eitaa logo
رویای امت
337 دنبال‌کننده
550 عکس
342 ویدیو
7 فایل
ارتباط با من @Akhlaghim
مشاهده در ایتا
دانلود
باعنوان: تقسیم‌ کار در بازار رقابت کامل رابطه‌ای غیرطبیعی برای ساخت فضای جامعه اسلامی نویسندگان: حجت الاسلام حسین مهدی زاده دکتر علی طوسی 🔻چکیده مقاله: به شرطی قابلیت تحقق اجتماعی دارند که قدرت تغییر و تصرف در روابط اجتماعی را بر اساس مبانی جهان معنایی‌شان داشته باشند. با ‌وجود این، این شرط لازم برای تحقق عینی است، نه شرط کافی. بینش‌ها باید بتوانند ساختارها و نهادها - به تعبیر لوفوری، «» - را با حداکثر هماهنگی درونی پیشنهاد بدهند تا افراد در متن یک روابط سهل‌الوصول و هماهنگ یا فضای جامعه طبیعیِ متشکل از روابط، تنظیمات خرد و کلان، نظامات حق و تکلیف و ... قرار بگیرند؛ در غیر ‌این صورت، محکوم به میرایی به نفع دیگر بینش‌ها خواهند بود. فضای اجتماعی ، به ‌مثابه فراگیرترین فضای اجتماعی زمانه ما، مبتنی بر طرحی است که آدام اسمیت برای نخستین‌بار آن را در «قالب تقسیم کار در بازار رقابت کامل» مدون نمود. ⬅️در این تحقیق کارکردهای طرح اسمیت را در ساخت با کمک نظریه «»ی هانری لوفور در قالب شهر جمع‌بندی کرده و در گامی دیگر، خصوصیات جامعه اسمیتی با مقایسه خواهد شد تا روشن گردد چگونه گسترش بازارگونه نظم اجتماعی با ساخت «» قابل هماهنگی نیست و به تعارض ایمان فردی و فضای اجتماعی می‌انجامد. 📥 دانلود مقاله فرهنگستان علوم اسلامی قم ایتا | سایت | اندیشه منیر | انتشارات
🔺«مَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ»🔻 ✍️ سلسله یادداشت نانوشته ای از سیاست تعدیل جمعیت 👇 یادداشت پنجم: نسل طلایی 🔹 پالایش و غربال جمعیتی یا ارتقاء کیفی در سیاست کنترل جمعیت به گمان نگارنده اتفاق افتاد اما مرحله مهمتری پیش روست که انشاالله اگر کمی همت کنیم و زیر بار شانه خالی نکنیم میتواند فصل جدیدی را پیش روی جریان حق بگشاید .( مخاطب این بخش از این یادداشت ها عزیزان ذوب در ولایت ، دغدغه مندان دین محمدی ، کافران به جهان مدرن و منتظران امام غایبند) ⭐ان فرصت مهم و طلایی تولد یک نسل خاص و اثر گذار است !! 🔹در ابتدا گفتیم که در طول تاریخ انگیزه های فرزند آوری عمدتا مادی بوده گاهی ما فرزند را برای پر کردن تنهایی و خلأ های روحی روانی خودمان می خواهیم اما این بار با یک امتحان و فهم و درک متفاوت از انگیزه فرزند آوری روبه رو هستیم ، نسلی که نطفه اش فقط با انگیزه نصرت اسلام و امام بسته میشود ،درکی ابراهیمی از تولید نسل، «رَبِّ اجْعَلْنِی مُقِیمَ الصَّلَاةِ وَمِنْ ذُرِّیَّتِی ۚ رَبَّنَا وَتَقَبَّلْ دُعَاءِ» گمان نمیکنم در امت های گذشته چنین مسئله ای به صورت اجتماعی وجود داشته ، شاید خواصی چنین فهمی پیدا میکردند اما امروز امت با چنین امتحان و البته فرصت طلایی روبه روست ... 