eitaa logo
پژوهشیار معصومیه
108 دنبال‌کننده
487 عکس
139 ویدیو
156 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✦؛﷽✦ •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•  📚روش تبدیل سوال اصلی به سوال فرعی ✨چهار روش برای تبدیل سوال اصلی به سوال فرعی وجود دارد که عبارتند از : 1⃣طبقه بندی علمی قابل دفاع محقق 👈که محقق در ابتدا یک طبقه بندی علمی قابل دفاع از موضوع سؤال اصلی ایجاد می کند. 🔸هر سؤال حاوی یک موضوع و محمول، یک کلمه پرسش و پنج قیدی که محقق به آن اضافه کند، یعنی تبار علمی، رویکرد، محدوده تحقیق، روش جمع آوری و پردازش اطلاعات است. ◀️یعنی مجموعة هشت فاکتور اصلی؛ در این روش مبنای تبدیل موضوع سوال اصلی است. 👈آن چه که اینجا برای تبدیل، مبنای کار محقق است، موضوع سؤال اصلی است. 🔸دقت کنید هر سؤال اصلی یک موضوع دارد. لذا برای انجام طبقه بندی علمی قابل دفاع لازم است که از طبقه بندی رایج علمی استفاده شود. 🔸 و محقق نمی تواند از خودش تقسیم بندی جدیدی ایجاد کند. ◀️به عنوان مثال برای علل عقب ماندگی، محقق باید بررسی کند که علت ها در یک بحث جامعه شناختی به چند گروه تقسیم می شوند؟👇 🔸 و لازم است که بررسی کند از موضوع سؤال اصلی که علت ها است یک تقسیم علمی قابل دفاع ارائه شده است یا خیر؟ ◀️هر قسم را یک سؤال می گیرد و به این شکل سؤال اصلی تبدیل به سؤالات فرعی می شود، پس در تبدیل سوالات فرعی همه قيود طبق سؤال اصلی اضافه می شود و هیچ یک از مؤلفه های سؤال در این روش تغییر نمی کند. ┏━━━━━♦️🦋♦️━━━━┓ @pajooheshyar_masoomiyeh ┗━━━━━♦️🦋♦️━━━━┛ ✏️نقل فقط با ذکر لینک
🏼سی توصیه کوتاه برای نوقلمان 1. هنگام نوشتن، مخاطب و خواننده خود را «یک نفر» فرض کنید. 2. بر این باور باشید که خواننده شما هوشمند، منتقد، شکاک و دیرباور است. 3. اطناب و زیاده ‏گویی را به کتاب خود راه ندهید و ایجاز را نیز به جایی نرسانید که سر از گنگی و ابهام در آورد. 4. در بیان نکته مهم و مطلب اساسی خود، عجله نکنید و بدون مقدمه وارد نشوید؛ اما مقدمات نیز به حدّی نباشد که اصل مطلب را تحت الشعاع قرار دهد. 5. ساده و روان بنویسید؛ اما سطحی و سرسری قلم نزنید. 6. جملات، هر قدر کوتاه ‏تر و گزیده ‏تر باشند، تأثیرگذارترند. 7. در تیترسازی و فاصله میان تیترها افراط و تفریط نکنید. 8. وظیفه نخست نویسنده اطلاع ‏رسانی و مخابره ‏گری است، نه تزیین و شعبده ‏بازی. بنابراین هرگز غنای ادبی را جایگزین فقر علمی نکنید. 9. تا می ‏توانید از کلمات و ترکیب ‏های سایر حوزه ‏های علمی و قلمروهای مختلف استفاده کنید. خود را محدود به واژه ‏ها و ترکیب ‏های ویژه ‏ای نکنید که فقط در موضوع کتاب شما کاربرد دارند. 