eitaa logo
رویای امت
332 دنبال‌کننده
579 عکس
364 ویدیو
7 فایل
ارتباط با من @Akhlaghim
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از علم دینی
📢 طرح فکریِ «آیت‌الله مصباح یزدی» و ‌«استاد سید منیرالدین حسینی‌ الهاشمی» باید هم‌افزا شوند. 💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری: ◀️ آن دو شخصیتی که پا به عرصه «انقلاب فرهنگی» گذاشتند و این پروژه را تا آخر عمرشان به‌صورت جدی دنبال کردند، یکی مرحوم «آیت‌الله مصباح یزدی» و دیگری مرحوم «استاد سید منیرالدین حسینی شیرازی» بودند. غیر از این دو اندیشمند، کس دیگری را که به این صحنه ورود کرده باشد و استوار تا آخر ایستاده باشد و کار را جلو برده باشد، من نمی‌شناسم. این دو بزرگوار حقیقتاً عمر خودشان و امکانات خودشان و آبروی اجتماعی خودشان و هر چه داشتند را برای پیشبرد کار وسط آوردند. ◀️ این دو شخصیت، دو شکل کار را دنبال می‌کردند که هر دو برای پیشبرد انقلاب اسلامی لازم بود؛ حضرت استاد مصباح یک مسیری را جلو بردند و یک‌دسته علوم انسانی را موضوع دقت قرار دادند و نرم‌افزارهایی تولید کردند و طرح‌هایی مثل طرح ولایت را طراحی کردند که یکی از طرح‌های مؤثر اجتماعی ایشان بود. استاد حسینی هم یک نرم‌افزار اساسی برای گسترش عقلانیت دینی در جامعه، برای اینکه تمام عقلانیت اجتماعی بر محور دین و فرهنگ دین رشد کند، تهیه کردند. ◀️ این دو کار می‌تواند با هم هم‌افزا باشد و به همدیگر در ادامه راه کمک کند. البته این کار احتیاج به یک بصیرت و هوشیاری دارد. ◀️ البته اکنون در مرحله‌ای قرار داریم که باید نیروهای آتش به اختیار بیایند و این دو طرح را دریافت کنند و بسط بدهند. این مرحله، مرحله‌ای نیست که بشود این دو طرح را با ده نفر یا کمتر و بیشتر و یا با تأسیس یک مرکز، جلو برد. (اسفند ۱۴‌۰۰) 🆔 @elmedeeni
هدایت شده از حوزه انقلابی
15.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 خانه ویلائی(دار واسعه) از حیث قیمت ارزانتر از آپارتمان تمام می شود. (بخشی از مناظره دیشب در شبکه خبر یک شنبه ۴ دی ۱۴۰۱) ❓خانه ویلائی علاوه بر مزیت اقتصادی، در حوزه تربیت، تفریح خانگی، صله رحم، کاهش تولید زباله، کاهش دما در فصل گرم، اقتصاد مقاومتی و... دارای مزیت است! 🌹 حوزه انقلابی ╭┅───────────┅╮ 🕌 eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da ╰┅───────────┅╯
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
داستان کوتاه i-no بخورید| حسین عباسی‌فر فرض کنید شما مدیر یک شرکت عمرانی هستید. اینکه چطور مدیر شده‌اید بماند! حقوق شما 30 میلیون تومان است و حقوق کارمندان شما 6 میلیون تومان. از امکانات رفاهی مانند خودرو و ... نیز صرفنظر می‌کنیم. ظاهر قصه این است که تفاوت شما و کارمندتان، 5 برابر است. اما این شروع ماجراست! در مرحله بعد شما و کارمندانتان با دو اقدام مواجهید: 1. هزینه 2. پس انداز کارمندان تمام حقوقشان صرف اجاره مسکن و مصارف ضروری زندگی می شود و همان مبلغ ناچیز در بانک است! اما شما چطور؟ احتمالا شما صاحب مسکن هستید و اگر نباشید به بانک می روید برای گرفتن وام. رئیس بانک با دیدن شما از جای خود بلند شده و با دیدن فیش حقوقی‌تان خودکارش را برمی‌دارد و هرجایی که لازم است را امضا می‌کند. شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن صاحب مسکن شده‌اید بدون آنکه از قبل پس انداز کرده باشید! اکنون شما یک خانه دارید به ارزش 1 میلیارد تومان و به جای پرداخت ماهانه 10 میلیون تومان اجاره، ماهانه 10 میلیون تومان قسط می دهید. این یعنی اختلاف شما با کارمندتان از 5 برابر تبدیل شد به 200 برابر. اما این تازه شروع ماجراست! حالا شما یک وثیقه یک میلیاردی و یک فیش 20 میلیونی دارید. این مرتبه با آقازاده به بانک می روید تا ضامن او شوید برای گرفتن تسهیلات. مدیر بانک خودکارش را در می‌آورد و بعد از امضاء اسناد، شماره خودش را روی برگه کاغذی می‌نویسد و شما را برای صرف شام به منزلشان دعوت می‌کند. آقازاده به برکت پول شما در بهترین مدرسه و دانشگاه درس خوانده است و اکنون در یک شرکت خصوصی تبلیغاتی، مدیرعامل شرکت است. (شب-داخلی-دور میز شام) مدیربانک دختری زیبا دارد که در حال اتمام دوره تخصص پزشکی است و به زودی مجوز نظام پزشکی اش را خواهد گرفت. با آنکه خواستگاران زیادی از اقشار مختلف دارد، تنها به دلیل طبقه اجتماعی و تراز مالی شما به پسر شما بله می‌گوید. از پیوند این دو خانواده فرزندی به دنیا می‌آید که هنگام تولد، اختلاف طبقاتی‌اش با فرزندِ کارمندان شما صدها برابر است. قیمت خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنید به دلیل انجام یک پروژه عمرانی توسط شهرداری 10 میلیارد تومان شده است و با گرفتن تسهیلات متعدد چند واحد آپارتمان نیز خریده‌اید. فرزندتان علاوه بر مدیریت شرکت تبلیغاتی‌اش در حوزه تجارت نیز مشغول است. او لوازم پزشکی و خودرو وارد و فرش دستباف صادر می‌کند. شما عضو اتاق بازرگانی شده‌اید و در حال نامزد شدن برای نمایندگی مجلسید. کارمندان شما از شما درخواست وام می‌کنند. شما از طریق پدرخانم آقازاده‌تان شرایط دریافت تسهیلات را برای آنها فراهم می‌کنید. کارمندان برای پرداخت اقساط دچار مشکل می‌شوند و شما به آنها پیشنهاد برپایی دارِ قالی و یا گرفتن تسهیلات خوداشتغالی در منزل برای همسرانشان را می‌دهید قالی دستباف ابریشم که در یک سال بافته می‌شود، از آنها به مبلغ 50 میلیون تومان خریده شده و در یک روز به مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان در امارات به فروش می‌رسد فرزند یکی از کارمندان دچار بیماری شدیدی شده و برای درمان به بیمارستانی که عروس شما در آن مدیر است مراجعه می‌کند هزینه آنقدر بالاست که پشیمان می‌شود و به بیمارستان دولتی می‌رود. عمل او در بیمارستان دولتی با مشکل مواجه شده و معلول می‌شود شما نماینده مجلس شده‌اید و در مجلس طرح خصوصی‌سازی بیمارستان‌های دولتی را پیگیری می‌کنید عروس شما در برنامه سیمای خانواده به عنوان کارشناس پزشکی و