🔹با توجه به متون دینی و البته تجربی واضح است که تربیت فرزند برخلاف رویکرد موجود در مباحث روانشناسی تربیت قبل از تولد اغاز میشود و کوچکترین تلاش های انسان برای سلامت و کیفیت نطفه ، جنین و نوزاد بسیار اثرگذارتر و سرنوشت ساز تر از تلاش های ما برای تربیت در سنین بعدی و بالاتر است . متاسفانه امروز دیگر در وضعیتی قرار داریم که شرایط اجتماعی و ساختاری و همچنین اثرات فرهنگی همان گفتمان توسعه در کشور حتی مانع شکل گیری ازدواج است چه رسد به تولید و افزایش نسل ، تلاش های ما هم اثر چندانی در جریان غیر خودی نخواهد گذاشت مگر در آینده‌ای که در یک نظم تمدنی هضم شوند که تا ان نقطه فاصله بسیار است ، و البته ان اینده را چنان که گفته شد باید نسلی رقم بزند که پدر و مادرش تصمیم گرفته اند نه یک فرزند بلکه سربازی برای امام عصر نه تنها تربیت، بلکه متولد کنند ، نسلی که باید پایه های یک تمدن الهی را مستحکم و رنگ و طرحی نو در عالم بزنند و مقدمات ظهور را انشاالله محیا کنند. ✅ باید تاکید کنم که ما در اینده پیش رو به یک کیفیت جمعیتی و اثر گذار نیاز داریم که بر خلاف هزاره و قرن های گذشته بُعد کیفیت ان نسبت به بُعد کمیت در اولویت ببشتری قرار دارد. ⁉️احتمالا تا اینجا سوالات و شبهاتی در ذهن خواننده این متن به وجود امده که در یادداشت های بعدی سعی میکنم سوال ها را طرح ، و در حد توان پاسخ دهم... ✍️ مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
27.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ارتباط قدم های دوازده گانه انجمن معتادین گمنام (NA) با آموزه های مسیحیت ! https://eitaa.com/ommat_Dream
🔻توسعه یا پیشرفت🔺 ⁉️توسعه چیست ؟ و پیشرفت به کجا میرود؟ پیش کجاست ؟ پس کجاست ؟ چقدر پیش رفته ایم ؟ عقب مانده ایم ؟! یا عقب گرد کرده ایم ؟؟؟ ♦️افزایش سرعت مارا به مقصد میرساند یا کوتاهی مسیر؟ ازدحام جمعیت ما را از تنهایی دور میکند یا تنهاتر ؟ ارتفاع گرفتن شهر به ما منظره میدهد یا جلوی چشمانمان دیوار میکشد ؟ پیچیده شدن زندگی ، مشکلات ما را حل کرده یا پیچیده؟ افزایش تخت بیمارستان ها و ابنیه درمانی باعث سلامت شده یا همچنان امار بیماری رو به افزایش است ؟ پیش رفتن در افزایش درمان است یا کم کردن بیمار و بیماری؟ صنعت پزشکی صنعت را پیش میبرد یا سلامت ؟ رشد اقتصادی ، اقتصاد را رشد می دهد یا معیشت و زندگی؟ رشد تولید کیفیت زندگی را ارتقاء میدهد یا حجم تجارت را ؟ افزایش تحصیلات فهم و درک را افزایش میدهد یا داده ها را ؟ انفجار اطلاعات با دنیای دیجیتال اگاهی را بالا میبرد یا بر جهل مرکب می افزاید ؟ جهان نوری بر حقیقت نور انداخته یا در چشمانمان نورافکن می اندازد تا چیزی را نبینیم؟ ورزش برای چیست ؟ علم برای چه ؟ اقتصاد برای که ؟ و ما کجاییم ؟ 💠 آنجا که انسان در خدمت فربه شدن و رشد ، راه ها شهرها ، بناها ، صنعت ، اقتصاد و ... قرار میگیرد توسعه یافته ایم . و آنجا که راه ها ، شهرها ، بناها ، صنعت ، اقتصاد و ... در خدمت رشد انسان ، معیشت ، ارامش ، فهم ، سلامت ، شادی ، رضایت و کمال او قرار میگیرد ، همانجا به گمانم پیش رفته ایم . ✍️مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