10. با خواننده خود صمیمی و راحت باشید؛ چنان‏که اگر درباره موضوعی اطلاع کافی ندارید، صادقانه بنویسید که در این باره حرف مهمی ندارم. نیز می ‏توانید خواننده را به منابع مربوط ارجاع دهید. 11. به ‏جدّ از کلیشه ‏ها و حرف ‏ها و تعابیر کلیشه ‏ای و شعارگونه پرهیز کنید. 12. درباره موضوعی که می ‏نویسید، حتماً پیش از دست بردن به قلم، مهم‏ترین آثار را در آن موضوع بخوانید یا دست‏کم از محتوای کلی آنها بی‏خبر نباشید. 13. بدانید که برای هر مفهومی که به ذهن شما راه پیدا می ‏کند، صدها و هزاران تعبیر دیگر وجود دارد و یا شما می ‏توانید بسازید و بنویسید؛ پس به اولین لفظ و تعبیری که خود را به ذهن و قلم شما تحمیل می ‏کند، بسنده نکنید و تسلیم آن نشوید. 14. نوشتن، هنر است و مانند دیگر هنرهایی که می ‏شناسیم، فرایند پیچیده‏ای دارد. نه آن را آسان بگیرید و نه از آن بهراسید. فقط بدانید که در هنرورزی باید حوصله داشت و آهسته راه پیمود و هماره تجربه اندوخت. 15. تا می ‏توانید خود را نسبت به موضوع مقاله یا کتابی که می ‏نویسید، بی‏طرف و گزارشگر نشان دهید. سمت ‏گیری ‏های تند و بی ‏مقدمه، از اعتماد خواننده می ‏کاهد. 16. در تعیین عنوان و فصل ‏های کتاب، به تجربه و توانایی ‏های خود اکتفا نکنید و حتما با یک یا چند کارشناسِ خوش‏ذوق مشورت کنید. 17. هنگام نوشتن، بر این گمان باشید که همه کلمات دنیا منتظر ایستاده ‏اند تا شما آنها را احضار کنید. بدانید که هیچ مفهوم و معنایی، در عالم الفاظ، همزاد ویژه ‏ای ندارد که نتوانیم از آنها بگذریم و واژه‏ای دیگر بیاوریم. 18. در همه چیز باید معتدل بود؛ حتی در زیبانویسی. اگر اندکی بیش از آنچه می ‏بایست، در زیبا کردن قلم تلاش کنید، غلظت ادبیات را در اثر خود بالا برده، به اعتبار علمی آن لطمه می ‏زنید. 19. اصلِ مهم در جمله ‏سازی و عبارت ‏پردازی، حُسنِ تعبیر و یافتن زاویه ‏های غیرتکراری و ابتکاری است. 20. در استعمال و استخدام کلمات، علاوه بر معنای آنها، به بار منفی و مثبت، و سابقه تاریخی و موسیقی آنها نیز باید توجه کرد. 21. بر سرمایه واژگانی خود بیفزاید و قلم خود را با کلمات بیشتر و تازه ‏تری آشنا کنید. 22. هیچ عاملی به اندازه مطالعه شعر، قلم را توانمند، پرواژه، آشنا با اسلوب ‏های متفاوت بیان، و شیوا نمی ‏کند. 23. به هر طریقی که می ‏توانید راهی برای طنز و شوخ ‏طبعی به نوشته خود باز کنید؛ البته به مقداری که مقاله یا کتاب را سبک و هزل ‏گونه نکند. 24. در انتخاب کلمات، به اصل تناسب و همخوانیِ لفظی یا معنایی، کمابیش توجه شود. 25. استفاده از برخی آرایه ‏های سنتی ـ مانند سجع و جناس ـ را به حداقل برسانید؛ زیرا نثر معاصر تناسبی با این‏گونه صنایع ندارد. 