eitaa logo
الگوی پیشرفت اسلامی
10.7هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
120 ویدیو
220 فایل
✍آشنایی با نظریات فقهی مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی آئین نامه نشست ها: 🤝 رادیو الگو: @radioolgou کتابخانه مدرسه هدایت @ketab_olgou مخزن صوت مدرسه هدایت @sound_olgou
مشاهده در ایتا
دانلود
⚡️درباره جعبه فقهی شخصیت/ جعبه فقهی شخصیت ضلع سوم الگوی مدیریت اسلامی است! 👌جعبه فقهی شخصیت در مقایسه با تست 16 بخشی شخصیت ریموند کتل تدوین شده است. این بسته فقهی شامل ۴ دسته بحث است. 👌دسته اول مباحث جعبه فقهی شخصیت به تبیین دو مقدمه جانمائی و اصول استنباط این نظریه می پردازد. جعبه فقهی شخصیت، در کنار الگوی تفصیل و الگوی ساخت، سه ضلع حیاتی الگوی مدیریت مطرح در نقشه الگو را تشکیل می دهند و در خانه ۱-۱-۱ نقشه الگو طبقه بندی می شود. همچنین استنباط این نظریه فقهی بر اساس قواعد اصولی فقه البیان است و قاعده اصولی تنقیح (بخشی از بیان مبتنی بر تأمل) در شکل گیری این نظریه نقش مهمی ایفاء نموده است. 👌در بخش دوم مباحث جعبه فقهی شخصیت، فرایند تنقیح بیانی لفظ شخصیت را از دو حیث لفظی و معنائی انجام داده ایم و در نهایت لفظ نفس و ابعاد معنائی آن را به عنوانِ اساسِ ارزیابی شخصیت و مفهوم اصلی این بسته فقهی معرفی کرده ایم. 👌در بخش سوم مباحث این جعبه فقهی، روش شناسائی و ارزیابی مورد استفاده برای ارزیابی شخصیت را تبیین می نمائیم. در جعبه فقهی شخصیت، با استفاده از روشی محسوس و قابل استدلال- به تفکیک ابعاد نفس انسانی- علامت ها و اماره هائی را برای ارزیابی و محاسبه نفس پیشنهاد می نمائیم. 👌در بخش نهایی این نظریه به تبیین و معرفی علامت ها و اماره های متناسب با هر یک از ابعاد نفس در دو دسته ابعاد رفتاری نفس و خلقیات می پردازیم. به عنوان مثال در بخش ابعاد رفتاری نفس، مسئله اصابة رأی (تصمیم گیری صحیح) از طریق بررسی سه علامت ۱- حسن اللقاء، ۲- حسن الاستماع و حسن الجواب ارزیابی می شود. (الإمام الصادق علیه السلام :ثَلاثَةٌ یُستَدَلُّ بِها عَلى إصابَةِ الرَّأیِ : حُسنُ اللِّقاءِ ، وحُسنُ الاِستِماعِ ، وحُسنُ الجَوابِ - بحار الانوار ) 👌همچنین به عنوان مثال دیگر در بخش ارزیابی خلقیات نفس، میزان وجود وصف مخرب حسد (یکی از عوامل مهم اختلال در روابط انسانی) از طریق بررسی سه وصف غیبت، تملق و شماتت کشف می شود. (الإمام الصادق علیه السلام :قالَ لُقمانُ لاِبنِهِ : یا بُنَیَّ ، لِکُلِّ شَیءٍ عَلامَةٌ یُعرَفُ بِها ویُشهَدُ عَلَیها ... ولِلحاسِدِ ثَلاثُ عَلاماتٍ : یَغتابُ إذا غابَ ، ویَتَمَلَّقَ إذا شَهِدَ ، ویَشمَتُ بِالمُصیبَةِ . خصال) 👌در نشست های آینده جعبه فقهی شخصیت ابعاد دیگری از جنبه های رفتاری و زیرساختی نفس را از طریق علائم و اماره های مرتبط با آن ابعاد تبیین می کنیم. حجت الاسلام علی کشوری- جلسه تولد نظریه برای جعبه فقهی شخصیت - سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹- تهران لینک خبر: http://nro-di.blog.ir/1399/12/13 @olgou4
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉معرفی اولویت های تمدنی سال ۱۴۰۰ در مجتمع سرچشمه تهران - چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ / ۲۲ دقیقه 🗞پیاده فوری جلسه: https://m-hedayat.blog.ir/post/759 @olgou4
