eitaa logo
مجله الکترونیکی اخوت
655 دنبال‌کننده
336 عکس
301 ویدیو
6 فایل
﷽ 💠 رسانه‌ی بازخوانی اندیشه وحدت و برادری 🌱 جایی برای وحدت و تقریب ادیان و مذاهب ☀️✨ مجله علمی رسانه‌ای اخوت 🔸 وب‌سایت okhowah.com 🔹 اینستاگرام instagram.com/okhowahmag 🔸 تلگرام t.me/okhowahmag مشتاق شنیدن از شما📩: @Hadi_hri72 ‌‌
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠وحدت یک امر اصولی است نه تاکتیکی.. 📌رهبر انقلاب، در دیدار با مهمانان کنفرانس وحدت @okhowahmag
📌فضیل بن یسار از امام صادق(ع) نقل می‌کند که فرمود: 🔻مسلمان برادر مسلمان است بر او ستم نمیکند ، او را فریب نمی دهد و تنهایش نمی گذارد و غیبت او را نمی کند و به او خیانت نمی ورزد و محرومش نمی دارد. 📚الکافی، ج2/حدیث 11 @okhowahmag
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️چرا برخی احادیث وحدت و همدلی را حمل بر تقیه خوفی میکنند؟! 📌حجج الاسلام و المسلمین رفیع‌پور تهرانی و شریعتمداری @okhowahmag 🔻فیلم کامل در صفحه آپارات اخوت https://www.aparat.com/v/gTa9k/
🚫متابعت أهواء ما را متفرقه کشانید... ✍ماموستا ملامحمد ربیعی 🔻تا زمانی که مسلمانان امت واحده بودند و به کتاب خدا و سنت رسول هدی تمسک می کردند. سیادت و فرمانروانیشان، بر معظم جهان برقرار بود، چرا؟ برای اینکه متضامن و منسجم بودند و همانند اعضاء جسدي واحد همدیگر را یاری و حمایت می کردند... 🔻آری متابعت أهواء ما را متفرقه کشانید. و از سریر عظمت بر خاکستر مذلت نشانید. سلطه جویی بغاة طغاة از یک طرف و سلطه پذیری جهال از طرف دیگر مصائب و مأساة آفرید. جمع ما را به فرقه، و عزتمان را به ذلت، و شکوهمان را به ستوه آوردند. یعنی تمام این مصائب و مأساة در دو کلمه خلاصه میگردند: بغی، جهل. بغی حکام خودکامه هنگامه آفرید تا در جو متشنج اختلاف، به اجحاف بپردازد و همه را دشمن همدیگر سازد، و خود بر همه شان بتازد. بعضی را به مکر و خداع بنوازد، و بعضی را در کوره ستم بگذارد.. 🔻اخلاف اسلاف ستم پرور ناحق پذیر سر بزیر آنچنان پنداشته که ایشان را بر ذلت سرشته و بر مسکنت گماشته، و نهال حیاتشان را در مزرعه زجر و نکال کاشته اند مهر سکوت از لب بر نداشتند و بر بغی باغیان گردن گذاشتند. جهاد را فراموش و آوای عناد را در گوش کردند که: «این چیز تقریر است و تقریر برتر از تدبیر!! 🔻«وَمَا لَكُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ...» به خاطر حفظ مصلحت و بقاء حکومت، ناشنیده و اشک مستضعفان بیچاره و زنان و فرزندان آواره نادیده گرفته شد، آیات جهاد از یاد برفتند و میثاق وحدت و اخوت به شقاق و عداوت تبدیل گردید، و دعوت توحید، به ارعاب و تهدید انجامید هر دسته ای دارای راز سربسته ای شد. حکومتهای بیگانه از حکم الهی خلق را به تباهی کشانیدند و رو سیاهی را به نقد ایمان خریدند. عبید هوی، بدنام و رسوا، دست از حق برداشتند، علم ظلم برافراشتند و آزادگی را زیر پا گذاشتند تا در قيد عبودیت دشمنِ پتیاره بر برادران بیچاره حکومت کنند. امپراطوری عظیم اسلامی را به «دُوَيلات» مراکز علوم و فنون را به «ویلات» و امت واحده را مذاهب عديده تبدیل کردند!! و مزدوران، مرزداران گردیدند !!! آری، بغی و جهل سبب شدند که اختلافات به حد اعلی رسید. و إخاء به علاء انجامید و هر فرقه ای فرقه دیگر کافر و مبتدع نامید و این عداوت و شقاوت نه تنها رسمیت یافت، بلکه تاروپود نسلهای بعدی را بافت، بر خلاف توصیف حضرت حق جل و علا «فأصبحتم بنعمته إخوانا» (أصبحوا ظالمين صماً و عُمیاناً)! ⬅️متن کامل در لینک http://okhowah.ir/fa/13907 🔻🔻🔻 @okhowahmag ......
