eitaa logo
دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی
592 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
296 ویدیو
51 فایل
کانال اطلاع‌رسانی برنامه‌های دانشجویی-فرهنگی دانشکده پرستاری و مامایی
مشاهده در ایتا
دانلود
15.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶️ دعای روز پانزدهم ماه مبارک رمضان 🟢 بسمِ اللَّهِ الرَّحمَنِ الرَّحِيم اللّٰهُمَّ ارْزُقْنِى فِيهِ طاعَةَ الْخاشِعِينَ، وَاشْرَحْ فِيهِ صَدْرِى بِإِنابَةِ الْمُخْبِتِينَ، بِأَمانِكَ يَا أَمانَ الْخائِفِينَ. 🟡 ترجمه: خدایا، در این ماه طاعت فروتنان را نصیبم کن و سینه‌ام را برای بازگشت به سویت همانند بازگشت خاضعان باز کن، به امان دادنت ای امان‌ده هراسندگان @nursing_midwifery_college
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 چهارهمین مسابقه قرآنی شو ویژه ماه مبارک رمضان برندگان خود را شناخت 🔹چهاردهمین مسابقه قرآنی شو ویژه ماه مبارک رمضان برگزار شد که در نهایت اسامی برندگان مشخص شد. www.mefda.ir/news/373485 @mefdanews
🪴 📖 ▫️یگانگی مسئله وجود و وحدت صانع در قرآن▫️ قبلاً گفتم انسان هر اندازه که در آفرینش موجودات این عالم دقیق میشود یک نظم و یک تألیف و یک هماهنگی بین اجزای عالم میبیند؛ این طور میفهمد که در عین اینکه هر موجودی و هر ذره ای قوه ای و نیرویی و حرکتی دارد به خود واگذاشته نیست، یک ارتباط و اتصال و پیوستگی میان همۀ اجزاء هست و هر جزئی هدفی در ضمن این مجموعه و وظیفه ای در داخل این دستگاه دارد. از این نظر تمام عالم حکم یک واحد رادارد. این نکته راهم بگویم:در قرآن کریم دلیل وجود خدا و دلیل وحدت خدا یکی است، همان‌چیزی که دلیل بر وجود خداست همان چیز عیناً دلیل بر وحدت ذات احدیت است. فلاسفه معمولاً بحث اثبات واجب الوجود و بحث توحید واجب الوجود را جدا ذکر میکنند و همچنین متکلمین اسلامی که از فلاسفه پیروی کرده اند ولی در قرآن این طور نیست؛ یعنی این طور نیست که در یک جا دلیل بیاورد که خالق و واجب الوجود و ذاتی که او قائم به خود است، و قائم به غیر نیست وجود دارد و در جای دیگر دلیل دیگر بیاورد که خالق و واجب الوجود و آن ذاتی که قائم به خود است یکی است نه بیشتر، و این نکته عجیبی است از قرآن کریم. در منطق قرآن ذات احدیت به طوری معرفی شده که فرض تعدد و ثانی از برای او نمیشود کرد و این مطلب در ضمن آیات قرآن به طور اشاره آمده، ولی امیرالمؤمنین -علیه السلام- در نهج البلاغه این مطلب را کاملاً بیان فرموده و این یکی از معارف بزرگ قرآن است که به طور وضوح اعجاز این کتاب به شمار میرود. بیان کننده این اعجاز هم علی -علیه السلام- است. بیان این اعجاز هم اعجاز دیگری است. در حدیث است که از امیرالمؤمنین پرسیدند: هَلْ عِنْدَكُمْ شَيْءٌ مِنَ الْوَحْى: آیا در نزد شما چیزی از وحی هست؟ یعنی آیا بر شما وحی فرود می آید؟ فرمود: لا، وَ الَّذِي فَلَقَ الْحَبَّةَ وَ بَرَأَ النَّسَمَةَ إِلَّا أَنْ يُعْطِيَ اللَّهُ عَبْداً فَهْماً فِي كِتَابِهِ: نه، قسم به آن خدا که دانه را شکافت و جانداران را آفرید مگر اینکه خداوند به بنده خود تفضل کند و به او فهم قرآن را بدهد. علی در این جمله میخواهد بفرماید معارف عجیبی که از وجود مقدسش رسیده، در اثر فهم و پی بردن به مقاصد و معانی قرآن بوده است. گفتم نظامی که در خلقت و آفرینش است، هماهنگی و ارتباطی بین موجودات نشان میدهد و اجزای عالم مجموعاً یک واحدی را به وجود آورده اند. بین اجزای هـر مجموعه ای ممکن است ارتباط و وحدت و هماهنگی باشد و ممکن است نباشد. با یک مثال این مطلب را توضیح میدهم: گله گوسفند یک مجموعه ای است که بین اجزای این مجموعه اتصال و هماهنگی نیست؛ هر کدام از گوسفندها مستقلاً برای خود راه میرود برای