eitaa logo
استاد فتوحی
2.1هزار دنبال‌کننده
50 عکس
7 ویدیو
5 فایل
کانال «استاد فتوحی» در بله و تلگرام: https://ble.ir/ostadfotouhi https://t.me/ostadfotouhi کانال «تقریرات جواهر البلاغه استاد فتوحی»: https://eitaa.com/ostadfotouhi_taghrir خادم کانال: @Khadem110313
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️ تجزیه و ترکیب و بیان نکات بلاغی روایات با بیان استاد فتوحی 0⃣1⃣ رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌و‌آله: «إِنَّما الأَمَلُ رَحمَةٌ مِن اللّٰهِ لِاُمَّتِي، لولا الأَمَلُ ما أَرضَعَت اُمٌّ وَلَداً و لا غَرَسَ غارِسٌ شَجَراً» (نهج‌الفصاحه، حدیث۹۳۶) 🔹 تعداد جلسات: ۲ جلسه 🔸 حجم کل جلسات: 46 Mb 📲لینک دانلود از گوگل‌درایو: https://drive.google.com/folderview?id=1jfUsYFsyC6DVVXdwqeytWsjSpHascaW1 ‼️ انتشار فقط با ذکر منبع مجاز است. 🆔 @ostadfotouhi 👇👇👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸جلسه اول 🆔 @ostadfotouhi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸جلسه دوم 🆔 @ostadfotouhi
❓در عبارت «عباس بن اَحنَف»، «ابن احنف» صفت برای «عباس» است؛ نه اینکه مضاف الیه باشد. با توجه به این مطلب، «عباس» باید تنوین بگیرد؛ چرا تنوین نگرفته است؟ 🌺 قاعده‌ای در کتاب‌های مختلف آمده است که اگر عَلَم، موصوف برای «ابن» واقع شود و «ابن» هم اضافه شود به عَلَمِ دیگری و بین عَلَمِ اول و «ابن» فاصله‌ای نباشد، از عَلَمِ اول، حذف می‌شود و از «ابن» هم در رسم الخط حذف می‌شود. 📚 مغنی الادیب، باب پنجم، قسمتی که مربوط به حذف تنوین است. ✍ استاد فتوحی (اصوات جواهرالبلاغه، جلسه ۹، دقیقه ۴۵) 🆔 @ostadfotouhi
❇️ تجزیه و ترکیب و بیان نکات بلاغی روایات با بیان استاد فتوحی 🌺انتشار به مناسبت میلاد حضرت🌺 🌺زهرا سلام الله علیـها و روز مادر🌺 1⃣1⃣ رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌و‌آله: «الجَنَّةُ تَحتَ اَقدامِ الاُمَّهاتِ» (نهج‌الفصاحه، حدیث۱۳۲۸) 🔹 تعداد جلسات: ۱ جلسه 🔸 حجم کل جلسات: 12 Mb 📲لینک دانلود از گوگل‌درایو: https://drive.google.com/folderview?id=1EsETZYStYACILqrBJPTeLNx3jdRLOzRJ ‼️ انتشار فقط با ذکر منبع مجاز است. 🆔 @ostadfotouhi 👇👇👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
12.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
لطفا چهار دقیقه و سی ثانیه برای دیدن این کلیپ وقت بگذارید. 🇮🇷چهل و دومین سالگرد یوم الله ۲۲ بهمن مبارک. کتاب 🆔 @ostadfotouhi
1608570492128.pdf
17.85M
🔸 🔸 همزمان با سالگرد یوم الله ۲۲ بهمن، فایل pdf کتاب صعود چهل ساله تقدیمتان می‌شود. 🔰 این کتاب که ما حصل ۱۷ هزار ساعت کار پژوهشی و بررسی ۱۹ هزار آمار بین‌المللی است، دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران را در دوران بیان می‌کند. 🆔 @ostadfotouhi
🌺 تجزیه و معنای لفظ «مقدّمه» 🔸 در مورد «مقدّمه» دو احتمال(اسم فاعل و اسم مفعول) ذکر شده است اما غالباً به صیغه‌ی اسم فاعل است؛ در بعضی کتاب‌ها مثلاً در مقدمه‌ی کتاب «نقد الآراء المنطقیه» هر دو احتمال ذکر شده است. 🔹 معنای «مقدِّمه» از باب تفعیل و به صیغه اسم فاعل «مقدم اندازنده» است اما این معنا مناسب نیست؛ لذا در مختصرالمعانی آمده است که «مقدِّمه» به صیغه اسم فاعل از «قدّم» به معنای «تقدّم» است. یعنی «قدّم» گاهی متعدی استعمال می‌شود و گاهی لازم: قَدَّمَ زیداً(متعدی): زید را مقدّم کرد. قَدَّمَ زیدٌ(لازم): زید مقدّم شد. 👈 بنابراین اگر «مقدّمه» به صیغه اسم فاعل خوانده شود، به معنای «قسمتی که جلو واقع شده است» و اگر به صیغه اسم مفعول خوانده شود، به معنای «قسمتی که نویسنده یا مؤلّف آن را جلو انداخته است» می‌باشد. ✍ استاد فتوحی (اصوات جواهرالبلاغه، جلسه ۹۸، دقیقه ۰۲:۳۵) 🆔 @ostadfotouhi
🌺میلاد یگانه منجی عالم بشریت، حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف مبارک... ❇️ تجزیه و ترکیب و بیان نکات بلاغی روایات با بیان استاد فتوحی 2⃣1⃣ امیرالمؤمنین عَلَيهِ السَّلامُ: «الدُّنیا دارُ مَمَرٍّ لا دارُ مَقَرٍّ وَ النّاسُ فيها رَجُلانِ؛ رَجُلٌ باعَ نَفسَهُ فَاَوبَقَها وَ رَجُلٌ ابتاعَ نَفسَهُ فَاَعتَقَها» (نهج‌البلاغه، حکمت ۱۳۳) 🔹 تعداد جلسات: ۳ جلسه 🔸 حجم کل جلسات: 65 Mb 📲لینک دانلود از گوگل‌درایو: https://drive.google.com/drive/folders/1ul-t6HFK23ptirNH4-caEaLl6vwpI8lU?usp=sharing ‼️ انتشار فقط با ذکر منبع مجاز است. 🆔 @ostadfotouhi 👇👇👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸جلسه اول 🆔 @ostadfotouhi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸جلسه دوم 🆔 @ostadfotouhi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸جلسه سوم 🆔 @ostadfotouhi
♻️ استاد فتوحی در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲: 1⃣ 🔸 مدرسه علمیه حقانی 📆 شنبه تا پنجشنبه، ساعت ۸-۹ 2⃣ 🔸 مدرسه علمیه مبارکه رضویه 📆 شنبه تا پنجشنبه، ساعت ۹-۱۰ 3⃣ 🔸 مدرسه علمیه اباصالح 📆 شنبه تا پنجشنبه، ساعت ۱۰-۱۲ 4⃣ درس «» 🔸 مؤسسه فقهی ائمه اطهار علیهم السلام 📆 یکشنبه ها دو ساعت به غروب ❇️ کانال استاد فتوحی 🆔 https://eitaa.com/ostadfotouhi
📣📣📣 ان شاء الله بزودی انتشار اصوات درس «» به بیان حضرت استاد فتوحی در همین کانال: https://eitaa.com/ostadfotouhi
❇️ بلاغت تطبیقی در آیات قرآن با بیان استاد فتوحی 1⃣ «إِنَّمَا وَلِیُّكُمُ ٱللهُ وَ رَسُولُهُۥ وَٱلَّذِینَ ءَامَنُوا۟ ٱلَّذِینَ یُقِیمُونَ ٱلصَّلَوٰةَ وَیُؤۡتُونَ ٱلزَّكَوٰةَ وَ هُمۡ رَ ٰ⁠كِعُونَ» [سوره المائدة: آیه ۵۵] 🔹 تعداد جلسات: ۲ جلسه 🔸 حجم کل جلسات: 70 Mb 📲لینک دانلود از گوگل‌درایو: https://drive.google.com/drive/folders/15BRb7Qf1EZM8fjXQI8QlkAXZXyDdsGcR ‼️ انتشار فقط با ذکر منبع مجاز است. 🆔 @ostadfotouhi 👇👇👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸جلسه اول 🗓 ۱۳ آذر ۱۴۰۱ 🆔 @ostadfotouhi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸جلسه دوم 🗓 ۲۰ آذر ۱۴۰۱ 🆔 @ostadfotouhi
📣 📣 🌺 ان شاء الله تا چند روز آینده صوتی از تطبیق بلاغی استاد، ویژه ولادت سلام الله علیها در کانال بارگذاری میشه... 🆔 @ostadfotouhi
❇️ بلاغت تطبیقی در آیات قرآن با بیان استاد فتوحی 🌺ویژه‌ولادت‌حضرت‌زهراسلام‌الله‌علیها🌺 2⃣ سوره‌ی مبارکه‌ی کوثر 🔹 تعداد جلسات: ۳ جلسه 🔸 حجم کل جلسات: 111 Mb 📲لینک دانلود از گوگل‌درایو: https://drive.google.com/drive/folders/19sJt2NyQDNP2XIEo0Dt8TDUiUTHqwfE8 ‼️ انتشار فقط با ذکر منبع مجاز است. 🆔 @ostadfotouhi 👇👇👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸جلسه اول 🗓 ۱۱ دی ۱۴۰۱ 🆔 @ostadfotouhi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸جلسه دوم 🗓 ۱۸ دی ۱۴۰۱ 🆔 @ostadfotouhi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸جلسه سوم 🗓 ۲ بهمن ۱۴۰۱ 🆔 @ostadfotouhi
🤲 «اعطنی بمسئلتی ایاک جمیع خیر الدنیا و جمیع خیر الآخرة واصرف عنی بمسئلتی ایاک جمیع شر الدنیا و شر الآخرة» ❓علت اینکه در این دعا کلمه «جمیع» نسبت به خیر دنیا و خیر آخرت، جداگانه آمده است ولی نسبت به شر دنیا و شر آخرت، یکبار برای هردو مورد آمده است، چیست؟ ✅ ممکن است دو جواب داده شود که یکی از آن دو که احتمالا همان جوابِ درست باشد، عبارت است از: 🔹«خیر» از بابِ «و ان تعدوا نعمة الله لا تحصوها» آنقدر زیاد است که به نظر می‌آید یکبار لفظ «جمیع»، ظرفیتِ بیان آن همه خیر را ندارد و دو ظرفِ «جمیع» آورده شده است؛ یکی برای خیر دنیا و یکی برای خیر آخرت؛ اما شر نسبت به خیر و نعمت کم است؛ لذا به نظر می‌آید یکبار لفظ «جمیع»، ظرفیت بیان تمام شرور دنیا و آخرت را دارد؛ بنابراین یکبار لفظ «جمیع» آورده شده است. 🔸خلاصه: تکرار لفظ «جمیع» در مورد خیر اشاره است به کثرت خیر و عدم تکرار لفظ «جمیع» در مورد شرّ، اشاره است به قلت شرّ نسبت به خیر. ✍ استاد فتوحی 🆔 @ostadfotouhi