eitaa logo
مهارت پژوهشگری 👨‍💻
8.8هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
258 ویدیو
205 فایل
🧕صدیقه‌کاویانی هستم؛دکتری تعلیم‌‌و‌تربیت و سطح‌سه تفسیر. اینجا تکنیک‌های‌ مهم #پژوهشگری و #توسعه‌_فردی‌ رو یاد می‌گیری. ⛔کپی ممنوع ✍️ارتباط با مدیر @Montazer_1356 🟣 سایت pajohesh-esfahan.ir/ 🟢 تبلیغات https://eitaa.com/joinchat/1851917132Cf43b9d9499
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کربلا، مبارزه با پوچی ها.pdf
2.45M
" ● کتاب: کربلا مبارزه با پوچی ها ● نویسنده: اصغر طاهرزاده @pajohesh_esfahan ┗━━༄᭄✿༄᭄✿━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
' 🖤؛⃟🕊 ♡ شب عاشورا... ♡ شب زیارتی ارباب... ♡ و یک دل خسته و جامانده 🖤؛⃟🕊 التماس دعای فرج ‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎ @pajohesh_esfahan ╰═─༅ᭂ•❥ ゚❁ུ۪ °❥•༅ᭂ─═╯‌
❦★؛ ‏‌‌‌امشـب همه در حال ‏خضوعنـد و خشوع ... ‏تازه غمشان می‌شود ‏از صبح، شـــــروع ... ‏هرکس به دعــایی ‏شده مشغـول، ولی ... ‏زینــب شده ذکــرش ‏"مکن ای صبح طلوع" ‏"مکن ای صبح طلوع" ‏"مکن ای صبح طلوع" @pajohesh_esfahan ╰═━❀❦★◾️❦★❀━═╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Lohof.pdf
1.83M
' 🥀 ترجمه کتاب ارزشمند: "لهوف" ◾️نوشته ی: سید بن طاووس 🥀 کتاب "لهوف" درباره رخدادهایی است که به حادثه کربلا منتهی شده است؛ همچنین اصل جنگ و رخدادهای پس از آن. ◼️کتاب "لُهُوف" در نزد علمای برجسته شیعه جایگاه مهمی دارد به طوری که آیت اللّه سیّد محمد علی قاضی تبریزی می فرماید: «کتاب لهوف سیّد ابن طاوس نقلیّاتش بسیار مورد اعتماد است و در میان کتب مَقاتل کتاب مَقْتَلی به اندازه اعتبار و اعتماد به آن نمی رسد و در اطمینان بر آن کتاب در ردیف اول کتب معتبره مقاتل قرار گرفته است.» @pajohesh_esfahan ╰═━ೃ⁀➷.◾️ೃ⁀➷.━═╯
متن با ترجمه زیارت ناحیه مقدسه.pdf
439.6K
■ متن "زیارت ناحیه مقدسه" همراه با ترجمه ● مقتلی از زبان منتقم ■ زیارت ناحیه مقدسه زیارتی است که به امام حسین علیه السلام اختصاص دارد. این زیارت ابتدا از «ناحیه مقدسه» امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) صادر و به یکی از نایبان خاص داده شده است. آنگاه از طریق ایشان به یکی از مشایخ شیخ مفید و سپس به دست این بزرگوار، آنگاه به دست سید مرتضی و ابن مشهدی رسیده است. ● علاّمۀ مجلسى رحمه الله در «بحار الأنوار» مى‏ گويد: شيخ مفيد رحمه الله روايت كرده است: هر گاه خواستى امام حسين عليه السلام را در روز عاشورا زيارت كنى، نزد آن حضرت بايست، و این زیارت را بخوان... @pajohesh_esfahan ╰═━❦★°◾️°❦★━═╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نقل ساعت به ساعت واقعه عاشورا به روایت تاریخ (۱) طبق محاسبه مرحوم دکتر احمد بیرشک در «گاه‌شماری ایرانی» واقعه کربلا به‌حساب گاه‌شماری شمسی، در تاریخ ۲۱ مهر سال ۵۹ ه.