26. توجه داشته باشید که زیبانوشتن، غیر از ادبیانه و منشیانه نوشتن است. 27. هرازگاه لحن نوشته خود را تغییر دهید؛ گاهی معمولی، گاهی عصبانی، گاهی طنزآلود، گاهی غمگین، گاهی شاد و گاهی مهربان و گاهی صریح و گاهی صمیمانه و... بنویسید. در تغییر لحن نوشته، باید از شگردهای سخنوران و خطیبان استفاده کرد. 28. یکی از موفق‏ترین شگردهای زیباسازی نوشته، استفاده از ترکیب ‏هایی است که در ابیات مشهور به کار رفته است؛ مانند جمله زیر: «بسیاری از مفسران، از ظنّ خود یار قرآن شده ‏اند»؛ عبارت بالا حلّ یا تحلیلِ بیت زیر است: هر کسی از ظنّ خود شد یار من از درون من نجست اسرار من 🌸🌸🌸🌸 ┏━━━━━♦️🦋♦️━━━━┓ @pajooheshyar_masoomiyeh ┗━━━━━♦️🦋♦️━━━━┛ ✏️نقل فقط با ذکر لینک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
29. همیشه بر این گمان باشید که خواننده شما، آدمی بی ‏حوصله و پر از مشکل و مسئله است. بنابراین چنان باید نوشت که سرشار از تنوع، تغییر ذائقه و شیرین‏کاری است. در هر نوشته، به طریقی ویژه می ‏توان تغییر ذائقه داد و ایجاد تنوع کرد. مطالعه آثار برجسته و ممتاز، دست شما را برای تنوع آفرینی باز می ‏کند. 30. چنان بنویسید که گویی در حالِ گفت ‏وگویید، نه سخنرانی یا قرائت بخشنامه ‏های رسمی. 🔸مرحوم استاد رضا بابايي 🍀🍀🍀🍀🍀 ┏━━━━━♦️🦋♦️━━━━┓ @pajooheshyar_masoomiyeh ┗━━━━━♦️🦋♦️━━━━┛ ✏️نقل فقط با ذکر لینک
💫باسلام وادب واحترام محضر همه‌ی طلاب گرامی 💫به اطلاع می‌رساند حضور تمامی طلاب در حال تحصیل و پایان‌نامه نویس سطح ۳ در کلیه‌ی برنامه‌های پژوهشی الزامی است و از این جهت تفاوتی با کلاس‌های آموزشی ندارد. 💫به طلاب شرکت کننده در برنامه‌های پژوهشی گواهی حضور داده می‌شود که برای دفاع از پایان نامه و دیگر برنامه‌های پژوهشی، ارائه‌ی گواهی‌های حضور امری ضروری بوده و بر اساس گواهی‌های حضور نمره‌ لحاظ خواهد شد. ⚘من الله التوفیق و علیه التّکلان⚘ 💫التماس دعا💫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣📣📣اعلام نتایج مسابقه شبهه شناسی غدیر
🕊🌸🕊🌸🕊؛ ؛༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀ •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈  ✅اسامی برگزیده مسابقه پژوهشی شبهه شناسی غدیر ۱-خانم مریم مسعودی ۲-خانم فاطمه قاسمی دهکردی ☘با تشکر از این دو بزرگوار که طبق ظوابط درج شده در اطلاعیه مسابقه پاسخ صحیح را ارسال نمودند. از بقیه دوستان عزیز هم که در مسابقه شرکت کرده بودند و پاسخ را برای ما ارسال کردند کمال تشکر را داریم. 🌸🌸🌸 🔸ان شاءالله چهارشنبه برای دریافت جوایز به مرکز مراجعه نمائید.
