فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ غزل جدیدی از حضرت آیتالله خامنهای با عنوان «شرح حال» منتشر شد
🔹️ در جریان دیدار رمضانی امسال شاعران با رهبر انقلاب در فروردینماه ۱۴۰۳، حجتالاسلام انصارینژاد از شعرای برجسته کشور که به تازگی کتابی با عنوان «امین شعر انقلاب» تدوین و منتشر کرده، از حضرت آیتالله خامنهای درخواست کرد تا غزل منتشر نشدهای از سرودههایشان را برای انتشار در چاپ جدید این کتاب در اختیار وی قرار دهند. رهبر انقلاب نیز با تقدیر از آقای انصارینژاد با این پیشنهاد موافقت و غزلی از سرودههای معظمله در اختیار این شاعر قرار گرفت.
📝 هفتهنامهی «خط حزبالله» متن این غزل حضرت آیتالله خامنهای را به شرح زیر منتشر میکند.
📝 «شرح حال»
گامی به راه و گامی در انتظار دارم
سرگشته روزگاری پَرگارـوار دارم
دلبستهی امیدی در سنگلاخ گیتی
رَه بیشکیب پویم، دل بیقرار دارم
یک عمر میزدم لاف از اختیار و اینک
چون شمع، اشک و آهی بیاختیار دارم
گو ابرِ غم ببارد تا همنشین عشقم
از غم چه باک دارم کاین غمگسار دارم
نبود روا که گیرم جا در حضیض پَستی
سیلم که هستی خود از کوهسار دارم
سرشارم از جوانی هر چند پیر دهرم
چون سرو در خزان نیز رنگ بهار دارم
از خاک پاک مشهد نقشی است بر جبینم
شادم «امین» که از دوست، این یادگار دارم
▫️سیدعلی خامنهای
🔹️ رهبر انقلاب در نوروز امسال و در جریان محفل شعرخوانی شاعران، یک بیت از این غزل را خوانده بودند.
💻 Farsi.Khamenei.ir
🔰 #بازخوانی | عالِم مجاهدِ با استقامت و با صفا
📝 «خط رهبری» به مناسبت سالروز درگذشت آیت الله سیدمحمود طالقانی، مبارز انقلابی با سابقه و اولین امام جمعه تهران بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد ایشان را بازخوانی میکند.
* اهل فكر نو بر محور دین
🔸 آقای طالقانی اهل #فكر_نو بر محور دین و با تمركز بیشتر بر روی قرآن و نهجالبلاغه [بود]؛ یعنی ایشان اصلاً اینجوری بود. لكن همهی ابعاد شخصیت آقای طالقانی بُعد روشنفكری دینی نیست. یك بُعد مهم بُعد مبارزه است. ۱۳۸۹/۱۲/۰۹
* اهل درد و مبارز
🔹 خیلیها روشنفکر بودند اهل مبارزه نبودند؛ روشنفکر دینی هم بودند اهل مبارزه نبودند... خیلی از روشنفکرهای دینی اینجوری بودند [اما] آقای طالقانی نه، اهل عمل بود؛ یعنی توی #میدان بود، احساس درد میکرد حقیقتاً؛ این را ما که با ایشان معاشر بودیم – رفت و آمد میکردیم- میدیدیم، محسوس بود در ایشان، واضح بود که آدمی اهل درد بود و میخواست مبارزه کند. ۱۳۸۹/۱۲/۰۹
* آدم زلال و باصفا
🔸 یک بعد دیگر آقای طالقانی که به نظر من نباید فراموش بشود، صفای این مرد بود. به قدری این آدم با صفا و روراست و در معاشرتها #صادق بود که انسان از این همه زلالی حیرت میکرد. آدم زلالی بود آقای طالقانی. هیچ در قید و بند و ملاحظات و [اینها نبود]. ۱۳۸۹/۱۲/۰۹
🔹 آقای طالقانی، یک شخصیّت بسیار مغتنمی بود... خدای متعال یک قالب خوبی در ایشان متجلّی کرده بود؛ یک انسان صریح، باصفا، باصداقت. از جملهی خصوصیّات آقای طالقانی، یکی صفای ایشان بود؛ آدم باصفایی بود، آدم باصداقتی بود. وقتی انسان با ایشان مینشست، جز یکرنگی و صفا و راستی، واقعاً انسان هیچ چیز نمیدید. ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
* بیشائبه و بیشیلهپیله
🔸 این آدم[آقای طالقانی] ، آدم صافی بود، روراست بود، بیشائبه و بیشیلهپیله بود. نتیجهی این بیشیلهپیله بودن [هم] صراحتش بود، #صراحت در بیان. ۱۳۸۹/۱۲/۰۹
* در کمال اعتماد به نفس
🔹 [آقای طالقانی] در عین این صفا و صداقت و راستی و درستی، مردی بود در کمال #اعتماد_به_نفس؛ یعنی یکی از خصوصیّات ایشان، اعتماد به نفس بود؛ مطلقاً تحت تأثیر #قدرتها و ظواهر و مانند اینها قرار نمیگرفت. ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
* متواضع در مقابل امام
🔸 ایشان [آقای طالقانی] واقعاً مؤمن بود. آنوقت همین ایشان، در مقابل امام تواضع میکردند. من #تواضع ایشان را در مقابل امام دیدم، هم در غیاب امام، هم در حضور امام... این آدمی که آن جاه و جلال آن دستگاهها برایش صفر بود و هیچ نبود، در مقابل امام تواضع میکرد. ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
* مجاهد بااستقامت و پارسا
🔹 آیتالله طالقانی عالِم مجاهد بااستقامت و پارسایی بود که در دورانهای مختلف قبل و بعد از انقلاب امتحان خوبی داد و پس از برپایی نماز جمعهی تهران به امامت ایشان، #نماز_جمعه بهتدریج در سراسر کشور اقامه یافت و به کانون معنویت و #مقاومت تبدیل شد. ۱۳۸۶/۰۶/۲۳
* سزاوار و شایستهی تجلیل
🔸 آقای طالقانی واقعاً سزاوار و شایستهی این است که از ایشان #تجلیل بشود، احترام بشود؛ نگذارید نام و خصوصیّات ایشان فراموش بشود و نسبتهای واقعی ایشان با انقلاب، تبدیل بشود به نسبتهای غیر واقعی. ۱۳۸۹/۱۲/۰۹
🔹 آقای طالقانی را با همهی ابعاد معرفی کنیدآقای طالقانی را با همهی ابعاد معرفی کنید. صرفِ یک روشنفکر مذهبی نیست، همچنانی که صرفِ یک پیشنماز مسجد هدایت نیست، همچنانی که صرفِ یک مبارز نیست، یعنی مجموعهی این خصوصیات را در ایشان معرفی کنید. ۱۳۸۹/۱۲/۰۹
@rahbari_plus
یک مُشت خاک و اخراج رضاخان
۸۳ سال پیش در چنین روزی رضاشاه از ایران اخراج شد. شرط انگلستان برای پادشاهی محمدرضا این بود که تمام اعضای خاندان سلطنتی از کشور خارج شوند. رضاخانپذیرفت. به او قول سفر به قاره آمریکا را داده بودند، روی کشتی افسران انگلیسی زیرحرفشان زدند. داستان خاک بردن رضاخان هم افسانه است.
فریدون جم داماد رضاشاه که در تماممسیر تبعید تا مرگ همراه او بود می گوید: داستانی که ساخته اند هنگام خروج رضاشاه خم شد و خاک ایران را در کیسه ای ریخت صحت ندارد. بعدتر محمدضا چند پرچم ایران و خاک برای او فرستاد. رضاخان کاملا افسره بود و رطوبت محل تبعید باعث نفس تنگی او شده بود.
باید لابلای #اسناد_تاریخی ، روایتهای گوناگون، داستان سراییها و خاطرات درست و غلط دنبال حقیقت بود. قبلتر بارها شنیده و خوانده بودم وقتی #رضاخان از کشور اخراج شد جز چند چمدان لوازم شخصی و یک کیسه خاک ایران با خود هیچ نبرد! و آن کیسه خاک هم به اصرار او برداشته شد!