💣گلوله ها در خشاب میروند تا تن ها را بر زمین اندازد 🎙️و کلمات میروند تا مغز ها را ... ⭐آنکه در میدان حق خشاب پُر میکند با شرف تر است از آنکه کلام را اتش پشتیبان کرده . 🔥ولی آنکه کلام را به پشتیبانی شر شلیک می‌کند بی شرف تر است از آنکه در میدان بر حق می‌تازد. 🇵🇸 ✍️مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
هو الحکیم ✍️ سلسله یادداشت نانوشته ای از سیاست تعدیل جمعیت👇 یادداشت ششم ، طرح سوال ۱ : رابطه توسعه پذیری و ولایت ⁉️چرا پذیرش قلبی توسعه و فرهنگ ان زمینه اپوزوسیون انقلاب شدن است ؟؟! ✅اولیای خدا دعوت به ولایت خود میکنن و بعد از پذیرش دعوت ارام ارام وارد وادی ولایت خواهی شد و سپس جامعه الگوی پیشرفت و سبک زندگی را بر اساس میزان پذیرش ولایت پیش خواهد برد . اما از انجا که شیطان ذاتش بر مکر و فریب است عریان و بدون واسطه در ابتدای کار دعوت نمیکند بلکه دستگاه فریب و دام های خودش را پهن میکند . سکولاریسم و انکار خدا در ذات تمدن مدرن است ، حتی اکر درون این ساختار کسی در ساحت نظر هم خدا باور باشد در ساحت عمل خداباوریش دخالتی ندارد با پذیرش قلبی دستگاه شیطان تحت ولایت شیطان قرار خواهی گرفت و موضع گیری علیه جریان حق امری جبری بعد از اختیار انتخاب ولایت خواهد بود ، البته پیشروی در دستگاه شیطان در مراحلی به پرستش مستقیم هم می انجامد که جای تفصیل دارد ، اما فی الجمله همین است . ⁉️چرا کسانی که منتقد توسعه مدرن یا اجمالا مدرنیته اند، ظرفیت پذیرش ولایت الهی را دارند ولو در تنزل یافته ترین سطح ان باشند ؟ یا چرا انها که متدینن و منتقدان تند و تیزاند اما از همین علوم مدرن ، تکنولوژی مدرن و حتی بخش زیادی از سبک زندگی مدرن استفاده میکنند ، این را شما در تله افتادگان شیطان و پذیرندگان ولایتش نمیدانید؟ ✅ اینکه انسان مضطر به کاری و استفاده از چیزی باشد یا اینکه از سر پسند در ان قرار بگیرید ، تفاوت ماهوی دارد ، اولی داعم به دنبال بیرون امدن از وضعیت نامطلوب است چون تبری دارد و دومی به دنبال فرو رفتن در ان است چون تولی به این دستگاه شیطانی دارد ، در واقع تن دادن به شرایط اکنون و اضطرار استفاده ، طبق قاعده اکل میته است و ماندن در شرایط اضطرار و ادامه اکل میته غیر معقول است و اینچنین انسانی الزاماً به دنبال تغییر وضعیت برای ایجاد امکان بهره‌گیری از حیات طیب خواهد بود . ⭐مسئله ولایت از حب و بقض و تولی و تبری اغاز میشود . ❓ایا هر کس در این طبقه اجتماعی باشد (توسعه پسندان) لزوما عاقبتش دوری از ولایت الهی است و همچنین نسل او به همین وادی کشیده میشود ؟ ✅در مقام مصداق های فرد فرد ، نه الزاماً ، چون اختیار از انسان سلب نمیشود ، اما در قاعده اجتماعی و کلی چرا همین‌گونه است . ⚡روحیات و افعال پدر و مادر هم به شدت در کیفیت نطفه و نسل اثر دارد ولی باز اختیار منتفی نمیشود . ✍️ مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨افسانه هایی که حول هوش مصنوعی بافته می‌شوند بسیار فانتزی و به دور از واقع هستند . مثلاً ، طرح مسئله تکینگی هوش مصنوعی که وانمود میکند این ابزار چنان پیش خواهد رفت که میتواند به خودبنیادی برسد و مدریت خودش را در دست بگیرد فلذا بسیار خطرناک میشود ، با این نگاه از سالها قبل هم هالییود فیلم ساخته ، اما چنین اتفاقی محال است ، هوش مصنوعی عملکردش چیزی شبیه ماشین حساب است منتها بسیار گسترده و کیفی تر ماشین حساب انواع معادلات ریاضی را محاسبه میکند در کسری از ثانیه ، که برای هوش طبیعی ناممکن یا بسیار سخت است اما هرگز جای ریاضی دان را نگرفته ، این ریاضی دان است که قواعد جدید ریاضی را کشف میکند و همچنین مسئله های جدید میسازد . ⭕ گرچه هوش مصنوعی خودش توانایی کنترل برخود و انسان راندارد اما می‌تواند ابزار کنترلی جدی در دست عده ای باشد . 🔹به این فیلم نگاه کنید فانتزی ترین و عام ترین نگاه مدرن به انسان را ارائه داده ، نه تصویر از انسان گذشته اش درست است و نه انسان اینده اش ، فقط یک نگاه و داده های برساختی مدرن است که توسط هوش های طبیعی به ان تزریق شده . حتی عام بودنش هم جهت دارد ایا واقعاً اکثریت هشت میلیارد انسان یعنی بیش از چهار میلیارد به داروینیسم باور دارند که از میمون اغاز شد، یا یک روایت غربی و مدرن است ؟! ✍️ مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
هدایت شده از حسین مهدیزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✡️ یووال نوح هراری: استفاده از بمب هسته‌ای برای نابودی ایران حق اسرائیل است! واقعا اون همه خیال پردازی یوال نوح هراری درباره اینکه انسان جدید موفق میشه که بشه و از این به بعد ما هم امکانات سایبروگ را به خودمون اضافه می کنیم و هم می خواهیم جهش ژنتیکی آینده نوع بشر را خودمون طراحی کنیم و دیگر منتظر طبیعت نباشیم... رسید به اینجا که بمب اتم بزنیم؟!! بیچاره که کتابهای تو را می خوانند برای آنکه از خبر دار شوند و بدانند در شرکت هایشان باید چه چیزهایی را کنند!! @social_theory
در مورد اصل ماجرا قضاوتی ندارم و... اما به گمانم انتخاب عنوان همسر رئیس جمهور انتخابی اگاهانه بوده نه به این معنا که بانوی اول یا دوم کشور بودن شرافتی دارد ... بلکه به این معنا که اگر استاد دانشگاه هم باشد ، خود را همسر ، مادر و در خدمت خانواده میبیند و این را در مقابل زن بریده از خانواده و مستقل به معنای مدرن ان گرفته تا تقابلی تمدنی باشد در انتخاب عنوان . https://eitaa.com/ommat_Dream
⚠️در استقبال از این سخن دوست عزیزم محسن آقای دنیوی! 1- بخش زیادی از هایی که اکنون در دست دولت است، بی دلیل است و هم می توانستند آن را انجام دهند، اما برای رسیدن به این سطح از قدرت و اقتدار نیاز داشت تا ای از مسئولیت ها برای خود فراهم کند که عادتا از عهده آن هم بر نمی آمد! 2- بعد از انقلاب، نیروهایی انقلابی، برای رفع فقر و استضعاف برآمده از نظام خانی و استعماری، می خواستند نهادهای متمایزی مثل جهاد سازندگی درست کنند اما نهاد مدرن دولت ایران، این جنبش را سرکوب کرد و پرداخت مطالبات آن را خود بر عهده گرفت. 3- دانش حکمرانی مدرن می گوید ما چیز مبهمی به اسم اساسا نداریم! نهاد قدرت فقط را شناسایی می کند! شما راجع به کدام نهادی که مردم را به خودش جذب می کند صحبت می کنید؟ 