eitaa logo
رویای امت
332 دنبال‌کننده
572 عکس
362 ویدیو
7 فایل
ارتباط با من @Akhlaghim
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کمبود کارگر داریم، با وجود اسنپ و تپسی کسی جذب کارخانه‌ها و کار تولیدی نمی‌شود! ✍️ پا نوشت : صدای قارون ها و اربابان برده خوار بلند شده از کمبود کارگر که نه ، حمال بی مزد و مواجب ! فکر میکنم اربابان گذشته بیشتر از حقوقی که شما به کارگر میدهید خرج بردگانشان میکردند ، ببینید کار به کجا رسیده کارکردن در اسنپ انتخاب بهتریست از کارکردن در کارخانه های اقایون ... دولت نقش پر رنگی در این ظلم به طبقات پایین جامعه دارد ... ببخشید که عنوان طبقه به کار میبرم ، جامعه ای که طبقه دارد و مردم در طبقات و دهک ها تعریف میشوند ، اسلامی که هیچ به قول شهید بهشتی لجن است لجن . انسانی که در کارخانه مانند ربات از خود اختیاری ندارد ، با ساعت کار میکند نه باجان و قلب ، کرامت اولین چیزیست که از بین میرود و به دنبال ان خلاقیت و البته اخلاق و روحیه . روزی نیست که صاحب کارخانه مورد حقد ، حسد ، حسرت ، ناسزا و نفرین کارگران قرار نگیرد ... صاحب کارخانه ای(زالو) که نماد بی عدالتیست و هرروز جلوی چشم کارگر(صاحب کار و تولید) رژه میرود و با بی زبانی میگوید موفق منم ، صاحب شرافت منم ، صاحب عزت منم ، ممنون من باش که رزاق منم و تو هیچی نیستی جز یک کودن که فقط لایق ترحمی ... چه رابطه زشتی و چه ظلم عظیمی ... دولت هم در خدمت انهاست اعتبارات هم ، حمایت ها هم ، تشویق ها هم مربوط به انهاست تا رزاق باشند چه رزاقین زشتی در بهشت های کارگر ساخته زندگی میکنند و خبر از جهنم خودساخته ندارند ..‌. . ظهر الفساد فی البر ‌... اللهم عجل لولیک فرج ... ✍️ مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
هدایت شده از پرفسور مسعود درخشان
1680557504_اصلاحات ساختاري در نظام بانكي كشور- دوشنبه 14 فروردين.pdf
83.3K
متن کامل یادداشت پرفسور درخشان با عنوان "اصلاحات ساختاری در نظام بانکی" 💠 @profderakhshan
ما دلمان برای چه کسی میسوزد ؟ گزارشگر در بخش خبری ۲۰۳۰ موفقیت جوان قزوینی در تولید ظروف مسی را گزارش میکند و البته فروش موفقش و همچنین اشتغالزایی برای چندین نفر ... او که روزی فقط لیوان تولید میکرده و انرا هم به زور میفروخته و بسیاری از اعمال ان مانند پرداخت و ... را به دلیل نبود دستگاه مربوطه در جای دیگری انجام میداده اما الان هم انواع ظروف را تولید می کند و هم کارگاهش مجهز شده ، فروش و سود خوبی هم دارد، طوری که به قول خودش بازار قزوین و حتی چند جای دیگر را در دست گرفته ... در قسمت اخر گزارش که جوان صنعتگر قصه ما خواسته هایش را مطرح میکند ، اینچنین عنوان میکند که اگر دولت به او تسهیلات بدهد او میتواند کارگاهش را بزرگتر و تولیدش را بیشتر کند و ارزو دارد روزی صد نفر در کارگاه که نه در کارخانه اش مشغول به کار شوند . گزارش تمام میشود و ما هم پای گیرنده تلویزیون در دلمان امیدواریم دولت به او توجه کند و انگونه که جوان خواسته بشود ... راستی چرا ؟؟؟ چرا حاکمیت باید برای کسی که کار و کاسبیه خوبی دارد ، سود خوبی دارد و موفق است ثروت از هیچ بیافریند ؟ او اکنون جوان ثروتمندیست چرا ثروت بر ثروتش بیفزاییم ؟ او تولید کننده خوبیست چرا تولید کننده را به انحصار گر تبدیل کنیم ؟ چرا قدرت رقابت را با دادن پول بی رنج و ساختن یک جوجه غول از او ، از دیگران بگیریم ؟ اصلاً چرا صد نفر برای او کار کنند ، چرا ان صد نفر برای خودشان کار نکنند ؟ چرا پول را به ضعیف تر ها ندهیم تا بازار به تعادل برسد ؟ راستی فقرا و محرومین و گرسنگان بیشتر در اولویت نیستند ، قران در مورد صدقه ، قرض و انفاق چه میگوید؟ چرا بردار ما خلاف جهت قران است ؟ ✍️ مهدی اخلاقی @roeyaomat