سلامت به خانواده‌ها توصیه می‌کند که به فرزندانشان به‌جای خوراکی‌های صنعتی، شیر و لبنیات بدهند شب-داخلی-درحال تماشای خندوانه یکی از کارمندان شما در خنداننده شو شرکت کرده و شما و خانواده در حال قهقهه زدن هستید. میلیون‌ها ایرانی در حال نگاه کردن به صفحه تلویزیون‌اند. تبلیغات بازرگانی پخش می‌شود. به مردم گفته می‌شود i-no "آینو" بخورید آینو محصول خوراکی است متعلق به یک نوجوان. نوجوانی که در کنار شما نشسته است و شما قربان صدقه نوه گلتان می‌روید. با تلاش فراوان شما در مجلس واردات خودرو آزاد می‌شود! شما چند سالی است یکی از سهامداران بزرگ ایران خودرو شده اید! روز-خارجی-مقابل درب مدرسه شما قیچی در دست در حال افتتاح یک مدرسه غیرانتفاعی هستید. مدرسه خیریه‌ای که نام شما روی کاشی کاری سر در آن به چشم می‌خورد. مجری ساخت مدرسه هم شرکت ساختمانی خودتان است. قرار است در این مدرسه غیرانتفاعی مدیران آینده کشور تربیت شوند تا شکاف طبقاتی را از بین ببرند و عدالت را برقرار کنند. ♨️ اِقْتِصادْباطَعْمِ‌مَلَسِ‌رَسانِه: 🇮🇷 💠https://eitaa.com/joinchat/2550136832C0e295d7db7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ تأثیر معماری بر فرهنگ افراد و جامعه 💬 رهبر انقلاب: 🔸 خانه‌های قدیمی ما (با حیاط مرکزی) یک جور خانواده درست میکند، آپارتمان یک جور دیگر خانواده درست میکند. 🔸 حتی شکل در و پنجره هم بر ذهنیات و خلقیات تأثیر خاصی می‌گذارد. 🆔@zistshahr 🆔@social_theory
5.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
"دنبال این نروید که همان طوری که در طاغوت می‌کرد، شهرها را خیلی مزین کنید و شهرها را خیلی بزرگ بکنید و همه همّ دولت و همه بودجه مملکت خرج شهرها بشود و خرج شمال شهر بشود که باز همان طاغوتیها از آن استفاده بکنند؛ برای این پایین شهریها، برای این بیچاره‌ها - اسلام است؛ حکومت اسلام است - برای اینها فکر بکنید" (صحیفه نور، جلد ۱۳، ص ۲۰۴). چرا برخلاف فرمایشات ایشان، اغلب امکانات کشور را در کلانشهرها متمرکز کردیم و از بقیه ظرفیتهای سرزمین غفلت کردیم؟ آیا این نوع تمرکزگرایی، همان چیزی نیست که نظام سرمایه‌داری می‌گوید که نتیجه اش، ثروتمندتر شدن هرچه بیشتر قشر مرفه و فقیرتر شدن هرچه بیشتر قشر مستضعف است؟ این جملات مرحوم امام در ترکیب با این کلیپ خیلی معنادار است. مدت زمان: ۱ دقیقه و ۲۶ ثانیه @baladetayyeb
تمدن اسلامی از کدام کوچه میگذرد ؟ اجرای احکام دینی ...دین سیاسی ...علوم انسانی دینی ... رویا ها تمدن میسازند و البته تمدن ها رویا علم دینی یا مدرن یا ... ، احکام دینی یا قانون ارزشها یا ضد ارزش ها یا هنجار ها و ... معماری ها و ... همه و همه در چهارچوب تمدن تعریف میشود. اما تمدن ابتدا رویایی در ذهن و قلب هاست ، مانند یک اثر هنری زیبا که ابتدا در ذهن ، قلب و احساس خالق ان بوده سپس از سر انگشتان و نوک قلم سرریز شده و شکل و رنگ گرفته و قابل دیدن و لمس کردن . تا زمانی که جامعه رویای مدرن دارد همان را ترسیم میکند و تا زمانی که این رویا تبدیل به کابوس نشود یا رویای قویتر و زیباتری جایش را نگیرد به رویای دیگری فکر نمیکند چه برسد که برای ساختنش تلاش کند . ایا شما هم بوی تعفن دنیای مدرن را حس می کنید ؟!! تا لا الهه نباشد الی اللهی وجود نخواهد داشت . به گمانم راه تمدن الهی از نفوس میگذرد از قلب ها ✍️ مهدی اخلاقی ✅@roeyaomat