ش بوده است. تاریخ شمسی هم مانند تاریخ قمری نیست که اوقات روز تغییر کند. موقعیت زمین نسبت به خورشید ثابت است و می‌شود با درآوردن اوقات شرعی شهر کربلا در این تاریخ حرف‌های مقتل نویسان را به ساعت و دقیقه برگرداند. با این حساب، اوقات شرعی روز ۲۱ مهر به افق کربلا (که در طول قرون حداکثر ۳+- دقیقه اختلاف می‌تواند داشته باشد) استخراج و روایات مقتل نگارها با این ساعت‌ها تنظیم شده است. حدود ساعت ۵:۴۷ اذان صبح امام علیه‌السلام بعد از نماز صبح برای اصحابش سخنرانی کرد. آن‌ها را به صبر و جهاد دعوت کرد؛ و بعد دعا خواند: «اللهم انت ثقتی فی کل کرب... خدایا تو پشتیبان من هستی در هر پیشامد ناگواری» آن‌طرف نماز را به امامت عمر سعد خواند و بعد از نماز صبح به آرایش سپاه و استقرار نیرو مشغول شدند. حدود ساعت ۶ امام حسین (ع) دستور داد تا اطراف خیمه‌ها خندق بکنند و آن را با خار و بوته‌ها پر کنند تا بعد آن را آتش بزنند و مانع از حمله سپاه از پشت سر بشوند. حدود ساعت ۷:۰۶ طلوع آفتاب کمی بعد از طلوع آفتاب، امام سوار بر شتری شد تا بهتر دیده شود. روبه روی سپاه کوفه رفت و با صدای بلند برای آن‌ها خطبه‌ای خواند. صفات و فضایل خودش و پدر و برادرش را یادآوری کرد و اینکه کوفیان به امام (ع) نامه نوشته‌اند. حتی چند نفر از سران سپاه کوفه را مخاطب قرارداد و از حجارین ابجر و شبث ربعی پرسید که مگر آن‌ها او را دعوت نکرده‌اند؟ آن‌ها انکار کردند. امام نامه‌هایشان را به‌طرف آن‌ها پرتاب و خدا را شکر کرد که حجت را بر آن‌ها تمام کرده است. یکی از سران جبهه مقابل از امام (ع) پرسید چرا حکم ابن زیاد را نمی‌پذیرید و آن‌ها را از ننگ مقابله با پسر پیامبر نمی‌رهانید؟ اینجا امام آن جمله معروفشان را فرمودند: «الا و ان الدعی بن الدعی، قد رکز بین اثنین: بین السله و الذله و هیهات منا الذله... فرد پستی که پسر فرد پست دیگری است. من را بین کشته شدن و قبول شدن و قبول ذلت مجبور کرده. ذلت از ما دور است.» سخنرانی امام (ع) حدوداً نیم ساعت طول کشیده است. حدود ساعت ۸ بعد از سخنرانی امام (ع) چند نفر از اصحاب آن حضرت به روایتی بُرَیر که «سید القرآء» (آقای قرآن‌خوان) های کوفه بود (الفتوح) و به روایتی زهیر (تاریخ یعقوبی و طبری) خطاب به کوفیان سخنان مشابهی گفتند. بعد از سخنان زهیر و بریر، امام فریاد معروف «هل من ناصر ینصرنی» را سر داد. چندنفری دچار تردید شدند؛ ازجمله حُر. فرد دیگری به نام ابوالشعثا و دو برادر که درگذشته عضو خوارج بودند نیز همینطور. و البته بعید نیست که کسانی دیگری هم با دیدن شدت گرفتن احتمال جنگ، از سپاه کوفه فرار کرده باشند. ༺@𝒑𝒂𝒋𝒐𝒉𝒆𝒔𝒉_𝒆𝒔𝒇𝒂𝒉𝒂𝒏༻
