eitaa logo
مدرسه نوآوری نوپدید | Nopadid
828 دنبال‌کننده
482 عکس
40 ویدیو
18 فایل
آموزش نوآوری اجتماعی معرفی مهارت ها و ابزارهای نوآوری معرفی پدیده های نوآورانه اجتماعی و فرهنگی nopadid.com :آدرس سایت ارتباط با ادمین: @nopadid ۰۹۹۳۵۰۳۱۲۰۰
مشاهده در ایتا
دانلود
. اپیزود ۵ پادکست جافکری: خلاقیت https://www.fidibo.com/book/152526 . ✅ طبق تجزیه و تحلیل اخیر لینکدین بیشترین تقاضای مهارت از طرف شرکت ها در سال ۲۰۱۹ خلاقیت بوده است. در دنیای ما که همه چيز خيلي سريع در حال تغییر است، سازمان ها برای حل مشکلات و رشد بيشتر به افرادی نیاز دارند که بتوانند ایده پردازی كنند و براي مشكلات راه حل هاي جديد و بهترى پيدا كنند. از طرفي همه ما براي اينكه چالش ها و مسائلي كه در مسير زندگي مون تجربه مي كنيم نابودمان نکنند، نياز داريم كه مان را پرورش بدهیم تا بتوانيم راه حل هايي براي برخورد درست با مسائل پيچيده زندگي پيدا كنيم. پادکست «جافکری» در اپيزود ۵ كمك مي كند در مسير پرورش قدم برداريم. 🟣 مدرسه نوآوری نوپدید @nopadid_com .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ✅برای تغییر باید یه ذره از جامون بلند شیم ✅ کافیه یه نفر یه پیشنهاد متفاوت بکنه، یه حرکتی بکنه، یه قدم بذاره جلو و دیگران باهاش همراه بشن منبع: مدرسه کسب و کار تکاپو 🟣 مدرسه نوآوری نوپدید @nopadid_com .
. معرفی کتاب «ایده‌هایی با شال سبز» ✅در کتاب ایده‌هایی با شال سبز با ایده‌های کاربردی برای ترویج و تکریم عید غدیر آشنا می‌شوید. در این کتاب در ۱۲ بخش نزدیک به ۳۰۰ ایده در مورد تکریم، بزرگداشت و ترویج عید غدیر به صورت تیتروار و با توضیحی مختصر آورده شده است. اگر قصد ترویج غدیر را دارید، این کتاب می تواند به شما ایده دهد. ✅مشخصات: ۳۶۲ صفحه انتشارت شهید کاظمی 💡لینک خرید و دانلود کتاب: https://www.fidibo.com/book/142876 🟣 مدرسه نوآوری نوپدید @nopadid_com .
❇️«لحظه ها-برکه برکت»❇️ 📃 با موضوع: ایده های معرفتی - تربیتی جهت پاسداشت عید بزرگ غدیر به همراه سبد ایده برای اجرایی سازی هر ایده مطرح شده. ✅ این کتاب کاربردی و کم حجم، خدمتی نوآورانه از سوی مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان، برای کمک به مبلغان و مربیان در جهت تسهیل گری اهداف تربیتی و معرفتی می‌باشد. 📌 جهت استفاده از نسخه الکترونیکی کتاب، از طریق این لینک اقدام نمایید. https://afaagh.com/?p=23314&preview=true 🆔@activism_ideas
خلاقیت؛ پیدا کردن مسیری جدید برای رسیدن به یک مقصد همیشگی و شناخته شده است. 🟣مدرسه نوآوری نوپدید @nopadid_com .
✨مجموعه جشن‌های "کیلومتری" که در چند روز گذشته فضای رسانه‌های رسمی را پر کرده بود، در رسانه‌های اجتماعی (اینستاگرام، توئیتر، تلگرام) چگونه بازتاب یافتند؟ ✅☑️ موارد سبز تصویر فوق👆🏻بازتاب‌های مثبت کاربران و موارد قرمز، انتقادات و بازخوردهای منفی کاربران نسبت به این جشن بوده‌اند. 🛗 این موارد با روش تحلیل زمینه حول پست‌ها، استوری‌ها و کامنت‌های کاربران در رسانه‌های فوق استخراج شده‌اند که به صورت معنی‌دار تکرار شده‌بودند. منبع: آکادمی هدی T.me/Hodaacademy 🟣 مدرسه نوآوری نوپدید @nopadid_com .