خب این نوع روایتها در بلند مدت ماندگار میشوند و در #شناخت شخصیت فرد به شما کمک میکنند. اما سوال این است که آیا اصل ماجرا #حقیقت دارد یا خیر؟
شهریور ۱۳۲۰ خاندان سلطنتی با تاکید انگلیس ها در پریشانی کامل ایران را ترک کردند.
کاروان زنان و فرزندان #رضا_خان زودتر از او به سمت اصفهان کوچ داده شدند. یکی از همراهان رضاخان داماد جوان و خوش سیما او #فریدون_جم بود. میگوید حتی لباسهای مناسبی برای رضاخان در چمدان نداشتیم و او عادت به پوشیدن کت و شلوار نداشت چون همه عمر با یونیفرم نظامی دیده شده بود.
اما پاسخ آن سوالی که از ابتدا مطرح کردم:
در مصاحبه شفاهی #فریدون_جم با بخش تاریخ دانشگاه #هاروارد_آمریکا صوت دوم؛ مصاحبه کننده از ارتشبد جَم میپرسد: شما که همراه رضاخان بودید صحت دارد که وقت رفتن او با خود فقط #خاک_ایران را برد!؟
فریدون جم همسر #شمس_پهلوی و داماد رضاخان پاسخ میدهد: خیر؛ چنینچیزی نیست.
چرا به این موضوع پرداختم؟ به این دلیل که این گزارههای #تاریخی وقتی بدون سندیت و صحت رها میشوند در بلند مدت به #واقعیت مُسلم تاریخی تبدیل می شوند.
با همین داستانها و روایتگریهای ساختگی و جعلی برای یک فرد شخصیت تاریخی میسازند.
#علیرضا_زادبر
https://eitaa.com/Politicalhistor
📢 پیام تشکر از مهماننوازی موکبداران، ملت و دولت عراق در اربعین حسینی
🔹️حضرت آیتالله خامنهای رهبر انقلاب اسلامی، در پیامی از میزبانی موکبداران و ملّت بزرگ عراق در ایام اربعین حسینی تشکر کردند.
آقای دکتر مسعود پزشکیان رئیسجمهور اسلامی ایران صبح امروز ۲۱ شهریور ماه ۱۴۰۳ لوح و متن عربی این پیام را در جریان سفر به کشور عراق به نخست وزیر این کشور اهداء کرد.
📝 ترجمه فارسی پیام رهبر انقلاب به این شرح است:
✏️ بسم الله الرّحمن الرّحیم
اوّلین کلمه تشکّر است؛ از صمیم قلب، از طرف خودم و از طرف ملّت بزرگ ایران تشکّر میکنم: هم از شما موکبداران که در ایّام اربعین، کرامت را و رحمت و مودّت را به منتهیٰدرجه رساندهاید؛ هم از همهی ملّت بزرگ عراق و هم از مسئولین در دولت عراق که امنیّت را و فضا را و زمینه را فراهم کردهاند؛ هم بخصوص از علمای بزرگوار و مراجع عظام عراق که فضای زیارت را، فضای برادری بین آحاد مردم و بین دو ملّت را فراهم کردهاند؛ حقیقتاً جای تشکّر دارد.
✏️ رفتار شما برادران عزیز عراقی در مواکبِ میانِ راه و رفتار کریمانهی شما با زائران حسینی، در دنیای امروز نظیر ندارد، همچنان که خود راهپیمایی اربعین در تاریخ نظیر ندارد و همچنان که حراست از امنیّت و سلامت دهها میلیون نفر، در دنیای ناامن کنونی کاری بزرگ و بینظیر است.
✏️ شما کرامت اسلامی و کرامت عربی را در رفتار خودتان و اعمال خودتان نشان دادهاید، و همه به عشق سیّدالشّهدا (سلامالله علیه) است. این عشق به حسینبنعلی یک امر استثنائی است؛ شبیه این را در هیچ جا، در هیچ زمان، سراغ نداشتیم و نداریم. امیدواریم خداوند متعال این عشق را در دلهای شما، در دلهای ما، روزبهروز افزایش بدهد.
✏️ امروز دامنهی این جاذبهی محبّت به گسترهای تبدیل شده است که از عرصهی پُرشور غزّه تا بسیاری از جوامع غیر مسلمان را شامل میشود؛ والحمدلله.
