eitaa logo
افق مبین||سید محمد هاشمی
1.2هزار دنبال‌کننده
652 عکس
187 ویدیو
15 فایل
تاملات، نوشته ها و جلسات سید محمد هاشمی، طلبه حوزه علمیه قم ارتباط با بنده: @SMHashemi128
مشاهده در ایتا
دانلود
✏️حکمت طباطبایی شماره پنجم ؛ 🔸 «معرفی رساله الولایه» ☀️ علامه طباطبایی بخش مهمی از ساختار هستی شناسی و هنجاری اندیشه خود را مبتنی بر قرآن و سنت استوار کرده است. یکی از ارکان مهم این اندیشه مباحث مربوط به نفس انسان و طریق سلوک اوست. رساله های مهم مانند رساله انسان، #الولایه، المنامات و النبوات و برخی رسائل دیگر و خصوصا تفسیر شریف المیزان وظیفه تبیین این بخش از اندیشه اسلامی را بر عهده دارند. ☀️ در این میان رساله شریف الولایه ارزش بسیار بالایی دارد. در این نوبت از مباحث #حکمتِ_طباطبایی به معرفی اجمالی این رساله شریف می پردازیم. ان شاء الله که مورد عنایت و توجه صاحب آن واقع شویم. #حکمت_طباطبایی شماره های قبلی پرونده «#حکمت_طباطبایی»: (شماره اول) https://eitaa.com/Ofoqemobin/74 (شماره دوم) https://eitaa.com/Ofoqemobin/98 (شماره سوم) https://eitaa.com/Ofoqemobin/113 (شماره چهارم) https://eitaa.com/Ofoqemobin/187 @ofoqemobin 📌 متن کامل #یادداشت را #بخوانید 👇👇👇👇👇👇
💢نگاهی به رساله الولایه، اثر گرانقدر علامه طباطبایی ✏️ سید محمد هاشمی 🔘🔘🔘🔘🔘 🔸رساله شریف الولایه، حاصل اندیشه های شریفِ جامعِ معقول و منقول، علامه سید محمد حسین طباطبایی است. این رساله به جهات متعددی کم نظیر بلکه بی نظیر است. در این نوشته برخی وجوه این اثر نورانی را معرفی خواهیم کرد. ✅رهاورد اسلام 🔸به نظر شریف علامه طباطبایی، اسلام آیینی است که برای اولین بار پرده از شیوه سلوک به سمت مقصد نهاییِ انسان برداشته است. و مسیر سلوکی اسلام همان مسیری است که هدف خداوند از خلقت را محقق می کند. ایشان در تفسیر شریف المیزان پس از ذکر مسلک اخلاقی یونانی و مسلک اخلاقی انبیاء الهی به مسلک قرآن کریم که مخصوص به اسلام است می پردازد: «و هاهنا مسلك ثالث مخصوص بالقرآن الكريم لا يوجد في شي‏ء مما نقل إلينا من الكتب السماوية، و تعاليم الأنبياء الماضين سلام الله عليهم أجمعين، و لا في المعارف المأثورة من الحكماء الإلهيين، و هو تربية الإنسان وصفا و علما باستعمال علوم و معارف لا يبقى معها موضوع الرذائل، و بعبارة أخرى إزالة الأوصاف الرذيلة بالرفع لا بالدفع.» (ج 1 ص 360) 🔸این مسیر سلوکی جز با یافتِ حقیقت توحید و عبور از تمامی «غیر الله» حاصل نمی شود. در این مسیر انسان از خود عبور می کند و با این عبور حتی جنت و نار برای خود نمی خواهد و به افقی بالاتر از هر آنچه میل و حب نفس است می رسد. این قاعده اساسی موضوع بسیاری از بیانات مرحوم علامه طباطبایی در مجموعه آثار ایشان است. به نوعی می توان تمامی تفسیر المیزان را تلاشی برای توضیح همین حقیقت الهی و کنکاش ابعاد و اطراف