهاردهم ایران اعلام شد و دو کرسی خالی برای نمایندگان «استان چهاردهم» در نظر گرفته شد. این اقدام و تهدید ایران در مورد تحریم هر سازمان و مجمع بین‌المللی که بحرین را به رسمیت بشناسد، موضوع را پیچیده‌ کرد. اما فشار بریتانیا به شاه به دست کشیدن ایران از ادعاهای ارضی‌اش نسبت به بحرین انجامید. در ۱۳۴۷ شاه طی دیدارش از هند گفت‌: «اگر مردم بحرین مایل نباشند به کشور ما ملحق شوند هرگز به زور متوسل نخواهیم شد و هر کاری که بتواند اراده مردم بحرین را به نحوی که نزد همه جهانیان به رسمیت شناخته شود، نشان دهد خوب است‌.» شاه استقلال بحرین را منوط به نظر مردم بحرین کرد و این عمل در تاریخ ایران سابقه نداشت. همان زمان اسدالله علم نیز به سفیر انگلیس در مورد این راه حل اعتراض می‌کند. او در کتاب خاطراتش در روز ۲۱ مرداد ۱۳۴۸ خود آورده است: «به سفیر انگلیس گفتم ما هیچ‌گاه نمی‌توانیم چنین پیشنهادی را تصویب و در برابر ملت ایران توجیه کنیم.» ایران سعی داشت تا سرنوشت بحرین در یک همه‌پرسی تعیین شود، در حالی که دولت‌های بحرین و بریتانیا با آن مخالفت کردند. در نتیجه ایران و بریتانیا توافق کردند تا به جای برگزاری همه‌پرسی‌، از سازمان ملل متحد خواسته شود سرنوشت سیاسی این سرزمین را از طریق یک نظرسنجی از میان گروه‌ها و طبقات مختلف تعیین کند. حکومت بحرین که تحت نفوذ بریتانیا بود برای تأثیرگذاری بر نتیجه نظرخواهی مصمم شد تا ساختار جمعیتی این سرزمین را با اکثریت دادن به عرب‌ها دگرگون کند. در این راستا هزاران فلسطینی و نیروی کار عرب از کشورهای منطقه به بحرین هجوم آوردند. 🇮🇷کانال‌های نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸 🌍 @ebratha_ir ایتا 🌍 @ebratha.org سروش 👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. انتشار یادداشت سرکار خانم چمن خواه در خبرگزاری حوزه لینک خبر👇 https://hawzahnews.com/xcQz2 @AFKAREHOWZAVI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام دوستان مهدوی برای فرج امام زمان عج ، دعا کنیم ‌ 🌹 انشاءالله دوشنبه «چهارمین» کلاس مهدویت در سال ۱۴۰۳ با موضوع «اوضاع در آخرالزمان » ساعت ۱۰ الی ۱۱ از طریق برنامه قرار برگزار میشود.🌹 لطفاً با آدرس زیر وارد شوید. https://room.gharar.ir/71b597c3-7b1a-4865-8921-fa283aadbcdb اگر برنامه قرار را ندارید ، لطفاً آنرا نصب کنید. مدرس: چمن خواه @noonvalghalam1
🔰 | عادت مهم نظم در مطالعه 📝 «یکی از کارهای مهم این است که ما ذهن را عادت بدهیم به نظم در مطالعه. گاهی مراجعه‌ی به یک اگر در جای خود قرار بگیرد؛ یعنی قبل از این کتاب، کتابهای دیگری که متناسب با این موضوع است، خوانده شده باشد، بعد این کتاب مطالعه شود، تأثیر بمراتب بیشتر و عمیق‌تری خواهد داشت از این که این کتاب بدون ملاحظه‌ی آنچه که مرتبط با آن است، دیده شده باشد.» ۱۳۹۰/۰۴/۲۹ @rahbari_plus
🖼 | سلامت فکری با «کتاب خوب» ⬅️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای چه کتاب‌هایی را برای مطالعه توصیه کرده‌اند؟ 🔸«خط رهبری» به مناسبت برگزاری نمایشگاه کتاب در این برخی از مهمترین کتاب‌های توصیه شده از طرف حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای کتابخوانی را معرفی می‌کند. 🔹این آثار در دسته‌های متنوع موضوعی همچون: رمان، تاریخ، معارف اسلامی، زندگینامه و... قرار دارند. @rahbari_plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انتشار یادداشت در فارس نیوز با عنوان"بیداری فطرت‌ها در اروپا و آمریکا" لینک یادداشت👇 https://farsnews.ir/Viewpoint_Plus/1715152647545299400 @ghalamenajib