💻 Farsi.Khamenei.ir
📢 امام حسن عسکری(علیهالسلام) و برادران امام...
✏️ حضرت آیتالله خامنهای: امام حسن عسکری(علیهالسلام) حزب طرفدار خود را نزدیک خودش میداند و میفرماید که میان ما و شما خویشاوندی نزدیک است.
✏️ یعنی قوموخویش درجهی یک هستیم، مثل پدر و فرزند، مثل برادر؛ و مؤمن برادر مؤمن است! یعنی ارتباط میان دو مؤمن، پیوند برادریِ پدر و مادری است، نه برادریِ ناتنی. مراد از مؤمن کیست؟ آن کس که دنبال راه امام عسکری(علیهالسلام) است، این همان ارتباط مستحکم تشکیلاتی است میان امام و پیروانش.
📚 کتاب همرزمان حسین(علیهالسلام)، گفتار دهم
💻 Farsi.Khamenei.ir
مرحوم شيخ مفيد، كلينى، راوندى و ديگر بزرگان در كتاب هاى خود نقل کرده اند؛ يكى از خادمان حضرت ابوالحسن امام علىّ هادى عليه السلام - به نام نصير خادم - حكايت کرده است:
بارها به طور مكرّر مى ديدم و مى شنيدم كه حضرت ابومحمّد، امام حسن عسكرى عليه السلام با افراد مختلف، به لُغت و لهجه تركى، رومى، خزرى و... سخن مى گويد.
مشاهده اين حالات براى من بسيار تعجّب آور و حيرت انگيز بود و با خود مى گفتم، اين شخص - يعنى امام عسكرى عليه السلام - در شهر مدينه به دنيا آمده و نيز خانواده و آشنايان او عرب هستند، جائى هم که نرفته است، پس چگونه به تمام لغت ها و زبان ها آشنا می باشد و بر همه آن ها تسلّط كامل دارد؟!
تا آن كه روزى در محضر مبارك آن حضرت نشسته بودم و بدون آن كه حرفى بزنم، فقط در درون خود، اين فكر را گذراندم.
ناگهان امام حسن عسكرى عليه السلام به من روى نمود و مرا مورد خطاب قرار داد و فرمود: خداوند تبارك و تعالى، حجّت و خليفه خود را براى هدايت و سعادت بندگانش تعيين نموده که داراى خصوصيّات و امتيازهاى ويژه اى مى باشند؛ علم و آشنائى به تمام لهجه ها و لغت ها و حتّى به زبان حيوانات و نيز معرفت به نَسَب شناسى و آشنائى به تمام حوادث و جريانات گذشته و آينده را كه خداوند متعال از باب لطف به حجّت و خليفه خود عطا كرده است، به طورى كه هر لحظه اراده كنند، همه چيز و تمام جريانات را مى داند.
سپس امام حسن عسكرى عليه السلام افزودند: چنانچه اين امتيازها و ويژگى ها نبود، آن وقت فرقى بين آن ها و ديگر مخلوق وجود نداشت و حال آن كه امام و حجّت خداوند، بايد در تمام جهات از ديگران برتر و والاتر باشد.
🏴 سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) محضر امام زمان (عج) و تمامی شیعیان تسلیت باد.
┄┅═══••✾••═══┅┄
منابع: اصول كافى : ج 1، ص 509، ح 11، الخرايج و الجرايح : ج 1، ص 436، ح 14، إرشاد شيخ مفيد: ج 343، بحارالا نوار: ج 50، ص 268، ح 8.
#امام_حسن_عسکری
@Ghalamzaniii
#خرافه_عیدالزهرا
💢 آیا نهم ربیع روز #قتل خلیفه دوم است؟
"این متن بدنبال دفاع از #خلیفه_دوم نیست؛ بلکه هدف رفع یک داستان تخیلی در بین #شیعیان است"
✅تاریخِ #دقیق قتل عُمَر بن خطاب به دست ابولولو :
طبق منابع تاریخی شیعه و سنی ، عمر بن الخطاب ( خلیفه دوم ) در بیست وششم ذی الحجه ترور شد و بعد از حدود سه روز درگذشت. بنابراین وی در آخر ذیحجه یا اول محرم درگذشته است. این مطلب را همه ی مورخان اعم از شیعه و سنی در آثار خود آورده اند.
