eitaa logo
مهارت پژوهشگری 👨‍💻
9.2هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
294 ویدیو
206 فایل
🧕کاویانی هستم؛دکتری تعلیم‌‌و‌تربیت،کارشناسی‌ارشد تربیت اسلامی،سطح‌ سه تفسیر 💯اینجا با تکنیک‌های‌ مهم #پژوهشگری و #توسعه_فردی‌ آشنا می‌شی ⛔️کپی ممنوع من اینجام👇 https://daigo.ir/secret/5754903235 سایت pajohesh-esfahan.ir ادمین تبادل‌وتبلیغ @Virasty13
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♧ 💎 چرا باید مقاله بنویسیم؟ (۶) 👈 ایجاد برند پژوهشی 🔺انتشار مقاله علمی مزایای مادی و غیرمادی بسیاری دارد که در نهایت با ایجاد برند پژوهشی نمود پیدا می‌کند. چنانچه پژوهشگر از ابتدا هدف پژوهشی برای خود در نظر بگیرد و در راستای آن هدف گام‌های متعالی بردارد پس از مدتی برای خود، برند پژوهشی ایجاد می‌کند. 👌 🔻برند پژوهشی به چه معناست؟ 👈 اگر فردی در یک حوزه علمی و در یک موضوع و گرایش خاص، از سطح دانش بالایی برخوردار باشد به نحوی که بتواند پاسخگوی نیاز جامعه در آن حوزه باشد نشانه آن است که در همان حوزه، برند شده است و در پژوهش نیز در حوزه‌های پژوهشی مختلف این برند شکل می‌گیرد. 🔺افراد صاحب‌نظر در موضوع و گرایش خاص، مورد توجه سازمان‌ها و جوامع مرتبط قرار خواهند گرفت و این مرکزیت توجه، برای پژوهشگران مزایای مادی و معنوی متعددی در پی خواهد داشت. 👏 مثلا در حال حاضر آیت الله اعرافی، به خاطر نگارش کتب و مقالات فراوان و تدریس درس خارج در یک گرایش ویژه، در بحث فقه تربیتی یک برند شده اند. 👈 اینجا را ببینید. 💎 تمام ...😉 🪄 ★᭄ꦿ↬@𝒑𝒂𝒋𝒐𝒉𝒆𝒔𝒉_𝒆𝒔𝒇𝒂𝒉𝒂𝒏
🔵 تجربیات نویسندگی ❸) بررسی آثار دیگران: ▫️در دوران دبستان و دبیرستان، شکوفایی قلم نداشتم و انشاهایی که می نوشتم چندان از انشای دیگران بهتر نبود؛ زیرا، زمینه شکوفایی این استعداد فراهم نشده بود. ▫️تجربه من این است که برای آشنا شدن به فنون نویسندگی و کسب مهارت، لازم است آثار نویسندگان خوب مطالعه شود. ▫️من مدّتی این کار را کردم. کتاب هایی که در نوع خودش موفّق بود و به همین دلیل زیاد چاپ شده بود و از آنها استقبال شده بود را مطالعه می کردم و روی بندبند جمله ها می ایستادم و فکر می کردم و تجربه های آنها را جمع می نمودم. @pajohesh_esfahan ╰━━⊰ˏˋ°•*⁀➷⊱━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✦؛ 🔘 برای زیباتر نوشتن: بدون قرینه قسمتی از جمله را حذف نکنیم! 💠 هر جمله دارای ارکان (بخش‌های اصلی) و اجزا (بخش‌های کامل‌کننده) است. این ارکان و اجزا هرگز نباید از جمله حذف شوند؛ مگر آن که، قرینه‌ای بر حذف آنها دلالت کند و جای خالی‌شان را پُر کند. جمله‌ای که دارای رکن یا جزء حذف شده بدون قرینه باشد، نامتعادل است. ⚜️ مانند این جمله: ❌ این بنا در سده پنجم ترمیم، اما در پی زلزله‌ای سخت فرو ریخت. رکن حذف شده (بدون قرینه): فعلِ «شد» در «ترمیم شد». ✅ شکل درستِ همان جمله چنین است: این بنا در سده پنجم ترمیم، اما در پی زلزله ای سخت ویران شد. 🔅حسینی (ژرفا)، ابوالقاسم، بر بال قلم: چهل درس در قلمرو ادب پارسی و آیین نگارش، قم، انتشارات ظفر، ۱۳۸۰، ص ۷۸ و۷۹. @pajohesh_esfahan ••✦•┈┈┈••❅✾❅••┈┈┈•✦••
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
؛🕊 ❀ حضرت اميرالمؤمنين على(عليه السلام) خطاب به دو فرزند بزرگوارش امام حسن و حسين(عليهما السلام) فرمودند: «كُونا لِظّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً»دشمن ظالم و يار و كمك كار مظلوم باشيد. ●•◦ در اين روايت سخنى از مسلمانان نيست، بنابراين، دفاع از مظلوم وظيفه هر مسلمانى است؛ حتی اگر مظلوم، غير مسلمان باشد. ❀ نهج‌البلاغه، نامه ۴۷ ➣•°•° ↬@𝒑𝒂𝒋𝒐𝒉𝒆𝒔𝒉_𝒆𝒔𝒇𝒂𝒉𝒂𝒏 ‌‌‌
‌🥏در 👈 این پست اهمیت داشتن کد ارکید برای یک پژوهشگر رو خدمت تون گفتم. 🔹برای ثبت نام در سایت ارکید ابتدا وارد آدرس اینترنتی http://www.orcid.org/ بشین. 🔹همون طور که در شکل بالا مشاهده می کنید، سه آیکن وجود داره که شما روی شماره یک، Register، گزینه now Register کلیک کنید. 🔹در مرحله بعدی یک فرم ثبت نام نشون داده می شه که باید این فرم رو پرکنید. 🔹اطلاعات خواسته شده در این فرم، نام و نام خانوادگی و دو ایمیل اصلی و پشتیبان هست و بعد خودتون یک پسورد برای صفحه ارکید می سازید که شامل حرف و عدد هست و بعد هم تایید پسورد خودتون. 🔹سپس در انتهای فرم شما می تونید مشخص کنید که چه کسانی به صفحه ارکید شما دسترسی داشته باشند. اگه می خواهید فقط خودتون دسترسی داشته باشید، گزینه only me رو انتخاب کنید. اگه می خواهید همه دسترسی داشته باشند، گزینه every one و اگه می خواهید افراد مشخصی دسترسی داشته باشند، گزینه trusted parties رو انتخاب و در پایان گزینه Register رو انتخاب کنید. 🔹بعد از کلیک آیکون Register، شما به صفحه ارکید خودتون منتقل می‌شید و از شما خواسته می شه که ایمیل خودتون رو تایید کنید. ایمیل خود رو چک کنید. لینکی که از طرف موسسه ارکید برای شما ارسال شده رو تایید و کلیک کنید. 🔹حالا شما یک شناسه ORCID برای خودتون ایجاد کرده اید. 🔹تاکید می کنم هنگام ثبت نام در مجلات علمی و برای ارسال مقاله، حتما باید کد ارکید داشته باشید. 🥏 این کد ارکید من هست: 🆔https://orcid.org/0000-0003-4835-4169انتشار پست بدون آدرس کانال ممنوع 「➜•@pajohesh_esfahan•」
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•┈• ✴️ جدّیت در تحصیل تا رسیدن به سطح تحقیق 🔸وقتی در جامعه ما صدها نفر شخصیت دارای دانش دین و مسلطِ بر منطق و استدلال دینی، در فلسفه و کلام و فلسفه جدید و محاجّه با شبهه افکنان وجود داشته باشند، ببینید چه اتفاق عظیمی در جامعه می افتد. 🔸وقتی به وسیله همین مجموعه، کتاب، مجله و مقاله های علمی در با منتشر شود، شما ببینید چه خورشید فروزانی از این نقطه عالم بر همه فضای فکری جهان بشری پرتو خواهد افکند. 👆🏼همه این ها شدنی است؛ خیالات نیست. این کار همّت می خواهد. 🔸باید به طور جدّی درس بخوانید. علومی را که در اختیار دارید، فرا بگیرید و از بن دندان خودتان را به سطح تحقیق برسانید. ❌ انسان با سرهم بندی، محقِق نمی شود. باید محکم، خشت خشت این پایه را روی هم بچینید و بروید تا به آن اوج برسید.✨ ✍️ روشنای علم (مروری بر بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای پیرامون دانش و تولید علم)، ص596 و 597. @pajohesh_esfahan ┗━━ˏˋ°•*⁀➷━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
منزلت عقل در هندسه معرفت دینی.pdf
692.2K
‌‌‌ ؛𒆜کتاب: منزلت عقل در هندسه معرفت دینی ؛𒆜 مؤلف: حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی مدظله‌العالی ؛𒆜این کتاب علی رغم عنوان پیچیده و ثقیلی که دارد به تبیین ارتباط علم و دین و به خصوص ارتباط علوم دانشگاهی و مفاهیم دینی می پردازد و پاسخی مناسب به این سوال می دهد که آیا اصولاً علم غیر اسلامی داریم یا نه؟ ؛𒆜کتاب "منزلت عقل در هندسه معرفت دینی" دارای 2 بخش است که بخش اول با عنوان منزلت عقل دارای 4 فصل است. ؛𒆜 فصل اول با عنوان تحلیل مفاهیم پایه مسائلی چون مراد از دین، مراد از عقل و وحی و نقل می پردازد. ؛𒆜 فصل دوم با عنوان شأن عقل در قلمرو دین موضوعاتی چون عقل و بعد هستی شناختی دین، عقول کامله و بعد هستی شناختی دین، عقل و بعد معرفت شناختی دین، محدودیتهای ادراکی عقل در حوزه دین را بررسی می کند. ؛𒆜فصل سوم با عنوان نسبت عقل و نقل در قرآن و فصل چهارم با عنوان تعارض عقل و نقل اختصاص دارد. ؛𒆜بخش دوم این کتاب نیز شامل آثار و نتایج هماهنگی و همتایی عقل و نقل است که دارای 4 فصل می باشد. @pajohesh_esfahan ┗━━༄᭄✿༄᭄✿━━┛