4- مردم نهادینه شده در شرکت های بازاری؟ یا مردم نهادینه شده در شبکه های غیر منفعت خواهانه؟ اگر درباره اولی صحبت کنید، که منطق آن از اساس سوداگرانه است و شبکه ای سرمایه سالار آن را به کنترل خود در آورده است و با واگذاری مسئولیت های دولتی، این نهادها به ابزار حکمرانی بازار بر جامعه بدل خواهد شد. اما اگر می خواهید شبکه های غیرمنفعت خواهانه را فعال کنید، بگویید کدام یک؟ نهادهای بومی مثل وقف؟ آنها هم امروز خودشان را جزئی از بازار سوداگری ایران می دانند! نهاد فیء یا انفال مثل ستاد اجرایی و برکت و علوی و... آنها هم خودشان را جزء یا خادم بازار می دانند!! کدام مردم؟ نکند به اسم مردم و به کام بازار شود؟! 🆔 @social_theory
‏در کشور، دولت سیاست تدوین نمی‌کند. بلکه ذینفعان با کمک کارشناسان پروژه بگیر، سیاست های مورد نظر خود را تدوین و پیشنهاد می‌کنند و دولت منفعل و بی برنامه، مراحل اداری و قانونی آن را انجام می‌دهند. در واقع، دولت منفعل، ابزار دست گروه‌های ذینفع است. هنوز به آقای رئیسی ‎ داریم. https://eitaa.com/DrRezaGholami
هو الحکیم ✍️ سلسله یادداشت نانوشته ای از سیاست تعدیل جمعیت👇 یاد داشت هفتم ، طرح سوال دوم :چرا کیفیت جمعیت اولویت بیشتری دارد ؟ برای این سوال سه پاسخ قابل تصور است : 1️⃣ پ اول :جوامع متقدم بسیار بسته بودند امکان اختلاط فرهنگ های متضاد با یکدیگر به راحتی وجود نداشت ، بسیار سخت و به کندی اتفاق می‌افتاد به دلیل محدودیت های ارتباطی که این محدودیت تاریخی در دوران معاصر برداشته شده از گسترش سفرهای دریایی با اختراع قطب نما گرفته تا گسترش راه اهن سپس اتومبیل و هواپیما تا گسترش صنعت چاپ ، پیدایش رسانه‌های جمعی ، سینما ، تلویزیون ، ماهواره ، اینترنت و جهان دیجیتالی امروز و اینده ، انفجار اطلاعات واژه کلیشه ای این قرن شده که مترادف با انقلاب ارتباطات است ، سرعت فزاینده و تحیر اور ارتباطاتی که حتی نمیشود امروز را با یک دهه قبل یا بعد مقایسه کرد، امکانات ارتباطی که تمام مرزهای طبیعی ، فرهنگی و حتی زبانی را از بین برده. 🔹در جوامع سنتی عمدتاً یک فرهنگ زمانی بر فرهنگ دیگر استیلا پیدا میکرد که مرزها شکسته میشد و جریان رقیب سلطه نظامی و سیاسی می یافت فلذا عنصر جمعیت و نیروی انسانی یا کمیت فاکتور بسیار مهمی برای حفظ مرزهای زمینی و الزاماً فرهنگی بود و متقابلاً ابزار سلطه ، در طول تاریخ ظاهراً فقط انبیاء این نظم و قاعده را گاهی بر هم زده اند که با نفوذ فکری از درون یک جامعه و تغییر در باورها دست به تغییر هویت ها میزدند . ⚡ حالا که میتوان بدون عبور از مرزهای زمینی و توصل به سلطه سخت در لایه های فرهنگی و فکری یک جامعه نفوذ و اعمال کنترل و مدیریت کرد یعنی نظم نوینی که میشود از درون جامعه همان نیروی خودی را علیه حاکمیت و فرهنگ بومی و ارزش های ان فعال کرد ، هر کمیتی ملاک نیست ، ممکن است همان کمیت نامطلوب موجب شکست جامعه شود چیزی که در گذشته امکان نداشت . 🔹جوامع ماقبل دوران مدرن جوامع یکدستی بودند ، برای مثال در دوران تمدن اسلامی با وجود برداشت ها و روایت های مختلف از اسلام هیچگاه شکاف عمیقی در یک بافت جمعیتی به وجود نمی امد ،خدای واحد کتاب واحد ، پیامبر واحد ، اعتقاد به معاد واحد ، ارزش های اخلاقی واحد و ... در کنار این بنیان های فکری ، فرهنگی و اعتقادی مشترک، احساس زندگی در یک تمدن برتر و سبک زندگی مترقی نسبت به جوامع دیگر ، همگی باعث میشد تا به این راحتی تحت تاثیر جوامع غیر مسلمان قرار نگیرند . و این مسئله با قوت و ضعف در جوامع دیگر مثلا در مسیحیان اروپایی نیز وجود داشت . 🔹 غلبه جمعیتی متعلق به یک روایت خاص از اسلام هم شکافی را به وجود نمی آورد فقط قدرت را بین جریان ها دست به دست میکرد و تنها راه غلبه بیگانه و تغییر فرهنگ سلطه نظامی بود همانطور که در بالا اشاره شد که افزایش جمعیت با هر روایتی موجب تقویت مسلمانان در مقابل تهاجم دیگران بود . اما همانطور که گفتیم اولا ضرورت جنگ از بین رفته و دوما جنگ های نظامی امروز نیزچندان متکی به نیروی انسانی نیست و در اینده این اتکا بسیار کمتر هم خواهد بود با توسعه جنگ ها به شکل گیم وار و عملیات از راه دور ... . دو پاسخ دیگر در پست بعدی https://eitaa.com/ommat_Dream/1128 ✍️ مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
هو الحکیم ✍️ سلسله یادداشت نانوشته ای از سیاست تعدیل جمعیت👇 یادداشت هشتم ، طرح سوال دوم :چرا کیفیت جمعیت اولویت بیشتری دارد ؟ 2️⃣ پ دوم: نکته ی دیگر بحث تاثیر در انتخابات از طریق سازوکارهای دموکراسی و ورود به نهاد قدرت و قانون است . قبلاً گفتیم که سیاست تعدیل جمعیت ، در واقع تعادل جمعیت را به نفع انقلاب رقم زد و خطر این مسئله را تا حدی کم کرد اما نکته ی قابل تامل دیگر، سرنوشت متزلزل دولت ملت ها و قدرت اثر گذاری و نقش دولت در کنترل جوامع در اینده است. یک تحلیل از اینده این است که دولت ملت ها در اینده نه چندان دور به شکل امروزی وجود نخواهند داشت ، خیلی بدبینانه و ساده انگارانه هم به این تحلیل نگاه کنیم شاید بگوییم ساختار و فرم ان حفظ می شود اما کارکرد خود را از دست خواهد داد اتفاقی که همین حالا هم تا حدودی در بعضی لایه ها با گسترش شبکه های اجتماعی و استارتاپ ها پیش امده ‌و در حال سرعت گرفتن است. 3️⃣ پ سوم : همچنین پیش بینی می‌شود علارغم تصمیم نهاد های بین الملی در جهت یکدست سازی فرهنگ جهانی در آینده نزدیک در چهارچوب اسنادی مثل سند ۲۰۳۰ و ... اینده جهان به جای یک دست شدن به شدت متکثر خواهد بود ، رشد ارتباطات شبکه ای مجازی و جهانی نوعی آنارشیسم فرهنگی به دور از موقیعت مکانی فراهم میکند . 🔹ارزش های جهانی و شهروندان جهانی با روایت ها و گفتمان های متکثر جهانی ، تقابل روایت های خرد و کلان جهانی که تفسیرهای متفاوت از عالم و به طبع از مسائل ان دارند ، چیزی که بارقه هایی از ان را در ماجرای کرونا دیدیم ، گروهایی همفکر که همه جای عالم می شود پیدا کرد و عضو یک گروه هستند به لحاظ معنوی ، فکری و ... ، در این جنگ روایت ها ، یک روایت قوی میتواند قدرت و امکانی بیافریند که لزوماً متکی به کمیتی با یک کیفیت خاص جمعیتی خواهد بود . 🔺این پاسخ های تحلیلی یک تصور از اینده محتمل است . پاسخ اول https://eitaa.com/ommat_Dream/1127 ✍️ مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 امتداد تفکری که یک قرن قبل، با نفی اصالتهای تاریخی و فرهنگی دست به تخریب بقیع زد را در این ویدئو ملاحظه بفرمایید. تفکری که از شهر، فقط کالبد و فن و تکنولوژی را می‌فهمد و هیچ فهمی از فرهنگ و هویت ندارد. شهری که در آن، رباتها نقش انسانها را بازی می‌کنند و انسانها نیز نه امکانی برای برقرای تعاملات و روابط انسانی دارند و نه اساسا در چنین شهر خالی از اصالتی، فهمی از اهمیت چنین روابطی می‌یابند. 🔹 شهری که در آن، هرچه هست فقط و فقط تکنولوژی است و تکنیکهای پیشرو و آوانگارد ساخت و ساز؛ اما به کلی خالی از هویت و اصالت و توجه به ابعاد انسانی شهر. شهر که نه، شرّی که در آن ماده و مادیت اصالت دارد و معنویت که هیچ، حتی از هویت هم هیچ نشانی نیست. آنهایی که نگاهشان به زندگی، فراتر از ابعاد صرفا مادی و فنیِ حیات انسانی باشد قطعا زندگی در چنین مکانی را برنخواهند تابید و فقط کسانی می‌توانند زیست در چنین جایی را ترجیح بدهند که "يَعْلَمُونَ ظاهِراً مِنَ الْحَياةِ الدُّنْيا: فقط ظاهری محسوس از زندگی دنیا را می‌شناسند" (روم/۷). @baladetayyeb
جلسه اول آینده مدرسه و شغل معلمی گفتگو با حجه الاسلام رفیعی طباطبایی.MP3
7.21M
✅گفتگو با حجه الاسلام رفیعی طباطبایی درباره آینده مدرسه و شغل معلمی 1️⃣ از 2️⃣ در طول سالهای اخیر و بخصوص از هنگامه کرونا، یکی از موضوعات مورد علاقه ام، مساله بود. اصلا توجه به همین موضوع بود که مساله و را برایم پررنگ کرد. پژوهش های من درباره آینده، تکیه به یافته هایم در دارد. یعنی به دنبال این هستم که تحولات دنیای مدرن را رصد کنم و در این از فرصت استفاده کنم و تنور نظریه اجتماعی را گرم تر کنم. دوست دیرین و از همکاران پژوهشی من در این سالها بوده است. موضوع او است و به می اندیشد. در این دو جلسه کوتاه یک مرور اجمالی بر پروژه او از زاویه تحولات مربوط به و schooling داشتیم. گفتگوی بسیار خوبی بود و به وجد آمدم! بحث را در نقطه اوج آن خاتمه دادم تا خودتان با او و همکارانش قرار گفتگو بگذارید و با پروژه شان آشنا شوید. 👇👇 🆔 https://eitaa.com/s_h_taba ⚠️نمی دانم که چرا میکروفن من پس از آغاز قسمت اول گفتگو قطع شد و باقی مشارکت های بنده در گفتگو از میکروفن جلوی آقای طباطبایی ضبط شده و من اصلا متوجه این موضوع نشده بودم، لذا متاسفانه این گفتگوی خوب، با کیفیت مناسبی ضبط نشده است. حیف و صد حیف. تلاش کردم که کیفیت فایل را ارتقاء دهم و حاصل این شده است که می بینید! لینک جلسه دوم گفتگو 🆔 @social_theory