14030219_44078_1281k.mp3
8.83M
☀️ صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای هیئت علمی پنجمین کنگره‌ی جهانی حضرت رضا(علیه السّلام). ۱۴۰۳/۲/۱۹ 💻 Farsi.Khamenei.ir
🔰 اکثر ائمه در دنیای غیراسلام ناشناخته هستند 💬 رهبر انقلاب در دیدار اعضای هیئت علمی پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیه‌السلام: 🔹 حالا بعضی از ائمّه (علیهم السّلام) مثل امام حسین (علیه السّلام) و امیرالمؤمنین (علیه السّلام)، به دلایلی معرفی‌شده هستند؛ دیگران درباره‌شان نوشته‌اند، گفته‌اند و نوعی شناخت از آنها در دنیای غیر شیعه و حتّی دنیای غیر اسلام وجود دارد؛ لکن اکثر ائمّه (علیهم السّلام) ناشناخته‌اند. 🔹 امام حسن مجتبیٰ با آن عظمت ناشناخته است، حضرت موسی‌بن‌جعفر، حضرت هادی، امام جعفر صادق، با آن دستگاه عظیم و فعّالیّت فوق‌العاده، اینها در دنیا ناشناخته‌اند. اگر چنانچه درباره‌ی اینها حرفی هم گفته شده از غیر شیعه ــ قهراً از غیر شیعه که باشد، جنبه‌ی غیر فرقه‌ای پیدا میکند ــ خیلی قلیل و محدود است. ۱۴۰۳/۲/۱۹ @Hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انتشار یادداشت امانت زیبا به تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۴ در هفته نامه ۹ دی 👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ(علیه‌السّلام) مصادف با جمعه۱۴۰۳/۲/۲۶، ۶ ذی القعده ۱۴۴۵ یکی از ستارگان تابان جلالت و ثمرات شجره نبوت و ولایت حضرت احمد‌بن‌موسی‌الکاظم(علیه السلام) معروف به شاهچراغ است که مزار کثیر الانوار آن بزرگوار در شهر شیراز دارای قبه عالیه، بارگاه، صحن و ملجاء عامه مردم است. چون خبر شهادت حضرت موسی‌کاظم(علیه‌السلام) در مدینه شایع شد، مردم به در خانه ام‌احمد، مادر حضرت شاهچراغ «احمد بن‌موسی» گرد آمده و حضرت را با خود به مسجد بردند؛ زیرا از شخصیت بارز و اطلاع بر عبادات و طاعات و نشر شرایع و احکام و ظهور کرامات که در ایشان سراغ داشتند، گمان کردند که پس از شهادت امام‌موسی‌بن جعفر(علیه‌السّلام) امام به حق، فرزندش «احمد» است. به همین جهت در امر امامت با حضرتش بیعت کردند. سپس ایشان خطبه‌ای در کمال فصاحت و بلاغت قرائت فرمود. آنگاه تمامی حاضرین را مخاطب ساخته و خواست که غائبین را نیز آگاه سازند و فرمود: همچنان که اکنون تمامی شما در بیعت من هستید، من خود در بیعت برادرم علی بن موسی(علیه‌السلام) هستم، بدانید بعد از پدرم برادرم «علی» از جانب خدا و رسول(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌) ولی حق است. بر ما واجب است که امر آن بزرگوار را اطاعت کنیم. ابتدا بیعت را از مردم برداشت، سپس گروه حاضران در خدمت احمد به در خانه امام‌علی‌بن‌موسی(علیه السلام) آمده و همگی با آن جناب بر امامت و جانشینی امام موسی (علیه السلام) بیعت نمودندو حضرت‌امام‌رضا(علیه السلام) درباره برادرش احمد دعا کرد و فرمود: همچنان که حق را پنهان و ضایع نگذاشتی، خداوند در دنیا و آخرت تو را ضایع نگذارد. 