⚡️چه مسائلی را از نامزدهای ریاست جمهوری بپرسیم؟ 👌دوازده اولویت تمدنی برای پی گیری از سال ۱۴۰۰ هجری شمسی پیشنهاد کرده ایم. طرح و پی گیری این مسائل کاربردی، چهار فایده مهم را به ارمغان می آورد: 👌اولین فایده طرح و پیگیری این مسائل، امید آفرینی در مردم است. به عنوان مثال طرح و پیگیری مسئله خانه حیاط دار، مردم را به زندگی بهتر امیداور می کند.  همه مسایل مطرح در بسته اولویت های تمدنی- چون برای مردم قابل فهم هستند- مردم را به آینده امیدوارتر می کند. 👌دومین فایده طرح و پی گیری مسائل تمدنی ۱۲ گانه، جلوگیری از انحلال جمهوری اسلامی در نظم غلط جهانی است. متأسفانه بسیاری از برنامه های نامزد های فعلی ریاست جمهوری در همه طیف های اصول گرا و اصلاح طلب؛ همان برنامه های پیشنهاد شده در اسناد بین المللی است. به عنوان مثال هر دو جریان در بخش سلامت سیاست های سازمان who را عملیاتی می کنند و قدرت طراحی پروتکل های جدید و کارآمد برای بخش سلامت کشور را ندارند. 👌سومین فایده طرح و پیگیری اولویت تمدنی ۱۲ گانه، رونق گفتگوهای تمدنی در میان جریانهای تحول خواه است. متأسفانه بسیاری از جریانهای تحول خواه در سطح مبانی نظری گفتگو می کنند و کماکان قدرت حل مسائل تمدنی را ندارند. طرح و پی گیری این ۱۲ مسئله تمدنی، سرعت گفتگوهای کاربردی را در میان این جریانهای تحول خواه حوزوی و دانشگاهی تسریع می کند. 👌چهارمین و مفیدترین خاصیتِ طرح و پیگیری اولویت های ۱۲ گانه تمدنی، زمینه سازی برای ارتقای گفتمانی جریان های سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا است. واقعیت این است که بسیاری از دغدغه های هر دو جریانِ فعلی در دعواهای سیاسی، ارتباط مشخصی با زندگی مردم ندارد و لازم است تا فضای سیاسی و گفتمانی کشور را با طرح مسائل جدید، جذاب و نوسازی نمائیم. حجت الاسلام علی کشوری- گفتگو با جمعی از فضلای حوزه علمیه قم درباره انتخابات ریاست جمهوری - شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - خبرگزاری رسا 🗞پی نوشت: بسته اولویت های تمدنی سال ۱۴۰۰ هجری شمسی، راه حل هایی فقهی برای ایجاد تغییر در ۱- الگوی ساخت مسکن، ۲- الگوی مدیریت شهری، ۳- الگوی سلامت کشور، ۴- الگوی آموزش و پرورش، ۵- الگوی محرومیت زدائی، ۶- الگوی نگهبانی از نظام، ۷- الگوی مدیریت راهبردی، ۸- الگوی برنامه و بودجه، ۹-  الگوی تجارت کشور، ۱۰- الگوی تنظیم و انتشار خبر، ۱۱- الگوی تقنین کشور و ۱۲ - الگوی امنیت کشور پیشنهاد داده است. برای آشنایی بیشتر با این مسائل تمدنی متن زیر را مطالعه بفرمائید. 📚 معرفی اولویت های تمدنی سال هزار و چهارصد ⚡️لینک خبر: http://nro-di.blog.ir/1399/12/16 @olgou4
👌مراحل سه گانه تنقیح موضوع کدام است؟/ وظیفه فقیه ساخت موضوع متناسب با حکم است. http://nro-di.blog.ir/1399/12/17 @olgou4
⚡️متن کامل نامه حجت الاسلام علی کشوری به آیت الله سیستانی: برای برخی از مشکلات حاد بشریت؛ راه حل فقهیِ تکمیلی ارائه بفرمائید. 🗞متن کامل نامه: http://nro-di.blog.ir/1399/12/20-1 @olgou4
👌به فضل الهی نشست تخصصی تبیین پیوست تفسيري ماده ۲۱ طرح جهش توليد و تأمين مسكن روز یک شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰ صبح در محل خبرگزاری رسا برگزار می گردد. @olgou4