بنابراین اقلیت قلیلی که در نهم ربیع الاول مراسم عمرکشان ( عید الزهرا یا فرحة الزهراء ) برگزار می کنند اساسا حدود هفتاد روز تأخیر می کنند و کارشان حتی اگر توجیه شرعی و عقلی دشته باشد ، دستکم از نظر تاریخی دچار اشکال است.
✅برای اطمینان می توانید به منابع تاریخی زیر مراجعه فرمایید که همگی آخر ذی الحجه را به عنوان تاریخ قتل عُمَر بیان کرده اند:
✅منابع تاریخی #شیعه یا متمایل به تشیع :
۱. تاریخ الیعقوبى ، یعقوبی، ج۲ ، ص۱۵۹ ، قرن سوم ، مولف آن شیعه است. همچنین تاریخ یعقوبى/ ترجمه فارسی آیتی ، ج۲ ، ص۴۹
۲. التنبیه و الإشراف ، مسعودی ، ص۲۵۰ ، قرن چهارم ، مؤلف آن شیعه یا متمایل به تشیع است
۳. مروج الذهب ، مسعودی ، ج۲ ص۳۰۴ و ص۳۲۱ ، قرن چهارم ، مولف آن شیعه یا متمایل به تشیع است.
۴. الفتوح ، ابن اعثم کوفی ، ج۲ ، ص۳۲۳ ، قرن چهارم ، مولف متمایل به تشیع است.
۵. مَسارّ الشیعه ، ص42 ، مؤلف: شیخ مفید (ره) پیشوای بزرگ شیعیان در اوایل قرن پنجم که خوشبختانه نسخه خطی اصلی این کتاب با دستخط مؤلف موجود است. در این کتاب نیز مرگ عمر در ذیحجه ذکر شده است. می دانیم که شیخ مفید(ره) از نظر عظمت علمی و تقوایی در حد عالی هستند تا جایی که برخی بر این باورند که به دریافت توقیع ( نامه ) از امام عصر (عج) مشرف شده اند.
✅برخی دیگر از #منابع تاریخی:
۶. الإمامة و السیاسة ، مولف ناشناس، ج۱ ص۳۹ ، قرن سوم ، مذهب مولف: نامعلوم
۷. المعارف ، ابن قتیبه، ص ۱۸۳ ، قرن سوم ، مذهب مولف: سنی
۸. أنساب الأشراف، بلاذری، ج۱۰، ص۴۱۷ ، قرن: سوم ، مذهبِ مولف: سنی
۹. الطبقات الکبرى، محمد بن سعد، ج۳ ، ص:۲۵۸ ، قرن سوم ، مذهب مولف: سنی
۱۰. تاریخ الطبری، طبری، ج۴، ص:۱۹۱ ، قرن چهارم ، مذهب مولف: سنی
✅بد نیست بدانیم که #علمای قدیم ما شیعیان درباره اینکه « عمر در ذیحجه کشته شده » اتفاق نظر داشته اند و حتی مرحوم علامه مجلسی(ره) نیز به این موضوع اعتراف کرده است
📚بحارالانوار، ج۳۱، ص ۱۱۸
✅البته مجلسی(ره) خود سعی کرده به هر قیمت شده #نهم ربیع الاول را تایید کند!! بعید نیست ایشان که در عصر صفوی می زیست از سوی حکومت یا جو جامعه تحت فشار بوده اند و از این رو به روایتی که از نظر سندی ضعیف است و از نظر متن نیز با مسلمات تاریخی و روایی در تعارض است استناد کرده اند! روایتی که مجلسی به آن استناد کرده از طریق دو راوی مجهول الهویه به احمد بن اسحاق قمی(ره) منسوب شده که سند و متن آن بسیارِ ضیعف است.
