eitaa logo
✍️از جنس تجربه (اللَّهُمَّ اجْعَلْنا فِي دِرْعِكَ الْحَصِينَةِ)
107 دنبال‌کننده
437 عکس
491 ویدیو
14 فایل
۞﷽۞ تصمیم بر آن است که برخی مطالب مرتبط با مسائل روز در زمینه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی تقدیم شود. تا خدا چه خواهد آدرس کانالهای دیگر👇 ✍️جُمْلِهْ دَرْمانی 💊 @jhakimaneh آیا می دانستید؟ @haltaalam @ayyamollah ارتباط با ادمین @Mirzameysam
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از 🌾 زَوا
🌾 زوای واژه پفیوز سلام و خجسته زادروز امیرالمؤمنین (ع) و روز پدر به امام زمان‌مان (عج)، نائب ایشان و همه شیعیان عالم. به گمان بنده، سخنان آقای کوچک‌زاده خوب بود؛ ولی کاربرد واژه «پفیوز» در آنجا شایسته نبود. واژه «پفیوز»، پیوندی از دو واژه است: واژه وابسته «پُف» و واژه هسته «یوز». ▪️زوای «یوز» واژگان «یوز، دریوزگی، یوزپلنگ، یوش، یوریدن، یاخت، یازیدن، یغما، یاغی، یوغ، یُغر، بیوک، پیوگ، داریوش، نیوشیدن، بیوسیدن (انتظار داشتن)، رزم‌یوش (جنگاور)، گـ+یاغ (گیاه)» همگی از ریشه «یـ+خ» هستند که معنای چشم‌داشتن، طمع و به چنگ آوردن آن را دارند. واژگانی مانند «یخ، یَک، یزدان، یسنا» نیز وجود دارند که معنای وارونه این واژگان را دارند؛ چرا که «ی» در این واژگان از مصدر «یافتن» است و معنای نیرومند پیوند و درونش را دارد (هنجار آن در کتاب زوا آمده است). ولی «ی» در واژگان «یغما، یاغی و یوز» از «افتن» است و زور واژه، در واج هسته یعنی «خ» و زایَه‌های آن است. ▪️زوای «پُف» «پُف» از دو مصدر «پختن + افتن» درست شده است؛ با اینکه «پفتن» به‌رویه، از «افتن + افتن» ساخته می‌شود و معنای «درونشی نیرومند» دارد. ولی در اینجا که «پفتن» از «پختن» (مصدر خئی) با «افتن» درست شده، معنای برونشی نیرومندتری می‌یابد؛ مانند «بافتن» که گاهی از «افتن + افتن» ساخته می‌شود و معنای درهم‌بافته شدن دارد، و گاهی از «باختن + افتن» است که معنای بازشدگیِ آن می‌چربد. از این رو، معنای زایه‌های «بالا»، نرد«بان» و «بام»، معنا برآمدگی و «بازشدگی» (باختن: باز) دارند. پس پف در اینجا معنای برونش دارد که پیامد آن، تهیدگی درون است. پف کردن، پفک و پُل نیز از همین مصدر پفتن با ریشه «پختن+ افتن» ریشه گرفته‌اند ولی «پُر» از مصدر پفتن با ریشه «افتن+ افتن» است. ◾️معنای پیوند «پف + یوز» پیوند میان واژگان گاهی یک‌هسته‌ای است و گاهی دو‌هسته‌ای. پیوندهای یک‌هسته‌ای از واژه‌ی هسته با یک پیشوند یا پسوند ساخته می‌شوند؛ مانند «پرهیز» یعنی ضد هیز. ولی پیوندهای دو‌هسته‌ای از دو واژه خودبسنده (مستقل) درست می‌شود و معنای ترکیبی می‌سازند؛ مانند «گُل + آب: گلاب». در اینجا هم واژه «گل» در معنای خود و هم واژه «آب» در معنای خود است و هیچ‌کدام پیشوند یا پسوند دیگری نیستند. «یوز» یعنی یورا و یورشگر و کنشگر برای به یازدین به چیزی و پفیوز یعنی کسی که باید یورا و کنشگر باشد ولی پفینه و تهیده است. بهترین معنا برای پفیوز، «بی‌وجود» و «منفعل» است. این هنگامی که این بی‌عملی و انفعال و پفیوزی درباره پاسداری از خانواده باشد، واژه پفیوز، مجازاً معنای «بی‌غیرت» به خود می‌گیرد؛ نه این که معنای پفیوز، بی‌غیرت باشد. پفیوز کسی است مانند مترسک که «وجود، مایه، کنشگری، ستیزندگی و حتی تهدیدستیزی» ندارد: یا اشباح الرجال و لا رجال: نامرد: پفیوز! ◾️ فیلم شهید بهشتی: اسلام شهروند پفیوز نمی‌خواهد! 🌹خرید کتاب «زَوا» با ۶۷٪ بهاکاه؛ ۵۰ هزار تومان ◾️گروه زوا؛ با گروهداری ا. امامی
هدایت شده از شهر شهیدان
15.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹سردار سرلشکر شهید اسماعیل دقایقی سالروز شهادت ۲۸دی‌ماه ۱۳۶۵ 🌹 ╭┅═ঊঈঊঈ═┅╮ ▪️https://eitaa.com/joinchat/4061659138C574d455be8 🌹@shahreshahidan ╰┅═ঊঈঊঈ═┅╯
هدایت شده از حسینی زاده
16.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️ امام جماعتی که الگوی محل شد 🔸 برگرفته از جلسات "نقش الگوهای میانی در پیشبردِ اهدافِ اهل بیت علیهم السلام" تلگرام | ایتا | بله | روبیکا | آپارات | سایت | اینستاگرامِ سایت | صفحه یوتیوب
هدایت شده از دکتر محمدرضا جباری
@sokhanetarik امام کاظم (علیه السلام) و سازمان وکالت نویسنده: محمد رضا جباری سازمان وکالت، مجموعه ‏اى متشکل از امامان معصوم: و عده ‏اى از پیروان نزدیک و وفادار آنان بود که با همکارى یکدیگر، تشکیلات هماهنگ و منسجمی را پدید آوردند تا با اتکاء بر آن پیشبرد اهداف دینی خود را محقق سازند. وظایف این سازمان به امور مالی منحصر نبود و وظایف سیاسی، دینی و ارشادی را نیز شامل می­ شد. این تشکیلات از نیمه دوم عصر امامت، یعنى از زمان امام صادق (علیه السلام) به بعد آغاز به کار نمود و رفته‌ رفته داراى نظم و گستردگی و هماهنگی بیش­ترى شد و تا پایان عصر غیبت صغرا استمرار داشت. در عصر امام کاظم علیه السلام ، این سازمان با مشکلاتی همچون دستگیرى و شکنجه حضرت و برخی از وکلا مواجه شد، ولی نواحی زیر پوشش وکلا و محدوده اقتدار آنان با تشدید فعالیت ‏ها گسترش می‏ یافت. برای مشاهده متن کامل مقاله به آدرس زیر مراجعه نمایید: https://sokhanetarikh.com/?p=20642
هدایت شده از کانال حسین دارابی
5.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اینستاگرام را که باز می‌کنم... اینستاگرام را که باز میکنم 😔 بهترین تعریف از اینستاگرام بود این کلیپ | عضوشوید 👇 http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
آخرین روز ماه رجب چه اعمالی را انجام دهیم؟ در حالی امروز با ماه خدا وداع می‌کنیم که برای آخرین روز ماه رجب اعمالی ذکر از جمله غسل و نماز ذکر شده است. شیخ صدوق در روایتی از امام صادق (ع) نقل کرده است که در آخرین روز‌های ماه رجب یکی از اصحاب حضرت (ع) نزد ایشان آمد. امام از آن مرد سؤال کرد که آیا در این ماه روزه گرفته‌ای؟ آن مرد گفت: نه! امام صادق (ع) فرمود: این ماه، ماه بسیار عزیزی است. آن قدر در این ماه ثواب از دست داده‌ای که حد و اندازه ندارد، خداوند ماه رجب را نسبت به سایر ماه‌ها برتری خاصی بخشیده است هر کس در این ماه روزه بگیرد از اجر و ثواب ویژه‌ای برخوردار خواهد شد. آن مرد گفت: اگر در روز‌های باقیمانده روزه بگیرم به ثواب می‌رسم؟ امام فرمودند: بلهً سپس فرمودند: که هر کس سه روز آخر ماه رجب را روزه بگیرد خداوند او را از سکرات مرگ رهایی می‌بخشد عذاب و فشار قبر را بر او کم می‌کند و از صراط مستقیم به سلامت عبورش می‌دهد و از آتش دوزخ دورش می‌کند. بهترین عمل در ثانیه‌های آخر ماه رجب با وجود اینکه به ثانیه‌های پایانی ماه رجب نزدیک می‌شویم، اما برای این لحظات طلایی هم اعمالی از جمله یک نماز پر فضیلت ذکر شده است: در روایتی در کتاب «اقبال الاعمال» آمده است که رسول خاتم (ص) درباره نماز آخر ماه رجب فرمودند: هر کس در آخر ماه رجب ۱۰ رکعت نماز بخواند که در هر رکعت سوره «حمد» یک مرتبه و سوره «توحید» سه مرتبه و سوره «کافرون» سه مرتبه باشد و پس از سلام نماز دست‌هایش را به سوی آسمان بلند کند و بگوید: «لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لاشَرِیکَ لَهُ لَهُ الْمُلْکُ وَ لَهُ الْحَمْدُ، یُحْیِی وَ یُمِیتُ وَ هُوَ حَیٌّ لا یَمُوتُ بِیَدِهِ الْخَیْرُ وَ هُوَ عَلَى کُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدِیرٌ وَ صَلَّى اللَّهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِینَ وَ لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ إِلا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ؛ سپس دست‌هایش را به روی صورت بکشد و حاجتش را از خداوند بخواهد، دعای او مستجاب شود و خداوند بین او و جهنم هفت گودال فاصله بیاندازد که اندازه هر گودال به اندازه فاصله آسمان تا زمین است و به ازای هر رکعت، هزار رکعت برایش نوشته شود و برای او گذر از صراط و دوری از جهنم تضمین شود. سلمان فارسی (ع) می‌گوید: «هنگامی که کلام پیامبر (ص) به پایان رسید، به حالت گریه به سجده افتادم و خداوند را شکر کردم که این حدیث را از پیامبر شنیدم». عملی که سبب آمرزش گناهان گذشته و آینده است همچنین در روز آخر ماه‏ رجب، بر انجام غسل تأکید شده و روزه ‏این روز سبب آمرزش گناهان گذشته و آینده است. @pajayepa