eitaa logo
مطالبِ طلبگی (وافی)
1.3هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1هزار ویدیو
247 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
8.06M
حضرت زینب کبری سلام علیها ما رأیت الا جمیلاً والله لا تمحو ذکرنا حکایت عجیب سفیر روم در مجلس یزید روضه حضرت رقیه علیها سلام https://eitaa.com/vafivafi
PTT-20201012-WA0013.opus
1.09M
تعداد و مراتب فضیلت پیامبران و... استاد شاه رجبیان
هدایت شده از محمد مهدی عابدی
شما فکر میکنید کربلا یعنی خون شعائر حسینی یعنی خون و زخم کسی این حرف را میزند که کربلا را تا همین حد شناخته باشد، حال آنکه مهم تر از خونی که در کربلا ریخته شده، هدف امام، راه امام و منش و اخلاق امام است، از سوی دیگر هم هدف دشمن امام، راه آنها و منش و اخلاق آنهاست. کربلا اتفاق افتاد که این دو جبهه کاملا تفاوت هایشان را نشان بدهند، کربلا اتفاق افتاد برای بیداری اسلامی خواهشاً اینقدر شأن و مقام کربلا را پایین نیاورید...
خون بر شمشیر پیروز است💪💪💪
هدایت شده از انباز
درخواست یکی از متدینان در ایام عزاداری سیدالشهدا علیه السلام: برای مراسم چندهزار نفری در یکی از شهرستان‌ها که مختص بانوان است، اگر ایده‌ای برای ترویج و دارید راهنمایی کنید. پاسخ بنده: ۱. شناسایی و تأمین مربیان آموزش‌دیده و باتجربه (ولو نسبی و با حدنصاب‌ها) به اندازه کافی؛ ۲. راه‌اندازی یک کانون تربیتی واقعی؛ ۳. دعوت از تمام خانواده‌ها و افراد جلسه برای ثبت‌نام در کانون؛ ۴. شروع فعالیت تربیتی دینی بلندمدت، بدون اینکه در اول کار، اشاره‌ای به حجاب شود، حتی کم؛ ✅ نتیجه: اگر مسیر تربیت درست پیش برود، در موقعیت و زمان مناسب، غالب افراد، به‌صورت طبیعی، حجاب را خواهند کرد. ملاحظات: ۱. در این سیستم، نباید فقط بر روی تربیت دختران تمرکز کرد و نباید از تربیت دختران غافل شد. ۲. برنامه تربیتی باید بر اساس اصالت انتخاب متربی پیش برود، نه توقعات مربیان و مسئولان. به بیان دقیق‌تر، باید توقع مسئولان و مربیان این باشد که متربیان بتوانند خودشان برای تمام ابعاد زندگی و کارهای‌شان (از جمله نوع پوشش) تصمیم بگیرند: {إِنَّا هَدَیۡنَـٰهُ ٱلسَّبِیلَ إِمَّا شَاكِرࣰا وَإِمَّا كَفُورًا} [سورة اﻹنسان: ۳] ۳. اگر امروز برای شروع چنین کانونی نیرو و امکانات کافی ندارند، از امروز برای دست‌یابی به این مقدمات تلاش کنند، تا بتوانند به تدریج در سال‌های آینده بر سر سفره سعی و کوشش امروزشان بنشینند. ۹ مرداد ۱۴۰۲ https://eitaa.com/anbaz60/1262
low.mp3
7.49M
موضوع: آیا شیعیان به نبرد با امام خود رفته بودند؟! استاد: 👤محمد حسین رجبی دوانی (پژوهشگر تاریخ اسلام) ♻️کانال: علم الحدیث @mirasehadisi
low.mp3
7.49M
موضوع: آیا شیعیان به نبرد با امام خود رفته بودند؟! استاد: 👤محمد حسین رجبی دوانی (پژوهشگر تاریخ اسلام) ♻️کانال: علم الحدیث @mirasehadisi
هدایت شده از کمترین
فرزند کم یا فرزند زیاد؟! ✍️در برخی از روایات، فرزند آوری مورد توصیه قرار گرفته و پیامبر صلی الله علیه و آله و ائمه ی هدی علیهم السلام، وقتی که می خواستند در حق دیگران دعای خیری کنند، از خداوند سبحان، درخواست فرزند و مال بسیار می کرده اند: «اللَّهُمَّ أَكْثِرْ مَالَهُ وَ وُلْدَهُ». و در مقابل، برخی از روایات از کثرت فرزند برحذر داشته و رساتر آنکه خداوند متعال از فرزند بعنوان "فتنه" یاد کرده است؛ رسول الله صلی الله علیه و آله می فرماید: «وَ مَنْ أَبْغَضَنِي فَأَكْثِرْ مَالَهُ وَ وَلَدَهُ‏» و هر کس مرا دشمن می دارد مال و فرزندان او را زیاد گردان. 🔻علامه ی مجلسی در پاسخ به این تناقض ظاهری می گوید: این روایت ها، فراوانی مال و فرزند را نکوهش کرده است. اخبار در این موارد متفاوت است، در بسیاری از دعاها ثروت و مال و فرزند زیاد از خداوند درخواست شده است، و در بسیاری از دعاها فقر نکوهش شده و از آن به خدا پناه برده اند، جمع بین آن دو خالی از اشکال نیست. ممکن است جمع بین آن ها به این صورت باشد که ثروت پسندیده، ثروتی است در راه آخرت به کار رود و مانع عبادت نشود، همانطور که روایت شده است بهترین مال نیکو برای بنده صالح است، این مورد نادر می باشد. فقر نکوهیده، فقری است که بر آن صبر نکرده و موجب ذلت و نیاز به مردم شود، چه بسا فقر و ثروتی که که در روایات ستایش شده را میتوان به معنای کفاف و به قدر احتیاج تفسیر کرد، زیرا در واقع بی نیازی محسوب می شود و بیشتر مردم آن را فقر می شمارند. بی شک زیاد بودن مال و فرزند و خدم و حشم غالبا مانع از یاد خدا و آخرت می شود، همانطور که خدای متعال می فرماید: «إِنَّما أَمْوالُکُمْ وَ أَوْلادُکُمْ فِتْنَهٌ» و نیز «إِنَّ الْإِنْسانَ لَیَطْغی أَنْ رَآهُ اسْتَغْنی» اما اگر این مال و ثروت مانع از تحصیل آخرت نباشد، و هدف اطاعت از خداوند و افزایش بندگان وعبادت کنندگان درگاه الهی باشد، نعمتی از نعمت های الهی است که خداوند به هر کس صلاح بداند، عطا می فرماید. بحار ج ۶۹ ص ۶۱
با خودم فکر می کردم همان طور که ما طلبه ها از دیدن یک زن بی حجاب ناراحت می شویم او هم با دیدن ما عصبانی می شود اگر ما با دیدن او به یاد بی حیایی و بی عفّتی و بی بندباری می افتیم او هم با دیدن ما به یاد گرانی ها و بالا رفتن اجاره ها و دشوار شدن ازدواج ها و اختلاس ها و وعده های انتخاباتی و شاستی بلندهای نماینده های مجلس و . . . می افتند خب این به اون در 🤔🤔🤔
هدایت شده از محسن
و ما تری فینا افحش مما نری فیها😔
پیشنهاد من این است که طلبه ها سه دسته بشوند: کسانی که مدافع و حامیِ دولت هستند، چفیه دور گردن خود بیندازند اینها کسانی هستند که سال ۴۰۰ به رئیسی رأی داده اند و سال ۴۰۴ هم دوباره به او رأی می دهند کسانی که به غیر رئیسی رأی داده اند یا به رئیسی رأی داده اند ولی دیگر نمی خواهند به او رأی بدهند، چفیه نیندازند و کسانی که با اصل نظام مخالفند و اصلاً در انتخابات شرکت نکرده و نمی کنند، تحت الحنک بیندازند اینجوری، کسی که می خواد متلک بگوید یا حتّی فحش بدهد یا خدای نکرده ضرب و شتم کند، می داند که باید کدام دسته را هدف قرار دهد؟ ولی با وضعیت فعلی ممکن است طلابی مورد حمله ناراضیان از دولت قرار بگیرند که اصلاً به رئیسی رأی نداده اند یا از رأی خود پشیمانند یا حتّی اصلاً در انتخابات شرکت نکرده اند! و این کمال بی انصافی است طبعاً کسانی که چفیه انداخته اند که تا پای جان پای نظام ایستاده اند و از هر گونه توهین و ضرب و شتم و حتّی احیاناً شهادت، استقبال می کنند