آن بر اساس آیات قرآن دانست. ✅هدف رساله الولایه 🔸رساله الولایه اثری است که مستقیما و مستقلا همین رسالت سنگین را به دوش کشیده و مقام نهایی انسان را تحت عنوان «» مطرح می کند. هدف این رساله تبیین مقصد و مسیر منحصر به فردی است که شریعت اسلامی برای بشر به ارمغان آورده است. به همین دلیل ایشان در ابتدای رساله می فرماید: «رسالة في الولاية، و أنّها هي الكمال الأخير الحقيقي للإنسان، و أنّها الغرض الأخير من تشريع الشريعة الحقّة الإلهيّة على ما يستفاد من صريح البرهان، و يدلّ عليه ظواهر البيانات الدينيّة» ✅روش شناسی رساله (همبستگی قرآن و برهان) 🔸این رساله آینه تمام نمای روشِ اسلام شناسی علامه طباطبایی است. روش ایشان در فهم حقایق عالم، از طریق برهان می گذرد و به ساحل آیات و روایات می رسد. همانگونه که پیش از این در برخی نوشته ها اشاره شد، علامه طباطبایی علاوه بر اعتبار عقل فلسفی و حتی عبور از مرزهای فلسفه صدرایی، بستر نهایی فهم تفاصیل و جزییات حقایقِ هستی شناختی و انسان شناختی را فهم محققانه قرآن و سنت می داند. به همین دلیل است که ایشان در مقدمه المیزان غرض از نگارش آن تفسیر را تبیین حقایق معارفی در قرآن کریم دانسته است. بر این اساس هم نگاه عقل گریز و چسبیده به برخی ظواهر قرآن و سنت، انسان را به بیراهه می برد و هم سکنی گزیدنِ صرف در آشیانه عقل و دوری از قرآن و سنت قدرت پرواز را از انسان می گیرد. خصوصا اینکه مرحوم علامه رهاورد رساله الولایه را فراتر از عقل و مختص به شریعت حقه اسلامیه می داند. البته بحث در همبستگی قرآن و عرفان و برهان بیان مبسوطی می طلبد که بخشی از آن پیش از این در مقاله «عترت، تنها مسیر معنویت» منتشر شده است. 🔸بر اساس همین روش در تمامی فصول این رساله، مولف ابتدا آخرین استدلال عقلی را بر مطلوب اقامه کرده سپس به سراغ قرآن و سنت می رود و جالب این که آنچه از قرآن و سنت نتیجه می گیرد همان نتیجه برهان عقلی است البته «مع زیاده». ✅فصل بندی رساله 🔸این رساله شریف که ظاهرا در روستای شاد آباد و در دوران زندگی یازده ساله ایشان در تبریز به رشته تحریر در آمده است، دارای پنج فصل و هر فصل آن مشتمل بر استدلالات عقلی و دلالت های قرآنی و روایی است. 🔸در فصل اول این رساله ایشان ثابت می کند که حقایق دینی تنها اعتباریاتی قراردادی نیستند بلکه تمامی احکام و دستورات شارع بر حقایقی مستحکم استوارند و انسان را به سمت حقایقی نورانی بالا می برند: ⚡️چرخ با این اختران ، نغز و خوش و زیباستی ⚡️صورتی در زیر دارد آنچه در بالاستی 🔸در فصل دوم ایشان پس از عبور از وهم اعتباریتِ صرفِ نظام تشریع، به سراغ حقیقت تکوینی عالم رفته، مراتب حقیقی هستی را از ماده و مثال و عقل و فراتر از آن اثبات می کند. و تفاوت قوس نزول هستی و قوس صعودِ انسانی در این عوالم را تا نیل به سر منزل مقصود یعنی حقیقت توحید روشن می نماید. از این فصل است که علاوه بر اشارات برهانی، دعوت به حرکت آغاز می شود. و کار، کم کم از موقف نظر به مسیر عمل می رسد. @ofoqemobin ادامه👇👇👇
