eitaa logo
مدرسه تمدنی بینات
656 دنبال‌کننده
551 عکس
94 ویدیو
51 فایل
ما بدنبال ترویج نظریات فقهی مسئله محور در خراسان بزرگ هستیم. 🔽 ارتباط با خادم مدرسه @pishraftslami 🔽 شماره کارت جهت حمایت‌های مالی به جبهه الگوی پیشرفت اسلامی: 5029087001466286 سایت ما https://m-hedayat.blog.ir/
مشاهده در ایتا
دانلود
مباحثه الگوی جدید تجارت و بازار
شنبه ۲۳ اردیبهشت 🚩در ابتدای جلسه امروز در جمع حضار جدید به ماموریت مدرسه بینات در مشهد اشاره کردیم. سپس به ارائه الگوی تجارت و بازار از منظر آیات و روایات پرداخته شد. 👌معتقدیم طبق استنباط از آیات و روایات باید تجارت همگانی شود و حاکمیت موظف است برای تحقق این امر زیرساخت آن را فراهم کند. که شامل ✅ ایجاد بازار موقت، ✅ ساختار آموزش مکاسب با قید مقابله با ربا ✅و مدیریت اختلافات بازار در محل بازار می باشد. علیه‌السلام @olgou_mashhad
📢فاصله طبقاتی با افزایش هایپرمارکت‌ها 🌱با مطالعه جلسه پنجم از کتاب فقه‌المکاسب متوجه خواهید شد که اگر تنها یک جمع خاصی به تجارت بپردازند، تقاضایی که به سمت آن‌ها خواهد رفت زیاد بوده و لذا همه‌ی مردم قادر به تولید آن حجم محصولات نخواهند بود، در نتیجه تولید صنعتی رونق پیدا میکند تا طبقه‌ی خاص تاجر بتوانند آن حجم زیاد را تولید کنند. ⚠️این بدون شک فاصله طبقاتی ایجاد خواهد کرد. 🔆به همین خاطر است که معصومین علیهم‌السلام همه‌ی مردم حتی علما را به تجارت دعوت کرده تا در نتیجه‌ی آن همه‌ی مردم تولیدکننده باشند. 👌🏻همان چیزی که رهبری برای تحقق شعار سال به آن اشاره کردند. ✅رشد تولید از پایگاه مردم در بیانات رهبری👇🏻 https://eitaa.com/olgou_mashhad/2136 علیه‌السلام @olgou_mashhad
1_3034788322.pdf
4.5M
جلسه ششم فقه المکاسب.pdf 📖۳۰ صفحه 👌🏻 موضوع جلسه: تعریف پول و موانع ساختاری تسعیر یا همان قیمت گذاری اختیاری @olgou_mashhad
✅مباحثه الگوی جدید تجارت و بازار در محلات ❓کالا را مردم قیمت گذاری کنند یا دولت؟ ❓ابزار مبادله ریال، دلار یا طلا و نقره؟ زمان: شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۵ الی ۱۷ مکان: ابتدای خیابان آیت الله شیرازی، مدرسه عالی نواب 🔻برادران علاقه‌مند به شرکت در مباحثات عدد ۱ را به شماره ۰۹۳۳۳۴۳۵۶۶۳ ارسال نمایند. @olgou_mashhad
باسلام و احترام به جهت در خواست دوستداران نظریات الگوی پیشرفت اسلامی مباحثات شنبه ها همراه با پخش زنده خواهد بود . در صورت وجود پرسش با آیدی زیر در ارتباط باشید . @A_Poorhosein
آیا بازار موقت همان شب بازار است؟ 👌بازار موقت ۲ ویژگی دارد به اضافه ۲ ساختار ✅ویژگی اول موقت و روزانه بودن استفاده از غرفه ✅ ویژگی دوم رایگان بودن غرفه ها و همچنین دارای ۲ ساختار ✅ساختار آموزش برای مبارزه با ربا ✅ساختار قضا برای مدیریت تخلفات و اختلافات در محل بازار ⚡ اما شب بازار ❌ اولا از مردم کرایه دریافت می شود. ❌ ثانیا بصورت ماهیانه به تصرف شخص در می‌آید. ❌ ثالثا فضایی برای فراگیری قواعد کسب و کار ندارد. ❌ رابعا اگر کسی جنس تقلبی فروخت. امکان پیگرد تخلف غرفه دار مشکل می باشد. https://eitaa.com/olgou_mashhad
