eitaa logo
رویای امت
339 دنبال‌کننده
578 عکس
365 ویدیو
7 فایل
ارتباط با من @Akhlaghim
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖥آن‌چه از اقتصاد ایران و جهان نمیدانیم! 🔷چرا واژگان «جهان سوم» و «در حال توسعه» در ادبیات ما رایج شد؟ 🔶اگر انقلاب نمیشد و حکومت پهلوی ادامه پیدا میکرد در چه وضعیتی قرار داشتیم؟! 🎙سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از زیست شهر نوین مولّد
اشتغال اختصاصی پایدار در زیست شهر مولّد آنچه در این مطلب خدمت شما مخاطبین گرامی تقدیم می‌گردد، توضیح مختصری پیرامون چرایی لزوم توجه به بحث اشتغال و خصوصا اشتغال اختصاصی پایدار در طرح زیست شهر مولّد است. در این مطلب اشاره مختصری نیز به مبانی نظری رویکر زیست شهر مولّد به موضوع اشتغال شده است. https://zistshahr.com/3238 https://zistshahr.com/3238 https://zistshahr.com/3238 زیست شهر مولد @zistshahr
6.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶 ما در معماری هیچ چیز به جهان ارائه نکردیم! «ما معمار نداریم توهم معمار بودن داریم!» 🔸 بارها و بارها دلسوزانه به جامعه معماری گفته شد که با نگاه به غرب و وادادگی به جایی نخواهید رسید! 🔸 بارها گفته شد که نقطه عطف شکست معماری ما از زمان قاجار بوده! یعنی زمانی که غربزدگی و وادادگی رویکرد کشور شد! 🔸 باشد! صد سال گذشت و بالاخره متوجه شدید با این رویکرد کار به جایی نخواهید برد! حال باید چه کرد؟! 🔸 بله با این رویکرد هیچگاه نمیتوان موفق بود!راهکار شکست این رویکرد و بازگشت به هویت ایرانی و اسلامی‌مان است! 🔸 تغییر رویکرد وادادگی به رویکرد هویتی؛ برای رسیدن مجدد ایرانمان به اوج شکوفایی تمدن سازی در معماری و شهرسازی... 💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari
مدرسه تفکر و نوآوری نگاه با مشارکت اندیشکده زیست‌شهر و پژوهشکده شهید صدر برگزار می‌کند: 🔻دوره‌ فشرده‌ی معرفی‌ایده .........زیست‌شهرهای نوینِ مولِّد......... تعدادجلسات: ۸ جلسه ۵۰ دقیقه‌ای زمان برگزاری: چهارشنبه و پنج‌شنبه‌ (۱۰ و ۱۱ اسفندماه) ساعت ۱۴ الی ۱۸ شیوه برگزاری: حضوری و مجازی() قم، بلوار الغدیر، کوچه ۱۰، ساختمان مفید، طبقه ۴ : 💎اعطای گواهی پایان دوره از طرف پژوهشکده شهیدصدر، وابسته به دانشگاه امام حسین(ع) 💎راهبری و توانمندسازی شرکت‌کنندکان جهت کنشگری فعال و جهت‌مند در حوزه مسکن و شهرسازی 🎴ثبت‌نام از طریق: http://www.negahschool.ir/product/zist-shahr/ جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۹۹۰۷۶۲۹۸۸۲ در و در ارتباط باشید. ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌ تفکرونوآوری‌ نگاه 🔰 @sch_negah 🌐http://schoolnegah.ir
تنها راه متصور برای برگرداندن ارزش پول ملی در کوتاه مدت ، جمع کردن بازار ازاد ارز است. تنها دارنده ، فروشنده و خریدار ارز باید دولت باشد و تایین کننده قیمت ان ، هرگونه خرید و فروش ارز باید غیر قانونی اعلام شود ، با قیمت تایین شده از صادر کننده خریداری و به وارد کننده با رصد کامل بفروشد و همچنین ارز مسافرتی ، هرگونه خرید و فروش ازاد ارز جرم انگاری شده و برخورد شدید صورت بگیرد . تا وقتی ارز در یک بازار دلالی تایین قیمت میشود و دولت به جای بازیگر بودن بازیچه این بازار میشود و قیمت تایین شده در ان را مبنا قرار میدهد وضع همین است ، چگونه و با چه منطقی اجازه می دهید چند دلال در کف خیابان برای یک کشور نرخ ارز تایین و سپس با ارزش پول ملی بازی کنند . البته که اقدامات دیگری هم باید انجام بدهد مانند دست برداشتن از گرانسازی ، جهانی سازی قیمت ها و توهم یارانه پنهان و همچنین کنترل و حذف بانک های خصوصی ... . بعد از ثبات قیمت ارز و بازگشتن ارامش به اقتصاد میشود با حذف صفر های ریال ارزش اسمی انرا بالا برد تا در مقایسه ارزش پول ها، عوام احساس حقارت نکند . ✍️مهدی اخلاقی @roeyaomat
هدایت شده از وحید یامین پور