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 بشنوید | صوت کامل بیانات رهبر انقلاب به مناسبت عید مبعث با موضوع جامعیت دین و نقش آن در حکمرانی ۹۹/۱۲/۲۱ 💻 @olgou4
⚡️خطر کلی گوها برای تمدن اسلامی... 👌بعد از شکست محسوس و حداکثری جریان توسعه گرا در حوزه های مختلفِ سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی؛ بار دیگر شرایط برای اجرای نظریات کارآمد فقهی -مانند نظریه فقهی خانه حیاط دار- آماده شده است. به فضل الهی دوران تلخِ تدبیر و امیدِ "مبتنی بر توسعه غربی" زمینه برائت مردمی از دیدگاه های غیر بومی توسعه غربی را فراهم آورده است... 👌مهمترین شرط موفقیت در سالهای آینده برای جریان فکری انقلاب اسلامی؛ ارائه نظریات فقهی مسئله محور برای اداره جامعه است. به عبارت دیگر ارائه بحث های کلی و انتزاعی درباره "اداره دینی جامعه" به نوعی فرصت دهی برای بازسازی جریان ناکارآمد توسعه غربی محسوب می شود. 👌معتقدم همانطور که غرب گرا ها بر ضد منافع مردم عمل می کنند؛ کلی گوها هم بخشی از این پازل شوم محسوب می شوند. به همه برادران انقلابی خود توصیه می کنم برای زمینه سازی ظهور و حل مشکلات مردم؛ مراقب خطر کلی گوها درباره تمدن اسلامی و الگوی پیشرفت اسلامی باشند... حجت الاسلام علی کشوری- تبیین بسته اولویت های ۱۲ گانه تمدنی در سال ۱۴۰۰ - جمعه انتظار ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - حوزه علمیه قم ⚡️متن خبر: http://nro-di.blog.ir/1399/12/22 @olgou4
⚡️درباره سیر مطالعاتی نظریات فقهی الگو 👌سیر مطالعه نظریات فقهی الگو برای افراد مختلف، مختلف است و بهتر است هرکسی مطالعه را از موضوع مورد علاقه خود آغاز نماید. مطالعه نظریات فقهی الگوی پیشرفت از "نظریه پیشگیری ساختاری از بیماری" و یا از "نظریه فقهی سیاست خارجی قبل از ظهور" و یا از هر نظریه دیگری آغاز می شود و معیار علاقه فرد است. 👌 دو نکته را در مسیر مطالعه نظریات فقهی الگو مدنظر داشته باشید. اول اینکه: پرسش ها، اصطلاحات و ارجاعات یک نظریه را یادداشت برداری و احصاء کنید.(تسلط بر سازه های یک نظریه) دوم آنکه: دو نظریه ی الگوی ساخت و مدیریت شهری محله محور؛ را به عنوان مکملِ معنائی همه نظریات دیگر تلقی کنید. حجت الاسلام علی کشوری- تبیین سیر مطالعاتی نظریات فقهی الگوی پیشرفت - بامداد شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - در جمع برخی از طلاب مدرسه هدایت - قم @olgou4
👌به فضل الهی نشست تخصصی تبیین پیوست تفسيري ماده ۲۱ طرح جهش توليد و تأمين مسكن روز یک شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰ صبح در محل خبرگزاری رسا برگزار می گردد. @olgou4
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉صوت سخنرانی حجت الاسلام علی کشوری در نشست تخصصی تبیین پیوست تفسیری ماده ۲۱ طرح جهش تأمين و توليد مسکن در محل خبرگزاری رسا - یک شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ❓با ساخت آپارتمان های ۷۰ متری زندگی مردم به چالش کشیده می شود!/ مجلس ماده ۲۱ طرح خود را اصلاح کند. @olgou4
🎞 نشست تخصصی «تبیین پیوست تفسیری ماده ۲۱ طرح جهش تأمین و تولید مسکن» به همت خبرگزاری رسا و با حضور اساتید حوزه علمیه برگزار شد. گزارش تصویری این نشست را از اینجا مشاهده بفرمائید. 🏡با ساخت آپارتمان های ۷۰ متری زندگی مردم به چالش کشیده می شود!/ مجلس ماده ۲۱ طرح خود را اصلاح کند. @olgou4
⚡️با ساخت آپارتمان ۷۰ متری مخالف هستیم!/ مجلس زمینه ساخت را آماده کند. 🗞متن کامل سخنرانی حجت الاسلام علی کشوری(مدیر مدرسه هدایت) در نشست تخصصی تبیین پیوست تفسیری ماده ۲۱ طرح جهش تأمين و توليد مسكن در محل خبرگزاری رسا (یک شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹) http://nro-di.blog.ir/1399/12/24 @olgou4
الگوی فقهی تحلیل بیماری.pdf
2.12M
🗞 پیاده فوری نشست تخصصی تبیین "الگوی فقهی تحلیل بیماری" در مقایسه با "پاتولوژی پوزیتویستی" - موسسه تحقیقاتی طب الائمه علیهم السلام - شنبه ۶دی ۱۳۹۹ - ۵۷ صفحه https://eitaa.com/olgou4
⚡️درباره استاد مسعود صدوق رحمه الله 👌امروز ۲۶ اسفند ، چهارمین سالگرد ارتحال استاد حجت الاسلام و المسلمین مسعود صدوق است. در طول دوره طولانی گفتگو با ایشان - که از سال ۱۳۷۹ آغاز گردید- درباره موضوعاتِ مختلفی مانند: چگونگی کمک فکری به انقلاب اسلامی، چگونگی تکامل فقاهت، جامعه شناسی و مدل سازی  و  شاید از همه مهمتر درباره حُجیت فلسفه و... گفتگوی تفصیلی داشتیم. 🗞متن کامل اطلاعیه http://nro-di.blog.ir/1399/12/26 @olgou4
👌دیدار و گفتگو با استاد عبدالحسین خسرو پناه درباره ویژگی های عمومی اشیاء (مباحث فقه الخلق) و اولویت های ۱۲ گانه تمدنی در سال ۱۴۰۰ هجری شمسی - عصر پنج شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - قم @olgou4
⚡️درباره جدول فقهی تسخیر 👌بعد از تتبع در آیات و روایات با حدود ۳۰ دسته از ویژگی های مشترکِ اشیاء آشنا شده ایم؛ که درایه و دقت در این ویژگی ها سطح عقلانیت شیعه را در مواجهه با مدرنیته ارتقاء می دهد.  👌در عباراتی مانند "لکل شئ"، "ان من شئ"، "کل شئ" و... ویژگی های مشترک اشیاء بحث شده است و نتیجه ی دقت در این گزاره های عمومی و بنیادین پیدایش یک نگرش خاص به اشیاء و بالتبع پیدایش یک الگوی جدید برای تصرف در عالم است. به عنوان مثال همه اشیاء عالم خاصیتی نهائی دارند و اصطلاحاً هر شئ سببی برای یک امر محسوب می شود. آشنائی با حیث سببیت اشیاء؛ زمینه تغییر در الگوی تصرف بشر در عالم را فراهم می آورد. (فَجَعَلَ لِكُلِّ شَيْءٍ سَبَباً - کافی جلد ۱ - رِبْعِيِّ بْنِ عَبْدِ اَللَّهِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ). 👌در ویرایش اولِ جدول فقهی تسخیر - که اشیاء عالم را در ۱۵ گروه طبقه بندی کرده است- با مجموعه ای از اسباب روبرو هستیم؛ که آموزش آن به بشر، الگوی تصرف بشر را در عالم تغییر می دهد. حجت الاسلام علی کشوری - گفتگو با استاد خسروپناه - پنج شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - قم @olgou4
⚡️صورت صحيح در تعريف ِ اشیاء چیست؟ 👌تعریف در "الگوی ساخت"، با تعریف در منطق صورت و تعریف در منطق سیستمی تفاوت دارد. همانطور که قبلاً گفته ایم: در "الگوی ساخت" بعد از انتخاب موضوع، برای آن موضوع -با روش تحقیق فقهی- تعریف، تصویر و تصمیم نوشته می شود. روش تعریف فقهی، صورتی رشد یافته برای تبویب فکر است؛ که نتیجه اش انتقال تأثيرگذار معرفتِ نسبت به اشیاء به انسانِ مستمع تعریف است. 👌انتقال معرفت از انسان تعریف کننده شئ به انسان مستمعِ تعریف؛ مستلزمِ رعایت اصولی مانند: ۱- بیان مبتنی بر ظرفیت، ۲- بیان مبتنی بر تأمل، ٣- بيان مباني بر مُکث، ۴- بیان مبتنی بر رفق، ۵- بیان مبتنی بر مقایسه، ۶- بیان مبتنی منزلت، ۷- بیان مبتنی بر انفتاح، ۸- بیان مبتنی بر سیاق و ۹- بیان مبتنی بر کمّ است. 👌رعایت اصول نه گانه فوق در "صورت بندی یک تفکر" در واقع نوعی توسعه در صورت بندی فکر نسبت به صورت بندی شکل اول در منطق صوری (به قول فرنگی ها) محسوب می شود. در آینده صورت بندی تعریف در الگوی ساخت را با روش تفکر سیستمی هم مقایسه خواهیم کرد.  حجت الاسلام علی کشوری- گفتگوی مقدماتی درباره روش تعریف اشیاء - در جمع برخی طلاب مدرسه هدایت - جمعه انتظار ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ @olgou4
⚡️در فقه الخلق پنج سرفصل مهم بحثی وجود دارد! 👌سرفصل اول مباحث فقه الخلق به مقایسه اجمالی بررسی اشیاء در علوم پوزیتویستی، فلسفه و فقه الخلق می پردازد. به عنوان مثال در علوم پوزیتویستی اشیاء به سه دسته جامد، مایع و گاز تقسیم می شوند و از حیث های رسانایی، چکش خواری، واکنش پذیری، چگونگی ساختار مولکولی و... بررسی می شوند. همچنین به عنوان مثال در فلسفه احکام کلی وجود مثلِ ۱- بداهت وجود ۲- اشتراک وجود ۳- اصالت وجود و احکام سلبی آن و... مورد بحث قرار می گیرد. در فقه الخلق اموری مانند "حیث سببیت اشیاء"، "حیث انفتاحی اشیاء"، "حیث منزلت اشیاء"، "طبقه بندی اشیاء"، "سیر نزول اشیاء از عرش به سایر عوالم" و.... محل بحث قرار می گیرد. 👌در سرفصل دوم به بررسی ده دسته روایات و آیات  اثبات کننده نگاه حداکثری به دین می پردازیم. آیات و روایات مرتبط با ۱- دائره تفقه، ۲- شرح اصطلاح قرانی تبیاناً لکل شئ، ۳- شرح اصطلاح قرآنی کتاب، ۴- شرح اصطلاح قرآنی الراسخون فی العلم و ۵- شرح عبارت قرآنی هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَالَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ، ۶- شرح اصطلاح مفتاح، ۷- شرح اصطلاح منزلت، ۸- شرح اصطلاح سبب، ۹ - شرح اصطلاح قلب و ۱۰- شرح اصطلاح سید از جمله استظهارات اثبات کننده حداکثری بودن دین هستند. 👌در سرفصل سوم مباحث فقه الخلق ۳۰ دسته از ویژگی مشترک اشیاء مانند: تسبیح همه اشیاء، منبع و مخزن همه اشیاء، ماده اولیه همه اشیاء، مراحل تنزیل همه اشیاء، مدت داری همه اشیاء، مرگ و فوت همه اشیاء، فهم و قلب همه اشیاء، اختیار و انتخاب همه اشیاء و... را بحث می کنیم. 👌در سرفصل چهارم مباحث فقه الخلق ۳۰ جدول فقهی در مقایسه با توصیفاتِ پوزیتویستی وجود دارد. به عنوان مثال "جدول فقهی تسخیر" را در مقایسه با "جدول تناوبی عناصر" نوشته ایم. همچنین در "جدول فقهی طبقه بندی اشیاء"، موجودات عالم را بر اساس سطح شعور آنها -در مقایسه با تاکسونومی- طبقه بندی کرده ایم.  همچنین به عنوان مثال دیگر در جدولِ توصیف سطوح عالم خلقت(جدول هیئت عالم) عوالم مختلف خلقت را در مقایسه با نظریه پوزیتویستی منظومه شمسی - با روش تحقیق فقهی- شرح می دهیم. 👌در سرفصل پنج مباحثِ فقه الخلق محورهای ۷ گانه جدول فقهی تسخیر شامل: ۱- چگونگی ارزیابی فساد، ۲- تعریف تصرف شئ پایه، ۳- تبیین ارتباط تصرفات بشر و منایای بشر، ۴- روش شناسی مطالعات حوزه تسخیر، ۵- اصول تَکوُّن اشیاء ۶- گروه بندی اشیاء در جدول تسخیر و ۷- ساختار اطلاعات کاربردی اشیاء را شرح می دهیم. گفتگوی دوم حجت الاسلام علی کشوری با استاد عبدالحسین خسروپناه درباره مباحث فقه الخلق - شنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - قم ⚡️متن خبر http://nro-di.blog.ir/1399/12/30-2 @olgou4
⚡️بررسی ۲۰۰ شئ پر کاربرد در زندگی بشر از حیث سببیت 👌یکی از سرفصل های بحثی فقه الخلق، جدول تسخیر است. این جدول فقهی تبیین کننده الگوئی جدید برای تصرف بشر در عالم است و در فضای مقایسه با الگوی فعلی "تصرف در طبیعت" به محوریتِ مطالعاتِ عنصر پایه مطرح شده است. 👌سرفصل های این جدول فقهی به هفت پرسش شامل: ۱- فساد و ریشه های آن در اندیشه پیامبران کدام است؟، ۲- تعریف تصرف شئ پایه چیست؟، ۳- چه ارتباطی میان تصرف در عالم و منایای بشر وجود دارد؟، ۴- روش تعدیل منایا و روش شناسائی خاصیت نهائی اشیاء چیست؟، ۵- سیر تَکَوُّن اشیاء چگونه است؟، ۶- جدول تسخیر اشیاء عالم را چگونه طبقه بندی می کند؟، ۷- ساختار "اطلاعات پیوسته هر شئ" از نظر فقه چیست؟ پاسخ می دهد. 👌 در مجموع و بعد از بررسی پرسش های اصولی فوق الذکر در اولین ویرایش جدول فقهی تسخیر حدود ۲۰۰ شئ پر کاربرد در زندگی بشر را از حیث سببیت و خاصیت نهائی بررسی می کنیم. به عبارت بهتر جدول فقهی تسخیر، جدول معرفی اسباب مورد نیاز در زندگی بشر است و آموزش و درایه در آن؛ بی نیازی از مطالعات پوزیتویستی را زمینه سازی می کند. به فضل الهی 👌جدول فقهی تسخیر از ثمراتِ اولیه بررسی ویژگی های مشترک اشیاء -با روش تحقیق فقهی- است و کارکردهای آن با محصول کار فلاسفه مسلمان در بررسی احکام کلی وجود مقایسه می شود. حجت الاسلام علی کشوری- گفتگوی چهارم با استاد عبدالحسین خسروپناه - دو شنبه ۲ فروردین ۱۴۰۰ هجری شمسی - قم مبارک @olgou4
⚡️ ۴۰۰ تصمیم برای تحول در نظام برنامه ریزی! 👌بسته اولویت های ۱۲ گانه تمدنی، متکی به ۱۲ نظریه فقهی است و حدود ۴۰۰ تصمیم زیرساختی، مشارکتی و ارتباطی را برای اداره جامعه -به مجلس، دولت و قوه قضاییه- پیشنهاد می نماید. به عنوان مثال در برنامه تغییر هویتِ مسکنِ کشور، ۱۵ تصمیم و اقدامِ مشخص پیشنهاد شده است؛ که هویت مسکن را به نفع مردم تغییر می دهد. 👌 به عبارت بهتر اولویت های ۱۲ گانه تمدنی در مواجهه تمدنی با ۱۷ محور سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ تعریف می شود و در مقابل ۱۶۹ هدف فرعی این سند، ۴۰۰ هدف فرعی را دنبال می کند. 👌بارها تأكيد کرده ایم که کلی گوئی درباره اسلام، قتلگاه جمهوری اسلامی و زمینه ساز انحلال انقلاب در نظم پیشنهادی استکبار‌‌ و اسناد بین المللی است. حجت الاسلام علی کشوری- در جمع برخی از طلاب مدرسه هدایت- چهارشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۰ هجری شمسی - قم ⚡️لینک خبر: http://nro-di.blog.ir/1400/01/04 @olgou4
⚡️پرسش از طلاب مدرسه هدایت 👌چه ارتباطی میان "تنظیم روابط انسانی" سیزده گانه (مفهوم اصلی الگوی پیشرفت) و اولویت های تمدنی ۱۲ گانه برقرار است؟ ❓شرح سؤال: ارتباط اولویت های تمدنی ۱۲ گانه با مفهوم اصلیِ الگوی پیشرفت اسلامی را شرح دهید؟ به عبارت بهتر: مفهوم اصلی الگوی پیشرفت، "تنظیم روابط انسانی" است و پایه های اصلی روابط انسانی -در همه زمان ها و مکان ها- شامل ۱۳ حوزه ۱- رابطه فرد با امام و مسئول، ۲- رابطه فرد با معلم، ۳- رابطه فرد با خانواده، ۴- رابطه فرد با همسایه، ۵- رابطه فرد با دوست، ۶- رابطه فرد با شریک شغلی، ۷- رابطه فرد با طرف معامله، ۸- رابطه فرد با دشمن، ۹- رابطه فرد با همسفر، ۱۰- رابطه فرد با فقیر، ۱۱- رابطه فرد با یتیم، ۱۲- رابطه فرد با ابن سبیل و ۱۳- رابطه فرد با مهمان است. @olgou4
⚡️درباره سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین 👌مشغول مطالعه ابعاد مختلف سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین -بر اساس مفاهیم الگوی پیشرفت اسلامی- هستیم و به زودی اولین گزارش های کارشناسی در این باره را منتشر می کنیم. از همه طلبه های حوزه علمیه تقاضا می کنم؛ ابعاد مختلف این سند راهبردی را مطالعه و بررسی کنند. ⚡️متن کامل اطلاعیه حجت الاسلام علی کشوری: http://nro-di.blog.ir/1400/01/08 @olgou4
⚡️چهار نکته درباره اولویت های ۱۲ گانه تمدنی 👌نکته اول اینکه: در مباحث الگوی پیشرفت اسلامی به دنبال تنظیم صحیح روابط انسانی در حوزه های سیزده گانه هستیم و پایه های اصلی روابط انسانی در همه زمان ها و مکان ها شامل ۱۳ حوزه ۱- رابطه فرد با امام و مسئول، ۲- رابطه فرد با معلم، ۳- رابطه فرد با خانواده، ۴- رابطه فرد با همسایه، ۵- رابطه فرد با دوست، ۶- رابطه فرد با شریک شغلی، ۷- رابطه فرد با طرف معامله، ۸- رابطه فرد با دشمن، ۹- رابطه فرد با همسفر، ۱۰- رابطه فرد با فقیر، ۱۱- رابطه فرد با یتیم، ۱۲- رابطه فرد با ابن سبیل و ۱۳- رابطه فرد با مهمان است. 👌نکته دوم آنکه: در بسته اولویت های تمدنی، در واقع اولویت های حوزه برنامه ریزی برای تنظیم صحیح روابط انسانی را طرح کرده ایم. به عبارت بهتر پیشنهاد داده ایم که در ۱۲ حوزه مهمِ ۱- مسکن، ۲-مدیریت شهری، ۳- سلامت، ۴- آموزش و پرورش، ۵- محرومیت زدائی، ۶- مدیریت راهبردی، ۷- مواجهه با اسناد بین المللی، ۸- تجارت کشور، ۹- تنظیم و انتشار خبر، ۱۰- تقنین، ۱۱- برنامه و بودجه و ۱۲- امنیت؛ تغییر هویت در برنامه ریزی ایجاد شود. نتیجه تغییر هویت در حوزه های ۱۲ گانه فوق الذکر : بهبود روابط انسانی است. 👌نکته سوم اینکه: اولویت های تمدنی ۱۲ گانه شامل ۴۰۰ اقدام اجرائی است و کمک می کند تا فضای اجرائی کشور، ارتباط بهتری با تمدن سازی و الگوی پیشرفت اسلامی برقرار کند. همچنین فضای کلی این بسته فکری در مواجهه با ۱۷ بخشِ سند توسعه پایدار 2030 و ١٦٩ هدف فرعی آن تلقی و تعریف می شود. 👌و نکته آخر آنکه برای تحقق و اجرای اولویت های تمدنی ۱۲ گانه، سه استراتژی پیشنهاد شده است؛ در استراتژی اول؛ باز تعریف ۱۵ قانون مادرِ مجلس شورای اسلامی بر اساس این اولویت ها مفید است. به عنوان مثال معتقدیم: قانون تجارت کشور - به دلیل اینکه زمینه عمومی شدن تجارت را فراهم نمی آورد- نیازمند تحول است! حجت الاسلام علی کشوری- تبیین چهار ویژگی درباره اولویت های ۱۲ گانه تمدنی - دوشنبه نیمه شعبان ۱۴۴۲ هجری قمری - قم ⚡️لینک خبر: http://nro-di.blog.ir/1400/01/09 @olgou4