eitaa logo
پرسمان اعتقادی
41.6هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
4.3هزار ویدیو
68 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸ادامه 👇 👌معاند در ادامه قلت شیعیان آل علی علیهم السلام را دلیلی بر عدم حقانیت آنان گرفته است در حالی که توجه ندارد که هيچگاه اكثريت نشانه حقانيت و اقليت نشانه خلاف آن نيست، در طول تبليغ پيامبران، از زمان حضرت نوح (عليه السَّلام) تا عصر حضرت خاتم مؤمنان در اقليّت بودند. قرآن آنگاه كه مبارزات پى گير انبيا را ياد مى كند، پيوسته تذكر مى دهد ، گروندگان و مؤمنان به آنان بسيار اندك بودند. درباره نوح كه نهصد و پنجاه سال به تبليغ پرداخت، مى فرمايد ؛ «جز اندكى به همراه او ايمان نياوردند». ( هود 40) در آيه ديگر مى فرمايد:«اندكى از بندگان من سپاسگزارند». (سبا 13) ❕قرآن درباره پيروى از اكثريت به پيامبر هشدار مى دهد و مى فرمايد ؛ «اگر از اكثریت مردم روى زمين پيروى كنى، تو را از راه خدا گمراه مى كنند». ( انعام 116) و باز به پيامبر يادآور مى شود: «هر چند بكوشى، اكثريت مردم ايمان نمى آورند». ( یوسف 103) 👌بزرگترين جمعيت ها در جهان از آنِ كشورهايى چون چين با حدود يك ميليارد و سيصد مليون نفر و هند با بيش از يك ميليارد نفر جمعيت است كه اكثريت مردم آنها را مادى گرايان و بت پرست ها تشكيل مى دهند. اگر مجموع جمعيت مسلمانان را كه يك ميليارد و سيصد ميليون تخمين زده مى شود نسبت به جمعيت 6 ميلياردى كره زمين، بسنجيم، از اكثريت برخوردار نيستند. ❕اميرمؤمنان على بن ابى طالب (عليه السَّلام) در يكى از سخنان حكيمانه خود درباره شناخت حق و باطل، بيانى دارد كه يادآور مى شويم ؛ 👌در جنگ جمل مردى از اميرمؤمنان سؤال كرد: آيا با طلحه و زبير نبرد مى كنى، در حالى كه آنان از برجسته ترين اصحاب پيامبرند؟ امام در پاسخ فرمود: تو در اشتباهى. عظمت و بزرگى اشخاص، نشانه حق و باطل نيست، حق را بشناس تا اهل آن را بشناسى؛ و باطل را بشناس، آنگاه اهل‏ آن را خواهى شناخت». 📚ارشاد القلوب ج2 ص296 ❕گذشته از اين، شيعه هر چند نسبت به جمعيت كل مسلمانان، در اقليّت است، ولى براى خود، جمعيت عظيمى را در جهان تشكيل مى دهند و لذا در غالب نقاط جهان حضور مؤثر دارند. علاوه بر كشورهاى ايران و عراق و آذربايجان و بحرين و لبنان كه اكثريت آنها را شيعيان تشكيل مى دهند، در تمام كشورهاى اسلامى، اقليت قابل ملاحظه اى از شيعيان وجود دارد كه براى خود مساجد، مؤسسات، مدارس و برنامه هاى فرهنگى دارند . ❕اصولًا بايد توجه كرد كه شيعه به عنوان اپوزيسيون و مخالف نظام حاكم شناخته مى شد و نظام هاى سياسى براى سركوب بلكه ريشه كن كردن آنها، به آنان لقب «روافض» داده بودند. به عنوان نمونه، سلطان محمود غزنوى پس از تسلط بر شرق خراسان، به ريشه كن كردن دو گروه، يكى شيعه و ديگرى معتزله همت گمارد، چندان كه آثار علمى و كتابخانه هاى آنان را از بين برد تا اثرى از تشيع و معتزله باقى نماند. او پيوسته اهل حديث و كراميه را تقويت مى كرد، و شيعه و معتزله را دشمن اصلى خود مى دانست. 📚یادداشت های قزوینی ، حواشی ، ج 7 ص 60 ❕صلاح الدين ايوبى، پس از خيانت به فاطميان، تصميم بر قتل عام شيعه‏ گرفت و گروه بى شمارى از آنان را كشت. 📚اعیان الشیعه ج 3 ص 30 👌در دوران حكومت عثمانى، در زمان سلطان سليم به خاطر فتواى يك فقيه حنفى به نام نوح، 000، 40 شيعه در تركيه فعلى سر بريده شدند. 📚البلاد العربیه و الدوله العثمانیه ، ص 40 ❕در دوران حكومت جزّار در لبنان، در جبل عامل حمام خون به راه افتاد و نسل كشى شيعه صورت گرفت، به گونه اى كه كتاب هاى آنان مدت ها به جاى هيزم در تنور نانوايان مى سوخت. 📚دائره المعارف اللبنانیه ، فواد البستانی ، در شرح حال ابراهیم یحیی 👌با توجه به اين كشتارهاى دسته جمعى، بقاى شيعه در جهان، آن هم با يك فرهنگ قوى و جامع و داشتن علما و دانشمندان مبرز در تمام رشته هاى اسلامى و علمى، يكى از معجزات الهى است كه در پرتو عنايتش، مظهر اسلام راستين بدون تحريف به جاى مانده و خوشبختانه روز به روز نور آن راه گروه بيشترى از انسان ها را روشن نموده و پرده هاى جهل و تعصب را از چهره تاريخ كنار مى زند. 📚راهنمای حقیقت ص 62 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
💌 زندگی جاودانه #پیام_معنوی 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
682_5_a2.mp3
488.4K
#پرسمان_تربیتی به ما بزرگ‌ترها توصیه شده که وقتی هنوز سیر نشدیم از غذا دست بکشیم، آیا درمورد کودکان و فرزندان ما هم این نکته مصداق دارد یا خیر؟ اگر درمورد کودکان مصداق دارد ما باید چطور بفهمیم نزدیک سیر شدنشان است و غذا را از دسترس‌شان خارج کنیم؟ 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
682_5_a2.mp3
488.4K
#پرسمان_تربیتی به ما بزرگ‌ترها توصیه شده که وقتی هنوز سیر نشدیم از غذا دست بکشیم، آیا درمورد کودکان و فرزندان ما هم این نکته مصداق دارد یا خیر؟ اگر درمورد کودکان مصداق دارد ما باید چطور بفهمیم نزدیک سیر شدنشان است و غذا را از دسترس‌شان خارج کنیم؟ 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
681_bazi_a2.mp3
1.18M
#پرسمان_تربیتی معرّفی بازی توسط حجت الاسلام و المسلمین عابدینی: • نام بازی: دکتر اکتشاف • گروه سنّی بازی: 6 سال به بالا 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🔅امام على عليه السلام : 🔺مجادله، بذرِ شرّ استِّ 📚غررالحكم ، حدیث 393 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
هدایت شده از ایتایار
💯نمیخواد تو 90 تا کانال عضو باشید، تو همین 9 تا کانال همه چی پیدا میشه 👇👇👇 ⚽️ خبر ورزشی: http://eitaa.com/joinchat/1441792C0e2f249847 😳 دانستنی ها و عجایب: http://eitaa.com/joinchat/2031616C985fe67082 📡 خبرهای داغ: http://eitaa.com/joinchat/820051968C2b85dac984 🙇‍♂️ پاسخ به شبهات: http://eitaa.com/joinchat/1575813132Cf8a227efb8 💡ترفند و خلاقیت: http://eitaa.com/joinchat/2949120C9140c13730 📚 پاسخ به سوالات شرعی: http://eitaa.com/joinchat/2433810441C44a9642b2c 🍵 آشپزخونه: http://eitaa.com/joinchat/3473408C39ee34c816 🙏🏻 شفا و حاجات: http://eitaa.com/joinchat/3538944C089feb5f85 📝 توصیه های آیت الله بهجت: http://eitaa.com/joinchat/3670016C0dec66a4a0 👌🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️ #تنفس_صبح 📖 هر روز تلاوت یک صفحه از قرآن کریم 📃 صفحه 287 🎙 قاری: #منشاوی 🔊 بشنویم🔻 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
287.mp3
1.25M
📖 هر روز تلاوت یک صفحه از قرآن کریم 📃 صفحه 287 🎙 قاری: #منشاوی 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
679_3_a2.mp3
1.52M
#پرسمان_تربیتی یک فرزند دو ساله دارم که از ابتدای تولّدش بعضی شب‌ها در خواب گریه‌ی شدید می‌کند، خودمان باید او را بیدار کنیم، یعنی بلندش کنیم، چراغ را روشن کنیم، آب به صورتش بزنیم تا بیدار شود. وقتی هم که بیدار می‌شود بسیار آرام است معمولاً ساعت دو و سه شب این اتّفاق می‌افتد. ابتدا می‌گفتیم: «شاید دو سه ماه طول بکشد و خوب است»، امّا الآن حدود دو سال است که این برنامه را داریم. 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
fab19abf.mp3 - ناشناس.mp3
296.4K
#پرسمان_تربیتی بازی‌هایی که در برنامه معرّفی می‌شود، چون ایرانی نیست و به نوعی ترجمه شده است، آیا برای بچّه‌ها آسیب تربیتی ندارد؟ 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💐کانال به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت زینب کبری تقدیم می کند 💐 💠شمه ای از این بانوی بزرگوار ؛ 1️⃣نام ایشان به الهی انتخاب شد؛ ❕مرحوم بحرانی روایت می کند؛ « زمانی که زینب به دنیا آمد حضرت زهرا او را به نزد حضرت علی آورد و عرضه داشت که نامی برای او انتخاب کند. ❗️علی علیه السلام فرمود که باید نام او را انتخاب کند و من از پیامبر پیشی نمی گیرم این درحالی بود که پیامبر در سفر بود. 🔶زمانی که پیامبر از سفر آمد از نام نهادن بر او خود داری کرد و فرمود خداوند باید نام او را انتخاب کند . ❕جبرئیل نازل شد و سلام خداوند را به آنان رساند و فرمود نام او را زینب بگذارید خداوند این نام را برای او اختیار کرده است .سپس آنها را از مصائب او خبر داد .پیامبر گرامی گریه کردند و فرمودند: « هر کس بر مصائب این دختر گریه کند همانند آن است که بر دو برادرش حسن و گریه کرده است» 📚عوالم العلوم ج11 قسم 2 ص947 2️⃣ ایشان ؛ ❗️امام سجاد علیه السلام فرمود: « من هیچگاه ندیدم عمه ام نماز شبش را نشسته بخواند جز شب یازدهم محرم که عمه ام حتی در آن شب حزین هم عبادت مستحبش را ترک نکرد در حالی که تمام عزیرانش را از دست داده بود و انواع مصائب بر او وارد شده بود» 📚همان مدرک ص953 3️⃣علم و آن حضرت ؛ ❕امام سجاد در مورد ایشان فرمود: « عمه ام بحمد الله عالمه ای هستند که تعلیم بشری ندیده اند و فهیمه ای هستند که مورد تفهیم بشری قرار نگرفته اند» 📚الاحتجاج ج2 ص305 ❗️این روایت به علم الهی ایشان را اثبات می کنند . 🔷و یا نوشته اند: « ایشان مجلس خاصی برای زنان داشتند که زنان در آن حاضر می شدند و تفسیر قرآن را از ایشان می دیدند» 📚زینب الکبری ، جزائری ، ص34 📚عوالم العلوم ج11 قسم 2 ص954 4️⃣عفت و ایشان؛ ❕یحیی المازنی می گوید: « من مدت زیادی در مدینه همسایه امیر مومنان بودم .هیچگاه دخترش زینب را ندیدم و صدایش را نشنیدم . زمانی که می خواست برای زیارت قبر پیامبر برود شبانه از منزل خارج می شد .حسن از جانب راست و حسین از جانب چپ و امیر مومنان از پیش رو او را همراهی می کردند .زمانی که به قبر می رسیدند روشنایی که به همراه داشتند را کم می کردند تا کسی زینب را نبیند» 📚همان مدرک ص955 6️⃣عظمت و ایشان ؛ ❗️در روایات وارد شده است؛ « زمانی که زینب به زیارت حسین می رفت ، حسین به سبب تعظیم او بر می خواست و او را در جای خود می نشاند » 📚همان مدرک ص955 پرسمان_اعتقادی 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔 ❔عده ای میگن حضرت زینب کبری سلام الله علیها وفات کردن و عده ای دیگه میگن به رسیدند، میشه اگه امکانش هست در این باب توضیحی بدید ❗️❗️ 💠💠 👌مهم ترین محقّقان و مورّخان شیعه از جمله میرزا حسین نوری، علامه بحرالعلوم، شیخ عبّاس قمی، حسون بن زینی حسینی، علامه حسنین سابقی و... و نیز برخی از تاریخ نگاران اهل سنت، از آن میان ابن جبیر، عزالدین محمد صیادی شافعی، ابن حورانی، ابن بطوطه و... بر این و باورند که حضرت زینب دختر امیرالمؤمنین علیهما السلام در سرزمین شام در قریه «راویه دمشق» (زینبیه فعلی) به خاک سپرده شده است و مرقد و حرم فعلی متعلق به آن بانوی با عظمت اسلام می‌باشد. 📚برگرفته از: نفس المهموم 297 ؛ الرحله، زیارات الشام: 133و اماکن زیارتی و سیاحتی سوریه: 53 🔸حال باید دید ، علّت حضرت به شام چه بوده است. در این باره نیز نظریاتی از مورّخین جلب توجه می‌کند ؛ 1⃣تعدادی بر این باورند که در اثر تهاجم وحشیانه سپاه خون آشام یزید به مدینه منوره و هتک حرمت حرم نبوی و کشتار مردم مدینه و فجایع شرم آوری که مرتکب شدند؛ حضرت زینب طاقت تحمّل دیدن این شهر را نداشت لذا با همسرش عبدالله به شام هجرت کرد و در آن جا شد و به سوی حق پرواز کرد و در همان جا دفن شد. 2⃣ عدّه ای گفته اند که حضرت زینب علیها السلام با تمام توان در مدینه منوره علیه بنی امیه، بویژه یزید و ابن زیاد تبلیغ می‌کرد و فجایع آنان را با منطق رسایی که داشت به مردم مدینه می گفت، حکم تبعید ایشان صادر شده بود لذا ایشان با همسرش به شام کرد . 3⃣امّا بیشتر محقّقان فرموده اند که عبدالله بن جعفر شوهر حضرت زینب علیها السلام در شامات بویژه دمشق مزارع و باغ‌های فراوانی داشت و در مدینه قحطی شده بود، عبدالله که آدم بخشنده ای بود، تصمیم گرفت به شامات همراه خانواده اش هجرت کرده از باغ‌های خود استفاده کند و به نیازمندان هم مثل همیشه کمک‌هایی داشته باشد، وقتی که به دمشق آمدند حضرت زینب علیها السلام از نظر مریض شد و از نظر روحی هم که مصائب جانسوز عاشورا، و رنج‌های اسارت را تداعی می‌کرد، بیماری حضرت را شدیدتر ساخت تا آن که مرغ روحش به سوی رحمت حق پرواز کرد و آن سرزمین، افتخار میزبانی پیکر پاک او را به دست آورد و امروزه میلیون‌ها زائر باورمند و بامعرفت از فیض زیارت آن پرچمدار انقلاب عاشورای حسینی بهره مند می‌شوند. مرحوم علامه بزرگ شیخ بهایی رحمة الله همین نظریه را پسندیده اند. 📚ریاحین الشریفة: ج 3 ص 37 👌بعید نیست که همه این عوامل و علل و حتی عوامل دیگری هم سبب هجرت حضرت زینب علیها السلام به شده باشند . 📚خوشه‌های خورشید در سوریه/ سیدمحمدطاهر مدرسی ص 95 🔸 منابعی چون بحار الانوار ، مستدرک سفینه البحار ، مستدرک رجال الحدیث ، عوالم العلوم ، منتهی الامال و ... که از حضرت زینب سلام الله علیها بحث کرده اند ، سخنی از آن بانوی بزرگوار به میان نیاورده اند ، و اکثرا نوشته اند ؛ «آن حضرت مریض شد و به طور وفات کرد » 📚منتخب التواریخ ص 67 🔸البته برخی می نویسند ؛ « آن حضرت توسط عوامل یزید مسموم شد و به رسید » 📚زینب الکبری من المهد الی اللحد ، ص 592 👌این احتمال اگر چه می تواند مورد قبول واقع شود ، چرا که آن بانوی گرامی همه وقائع کربلا را دیده بود و وجود او یاد آور فجائع حکومت یزید بود و روشنگری های او برای یزید قابل تحمل نبود ، بعید نیست که یزید ایشان را مسموم کرده باشد ، اما این سخن هیچ گونه مستند قابل اعتمادی در منابع متقدم ندارد . 🔸برخی نیز احتمال داده اند که گرفتاری ها و سختی هایی که در طول جریانات به آن بانو وارد شد ، سبب بیماری ایشان گردید و به خاطر همان از دنیا رفتند ، بنابراین می توان ایشان را شهیده خواند . ❕اما با توجه به آنکه منابع مورد اعتماد این مطلب را که بیماری ایشان ناشی از اسارت کربلا بوده است را نقل نکرده اند ، این قول نیز نمی تواند و یقینی باشد . 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔 ❔در کلیپی آقای می گوید دوطفلان زینب سلام الله علیها، در روز عاشورا در کربلا نبوده اند، آیا این گفته ی ایشان درست است ❗️ و اگر گفته ی ایشان غلط است،چطور می شود ثابت کرد که دو زینب سلام الله علیها در روز عاشورا در کربلا بوده اند و جزء 72 شهید بزرگوار عاشورا هستند،که در راه یاری کردن حضرت امام حسین علیه السلام به شهادت رسیده اند❕❕ 💠💠 👌شهادت دو تن از فرزندان عبد الله بن جعفر همسر زینب کبری سلام الله علیها به نام های محمد بن عبد الله بن جعفر و عون بن عبد الله جعفر در کربلا است و قابل انکار نمی باشد . ❕محمد بن عبد الله جعفر ؛ 👌در زیارت ناحیه می خوانیم ؛ « سلام بر محمد بن عبد الله بن جعفر که شاهد جایگاه پدرش و پیرو برادرش و حافظ تن او بود ، خدا قاتل او عامر بن نهش تمیمی را لعنت کند » 📚المزار الکبیر ص491 📚بحار الانوار ج98 ص271 👌ابن شهر آشوب و ابن اعثم و دیگران می نویسند ؛ « سپس محمد بن عبد الله بن جعفر به پا نهاد و چنین می خواند ، از ستم به ما به خدا شکایت می کنم ، از کار گروهی سست و کور ، تغییر دهنده تعالیم قرآن ، و آیات محکم نازل شده تبیان و آشکار کننده کفر و طغیان ، آن گاه ده تن را کشت و عامر بن نهشل تمیمی او را کشت » 📚المناقب ج4 ص106 📚بحار الانوار ج45 ص34 📚الفتوح ج5 ص111 📚مقتل الحسین ، خوارزمی ج2 ص26 👌طبری و دیگران می نویسند ؛ « عامر بن نهشل تمیمی به محمد بن عبد الله بن جعفر بن ابی طالب حمله برد و او را » 📚تاریخ طبری ج5 ص447 📚انساب الاشراف ج3 ص406 📚الطبقات الکبری ج1 ص 477 📚الارشاد ج2 ص107 📚اعلام الوری ج1 ص465 و ... ❕ بن عبد الله جعفر ؛ 👌در زیارت ناحیه مقدسه می خوانیم ؛ « سلام بر عون ، پسر عبد الله بن جعفر ...خدا قاتل او عبد الله بن قطبه را لعنت کند » 📚بحار الانوار ج98 ص271 👌خوارزمی و دیگران می نویسند ؛ « پس از محمد بن عبد الله بن جعفر ، عون بن عبد الله بن جعفر بن ابی طالب به میدان آمد ...آنگاه جنگید تا کشته شد ، گفته شده است عبد الله بن او را کشت » 📚مقتل الحسین ج2 ص27 📚الفتوح ج5 ص111 📚مناقب ابن شهر آشوب ، ج4 ص106 📚بحار الانوار ج45 ص34 👌و می نویسند ؛ « عبد الله بن قطبه به عون بن عبد الله بن جعفر حمله کرد و او را کشت » 📚تاریخ طبری ج5 ص447 📚انساب الاشراف ج3 ص406 📚الکامل فی التاریخ ج2 ص570 📚الارشاد ج2 ص107 📚مثیر الاحزان ص67 ❕در کتاب مقاتل الطالبین هم چنین آمده است ؛ « مادر عون اکبر ، فرزند عبد الله بن جعفر ، زینب عقیله علی بن ابی طالب است ... از حمید بن مسلم نقل شده است که عبد الله بن قطنه عون بن عبد الله بن جعفر را کشت » 📚مقاتل الطالبین ص95 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔 ❔آيا ميدانستيد در هيچكدام از كتب تاريخى حرفى از خطبه زينب در يزيد وجود ندارد❕ ❗️آيا ميدانستيد اكثر اين در همين ٤٠ ساله گذشته توسط روحانيون ساخته شده است❕ 💠💠 👌متاسفانه این مدعیان دروغین روشنگری بدون اندک تاملی در اسلامی چنین ادعا هایی دروغینی را مطرح می کنند . 👌خطبه حضرت زینب سلام الله علیها در کاخ یزید یکی از خطبه های غراء و فصیح و ترین خطبه های تاریخ اسلامی است که به هفت بخش تقسیم می شود ؛ 1⃣نخست این بانوى شجاع اسلام با چند جمله کوبنده، غرور را در هم مى شکند و با آیه اى از قرآن، موضعش را در پیشگاه خداروشن مى سازد و مى گوید هرگز بهره ورى از حکومت و کاخ و ثروت را دلیل بر امتیاز الهى نگیر، تو از مصادیق کسانى هستى که خداوند آنها را به حال خود واگذارده، تا پشت آنها از بار گناه شود، سپس آنها را از همه چیز ساقط کرده و به دوزخ مى فرستد. 2⃣در بخش دوم، رفتار پیغمبر اکرم را با اجداد یزید در فتح مکه که همه را عفو قرار داد با عمل زشت یزیدکه فرزند پیغمبر خدا را کشته و سرهاى بریده و خاندان اسیر آنها را شهر به شهر مى گردانْد، مقایسه کرده و مهر باطل بر پیشانى یزید مى زند. 3⃣در بخش سوم، جمله هاى یزید را یادآورى مى کند و تاکید بر عدم ایمان او مى نماید، و اینکه به زودى به سرنوشت اشیاخ و اجدادش گرفتار شده و به جهنم واصل مى شود. 4⃣سپس تاکید بر مقام والاى شهیدان مخصوصاً شهداى خاندان پیغمبر در کربلا مى کند و به وجود آنها را امتیاز بزرگ این خاندان مى شمرد. 5⃣آنگاه به حضور یزید در محکمه عدل الهى در قیامت اشاره مى کند، در آن دادگاهى که آن خداست و خصم او پیغمبر اکرم و شاهدانش فرشتگان خدا هستند و پایان چنین دادگاهى روشن است. 6⃣سپس به تحقیر فوق العاده یزید مى پردازد تا آن حد که مى فرماید اگر روزگار به من ستم کرد و مرا به صورت زنى اسیر پاى تو آورد، تصور نکنى من براى تو ارزشى قایلم، من تو را در حدى نمى دانم که مخاطب سخنانم باشى و اگر با تو سخن مى گویم، از باب ناچارى است. 7⃣در آخرین بخش از سخنان خود، خداوند را بر نعمت هاى بیکرانش بر نبوت سپاس مى گوید که با رحمت و سعادت آغاز شد و با شهادت و کرامت پایان یافت. ⚫️خطبه مذکور در کتاب های زیر از منابع اصیل اسلامی نقل شده است و کاملا و قطعی است ؛ 📚لهوف ص215 📚بحار الانوار ج45 ص133 📚بلاغات النساء ص35 📚مقتل الحسین ، خوارزمی ، ج2 ص64 📚مثیر الاحزان ص101 📚الاحتجاج ج2 ص123 و ... 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔 ❔یکی از کانال های ضد دین شبهه کرده است که چرا بنی هاشم دختران خود را به دشمنانشان می کردند ، تزویج ام کلثوم دختر حضرت زینب و عبد الله جعفر به مروان یا حجاج و ... ❗️❗️این تناقض نیست ❕❕ 💠💠 ❕بنى اميّه افراد منفور و آلوده ‏اى بودند كه مى ‏خواستند از طريق انتساب به بنى هاشم در ميان مردم كسب كنند وپايه‏ هاى قدرت شيطانى خود را از اين طريق تقويت نمايند؛ يك نمونه آن جريان خواستگارى امّ كلثوم دختر عبداللَّه بن جعفر بود. 🔸مرحوم ابن شهر نقل می کند ؛ « معاويه در نامه ‏اى به مروان (كارگزارش در حجاز) به او فرمان داد كه امّ كلثوم دختر عبد اللّه بن جعفر را براى پسرش يزيد، خواستگارى كند. او نزد عبد اللّه بن جعفر آمد و اين را به او خبر داد. عبد اللّه گفت: كار او با من نيست و تنها به دست سَرور ما حسين، دايى اوست. به حسين عليه السلام خبر دادند. فرمود: «از خداى متعال، خير مى‏ خواهم. خدايا! آن كس را كه از خاندان محمّد مى‏پسندى، نصيب اين دختر كن». هنگامى كه مردم در مسجد پيامبر گرد آمدند، مروان پيش آمد و نزديك حسين عليه السلام نشست و در حالى كه گروهى از بزرگان هم نزد حسين عليه السلام بودند، گفت: امير مؤمنان (معاويه)، مرا به اين فرمان داده تا مَهر او (امّ كلثوم) را هر آنچه مى ‏گويد، قرار دهم، هر اندازه كه باشد. اين ازدواج، مايه آشتى ميان اين دو عشيره و اداى بدهىِ پدر اوست... حسين عليه السلام فرمود: «ستايش، خدايى كه ما را براى خودش انتخاب كرد .... امّا در باره" آشتى ميان دو عشيره"، ما قومى هستيم كه به خاطر خدا با شما دشمنى داريم و به خاطر دنيا با شما سازش نمى ‏كنيم. به جانم سوگند، خويشى نَسَبى ما، در مانده است، تا چه رسد به خويشىِ سببى! و گفته‏ ات كه:" شگفت از طلب كردن مهريّه از يزيد"، بهتر از يزيد و بهتر از پدر يزيد و بهتر از جدّ يزيد، مهر داده‏ اند. و سخنت كه:" يزيد، همتاى كسى است كه همتايى ندارد"، پس هر كس پيش‏تر، همتاى او بوده است، امروز هم همتاى اوست و فرمان‏روايى (ولايت‏عهدى) چيزى بر او نيفزوده است..... ❕حسين عليه السلام پس از سخنانى فرمود: «همه گواه باشيد كه من امّ كلثوم، دختر عبد اللّه بن جعفر را به همسرى پسر عمويش قاسم بن محمّد بن جعفر، در آوردم و مهرش را چهارصد و هشتاد درهم قرار دادم و مزرعه‏ ام در مدينه يا زمينم در وادى عقيقرا هديه ازدواجش كردم. غلّه ساليانه آن، هشت هزار دينار است و آنان را بى ‏نياز مى‏كند، إن شاء اللّه». رنگ مروان برگشت و گفت: اى بنى هاشم! آيا خيانت مى‏كنيد؟ جز دشمنى را نمى ‏پذيريد ...» 📚مناقب ابن شهر آشوب ج 4 ص 38 _ بحار الانوار ج 44 ص 207 👌اين سخنان تيرى بود كه بر قلب ناپاك يزيد خصوصاً، و بنى اميّه عموماً، نشست و نقشه ‏اى را كه براى فريب مردم، از طريق نزديكى به بنى هاشم، بودند نقش بر آب كرد. 🔹اما گاهی دشمنان بنی هاشم به قدری عرصه را بر روی آنان تنگ می کردند تا با وصلت به بنی هاشم بر کارهای نامشروع خود بگذارند ، که بنی هاشم را مجبور به ازدواج می کردند ، و آنان نیز چاره ای جز تن دادن به این ازدواج ها نداشتند ، به خاطر همین است که در مجامع روایی ما بابی بنا شده است تحت عنوان ؛ « جواز ازدواج با ناصب و در صورت ضرورت و تقیه » 📚وسائل الشیعه ج 20 ص 561 باب 12 🔸محمّد بن على حلبى می گوید ؛ مردى از طرفداران مروانيان، هزار دينار به من امانت سپرد و ناپديد شد. من مانده بودم كه با آن دينارها چه كنم. خدمت امام صادق عليه السلام رفتم و داستان را براى ايشان تعريف كردم و گفتم: شما به اينها سزاوارتريد.فرمود: «نه، پدرم عليه السلام مى‏ فرمود: ما با آنها همانند زمان صلح و آتش‏بس هستيم. امانت‏هايشان را پس مى‏ دهيم، گم‏شده‏ شان را بر مى ‏گردانيم، له و عليه آنها شهادت مى‏ دهيم ، « با آنان نیز جایز است »زيرا اگر چند دستگى پيش آيد، هيچ كس نمى ‏تواند دوام آورد». 📚الفقیه ج 3 ص 472_ التهذیب ج 6 ص 350 👌بنابراین اگر نقل تاریخی در مورد ازدواج بنی هاشم با برخی ناصبیان و معاندان مشاهده می شود و به آن اشاره نشده است ، این ازدواج ها همه بر پایه ضرورت و تقیه و از فشارها بوده است ، البته در مواردی بنی هاشم تن به خواسته ازدواج آنان نمیدادند مانند جریانی که از کتاب مناقب نقل کردیم ، اما با توجه به مظلومیت و عدم قدرت بنی هاشم در برابر حکام ظالم و معاندان ، در مواردی آنان چاره ای جز دادن به این نوع ازدواج ها نداشتند . 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک دقیقه حرف حساب 👏 #یک_حرف_خوب put the glass down 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
💌 کنترل علاقه‌ها #پیام_معنوی 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️ #تنفس_صبح 📖 هر روز تلاوت یک صفحه از قرآن کریم 📃 صفحه 288 🎙 قاری: #منشاوی 🔊 بشنویم🔻 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
288.mp3
1.27M
📖 هر روز تلاوت یک صفحه از قرآن کریم 📃 صفحه 288 🎙 قاری: #منشاوی 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر انقلاب در بیمارستان خطاب به پرستاران: 🔹هر خدمتی كه شماها به هر بيماری بكنيد، مثل اينست كه آن خدمت را به شخص اين حقير كرديد. 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔 ❔آیا راست است که حضرت زینب در مصیبت امام حسین چاک دادند ❕اگر راست است مگر پیامبر نفرمود که هر کس در مصیبتی گریبان چاک کند است ❕( مستدرک الوسائل جلد دوم ص455) پس حضرت زینب چرا اینطور کرد ❗️❗️ 💠💠 🔶سید بن طاووس نقل می کند ؛ « چون حضرت زینب سر مبارک برادر را دید ، از اوج ناراحتی دست به برد و آن را چاک داد » 📚اللهوف ص178 👌گریبان چاک دادن در مرگ پدر و برادر و همچنین مصائب اهل بیت و امام حسین علیهم السلام از موارد حرمت شده است . 🔶امام علیه السلام فرمود ؛ « بانوان حرم حسینی در مصیبت حسین بن علی گریبان چاک داده و به صورت می زدند ، و بر مصیبتی چون مصیبت او باید گونه ها لطمه زده و گریبان ها گردد» 📚تهذیب الاحکام ج8 ص325 👌و فرمود ؛ « ( گریبان چاک زدن در مرگ نزدیکان بی اشکال است ) زیرا موسی بن عمران نیز در مرگ برادرش هارون چاک داد » 📚وسائل الشیعه ج22 ص402 👌ابوهاشم جعفری می گوید ؛ « در تشییع جنازه امام هادی ، امام حسن عسکری در حالی که گریبان چاک زده بود ، بیرون آمد ، ابوعون به امام حسن عسکری در نامه ای اعتراض کرد ، امام علیه السلام پاسخ داد ای احمق تو چه می دانی این کار چیست ؟ موسی نیز در وفات هارون گریبان چاک داد» 📚کشف الغمه ج2 ص418 ❕همینطور در روایات متعددی ، جزع و فزع و بی تابی کردن در حسین علیه السلام مستحب شمرده شده است که از مصادیق آن ، گریبان چاک زدن می باشد؛ 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