✅کفعمی از ابن ادریس حلی (صاحب کتاب السرائر) نقل کرده که درباره تاریخ نهم ربیع گفته است: " مَنْ زَعَمَ أَنَّ عُمَرَ قُتِلَ فِیهِ فَقَدْ أَخْطَأَ بِإِجْمَاعِ أَهْلِ التَّوَارِیخِ وَ السِّیَرِ " ترجمه: « هر کس بپندارد عمر در نهم ربیع کشته شده به اجماع صاحبان کتب تاریخ و سیره در اشتباه است». سپس خود کفعمی تاریخ ذیحجه را صحیح دانسته می افزاید: « الإجماعُ حاصلٌ مِن الشیعةِ و أهلِ السنّةِ على ذلک» یعنی «شیعه و سنی بر این موضوع اتفاق نظر دارند»
📚کفعمی، مصباح الکفعمی = جنة الأمان الواقیة ، ص: 511 و مجلسی، بحارالانوار، ج۳۱، ص ۱۱۹
https://eitaa.com/Politicalhistory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸🎉ای منتظران گنج نهان می آید
💐🎊آرامش جان عاشقان می آید
🌸🎉بربام طلایه داران ظهور
💐🎊گفتندکه صاحب الزمان می آید
🌸🎉آغاز امامت حضرت
مهدی (عج) بر اعضای گروه مبارک و فرخنده باد🎊💐
@noonvalghalam1
🔸 سالروز خجسته پیوند رسول اکرم، محمّد(ص) و حضرت خدیجه کبری(س)، سرآغاز خط نورانی عصمت و طهارت بر عاشقان محبوب و محبوبه خداوند متعال مبارک باد!
#مناسبتی
@mouood_org
🔘 #خدیجه، مادر خرَد و پاکی
🔹 امام صادق(ع) فرمودند: «هنگامى كه رسول خدا(صلی الله علیه و آله) با خديجه(سلام الله علیها) ازدواج كرد، زنان #مكه از خديجه كناره گيرى نمودند و نزد وى نمى رفتند، به او سلام نمى كردند، و به هيچ زنى اجازه نمى دادند كه با او معاشرت و تماس داشته باشد.
🔹 اين برخورد زنان سبب ناراحتى و اندوه خديجه شد، البته غم و اندوه وى بيشتر براى پيامبر اسلام بود كه مبادا آسيبى متوجّه وى گردد.
🔹 وقتى خديجه س به حضرت #فاطمه س باردار شد، فاطمه در رحم مادر همدم او بود و با مادرش سخن مىگفت و وى را به صبر توصيه مىنمود.
🔹 خديجه س اين موضوع را از رسول خدا ص مخفى مى داشت تا اينكه يک روز پيامبر ص نزد خديجه س آمد و شنيد كه او با كسى سخن مى گويد.
🔹 پس به او گفت: اى خديجه! با چه كسى سخن مى گويى؟ خديجه گفت: 《با اين بچه اى كه در رحم دارم، او با من سخن مى گويد و #مونس ساعات تنهايى من است.》
🔹 رسول خدا ص فرمود: اى خديجه! #جبرئيل مرا بشارت داده كه او دختر است، و گفته كه او منشأ نسلى پاک و مبارک است و خداوند تبارک و تعالى مقدّر نموده كه نسل من از طريق او برقرار و پايدار بماند و مقرّر فرموده كه فرزندان او پس از انقطاع وحى امام و خليفه خدا در زمين باشند.»
📚 شیخ صدوق، الامالی، ص ۵۹۳.
#خدیجه_بنت_خویلد
#مناسبتی
@mouood_org
@mouood_multimedia
یکی از بحثهای داغ امروز جامعه، بحث بر سر دوقطبی شدن و جریانهای دوقطبیساز است.
هر جناح و جریانی از ظن خود دوقطبی را تعریف میکنند و گاهی هر اختلاف سلیقهای را برچسب دوقطبی زده و آن را مذموم میدانند.
از طرف دیگر از دوقطبیهای حقیقی غفلت میکنند.
در این میان اما سخن رهبری مسیر را روشن خواهد کرد.
https://farsnews.ir/Rahbari_Plus/1726329074365809805/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%C2%AB%D8%AF%D9%88%D9%82%D8%B7%D8%A8%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B0%D8%A8%C2%BB-%D8%B1%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%C2%AB%D8%AF%D9%88%D9%82%D8%B7%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%D8%B5%DB%8C%D9%84%C2%BB-%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5-%D8%AF%D9%87%DB%8C%D9%85%D8%9F