هدایت شده از عسل معروف 🐝🍯
24.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آقای برزش آبادی از ظرفیت‌های روی زمین مانده در کشور می‌گوید .. ۱۵/۱/۱۴۰۲
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
💬پوشش، یکی از لبه‌های تیز درگیری تمدنی است ✅ @Rajanews
✅ هشدار مقام معظم رهبری نسبت به دلاری شدن هزینه تولید 🔻 رهبر انقلاب، امروز در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام: ✳️ از این شرکتهای بزرگ این‌جوری ما داریم تعدادی، شرکت بزرگ، پر درآمد با مواد اولیه‌ی داخلی این قیمت محصول خودش را با دلار تلگرامی، همین دلارهای جعلی، این قیمتهای جعلی دلار که هدایت میشود از طرف دشمن، با او تطبیق میکند. چرا؟ ⁉️چرا شما به دلار حاکمیت میدهید؟ چرا برای ریال رقیب را تقویت میکنید؟ یکی از وظائف عمده‌ی ما این است که ما رقیب ریال را تقویت نکنیم در داخل. 🔹 یکی از گرفتاری‌های کشور ما مسئله‌ی آویزان شدن به دلار است، در بخشهای مختلف اقتصاد ما. گفتم من در مشهد؛ بعضی از کشورها خودشان را از دلار جدا کردند و معاملاتشان را از طریق دیگری، حتی از سوئیفت اینها را خارج کرده بودند، اینها ارتباطاتشان را با سوئیفت هم قطع کردند، آنها قطع کرده بودند، اینها هم قطع کردند، وضعشان بهتر شد. کشورهایی هستند الان که وضعشان بهتر شد. ۱۴۰۲/۱/۱۵ ✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
هدایت شده از جهانِ پساکرونا
✅ علی سعیدی، عضو هیات‌علمی گروه اقتصاد دانشگاه قم: 💢 ما اقتصاد دانش‌بنیان را در چهارچوب اقتصاد اسلامی و در یک ارتباط سیستمی تعریف می‌کنیم. اگر هر کدام از اجزا را حذف کنید اقتصاد دانش‌بنیان بی‌خاصیت می‌شود. بدین‌ترتیب، الگوی توزیع درآمد و ثروت تغییر می‌کند و دراختیار مالک پلتفرم که البته از پشتیبانی اقتصادسیاسی لازم برخوردار باشد، قرار می‌گیرد. بنابراین این نحوه ورود فناوری نمی‌تواند اهداف اقتصاد اسلامی در گسترش عدالت و توزیع عادلانه امکانات و فرصت‌ها و ثروت‌ها را فراهم سازد. 💢 این‌که ما تاکید می‌کنیم اقتصاد اسلامی از توزیع اولیه شروع می‌کند به این دلیل است که هیچ‌وقت اجازه ندهیم نهاد و شرکت بالاسری که صاحب پلتفرم است به وجود بیاید. در نگاه اقتصاد اسلامی، پلتفرم‌ها نباید مالکیت خصوصی داشته باشند بلکه مالکیت آنها یا باید به‌صورت تعاونی باشد یعنی همان استفاده‌کنندگان از پلتفرم به نحو مشاع مالک پلتفرم هم باشند، یا باید خود پلتفرم تحت مالکیت عمومی قرار بگیرد یا در سطحی متعالی‌تر، در قالب وقف باشد. 💢 تا این اتفاق نیفتد، پلتفرم‌ها صرفا واسطه‌های متکثر و متعدد را حذف و تمام منافع را در اختیار مالک پلتفرم قرار می‌دهد و بدین‌ترتیب، ظرفیت‌های مردمی را در جهت منافع سرمایه‌داری به خدمت می‌گیرد. باید روی این نکته دقت شود و اصل پلتفرم نباید مالکیت شخصی داشته باشد و نباید کسی از اصل پلتفرم سود شخصی کسب کند. 📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=30087 📌جهانِ پساکرونا👇 https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
سرمایه داری ، تطورات ان و نسبت ما 👇👇👇 @roeyaomat
رویای امت
سرمایه داری ، تطورات ان و نسبت ما 👇👇👇 @roeyaomat