✅اختلاف شیعه و سنی در فروع است نه اصول! 📌مفسر بزرگ قرآن، علامه طباطبایی: 🔻اگرچه عوامل جدایی از هر سو دامن زده شد و این دو طایفه بزرگ اسلامی را تا آنجا که می توانست، از هم جدا نمود، ولی در عین حال باید متذکر این حقیقت بود که اختلاف آنها در پاره ای از فروع بوده، و در اصول دین با هم اختلافی ندارند، و همچنین در فروع ضروری دین، مانند نماز، روزہ، حج، جهاد و غیر آنها، و در قرآن و کعبه متفق اند. از این رو، رجال صدر اول شیعه، هرگز از صف اکثریت کنار نرفته، و در پیشرفت امور عامه اسلامی، با عموم مسلمین هرگونه تشریک مساعی و بذل نصح می نمودند، چنانکه کتاب و سنت نیز همین معنی را تایید می کنند. روی این اصل، بر عموم مسلمین لازم است که اتفاق خود را در اصول آیین مقدس اسلام در نظر گرفته و از این همه فشار که در این مدت از عوامل خارجی کشیده اند، به خود آمده، تفرقه عملی را کنار گذاشته، در یک صف قرار گیرند، و قبل از آنکه دیگران این مسأله را به عنوان یک حقیقت تاریخی کشف کرده و در کتب تاریخ درج کنند، خود مسلمین این حقیقت را عملا تثبیت نمایند. خوشبختانه عالم اسلام نیز کم کم به این حقیقت دارد پی می برد چنان که شیخ بزرگوار الأزهر، شیخ محمود شلتوت نیز در همین نزدیکی ها این حقیقت را با کمال صراحت لهجه، بیان و اتفاق کامل دینی شیعه و سنی را به همه جهانیان اعلام نمود. البته تا دنیا دنیا است، شیعه باید سپاسگزار این مرد بزرگوار بوده و از روان پاک و عمل بی آلایش وی تقدیر نماید. 📚منبع: کتاب شیعه(مذاکرات و مکاتبات پرفسور کربن با علامه)، چاپ موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، ص۵۵-۵۶ 📎https://www.instagram.com/p/CWTg_YAMV7D/ @okhowahmag
⛔️آدم عاقل متعصب نیست! 📌آیت الله حسن رمضانی-استاد برجسته فلسفه و عرفان 🔻آیا درباره این بزرگان و دانشمندان از عارفان، فلاسفه و دیگر بزرگان علوم، لزوما باید بفهمیم چه مذهبی داشتند تا حرفشان را بپذیریم ؟ به بیان دیگر، آیا املاک پذیرش حرف منطقی و صحیح، مذهب است؟ ما شیعه کسی هستیم که فرمود: «انظر إلى ماقال و لاتنظر الى من قال»(غرر الحکم) نگاه کن ببین چه می گویند و نگاه نکن چه کسی است که سخن می گوید». آدم دانا و فهمیده همیشه این گونه برخورد می کند و تعصب بر او حاکم نیست. اگر شیعه بگوید فلانی چون سنی است پس حرف هایش غلط است! سنی بگوید فلانی چون شیعه است پس حرف هایش اشتباه است، یا یکی بگوید فلانی چون در مسلک و مذهب و دین ما نیست پس حرفش را گوش نمی کنیم و استدلال‌هایش را هم نمی پذیریم، اینها تعصب است و آدم عاقل و دانا، متعصب نیست. تعصب، یعنی کورکورانه و بی منطق به سبب وابستگی و دلبستگی به این و آن، دنبال حرفی رفتن، این کار اگرچه در واقع، حق هم بوده باشد ارزشی ندارد. در مقابل، عالمانه و منطقی دنبال مطلبی رفتن اگر چه احيانا اشتباهی هم رخ دهد. ارزش دارد و در صورت خطاهم شخص عالم و منطقی، معذور و بلکه ماجور است. خواجه نصیرالدین طوسی -که فخر شیعه دوازده امامی است- با صدرالدین قونوی -که به حسب ظاهر مذهب اهل سنت را داشت - مكاتباتی دارد. شما ببینید چقدر ادب را در مکاتبات با یکدیگر مراعات کرده اند. هرکس حرف معتبر، منطقی و صحیحی بزند، برای ما مقبول است و هرکس سخن غیرمعتبر و غیرمنطقی بگوید هر که باشد و هر دین و مذهبی داشته باشد مورد قبول نیست. این روش ماست. بر فرض مولوی شیعه نباشد، یا حتی مسلمان نباشد، باید دید چه می گوید. اگر قرار بر تعصب باشد کسی هم که مذهب ما را ندارد حاضر نخواهد شد ما مطلبی بشنود و می گوید: فلان عالم چون شیعه است پس حرفش را گوش ندهید، کتابش را نخوانید و مانند آن. اصلا این نوع ردکردن تعصب و عین عوام زدگی و عوام فریبی و شیطنت است. 