eitaa logo
انباز
270 دنبال‌کننده
403 عکس
81 ویدیو
25 فایل
انباز: شریک، دوست، مانند و همتا، محبوب و معشوق. جایی کوچک برای فعالیت دینی ایتا: https://eitaa.com/anbaz60 تلگرام: https://t.me/anbaz60 ادمین: @Sajjaddinparast60 پست اول کانال: https://eitaa.com/anbaz60/2 وبلاگ: http://sdinparasti60.parsiblog.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
نقل است شخص معتادی بوده که دو پسر دوقلو داشته یکی از پسران معتاد می‌شود و دیگری، یک شخصیت برجسته، از نظر اجتماعی و مالی. از اولی پرسیدند چطور شد معتاد شدی؟ گفت: از کسی که چنان پدری داشت، چه انتظاری دارید؟ از دومی می‌پرسند چطور شد به این موفقیت‌ها رسیدی؟ می‌گوید: از کسی که چنان پدری داشت، چه انتظاری دارید؟ محیط زندگی ما چه خوب و چه بد، در ما بی‌اثر نیست، اما تأثیر اصلی را خودمان برمی‌گزینیم؛ چه خوب و چه بد. https://eitaa.com/anbaz60/1104
حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب: ✅ امام می‌فرمایند مهمترین مسأله اسلام «اخلاق» است. ای کاش یک دهم تجلیلی را که پاکستانی‌ها از محمدعلی جناح، بنیانگذار پاکستان، می‌کنند، ما از امام می‌کردیم. 🔸 من هفته گذشته پاکستان بودم؛ من 40 سال است که مسافر پاکستان هستم و امسال دو بار رفته‌ام. پاکستان جای بسیار مهمی است و ما متأسفانه نفهمیده‌ایم؛ تا چشم طرف آبی نباشد چیزی در فکر ما نمی‌رود. 250 میلیون مسلمان، معتقدترین ملت به اسلام، گوهری در جوار ما است و ما نشناخته‌ایم. 🔹 امام در نجف خیلی برای افغانستانی‌ها احترام قائل بود. این چه وضعی است که ما اینقدر خودبین و متکبر شده‌ایم؛ «هنر نزد ایرانیان است و بس»؟! این شعر زارترین، گمراه‌کننده‌ترین و بی‌ادبانه‌ترین شعر ایران است. الآن به شما بگویم که آینده اسلام برای پاکستان است و بزرگترین کشور اسلامی می‌شود؛ بالاترین رشد جمعیت را در جهان اسلام دارد و چون زبانش انگلیسی است در تمام مجامع جهانی نفوذ کرده‌اند؛ یعنی سازمان ملل، بانک جهانی و یونسکو پر از پاکستانی است. لذا این کشور آینده روشنی دارد. 🔸 ای کاش یک دهم تجلیلی که پاکستانی ها از محمدعلی جناح، بنیانگذار پاکستان، می کنند را ما از امام می کردیم. دانشگاه زنانه آنها به نام فاطمه جناح، خواهر محمدعلی جناح، است. من معتقدم خیلی در رابطه با امام قصور و تقصیر دارم و ان شاء الله خدا ما را ببخشد. 🔹 اجلاس «بررسی مبانی و رویکردهای فلسفی امام خمینی(س)» یک اجلاس بین‌المللی درباره افکار فلسفی امام است. من خواهش می‌کنم هر پیشنهاد و برنامه‌ای به ذهن شما می‌رسد را مطرح کنید. من همین ماه با پاپ ملاقات دارم و آنجا مطرح می‌کنم که چند فیلسوف آنجا را هم برای همکاری دعوت کنیم تا بتوانیم اجلاس آینده را قوی کنیم. 🔸 علامه طباطبایی برای معالجه به اروپا تشریف بردند و فرمودند راه نفوذ اسلام به غرب از راه فلسفه، اخلاق و عرفان می‌گذرد. ما اسلام را تعطیل کرده‌ایم؛ از بچگی به ما می‌گفتند اسلام اعتقادات، اخلاقیات و احکام است ولی الآن فقط فقاهت مطرح است. واقعا فقاهت دارد کمر ما را می‌شکند و نابودمان می‌کند. چون اصل اسلام اخلاق و اعتقادات و 30 درصد آن احکام است ولی الآن همه چیز شده است. یکی از آقایان یک جزوه 20 صفحه‌ای درآورده بود که تمام اختلاف فتوای فقهای شیعه است؛ آن وقت فقه همه چیز شده و همه چیز نابود شده است. 🔹 امام در مقدمه چهل حدیث می فرمایند شیطان هم اعتقاداتش درست بود و هم فقاهت بلد بود؛ مشکل اصلی شیطان «اخلاق» بود؛ استکبارش بود که «خَلَقْتَنِی مِنْ نَارٍ وَخَلَقْتَهُ مِنْ طِینٍ». امام در همان مقدمه چهل حدیث می‌فرمایند که مهمترین مسأله اسلام «اخلاق» است؛ اما این را تعطیل کرده‌ایم. با اخلاق می‌شود به دنیا وارد شد؛ به فکر، راه و خط امام برگردیم. هر جای سخن امام را باز می‌کنیم تازه است و واقعا ما نسبت به امام قصور داریم. 📎 https://b2n.ir/u35210
الهیات ۲۴ هزار تومنی و ۵۰ هزار تومنی https://t.me/nasiri1342238/1612?single
🔰«نگاه امام خمینی به حکومت هیچ گونه سابقه‌ای در کلام فقها ندارد!» 🔖محمد جواد فاضل لنکرانی 📝«در موضوع ولایت فقیه، مسأله تاریخی ولایت فقیه مطرح می‌شود و فقها می‌گویند که فی الجمله مسأله اعتقاد به ولایت فقیه در طول تاریخ فقها بوده و مسبوق به سابقه است؛ اما نگاه امام به حکومت در دین، مسبوق به سابقه نیست و به هیچ نحوی در کتب فقها از قدما و متأخرین پیدا نکردم... امام خمینی در بخش اول کتاب البیع، مسأله بداهة العقل و سپس برخی روایات را در باب ضرورت حکومت اسلامی مطرح می‌کنند و در آخر به این جمله می‌رسند که «الإسلام هو الحكومة بشؤونها، و الأحكام قوانين الإسلام و هي شأن من شؤونها؛ بل الأحكام مطلوبات بالعرض...» ایشان می‌فرماید که هر آنچه به عنوان احکام دین و تشریع است، مطلوب ثانوی هستند و مطلوب اولی، مسئله حکومت است و اسلام را اصلا به معنای حکومت می‌گیرند... امام انقلاب را بر اساس این فکر مطرح کردند که دین یعنی حکومت و چون این نگاه را به حکومت و دین داشت، انقلاب را ایجاد کرد. مدعای امام این است که: ارسال رسل و انزال کتب و تمام تشریع‌ها برای تشکیل حکومت بوده است... ایشان می‌خواهد بفرماید که نگویید حکومت یکی از احکام اولیه این دین است و مقدم بر سایر احکام؛ بلکه اسلام مساوی حکومت است و جوهره اصلی دین، حکومت است و انبیا برای حکومت آمدند... اگر حکومت جوهر دین و عین دین شد، دیگر چیزی نمی‌تواند با حکومت تزاحم کند... بدون هیچ تعصّب علمی عرض می‌کنم که این کلام را در سخن و نگاه هیچ فقیهی ندیدم.» https://t.me/dareakherat/8010 https://eitaa.com/anbaz60/1108
هدایت شده از طلبگی تا اجتهاد
🌨🌨🌨🌨🌨 باسمه تعالی هذا مِن فَضلِ رَبِّی اصوات تدریس قرآن، حدیث و ادبیات عرب از روح الله در فضای جی میل و وبگاه طلبگی تا اجتهاد: 🕋🕋🕋🕋🕋 🔵 ترجمه و تفسیر قرآن کریم ۱۱ جزء ابتدای قرآن https://drive.google.com/folderview?id=1_yWsBKMeCU0dq1XmUB8RbvYxnsZVAamW 🕋🕋🕋🕋🕋 🔵 تفسیر ادبی سوره های یوسف و رعد http://tt-ej.ir/post/511 http://tt-ej.ir/post/514 🕌🕌🕌🕌🕌 🔵 تفسیر آموزشی تفسیر فنّی آیات قرآن کریم از ابتدای قرآن اصوات تدریس مجلدات ۱و۲و۴ تفسیر آموزشی در سالهای ۹۸ و ۹۹ و ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ https://drive.google.com/folderview?id=1e-9V0Y2npy6tKe9IhBAHRw-bzIqaiqJR 🕋🕌🕋🕌🕋🕌 🔴 تفسیر صوتی روزانه یک صفحه از مصحف هر روز یک صفحه از مصحف حدودا 30 الی 40 دقیقه تفسیر می شود با رویکرد تفسیر عصری(یعنی قرآن کتاب امروز ما) https://drive.google.com/folderview?id=1KKYdBXs0qaZ-wjzfww28UXU5HnlCDXTI 📚📚📚📚📚 🔵 قرآن و عترت کارگاه های گوناگون قرآنی حدیثی پیرامون: تجوید، مقامات قرائت در ترتیل، مراحل حفظ قرآن، تربیت فرزند قرآنی، صحیفه سجادیه و ... https://drive.google.com/folderview?id=1GO0v4OSbXLdaW9aHfK4KdFKT8nvLhCCb 🕋🕌🕋🕌🕋🕌 🔴 قرآن در روایات آشنایی بیشتر با قرآن کریم از زبان قرآن ناطق https://drive.google.com/folderview?id=1ZdGhETWETPpl2U4IzS_-6ZPL4ToH3y8N 🕋🕋🕋🕋🕋 🔵 تدریس حدیث احادیث برگزیده برای طلاب نظیر فضل علم، فضل قرآن، آداب معاشرت و ... https://drive.google.com/folderview?id=1lAnpCH_sbgWBMMWZniBwVdQ_6a5VBtTd 🕋🕋🕋🕋🕋 🔵 حکمت های نهج البلاغه http://tt-ej.ir/post/746 🌺🌺🌺🌺🌺 🔵 صرف و لغت تدریس صرف ساده و معجم الوسیط http://tt-ej.ir/post/463 https://drive.google.com/folderview?id=1TSgCfqUwUwhHe82t_fERU0JVLbBmXdWX 🔵 کارگاه لغت در 10 جلسه http://tt-ej.ir/post/654 🌸🥀🌸🥀🌸🥀🌸 🔵 نحو مقدماتی تدریس در سال تحصیلی ۱۴۰۱ مناسب برای مبتدی و هرکس که قصد مرور فشرده و عالمانه نحو را دارد https://drive.google.com/folderview?id=1iFrhovP_2CpxU2xnZ3wRhiWvb7A6gM5I 🔵 صمدیه تدریس سال تحصیلی ۱۳۹۸ قبلاً در وبگاه طلبگی تا اجتهاد بارگزاری شده: http://tt-ej.ir/post/699 اما تدریس سال 1400 که مبتنی است بر نسخه منقّح صمدیه در زمانی کوتاهتر تدریس شده: https://drive.google.com/folderview?id=13m7rw6gzr9CuligVei94EqbsqNVheYi5 🌹🌹🌹🌹🌹 🔵 سیوطی صوت تدریس سیوطی در وبگاه طلبگی تا اجتهاد موجود است. در آن صوتها کتاب اصلی سیوطی تدریس شده http://tt-ej.ir/post/236 http://tt-ej.ir/post/237 صوت قسمت دوم سیوطی(از باب اشتغال تا آخر) بر اساس "النهجه المرضیه فی ثوبها الجدید"(اثر مرکز متون حوزه): https://drive.google.com/folderview?id=16Bc0lgGTDEiml2nG6Lz_UV4nrAlGH4-s 🌹🌹🌹🌹🌹 🔵 مغنی الادیب اصوات تدریس مغنی الادیب دور اول تدریس این کتاب در وبگاه "طلبگی تا اجتهاد" موجود است: http://tt-ej.ir/post/570 اینجا تدریس دور دوم بارگزاری شده که برتر است: https://drive.google.com/folderview?id=1jYW66bpXVWpeIEe2CdupKBrqrjt2H1Kt 🌹🌹🌹🌹🌹 🔵 جواهر البلاغه http://tt-ej.ir/post/737 🕋🕋🕋🕋🕋 🔵 ادبیات کاربردی در قرآن کریم مراحل هفتگانه ادبی بر آیات موضوعی قرآن https://drive.google.com/folderview?id=182uH3J26l7IqbAQK8ghQ_LiiA45qiola 🔊🔔🔊🔔🔊🔔 🔴 سخنرانی ها صوت های سخنرانی های راسل به همراه متن برخی از آنها و فایل های مرتبط https://drive.google.com/folderview?id=1o7_fwoASJevOB_2PmKwXthKQYYCCCG48 و ما تَوفیقی إلاّ بالله و الحمد للّه ربّ العالمین
در مصباح الشریعه آمده است: «الْعِلْمُ نُورٌ يَقْذِفُهُ اللَّهُ فِي قَلْبِ مَنْ يَشَاءُ؛ علم نوری است که خدا آن را در قلب کسی می‌اندازد که می‌خواهد». این روایت را می‌توان دست کم به دو معنا دانست: 1️⃣ اگر "ال" جنسیه باشد، به معنای طبیعت دانش است و شامل هر دانستنی می‌شود. در این صورت، حدیث با بیانی استعاری به این واقعیت اشاره می‌کند که انسانِ انتخاب‌گر، تنها با استفاده از دانش می‌تواند از تاریکی جهل خارج شده، به تصمیمی روشن برسد. 2️⃣ اما اگر "ال" عهدیه باشد، به معنای دانشی ارزشمند و انسان‌ساز، نزد خدای حکیم است. در این صورت حدیث می‌فرماید «اگر سراغ علمِ خالص نافع حقیقی می‌گردید، تنها در جایی است که شناخت یک حقیقت، دلی را روشن کند». در صورت اول، روشن‌گر بودن علم، لزوما ارزش حقیقی و اخلاقی به آن نمی‌دهد، برخلاف علم به معنای دوم که نجات‌گر و سعادت‌ساز است. https://eitaa.com/anbaz60/1112
ای به‌فدای سر و جان و تنت این ادب آمدن و رفتنت وقت ولادت قدمی پشت سر وقت شهادت قدمی پیشتر یا مرحوم ریاضی یزدی
🔻 خدای مهربان و حکیم، مسعود دیانی را غریق دریای بی‌کران رحمتش فرماید.
استاد بزرگوار حجت الاسلام فاضلی هیدجی (حفظه الله) گاهی می‌فرمودند: علم هم مثل غذا چهار قسم دارد: لذیذ مفید لذیذ غیر مفید غیر لذیذ مفید غیر لذیذ غیر مفید اگر ملاک اصلی در انتخابها نافع و انفع بودن باشد، می‌توان لذت و شیرینی علوم برای هر فردی را ملاکی فرعی دانست. https://eitaa.com/anbaz60/1115