eitaa logo
نــــــــــورنــما
2.6هزار دنبال‌کننده
199 عکس
147 ویدیو
10 فایل
💠 مجموعه #نـــــــــورنــما لا تعادوا الایام فتعادیکم با روزها دشمنی نورزید که به دشمنی با شما برمیخیزند. ارتباط با مدیر کانال @aghs13 ارتباط با ادمین @sarbbazzaman کانال ما در تلگرام @noornama2 پیج اینستاگرامی @noornamaferagh1
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
15.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیا امام زمان 16 هزار نفر از علمای شیعه را خواهد کشت؟ 🔺در پاسخ به برخی از فرق انحرافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روایت جعلی ابوالحسن مرندی 📍امام صادق (علیه السلام) می فرماید : اگر شمشیر در دست مهدی(عج) نبود، فقها فتوای قتل او را می دادند... وقتی مهدی (عج) خروج می کند، دشمنی آشکار تر از فقها ندارد. 📍این کلام امام صادق (علیه السلام) نیست بلکه عبارتی از محیی الدین عربی صوفی اهل سنت در کتاب «فتوحات مکیه» می باشد، این انتساب دروغین به امام صادق (علیه السلام) از اشتباهات همان واعظ سهل اندیش دوران قاجار، شیخ ابوالحسن مرندی و کتاب های غیر معتبری مانند یوم الخلاص اثر کامل سلیمان است که به نقل از امام صادق ذکر می کند. در حالی که با مراجعه به اصل کتاب متوجه می شویم این عبارات، بیان خود ابن عربی است، نه از کلمات امام صادق (علیه السلام). غرض ابوالحسن مرندی از جعل این روایت بنام امام صادق علیه السلام، تقابل با علمای مشروطه خواه تهران بوده. 📍و همینطور ابوالحسن مرندی روایات جعلی دیگری نیز به اسم معصوم و برای تقابل با علمای مشروطه خواه نقل کرده که در منابع یافت نشد. مثل این روایت که او از امام صادق علیه السلام می آورد: قائم از کربلا خارج می‌شود در حالی که مردم پیرامون او هستند و وارد نجف می‌‌شود . و در بین کربلا و نجف شانزده هزار فقیه را می‌کشد . پس کسانی که از مناقفین پیرامونش هستند می‌ گویند : او از فرزندان فاطمه نیست وگرنه به آنها رحم می‌ کرد. پس وارد نجف می‌ شود و در آنجا یک شب می‌ ماند. سپس از باب النخیله مجاور قبر هود و صالح خارج می‌‌شود . در آنجا هفتاد هزار نفر از مردم کوفه به استقبال او می‌.آیند و خواهان قتل او هستند. پس همه آنها را می‌کشد و هیچ کدام از آنها نجات نخواهد یافت. (نور الانوار ج ۳ ص ۳۴۵) اللّهم‌َعجّل‌لولیڪ‌الفرج 🌱 @noornama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صلی الله علیک یا اباعبدالله...🏴 اللّهم‌َعجّل‌لولیڪ‌الفرج 🌱 💚🌱@noornama
ای رونق ندبه‌های آدینه بیا ای مرهم دردهای دیرینه بیا ... اللّهم‌َعجّل‌لولیڪ‌الفرج 🌱 💚🌱 @noornama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چه کسی غایب است؟ ماده ی مشترک در روایات غیبت «رأی و یری» است و آن در کتب لغت به معنای دیدن با چشم و قلب است: «الرویة النظر بالعین و القلب» - «اصل یدل علی نظر و إبصار بعین أو بصیرة» و در متون دینی در موارد ذیل بکار رفته است: ۱. دیدن با تفکر: «إنی ما أری ما لا ترون» ۲. دیدن با قلب: «ما کذب الفواد ما رای» ۳. دیدن با چشم: «لترون الجحیم» امام عصر علیه السلام در هیچ کدام از موارد فوق غایب نیستند، زیرا ایشان حاضر در افکار: «الحاضر فی الأفکار» و هدایت و آدابش جریان یافته در قلوب: «إن غابَ عن النّاسِ شخصهُ فی حالِ هدایتِم فان علمَهُ و آدابَهُ فی قلوبِ المُؤمِنینَ مثبتة