جلسه دوم آینده مدرسه و شغل معلمی حجه الاسلام طباطبایی.MP3
7.93M
✅گفتگو با حجه الاسلام رفیعی طباطبایی درباره آینده مدرسه و شغل معلمی 2️⃣ از 2️⃣ در طول سالهای اخیر و بخصوص از هنگامه کرونا، یکی از موضوعات مورد علاقه ام، مساله بود. اصلا توجه به همین موضوع بود که مساله و را برایم پررنگ کرد. پژوهش های من درباره آینده، تکیه به یافته هایم در دارد. یعنی به دنبال این هستم که تحولات دنیای مدرن را رصد کنم و در این از فرصت استفاده کنم و تنور نظریه اجتماعی را گرم تر کنم. دوست دیرین و از همکاران پژوهشی من در این سالها بوده است. موضوع او است و به می اندیشد. در این دو جلسه کوتاه یک مرور اجمالی بر پروژه او از زاویه تحولات مربوط به و schooling داشتیم. گفتگوی بسیار خوبی بود و به وجد آمدم! بحث را در نقطه اوج آن خاتمه دادم تا خودتان با او و همکارانش قرار گفتگو بگذارید و با پروژه شان آشنا شوید. 👇👇 🆔 https://eitaa.com/s_h_taba ⚠️نمی دانم که چرا میکروفن من پس از آغاز قسمت اول گفتگو قطع شد و باقی مشارکت های بنده در گفتگو از میکروفن جلوی آقای طباطبایی ضبط شده و من اصلا متوجه این موضوع نشده بودم، لذا متاسفانه این گفتگوی خوب، با کیفیت مناسبی ضبط نشده است. حیف و صد حیف. تلاش کردم که کیفیت فایل را ارتقاء دهم و حاصل این شده است که می بینید! لینک جلسه اول گفتگو 🆔 @social_theory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 طاغوت هنوز در ادارات ما هست/ بروکراسی غلط بالا به پایین را باید کنار بزنیم.‌ روح‌الله ایزدخواه، نماینده مجلس در برنامه بررسی «توسعۀ منطقه‌ای» : 🔸مطالبه فعالان و نخبگان از مجلس و دولت، باید این باشد که دست مردم را باز کنند و موانع حضور مردم را بردارند. 🔸همه منتظرند تا یک نفر در فلان دفتر سازمان برنامه و بودجه تصمیم بگیرد یک کار بشود یا نشود. این بروکراسی، طاغوتی است. 🔸اوایل انقلاب، امام فرمود طاغوت هنوز در ادارات ما هست و منظور ایشان همان بروکراسی حاکم بر ادارات بود. @dr_izadkhah
هدایت شده از بیداری ملت
🔹آقای رییسی عزیز نگذارید آن سیاه چادر عشایر به موزه برود!!! اسکان عشایر،مهاجرت به شهر،قرق بی حساب وکتاب،ترویج بومرگردی بجای دامداری سنتی فرهنگ بومی عشایر را تضعیف خواهد کرد @sadaghe_sabz
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رویای صادقه آقای شهردار و سفارش حاج قاسم به ایشان در عالم رویا! @baladetayyeb
دوستی گفت ای عاقل بنگر «افزایش سن بازنشستگی» دست پخت کدامین طایفه است . من نیز نظر کردم و بدیدم بازنشستگی دستپخت آن شهریاریست که آدمی را به استخدام گرفت و بر سرنوشت او چیره گشت ! ✍️مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream