♨️پذیرش سال تحصيلي ١٤٠١_١٤٠٠
۲مقطع پایه "نهم و دیپلم"
🌐مدرسه علمیه امام علی بن ابیطالب علیهماالسلام
💢مشهدمقدس، میدان شهدا، خیابان توحید، رضویها۷
📆جدول زمانبندی پذيرش نخبگانی
🔸مهلت ثبتنام ١٤٠٠/٢/١٥
🔸آزمون کتبی
🔸مصاحبه
🔸دوره تثبيتي
📌اطلاعات بیشتر درباره مدرسه👇
🆔@hozeh_man
📞۰۹۱۵۷۰۷۰۶۸۲
📞۰۹۱۵۱۰۹۷۲۴۸
📞۰۹۱۵۵۲۵۱۶۷۲
🔸لینک ثبت نام اینترنتی سایت حوزه خراسان
http://hozehkh.com/Reception/default.aspx
هدایت شده از پژوهش حوزه علمیه خراسان
#اطلاعیه_مهم
#قابل_توجه_متقاضیان_تدریس
#ثبت_نام_دوره_شناسایی و جذب اساتید دروس مهارتی-پژوهشی
#روش_تحقیق_سطح1
#حوزه_علمیه_خراسان
✅برگزاری دوره شناسایی و جذب اساتید دروس مهارتی-پژوهشی سطح یک به همت معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان و با همکاری واحد پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان برگزار می گردد. (ارائه #مجوز_برای_متقاضیان تدریس در #دروس_مهارتی_سطح_یک)
🔰شرایط عمومی و اختصاصی :
1- داشتن پرونده فعال (حوزه علمیه خراسان)
2- معمم بودن
3- داشتن مدرک سطح دو
4- دارا بودن اثر علمی (کتاب یا مقاله مورد تایید)
5- توانمندی مهارتی و پژوهشی
🔰شرایط اعطاء مجوز:
1- قبولی در مصاحبه پذیرش
2- شرکت در دوره دانش افزایی
3- ارسال اثر علمی جهت ارزیابی
✍️ثبت نام در سایت :
🌐www.hozehkh.com
( قسمت سامانه هاي الكترونيك، بخش ثبت نام ها )
⌛️زمان ثبت نام دوره :
20 اسفندماه 1399 الی 20 اردیبهشت ماه 1400
🔰جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق زیر اقدام فرمائید:
☎️شماره تماس : 33658284 - 051 داخلی 110
👈ارتباط با ادمین پذیرش در پیام رسان ایتا :
🆔@ap9156
‼️#ویژه برادران
✳️واحد پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان
•┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😊 فرصت مهیاست تا چراغی بیفروزی و راهی روشن نمایی...
حوزه علمیه خراسان برای سال تحصیلی 1400 - 1401 طلبه میپذیرد.
#پذیرش #حوزه
🌺ارتباط مستقیم با مسئول پژوهش:
@M_v_110
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#پژوهش_مدرسه_امامعلیعلیهالسلام
╔═🦋🌸════╗
@pajohesh110
╚════🌼🦋═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹حوزه علمیه امام علیبنابیطالب علیهماالسلام برای سال تحصیلی 1400 - 1401 طلبه میپذیرد.
✅ با کادری مجرب و متخصص در عرصه مدیریت و تربیت نیروی انسانی
📌 بازدیداز فضای داخلی مدرسه و مشاهده کلیپ مشروح برنامههای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی #مدرسه علمیه امام علی بن ابیطالب علیهما السلام هرروز ساعت۱۱ تا اذان ظهر با رعایت دستورالعملهای بهداشتی
◽️چهارراه خواجه ربیع. انتهای کاشانی۴۴
#پذیرش #حوزه
🌺ارتباط مستقیم با مسئول پژوهش:
@M_v_110
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#پژوهش_مدرسه_امامعلیعلیهالسلام
╔═🦋🌸════╗
@pajohesh110
╚════🌼🦋═╝
هدایت شده از مرکز تحقیقات اسلامی - مشهدمقدس
💠مرکز تحقیقات اسلامی با همکاری مدرسه عالی سطح چهار حوزه علمیه خراسان برگزار می کند...
🌙چهارمین گفتمان معرفت در شبهای ماه مبارک رمضان با استفاده از اساتید حوزه و دانشگاه به صورت نیمه حضوری و محدود همزمان با پخش زنده از طریق شبکه های اجتماعی.
❗️با توجه به لزوم رعایت اصول سلامت در شرایط کنونی، علاقهمندان به شرکت حضوری در گفتمان، شماره نشست مورد نظر را با نام خویش از طریق یکی از پیامرسان ها به شماره 09376867576 ارسال نمایند تا پس از تأیید از آنها دعوت به عمل آید.
🔻مرکز تحقیقات اسلامی مشهد مقدس
🆔تلگرام
🌐آپارات: پخش زنده (ساعت 22)
🔸اینستاگرام: پخش زنده (ساعت 22)
👤ارتباط با ما (تلگرام) (ایتا)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔍واکاوی معنای عُدَّة🌱 در عبارت "ومیتةٍ علی غیرِ عُدَّة"🥀توسط استاد مجتبی الهی خراسانی
#کلیپ #معرفت_افزایی
آدرس ارتباط مستقیم با مسئول پژوهش🌺
@M_v_110
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#پژوهش_مدرسه_امامعلیعلیهالسلام
╔═🦋🌸════╗
@pajohesh110
╚════🌼🦋═╝
💠 سلسله نشستهای علمی مدرسه امام علی بن ابی طالب علیه السلام🔻
✅ چیستی، ضرورت و چگونگی مهارتورزی در ادبیات عرب و نقش تحقیق در مهارتورزی
(در راستای ضرورت تدوین برنامههای پژوهشی متناسب با سطح یک حوزه)
✍️ خلاصه نشست علمی:
تسلط بر ادبیات عرب سه مرحله دارد: فراگیری، کارورزی و مهارتورزی.
🔧 ادبیات عرب از جمله مواد آموزشیِ ابزاری و کاربردی در حوزه علمیه محسوب میشود، بنابراین "آموزش ادبیات عرب" نباید در فراگیری قواعد صرفی و نحوی خلاصه شود، بلکه علاوه بر فراگیری قواعد، نیازمند کارورزی و مهارتورزی نیز میباشد.
برای توضیح بیشتر، این مرحلِ سه گانه را کمی توضیح میدهم:
1. فراگیری ادبیات عرب، یعنی فراگرفتن آموزههای ادبی به همراه مثال و حل تمرین. (فراگیری باید به گونهای باشد که فراگیر، بعد از فراگیری متن آموزشی، برای حل پرسشهایی که در مراحل بعد برای او پیش میآید، توان مراجعه به آن متنِ آموزشی و کتابهای همطراز آن را داشته باشد)
2. کارورزی ادبیات عرب، یعنی تطبیق حداکثری آموزههای ادبی بر متون منتخب که از آن با عنوان تجزیه و ترکیب یاد میکنیم.
3. مهارتورزی ادبیات عرب، یعنی مواجهه کنجکاوانه با هر متن عربی، این مواجهه به هنگام قرائت روزانه قرآن و حدیث و حتی به هنگام خواندن متون آموزشی عربی یا هر متن عربیای، رخ میدهد. در این مواجهه علامت سوالهایی برای شخص در رابطه با ساختار کلمه یا در رابطه با نقش کلمه به وجود میآید که پاسخ به آنها نیازمند مراجعه به کتابهای ادبی است.
♦️ تفاوت مرحله کارورزی با مرحله مهارتورزی:
تفاوت فراگیری با کارورزی و مهارتورزی که روشن است و برای توضیح بیشتر عرض میکنم که فراگیری، مبتنی بر متن آموزشی یا دادههای مشتمل بر قواعد ادبیات عرب است، اما تفاوت مرحله کارورزی با مهارتورزی در این است که در مرحله کارورزی، تطبیق حداکثری رخ میدهد ولی در مرحله مهارتورزی تطبیق حداقلی.
به بیان دیگر در کارورزی از صدر تا ذیلِ متنِ منتخب پایش میشود و نقش و ساختار تمام کلمات مورد واکاوی قرار میگیرد و از بررسی حتی یک حرف غفلت نمیشود، اما در مهارتورزی فقط پرسشی که در ذهن شخص شکل گرفته و از عهده آن برنیامده مورد واکاوی قرار میگیرد.
🔹 شباهت مرحله کارورزی با مرحله مهارتورزی:
در هر دو مرحله، شخص نیاز به مراجعه دارد تا پرسشهای مربوط به نقش و ساختار کلمه را پاسخ دهد. مراجعه نیز خود نیازمند مهارت است و در هر مراجعهای به تجربیات و مهارتهای شخص افزوده میگردد.
🔸مهارت مراجعه:
1. یک کتاب لغت، یک کتاب صرفی و یک کتاب نحوی به عنوان کتاب بالینی انتخاب شود تا چالشهای مربوط به نقش یا ساختار کلمه در کوتاهترین زمان ممکن پیگیری شود.
2. در فرصتهای کوتاه زمانی، برای استاد یا دوستانمان عبارت بخوانیم تا مورد پرسش قرار بگیریم و مواردی که گمان میکنیم بلدیم رفع اشکال شود. (مبارزه با جهل مرکب).
3. هر از چندگاهی نتیجه مراجعه خود را به هم بحث و استاد ارایه کنیم تا بر اهمیت پرسش و نیز خطای احتمالی در پاسخ، واقف شویم.
🌱تحقیق؛ جوهره اصلی مهارتورزی
حلِّ پرسشهای بوجود آمده در مرحله کارورزی و مهارتورزی نیازمند تحقیق و نوعی ژرفنگری در کتابهای بالینی (که در مهارت مراجعه بیان شد) و منابعِ اصلیِ ادبیات عرب است که یا در حوزه پردهبرداری از نقش کلمه است یا در حوزه پردهبرداری از ساختار کلمه.
📝 این قبیل تحقیقات، تحقیقات کاربردی محسوب میشوند و برخی از آنها قابلیت ارایه به شکل مقاله علمی دارند.
#محتوای_تولیدی #ادبیات_عرب #تحقیق #ادب_عربی
آدرس ارتباط مستقیم با مسئول پژوهش🌺
@M_v_110
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#پژوهش_مدرسه_امامعلیعلیهالسلام
╔═🦋🌸════╗
@pajohesh110
╚════🌼🦋═╝
Screenshot_2021-04-20 بایگانیها مستند علماء - دیجیزیست.png
15.54M
🔻 با عالمان دینی بیشتر آشنا شویم
📽 مستند علماء، کاری مبتنی بر تحقیق در سیره علماء است و منبعی مهم و تاثیرگذار در عرصه آشنایی با ابعاد مختلف و درسآموز زندگی عالمان دینی محسوب میشود.
🎬 ابعاد مختلفی همچون: سبک زندگی عالمانه، ارتباط با پدر و مادر، سادهزیستی، علمآموزی، ارتباط با مردم، خدمات اجتماعی، زهدپیشگی و هدایتگری و...
🎞آرشیوی قابل توجه از مستندهای ساخته شده درباره عالمان دینی را در این آدرس ببینید:
http://digizist.ir/product_tags/%d9%85%d8%b3%d8%aa%d9%86%d8%af-%d8%b9%d9%84%d9%85%d8%a7%d8%a1/
#محتوای_تولیدی #معرفی #عالمان_دینی #چند_رسانهای
آدرس ارتباط مستقیم با مسئول پژوهش🌺
@M_v_110
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#پژوهش_مدرسه_امامعلیعلیهالسلام
╔═🦋🌸════╗
@pajohesh110
╚════🌼🦋═╝
هدایت شده از پژوهش حوزه علمیه خراسان
#نشست_علمی
🔹 سلسله نشستهای «طریق»🔸
.
🔶الگوهای تدریس علوم اسلامی و اقتضائات کرونا
.
سخنران: حجت الاسلام مجتبی الهی خراسانی
📣 زمان: چهارشنبه | هشتم اردیبشهتماه
⏰ ساعت: ۱۴:۳۰
📎لینک شرکت در جلسه:
https://www.skyroom.online/ch/tarigh14/ostad-elahi
"با همکاری مرکز تخصصی آخوندخراسانیره"
#طریق
#تبیین_مسیر_صحیح_طلبگی
•┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
📚کتاب «دروس فی علم الاصول: الحلقة الاولی و الحلقة الثانیة فی اسلوبها الثانی»؛ باز تولید حلقه اولی (اصول مقدماتی) و ثانیه (اصول متوسطه) شهید صدر در دانش اصول!
🖌مهمترین ویژگی این کتاب ایجاز آن است،البته در ضمن ارایه کامل محتوا.
اما امتیاز این کتاب در این است که نثری ساده و روان دارد و در عین ایجاز، نکات مهمی را مطرح کرده که گاهی در شروح مبسوط حلقات نیز پیدا نمیشود.
🌺 به لطف الهی برخی از این موارد در آینده در همین کانال ارایه خواهد شد.
🤔 این کتاب میتواند به عنوان پیش مطالعه اساتید مورد مراجعه سریع قرار بگیرد و عربی بودن زبان کتاب نیز به دور نشدن از متن کتاب (دروس فی علم الاصول) که عربی میباشد، کمک میکند.
🌹نثر زیبا و روان، این کتاب را برای طلاب در حال تحصیل نیز خواندنی کرده و همه طالبین علم میتوانند از آن استفاده نمایند.
#محتوای_تولیدی #معرفی_کتاب #اصول_فقه
🌺ارتباط مستقیم با مسئول پژوهش:
@M_v_110
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#پژوهش_مدرسه_امامعلیعلیهالسلام
╔═🦋🌸════╗
@pajohesh110
╚════🌼🦋═╝
هدایت شده از حوزه من
#تسلیت
▫️جناب حجه الاسلام والمسلمین حاج آقای فاطمی نسب زیدعزه
مدیریت محترم مدرسه امام علی بن ابیطالب علیهما السلام
🏴درگذشت همسرمکرمه استادبزرگوارمان حاج آقای روحانی کاشمری ره را به خدمت شما و خانواده گرانقدرتان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال علو درجات را برای ایشان خواستاریم.
◽️ان شاءالله در این لیله القدر مهمان سفره حضرت زهرا سلام الله علیها باشند...
▪️جهت شادی روح مرحومه فاتحه ای قرائت فرمائید.
🌐مدرسه علمیه الامام علی بن ابیطالب علیهما السلام
@hozeh_man
Nahj-0.2.2-noorsoft.apk
30.75M
👈 جدیدترین و کامل ترین نهجالبلاغه همراه
✍️ کاری از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور
🌺 رونمایی شده در: اردیبهشت ۱۴۰۰ 🌺
#نهج_البلاغه
#نهجالبلاغه
#امام_علی
#امام_علی_علیه_السلام
#ترجمه
#ترجمه_نهج_البلاغه
#شرح
#شرح_نهج_البلاغه
#شروح_نهج_البلاغه
#دانلود_رایگان
#رایگان
#جدیدترین_نسخه
#نهج_البلاغه_همراه
#نهضت_نهج_البلاغه_خوانی
#نور
#موسسه_نور
#علوم_اسلامی
#مرکز_تحقیقات_کامپیوتری_علوم_اسلامی_نور
1_1048685547.pdf
408.6K
✅ نمودار موضوعی وصیتنامه امام خمینی رحمهاللهعلیه
#معرفی_اثر #نمودار
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#پژوهش_مدرسه_امامعلیعلیهالسلام
╔═🦋🌸════╗
@pajohesh110
╚════🌼🦋═╝
هدایت شده از 🏴ParsinTV l پارسین🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 #موشن_گرافیک | اختیارات رئیس جمهور
🔹رئیس جمهور به عنوان شخص اول اجرایی کشور بیشترین اختیارات را داراست و با در دست داشتن قدرتی بی بدیل از انتخاب وزیر و مدیران کلان کشور تا انتخاب بخشدار می تواند از کلان ترین تا جزئی ترین تصمیمات را در کشور اتخاذ کند.
📎 #مشارکت_عمومی
📎 #انتخاب_درست
📎 #ایران_قوی
📎 #نوسازی_کشور
🗳اخبار فوری #انتخابات 1400👇
🆔 @Entekhabedorost
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌 دوست داری تو هم یکی از مدافعان حرم باشی؟
#پیشنهاد #انتخابات #فیلم_کوتاه
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#پژوهش_مدرسه_امامعلیعلیهالسلام
╔═🦋🌸════╗
@pajohesh110
╚════🌼🦋═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱 از #استراحت چه میدانیم؟!
✅ #فعالیت_ذهنی ⬅️ #فعالیت_جسمی ⬅️ #استراحت
#پیشنهاد #فیلم_کوتاه
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#پژوهش_مدرسه_امامعلیعلیهالسلام
╔═🦋🌸════╗
@pajohesh110
╚════🌼🦋═╝
❓تفاوت ترتیب ذکری با ترتیب معنوی در فاء عاطفه
✍️ یکی از حروف پرکاربرد در ادبیات عرب فاءِ عاطفه است.
📌 عطف بوسیله فاء، لفظی و معنوی است، مانند: عیسی در "أکتفی الیوم بالحدیث عن محمد فعیسی"، که هم در لفظ از محمد تبعیت کرده و هم در معنا در جایگاه آن قرار دارد.
👌 ترتیب بین معطوف و معطوفعلیه در موارد عطف بوسیله فاء عاطفه، یا فقط در کلام است که به آن "ترتیب ذکری" گفته میشود و یا ترتیبی واقعی است که به آن "ترتیب معنوی" گفته میشود.
✅ "ترتیب معنوی"، مانند ترتیب بین زید و عمرو در ایستادن، که اول زید ایستاده و سپس عمرو و در کلام هم همین ترتیب مراعات شده است: "قام زید فعمرو"
✅ "ترتیب ذکری" که در آن ترتیب زمانی لحاظ نشده است، بر سه قسم است:
1️⃣ بین معطوف و معطوفعلیه تقدم و تأخّر زمانی بوده و به دلیل تبعیت از کلام سابق، لحاظ نشده، مانند: "أکتفی الیوم بالحدیث عن محمد فعیسی" که کلام سابق آن عبارت است از: "حدثنا عن بعض الانبیاء؛ کآدم، ومحمد وعیسی، ونوح، وموسی(علیهمالسلام)".
2️⃣ بین معطوف و معطوفعلیه تقدم و تاخر زمانی نیست و اساسا تفاوت بین آن دو به اجمال و تفصیل است، مانند: "یسألک اهل الکتاب أن تنزل علیهم کتابا من السماء فقد سألوا موسی أکبر من ذلک فقالوا أرنا الله جهرة".
3️⃣ غرض از عطف، صرفا خبردادن از چیزهای فراوان، افزودن بر معلومات و معطوفات است، بدون ملاحظه تقدم و تاخر زمانی بین معطوفات، مانند: "هذا عالم فأبوه، فجده..." .
#محتوای_تولیدی #ادب_عربی #تحقیق #نحو
@M_v_110
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#پژوهش_مدرسه_امامعلیعلیهالسلام
╔═🦋🌸════╗
@pajohesh110
╚════🌼🦋
🌺هموطن عزیز به لینک زیر وارد شوید و کارت پُستال صوتی و تصویری که برای شما طراحی شده را مشاهده نمایید.🔻
https://digipostal.ir/c6to20p
🌹 #پیشنهاد #کارت_پُستال #انتخابات
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#پژوهش_مدرسه_امامعلیعلیهالسلام
╔═🦋🌸════╗
@pajohesh110
╚════🌼🦋═╝
فایده داشتن، تنها مسوِّغ ابتدا به نکره❗️
✍️ اصل در مبتدا این است که معرفه باشد، زیرا فقط در صورت شناختهشدن میتوان بر آن حکم نمود، اما در مواردی نکره نیز مبتدا واقع میشود!
🤔 نحویون در تفسیر این پدیده (مبتدا واقعشدن نکره) دو گونه سخن گفتهاند؛ برخی از مسوغات سخن راندهاند و برخی دیگر مفید فایده بودن را در توجیه این رخداد کافی دانستهاند.
👌 محمد مهدی گنجی طلبه ورودی سال 1399 حوزه علمیه امام علی بنابیطالب علیهالسلام سخن این دوطیف از نحوین را در این زمینه نقل و بررسی نموده است.
در ادامه خلاصهای از تحقیق وی ارایه میشود🔻
#محتوای_تولیدی #ادب_عربی #تحقیق #نحو
@M_v_110
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#پژوهش_مدرسه_امامعلیعلیهالسلام
╔═🦋🌸════╗
@pajohesh110
╚════🌼🦋
فایده داشتن، تنها مسوِّغ ابتدا به نکره❗️
♦️محقق: محمد مهدی گنجی
✍️ اصل در مبتدا این است که معرفه باشد، زیرا فقط در صورت شناختهشدن میتوان بر آن حکم نمود، اما در مواردی نکره نیز مبتدا واقع میشود!
🤔 نحویون در تفسیر این پدیده (مبتدا واقعشدن نکره) دو گونه سخن گفتهاند؛ برخی از مسوغات سخن راندهاند و برخی دیگر مفید فایده بودن را در توجیه این رخداد کافی دانستهاند. سخن این دوطیف از نحوین را به ترتیب به همراه بررسی هرکدام از نظر میگذرانیم:
1️⃣ نظریه اول: ابتدا به نکره فقط با وجود مسوغ (مجوِّز) ممکن است، مانند رجل در مثال "فی الدار رجل" که با وجود نکره بودن، مبتدا واقع شده است و مسوغ مبتدا واقع شدنش مقدم شدن جار و مجرور بر آن میباشد. کمیت و کیفیت مسوغات در کتابهای مختلف نحوی متفاوت گزارش شده است (در کتاب هدایه 6 مورد و در البهجة المرضیة 13 مورد گزارش شده است و ابن عقیل نیز در شرح خود بر الفیه ابن مالک مسوغات را تا 28 مورد نام برده است)
😇 بررسی:
در مواردی بدون هیچ یک از مسوغاتی که در کتابهای نحوی آمده، نکره مبتدا واقع شده است، مانند: ثمرة در مثال: "ثمرة خیر من جرادة" و وجوهٌ در مثال: "وجوه یومئذناضرة"، بنابراین این دیدگاه که ابتدا به نکره، فقط با وجود مسوغ، جایز باشد، قابل پذیرش نیست! و شاید از همین روست که سیوطی بعد از ارایه گزارش خود از مسوغات، میگوید: وقد توجد افادة دون شی مماذکر: شجرة سجدت.
2️⃣ نظریه دوم: "سعید بن المبارک البغدادی" معروف به ابنالدهان، متوفای 569 ه.ق در موصل، بنابر گزارش رضی الدین استرآبادی، بر این باور است که ابتدای به نکره در صورتی جایز است که مفیدِ فایده باشد و در این صورت از هر نکرهای میتوان خبر داد، وذلک لان الغرض من الکلام افادة المخاطب فاذاحصلت جاز الحکم.
😇 بررسی نظریه دوم و نتیجه بحث:
با توجه به مثالهایی که در نقض نظریه اول آمد میتوان درستی نظریه دوم را تصدیق نمود علاوه بر اینکه صرفِ وجود مسوِّغ، نمیتواند مجوِّزی برای ابتدا به نکره باشد مگر اینکه در این رخداد، فایدهای برای کلام حاصل آید، البته نباید این واقعیت را از نظر دور داشت که مسوغات در موارد افاده میباشند و هرکدام نشانهای برای مفید بودن کلام هستند، اگرچه که موارد مفید بودن کلام محصور در مسوغات نمیباشد.
#محتوای_تولیدی #ادب_عربی #تحقیق #نحو
@M_v_110
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#پژوهش_مدرسه_امامعلیعلیهالسلام
╔═🦋🌸════╗
@pajohesh110
╚════🌼🦋
♨️ سطح دو و افقهای علمی و پژوهشی
👌 با رویکرد حل دوگانههای🔻
🤔تخصصگرایی یا اجتهادورزی
🤔 حیات علمی یا اثربخشی اجتماعی
🎤ارائه: معاونت پژوهش مدرسه علمیه امام علی علیهالسلام
🗓 دوشنبه 31 خرداد
⏰ ساعت 14 تا 15
🌐 بصورت آنلاین از سامانه آموزش الکترونیک lms2🔻
https://abitaleb.lms2.hozehkh.com/ws/ofogh1400
#نشست_علمی #سطح_دو #مشاوره
آدرس ارتباط مستقیم با مسئول پژوهش🌺
@M_v_110
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#پژوهش_مدرسه_امامعلیعلیهالسلام
╔═🦋🌸════╗
@pajohesh110
╚════🌼🦋═╝
هدایت شده از پژوهش حوزه علمیه خراسان
♦️#تمدید_شد♦️
مهلت شانزدهمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان تا 15 مردادماه تمدید شد.
🔶در پی درخواست های مکرر طلاب پژوهشگر و با توجه به استمرار محدوديت هاي کرونایی و همچنين مصادف شدن فصل امتحانات این حوزه در خرداد و تيرماه مهلت ارسال آثار، اين فراخوان تا 15 مردادماه 1400 تمديد شد.
✅پژوهشگران و طلاب گرامی می توانند، برای ارسال اثر خود به آدرس
http://spnf.hozehkh.com/account/LoginHoze
مراجعه کرده و يا براي اطلاع بيشتر با شماره هاي 32008157 و 32008327 تماس بگيرند.
•┈•✾•🍀🌺🍀•✾•┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
1400 شرایط آزمون شناسایی استعدادهای برتر پژوهشی.pdf
400.5K
شرائط آزمون استعدادهای برتر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 فیلم سوراخ سیاه با محوریت حرص و طمع همراه با پایانی تکان دهنده
فیلم کوتاهی که برنده ۴ جایزه بین المللی شده است
حضرت علی علیه السلام: طمع انسان پایانی ندارد
و القناعه مال لاینفد (قناعت داراییِ بی پایان است)
#پیشنهاد #طمع #قناعت
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#پژوهش_مدرسه_امامعلیعلیهالسلام
╔═🦋🌸════╗
@pajohesh110
╚════🌼🦋