🚩بازی در رسانه جدید threads : آیا نهادهای شیعی به موقع اقدام کردند؟ ✅در روزهایی که زاکربرگ و تیمش، با راه‌اندازی پلتفرم ثردز، به دنبال ماهی‌گیری از آب گل‌آلود توئیتر هستند، به نظر می‌رسد هنوز نهادهای دینی مختلف ورود گسترده‌ای به این زمین رسانه‌ای نداشته‌اند. ✔️در تمام شماری صفحات مذهبی در این پلتفرم (با خطای اندک عدم شمارش موارد به زبان‌های عبری و مالایی) این میان ادمین‌های رسانه‌ای نهادهای شیعی (حسینیه‌ها، هیئات و مساجد) با قاطبه کشورهای ایران، عراق و کویت، این بار زود اقدام کرده‌اند و صفحات خود در این شبکه نوظهور را ساخته‌اند. ✅البته در سطح مراجع تقلید، جز آیت‌الله سیدصادق شیرازی فعلاً هیچ یک از مراجع دیگر به این شبکه - به صورت رسمی - روی نیاورده‌اند. ✔️همچنین نهادهای یهودی هنوز به صورت جدی وارد این شبکه نشده‌اند. ✅کلیساها و نهادهای مسیحی یک بار دیگر - مثل بسیاری از برهه‌های رسانه‌ای دیگر- پیشتاز تعداد صفحات در این رسانه جدید هستند. 🔺یک علت این را باید محدودیت ثبت‌نام فقط با اینستاگرام دانست. برای بسیاری از نهادهای دینی دنیا، اینستاگرام الزاماً انتخاب اول رسانه‌ای نیست. منبع: @Hodaacademy
. ✅توزیع افراد خلاق در جامعه: ۷۵% انسان ها نظاره گرند، از مسایل ایده نمی گیرند و عمل نمی کنند. ۱۲% انسان ها عمل گرا هستند، خلاق نیستند و دست به عمل می زنند، اگر به آنها ایده بدهند عمل می کنند. ۱۲% انسان ها خلاق هستند، استعداد ایده دارند ولی دست به عمل نمی زنند ( ریسک نمی کنند ). ۱% انسان ها ایده پرداز و عمل گرا هستند. ⁉️شما از کدام دسته هستید؟ 🟣 مدرسه نوآوری نوپدید @nopadid_com .
🔲⭕️مدام نگوییم: «ایرانی‌ها فلان هستند!» مجتبی لشکربلوکی تا همین چند وقت پیش؛ ▫️ملت با چوب و سنگ، سگ و گربه‌‌ها را می‌زدند؛ ولی الان می‌بینیم برایشان غذا می‌گذارند و انجمن برای نگهداری‌شان ايجاد شده. ▫️اگر کسی که پشت فرمان کمربند می‌بست را مسخره‌ می‌کردیم؛ ولی الان تا ماشین را روشن می‌کنیم ناخودآگاه اول کمربندمان را می‌بندیم. ▫️اگر خانمی متارکه می‌کرد با نگاه سنگین‌مان اذیتش می‌کردیم؛ ولی الان به تصمیمش احترام می‌گذاریم! ▫️اگر کسی نظر مخالفی داشت، غوغا به پا می‌کردیم؛ ولی الان می‌گوییم خب نظرش این است؛ هرکسی نظرش برای خودش محترم است! [حتی اگر ناراحت شویم دست‌کم خوددارتر شده‌ایم.] ▫️تا چند وقت پیش و در روزهای تعطیل، پارک‌ها و جنگل‌ها تبدیل می‌شدند به سفره‌ای از زباله‌ها؛ اما الان برخی از مردم [نه همه] علاوه بر زباله‌های خود زباله‌های دیگران را نیز جمع می‌کنند. آهسته‌ آهسته داریم تغییر می‌کنیم! شاید هنوز خیلی راه مانده تا به‌ جامعه ایده‌آل برسیم؛ اما همین که آغاز کردیم خیلی خوب است. مرتب نگوییم ایرانی‌ها فلان هستند! ایران یعنی من، یعنی تو. تو مطالعه کن، رفتارهای اجتماعی نامناسبت را اصلاح کن و به من هم یاد بده که همین کار را بکنم، اما با مهربانی؛ نه با نگاهِ از بالا به پایین و با لحنی که: «تو بی‌فرهنگی و من بافرهنگ» (نویسنده: نامعلوم) ☑️⭕️تحلیل و تجویز راهبردی نتوانستم نویسنده اصلی را بیابم، اما می‌خواهم چند نکته‌ای به آن بیافزایم. با نگاه به سال‌های دور، متوجه می‌شوم فرهنگ ما مبتنی بر پدرسالاری، بزرگ‌سالاری و