👆🏻👆🏻👆🏻 ادامه از بالا 🔸در فصل سوم، مولف حقیقتی امید بخش را بیان و اثبات می کند. این حقیقت که تحفه حقیقی این کتاب است این است که حرکت انسان و عبور از عالم ماده و وصول به مقصود، هرگز منحصر به انبیاء و اوصیاء طاهرین نیست و بر اساس حقیقت علیت، هر آن که عنوان انسان بر او صادق است قادر است ندای دعوت الهی را بشنود و حرکت کند. 🔸این توضیح نیز ابتدا با برهانی مختصر از عقل و سپس با دلایل متعدد قرآنی و روایی اثبات می شود. مسیر ایشان در استظهار از آیات نیز مطابق با روش ایشان در تفسیر المیزان است. آنچه ایشان در این بخش از قرآن و سنت ثابت می کند آن قدر جالب و جدید و اعجاب آور است که شاید برخی حصول آن از قرآن و سنت را برنتابند؛ حال آنکه هدف وحی همین بوده است. 🔸فصل چهارم کتاب را شاید بتوان مهمترین فصل دانست. در این بخش مرحوم علامه، چیستی طریق و کیفیت وصول به سمت کمالی که در فصل دوم ثابت شد را بیان می کند. 🔸ایشان در این بخش بر اساس برهانی خاص ثابت می کند که تمام ادراکات انسانی پیش از هر چیزی به باطن آن متعلق ادراک، تعلق گرفته است و بر این اساس ثابت می کند که شهود حقایق غیبیه عالم و در نهایت حقیقتِ تمام حقایق متوقف بر شهود و معرفت نفس است. در همین مسیر ایشان معنای ظهور و بطون و چیستی فناء را نیز توضیح می دهد و در نهایت بیان می کند که این برهان پیش از این در هیچ اثری مطرح نشده است و از مواهب رحمان به ایشان است: «و هذا البرهان من مواهب اللّه سبحانه المختصّة بهذه الرسالة، و الحمد للّه.» 🔸در این فصل ایشان به یکی از اساسی ترین مسائل در مباحث مربوط به سلوک و عرفان نیز می پردازد: آیا کیفیت طریق نورانی معرفت نفس در شریعت بیان شده است یا تنها شریعت اسلام به آن راضی است؟ 🔸ایشان در پاسخ با صراحت بیان می کند که این طریق و کیفیت آن نه تنها در شریعت بیان شده بلکه اساسا شریعت با تمامی جزییات آن را بیان کرده و به آن دعوت نموده است: «لكنّ الحقّ الذي عليه أهل الحقّ، و هو الظاهر من الكتاب و السّنّة أنّ شريعة الإسلام لا يجوّز التوجّه إلى غير اللّه سبحانه للسالك إليه تعالى بوجه من الوجوه، و لا الاعتصام بغيره سبحانه إلّا بطريق أمر بلزومه و أخذه.» 🔸و در ادامه کار را با اهالی سایر طرق و مسیرها یکسره کرده از قول یکی از اهالی حقیقیِ حق در تبیین تفاوت سلوک ریاضات شرعی و غیر شرعی می فرماید: « و نعم ما قال بعض أهل الكمال أنّ الميل من متابعة الشرع إلى الرياضات الشاقّة، فرار من الأشقّ إلى الأسهل، فإنّ الشرع قتل مستمرّ للنفس، دائمي ما دامت موجودة، و الرياضة الشاقّة قتل دفعي، و هو أسهل إيثارا.». 