نقل ساعت به ساعت واقعه عاشورا به روایت تاریخ (۲) حدود ساعت ۹ روز به‌وقت چاشت رسیده بود که شمر به عمر سعد پرخاش کرد که چرا این‌قدر تعلل می‌کند؟ عمر سعد عاقبت رضایت به شروع جنگ داد. اولین تیر را به سمت سپاه امام (ع) رها کرد و خطاب به لشگریانش فریاد زد: «نزد عبیدالله شهادت بدهید که من اولین تیر را رها کردم.» بعد از انداختن تیر توسط عمر سعد، کماندارهای لشکر کوفه همگی باهم شروع به تیراندازی کردند. امام به یارانش فرمودند: «این‌ها نماینده این قوم هستند. برای مرگی که چاره‌ای جز پذیرش آن نیست. آماده شوید.» چند نفر از سپاه امام در این تیرباران کشته شدند. (تعداد دقیق را نمی‌دانیم. تعداد کشتگان این تیراندازی، با تعداد کشتگان حمله اول ۵۰ نفر ذکرشده.) حدود ساعت ۱۰ بعد از تیراندازی یسار غلام زیادبن آبیه و سالم غلام ابن زیاد از لشکر کوفه برای نبرد تن‌به‌تن ابتدای جنگ بیرون آمدند. عبدالله بن عمیر اجازه نبرد خواست. امام حسین (ع) نگاهی به او کرد و فرمود: «به گمانم حریف کشنده‌ای باشی» عبدالله آن دو نفر را کشت. البته انگشتان دست چپش قطع شد. بعدازاین نبرد تن‌به‌تن، حمله سراسری سپاه امام حسین (ع) انجام شد؛ امام و یارانش در برابر او ایستادگی کردند. زانو به زمین زدند و با نیزه‌ها حمله را دفع کردند. همزمان شمر به جناح چپ سپاه امام (ع) حمله برد. زهیر و یارانش به جنگ مهاجمین رفتند. خود شمر در این حمله زخم برداشت. بعد از عقب‌نشینی هر دو جناح کوفی، عمر سعد ۵۰۰ تیرانداز فرستاد که دوباره سپاه امام (ع) را تیرباران کردند و در آن حملات، علاوه بر از پا درآمدن هر ۲۳ اسب لشکریان امام (ع) تعدادی دیگر از اصحاب شهید شدند. الفتوح آن نفرات را ۵۰ نفر و ابن شهرآشوب ۳۸ نفر ذکر کرده است.   اولین شهید، ابوالشعثا بود و ۸ تیر انداخت که ۵ نفر از دشمن را کشت. امام (ع) او را دعا کرد. گروهی از سپاه شمر خواستند از پشت سر به امام (ع) حمله کنند که زهیر و ۱۰ نفر به آن‌ها حمله کردند. حدود ساعت ۱۱ بعدازاین حملات، امام دستور تک‌تک به میدان رفتن را داد. اصحاب باهم قرار گذاشتند تا زنده‌اند، نگذارند کسی از بنی‌هاشم به میدان برود. انگار برای کشته شدن باهم مسابقه داشتند. بعضی «در مقابل نگاه امام (ع)» شهید شدند. یکی از اولین کسانی که کشته شد، پیرمرد زاهد بربر بود. مسلم بن عوسجه بعد از او کشته شد. حبیب بر سر بالین او رفت و گفت کاش می‌توانستم وصیت‌های تو را اجرا کنم. مسلم با دست امام حسین (ع) را نشان داد و گفت: «وصیت من این مرد است.» در این وقت، به یک‌باره هفت نفر از اصحاب امام (ع) در محاصره واقع شدند. حضرت عباس (ع) محاصره آن‌ها را شکست و نجاتشان داد. ༺@𝒑𝒂𝒋𝒐𝒉𝒆𝒔𝒉_𝒆𝒔𝒇𝒂𝒉𝒂𝒏༻
نقل ساعت به ساعت واقعه عاشورا به روایت تاریخ (۳) حدود ساعت ۱۲:۵۰ اذان ظهر حبیب بن مظاهر وقت اذان ظهر شهید شد. چون‌که نوشته‌اند امام (ع) خطاب به اصحاب گفت یکی برود با عمر سعد مذاکره کند و بخواهد برای نماز ظهر جنگ را متوقف کنیم. یکی از لشکر کوفه صدا زد: «نماز شما قبول نمی‌شود.» حبیب به او گفت «ای حمار! فکر می‌کنی نماز شما قبول می‌شود و نماز پسر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم قبول نمی‌شود؟» به جنگ او رفت اما دوستانش به کمکش آمدند و حبیب شهید شد. امام (ع) از شهادت حبیب متأثر شده و برای اولین بار در روز عاشورا گریست. رو به آسمان کرد و گفت: «خدایا رفتن جان خودم و دوستانم را به‌حساب تو می‌گذارم.» حدود ساعت ۱۳ ۳۰ نفر از اصحاب امام (ع) تا وقت نماز زنده بودند و بعدازآن ساعت شهید شدند؛ ازجمله زهیر و حر. بعد از شهید شدن اصحاب، نوبت به بنی‌هاشم رسید. اولین نفر علی‌اکبر پسر امام حسین (ع) بود. البته الفتوح عبدالله بن مسلم بن عقیل را اولین شهید بنی‌هاشم خوانده است. ابن عبدالله بن مسلم، به طرز ناجوانمردانه‌ای شهید شد. شهادت او بر بنی هاشم گران آمد. لذا دسته‌جمعی سوار شدند و به دشمن حمله بردند. امام آن‌ها را آرام کرد. فرمود: «ای پسرعموهای من بر مرگ صبر کنید به خدا پس‌ازاین هیچ خواری و ذلتی نخواهید دید.» حدود ساعت ۱۴ ۲۸ نفر از مردان بنی‌هاشم شهید شده بودند: ۷ برادر امام حسین (ع)، ۳ پسر از امام حسن (ع)، ۲ پسر امام حسین (ع)، ۲ نوه جعفر بن ابیطالب، ۹ نفر آل عقیل و بقیه از نوادگان باقی عموهای پیامبر. عاقبت امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) تنها ماندند. عباس(ع) اجازه میدان خواست اما امام او را مامور رساندن آب به خیمه ها کرد. دشمن بین دو برادر فاصله انداخت. عباس(ع) دلاور در حالیکه با شجاعت تمام سعی در آوردن مشک آب برای زنان و کودکان داشت در محاصره دشمن دو دستش قطع شده و با عمودی آهنین بر سرش زدند که از اسب بر زمین افتاد. اباعبدلله علیه السلام سراسیمه خود را بر پیکر قطعه قطعه برادر رساند. دشمن کمی به عقب رفت. پس از شهادت حضرت عباس (ع)، امام (ع) برای دومین بار بعد از مرگ برادر عزیزش گریه کرد و فرمود «اکنون دیگر پشتم شکست.»   ༺@𝒑𝒂𝒋𝒐𝒉𝒆𝒔𝒉_𝒆𝒔𝒇𝒂𝒉𝒂𝒏༻
نقل ساعت به ساعت واقعه عاشورا به روایت تاریخ (۴) حدود ساعت ۱۵  امام (ع) به‌طرف خیمه‌ها برگشت تا خداحافظی بکند. همچنین پیراهنش را پاره‌پاره کرد و پوشید تا بعداً در وقت غارت کردن توسط دشمن برهنه‌اش نکنند. وقت وداع با اهل‌بیت، کودک شیرخواره اش علی اصغر(ع) را به میدان برد تا او را سیراب کند که توسط تیر حرمله شهید شد. امام (ع) به میدان رفت اما کمتر کسی حاضر به مقابله با ایشان می‌شد. بعضی تیر می‌انداختند و بعضی از دور نیزه پرتاب می‌کردند. شمر و ده نفر به مقابله امام (ع) آمدند. بعد از شهادت امام (ع) بر پیکر مبارکش جای ۳۳ زخم نیزه و ۳۴ زخم شمشیر شمرده شد. امام (ع) در آستانه شهادت بود، اما کسی جرئت نمی‌کرد به سمت ایشان برود. اهل حرم از صدای ذوالجناح متوجه شده و بیرون دویدند. کودکی به نام عبدالله بن حسن (ع) دوید و به طرف امام آمد. او را در بغل عمویش شهید کردند. امام برای سومین بار ناراحت شدند و کوفیان را نفرین کردند: «خدایا باران آسمان و روییدنی زمین را از ایشان بگیر!»   حدود ساعت ۱۶:۰۶ اذان عصر وقت شهادت امام (ع) را وقت نماز عصر گفته‌اند. روایت تاریخ طبری به نقل از وقایع‌نگار لشکر عمر سعد چنین است: «حمید بن مسلم گوید: «به خدا هرگز شکسته‌ای را ندیده بودم که فرزند و کسان و یارانش کشته‌شده باشند و چون او محکم و دل آرام باشد...» گوید در این حال بود که زینب (س) دختر فاطمه سلام الله علیها به‌طرف وی آمد. درحالی‌که می‌گفت: «کاش آسمان به زمین می‌افتاد.» زینب (س) به عمر سعد خطاب کرد: «ای عمر! اباعبدالله را می‌کشند و تو نگاه می‌کنی؟» راوی می گوید: اشک‌های عمر را می‌دیدم که بر دو گونه و ریشش روان بود؛ و روی از زینب بگردانید. حمید بن مسلم گوید شنیدم که حسین (ع) می‌گفت «به خدا پس از من کسی را نخواهید کشت که خدای از کشتن او بیش از کشتن من، بر شما خشم آرد.» راوی گوید: آنگاه شمر میان کسان بانک زد که «وای شما منتظر چیستید؟ مادرهایتان به عزایتان بنشینند. بکشیدش!» گوید در این حال سنان بن انس حمله برد و نیزه را در قلب امام فروبرد...» حدود ساعت ۱۷؛ بعد از شهادت امام (ع) بعد از شهادت امام (ع) عده‌ای لباس‌های آن حضرت را غارت کردند. تمام این افراد بعداً به مرض‌های لاعلاج دچار شدند. غارت عمومی اموال امام حسین (ع) و همراهانش آغاز شد. عمر سعد ساعتی بعد دستور توقف غارت را داد و حتی نگهبانی برای خیمه‌ها گذاشت. یکی از شیعیان بصره به اسم سوید بن مطاع بعد از شهادت امام به کربلا می‌رسد. برای دفاع از حرم امام می‌جنگد و کشته می‌شود. نزدیک غروب آفتاب است. سر امام را جدا می‌کنند و سر را به خولی می‌دهند تا همان شبانه برای ابن زیاد ببرد. بعد به دستور عمر سعد بر بدن مطهر امام و یارانش اسب می‌دوانند تا استخوان‌هایشان هم خرد شود. حدود ساعت ۱۸:۴۹ اذان مغرب داستان روز غم انگیز عاشورا این‌طور تمام می‌شود که درحالی‌که عمر سعد دستور نماز جماعت مغرب را می‌داده سنان بن انس بین مردم می‌تاخته و رجز می‌خوانده که «افسار و رکاب اسب مرا باید از طلا بکنید؛ چراکه من بهترین مردمان را کشته‌ام!» ༺@𝒑𝒂𝒋𝒐𝒉𝒆𝒔𝒉_𝒆𝒔𝒇𝒂𝒉𝒂𝒏༻
مهارت پژوهشگری 👨‍💻
♡ نقل ساعت به ساعت واقعه عاشورا به روایت تاریخ (۴) حدود ساعت ۱۵  امام (ع) به‌طرف خیمه‌ها برگشت تا
آقا منو ببخش 😭 آجَرکَ الله یاصاحبَ الزّمان فی مصیبةِ جدِّکَ‌ الحُسَین‌ علیه‌السلام اَعْظَمَ اللّهُ اُجوُرَنا وَ اُجوُرَکُم بِمُصابِنا بِالحُسَینِ عَلَیهِ السَّلامُ و جَعَلنا وَ اِیّاکُم مِنَ الطّالبینَ بِثارِه مَعَ وَلیِّهِ الاِمامَ الْمَهدی مِن آلِ مُحَّمَدٍ عَلَیهِمُ السَّلام ●
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❀ حسینم بِدون... تو اون خاک و خون... تو آتیش به قلب خدا میزنی... یه روزی میاد... غریب غریب... توی خاک و خون... دست و پا میزنی... بگو دخترات... مهیا بشن... که کعب نی از دشمنا می خورن... تو اون ازدحام... میاد خواهرت... سرت رو جلوش از قفا.... @pajohesh_esfahan ╰═━༻☆❀❀༻☆━═╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سیاه پوشی در سوگ ائمه نور.pdf
6.02M
' نام کتاب: سیاهپوشی در سوگ ائمه نور (ع) تالیف: علی ابوالحسنی مشهور به مُنذر ● این کتاب به تبیین ریشه‌های تاریخی و اعتقادی سنت سیاه‌پوشی در عزای اهل‌بیت(ع) به ویژه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) می‌پردازد و شیوه تدوین و نگارش آن به گونه‌ای انتخاب شده است که در عین بهره‌مندی خواص، برای عوام هم سودمند باشد. ● کتاب حاضر در 15 فصل به بررسی ریشه‌های تاریخی و مبانی فقهی سیاه‌پوشی در سوگ اهل‌بیت(ع) پرداخته است. ● در این کتاب علاوه بر بررسی های دقیق و متقن ریشه های تاریخی و مبانی فقهی سیاهپوشی در سوگ ائمه نور(ع) بیش از هفتاد صفحه عکس رنگی از مراجع عظام تقلید، علمای اعلام و خطبای کرام و شخصیت های برجسته علمی و ... به چاپ رسیده است. ● «طرح مسئله»، «رنگ سیاه؛ رنگ پوشش، هیبت، اعتراض و عزا»، «رمز انتخاب رنگ سیاه در ایام عزا»، «سیاه پوشی در ملل و اقوام جهان»، «سیاه پوشی در عرب»، «سیاه پوشی در سوگ آل الله؛ رسم جاری اهل بیت(ع) و دوستان آنان در تاریخ»، «رنگ سیاه، در نخستین عزاداری آشکار و عمومی شیعیان؛ بغداد، عاشورای 352 هجری»، «سیاه پوشی بنی عباس؛ تمسک به شعار شیعه برای دستیابی به قدرت!»، «نتیجه مباحث گذشته»، «دلایل جواز و استحباب سیاه پوشی در سوگ ائمه اطهار(ع)»، «فتاوای علما در استحباب سیاه پوشی (در سوگ سالار شهیدان(ع)»، «سیاه پوشی عرشیان در عزای سالار شهیدان(ع)» و «سیاه پوشی جنیان در عزای سالار شهیدان(ع)» برخی از مطالب این کتاب را تشکیل می دهد. @pajohesh_esfahan ┗━━༄᭄✿༄᭄✿━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌻چند نکته برای بهبود مهارت‌های پژوهشی ۷. توجه به معیارهای پذیرش مقالات علمی پژوهشی 🌿 اگر تصمیم به ارسال مقاله ی خود به یک نشریه ی علمی پژوهشی دارید باید بدانید ملاک های زیر بسیار مهم بوده و در پذیرش یا عدم پذیرش مقاله تاثیرگذار هستند. 👌 1. آیا مقاله ی شما مسئله ای خاص (یا فرضیه ای معین) را مورد نظر قرار می دهد؟ ۲. آیا مقاله ی شما سابقه پژوهشهای قبلی مرتبط با مسئله را منظور داشته است؟ 3. آیا داده های مورد نظر از اعتبار کافی برخوردار است؟ ۴. آیا مقاله ی شما از روش یا روشهای تحقیق مناسب (توصیفی، داده بنیاد، تحلیل محتوا و غیره) بهره گرفته است؟ ۵. آیا داده های مورد نیاز مسئله به طور مناسب تنظيم و عرضه شده است؟ ۶. آیا از داده های عرضه شده، به طور منطقی و انسجام یافته نتیجه گیری به عمل آمده است؟ ۷. آیا مقاله ی شما اندیشه ای نو و یا راه حلی بدیع را عرضه می کند؟ ۸. آیا بر اساس نتیجه گیریهای به عمل آمده، رهنمودهای اساسی پیشنهاد شده است؟ 9. آیا در تدوین مقاله ی شما، اصول نگارش رعایت شده است؟ ۱۰. آیا منابع و مآخذ مورد استفاده با توجه به اصول کتاب شناسی در انتهای مقاله ی شما ذکر شده است؟ @pajohesh_esfahan ┅┅❀🍃🌱🌻🌱🍃❀┅┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
؛༻ 🔖 مهم ترین کار در طبقه بندی فیش ها، موضوع بندی فیش ها و کدگذاری آن ها است. 🏷 موضوعات در فیش، به چهار دسته کلی تقسیم می شوند، به مثال ذیل توجه کنید: ⬅️ ۱- موضوع کلی: اخلاق ⬅️ ۲- موضوع خاص: تقوا ⬅️ ۳- موضوع عام: موانع تقوا ⬅️ ۴- موضوع اخص: تأثير دروغ بر تقوا 🏷 موضوعات کلی و موضوعات خاص، بر اساس حروف الفبا چینش می شوند و پس از آن در فایل راهنما یا دفتر راهنما گذاشته می‌شود، اختصارات کدها نوشته می شود و روی فیش ها، شماره مربوطه گذاشته می شود. 🏷 ولی در موضوع عام و اخص به دلیل جزئی بودن موضوعات، بهتر است بر اساس حروف الفبا چیده نشوند؛ بلکه چینشی ویژه برای خود داشته باشند. 🏷 برای مأخذ نیز می توان کُدگذاری کرد. هر کتاب باید برای خود کُد داشته باشد و مشخصات آن کتاب در دفتر راهنما ذكر شود. 🔖 توضیح: منظور از فایل راهنما یا دفتر راهنما، فایلی است که اختصاصی نویسنده بوده و نویسنده معانی کدگذاری ها را در آن یادداشت می نماید، تا بتواند در موقع لزوم، معانی آن علامات اختصاری را به یاد بیاورد.👌 (4) 🪄 ★᭄ꦿ↬@𝒑𝒂𝒋𝒐𝒉𝒆𝒔𝒉_𝒆𝒔𝒇𝒂𝒉𝒂𝒏
🧩 تبدیل مسئله به سوال 🔸در پست اول این مبحث، گفتیم با اضافه کردن ♧پنج قید♧ می توان یک مسئله را به سؤال پژوهشی تبدیل کرد که مورد اول آن "تبار علمی" بود! 🔸دومین قید، "مکتب و دیدگاه" بود. 🔸 سومین و چهارمین قید نیز "ابزار و روش گردآوری و روش پردازش اطلاعات" بود. 5️⃣ محدوده تحقيق 🔸 پنجمین قیدی که لازم است به سوال تحقيق اضافه شود، بیان قلمرو و محدوده تحقیق است. برخی از تحقیقات محدوده پذیر بوده و قلمرو مطالعاتی دارند، که به انواع ذیل تقسیم می شود. 🔸قلمرو زمانی 🧩 برخی مطالعات پژوهشی دارای قلمرو و محدوده زمانی هستند. 🎗 به عنوان مثال ممکن است قلمرو زمانی عنوان از وحی تا قرن هشتم هجری باشد. یعنی قلمرو زمانی یک تحقیق از اولین تعریف ارائه شده‌ی آن مسئله، از وحی تا قرن هشتم هجری است. اولین تعریف ممکن است متعلق به فلاسفه يونان یا قبل آن نیز باشد. 🔸 قلمرو افرادی 🧩 گاهی اوقات قلمرو یک تحقیق قلمرو افرادی است، بدین معنی که در پاسخ به سؤال، چه افرادی مورد مطالعه خواهند بود! قلمرو افرادی به پژوهشگر نشان می دهد که دایره جمع آوری اطلاعاتش در روش های گوناگون چه افرادی خواهند بود. 🎗 در سوالِ پژوهشی👈 تأثیر روش پیشرفت تحصیلی بر دانش آموزان مدرسه شهید رجایی مقطع چهارم دبیرستان سال تحصیلی ۹۶ – ۹۷ به چه میزان بوده است، قلمرو زمانی، افرادی و مطالعاتی مورد پژوهش مشخص است. ❌سوالِ فاقد قیدهای مطرح شده، عنوان سوال پژوهشی نخواهد داشت، بلکه یک مسئله است نه سؤال تحقيق. @pajohesh_esfahan ┗━━❦★🍃━━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عبرتهای عاشورایی (با صوت طنین محرم).ppsx
16.05M
' ■ پاورپوینت موضوع: عبرتهای عاشورایی @pajohesh_esfahan •┈•✾••●🥀●••✾•┈•