معلم‌سالاری بود. همه این‌ها با تمام تفاوت‌های‌شان، در یک چیز مشترک بودند. اینکه یک نفر فکر می‌کند، یک نفر حکم می‌راند و بقیه «فقط» اطاعت می‌کنند. تعریف آدم خوب در گذشته آدم مطیع بود؛ آدمی که در نهایت کارمند می‌شد. اصلا قرار نبود ما فکر کنیم! پدر به جای ما تصمیم می‌گرفت که چه رشته‌ای بخوانیم، با چه کسی ازدواج کنیم، شیخ و بزرگ قبیله تصمیم می‌گرفت که چه کسی باید چه کاری کند و حتی چه عقیده‌ای داشته باشد. معلم بود که ... ما در طول این سال‌ها بسیاری از عقاید و رفتارهای اشتباه را به مرور کنار گذاشته‌ایم. فهمیده‌ایم که قرار نیست همه دکتر و مهندس شوند. بیزنس من یا کارآفرین شدن هم مسیر دیگری است. در طول این سال‌ها، معلمان محدودتر شده‌اند. پدرها منطقی‌تر و محتوای درس‌ها تعاملی‌تر شده‌اند. نسل جدید جسورتر، خلاق‌تر، نقادتر و عاقل‌تر از ماست و به راحتی هر چیزی را نمی پذیرد. این اصلا چیز کمی نیست! این آغاز ماجراست. ✅ این را مدیون چه کسانی هستیم؟ مدیون ! ▫️مدیون اولین کسی که به کارتن خواب‌ هم به دید یک انسان نگاه کرد و او را عوضیِ مفنگیِ معتاد خطاب نکرد. ▫️مدیون اولین کسی که به جای لگد زدن به گربه برایش غذا گذاشت. ▫️مدیون اولین نفری که نه تنها زباله خودش که زباله دیگران را جمع کرد. ▫️مدیون اولین مدیر مدرسه‌ای که با معلم زورگوی مدرسه درگیر شد و او را اخراج کرد. ▫️مدیون اولین معلمی که به ما آموخت حرف دیگران را خوب بشنویم، حتی اگر آن را قبول نمی‌کنیم. ▫️مدیون اولین پدر و مادری که پشت بچه‌شان ایستادند و گفتند که اگر می‌خواهی پزشکی انتخاب نکنی، نکن و برو به عشقت عکاسی برس. ▫️مدیون اولین خانواده‌ای که گفت نظر دخترمان شرط است و ما به جای او تصمیم نمی‌گیریم. این آدم‌ها برای اولین بار کاری کردند متفاوت. پس از آن، کم‌کم فهمیدیم که اوه! می‌شود جور دیگری هم فکر کرد، تصمیم گرفت و زندگی کرد. این‌ها قهرمان‌های ناشناخته این سرزمین اند. ما چه می‌توانیم انجام دهیم؟ هر کسی می‌تواند یک معلم/مبارز/خط‌شکن باشد. چگونه؟ آنچه خوب است، آنچه منطقی است را به دیگران بیاموزد و خسته نشود. فرهنگ در طول سال‌ها شکل گرفته است و با یک بار گفتن و نشان دادن تغییر نمی‌کند. مطمئنا فرهنگ پدرسالاری و قبیله‌سالاری با سریال «پدرسالار» و فیلم «عروس آتش» تغییر نکرد اما آن کارگردانان در این مبارزه نقش داشته‌اند. اگر اولین نبودیم؛ اولین ها (پیشروها) را حمایت کنیم. ظرفیت رشد یک جامعه مرتبط است با دادن امکان متفاوت بودن. عجالتا در تنگنای کنونی، ما چهار مسیر در توسعه داریم که پیش روی ما باز است. (اول: نیلوفرآبی یعنی خلق توسعه‌های کوچک، محلی و محدود، دوم: نتوکراسی یعنی حل مسائل ملی از طریق شبکه‌سازی، سوم: مشق شب یعنی تدوین و تفاهم پیش‌نویش طرح‌ها، برنامه‌ها و قانون‌ها برای روزی که پنجره‌ای باز شود و چهارم: تربیت نسل یعنی تربیت نسلی توسعه آفرین، آگاه، توانمند و آینده ساز). استراتژی چهارم را دست کم نگیریم. برتراند راسل زمانی گفته بود: «از خودتان انسانیت به یادگار بگذارید و نه انسان، تولیدمثل را هر جانوری بلد است!» می‌خواهم توصیه کنم به تفاوت تولید مثل و تولید نسل (استراتژی چهارم توسعه) بیشتر بیاندیشیم. 🟣 مدرسه نوآوری نوپدید @nopadid_com .