🔸️نسبت ما با انسانها از جنس نسبت ما با اشیاء نیست. نسبت ما با اشیاء برای دستیازی یا تولید و مصرف است ولی اهتمام ما به انسان از جنس "دلواپسی" (solicitude) است. یعنی به انسان‌ها کمک کنیم به امکان‌های خویشتن برسند، آنها را برای خود نخواهیم. در حالیکه انسان با انسانها هم نسبتی غیرانسانی برقرار می‌کند و گویا می‌خواهد آنها را تملک کند یا از آنها متمتع بشود. این خاصیت تفکر تکنیکی است. انسانها شیء نیستند بلکه به تعبیر هایدگر هم-دازاین اند. او شکل اهتمام به یک انسان را "دلواپسی" می‌نامد. پ ن: solicitude یا fursorge(آلمانی) را "دگرپروایی" هم ترجمه کرده‌اند. 🆔️ @yaminpour
هدایت شده از زیست شهر نوین مولّد
کشاورزی معیشتی در منزل یکی از جذابترین بخش های خانه های وسیع در زیست شهر مولّد، حیاط وسیعی است که طبق طراحی ها بخشی از آن به کشاورزی خانگی و معیشتی اختصاص یافته است. در این مطلب از زبان دکتر جهانبخش با این بخش از خانه های زیست شهر آشنا میشید لینک مطلب: https://zistshahr.com/3262 https://zistshahr.com/3262 https://zistshahr.com/3262 زیست شهر مولّد @zistshahr
این گوساله خدای موسی نیست. قسمت دوم (قرض الحسنه یا قرض السیئه) 👇👇👇 @roeyaomat
رویای امت
این گوساله خدای موسی نیست. قسمت دوم (قرض الحسنه یا قرض السیئه)
🔺این گوساله خدای موسی نیست. 💢کلاس بازار بود برای دریافت پروانه کسب ... حاج اقا از این میگفت که چگونه وام حلال و بدون از بانک بگیرید که به حرام نیفتید ... یک مدلش قرض الحسنه است با کار مزد 4٪ که ... یک نحو آن این است که وقتی وام را برای خرید خانه ، خودرو ، لوازم خانگی و ... در خواست میکنید ، باید حتما با آن پول همان چیزی که عنوان کردید خریداری شود دوما به میزانی که میدهد باید به بانک فروخته شود و دوباره با قیمتی بالاتر که معادل سود در نظر گرفته شده باشد از بانک به صورت نسیه خریداری شود ... هرچه صدا ها بلند شد که حاج آقا اینکه صوری و کلاه شرعیه، اصلا اجرا نمیشود و یا امکان اجرایش وجود ندارد . حاج اقا ارجاع داد به اینکه شما چکار دارید در مقابل شرع شما چشم بگویید و انجام دهید حلال میشود ، شما حجت شرعی دارید ... نمیدانم تاکی باید جنازه گندیده بانک را اینگونه تطهیر کرد و با این ادبیات با مردم و مسئله مواجه شد . اصلا نمیدانم چگونه وام بانکی را با قرض الحسنه یک کاسه کرد و سود را کارمزد نامید و کارمزد را چگونه درصدی محاسبه کرد ... اما قرض الحسنه این حکم بلندمرتبه اسلام جهت و بُرداری دارد که وام دقیقا در جهت خلاف آن است جدای از مقدار سود آن حتی با سود صفر درصد! بُردار قرض الحسنه ، جهت آن از طبقه برخوردار به سمت طبقه کمتر برخوردار است که منابع مالی و امکان رشد را از برخوردارها به سمت مستضعف ها و نیازمندان سرازیر میکند و به میزان گردش قرض الحسنه در جامعه مسلمین قدرت خرید و کنش اقتصادی از طبقه برخوردار کاسته و بر طبقه پایین افزوده و انتقال داده میشود به روایت تصویر میشود شبیه ترازوی قپونی ، که و تعادل به ارمغان می آورد و امکان شکوفایی برای همه ... اما در وام بانکی عکس این پروسه اتفاق می افتد سپرده های کوچک تجمیع و تبدیل به پول پرقدرت در دست قارون ها میشود تا نه تنها دارای ثروتمندان محدود نشوند بلکه امکان ضریب مالی بیشتر و قدرتی افزونتر برای مکیدن شیره طبقه محروم داشته باشد و انحصار ایجاد کند . 👌 وجه دیگرش آن است که قرض الحسنه در روابط فردی بر کرامت و فضیلت و حس شکرگزاری قرض دهنده افزوده و کرامت قرض گیرنده حفظ و همچنین روابط اجتماعی تقویت میشود . حتی نحوه مصرف الحسنه متفاوت است چرا که کسی برای زیاده خواهی به دنبال قرض نبوده اما در سیستم بانکی جز مواردی اندک آنهم بافشار دولت وام برای تکاثر و مصرف زدگی داده میشود . در قرض الحسنه اصالت بر کرامت ، فضیلت افراد بنا شده که انها را مستحق دریافت قرض میکند و روحیات انسانی و اخلاقی را بهینه میکند اما در نوع بانکی اصالت با سرمایه است بانک به میزان اعتبار عدد حساب و سرمایه اعتبار میدهد نه به نسبت نیاز و تعهد و امتیازت شخصیتی و فضیلت های اخلاقی متقاضی . وام و قرض الحسنه دو گونه عمل میکنند و دوکارکرد دارند متضاد هم ، یکی قرض الحسنه است و یکی قرض السیئه. این گوساله خدای موسی نیست ، همین . ✍️ مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream