eitaa logo
افق معرفت
120 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.8هزار ویدیو
184 فایل
ارائه معارف دینی و مطالب اخلاقی و حدیث و احکام و مطالب تفسیری و اطلاعات مفید روز
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹فرازهایی بی نظیر از خطبه 192 نهج البلاغه که پاسخ های بسیار روشنگری در مورد بسیاری از سوالات ما است ♦️اگر خداى سبحان اراده می ‏فرمود، به هنگام بعثت پیامبران، درهاى گنج‏ها، و معدن‏هاى جواهرات، و باغات سرسبز را به روى پیامبران می ‏گشود، و پرندگان آسمان و حیوانات وحشى زمین را همراه آنان به حرکت در می ‏آورد. ♦️امّا اگر این کار را می ‏کرد، آزمایش از میان می رفت، و پاداش و عذاب بی ‏اثر می ‏شد، و بشارت‏ها و هشدارهاى الهى بی ‏فایده می ‏بود، و بر مؤمنان اجر و پاداش امتحان شدگان واجب نمی ‏شد، و ایمان آورندگان ثواب نیکوکاران را نمی ‏یافتند، و واژه‏ ها، معانى خود را از دست می داد. در صورتى که خداوند پیامبران را با عزم و اراده قوى، گرچه با ظاهرى ساده و فقیر مبعوث کرد، با قناعتى که دل‏ها و چشم‏ها را پر سازد، هر چند فقر و ندارى ظاهرى آنان چشم و گوش‏ها را خیره سازد. ♦️ اگر پیامبران الهى، داراى چنان قدرتى بودند که مخالفت با آنان امکان نمی ‏داشت، و توانایى و عزّتى می ‏داشتند که هرگز مغلوب نمی شدند، و سلطنت و حکومتى می ‏داشتند که همه چشم‏ها به سوى آنان بود، از راه‏هاى دور بار سفر به سوى آنان می بستند، اعتبار و ارزششان در میان مردم اندک بود، و متکبّران در برابرشان سر فرود می ‏آوردند، و تظاهر به ایمان می‏کردند، از روى ترس یا علاقه‏اى که به مادّیات داشتند. ♦️در آن صورت نیّت‏هاى خالص یافت نمی ‏شد، و اهداف غیر الهى در ایمانشان راه می ‏یافت، و با انگیزه‏هاى گوناگون به سوى نیکی ‏ها می ‏شتافتند. امّا خداى سبحان اراده فرمود که پیروى از پیامبران، و تصدیق کتب آسمانى، و فروتنى در عبادت، و تسلیم در برابر فرمان خدا، و اطاعت محض فرمانبردارى، با نیّت خالص تنها براى خدا صورت پذیرد، و اهداف غیر خدایى در آن راه نیابد، که هر مقدار آزمایش و مشکلات بزرگتر باشد ثواب و پاداش نیز بزرگتر خواهد بود 🌍 @ebratha_ir
⛔️ ⛔️ 🔴 اولین و نقطه در مبانی امام و نظرات امام، مسئله‌ی است؛ یعنی: 1⃣ اسلام ظلم‌ستیز 2⃣ اسلام عدالتخواه 3⃣اسلام مجاهد 4⃣ اسلام طرفدار محرومان 5⃣اسلام مدافع حقوق پابرهنگان و رنجدیدگان و مستضعفان. ❌ در مقابل این اسلام، امام اصطلاح « » را در فرهنگ سیاسی ما وارد کرد. اسلام آمریکائی یعنی: 1⃣ اسلام تشریفاتی 2⃣ اسلام بی‌تفاوت در مقابل ظلم، در مقابل زیاده‌خواهی، 3⃣ اسلام بی‌تفاوت در مقابل دست‌اندازی به حقوق مظلومان 4⃣ اسلام کمک به زورگویان 5⃣ اسلام کمک به اقویا 6⃣ اسلامی که با همه‌ی اینها میسازد. 📣 این اسلام را امام نامگذاری کرد: . ⭕️ فکر اسلام ناب، فکر همیشگی امام بزرگوار ما بود؛ مخصوص دوران جمهوری اسلامی نبود؛ منتها ، جز با و امکان پذیر نبود. ♨️ اگر بر پایه‌ی و نباشد، امکان ندارد که اسلام بتواند با ستمگران عالم، با زورگویان عالم، با زورگویان یک جامعه، مبارزه‌ی واقعی و حقیقی بکند. لذا امام حراست و صیانت از جمهوری اسلامی را می دانست. اوجب واجبات، نه از اوجب واجبات. واجب‌ترین واجبها، است؛ چون صیانت اسلام - به معنای حقیقی کلمه - وابسته‌ی به صیانت از نظام سیاسی اسلامی است. بدون نظام سیاسی، امکان ندارد. ✅امام خامنه ای حفظه الله 📆 ۱۳۸۹/۰۳/۱۴  ✅خانه طلاب جوان👇 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
صفحه ۱۶۶
گناه کردید حتما توبه کنید 🖌 حضرت (ع) میفرمود: هرگاه کسی گناهى کند، در دلش نقطه سیاهى بر آید، پس اگر توبه کند، محو شود، و اگر بر گناه بیفزاید، آن سیاهى افزایش یابد تا بر دلش غالب شود، سپس هرگز رستگار نشود. 🖌 سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ إِذَا أَذْنَبَ الرَّجُلُ خَرَجَ فِى قَلْبِهِ نُكْتَةٌ سَوْدَاءُ فَإِنْ تَابَ انْمَحَتْ وَ إِنْ زَادَ زَادَتْ حَتَّى تَغْلِبَ عَلَى قَلْبِهِ فَلَا يُفْلِحُ بَعْدَهَا أَبَداً . 📚 اصول کافى جلد3 صفحه: 373 روایة:13
📚 معيار محاسبه مسافت شرعی 💠 سؤال: شخصی از وطن به مقصد شهری مي کند که تا اول آن شهر نيست لکن تا نقطه ای که مقصود اوست مسافت شرعی می باشد، آيا برای شرعی اول شهر ملاک است يا نقطه ای که در آن شهر مقصود فرد می باشد؟ ✅ جواب: برای از تا محاسبه می شود، مگر اين که قصد رفتن به مکان خاص و مستقلی در کنار شهر مقصد را داشته باشد به گونه ای که عرفاً رسيدن به شهر، رسيدن به مقصد محسوب نشود و شهر تنها طريقی برای رسيدن به مقصد باشد، مانند برخی دانشگاه ها يا پادگان ها يا بيمارستان هايی که در کنار شهر است، که در اين صورت در محاسبه مسافت تا همان مکان خاص در نظر گرفته می شود. 🆔 @leader_ahkam
مناجات شعبانیه را خواندید؟ بخوانید آقا! از مناجات هایی است که اگر انسان دنبالش برود و فکر در او بکند، انسان را به یک جایی می رساند. آن کسی که این مناجات را گفته و همه ائمه هم به حسب روایت می خواندند صحیفه نور؛ جلد 19؛ صفحه 159 @sahifeh_noor
صفحه ۱۶۷