فهم بها علاملونَ» و از همه مهم تر ناظر و شاهد بر هستی اند: «عینک الناظرة علی بریتک و شاهدک علی عبادک». "ناظر" صفت چشم است و "شاهد" صفت خود شخص به معنای حضور است؛ حضرت در تعبیر رساتر "حاضر ناظر" است. در نهایة آمده است: «شهید» کسی است که چیزی از او غایب نباشد ولی «شاهد» کسی است که خود حاضر است و در المفردات فی الغریب القرآن همین معنا مذکور است که شهود و شهادت به معنای حضور همراه با دیدن[دیدن با چشم یا دیدن با قلب] است و گاه شهود و شهادت به صرف حضور اطلاق می‌شود. و این ناظر بودن حضرت فقط منتهی به انسان ها نمی شود، همانگونه که در دعای امام هشتم می خوانیم: «عینک الناظرة علی بریتک» دربردارنده ی همه ی مخلوقات است؛ زیرا "بریه" به انسان اختصاص ندارد و هر آنچه را می گویند که از عدم بیرون بیاید و لباس وجود بپوشد[خدای متعال بارء است: «فَتُوبُوا إِلَىٰ بَارِئِكُمْ» و تفاوت آن با خالق در این است که بارء از نیستی به هستی آورده و اما خالق از حالی به حالی دیگر درمی آورد]. بنابراین شخص امام عصر علیه السلام غایب و پنهان نیست و غیبت مانعی است که به انسان ها بازگشت دارد: «صاحب هذه الأمر تعمی ولادته علی الناس» که "تعمی" به معنای کور شدن و بسته شدن چشم است و استعمال "تعمی" در این محل نشان می دهد که نقض از ناحیه ی بیننده است و نه از ناحیه ی شخصی که باید دیده شود. اللّهم‌َعجّل‌لولیڪ‌الفرج 🌱 💚🌱@noornama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حارث بن سراج | مدعیان پرچم های سیاه مهم ترین قیامی که در خراسان و پیش از قیام عباسیان روی داد، قیام حارث بن سریج بود که موجب سستی حاکمیت امویان گشت و بعد ها با ضربه ای که ابومسلم بر آن وارد کرد، ساقط شد. بر اساس آنچه مورخان آورده اند: حارث بنا به ادعای خود، در پی حمایت از دین و عدالت و مدعی پرچم های سیاه از جانب خراسان بود(تاریخ طبری ج ۷ ص ۳۳۱) و از این رو نصر بن سیار، والی اموی در خراسان به حارث نوشت: اگر تصور می کنی تو صاحب پرچم های سیاه هستی و دمشق بوسیله ی شما خراب می شود و بنی امیه را ساقط خواهید کرد... من تسلیم شما هستم! او با چنین ادعاهای توانست حمایت توده ی مردم را به دست بیاورد و به هر شهری که وارد می شد از حمایت عموم مردم برخوردار بود. و ممکن است حارث، برای این مقصود به دنبال جعل روایت نیز رفته باشد، همانطور که دو روایت در منابع اهل تسنن وجود دارد که از فردی بنام حارث گفته اند. محتوای این روایات، حمایت و اجابت از فردی بنام حارث بعنوان زمینه ساز ظهور حضرت مهدی است که از افراد حاضر در لشکر حضرت شمرده شده است. ۱. «یخرج رجل من وراء النهر یقال له الحارث حراث، علی مقدمته رجل یقال له منصور، یوطیء او یمکن لآل محمد، کما مکنت قریش لرسول الله وجب علی کل نصره». ۲. «ثم یسیر بالجیوش، حتی یصیر بالعراق، و الناس خلفه و أمامه. و علی مقدمته رجل اسمه عقیل و علی ساقه رجل اسمه حارث» همانطور که گفته شد بعد از حارث بن سراج، نوبت به قیام ابومسلم خراسانی رسید و طبق نقل هایی که وجود دارد و بعضا آن را به معصوم نسبت داده اند، او را نیز مدعی پرچم های سیاه دانسته اند و ممکن است پاره ای از روایات پرچم های سیاه نیز به حمایت از ابومسلم خراسانی جعل شده باشد و این نیز بعید بنظر نمی رسد و ما را به برسی دقیق روایات پرچم های سیاه فرا می خواند. اللّهم‌َعجّل‌لولیڪ‌الفرج 🌱 💚🌱@noornama