میرسید شریف سه کتاب در منطق دارد: کُبری و وُسطی و صُغری
وسطی و صغری هم با هم در یک جلد چاپ و منتشر شده است
واحد آپارتمان 70 متری
🔸پردیسان، تیراژه، مجتمع شهید هاشمی نژاد، بلوک۵، طبقه سوم
🔸150 میلیون رهن
🔸 100 اجاره
🔶🔶 به خانواده هایی که بیشتر از دو بچه داشته باشند هر بچه ای 10 میلیون تخفیف میدم و کرایه هم نمیگیرم
🔸تخلیه آماده رهن
+989376101312
غفوری
🔸🔸🔸 چند سالی بدون اسباب کشی راحت بنشینید
26.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#موالید_شعبان_المعظم
#با_عباس_علیه_السلام
#سخنرانی_کوتاه
#مدح_خوانی
#4شعبان
🍃 کلیپی قدیمی از:
#ماجرای_عنایت_حضرت_عباس_علیه_السلام_به_مرد_نصرانی
〰 روضه سقای کربلا
〰 کاریاختصاصی از کانالمطالبنابدرمنبر
〰 کلیپی از فرزند ارشد آشیخ عباس قمی، صاحب مفاتیحالجنان
🔻 سرانجام پس از عمری تلاش خالصانه علمی و فرهنگی، در شامگاه دوازدهم محرم سال ۱۳۹۶ق، مطابق با ۲۴دی ماه ۱۳۵۴ش، ندای حق را لبیک گفته و به سرای باقی شتافت
🔻 کلیپ قدیمی مربوط بهحدود ۴۷ سال قبل
🔘 مرحوم حجتالاسلام #شیخ_علی_محدث_زاده_قمی
🔆 کانال #مطالبنابدرمنبر
#با_افتخار_عبدالحسینم
🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
هدایت شده از دین پرست
🔰«نگاه امام خمینی به حکومت هیچ گونه سابقه ای در کلام فقها ندارد!»
🔖محمد جواد فاضل لنکرانی
📝«در موضوع ولایت فقیه، مساله تاریخی ولایت فقیه مطرح می شود و فقها می گویند که فی الجمله مساله اعتقاد به ولایت فقیه در طول تاریخ فقها بوده و مسبوق به سابقه است اما نگاه امام به حکومت در دین، مسبوق به سابقه نیست و به هیچ نحوی در کتب فقها از قدما و متاخرین پیدا نکردم...
امام خمینی در بخش اول کتاب البیع، مساله بداهه العقل و سپس برخی روایات را در باب ضرورت حکومت اسلامی مطرح می کنند و در آخر به این جمله می رسند که «الإسلام هو الحكومة بشؤونها و الأحكام قوانين الإسلام و هي شأن من شؤونها بل الأحكام مطلوبات بالعرض...» ایشان می فرماید که هر آنچه به عنوان احکام دین و تشریع است، مطلوب ثانوی هستند و مطلوب اولی، مسئله حکومت است و اسلام را اصلا به معنای حکومت می گیرند...
امام انقلاب را بر اساس این فکر مطرح کردند که دین یعنی حکومت و چون این نگاه را به حکومت و دین داشت، انقلاب را ایجاد کرد. مدعای امام این است که: ارسال رسل و انزال کتب و تمام تشریع ها برای تشکیل حکومت بوده است...
ایشان می خواهد بفرماید که نگوئید حکومت یکی از احکام اولیه این دین است و مقدم بر سایر احکام؛ بلکه اسلام مساوی حکومت است و جوهره اصلی دین، حکومت است و انبیا برای حکومت آمدند... اگر حکومت جوهر دین و عین دین شد، دیگر چیزی نمی تواند با حکومت تزاحم کند...
بدون هیچ تعصّب علمی عرض می کنم که این کلام را در سخن و نگاه هیچ فقیهی ندیدم.»
https://t.me/dareakherat/8010
انبیا برای اصلاح نفوس و تهذیب اخلاق و تقویت عقول آمدند نه حکومت
آری، اگر می دیدند در زمانی با حکومت می توانند به اهداف فوق برسند و خداوند به آنها اذن می داد، از حکمرانی هم اِبایی نداشتند
2.94M
الموجز 4
تعبیری غلط انداز در کتاب الموجز ( دقیقه 18)
https://search.ricest.ac.ir/inventory/36/84584.htm
هدایت شده از انباز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا برداشت حجت الاسلام فاضل لنکرانی از کتاب البیع امام، با سخنان دیگرِ امام درباره اینکه تصدی مسئولیتهای حکومتی توسط روحانیان از سر ناچاری است، تعارض ندارد؟
https://eitaa.com/anbaz60/1109
سلام با توجه به دو پیامی که فرستاده شد از امام خمینی این نتیجه گرفته میشه که منظور امام از اسلام یعنی حکومت! و اینجا که گفته امام عصر هم جانش را فدای اسلام میکند یعنی فدای حکومت اسلامی که مشخصا مراد امام خمینی این انقلاب و این نهضت اسلامی و این جمهوری اسلامی است! اینها تعابیر امام هست که بهترین قرینه برای درک مراد ایشان میباشد
پیام دوم (اینجا) هم دیگه ظهورش اقوی است و همین حرف را اثبات میکند
لذا برخی رفقا از جمله استاد وافی بدون توجه به مراد امام خمینی تلاش دارند در این حرف ایشان بین حکومت و اسلام تفکیک درست کنند و این ناشی از ارتکاز ذهنی خودشون هست که اسلام رو یک چیز و حکومت رو چیزی دیگر لحاظ میکنند!
تمام دعواهای دو شب پیش و موضوع اسلام منهای امام معصوم و تفکیک بین این دو مفهوم که عرض شد همش نزاع بی حاصل بود چون مشخص بود هیچیک از دوستان متوجه نیستند که منظور امام از اسلام همان حکومت است! وقتی این مقدمه برای دوستان حل بشه دیگه نظر امام کاملا مشخص میشه این تعبیر امام هست:
این یک تکلیف الهی است برای همه که اهمّ تکلیفهایی است که خدا دارد؛ یعنی، حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر - ولو امام عصر باشد - اهمیتش بیشتر است؛ برای اینکه امام عصر هم خودش را فدا میکند برای اسلام.