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
🔖 از دیکتاتوری پول (1) | حسین عباسی‌فر تمام احکام اسلام بر مبنای نصاب و به صورت کالایی است. حتی به پول‌های رایج هم نگاه کالایی دارد. کفاره‌ها کالاست. طعام است. سیر کردن فقیر است. آزاد کردن بنده است. شتر است. گوسفند است. گندم است. خمس و زکات نصاب دارد نه قیمت! دیات نیز بر مبنای کالاست. اصلا بحث پول در میان نیست. حتی خودِ طلا و نقره هم به مثابه کالا هستند و بر آنها خمس و زکات تعلق می‌گیرد. به قول آیت‌الله حائری شیرازی "پول اسلام، مال است". خودِ کالاست. خود تولید است. آن تولید برای چیست؟ برای رفع نیاز است. در جامعه مهدوی نیز پول کاملا جایگاه خود را از دست می‌دهد. نه اینکه طلا و نقره از بین برود! اینها که هست. سکه‌ها را که آب نمی‌کنند و دور نمی‌ریزند. اما وقتی نیازی به آنها نباشد و نیازهای افراد تامین شده باشد، آنها هم می‌شوند مثل ریگ بیابان. تصور کنید شما به مغازه‌ای رفته‌اید و جنسی برداشته‌اید و از دخل همان مغازه بهای آن را پرداخت کرده‌اید! اینجا دیگر پول معنایی دارد؟ روایاتی که در باب جامعه مهدوی وجود دارد از این جنس است. حتی کالا هم به این معنایی که امروز است معنا ندارد. یعنی اساسا ارزش‌های مادی محو می‌شوند و تفاوتی بین یک لقمه نان خشک و یک غذای چرب وجود نخواهد داشت، بلکه اگر ارزشی باشد در همان نان خشک است! علت هم این است که مساله مردم "رفع نیاز" برای رسیدن به "تعالی انسانی" خواهد بود نه کسب پول و کالای بیشتر! اکتفا کردن به رفع نیاز یعنی همان قناعت که حضرت آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی می‌فرمودند: همه فضائل اخلاقی متوقف هستند بر فضیلت قناعت. هر چند در آن زمان، زمین و آسمان برکات خود را بر انسان عرضه می‌دارند، نعمت فراوان خواهد شد و فقیر و نیازمندی وجود نخواهد داشت. به تعبیر مقام معظم رهبری در عید غدیر سال 84 نیازهای انسان در آن دوره لطیف‌تر خواهند شد (و فیه آیات لاولی الالباب) اما انسان امروز کار می‌کند که پول در بیاورد که با آن غذا بخرد که بتواند کار کند که پول دربیاورد! حتی انسان امروز کار هم نمی‌کند! شاغل است! شاغل با کارگر متفاوت است. کارگر برای خودِ کار ارزش قائل است. شغل و هویتش با آن کار پیوند خورده است. اعتقاد و اخلاقش هم همچنین. اما امروز حتی کارگر هم نیستند. اجیرند. مزدورند. سرمایه‌داران به او می‌گویند ما به تو و اعتقاد تو و هویت تو کاری نداریم! هشت ساعت در روز اینجا بایست و این پیچ‌ها را محکم کن! اگر بپرسی چرا؟ می‌گویند تو به چرایش چکار داری؟ پیچت را محکم کن و پولت را بگیر! من از تمامِ وجودِ تو فقط بدنت را می‌خواهم و از بدنت هم فقط دستت را. از دستت هم آن قسمت مچ به پایین! اگر روزی یک ربات این کار را برای من بهتر از تو انجام دهد به تو می‌گویم خوش آمدی! شهید آوینی در کتاب از دیکتاتوری پول تا اقتصاد صلواتی می‌نویسد: "آیا ساختار اداری یا نظام تشکیلاتی جامعه‌ی اسلامی نیز باید بر مبنای اصالت پول بنا شود؟ آیا هیچ‌کس نباید جز به‌خاطر اضافه حقوق به مأموریت برود؟ خیر. از همان آغاز با ایمان آوردن به «لا اله الا الله» نقش محوری پول نفی می‌شود و پول به همان جایگاه حقیقی خویش که معادل همگانی بودن است باز می‌گردد. پول سلطان بی‌منازع جهان امروز است و از طریق یک نظام بانکداری پیوسته بر همه‌ی کره‌ی زمین حکومت می‌راند، و باز هم باید تکرار کنیم که آنچه به پول قدرتی اینچنین بخشیده ماده‌گرایی بشر است." اساسا وقتی این ماده‌گرایی نفی شود و عالم آنگونه که هست ادراک شود و "انسان بنیان کار و حیات خویش را بر «اعتقاد» خود بنا کند نخستین چیزی که نقش محوری خود را از دست می‌دهد «پول» است و درست به همین علت، انسان در محدوده‌ی «جبهه‌ی اسلام» به پول نیازی ندارد." (همان) باید قبول کرد که ما (به خصوص اقتصاددان‌ها) ذهنمان درگیر یک چارچوب مادی شده است که به سختی می‌توانیم اجزاء این ساختار را از ذهنمان حذف کنیم. مثلا سخت است نظام اقتصادی بدون بانک را تصور کنیم. سخت است نظام اقتصادی بدون پول را تصور کنیم. علتش این است که سخت است سیستم اقتصادی که در ذهن شکل داده‌ایم را بشکنیم و سیستم دیگری را جایگزین کنیم! سیستم عامل تفکرمان را دیگران با نظام ارزشی دیگری شکل داده‌اند و ارزش‌های اسلامی را نمی‌توانیم در آن وارد کنیم. سید شهیدان اهل قلم: "در نظام‌های اجتماعی این روزگار که تحت سیطره‌ی «دیکتاتوری اقتصاد» شکل گرفته است، «پول» همواره طرف دوم معادله‌ای است که به همه چیز معنا و مفهوم و ارزش می‌بخشد. آنچه را که نتوان با پول سنجید اصلاً در دنیا وجود ندارد." ادامه: https://eitaa.com/h_abasifar/2568
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
ادامه از: https://eitaa.com/h_abasifar/2567 اگر محبت مادر، درس عالم، ایثار رزمنده، اشک در روضه و ... را نمی‌توانیم با پول بسنجیم معنایی ندارد آنها را در GDP بیاوریم! تمام نابازارهای فرهنگی و اجتماعی را از اقتصاد حذف می‌کنیم و بلکه سعی می‌کنیم آنها را هم بازاری کنیم! علم و عشق و محبت و اشک و ایثار و ... همه و همه باید بازاری شوند و قابل مبادله با پول باشند. انقلاب اسلامی بنا شد تا این نظام ارزشی را تغییر دهد. تا آن ساختار اجتماعی را دگرگون سازد. "تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، محوری که به ساختار اجتماعی کشور ما قوام می‌بخشید اصالت پول بود و لا غیر و البته آثار سوء آن هنوز هم با قوت‌ تمام در میان ما باقی است. وقتی پول تنها انگیزه‌ای باشد که انسان را به «کار» وا می‌دارد، دیگر کار معنای حقیقی خویش را از دست می‌دهد و به شر واجبی تبدیل می‌شود که باید هر چه بیشتر و سریع‌تر از آن خلاصی یافت." این نگاه به کار کجا و نگاه تکلیف‌محور در نظام اسلامی کجا؟ این نگاه کجا و نگاه "واجبات نظامیه" در اسلام کجا؟ نگاهی که در آن کارگر، به کار خویش به مثابه یک امر واجب نگاه می‌کند. به مثابه عبادت. کاری که در نهایت آن پیامبر اکرم صلوات‌الله‌علیها می‌فرمایند: قل لا اسئلکم علیه اجرا الا المودّه فی القربی! "این ماده‌گرایی بشر است که به اقتصاد در برابر سایر وجوه حیات بشر اصالت می‌بخشد و این‌بار اصالت اقتصاد در صورت "اصالت پول" ظاهر می‌شود. گر چه پول اکنون فی نفسه هیچ ارزشی ندارد، اما در عین حال "«میزان همه‌ی ارزش‌هاست» و اینچنین، خود جانشین همه چیز است و جانشینی ندارد. بدین‌ترتیب پول می‌تواند مبدأ همه‌ی ارزش‌ها قرار بگیرد" هر چه در این راه جلو برویم راهِ چاره‌ای پیدا نخواهیم کرد‍! این مسیر انتهایش خروج از انسانیتِ ابنای بشر است. به همین دلیل است که روز به روز اضطرارش بیشتر، مستضعفینش مظلوم‌تر و مستکبرینش حاکم‌تر می‌شوند. و "ما اکنون در جست و جوی درمان نیستیم، اما ذکر این نکته لازم است که درمان همه‌ی دردهای بشر امروز در بازگشتن به وطن ایمانی است. بشر امروز دردِ غربت دارد، غربت از وطن قدسی ایمان، و از همه تأسف‌بارتر این نکته‌ی ظریف است که این غربت به فراموشی انجامیده است و او این خراب آباد را وطن پنداشته و دیگر دلش در هوای وطن حقیقی نمی‌تپد." مطالب در " " نقل از سید شهیدان اهل قلم است. ⭕️ جنگ شناختی‌اقتصادی: 🇮🇷 💠https://eitaa.com/joinchat/2550136832C0e295d7db7
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
انتقاد به دولت در تقسیم ناصحیح انفال.mp3
5.9M
🎙 انتقاد شدید آیت‌الله میرباقری از نحوۀ تقسیم اَنفال در کشور ⏪غارت منابع سرزمینی کشور به نفع سرمایه داران با تصمیم سازی های غلط نظامات کارشناسی ▪️به سرمایه داران در سواحل مکران و جاهای دیگر هزاران هکتار زمین می‌توانند بدهند اما برای تامین مسکن مردم و نیازمندان می‌گویند زمین نیست و نمی‌شود. ⏪ انفال نباید براساس «الگوی توسعۀ سرمایه‌داری» توزیع شود. این فرمایش استاد میرباقری را به شدت منتشر کنید. ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از بیداری ملت
15.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹 انتشار نخستین‌بار رهبر انقلاب: این آقای حاج قاسم هم از آن‌هایی است که شفاعت می‌کند ان‌شاءالله 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از محمدی
🔺تبدیل جسد انسان به کود به جای خاکسپاری؛ کمپوست انسانی در نیویورک قانونی شد 🔹کتی هوکول، فرماندار نیویورک روز شنبه فرایند کاهش آلی که با عنوان کمپوست انسانی مشهور است را قانونی اعلام کرد. نیویورک ششمین ایالتی است که از سال ۲۰۱۹ تا کنون این اقدام را قانونی کرده است. کمپوست انسانی به شهروندان این ایالت اجازه می‌دهدد که از یک روش سبز و سازگار با محیط زیست برای کفن و دفن استفاده کنند. /یورونیوز 🔴 👇 https://eitaa.com/joinchat/3959554299C7b558c3f51