❓ سوال: چگونه را به‌طور نظام‌مند و روشمند بیاموزیم؟ ✍️ محمدرضا سلیمی(کانال تلگرامی آموزش تفکر نقادانه) جواب: یادگیری تفکر نقادانه مستلزم فعالیت در سه زمینه است: ۱. شناخت موانع تفکر نقادانه و برطرف کردن آنها؛ ۲. ایجاد فضیلت‌های فکری و ۳. یادگیری مهارت‌های تفکر. درواقع، در این فرایندِ نظا‌م‌مند یک فعالیت سلبی و دو فعالیت ایجابی است؛ یعنی ابتدا باید موانع تفکر نقادانه مانند ، و برخی گرایش‌های فکری را بشناسیم و در بر طرف کردن آنها یا کاهش تأثیرشان بکوشیم. سپس، فضیلت‌های فکری مانند انصاف فکری، استقلال فکری، تواضع فکری، شهامت فکری، همدلی فکری، صداقت فکری، پشتکار فکری، نزاکت فکری و اطمینان به عقل را در خودمان پرورش دهیم. علاوه بر پرورش فضیلت‌های فکری، لازم است مهارت‌های فکری مانند مهارت و ارزیابی، مهارت درک‌وفهم، مهارت و مهارت استدلال هم بیاموزیم. درواقع، تفکر نقادانه هم بعد خصلتی دارد، هم بعد مهارتی؛ بدون پرورش خصلت‌های فکری یادگیری مهارت‌های فکری فریبکارانه خواهد بود. در مقام تمثیل، می‌توان گفت که تفکر نقادانه مانند پرنده‌ای است محبوس در قفس تعصبات و خودخواهی‌ها که اگر رها شود، می‌تواند ما را به اوج سعادت برساند؛ ما می‌توانیم با دو بال این پرنده یعنی مهارت‌های فکری و فضیلت‌های فکری بر فراز قله‌های زندگی پرواز کنیم. شرط لازم برای به پرواز درآوردن این پرندهٔ نجات‌بخش آزاد کردن آن از قفس تعصبات و خودخواهی‌هاست. 🟣 مدرسه نوآوری نوپدید @nopadid_com .
سخنرانی در گوگل‌میت موضوع سخنرانی: چگونه به‌طور نظام‌مند و روشمند را بیاموزیم؟ سخنران: محمدرضا سلیمی 🗓 زمان: چهارشنبه، ۲۸ تیر 🕗 ساعت: ۸ شب در این سخنرانی به پنج سوال زیر پاسخ می‌دهیم: ۱. تفکر چیست؟ ۲. چگونه فکر می‌کنیم؟ ۳. چه موانعی در مسیر تفکر نقادانه قرار دارند؟ ۴. چرا لازم است متفکران نقاد فضیلت‌های فکری را در خودشان پرورش دهند؟ ۵. مهارت‌های تفکر چه هستند و چگونه آنها را بیاموزیم؟ 📚 در این جلسه منابع تفکر نقادانه نیز معرفی می‌کنیم. لینک ورود به جلسه 👇 meet.google.com/kzo-oiym-qsf 🟣 مدرسه نوآوری نوپدید @nopadid_com .
