eitaa logo
در پناه نور و عشق الهی
2.2هزار دنبال‌کننده
189 عکس
127 ویدیو
74 فایل
آموزش #رایگان دوره‌های استاد علی مقدم 😍😍 آموزش #نورخواری و #چله‌نورخواری#روزه‌ی‌نور #چله‌شهدوشکر #چله‌حکمت‌زرین دوره‌های #شرح محدودیت صفر #شرح‌نیروی‌حال #طرحی‌نو #لایو های‌متفرقه و...
مشاهده در ایتا
دانلود
📚«و آنچه از تفکر افتد، فَراست زاید.» 👈وقتی شما به مرحله‌ی هیبت می‌رسید، بصیرت که با آن می‌بینید به حکمت تبدیل می‌شود. ☘️بصیرت، دیدن آیت و حکمت استخراج قوانین است. ☘️«تفکر» یک فکر کردن معمولی و «فراست» یک فکر کردن بسیار عمیق است. 👈یعنی شما می‌توانید یک پدیده را همین‌طور نگاه کنید. ☘️در بهترین حالت که تفکر کنید، می‌توانید به فراست برسید. 👈به فراست رسیدن یعنی تکرار و توالی... 👈و سپس می‌توانید بفهمید که چه قانونی بر آن حاکم است که دوباره این (موضوع) تکرار می‌شود. 🟢فراست هم بحث خیلی مفصلی دارد و قبلاً توضیح داده شده است. https://eitaa.com/noorveshghelahi
📚«آنچه از سماع اُفتد یا سماع اُفتد بِکُشَد یا خِرَد یا حس بِبَرَد.» ☘️سماع دو حالت دارد: 👈اگر بخواهیم از آن به‌عنوان رقص و پایکوبی صوفیانه نام ببریم (حالتی‌ که بیشتر این اندیشه متعلق به دوران بعد از مولاناست؛ 👈یعنی کتبی که متعلق به دوران بعد از مولانا‌ست) ممکن است سماع را به معنای رقص صوفیانه بدانیم. ☘️چون جناب‌ خواجه‌ عبدالله‌ انصاری، قبل از مولاناست، باید در اینجا سماع را به معنای شنیدن ترجمه کنیم، 👈یعنی مربوط به رقص نیست. 👈یعنی خبری را بشنود و آگاهی‌ دریافت کند. 📚«بکُشَد» 👈یعنی تمام نفس را بکشد! (ببخشید چون در نسخه‌ها دقیقاً مشخص نیست) ☘️«یا خِرَد و حس ببرد.» (من مجبور هستم اطلاعات دیگری به شما بدهم تا بتوانید این قسمت را بفهمید.) ☘️بیان می‌کند هنگامی که نوا یا صوت الهی شنیده می‌شود... «آنچه از سماع افتد» 👈لحظه‌ای به درک صوتی از ناحیه‌ی پروردگار برسیم... ☘️«بِکُشد» 👈نفس را کاملاً بکشد. ☘️«یا خَرد» 👈یعنی ما انسان برده‌ای را می‌خریم و سپس او را آزاد می‌کنیم. ☘️یعنی آن اصوات الهی که شنیده می‌شود و آن آگاهی‌ که دریافت می‌کنیم، یا نفس ما را می‌کشد و یا ما را می‌خَرَد. (یعنی ما‌ را می‌گیرد.) ☘️یکی از آرزوهای ما این است که هیبت الهی ما را بخرد. 🔺ما بردگان و بندگان جاه، مقام، منصب و هویت‌های منفی خود هستیم. بله، ما نوکر دنیا هستیم و ای‌کاش که نوکر خدا شویم! ✨«نوکر خدا شدن» یا بنده‌ی خدا شدن، یعنی خدا ما را بخرد. 📚«و حس ببرد.» 👈یعنی کاملاً ما را از این منجلابی که داخل آن هستیم، قطع ارتباط کند. ☘️تمام این موارد نیاز دارد که ما به هیبتی برسیم که هر آنچه که در آن می‌بینیم، حکمت شود. ☘️«بصیرت» یعنی حکمت آنچه را که می‌بینیم، متوجه شویم. 