📚منبع: حدیث سهر، ص ۱۰۷-۱۰۸ @okhowahmag 📎https://www.instagram.com/p/CWYrm0sMgMO/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️تبشیر و دعوت به تشیع نداریم، چون در جامعه تفرقه ایجاد میکند! 🔻آیت الله احمد مبلغی @okhowahmag
💠اول اخوت و صمیمیت، بعد مباحثه اختلافی 📌ماموستا ملا محمد ربیعی: مطرح کردن مسائل خلاف، در مجمع عدل و انصاف، مستلزم جوی پاکیزه و صاف از اتهام و اجحاف است. پس باید ابتداء اخوت را تحکیم بخشید و حلاوت و صمیمیت را به مذاق اشتیاق چشید و پرونده شقاق را در هم نوردید و ریشه کینه را از سینه برکشید، آنگاه در فضائی آکنده از مودت بتحکیم وحدت پرداخت، ساده تر بگویم: «اول پاکسازی، سپس بازسازی». این حرکت پر برکت(وحدت) در «پنج قدم» خلاصه میگردد. قدم اول: اخلاص نیت و صدق طویّت و سلوک در منهج حق برای وصول بحقیقت مطلق، ونیل بکمال، دور از سفسطه و جدال، وتسلح بسلاح علم و ایمان، و استعانت از خداوند مستعان... قدم دوم: پاکسازی کتب و رسالات از طعن و عیبجوئی و تنزیه گفتار و نوشتار از ستیزه و بدگویی، خاموش کردن آتش کینه، فراموش کردن عداوت دیرینه، جلوگیری از تبلیغات تحریک آمیز و مقالات فتنه انگیز، رسانه ها رشته ها را پنبه نسازند و بتخریب دارالتقریب نپردازند، تذکر عوام الناس به محبت و عطوفت، و تزریق رحمت و رافت و جریان خونهای در شریان چه مادامیکه اقلام نویسندگان و زبان گویندگان، همانند سنان بر سینه برادران می نشینند، نفرت می آفرینند، تقرب نفرت زاست نه اختلاف زدا. قدم سوم: رجوع به سه اصل مسلم مصادر تشریع (کتاب و سنت و اجماع) برای رفع خلاف و دفع نزاع... قدم چهارم: در مسائل خارج از سه مصدر تشریعی مذکور، مباحثه و مناظره، دور از مجادله و مکابره، فقط برای تبیین حقیقت و عمل به واقعیت، چه اگر مقصود الزام خصم باشد، کنفرانس به خصومت ختم میشود. قدم پنجم: نتیجه گیری از مناظرات دارالتقریب، بعد از مشاورات و تنقیح و تهذیب، و تقریر آن به زبان های زنده ی جهان و اعلام آن به مسلمانان و تعهد شرکت کنندگان، برای مزید توضیح آن. متن کامل در http://okhowah.ir/fa/13917 🔻🔻🔻🔻 @okhowahmag
💠کافران، برادران و خواهران نوعی ما هستند! 📌آیت الله احمد بهشتی 🔻انسانها باید صرف نظر از تفاوتها و اختلافات نژادی و قومی و ملی و عقیدتی با یکدیگر به برادری و صفا و صمیمیت رفتار کنند. امیرالمؤمنین و مولی الموحدین علی(ع) در فرمان تاریخی خود که به منزله قانون اساسی حکومت مالک اشتر بر مصر است، به وی فرمود: «لا تكوننَّ عليهم سبعاً ضارياً تغتنم أكلهم فإنهم صنفان: إما أخ لك في الدين أو نظير لك في الخلق» تو بر آنها درنده‌ای زیان رسان نباش که خوردن آنها را غنیمت بشماری؛ چرا که آنها دو گروهند: یا برادر دینی تو یا برادر نوعی تواند.(نهج البلاغه، نامه 53) 🔻این جانب در مسافرت به نروژ با پزشک تازه مسلمانی دیدار داشتم. پس از آنکه با خدمات فرهنگی و تبلیغی او در جهت اعتلای کلمه اسلام آشنا شدم، از او پرسیدم که چرا و به چه علت، مسلمان شده است؟ او گفت: آشنایی با خلق و خوی مسلمانان در کشورهای مختلف، طی مسافرتهای متعدد، مرا به اسلام راغب کرد و سرانجام، خداوند مرا به راه راست هادی و راهنما شد. 🔻اختلاط و امتزاج، لازمه انسانیت است. انسان از ریشه انس مشتق است و چاره ای جز مأنوس شدن و ائتلاف ندارد. مؤالفت و مؤانست، تا آنجا که به ایمان و عقیدہ انسان ضرر نزند و حیثیت انسانی او را جریحه دار نکند، وجوب عقلی دارد و صد البته که شرع هم بر وجوب عقلی صحه می گذارد. وقتی که مسلمان با رعایت شرط مذکور، موظف است که با هر انسانی هر چند کافر - مؤانس و مؤالف باشد، مؤانست و مؤالفت او با مسلمانانی که او را در راه اعلای کلمه حق، همفکر و همراه هستند، بهتر و راجح تر است. کافران، برادران و خواهران نوعی ما هستند. ولی مسلمانان، علاوه بر اینکه برادران و خواهران نوعی مایند، برادران و خواهران دینی ما محسوب می شوند. پس در اینجا تجاذب و تعاطف و تعامل، از نیروی مضاعفی برخوردار است. برادران و خواهران نسبی مسلمان، یک درجه به ما نزدیک ترند. البته ممکن است فاصله عقیدتی، این قرب را به بعد و این تفاهم را به عدم تفاهم تبدیل کند. چنانکه بسیاری این طورند. ⬅️متن کامل در http://okhowah.ir/fa/13918 📎https://www.instagram.com/p/CW05gC3MwaA/ @okhowahmag
⛔️اختلاف واقعی میان شیعه و سنی وجود ندارد.. 📌مواجهه آیت الله سیستانی با اهل سنت: 🔻تدابیر آیت الله در مواجهه با اهل سنت جز رفع تنش و نزاع نبوده است. در دوران آشوب عراق بود که از دفتر آیت الله درباره‌ی احکام شرعی تجاوز به حقوق اهل سنت سؤالات مکرری می شد. گویی تجاوز به حقوق اهل سنت مباح است و خرده ای بر آن نیست؛ اما این عمل، جز تقبیح و حکم حرمت از جانب آیت الله پاسخی در پی نداشت. سؤال می پرسیدند: برخی از کسانی که خود را مذهبی قلمداد می کنند، مساجد برادران اهل سنت را تصرف و ائمه‌ی جماعت را از مساجد اخراج کرده اند. نظر حضرت عالی در این باره چیست؟ سید پاسخ می گفت: این عمل به شدت محکوم است، باید دست از این تجاوزات بردارند، امنیت امام جماعت این مساجد تأمین شود و او را با عزت به مسجدش بازگردانند. 🔻تدبیر آیت الله در مقابل تهییج برخی شیعیان قرار گرفته بود و آتش فتنه‌ای مضاعف را فروکش می کرد. در حادثه‌ی انفجار حرم امامین عسکریین(ع) نیز، آیت الله از حرکت های نابخردانه که به اختلاف با اهل سنت دامن می زد جلوگیری کرد. در همان روز انفجار، دفتر آیت الله بیانیه‌ای منتشر کرد و اذعان داشت این جنایت را تکفیری ها با هدف ایجاد فتنه بین مردم عراق مرتکب شده اند تا زمینه را برای رسیدن به اهداف پلید خود مساعد کنند. 🔻مواجهه آیت الله با اهل سنت را می توان در پاسخ یکی از نامه های ایشان دریافت. جایی که اذعان می کنند: هیچ اختلاف واقعی میان شیعیان و سنی ها وجود ندارد؛ اختلاف واقعی میان مسلمانان وجود ندارد و اختلاف میان شیعه و سنی تنها منحصر به مسائل فقهی است. شیعیان باید بیش از اهل سنت به دفاع از حقوق اجتماعی و سیاسی سنی ها بپردازند. بنده بارها گفته و باز هم می گویم: نگویید سنی ها برادرانمان هستند بلکه آنها نفس و جان ما هستند. 📚نگاهی به دیدگاههای فرهنگی اجتماعی اخلاقی سیاسی و سبک زندگی آیت الله العظمی سید علی حسینی سیستانی صفحه۱۴۷ و ۱۴۸ @okhowahmag 📎https://www.instagram.com/p/CXHG-EjARCX/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅برای اندیشمندان انقلاب اسلامی، دوگانه شیعه-سنی مطرح نبود.. 📌حجت الاسلام مجتبی نامخواه 🔻متن گفتگو با ایشان در لینکهای زیر http://okhowah.ir/fa/13851 http://okhowah.ir/fa/13852 @okhowahmag