سرمایه داری ، تطورات ان و نسبت ما سرمایه داری مفهوم محوری اقتصاد در دنیای مدرن است گرچه اشکال مختلفی را به خود گرفته ، اما اگر ساده ترین تعریف را بخواهیم بکار بگیریم تا متوجه شویم که چگونه انواع مکاتب اقتصادی مرسوم و منسوخ دوران معاصر همگی ذیل سرمایه داری تعریف میشوند ، ان را این اطور توضیح میدهیم که هرجا تولید کالا و توزیع یا ارائه خدمات به صورت عمده و متمرکز انجام میگیرد و همین طور منابع مالی به صورت متمرکز در دست عده ای قرار دارد به ان سرمایه داری میگوییم در این تعریف حتی کمونیسم هم نوعی سرمایه داری دولتیست . سرمایه داری ابتدا تجاری بود که با استعمار و استثمار شرق توسط غرب اغاز شد در ادامه به سرمایه داری تولیدی رسید و اکنون در وحشی ترین نوع خود قرار دارد که از ان به عنوان نئولیبرالیسم یاد میشود و البته همراه با مالی سازی اقتصاد هم بوده گرچه این همانی بین این دو را شاید نتوان پذیرفت اما همزمانی و همپوشانی قطعا بوده ... منظور نگارنده از این سطور چیست ؟!، این دو نوع سرمایه داری متاخر (تجاری و مالی) دو نوع کارکرد دارد ، سرمایه داری تولیدی الگوی قدرت زاست (البته نه لزوما برای مردم بلکه برای سرمایه داران و حکومت) و سرمایه داری مالی که قدرت سوز و غارتگر است ! سرمایه داری تولیدی که همراه با رشد اقتصادی ، استقلال و البته همراه با اثر گذاری در عرصه های جهانیست چه اقتصادی و چه سیاسی ، در این مدل از سرمایه داری گرچه معمولا دولت خودش تولید کننده نیست اما دخالت و حمایت و کنترل شدیدی در اقتصاد دارد . اما در نوع دوم ان یعنی سرمایه داری مالی (نئولیبرالیسم) دولت کنترل ها و نظارت ها را آرام آرام برداشته و به رها سازی و عدم کنترل اقتصاد میپردازد ، طبیعیست که الگوی قبلی اقتصاد یعنی سرمایه داری تجاری و تولیدی هم خودش منشع نابرابری بوده و ما با تمرکز منابع مالی و ... در دست یک عده طرفیم که با برداشتن محدودیت ها ما با رونق بازار های سوداگرانه و سفته بازانه مواجه خواهیم بود که سود بالاتر و ریسک و زحمت کمتری دارد، و همین عامل سقوط تدریجی تولید و به طبع ان قدرت اقتصادی و سیاسی دولت خواهد شد و حقیقتا این نوع از سرمایه داری را باید تئوری غارت نامید . نگاه به تطور اقتصادی در دو قدرت اقتصادی در چند دهه گذشته نیز همین را نشان میدهد ، روزی که امریکا دوران شکوفایی خودش را طی میکرد اقتصادش از الگوی اول پیروی میکرد و امروز که دوران افول و سقوط خودش را طی میکند واضح است که از کدام الگو پیروی میکند . یا در این طرف جهان چین از الگوی سرمایه داری تولیدی با نظارت و دخالت شدید دولت به پیش می رود . ما کجای قصه هستیم ، ما که همیشه قطب نمای اقتصادی و علمیمان روی غرب و خصوصا امریکا تنظیم بوده باید تا اینجا مشخص باشد که از کدام الگو و چه تئوری های اقتصادی پبروی میکنیم و مبنای سیاست گذاری هایمان قرار می دهیم . گرچه الگوی مطلوب ما هیچکدام از این دو نیست ، ما به دنبال مردمی کردن اقتصاد هستیم و نقش دولت را هم در سامان دادن به ان پر رنگ میدانیم اما اگر مجبور به انتخاب بین دوحالت فوق باشیم الگوی اول با وجود مضرات و اشکالات فراوان حداقل فوایدی هم دارد اما دومی قطعا مارا به نابودی خواهد کشاند . ✍️مهدی اخلاقی @roeyaomat
غرور، هویت و نماد شهری 👇👇👇 @roeyaomat