🖋چمن‌خواه @noonvalghalam1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔘 نگاهی به زندگی سید السادات الاعاظم 🔹 حضرت احمد(ع) پسر ارشد امام موسی کاظم(ع) مشهور به ، از امامزادگان و فقهای شیعه هستند. به دلیل نامشخص بودن روز ولادت (ع)، با تصمیم شورای فرهنگ عمومی استان فارس، ششم و در ایام ، به عنوان روز بزرگداشت و تکریم شخصیت ایشان تعیین شد. 🔹 فرقه احمدیه پس از شهادت امام موسی کاظم(ع)، عده‌ای به‌واسطه تبلیغات گروه (کسانی‌که در امامتِ امام موسی کاظم(ع) متوقف شده و ایشان را مهدی موعود می‌دانستند)، معتقد به امامت احمد بن موسی(ع) شدند که آنها را نامیده‌اند. این شبهه با روشنگری به موقع احمد بن موسی(ع) و بیعت ایشان با امام رضا(ع) برطرف شد. امام رضا(ع) پس از بیعت، ایشان را دعا کردند و فرمودند: «چنان‌که حق را پنهان و ضایع نگذاشتی، خداوند در دنیا و آخرت تو را ضایع نگذارد» 🔹سفر به ایران به‌خاطر حضور امام رضا(ع) به ، شیعیان و سادات زیادی نیز به ایران روانه شدند. در این میان دو کاروان؛ یک کاروان به سرپرستی حضرت معصومه(س) و کاروان دیگر به سرپرستی احمد بن موسی(ع)؛ از اهمیت بالایی برخوردار بود. کاروان احمد بن موسی(ع) که حدود ۱۵ هزار نفر بودند در نزدیکی شهر توسط ، حاکم شیراز، محاصره می‌شوند. چرا که ، خلیفه وقت عباسی، بیم داشت که اگر چنین جمعیتی از دوستداران اهل بیت به خراسان برسند، مقام او تزلزل می‌یابد. لذا قتلغ خان را مامور کرد تا جلوی ورود ایشان را بگیرد. او کاروان را محاصره کرد و گفت از همین مسیر بازگردید. احمدبن موسی(ع) فرمودند: «ما قصدی جز دیدار برادر بزرگوارمان نداریم». قتلغ خان بی‌توجهی کرد و جنگ درگرفت. سپاه قتلغ خان که تحت فشار شجاعت سپاه بنی‌هاشم بودند؛ با فریادی بلند اعلام کردند که امام رضا(ع) به شهادت رسیده‌اند لذا مردم از اطراف امام­زاده احمد(ع) متفرق شدند. چون قتلغ خان به تعقیب امامزادگان پرداخت؛ امامزاده احمد(ع) و دیگر امامزادگان همراه با لباس مبدل متفرق شدند. یکی از دلایل تعدد امامزادگان در ایران را، همین علت دانسته‌اند. با همه دشواری ها، امامزاده احمد(ع) به شیراز رفتند. در نهایت قتلغ خان پس از یک سال ایشان را پیدا و به شهادت رساند و دستور داد خانه را بر روی بدن شریف ایشان خراب کنند. 🔹 چرا شاه چراغ نامیده شد؟ پس از شهادت احمد بن موسی(ع) کسی از مقبره ایشان تا دوره ، از امیران بویهی، خبری نداشت. روی قبر با تل گِلی پوشانده شده بود و اطراف آن خانه‌های متعددی ساخته شده بود. پیرزنی که در آنجا سکونت داشت هر شب جمعه، چراغی پرفروغ در بالای تل می‌دید. پس از گذشت چند شب جمعه و تکرار آن نور، پیرزن تصمیم گرفت تا امیر عضدالدوله را آگاه کند. امیر شب جمعه شخصا به خانه پیرزن آمد تا از صدق گفته او آگاه گردد. وقتی آخر شب شد و پیرزن همان نور را دید، برای آگاه کردن امیر از نور، فریاد برآورد: «شاه! چراغ» پس از آن مزار احمد بن موسی آشکار و به شاه‌چراغ مشهور شد. جنازه را از روی نگین انگشتر ایشان که عبارت «العزه لله احمد بن موسی» منقوش بود، شناسایی کرده‌اند. لازم به ذکر است در خصوص شهادت یا وفات و حتی محل دفن احمد بن موسی(ع) اختلاف نظر وجود دارد که در این جستار آنچه که موافق اکثر سیره‌نگاران بود، درج شده است. 📝 واحد پژوهش بنیاد فارِس المؤمنین @mouood_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای هیئت علمی پنجمین کنگره‌ی جهانی حضرت رضا(علیه السّلام) 👌تشکیل این کنگره و این گردهمایی کار بسیار خوبی است؛‌ 🔺ماها در زمینه‌ی معرفت ائمّه نقایص زیادی داریم ♦️ما به عنوان مجموعه‌ اهل تشیع، یکی از وظایف بزرگمان این است که ائمّه‌ خودمان را به دنیا معرفی کنیم ✅حالا بعضی از ائمه(ع) مثل امام حسین (ع) و امیرالمؤمنین (ع)، به دلایلی معرفی‌شده هستند ⭕️لکن اکثر ائمه(ع) ناشناخته‌اند 💠 درباره ابعادی از زندگی ائمه(ع) که راجع به آنها باید کار بشود 1️⃣ بُعد معنوی و الهی ☝️یعنی جنبه‌ قداست ائمّه (ع)؛ 💎درباره‌ این باید متقن صحبت بشود ✨باید جنبه‌ ملکوتی، معنوی و عرشی ائمّه(ع) را بیان کنیم ❌این جزو چیزهایی نیست که ما درباره‌اش بخواهیم تقیّه کنیم یا مثلاً مخفی کنیم ❇️مسئله‌ معصومیّتشان ❇️ارتباطات آنها با خدای متعال ❇️ارتباطات آنها با فرشته‌ها ❇️ولایت آنها به آن معنای معنوی‌اش 🔺اینها را باید بگوییم ♦️از این جنبه باید یک کار عالمانه‌ی قوی خوبی انجام بگیرد 2️⃣ کلمات و درسهای ائمه(ع) 👈در زمینه‌های مختلف؛ مسائل زندگی، مسائل گوناگونِ مورد نیاز انسان: 🔸اخلاقیات 🔹معاشرت 🔸دین 🔹احکام 🔶ائمّه‌ی ما حرف دارند، مکتب دارند که باید بیان بشود. ⏪بعضی از این جنبه‌ها که ما خیلی هم به آن توجّه نمیکنیم، در دنیا موضوعیّت دارد؛ مثلا: 🏷مسئله‌ حمایت از حیوانات 🏷موضوع معاشرتها،‌ مضامینی که درباره‌ ارتباط با غیر شیعه و غیر مسلمان هست 🔍اینها از میان کلمات ائمّه باید بیان بشود و منتقل بشود 📍باید به زبان روز، به زبان فنّی، 📍با شیوه‌های درست 📡به دنیا منعکس بشود 3️⃣ مسئله سیاست ⁉️سیاست ائمّه چه بود؟ ❇️هدف عمده‌ی آنها هم ایجاد جامعه‌ی اسلامی بوده؛ که ایجاد جامعه‌ی اسلامی بدون ایجاد حاکمیّت اسلامی امکان‌پذیر نیست؛ 👌پس دنبال حاکمیّت اسلامی بودند 🌟امامت یعنی ریاست دین و دنیا، ریاست مادّه و معنا. ↙️خب مادّه‌اش عبارت است از همین سیاست و اداره‌ کشور و حکومت 🔺بدون استثنا همه‌ ائمه دنبال این بوده‌اند؛ ♻️منتها با شیوه‌های مختلف، ♻️در فصول مختلف، ♻️با روشها و اهداف کوتاه‌مدّت مختلف؛ ✅امّا هدف بلندمدت یکی بود. ♦️حالا شما در این باب ببینید نقش امام رضا (ع) چیست 👈مسئله‌ قبول ولایتعهدی امام رضا... در واقع یک مبارزه‌ای بود بین مأمون عاقل و زیرک و بسیار باهوش، و امام رضا 👈و حضرت در این جنگ مأمون را خُرد و خمیر کرده؛ 👈طوری که مأمون مجبور شده حضرت را به قتل برساند ⬆️بنابراین این سه بخش در زندگی حضرت امام رضا (ع) و بقیه‌ ائمه باید تبیین بشود. 🏷هنر شما این است که این سه بخش را 📌اوّلاً استخراج کنید 📌ثانیاً اینها را از زیاده‌گویی‌ها و حرفهای غیر متقن تخلیص کنید؛ 📌ثالثاً با زبان مناسب، با زبان روز، با زبان قابل فهم برای مخاطب غیر شیعه و حتّی شیعه ⛔️چون دوری بعضی از جوانهای خودمان هم از این معارف، کمتر از دوری غیر شیعه و غیر مسلمان نیست و اطّلاعی ندارند ☝️بیان کنید اینها را. ❇️اگر این کار انجام بگیرد، فقط صِرف یک گردهمایی و سخنرانی و مانند اینها دیگر نخواهد بود؛ 💎یعنی یک فایده‌ محسوسی بر آن اتفاق می‌افتد @Hasanabbasi_students
💢آیت الله بهجت(ره):  در دنیا [نهایتا] به ده درصد از خواسته های خود می رسد. کمتر کسی پیدا می شود که زندگی بر مراد او باشد. هرگونه عیش نوش دنیا با هزار تلخی و نیش همراه است. اگر کسی را اینگونه پذیرفت و شناخت، در برابر ناگواری ها و بدی های همسر و همسایه و... کمتر ناراحت می شود؛ زیرا از دنیا بیش از اینکه بلاست، انتظار نخواهد داشت. 📚در محضر بهجت،ج۲،ص۳۰۲ https://eitaa.com/Politicalhistory