🚩 برای کسی که دوسش داریم: ۱۰ شب همراه با خانواده آقای‌محمدی مجموعه کاربرگ ویژه کاری از خیمه اصفهان ✅ترویج روضه های خانگی ✅محبت امام حسین علیه‌السلام ✅تاکید بر جایگاه خانواده ✅زنده نگاه داشتن سنت های اصیل مردمی در عزاداری 🔹استفاده از اثر بدون دخل و تصرف، برای عموم مجاز می‌باشد. 🔻 مشاهده سایر آثار و بارگیری فایل باکیفیت در کانال: خیمه بانوان هنرمند هیأتی @Kheymeh_Art 🟣 مدرسه نوآوری نوپدید @nopadid_com .
. ✅ حالا که دمای کشورهای مختلف بالا رفته، خبرگزاری فرانسوی یک توییت زده و سیستم خنک کنندگی بادگیرهای ایرانی رو توضیح داده! نمی‌دونم ما چرا در شهرهای مختلف امروزی از این معماری استفاده نمی‌کنیم. باور کنید دور از ذهن نیست کشورهای مختلف بیان و از این معماری هوشمندانه کپی برداری کنن @Havaas_part .
. ✅ به گزارش ایسنا، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در نشستی با جمعی از کنش‌گران اجتماعی و فعالان حوزه سازمان‌های مردم نهاد در راستای بررسی امکان شناخته شدن مجموعه‌های مردم نهاد نوآور اظهار داشت: تعاریف اولیه که از به عنوان یک مقوله جدید مطرح شد، عمدتا فناورانه بود. که بر مبنای ایجاد و توسعه یک فناوری شکل می‌گیرند به رغم فوایدی که دارند آسیب‌هایی را هم به دنبال دارند که از مهمترین آنها ایجاد شکاف‌ها و گسل‌های جدید در جامعه است که هر از چندگاهی با توجه به اختلاف پتانسیل دو طرف شکاف، لرزه‌های بزرگی را در جامعه ایجاد کنند. وی خاطرنشان کرد: نوآوری‌های فناورانه به شکل‌گیری یک نسل دانشمند، عالم و بعضاً متفکر ثروتمند منجر شده‌اند که بر گرده مردم سوار می‌شوند. مثال بارز آن، «اوبر» است که کل سیستم تاکسیرانی سنتی، دفاتر محلی و انبوه کسب و کارها و خدمات مرتبط با این حوزه را نابود کرده و در مقابل منافع هنگفتی را نصیب یک جامعه اقلیت کوچک کرده است. نمونه‌های دیگری از این قبیل نوآوری‌های فناورانه را در کشور خودمان هم می‌بینیم که ناگهان بازار تعداد عظیمی از خرده فروشی‌ها و مغازه‌های محلی و انبارداران و ...‌ را از بین برده است. دکتر دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه حکمرانی دانش‌بنیان ایجاب می‌کند که از ایجاد شکاف‌های جدید در جامعه جلوگیری کرده یا لااقل آنها را کنترل کنیم، خاطرنشان کرد: آسیب‌های نوآوری‌های فناورانه باعث شد مقوله دیگری تحت عنوان شکل بگیرد که مخاطب آن عمدتا نوآوری‌هایی است که توسط افراد عادی و استعدادهای غیرعلمی شکل می‌گیرد. تجربه نشان داده کشورهایی که علاوه بر نوآوری‌های فناورانه به نوآوری اجتماعی هم توجه دارند در کنترل شکاف‌ها و گسل‌های اجتماعی موفق‌تر بوده و اتفاقا اقتصاد بهتری دارند. به عنوان یک عقیده شخصی و هم براساس تجربه جهانی به مقوله نوآوری‌های اجتماعی باور دارم که حقیقتا در کشور ما کمتر به آن توجه شده‌ است. 🟣 مدرسه نوآوری نوپدید @nopadid_com .
. ✅ یکی از تعریف هایی که از مسئله ارائه می دهند این است: مانع عبور از وضع موجود و رسیدن به وضع مطلوب 🟣 مدرسه نوآوری نوپدید @nopadid_com .