الگوی تجارت شنبه ٣٠ اردیبهشت ١٤٠٢ 🔹️در ابتدای جلسه خلاصه ای از سه باب قبلی یعنی ارزشگذاری مشاغل، نحوه تولید و نحوه توزیع از منظر آیات و روایات پرداخته شد. سپس به باب چهارم یعنی مبادلات در اسلام که دارای سه سرفصل ابزار مبادله، مساله تسعیر(قیمت گذادی) و عقود مبادله وارد شدیم. 👌معتقدیم پول در اسلام قید مالیت دارد و نمی تواند اعتبار باشد. ⚡باید دقت داشته باشیم ابزار مبادله با شرایط سبک زندگی نسبت مستقیم دارد. در فضای تمرکز تولید و توزیع پول اعتباری کارایی بیشتر دارد. 👌ولی اگر دنبال تحقق امر هدایت و عدالت هستیم بعد از تثبیت سه زیرساخت ارزشگذاری جدید مشاغل و مایل شدن به سمت تولید و توزیع غیر متمرکز در این فضا می توان از پول طلا و نقره استفاده نمود. علیه‌السلام @olgou_mashhad
باسلام و احترام باتوجه به پخش زنده جلسات شنبه ها علاقه مندان به مباحث الگوی پیشرفت به ویژه تبیین ساختار مکاسب و اقتصاد محله امام رضا علیه السلام در صورت نقد و نظر لطفا با آیدی زیر در ارتباط باشید باتشکر @A_Poorhosein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا ثروت در اسلام عمومی است ؟ خصوصی باطل دولتی باطل خصولتی باطل عمومی 👌 تجارت را عمومی کنید تا تولید رشد کند https://eitaa.com/olgou_mashhad
باسلام خدمت علاقه مندان به الگوی پیشرفت اسلامی به یاری خداوند در حال طی کردن مسیر راه اندازی کتابخانه مدرسه تمدنی بینات در مشهد هستیم پیشاپیش از همه دوستداران الگو تقاضا دارم ضمن دعای خیر و برکت برای اعضای مدرسه بینات نظرات و پیشنهادات خود را با آیدی زیر در میان بگذارید @A_Poorhosein
✅مباحثه الگوی جدید تجارت و بازار در محلات ❓کالا را مردم قیمت گذاری کنند یا دولت؟ ❓ابزار مبادله ریال، دلار یا طلا و نقره؟ زمان: شنبه ۶ خرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۵ الی ۱۷ مکان: ابتدای خیابان آیت الله شیرازی، مدرسه عالی نواب 🔻برادران علاقه‌مند به شرکت در مباحثات عدد ۱ را به شماره ۰۹۳۳۳۴۳۵۶۶۳ ارسال نمایند. @olgou_mashhad
🔸 من یک هشدار جدی می دهم نسبت به این انبوه خوانی هایی که از علوم انسانی و اجتماعی مدرن در حوزه اتفاق می افتد اینها کتب ضلال هستند؛ اینها همان کتبی هستند که آدم تا فرقان ندارد نباید سراغشان برود؛ مگر کسی که جزو عبادالله شد نورانی به نور هدایت الهی شد فرقان داشت به فرموده قرآن «يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَه‏»(زمر/18)؛ اما تا به آنجا نرسیدی «فَلْيَنْظُرِ الْإِنْسانُ إِلى‏ طَعامِه‏»(عبس/24) آدم باید به طعام خودش نگاه کند. در روایت اینطور فرمود «عِلْمُهُ الَّذِي يَأْخُذُهُ مِمَّنْ يَأْخُذُه‏»؛ یعنی ببینید علمتان را از چه کسی می گیرید. 🔸این را من جدی می گویم. این فیلسوفان دوره مدرن دست به بدنشان بزنی باید بروی آب بکشی؛ این نجاست روحشان است که به بدن سرایت کرده است چون کافر بخاطر آنکه روحش نجس است، جسمش نجس می شود. قرآن به ما گفته اینقدر فاصله گذاری کنید؛ حال من بروم تولیدات او را بخوانم و در جهاز هاضمه خودم ببرم در حالی که جهاز هاضمه خودم را تقویت نکردم که بتواند این را تصفیه کند، مسموم می شوم. 🔸این انبوه خوانی که به خصوص جوانان عزیز ما و گاهی طلبه های جوان ما انجام می دهند البته با فرقان خیلی خوب است چون آدم می داند چه کار می کند، اما اینکه بخوانیم ببینیم حق کجاست، این اول خطاست؛ چون حقی آنجا نیست آنجا حق و باطل را با هم قاطی کردند؛ اما قاطی کردنش اینطوری است که «كَلِمَةُ حَقٍّ يُرَادُ بِهَا بَاطِل‏» است. اگر فرقان نباشد یک موقعی خدایی نکرده ما در دهه‌های آینده تبدیل می‌شویم به یک فضلایی که ابزار عرفی‌سازی دین می‌شویم دین را به نفع مفاهیم عرفی به نفع مفاهیم و علوم مدرن تغییر می‌دهیم. 