خود علف می خورد، برای خود میخوابد و مجموعاً ساختمان واحدی را تشکیل نمیدهند، آن اندازه هماهنگی بین آنها وجود دارد که چوپان آنها را حرکت میدهد. ولی هر یک از آن گوسفندها ساختمان بدنش از میلیونها و میلیاردها سلول زنده ساخته شده. یک عده سلولها نسج پوست بدن او را تشکیل میدهند و این وظیفه را به عهده دارند که محفظه ای برای سایر اجزاء بسازند،یک عده دیگر ساختمان عضله اش را،یک عده دیگر ساختمان قلبش را،یک عده دیگر ساختمان چشم او را، و همین طور همهٔ اینها در عین اینکه کارهای متفرق و متعددی انجام میدهند و در مرتبه وجود خود هر کدام وظیفه و هدفی دارند و هیچ دسته ای از وجود دسته دیگر آگاه نیست (سلول خون نمیداند سلول گوشت هم هست سلول گوشت نمیداند سلول عصب هم هست، سلول پوست هم هست)، هیچ کدام نمیدانند که در تسخیر و استخدام یک مجموعه ای هستند که یک واحد گوسفند است و آن واحد خودش روحی دارد و حیاتی دارد، هدف و مقصدی دارد کلی تر و عالیتر؛ هدفهای هر یک دسته از این سلولها جزئی است و مقدمه ای است و وسیله ای است برای یک هدف کلی تر و عمومی‌تر. برای دیدن قسمت قبل کلیک کنید. 📚منبع: کتاب بیست‌گفتار/ استاد شهید مرتضی مطهری 🌱@bnm_mui
ESRA_J17.mp3
17.22M
🔶مسابقه مجازی تفسیر سوره اسراء 🔸جلسه شانزدهم 🎙استاد محمدعلی انصاری @nursing_midwifery_college
﷽             <به رســـــم جهـــ🌱ــاد،                  بـــــرای جـــــهان>                               .                               . |اردوی جهادی| 🔰قرارگاه جهادی فاطمه الزهرا(س) دانشگاه علوم پزشکی اصفهان حیطه‌های فعالیت: ✔️درمان ✔️فرهنگی ✔️آموزشی ✔️رنگ‌آمیزی 📍مکان:اصفهان، بویین و میان‌دشت، بُلطاق 📆زمان: ۲۲تا۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ 📲جهت ثبت نام به لینک زیر مراجعه کنید: https://survey.porsline.ir/s/dfVaVDZx ⏳مهلت ثبت نام: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |خدمت،به خودِخدمت‌رسان سود می‌رساند|
••{ در حوالی خدا }•• 🌾 مراسم اعتکاف اندیشه‌محور دانشجویی در آخرین فرصت‌های این ماه عزیز 🗓 زمان برگزاری: ۱۸,۱۹,۲۰ فروردین ماه مصادف با ۲۶,۲۷,۲۸ ماه مبارک رمضان 🌙 📌مکان: مسجد امام خمینی (ره)، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان 🖇 هزینه ثبت نام : ۳۰۰ هزار تومان ″ ویژه خواهران ″ ⏳ مهلت ثبت نام : ۱۵ فروردین ماه 🌱 جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به لینک و آیدی 👇 در پیام‌رسان ایتا مراجعه فرمایید https://digiform.ir/etekafdaneshju
16.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📖دعای روزشانزدهم ماه مبارک رمضان 🟢 بسمِ اللَّهِ الرَّحمَنِ الرَّحِيم اللهمّ وَفّقْنی فیهِ لِموافَقَةِ الأبْرارِ وجَنّبْنی فیهِ مُرافَقَةِ الأشْرارِ وأوِنی فیهِ بِرَحْمَتِکَ الى دارِ القَرارِ بالهِیّتَکِ یا إلَهَ العالَمین. 🟡ترجمه:خدایا توفیقم ده در آن به سازش کردن نیکان و دورم دار در آن از رفاقت بدان و جایم ده در آن با مهرت به سوى خانه آرامش به خدایى خودت اى معبـود جهانیان. @nursing_midwifery_college
Tahdir joze16.mp3
4M
📖تحدیر : جزء شانزدهم 🎙با صداے: استاد معتزآقایے‌ @nursing_midwifery_college
🔴 اعلام برندگان روز پانزدهم مسابقه ویژه ماه رمضان 🔹️ازسوی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت اسامی برندگان روز پانزدهم مسابقه قرآنی شو اعلام شد. http://www.mefda.ir/news/373553/ @mefdanews