🔸مرحوم علامه در فصل پنجم و پایانی کتاب نیز به مقامات انسانی که سالک این سبیل است می پردازد و آنچه لا یدرک و لا یوصف است را بر اساس برهان عقلی و قرآن و سنت بیان و توصیف می نماید. ✅جمع بندی 🔸رساله شریف الولایه از جهاتی شاید مهمترین رساله علامه طباطبایی باشد چون به مهمترین موضوع پرداخته و آن را مبین کرده است. مناسب است که علاقه مندان به این اثر، آن را با استاد بخوانند. استادی که بر نظام فلسفی، تفسیری و اصولی علامه طباطبایی آشنا باشد و تراث عرفان اسلامی را نیز به دقت بشناسد. @ofoqemobin
هدایت شده از در جستجوی تحول
سیره -معجزه اشک-کاجی.mp3
1.89M
🎧معجزه اشک ، روایت رزمنده ای که در کربلای ۴ اسیر می شود. ⬇️اینو که گوش کردی حتما عکس پایین رو هم ببین،ضرر نمیکنی...! http://eitaa.com/tahavole
هدایت شده از در جستجوی تحول
👆معجزه اشک ،رزمنده ای که در کربلای۴ اسیر شد و بعد از ۱۶ سال... http://eitaa.com/tahavole
⭕️ شهادت موسی بن جعفر سلام الله علیه بر همه عاشقان ایشان تسلیت باد. 🔆 «السلام علی الْمُعَذَّبِ فِي قَعْرِ السُّجُونِ وَ ظُلَمِ الْمَطَامِيرِ ذِي السَّاقِ الْمَرْضُوضِ بِحَلَقِ الْقُيُودِ وَ الْجَنَازَةِ الْمُنَادَى عَلَيْهَا بِذُلِّ الِاسْتِخْفَاف‏.» ⭕️ آنچه شما از سختی ها تجربه کردید با آنچه شیعیانت می کشند قابل قیاس نیست ... 🔆 ان شاء الله به نظر لطف این امام مقدمات بازگشایی حرم فرزندان بزرگوارش در ایران به زودی فراهم شود. @ofoqemobin
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
🖼 لحظاتی پیش؛ هنگام قرائت دعای توسل همراه با #نجوای_مردم_ایران 🏴 در شب شهادت امام کاظم (ع) 🦠 به امید رهایی جهان از ابتلا به بیماری #کرونا ۹۸/۱۲/۲۹ ✅ @mesbahyazdi_ir
⭕️ «اللّهُمَّ اشْهَدْ عَلي هؤُلاءِ الْقَوْمِ فَقَدْ بَرَزَ اِلَيْهِمْ غُلامٌ اَشْبَهُ النّاسِ خَلْقاً وَ خُلْقاً وَ مَنْطِقاً بِرَسُولِكَ كُنّا اِذَا اشْتَقْنا اِلي نَبِيِّكَ نَظَرْنا اِلي وَجْهِهِ» 🔆 السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین @ofoqemobin
🔆افق مبین🔆 ✅ بررسی اندیشه های امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی 📚 چیستی فلسفه اجتماعی رهبر انقلاب ✅ تبیین نظام اندیشه شهید مطهری ⭕️ فهم نظام مند فقه و اصول و فلسفه ✅ بررسی نسبت فلسفه اسلامی و فلسفه غرب ⭕️ نگاهی به رهیافت های تحقق علوم انسانی اسلامی ✅ بررسی امتداد اندیشه های اسلامی در مسائل روز 📚 کانال شخصی سید محمد هاشمی، طلبه حوزه علمیه قم https://eitaa.com/joinchat/264306724Cb12f03d82d
افق مبین||سید محمد هاشمی
🔆افق مبین🔆 ✅ بررسی اندیشه های امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی 📚 چیستی فلسفه اجت
✅ به دوستان خود (طلاب و دانشجویان و اساتید بزرگوار) معرفی بفرمایید. ⭕️ فهرست بخشی از مطالب کانال: https://eitaa.com/Ofoqemobin/177