🔸حوزه ها مکلف هستند که بر این علوم مشرف بشوند و سخن دین را نسبت به آنها بفهمند و ارائه بکنند. اصلا ًاین طوری جامعه‌سازی و جامعه‌پردازی می شود و مسئله امروز ما این است؛ ولی یک قواعدی دارد. این که ما از آن طرف بیاییم مفاهیم عرفی را بگیریم و مثلاً اصلاح را براساس ادبیات مدرن بگوییم: یعنی فرایند اصلاحات اجتماعی و بعد بگوییم امام حسین هم همین کار را می‌کردند و این را برای امام حسین بازتولید کنیم این انحراف است و قطعاً خیلی انحراف خطرناکی است. فرق نمی کند کسی که این انحراف را دارد خدایی نکرده مثلا حالا ملبس باشد یا نباشد؛ این انحراف است. ۹۹/۶/۱۰ آیت الله میرباقری @olgou_mashhad
فقه المکاسب - جلسه هفتم.pdf
3.73M
🗞 جلسه هفتم فقه‌المکاسب 📃 ۱۸ صفحه 👌 موضوع جلسه: فوائد تسعیر اختیاری در فرآیند تزکیه و تغییر تقدیر @olgou_mashhad
الگوی تجارت ۶ خرداد ۱۴۰۲ 👌در جلسه امروز بعد از تأکید بر فضای ۳ بخشی زیرساختی مبادلات یعنی ارزشگذاری مشاغل براساس سود ارتباطی، تولید و توزیع غیرمتمرکز به مسأله تسعیر اختیاری پرداخته شد. ❓آیا وقتی فضای تولید و تجارت صنعتی و متمرکز است، تسعیر اختیاری امکان دارد؟ 🔸️ادامه در پست بعد👇 علیه‌السلام @olgou_mashhad
⚡ وقتی شما تولید و توزیع را در فضای متمرکز بپذیرید عملاً زمینه قیمت‌گذاری اختیاری را از بین خواهید برد. قیمت‌گذاری اختیاری در جایی است که هر دو طرف معامله بتوانند بر سر قیمت گفت‌وگو کنند. در حال حاضر طرف مشتری به قیمت روی محصول مجبور است، چون کالا فقط توسط تولیدکننده‌ی متمرکز تامین می‌شود و او هر چه بگوید به علت نیاز به کالا مجبور است همین قیمت را بپذیرد. ✅پس قیمت‌گذاری اختیاری در فضای غیرمتمرکز ممکن خواهد بود. 👌علت تاکید ما بر این مسأله، فوائد تربیتی نهفته در آن می‌باشد. یکی از فوایدی که در این مسأله مطرح است، تمرین روزانه مناسک تقدیر و به تعبیر ساده تر، تمرین روزانه اخلاق است. (برشی از مباحثات شنبه مدرسه تمدنی بینات) علیه‌السلام @olgou_mashhad
مصاحبه کارشناس الگوی پیشرفت اسلامی و امام جماعت جوان مسجد فاطمه الزهرا سلام الله علیها شهرک خطیب مشهد https://eitaa.com/olgou_mashhad
Mahale 3-4.pdf
21.8M
مصاحبه امام جماعت جوان حاشیه شهر مشهد با روزنامه شهر آرا امام جماعت پیش نماز نیست باید طراح و مدیر محله باشد طرح محله امام رضا تمام نیاز های مردم محله را تأمین می کند چهل اقدام برای مساجد سطح مشهد آماده گفتمان سازی و اجرا در محلات است https://eitaa.com/olgou_mashhad
👌🏻در مکاتب اقتصادی موجود دولت یا شورای رقابت از باب حفظ حقوق عامه در مسئله قیمت گذاری ورود می‌کند، در حالی که ما حرف برتری داریم. 🔆 اسلام می‌گوید شغل زیرساخت هدایت است؛ در اینصورت ۱. پول باید مالیت داشته باشد تا اغنیاء نتوانند در آن تصرف کنند و با ابزار پول ظلم ایجاد کنند(حفظ ) ۲. باید دو طرف معامله در تعیین قیمت آزاد باشند(تربیت اخلاقی انسان‌ها) ۳. طبق عقود محترم در فقه، مبادله انجام شود. 🔻این ۳ در حکم نظم دهنده‌های معامله هستند و اگر هر کدام از این ۳ در معامله حذف شوند نظم مطلوب اقتصادی در اسلام محقق نخواهد شد. 📚جلسه هفتم کتاب @olgou_mashhad