eitaa logo
مدرسه تمدنی بینات
656 دنبال‌کننده
551 عکس
94 ویدیو
51 فایل
ما بدنبال ترویج نظریات فقهی مسئله محور در خراسان بزرگ هستیم. 🔽 ارتباط با خادم مدرسه @pishraftslami 🔽 شماره کارت جهت حمایت‌های مالی به جبهه الگوی پیشرفت اسلامی: 5029087001466286 سایت ما https://m-hedayat.blog.ir/
مشاهده در ایتا
دانلود
متاسفانه علی رغم پرداختن برنامه جهان آرا به موضوعات اقتصادی و تلاش برای پشتیبانی فکری به دولت مردان، متاسفانه گویا اسلام هیچ حرفی برای گفتن در این صف آرایی ها ندارد و دعوت از کارشناسان دانشگاهی به جای فضلای روایت خوانده حوزه علمیه قم در مباحث اقتصادی ، عدم کارایی و را به ذهن مخاطب القا می کند. لذا ضمن تمجید از مجریان این برنامه نخبگانی به خاطر پرداختن به موضوعات مهم جامعه، با تذکر به تجدید نظر در مدعوین این برنامه، استدعا داریم تا با دعوت از اساتید فاضلی چون حجت الاسلام علی کشوری پاسخ پرسش های اقتصادی خود را در گزاره های جامع و راهبردی اسلام جست و جو کنند. آیدی پیگیری و مطالبه از شبکه افق @Ofoghtv_admin @Jahanara_rasaneh @olgou_mashhad
به بهانه شوخی قوه قضائیه با سلبریتی های مروج بی حجابی با جریمه 1.5 میلیون تومانی ❓تشریح تناسب مجازات با جرم در اسلام چیست؟ ⚡️ پایگاه مجازات در اسلام سه امر است‌؛ وقتی می خواهید کسی را مجازات کنید و به روایات مربوطه مراجعه میکنید به سه پایگاه مفهومی می رسید؛ ✅برخی از مجازات ها بر مبنای تنقیص مال ✅برخی دیگر بر مبنای تنقیص عرض ✅برخی دیگر نیز بر مبنای سلب حیات است. 👌توضیح بیشتر آنکه حوزه جرم بر پایه هر اصلی بنا شده باشد مجازات بر پایه تخریب همان اصل طراحی می شود. ◀️اگر با سلبریتی از پایگاه عرض برخورد کنید زمینه فساد او را در جامعه کنترل کرده اید. سیستم اطلاع رسانی قوه قضائیه نمی تواند دقیقا توضیح دهد چرا راه حل، مجازات مالی سلبریتی هاست، حال آنکه ظرفیت صدا و سیما و گفت و گوی هدفمند با این سلبریتی های معلوم الحال می تواند بنیان های تهی رفتارها و قضاوت های این مدعیان دروغین آزادی زنان را در یک برنامه به تصویر بکشد و با این کار، رسالت تبیین هدایت از ضلالت نیز انجام گرفته است. @olgou_mashhad
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸تولید خانگی و اقتصاد مقاومتی🔸 🦆 من در خانه، پرنده (مرغ و خروس و مرغابی و ...) پرورش می‌دهم. بستگان من می‌آیند مثلاً 5 تا مرغابی سر می‌بُرند و پولش را هم به من می‌دهند! این اقتصاد مقاومتی است. اینکه کسی بگوید من مدرک دارم پس دیگر کار نمی‌کنم، این با اقتصاد مقاومتی نمی‌سازد. خانم‌های ما، الی ما شاء الله مدرک می‌گیرند و دیگر در خانه نه کار بافندگی می‌کنند نه ... 👕 🧦🧤 من با این وضعیت علمی و شُهرتم، عارَم نمی‌شود در خانه‌ام کار کنم و چیزی تولید کنم؛ اما بسیاری از خانم‌ها به دلیل اینکه مدرک دارند اقدام به هیچ تولید خانگی نمی‌کنند! در حالیکه در گذشته گلیم می‌بافتند، قالی می‌بافتند، جوراب می‌بافتند. https://eitaa.com/olgou_mashhad
1_3034754385.pdf
5.2M
🗞 ۳۵ صفحه 👌🏻موضوع جلسه: ویژگی‌های بازار در اسلام @olgou_mashhad
📢 مقام معظم رهبری(حفظه‌الله) می‌فرمایند: یکی از مهم‌ترین الزامات اجرای شعارِ امسال، مشارکت دادن مردم در تولید و تجارت است. ⚠️ از نظر ایشان هیچ کدام از دولت‌ها در طول این سال‌ها عملکرد مناسبی نداشته‌‌ و گامی در عمومی سازی تولید و تجارت برنداشته‌ است. 👌🏻معظم له می‌فرمایند: اگر چنانچه بتوانیم مشارکت مردم را جلب کنیم، رشد تولید قطعی خواهد بود. 🔆 شورای راهبردی الگوی اسلامی پیشرفت معتقد است؛ اگر بخواهیم مشارکت مردم در تولید و تجارت افزایش پیدا کند بایستی زیرساخت‌ آن فراهم کنیم. 🔰در فقه المکاسب زیرساخت‌های سه‌گانه عمومی‌سازی تجارت عبارت است از ۱. ایجاد بازار موقت ۲. آموزش قواعد فقهی کسب‌وکار ۳. برخورد قضایی با تخلفات در خود بازار 📚صفحه ۱۴ از جلسه پنجم دوره مقدماتی فقه‌المکاسب @olgou_mashhad
مدرسه تمدنی بینات مشهد مشغول چه مأموریت هایی می باشد ؟ 1. گفتمان سازی نظریات فقهی الگوی پیشرفت اسلامی 2. مطالبه گری و ایجاد جریان اجتماعی به ویژه از مدیران شهری هر دو عرصه در قالب یک کار ایجابی یعنی برجسته سازی روایت کلان از طرح تمدنی محله امام رضا علیه السلام می باشد. این روایت کلان در واقع پیشنهاد مشخص شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی برای پیشرفت شهر مشهد است که البته قابلیت الگوبرداری برای سایر شهرها را نیز دارد. این طرح فقهی تمدنی 9 ساختار و کالبد برنامه ای دارد و صدها اقدام اجرایی در نظام تصمیمات خود دارد. در حال حاضر علاقه مندان نقشه راه الگوی پیشرفت اسلامی در شهر مشهد متمرکز بر ساختار مکاسب این طرح محله محور شده اند و در این ساختار که شنبه های هر هفته در مدرسه علمیه نواب مورد مباحثه قرار می گیرد (بخش گفتمان سازی) یک مطالبه جدی نیز مطرح است و آن ایجاد بازار موقت (الگوی سوق المسلمین) در اطراف حرم مطهر می باشد. این بازار موقت پاسخ ایجابی جریان الگوی پیشرفت اسلامی به رونق تولید تجارت برای محرومین شهر مشهد خواهد بود و طبعا این پیشنهاد به همراه نقد مگامال ها، هایپرمارکت ها، دامشهرها و حتی نانوایی ها (متناسب با الگوی تولید نان در اسلام) خواهد بود. (فرایند نظام مقایسه) @A_Poorhosein 👈پیشنهادات https://eitaa.com/olgou_mashhad
✅مباحثه الگوی جدید تجارت و بازار در محلات ❓الگوی تجارت و بازار از منظر آیات و روایات چگونه باید باشد؟ ❓روایات تشویق کننده به تجارت، تجارت را منحصر به قشر خاصی می کند یا ترویج عمومی می دهد؟ ❓ چه زیر ساخت هایی برای عمومی شدن تجارت بیان شده است؟ زمان: شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۵ الی ۱۷ مکان: ابتدای خیابان آیت الله شیرازی، مدرسه عالی نواب 🔻برادران علاقه‌مند به شرکت در مباحثات عدد ۱ را به شماره ۰۹۳۳۳۴۳۵۶۶۳ ارسال نمایند. @olgou_mashhad
ایجاد شهر ناهمگون یعنی اقامه منکر؛ ایجاد شهری ناهمگون و توسعه صنعتی بی قواره یعنی اقامه منکر که مانع اجرای احکام و حدود اسلامی است 💠وقتی شما شهر مدرن میسازید، 💠وقتی در قم نمای رومی از دیگر شهر ها بیشتر دیده میشود، 💠وقتی فروشگاه های زنجیره ای با لوازمش می آید، 💠وقتی هوشیارانه بخش از گسترش صنعتی در قم به سمت لوازم آرایشی میرود 💠بعد شما نمیتوانید با آثارش به راحتی مبارزه کنید، این مبارزه با معلول است. 💠معنی ندارد عالم دینی با زیرساخت های پوششی که با اسلام نمیسازد توافق کند، بعد وقتی به پوشش میرسد با آن مقابله کند. 💠ارتکاب، جرم است و باید با آن مقابله کرد، اما جرم اصلی اقامه است. 💠 در کشور ما چالش انتخاب بین الگوی توسعه غربی و الگوی پیشرفت اسلامی است، 💠اگر به سمت الگوی پیشرفت اسلامی برویم باید همه عرصه های پیشرفت را متناسب با اسلام طراحی کنیم، آنگاه احکام و حدود اسلامی قابل اجراست. 💠اما اگر الگوی توسعه غربی را پذیرفتیم، قوانین و لوازم آنرا نیز باید بپذیریم، لذا اجرای احکام و حدود الهی با مشکل مواجه میشود. = https://eitaa.com/olgou_mashhad
مباحثه الگوی جدید تجارت و بازار
شنبه ۲۳ اردیبهشت 🚩در ابتدای جلسه امروز در جمع حضار جدید به ماموریت مدرسه بینات در مشهد اشاره کردیم. سپس به ارائه الگوی تجارت و بازار از منظر آیات و روایات پرداخته شد. 👌معتقدیم طبق استنباط از آیات و روایات باید تجارت همگانی شود و حاکمیت موظف است برای تحقق این امر زیرساخت آن را فراهم کند. که شامل ✅ ایجاد بازار موقت، ✅ ساختار آموزش مکاسب با قید مقابله با ربا ✅و مدیریت اختلافات بازار در محل بازار می باشد. علیه‌السلام @olgou_mashhad
📢فاصله طبقاتی با افزایش هایپرمارکت‌ها 🌱با مطالعه جلسه پنجم از کتاب فقه‌المکاسب متوجه خواهید شد که اگر تنها یک جمع خاصی به تجارت بپردازند، تقاضایی که به سمت آن‌ها خواهد رفت زیاد بوده و لذا همه‌ی مردم قادر به تولید آن حجم محصولات نخواهند بود، در نتیجه تولید صنعتی رونق پیدا میکند تا طبقه‌ی خاص تاجر بتوانند آن حجم زیاد را تولید کنند. ⚠️این بدون شک فاصله طبقاتی ایجاد خواهد کرد. 🔆به همین خاطر است که معصومین علیهم‌السلام همه‌ی مردم حتی علما را به تجارت دعوت کرده تا در نتیجه‌ی آن همه‌ی مردم تولیدکننده باشند. 👌🏻همان چیزی که رهبری برای تحقق شعار سال به آن اشاره کردند. ✅رشد تولید از پایگاه مردم در بیانات رهبری👇🏻 https://eitaa.com/olgou_mashhad/2136 علیه‌السلام @olgou_mashhad
1_3034788322.pdf
4.5M
جلسه ششم فقه المکاسب.pdf 📖۳۰ صفحه 👌🏻 موضوع جلسه: تعریف پول و موانع ساختاری تسعیر یا همان قیمت گذاری اختیاری @olgou_mashhad
✅مباحثه الگوی جدید تجارت و بازار در محلات ❓کالا را مردم قیمت گذاری کنند یا دولت؟ ❓ابزار مبادله ریال، دلار یا طلا و نقره؟ زمان: شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۵ الی ۱۷ مکان: ابتدای خیابان آیت الله شیرازی، مدرسه عالی نواب 🔻برادران علاقه‌مند به شرکت در مباحثات عدد ۱ را به شماره ۰۹۳۳۳۴۳۵۶۶۳ ارسال نمایند. @olgou_mashhad
باسلام و احترام به جهت در خواست دوستداران نظریات الگوی پیشرفت اسلامی مباحثات شنبه ها همراه با پخش زنده خواهد بود . در صورت وجود پرسش با آیدی زیر در ارتباط باشید . @A_Poorhosein
آیا بازار موقت همان شب بازار است؟ 👌بازار موقت ۲ ویژگی دارد به اضافه ۲ ساختار ✅ویژگی اول موقت و روزانه بودن استفاده از غرفه ✅ ویژگی دوم رایگان بودن غرفه ها و همچنین دارای ۲ ساختار ✅ساختار آموزش برای مبارزه با ربا ✅ساختار قضا برای مدیریت تخلفات و اختلافات در محل بازار ⚡ اما شب بازار ❌ اولا از مردم کرایه دریافت می شود. ❌ ثانیا بصورت ماهیانه به تصرف شخص در می‌آید. ❌ ثالثا فضایی برای فراگیری قواعد کسب و کار ندارد. ❌ رابعا اگر کسی جنس تقلبی فروخت. امکان پیگرد تخلف غرفه دار مشکل می باشد. https://eitaa.com/olgou_mashhad
الگوی تجارت شنبه ٣٠ اردیبهشت ١٤٠٢ 🔹️در ابتدای جلسه خلاصه ای از سه باب قبلی یعنی ارزشگذاری مشاغل، نحوه تولید و نحوه توزیع از منظر آیات و روایات پرداخته شد. سپس به باب چهارم یعنی مبادلات در اسلام که دارای سه سرفصل ابزار مبادله، مساله تسعیر(قیمت گذادی) و عقود مبادله وارد شدیم. 👌معتقدیم پول در اسلام قید مالیت دارد و نمی تواند اعتبار باشد. ⚡باید دقت داشته باشیم ابزار مبادله با شرایط سبک زندگی نسبت مستقیم دارد. در فضای تمرکز تولید و توزیع پول اعتباری کارایی بیشتر دارد. 👌ولی اگر دنبال تحقق امر هدایت و عدالت هستیم بعد از تثبیت سه زیرساخت ارزشگذاری جدید مشاغل و مایل شدن به سمت تولید و توزیع غیر متمرکز در این فضا می توان از پول طلا و نقره استفاده نمود. علیه‌السلام @olgou_mashhad
باسلام و احترام باتوجه به پخش زنده جلسات شنبه ها علاقه مندان به مباحث الگوی پیشرفت به ویژه تبیین ساختار مکاسب و اقتصاد محله امام رضا علیه السلام در صورت نقد و نظر لطفا با آیدی زیر در ارتباط باشید باتشکر @A_Poorhosein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا ثروت در اسلام عمومی است ؟ خصوصی باطل دولتی باطل خصولتی باطل عمومی 👌 تجارت را عمومی کنید تا تولید رشد کند https://eitaa.com/olgou_mashhad
باسلام خدمت علاقه مندان به الگوی پیشرفت اسلامی به یاری خداوند در حال طی کردن مسیر راه اندازی کتابخانه مدرسه تمدنی بینات در مشهد هستیم پیشاپیش از همه دوستداران الگو تقاضا دارم ضمن دعای خیر و برکت برای اعضای مدرسه بینات نظرات و پیشنهادات خود را با آیدی زیر در میان بگذارید @A_Poorhosein