🔆 ضمن تبریک فرا رسیدن عید مبعث حضرت رسول به بزرگواران توصیه میکنم مقاله بسیار عالی « (ص)» را مطالعه کنند. این مقاله را می توانید در مجموعه آثار مرحوم پیدا کنید. این مقاله اثری بسیار بدیع در شناخت حقیقت اسلام و تحفه محمدیه (ص) است. @ofoqemobin
افق مبین||سید محمد هاشمی
🔰 مجموعه جلسات تدریس مجموعه #مقدمه_ای_بر_جهان_بینی_اسلامی 📚 در سالهای گذشته توفیق شد بخشی از مجموعه
🎙مجموعه جلسات تدریس (بخش سوم) 📌 تدریس بر اساس کتاب شهید مطهری ✅ دانشگاه شهید رجایی تهران (1394) ⭕️ تعداد جلسات: 9 🔰 این جلسات به غرض تدریس یک دور بحث استدلالی و کلامی حول مساله نبوت ارائه شده اما تلاش شده ساختار آن بر اساس کتاب مذکور شکل بگیرد. ✅ مناسب برای دانشجویان و علاقه مندان به الهیات اسلامی 🎙 دانلود صوت جلسات: https://eitaa.com/ofoqemobinsupport/284 @ofoqemobin
🔸 روشنفکری به اصطلاح دینی و عقده گشایی به بهانه کرونا؛ حاشیه ای بر مصاحبه اخیر عبدالکریم سروش 👇👇👇
🔰 روشنفکری به اصطلاح دینی و عقده گشایی به بهانه کرونا ⭕️ به یاد می آورم حدود 11 سال پیش جلسات صوتی «دین حداقلی و حداکثری» از را استماع می کردم. آن زمان البته هنوز طلبه نبودم ولی به علت برخی مطالعات علاقه مند بودم ببینیم او در این حوزه چه می گوید. ⭕️ سروش آن سخنرانی را با ذکر خاطره ای از سفر حجِ یکی از دوستانش در ایام شیوع وبا در مکه آغاز کرد. او می گفت در آن ایام روحانی کاروانِ این دوست در مکه تاکید کرده است که برای بهداشت نیازی نیست دست خود را با صابون بشویید و همان استفاده از آب کافی است. دلیل آن آقای «روحانی» هم این بود که اگر چنین چیزی صحیح بود قطعا اسلام از آن سخنی می گفت حال آنکه اسلام از شست و شو با «صابون» سخنی نگفته است! پس از این بیان سروش بحث تفصیلی خود را پیرامون ذاتیات دین و انتظار انسان از دین ادامه داد و به نقد اندیشه روحانیون در این موضوع پرداخت. بعدها و در دوران طلبگی این مقاله را در کنار سایر مقالات او در کتاب «بسط تجربه نبوی» به مطالعه گرفتم. ⭕️ گرچه او بحث دیگری داشت ولی به راحتی در این سخنرانی با این مثال و برخی بحث های دیگر برخی مطالب عجیب و غریب و نادر را به عموم روحانیون نسبت می داد. ⭕️ از همان زمان این سوال در ذهنم شکل گرفت که شیوه استدلال و ساختار بیان او دقیقا به چه صورت است؟ پس از آن نیز تلاش کردم تاملی در مجموعه آثار او داشته باشم. متاسفانه گرچه سروش پروژه نسبتا منظمی از حیث تصوری دارد ولی در وادی استدلال واقعا دستی خالی دارد و این دست خالی در «صراط های مستقیم»، در «قبض و بسط تئوریک شریعت»، در «بسط تجربه نبوی» و برخی آثار دیگر او مشهود است که نقد آن مجال دیگری می طلبد و ان شاء الله به آن خواهیم پرداخت. ⭕️ اما غرض از این نوشته چیز دیگری است. اخیرا او مصاحبه ای پیرامون مساله کرونا و قرنطینه قم کرده و متاسفانه طبق طریقه معهود چند ادعای بی اساس در کنار هم گذاشته و به قم و روحانیت و حوزه تاخته است و از هیچ فرصتی جهت مصداق یابی برای پروژه کلی