💠شیعه و سنی از اعتقاداتشان دست برندارند.. 📌آیت الله خامنه‌ای: ما که معتقدیم شیعه و سنی باید با هم اتحاد داشته باشند، وحدت داشته باشند، دست در دست هم بدهند نیروهایشان را روهم بریزند، برای مقابله با دشمنان لا اله الا الله و دشمنان اسلام و دشمنان قرآن، معنی این حرف این نیست که شیعه و سنی از اعتقادات خودشان دست بردارند، معنی این حرف این نیست که شیعیان عقیدہ اسلامی و شیعی خودشان را رها کنند یا سنی ها عقیده فقهی و اعتقادی و اصولی خودشان را رها کنند و بیایند شیعه بشوند، این اشتباه است. ما دعوت به اسلام میکنیم، ما از اسلام دفاع میکنیم، ما قرآن و لااله الاالله و کعبه و معارف اسلامی را هدف از این حکومت و این انقلاب و تشکیل جمهوری اسلامی میدانیم، اما این بمعنای آن نیست که شیعیان عقاید خودشان را ندانند یا رها کنند یا به آنها بی اعتنایی کنند بهیچ وجه اینجور نیست. یک عده‌ای نیایند ایراد گیری بکنند، سختگیری بکنند بگویند چرا شما در این دوران این مسائل را مطرح میکنید، اگر وحدت شیعه و سنی بمعنى وحدت اعتقادی باشد این کار هرگز نشدنی است. برادران مسلمانان از اهل تسنن در میان خودشان چهار مذهب فقهی دارند، دو مذهب اصولی بنیانی دارند، اشاعره و معتزله، بین اینها سالها خونریزی شده جنگ شده، از همدیگر کسانی را کشته اند. همدیگر را تکفیر و لعن هم کرده اند، اما در کنار هم امروز دارند زندگی میکنند. برادران شیعه و سنی ما همینطور، هیچ اشکالی هم ندارد، برادران اهل تسن، عقاید خودشان‌را در باب خلافت دارند و داشته باشند ما اهل تشیع هم که متمسكين به ولایت امیرالمومنین (ع) هستیم امروز عقاید خودمان را داریم. به اعتقاد ما اهمیت مسئله خلافت و ولایت و حکومت اسلامی موجب آن شد که پیغمبراکرم در آخرین ماهها، آخرین هفته های زندگی پر برکت خودش، مردم را نسبت به این قضیه آگاه وروشن کرد. 📚منبع: حکومت در اسلام، جلد دوم، (خطبه های نمازجمعه آیت الله خامنه ای)، ص ۱۴۶،۱۴۷ 📎https://www.instagram.com/p/CXeEBitMGWr/ @okhowahmag
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️حواسمان به دشمن صهیونیستی باشد! 📌نگاهی متفاوت به اظهارات مولوی گرگیج در بیانات آیت الله احمد عابدی @okhowahmag @ahmad_aabedi
🔻جواز نماز با ائمه جماعت اهل‌سنت و تبعیت در حج از آنها خوشبختانه ما شیعیان نماز با آنها را صحیح می‌دانیم و تبعیت را در نماز و در حج جایز و لازم و کافی می‌دانیم. اعمال بعضی شیعه بسیار مایه تأسف است. اگر شیعه‏ای به حج می‌رود که از نزدیک به جای زیارت پیغمبر خلفا را لعن کند، باید به حج نرود. 📌شهید مطهری، یادداشتها، ج۶، ص۵۲۸ @okhowahmag
✅بین شیعه و سنی تناقضی وجود ندارد.. 📌سوال: چه فرقی یا تناقضی، البته اگر بتوان تناقض نامید، در میان شیعیان و اهل تسنن هست؟ 🔻امام موسی صدر: در میان شیعه و سنی مطلقاً تناقضی وجود ندارد. هر دو مذاهب یک دین اند. من ماه پیش مقاله ای درباره این موضوع به ضمیمه روزنامه النهار فرستادم. 📚گام بگام با امام، ج۲، ص۱۱۲ @okhowahmag
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻هدف ایجاد داعش، تفرقه بین امت اسلامی بود.. 📌آیت الله تسخیری @okhowahmag
🔻رهبر انقلاب اختلاف مذهبی، اختلاف شیعه و سنی نباید بگذاریم که این چیزها در کشور رخ دهد یا اوج پیدا کند. در کشور شیعه و سنی درکنار هم قرنهاست که زندگی کردند، سالهاست که زندگی کردند، مشکلی نداشتند. ما اختلاف در بین اقوام گاهی داشتیم، در بین اقوام مختلف قومیتهای مختلف داشتیم، در بین شیعه و سنی درگیری و اختلاف نداشتیم.. ۱۴۰۰/۱۰/۱۹ @okhowahmag
❤️برادری ایمانی 📌معرفی کتاب 📚 «برادری ایمانی»، ترجمۀ کتابی است از شهید آیت‌الله محمدباقر حکیم با عنوان «الأخوة الإیمانیة من منظور الثقلین» که موضوع آن در رابطه با روابط اجتماعی و نوع روابط مسلمانان با یکدیگر است. ایشان در این کتاب ضمن پرهیز از اطاله کلام، ابتدا نظریۀ برادری اجتماعی مسلمانان را با تکیه بر آیات قرآن کریم و روایات اهل‌بیت علیهم‌السلام مورد طرح و بررسی قرار می‌دهند، تفاوت و تمایز آن با روابط مادی غربی را بیان می‌کنند،حقوق و تکالیفی را که در این نوع رابطه وجود دارد برمی‌شمارند، انواع برادران را نام می‌برند، راه تشخیص محبت حقیقی را نشان می‌دهد و به شرح و تفصیل اموری که باعث تزلزل یا تقویت و حفظ این رابطه می‌شود، می‌پردازند. ام‌البنین قزلسفلو «الأخوة الإیمانیة من منظور الثقلین»، را تحت عنوان «برادری ایمانی» ترجمه کرده‌است. «برداری ایمانی» در 95 صفحه، با شمارگان 1200 نسخه و قیمت 21500 تومان توسط شرکت چاپ و نشر بین‌الملل منتشر شده‌است. @okhowahmag
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅رجزخوانی سرباز اهل‌سنت ترکمن 🔻در حاشیه بازدید امیر حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از مرز‌های شرقی کشور در شهرستان زیرکوه @okhowahmag
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️اشک آزاده اهل‌سنت در آغوش رهبری.. 📌امیر سعیدزاده، جانباز و آزاده اهل سنت در دفاع مقدس و راوی کتاب‌های «عصرهای کریسکان» و «شنام» روزگذشته در بیمارستان ساسان تهران دار فانی را وداع گفت. @okhowahmag
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠فاطمُ فاطمُ،فاطمُ بنت الرسول(ص).. 📌مدح حضرت زهرا(س) توسط اهل سنت سوری @okhowahmag
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠ارادت اهل‌سنت به حضرت زهرا(س) در حرف نه، در عمل.. 📌گزارش اخبار ۲۰:۳۰ @okhowahmag
🔻علامه جوادی آملی: 📌مگر اتحاد کار آسانی است؟ چون هم از درون ما یک اعداء عدوی است که ما را به اختلاف می خواند و هم از بیرون، دشمن ها صف کشیده اند تا ما را ارباً اربا کنند. خداوند سبحان خطر اختلاف را به عنوان یه عذاب الهی بازگو کرده و میفرماید: «وَ أَلْقَيْنا بَيْنَهُمُ الْعَداوَةَ وَ الْبَغْضاءَ إِلى‌ يَوْمِ الْقِيامَةِ»(مائده/۶۴) 📚حوزه و روحانیت،ص۱۷۷ @okhowahmag
📌مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی: ما عظمت اسلام را مي خواهيم چه سني و چه شيعه؛ بايد به دنبال عظمت اسلام باشيم. خواسته ما رجوع به قرآن و اعتصام به حبل الله است و مسلمانان بايد تحت لواي توحيد و اسلام قرار بگيرند. https://hajj.ir/fa/61676 @okhowahmag