eitaa logo
مدرسه تمدنی بینات
656 دنبال‌کننده
551 عکس
94 ویدیو
51 فایل
ما بدنبال ترویج نظریات فقهی مسئله محور در خراسان بزرگ هستیم. 🔽 ارتباط با خادم مدرسه @pishraftslami 🔽 شماره کارت جهت حمایت‌های مالی به جبهه الگوی پیشرفت اسلامی: 5029087001466286 سایت ما https://m-hedayat.blog.ir/
مشاهده در ایتا
دانلود
الگوی تجارت شنبه ٣٠ اردیبهشت ١٤٠٢ 🔹️در ابتدای جلسه خلاصه ای از سه باب قبلی یعنی ارزشگذاری مشاغل، نحوه تولید و نحوه توزیع از منظر آیات و روایات پرداخته شد. سپس به باب چهارم یعنی مبادلات در اسلام که دارای سه سرفصل ابزار مبادله، مساله تسعیر(قیمت گذادی) و عقود مبادله وارد شدیم. 👌معتقدیم پول در اسلام قید مالیت دارد و نمی تواند اعتبار باشد. ⚡باید دقت داشته باشیم ابزار مبادله با شرایط سبک زندگی نسبت مستقیم دارد. در فضای تمرکز تولید و توزیع پول اعتباری کارایی بیشتر دارد. 👌ولی اگر دنبال تحقق امر هدایت و عدالت هستیم بعد از تثبیت سه زیرساخت ارزشگذاری جدید مشاغل و مایل شدن به سمت تولید و توزیع غیر متمرکز در این فضا می توان از پول طلا و نقره استفاده نمود. علیه‌السلام @olgou_mashhad
باسلام و احترام باتوجه به پخش زنده جلسات شنبه ها علاقه مندان به مباحث الگوی پیشرفت به ویژه تبیین ساختار مکاسب و اقتصاد محله امام رضا علیه السلام در صورت نقد و نظر لطفا با آیدی زیر در ارتباط باشید باتشکر @A_Poorhosein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا ثروت در اسلام عمومی است ؟ خصوصی باطل دولتی باطل خصولتی باطل عمومی 👌 تجارت را عمومی کنید تا تولید رشد کند https://eitaa.com/olgou_mashhad
باسلام خدمت علاقه مندان به الگوی پیشرفت اسلامی به یاری خداوند در حال طی کردن مسیر راه اندازی کتابخانه مدرسه تمدنی بینات در مشهد هستیم پیشاپیش از همه دوستداران الگو تقاضا دارم ضمن دعای خیر و برکت برای اعضای مدرسه بینات نظرات و پیشنهادات خود را با آیدی زیر در میان بگذارید @A_Poorhosein
✅مباحثه الگوی جدید تجارت و بازار در محلات ❓کالا را مردم قیمت گذاری کنند یا دولت؟ ❓ابزار مبادله ریال، دلار یا طلا و نقره؟ زمان: شنبه ۶ خرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۵ الی ۱۷ مکان: ابتدای خیابان آیت الله شیرازی، مدرسه عالی نواب 🔻برادران علاقه‌مند به شرکت در مباحثات عدد ۱ را به شماره ۰۹۳۳۳۴۳۵۶۶۳ ارسال نمایند. @olgou_mashhad
🔸 من یک هشدار جدی می دهم نسبت به این انبوه خوانی هایی که از علوم انسانی و اجتماعی مدرن در حوزه اتفاق می افتد اینها کتب ضلال هستند؛ اینها همان کتبی هستند که آدم تا فرقان ندارد نباید سراغشان برود؛ مگر کسی که جزو عبادالله شد نورانی به نور هدایت الهی شد فرقان داشت به فرموده قرآن «يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَه‏»(زمر/18)؛ اما تا به آنجا نرسیدی «فَلْيَنْظُرِ الْإِنْسانُ إِلى‏ طَعامِه‏»(عبس/24) آدم باید به طعام خودش نگاه کند. در روایت اینطور فرمود «عِلْمُهُ الَّذِي يَأْخُذُهُ مِمَّنْ يَأْخُذُه‏»؛ یعنی ببینید علمتان را از چه کسی می گیرید. 🔸این را من جدی می گویم. این فیلسوفان دوره مدرن دست به بدنشان بزنی باید بروی آب بکشی؛ این نجاست روحشان است که به بدن سرایت کرده است چون کافر بخاطر آنکه روحش نجس است، جسمش نجس می شود. قرآن به ما گفته اینقدر فاصله گذاری کنید؛ حال من بروم تولیدات او را بخوانم و در جهاز هاضمه خودم ببرم در حالی که جهاز هاضمه خودم را تقویت نکردم که بتواند این را تصفیه کند، مسموم می شوم. 🔸این انبوه خوانی که به خصوص جوانان عزیز ما و گاهی طلبه های جوان ما انجام می دهند البته با فرقان خیلی خوب است چون آدم می داند چه کار می کند، اما اینکه بخوانیم ببینیم حق کجاست، این اول خطاست؛ چون حقی آنجا نیست آنجا حق و باطل را با هم قاطی کردند؛ اما قاطی کردنش اینطوری است که «كَلِمَةُ حَقٍّ يُرَادُ بِهَا بَاطِل‏» است. اگر فرقان نباشد یک موقعی خدایی نکرده ما در دهه‌های آینده تبدیل می‌شویم به یک فضلایی که ابزار عرفی‌سازی دین می‌شویم دین را به نفع مفاهیم عرفی به نفع مفاهیم و علوم مدرن تغییر می‌دهیم. 🔸حوزه ها مکلف هستند که بر این علوم مشرف بشوند و سخن دین را نسبت به آنها بفهمند و ارائه بکنند. اصلا ًاین طوری جامعه‌سازی و جامعه‌پردازی می شود و مسئله امروز ما این است؛ ولی یک قواعدی دارد. این که ما از آن طرف بیاییم مفاهیم عرفی را بگیریم و مثلاً اصلاح را براساس ادبیات مدرن بگوییم: یعنی فرایند اصلاحات اجتماعی و بعد بگوییم امام حسین هم همین کار را می‌کردند و این را برای امام حسین بازتولید کنیم این انحراف است و قطعاً خیلی انحراف خطرناکی است. فرق نمی کند کسی که این انحراف را دارد خدایی نکرده مثلا حالا ملبس باشد یا نباشد؛ این انحراف است. ۹۹/۶/۱۰ آیت الله میرباقری @olgou_mashhad
فقه المکاسب - جلسه هفتم.pdf
3.73M
🗞 جلسه هفتم فقه‌المکاسب 📃 ۱۸ صفحه 👌 موضوع جلسه: فوائد تسعیر اختیاری در فرآیند تزکیه و تغییر تقدیر @olgou_mashhad