👈یعنی دقیقاً متوجه شویم که قانون آن چیست. ☘️آنچه که فکر می‌کنیم، فراست (تیزهوشی) شود و با دقت بتوانیم همه‌ی مسائل زندگی‌ خود را متوجه شویم. ☘️آنچه که بشنویم، ما را از جایگاه منجلاب‌‌گونه‌ای که در آن قرار داریم و یا آن نفسی که داریم؛ بکشد، بخرد، ببرد و از آن حس منفی که هستیم خارج کند. و این حالتی‌ است که با هیبت اتفاق می‌افتد. ☘️مزد مشاهده‌ی پروردگار، یعنی مزد اینکه من خداوند را درک می‌کنم؛ 👈این است که می‌توانم به مقام هیبت برسم. ☘️زمانی که من درک می‌کنم خدا هست و بتوانم او را ثانیه به ثانیه لمس کنم، مزد این‌ثانیه‌ها که شما به یاد خدا بوده‌اید و جای به جای زندگی خود گفته‌اید "خود او نیست اما خدای او هست و خدا شاهد است، بنابراین مواظب باشیم که حق کسی را نخوریم، کار بدی نکنیم..." و همین‌طور پای خدا را به عنوان یک ناظر زنده که همین الان کنار ما ایستاده (البته نمی‌شود گفت ایستاده) اما قائم در کنارمان است، می‌توانیم درک کنیم؛ 👈رسیدن قلب شما به مقام هیبت و هیچ جایی را خالی از خدا ندیدن و هر لحظه درک متعال پروردگار، می‌‌شود. 👈نتیجه‌ی آن هم این است که یک درجه از  منجلابی که در آن هستیم، بیرون می‌آییم. 🟢میدان چهل‌ویکم است. باید تغییر کرده باشیم و از حس‌هایی که در آن هستیم، بُریده شده باشیم. باید چشم ما باز شده باشد، فهمیده‌تر و تیزهوش‌تر شده باشیم و از آن جایگاه نفسانی خارج شده و بالا بیاییم. ☘️باور کنید این اطلاعات را یک دوست برای ما فرستاده است. خواجه‌ عبدالله انصاری اینها را در پکیج بسته و هزار سال پیش فرستاده که امروزه من و شما بتوانیم بهره ببریم و خود را نجات بدهیم.   🙏اول اینکه باید از پروردگار بابت ستاره‌های درخشانی که در این خاک زیستند و گام بر این خاک قدم نهادند و آثار آنها به ما بیچاره‌های در راه مانده رسید و راهنمای ما بود، تشکر کنیم و بتوانیم هر لحظه خود را در هیبت الهی غرق کنیم.       ☘️این را بدانید، هر کسی که برای خداوند هیبتی قائل شود و به درک هیبت پروردگار می‌رسد، خود صاحب هیبت خواهد شد. https://eitaa.com/noorveshghelahi
🙏پروردگارا؛ بابت تمام لحظات زندگی که کسی را بزرگ‌تر از تو دیدیم و پنداشتیم روزی ما از دست دیگری خارج می‌شود و به یاد نداشتیم که تنها نگهبان، روزی‌رسان و راهنما پروردگار یکتاست؛ ما را ببخش و بیامرز.        🙏پروردگارا؛ امروز که از مقام هیبت مطلع شدیم به ما نور حیرت‌انگیز هیبت را ارزانی بدار و قلب‌های ما را سرشار از حکمت و بصیرت و فرصت و آگاهی بگردان.   🙏پروردگارا؛ از تو تمنا داریم که گناهانی که میان من و تو حجاب افکنده است را پاک بنمایی و ما را آسوده و عاشق در این دنیا در پناه نور خود بگردانی. 🙏پروردگارا؛ بابت ندانستن، نفهمیدن، ناآگاهی، جهل، بی‌خردی و غرق شدن در فضای نفسانی و مسموم مادی توبه می‌کنیم. از تو طلب می‌کنیم از امشب زندگی‌های ما را معنوی بگردانی و ما را از این منجلاب پر از جهل و بی‌خردی نجات دهی.           