خود بری از حجیت انداختن قرائت حوزه علمیه از اسلام و تفکیک ابدی اخلاق و عرفان به عنوان ذاتیات دین از امور مادی و دنیوی مضایقه نکرده است. متاسفانه این سیره مستمره ایشان است. متن مصاحبه: https://b2n.ir/274271 ⭕️ اگر کسی مجادلات کلامی سروش و اردکانی را به بهانه نزاع - در اوایل دهه شصت خوانده باشد میزان خشونت کلامی سروش را می تواند به راحتی در یابد. او کسی است که علیرغم تمام ادعاهایش بر مدارا و تساهل و تسامح و تحمل هرگز این صفات را در برابر مخالفانش روا ندانسته است. ⭕️ او و دوستانش حتی وقتی اخیرا به جریانشان تاخته بود و حرکت سروش را به برخی فرقه های قطب محورِ عرفانی تشبیه کرده بود و گفته بود سروش عملا ادعای پیامبری کرده، باز هم تاب نیاوردند و به شدت و با همان خشونت به او تاختند. ⭕️ روشنفکری دینی گرچه همواره روحانیت را به نقد می گیرد اما خود درگیر پروژه ای به شدت شکست خورده و ناتوان از بسط و امتداد اجتماعی است. بسیاری مانند ملکیان نیز که روزی دلبسته به این جریان بودند به تناقض ذاتی و ناتوانی روشنفکری دینی در جمع بین سنت و مدرنیته پی برده اند. به نظر می رسد سروش که روزی خود را یا می دانست نتوانسته پروژه اصلاح دینی خودش را به شکلی که به دین داری بیشتر کمک کند (چناچه ادعا می کند) به نتیجه ای برساند. پس از این بیشتر پیرامون این جریان خواهیم گفت. ✏️ سید محمد هاشمی @ofoqemobin
افق مبین||سید محمد هاشمی
🔰 روشنفکری به اصطلاح دینی و عقده گشایی به بهانه کرونا ⭕️ به یاد می آورم حدود 11 سال پیش جلسات صوتی
🎙 پیش از این در جلسه ای تلاش کردم اجمالی از فضای فکری و اثر آن بر بحث را بر اساس مجموعه ای از آثار او بررسی کنم. البته در این جلسه بیشتر به معرفی جریان روشنفکری دینی پرداخته شده و چندان نقد مورد نظر نبوده است. به نظرم فعالین علم دینی و طلاب باید با جریان روشنفکری دینی به عنوان رقیبی جدید و جدی در برابر اسلام شناسی اصیل حوزوی آشنا باشند. 📌 صوت این جلسه 👇👇👇
بررسی نظریه جریان روشنفکری دینی در علوم انسانی اسلامی.mp3
19.58M
💢موضوع: بررسی آراء جریان موسوم به روشنفکری دینی در ارتباط با علوم انسانی اسلامی 💢سرفصل های مطالب مطرح شده در این جلسه: 1. لزوم بررسی نظرات منکران علوم انسانی اسلامی 2.جریان موسوم به روشنفکری دینی و نقطه عزیمت تفکر آن (سنت و مدرنیته) 3. بررسی نگاه های ثبوتی و اثباتی این جریان 4. موضع این جریان نسبت به فقه و اخلاق اسلامی 5. موضع این جریان در بحث انتظار بشر از دین 6.انکار امکان تولید علوم انسانی در نگاه این جریان 7. مقابله برخی مبانی این جریان با الگوی تولید مختار «محفل علوم انسانی المرسلات» 💠چهارشنبه 97.09.21 @ofoqemobin
🔆 یکی از دوستان که از به قم آمده اند و در ایران طلبه موفقی هستند کانالی دارند و تجربیات خوبی در آنجا قرار میدهند خوب است با این تجربیات بیشتر آشنا شویم و نگاه بین المللی تری به اسلام داشته باشیم: @talabekhariji