هویت و نماد شهری ایجاد احساس غرور ملی، هویت سازی برای یک شهر و ایجاد یک نماد شهری و برندینگ شهری، از جمله دلایلیست که برای ساخت آسمانخراش ها عنوان میشود. اگرچه بسیاری از این آسمان‌خراش‌ها، پس از اتمام پروژه، به نماد شهر بدل می‌شوند؛ اما نماد شدن یک آسمان‌خراش پس از چند دهه امکان‌ پذیر است. البته اینجا یک پرسش، موضوعیت دارد؟ آیا ساخت یک برج 828 متری (برج خلیفه) تنها روش هویت ‌سازی است؟ بسیاری از نمادهای شهری ارتفاع زیادی ندارند. اوپرای سیدنی، کلیسای سن پیتر، مجسمه آزادی منهتن، آکروپولیس آتن و … در غرب و مساجد جامع و عالی قاپو و از همه مهمتر میدان نقش جهان، نمادهایی جهانی و کم ارتفاع هستند که غالبا هویت‌ بخش و غرورآفرین نیز هستند. بهتر است بدانیم که کشورهایی که به لحاظ عقبه فرهنگی و تمدنی، ضعیف هستند، برای نمادسازی و هویت‌سازی، به شیوه‌هایی این چنینی روی می آورند. با ادله بالا اثبات میشود که ساخت برج میلاد تهران نیز، توجیه منطقی ندارد. دانستنش خالی از لطف نیست که برج شارد در لندن به عنوان بلندترین برج اروپا، در رتبه 56 دنیا قرار دارد و این به معنای انصراف اروپا از شرکت در این مسابقه است. آمریکایی که تمدن ارشد جهان مدرن خوانده می‌شود، و تا سال 1980 همه صد برج برتر جهان را در خود داشت؛ در سال 2012 این عدد به 24 برج رسیده است و در شهرسازی خود، به ویلاسازی‌های یک طبقه روی آورده است و این یعنی یک توبه تاریخی! پ ن : برج میلاد در زمان شهردار قبل از اقای قالیباف در 10 سال 50 درصد پیشرفت داشت اما جناب قالیباف در دو سال 50 درصد بقیه را با مدیریت جهادی به پایان رساند. اما کسی نپرسید چرا بسازیم؟ جهادگر تکنوکرات مانند خودرو پر سرعتیست که خلاف جهت حرکت میکند. کاربرد مخابراتی که برای برج میلاد ذکر میشود حماقت بودن این ایده را بیشتر عیان میکند ، یک دکل هم همین کار را میکند همچنین کاربرد توریستی که برای ان بیان میشوذ نیز غیر قابل قبول چراکه اولاً راهکار های جایگزین بسیار کم هزینه تری وجود دارد که در ضمنش میتوان فرهنگ ایرانی اسلامی را هم انتقال داد الگویی که انتخاب دیگر و جایگزین را از توریست میگیرد اما برای دیدن برج های مدرن دوبی و دیگر کشورهای عربی انتخاب بهتری هستند کما اینکه هر جای دیگری میتواند انرا داشته باشد اما معماری ایرانی اسلامی هویتیست که قابل کپی کردن نیست و امکان رقابت دیگری وجود ندارد. پ ن ۲ : چشم انداز شهردار جهادی امروز ما اقای زاکانی کجاست ؟! ✍️ مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
📕 آن چه مالی سازی از اقتصاد جهان ربود نویسنده: گریس بلاکلی سرپرست مترجمان: احمد سیف ناشر: چرخ (چشمه) گریس بلاکلی فارغ‌التحصیل رشته فلسفه، سیاست و اقتصاد (PPE) دانشگاه آکسفورد، تحلیلگر اقتصادی، ژورنالیست، نویسنده و پژوهشگر مؤسسه تحقیقات سیاست عمومی (IPPR) است. این کتاب در سال ٢٠١٩ با نام «دزدیده شده: چگونه جهان را از مالی شدن نجات دهیم» منتشر شد که نشر چرخ آن را با عنوان «آن‌چه مالی‌سازی از اقتصاد جهان ربود» به چاپ رسانده است. در این کتاب میخوانیم که الگوی رشد مالی‌سالار برجسته‌ترین بیان منطق سرمایه‌داری است. مالکان سرمایه می‌توانند سود ببرند بدون تولید چیزی که دارای ارزش است. آن‌ها سرمایه‌ خود را به دیگر عوامل اقتصادی وام می‌دهند و وام‌گیرندگان هم بخشی از درآمدهای آتی خود را به سرمایه‌داران مالی می‌پردازند که در واقع میزان رشد اقتصادی را کاهش می‌دهد. هزینه‌ این الگوی اقتصادی هم چیزی نیست جز رشد وحشتناک بدهی بخش خصوصی و میزان مصرف غیرپایدار منابع که به گردن نسل‌های آینده می‌افتد. اگر منطق سرمایه‌داری ارزش امروز را از مردم و سیاره‌ زمین بمکد، اما منطق رشد مالی‌سالار ارزش امروز و فردا را از مردم و سیاره‌ زمین می‌مکد تا زمانی که آینده را هم تاراج کند. 🆔 @SSL_Qasd