🙏پروردگارا؛ اگر گفتیم و قضاوت کردیم و پیرامون دیگران حرف‌های ناشایستی زدیم، سهم آنها را رعایت نکردیم، حضور خدای آنها را لمس نکردیم و از قضاوت دیگران برحذر نبودیم؛ ما را ببخش و بیامرز. ☘️امشب فهمیدیم که خداوند در بین تمامی انسان‌ها حاضر است و از حلم و بخشش خداوند سوءاستفاده نکنیم.        🙏پروردگارا؛ به ما فرصت دادی تا بفهمیم. به ما فرصت بده تا جبران کنیم، به ما فرصت بده تا توبه کنیم، به ما فرصت بده تا به آگاهی کامل الهی خود در این تن مادی برسیم و بعد از آن این دنیا را ترک کنیم. ☘️دنیا مدرسه ای بیش نبود! 💚«الحمدلله رب العالمین» ❤️در پناه نور و عشق الهی باشید. https://eitaa.com/noorveshghelahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صد میدان 42 - میدان چهل و دوم، فرار_5825743711023140740.mp3
21.24M
📚صد میدان خواجه عبدالله انصاری https://eitaa.com/noorveshghelahi/9258 ✍لینک جزوه نوشتاری این فایل صوتی👆 🟢میدان چهل و دوم فرارست. از میدان هیبت میدان فرار زاید. قوله تعالی: «ففروا الی اللّه». 🔷فرار با مولی گریختن است. و در تفرق بر خویشتن بستن است، و از دو جهان رهایی جستن است. 🟡گریختن بمولا را سه نشانست: امید از کردار خود بریدن، و بر اخلاص خود تهمت نهادن، و از دیدن طاعت خود توبه کردن. 🟣و در بستن تفرق سه نشانست: همت یگانه کردن، و از تدبیر خود بیرون شدن، و حکم را باستسلام گردن نهادن. ⚪و رهایی جستن را از دو جهان سه نشانست: از بیم‌ها بر بیم قطیعت اختصار کردن، و از کوشیدنها بر کوشیدن وقت اختصار کردن، و از امیدها بر امید دیدار نیارامیدن. خواجه عبدالله انصاری https://eitaa.com/noorveshghelahi https://t.me/spiritual_mind https://t.me/alimoghadam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💚«دلی کز عشق جانان دردمندست هم او داند قدر عشق چند است» ❤️سلام و عرض ادب سروران گران‌قدرم. به شبی دیگر با شرح کتاب وزین صد میدان پیر هرات، جناب خواجه عبدالله انصاری، خوش آمدید. 🙏از روح شریف و متعالی حضرت خواجه عبدالله انصاری طلب می‌کنیم آنچه که خیر کلام و حقیقت است را بر دل و زبان تک‌تک ما جاری دارد و ما را نائل به درک حقیقت‌های این کتاب ارزنده بنماید. آمین! 💚با نام و یاد پروردگار یکتا آغاز می‌کنیم. 📚«میدان چهل و دوم فرار است.» 🔴چند نکته را در ابتدا تذکر می‌دهم: ۱- قرار شد میدان‌ها یک‌به‌یک طی شوند و دوستانی که فایل صوتی و تصویری را می‌شنوند، ترجیحاً میدان‌های پیشین را کار کرده باشند. 👈موضوع‌هایی که مطرح می‌شود، خصوصی هستند، عام نیستند و برای همه‌ی جامعه مناسب نیستند؛ بلکه فقط برای کسانی که مسیر سیر و سلوک را طی می‌کنند. 👈۲- از اینجا به بعد چندان علم، دانش، اطلاعات و توانمندی شما دیگر کارا نخواهد بود و وارد مرحله‌ی فرو‌گذاشتن توانمندی‌ها می‌شویم. 🔻پس اگر کسی قدرت ماورائی، هنر متافیزیکی و یک توانمندی خاص داشته باشد؛ هنگامی که به مقام فرار می‌رسد، همه را از دست می‌دهد. 🔺این هشدار را به کسانی که دوست دارند گام به گام این کتاب را طی کنند می‌دهم که اگر به قدرت‌های ماورایی خود دلبسته‌‌اید، 👈ممکن است از دست بدهید و می‌توانید همراه نشوید، اما کسانی‌ که همراه هستند، از میدان هیبت که میدان عظیم‌ترین خوف از حضرت حق بود؛ انسان به جایی می‌رسد که از خوف و ترس پروردگار می‌خواهد به جایی فرار کند! ❓به کجا فرار می‌کند؟ 👈به خودِ خدا فرار می‌کند. 👈یعنی زمانی که عظمت الهی را می‌بیند، گرفتار هیبت می‌شود و به خدا و مولای خود بیشتر پناه می‌برد. 🟢خیلی جالب است که جناب خواجه عبدالله انصاری صریحاً در میدان چهل‌و‌یکم بیان کرد که از اینجا به بعد تهذیب نفس فایده‌ای ندارد و هیبت با تهذیب نفس بدست نمی‌آید، بلکه با اطلاع یعنی با آگاهی که خداوند نازل می‌‌کند‌، بدست می‌آید. 👈ما نمی‌توانیم اطلاعاتی داشته باشیم که با آن اطلاعات رشد کنیم. 👈از این به بعد، هر آنچه اطلاعات و متدولوژی بلد هستید، همه از دست می‌رود. https://eitaa.com/noorveshghelahi
📚«میدان چهل‌و دوم فِرار است. از میدان هیبت، میدان فرار زاید.» قول الله تعالی: 💚«ففروا الی الله» 👈قسمتی از آیه‌ی ۵۰ سوره‌ی زاریات است که بیان می‌کند به سمت خدا فرار کنید. ☘️در حالتی بیان می‌کند که "به خدا پناه ببرید." 👈در حالتی دیگر بیان می‌کند "از خدا مدد بجویید." 👈"به خدا روی گردانید" هم یک حالت است. ☘️اما جایی بیان می‌کند که "به خدا فرار ببرید." 👈این لحظه‌ایست که انسان همه چیز خود را رها می‌کند و به سمت خداوند فرار می‌برد. ☘️پس از ابتدا تا انتهای جلسه حس فرار به سمت خداوند را داشته باشید. 👈دیگر به حالت عادی گام برداشتن و سلوک نیست. ☘️از اینجا به‌ بعد، پس از شنیدن این فایل صوتی یا تصویری شما دیگر گام‌های آهسته بر نخواهید داشت و دویدن شما به سیر "الی‌الله" آغاز می‌شود و ناخواسته اتفاقاتی می‌افتد که شما باید بدوید و فرار کنید. 👈انسانی هم که فرار می‌کند، همه چیز خود را   زمین می‌گذارد و فرار می‌کند. 👈دلبستگی‌ها، وابستگی‌ها، شخصیت، دارایی و شهرت خود را در قالب نفس می‌کَند و به سمت خداوند فرار  می‌کند. ☘️کسی می‌تواند خوب فرار کند که سبک‌بال باشد. 👈هر آنچه که کینه، دشمنی و خصم حمل می‌کنیم، ما را سنگین می‌کند و قدرت فرار را از ما می‌گیرد! ☘️پس الآن زمانی است که باید کاملاً سبک‌بال شویم. ☘️همان‌طور که پیش از این گفته شد، شما برای درک هر کدام از میدان‌ها باید از درون قلب خود از پروردگار بخواهید که "پروردگارا! مقام فرار را الآن در دلم جاری بدار." ☘️چون تمام اینها "می‌دان" هستند؛ بدین معنا که ظرف مِی هستند. 👈«می‌دان» به معنای جایی که می را در آن نگهداری می‌کنند، می‌باشد. 👈این می با می کناری‌ خود فرق می‌کند. 👈طعم مستی هر کدام متفاوت است. ☘️طعم مستی «هیبت» با طعم مستی «فرار» کاملاً متفاوت است. 👈پس باید طعم هر کدام را از درون بچشید. ☘️طعم فرار "الی‌الله" نه گام برداشتن، بلکه گریختن به سوی حضرت حق را باید بتوانیم کاملاً درک کنیم. 👈این درک هم با شنیدن اتفاق نمی‌افتد. 👈با طلب کردن و فرو نهادن دانسته‌ها این اتفاق رخ خواهد داد. 📚«فرار با مولا گریختن است.» ☘️یعنی شما می‌خواهید الی‌الله فرار کنید و از تمام بند‌ها بگریزید؛ چون ما در آخر باید به مقام فنا برسیم که در میدان نود‌ و نهم تا در میدان صدم به بقا برسیم. ☘️برای فرار و رسیدن به فنا، باید از وضعیت موجود خود فرار کنید. 👈نه اینکه آن را کنار بگذارید، بلکه باید از لحظه و جایگاهی که در آن هستید، به صورت گریزان فرار کنید؛ زیرا ما جای مناسبی نیستیم. 🔺حقیقتاً همه گرفتار هستیم و با فرار می‌توانیم از این مهلکه نجات پیدا کنیم. ❓چرا فرار؟! 👈زیرا اگر آرام ترک کنیم، دوباره بر می‌گردیم. https://eitaa.com/noorveshghelahi
☘️من اگر اعتیاد دارم، مشکل دارم و گرفتار داستانی هستم. اگر بخواهم بگویم که "آن را آرام آرام کنار می‌گذارم"، 👈هیچ‌وقت کنار نمی‌گذارم. ☘️هر زمان که فرار کردید و از جایگاه موجود خود گریزان گریختید... ☘️یعنی هر آنچه که الآن هستید، خیلی هم خوب است (دستاورد است) اما از این باید فرار کنید. 👈چنان ترک کنید که گویا به هیچ عنوان میل به بازگشت ندارید. 🔺اگر صفت بد، ناراحتی و اندوهی دارید، نمی‌شود آن را آرام آرام حل کرد. ☘️یک لحظه هیبت الهی باید به وجود شما درآید، این جامه را بِدَرید و فرار کنید. 👈این راه گریز از دشواری‌هایی است که ما در آنها گرفتار هستیم. 📚«پس با مولا گریختن هست.» 👈«مولا» همان خدا با جلوه‌ی دوستانه‌اش است‌. 👈مولا از حُب، دوستی و رابطه‌ی عاشقانه می‌آید. بیان می‌کند که این‌بار باید دست در دست خدا بگذارید و بِدَوید. ☘️آن زمانی که نیت به فرار می‌کنید... ☘️«توبه» یعنی خدایا! آن چیزی که هستم را اصلاً دوست ندارم آنرا پاک کن. ☘️«فرار» یعنی یک لحظه حاضر نیستم بمانم و با تمام وجود، می‌خواهم از خودم بیرون بزنم. 👈در چنین حالتی، دست مولا باید در دست شما باشد؛ بدین معنا که خداوند باید دستگیری کند، بگیرد و مرا بیرون بکشد. ☘️جالب است! اتفاقاتی را دقیق و حساب شده برای شما رقم می‌زند تا شما را از مهلکه‌ی نفسانی که در آن گرفتار شده‌اید، نجات دهد. 👈چون‌ ما همه گرفتار هستیم و خبر نداریم. 📚پس: ۱- «فرار با مولا گریختن است.» ۲- «درِ تفرّق بر خویشتن بستن است.» ☘️بسیار بحث سنگینی است. 👈«تفرق» به معنای دوراهی و همین‌طور جدا شدن می‌باشد. 👈دو‌ انسان در کنار یکدیگر نمی‌توانند بمانند. آن آدم با خدا نمی‌تواند بماند، آن آدم با خودش نمی‌تواند بماند. 👈در واقع آدم‌ها نمی‌توانند به همدلی برسند. ☘️یک نکته‌‌ی بسیار ارزنده و مهم در مسیر طریقت است که می‌گوید "هر زمانی که شما یک مسیر معنوی و سفر عبادی طی کردید، تازه تمام رذالت‌ها رو می‌آید و اجازه نمی‌دهد دو نفر در پیوند قرار بگیرند"؛ چون صلح و دوستی راه نجات بشریت است. https://eitaa.com/noorveshghelahi