🎙 بحمدالله جلسات تدریس مرحوم تا پایان بحث ضد در 125 جلسه به پایان رسید. صوت جلسات در لینک های زیر قابل درسترسی است: ⭕️ از ابتدا (مباحث وضع) تا پایان مطلق و مقید: https://eitaa.com/ofoqemobinsupport/4 ⭕️ از ابتدای ملازمات عقلیه: https://eitaa.com/ofoqemobinsupport/151 @ofoqemobin
📣 مجموعه جلسات منتشر شده در کانال: 🎙 مجموعه جلسات ظرفیت شناسی علوم اسلامی در تحول علوم انسانی: https://eitaa.com/Ofoqemobin/181 🎙 مجموعه جلسات تبیین مبانی و نظام اندیشه شهید مطهری: https://eitaa.com/Ofoqemobin/133 🎙 مجموعه جلسات تدریس کتاب انسان و ایمان شهید مطهری: https://eitaa.com/Ofoqemobin/227 🎙 مجموعه جلسات تدریس کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن: https://eitaa.com/Ofoqemobin/34 🎙 مجموعه جلسات ریشه های علوم انسانی مدرن: https://eitaa.com/Ofoqemobin/68 🎙 مجموعه جلسات سیر تطور فقه و اصول شیعه: https://eitaa.com/Ofoqemobin/88 🎙 جلسات سیری در حکمت متعالیه: https://eitaa.com/Ofoqemobin/138 مجموعه جلسات انسان شناسی اسلامی: https://eitaa.com/Ofoqemobin/164 @ofoqemobin
🌙 شب آخر ماه نورانی رجب ☀️ مرحوم در رساله شریف المراقبات مانند تمام ماه های دیگر برای پایان ماه رجب نیز به مراقبه ای توجه داده اند. از نظر ایشان آخرین لحظات ایام شریف در طول ایام سال بسیار مهم و سرنوشت ساز است: 🔰 و المنزل المهمّ الآخر للسّالك من هذا الشهر بعد المبعث يوم آخره فليجتهد و ليتلطّف في عرض الأعمال، و القصور و التقصيرات، مع اعتراف صادق، و حياء خالص، و احتراف و استعلاج كامل من باب فضله العظيم، و التوسّل إليه بأحبّائه و وجوه أوليائه، فإنّه كريم يحبّ الكرامة لأوليائه، و عباده المحترفين على بابه المضطرّين إلى رحمته، و قد أنزل في كتابه: «أ مَّن يُجِيبُ المُضْطَرَّ إذا دَعَاهُ و يَكشِفُ السُّوء »و أنّه كريم العفو، و قد فسّر بأنّه يعفو عن السيّئات، و يبدّلها بأضعافها من الحسنات، فلينظر أن لا يخرج بخروج الشهر عن حمى مولاه، يتضرّع إلى اللّه جلّ جلاله أن يجعله دائما في حماه، و لا يكون ذلك في شهر دون شهر، و حال دون حال، و مكان دون مكان و ليهتمّ بذلك و لا يكن فيه من الغافلين. المراقبات ص : 128 🔺امشب آخرین شب ندای «این الرجبیون» است. التماس دعا @ofoqemobin
⭕️ شاه شمشاد قدان خسرو شیرین دهنان که به مژگان شکند قلب همه صف شکنان «عطّر الله مضجعه الشریف» ۱ حمد نثار روح ایشان ...
هدایت شده از المرسلات
‌♨️هجرت و حرکت در مسیر حق طلبی، مقصد است. @fater290👇👇👇👇
هدایت شده از المرسلات
hejrat-maghsad-ast.mp3
1.52M
🔊🔊 ♨️هجرت و حرکت در مسیر حق طلبی، مقصد است. 🔰استاد علی فرحانی 🔅🔅🔅🔅🔅🔅 📌گزیده ای از مجموعه جلسات «سبک زندگی مومنانه»، محرم 98، نیشابور @fater290
🔸 مایکل سندل و گفتگوی فلسفی 👇👇👇