🪴 📖 ▫️بهار و رستاخیز▫️ سنت عجیب زنده کردن و میراندن از موضوعاتی است که همواره بشر را در مقابل خود به تفکر و تحقیق واداشته است. در قرآن مجید این موضوع به عنوان یک آیت عظیم الهی یاد شده. در قسمتی از آیات، این سنت جاریه به عنوان آیت ذات مقدس احدیت یاد شده، مثل آیه ۱۶۴ سوره بقره که در دو جلسهٔ پیش درباره اش بحث شد، و در بعضی از آیات این موضوع به عنوان نمونه تبدیل نشئه ای به نشئه دیگر و به عنوان رستاخیز کوچکی که میتواند نمونهٔ قیامت کبری باشد ذکر شده مثل آنکه در سوره مبارکه فاطر میفرماید: وَ اللهُ الَّذِي أَرْسَلَ الرِّيَاحَ فَتُثِيرُ سَحاباً فَسُقْناهُ إِلى بَلَدٍ مَيِّتٍ فَأَحْيَيْنَا بِهِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها كَذَلِكَ النُّشورا : آن خدایی که بادها را فرستاد تا برانگیزد ابر را ؛ پس راندیم آن را به سوی سرزمین خشک و مرده؛ پس زنده کردیم بدان آن زمین را پس از آنکه مرده بود. اینچنین است رستاخیز بزرگ. یا در سوره ق میفرماید: وَ نَزَّلْنَا مِنَ السَّماءِ مَاءً مُبارَكاً فَأنبتنا بهِ جَنَّاتٍ وَحَبَّ الْحَصِيد وَالنَّخْلَ باسقاتٍ لَها طَلع نَضيدٌ رِزْقاً لِلْعِبَادِ وَ أَحْيَيْنا بِهِ بَلْدَةً مَيْناً كَذَلِكَ الْخُروجُ: و فرو فرستادیم از آسمان آبی با برکت را پس بـه سـبب آن رویانیدیم بوستانها و دانه های کشت درو شونده را و نیز درختان بلند خرما را که دارای بر و ثمره ای است در هم رسته و مرتب و برای روزی بندگان. و نیز به آن ،باران بیابان خشک بیگیاه را زنده کردیم همچنین است زنده شدن واز قبر بیرون آمدن. در بعضی از آیات به هر دو موضوع اشاره شده مثل آیه ۵ و ۶ سوره مبارکه حج: وَ تَرَى الْأَرْضَ هَا مِدَةً فَإِذا اَنْزَلْنَا عَلَيْهَا الْمَاءَ اهْتَزَّتْ وَ رَبَتْ وَ أَنْبَتَتْ مِنْ كُلِّ زَوْجٍ بَهِيجٍ ذَلِكَ بِاَنَّ اللهَ هُوَ الْحَقُّ وَ أَنَّهُ يُحْيِي الْمَوْلَى وَ أَنَّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قدير: زمین را می بینی جامد و افسرده و بی روح و بی جنبش، اما همین که آب باران بر آن می پاشیم به جنبش و حرکت در می آید و فزونی می گیرد و انواع گیاههای بهجت افزا می‌رویاند. این از آن جهت است که خدا حق مطلق است و نظام زنده کردن مرده ها در قبضه قدرت اوست، و اوست که بر هر چیزی تواناست؛قادر مطلق و توانای مطلق است. و بعضی آیات دیگر. اساساً در قرآن عنایتی است که خداوند را به صفت محیی و ممیت (دهنده حیات و گیرنده آن) معرفی کند و حیات دادن را صفت خاص خدا قرار دهد. در این زمینه آیات زیادی هست که لزومی ندارد ذکر شود؛ آنچه لازم است این است که به منطق قرآن در این باب آشنا بشویم. نکته ای که ما باید توجه داشته باشیم این است که آنچه آیت توحید و نشانه قدرت ازلی الهی گفته شده همین سنت جاریهٔ احیاء و اماته و میراندن و بردن و آوردنی است که معمولاً میبینیم؛ یعنی همین چیزی که در جلو چشم همگی است و عادت کرده آن را می بینیم یک جلوه ای است از جلوات ملکوت الهی. بسیاری از مسائل مربوط به حیات و زندگی هنوز برای بشر مجهول است و به صورت معماست. همین بشری که از طرفی در دل ذره راه یافته و از طرف دیگر آهنگ مسافرت به فضا دارد و ممکن است روزی ستارگان و ماه و خورشید را عملاً مسخر کند. الآن هم مسخّرند ولی ممکن است روزی برسد که بشر از نزدیک مانند زمین از آنها بهره برداریها کند؛ همین بشر در مقابل اسرار غامض و پیچیدۀ یک ذره حیاتی درمانده است. یکی از دانشمندان جدید میگوید میدانید آن چیست که از خلقت زمین و سیارات، و حتی از همه کون و مکان بالاتر و مهمتر است؟ آن ذرۀ بسیار کوچکی است که ماده حیاتی را تشکیل میدهد به نام پروتوپلاسم یا جرثومهٔ حیاتی. آنگاه شرحی در اطراف وضع عجیب و بغرنج و پیچیده این ذرهٔ ذره بینی و فعالیتهای عجیب ترش میدهد. در عین اینکه بسیاری از مسائل مربوط به حیات و زندگی لاینحل است، یک درس نسبتاً ساده و بسیار مفیدی است که ما از این درس میتوانیم استفاده کنیم. برای دیدن قسمت قبل کلیک کنید. 📚منبع: کتاب بیست‌گفتار/ استاد شهید مرتضی مطهری 🌱@bnm_mui