🌐جایزه مسابقه پژوهشی شبهه شناسی غدیر 🌟نگین متبرک حرم سیدالشهداء علیه السلام 🌟نگین متبرک حرم اباالفضل علیه السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وظایف دانش‌پژوه حجةالإسلام دکتر حسین رضاییان 🕰مدت تقریبی ارائه: ۶ دقیقه ــــــــــــــــــــ ┏━━━━━♦️🦋♦️━━━━┓ @pajooheshyar_masoomiyeh ┗━━━━━♦️🦋♦️━━━━┛ ✏️نقل فقط با ذکر لینک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅معرفی منابع مرتبط با پایان‌نامه‌نویسی حجةالإسلام دکتر حسین رضاییان 🕰مدت تقریبی ارائه: ۴ دقیقه ــــــــــــــــــــ •┈┈••••🌟📚🌟•••┈┈• ┏━━━━━♦️🦋♦️━━━━┓ @pajooheshyar_masoomiyeh ┗━━━━━♦️🦋♦️━━━━┛ ✏️نقل فقط با ذکر لینک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✔️تفاوت پایان‌نامه با سایر فرآورده‌های علمی حجةالإسلام دکتر حسین رضاییان 🕰مدت تقریبی ارائه: ۸ دقیقه ــــــــــــــــــــ •┈┈••••🌟📚🌟•••┈┈• ┏━━━━━♦️🦋♦️━━━━┓ @pajooheshyar_masoomiyeh ┗━━━━━♦️🦋♦️━━━━┛ ✏️نقل فقط با ذکر لینک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
a143.1.pdf
5.83M
«۱۳» اولویت های پژوهشی تعلیم و تربیت کشوری قدم در مسیر پژوهش رزق: صلوات 🌻🌻🌻🌻🌻 ┏━━━━━♦️🦋♦️━━━━┓ @pajooheshyar_masoomiyeh ┗━━━━━♦️🦋♦️━━━━┛ ✏️نقل فقط با ذکر لینک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸تاریخ قیام و مقتل جامع سید الشهدا ج1 💠 زیر نظر 🌑 استاد مرحوم مهدی پیشوایی 🌑 رئیس گروه تاریخ موسسه امام خمینی(ره) 💠 با تلاش گروهی از تاریخ ‌پژوهان موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) 🖋 نویسندگان: محمدقاسم احمدی، محمدرضا احمدی ندوشن، محمدرضا جباری، محمدباقر دُریاب، محسن رنجبر، جواد سلیمانی، مصطفی صادقی، نعمت‌الله صفری فروشانی، حامد منتظری مقدم، غلام‌حسن محرمی، سید محمود سامانی 🔸 گروهی از تاریخ‌پژوهان حوزه علمیه قم، پس از سال‌ها مطالعه و تحقیق، و بررسی همه مقاتل کهن و متأخر و مهمترین مقاتل جدید اعم از عربی و فارسی، واقعه عاشورا و به ویژه، گزارش شهادت امام حسین و اصحاب آن حضرت را بر پایه منابع معتبر متقدم تاریخی و حدیثی بازسازی و گزارش كرده‌اند. در سراسر این کتاب، ملاک‌ها و معیارهای شناخته‌شده و معمول در تاریخ‌نگاری علمی در نظر گرفته شده، و به هر منبع و مأخذ با شناخت لازم درباره مؤلف آن مراجعه و استناد شده است 🖋برخی از موضوعات مطرح شده: 🔸ریشه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی واقعه عاشورا 🔸فلسفه قیام امام حسین(ع) 🔸فلسفهٔ عزاداری 🔸سیر تاریخی عزاداری برای امام حسین(ع) 🔸آمار و ارقام واقعۀ عاشورا 🔸پرسش‌های مطرح در زمینه واقعه عاشورا 🔸زندگی‌نامۀ یاران امام حسین(ع) 📚برای نوشتن این کتاب از ۵۴۴ کتاب و ۱۵ مقاله استفاده شده است ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ کتاب ┏━━━━━♦️🦋♦️━━━━┓ @pajooheshyar_masoomiyeh ┗━━━━━♦️🦋♦️━━━━┛ ✏️نقل فقط با ذکر لینک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
dordaneh_v14_final.apk
9.73M
کلاغ پر🪶 سیاهی پر🪶 انیمیشن خارجی پر🪶 اسباب بازی چینی پر🪶 تربیت ناصحیح کودک پر🪶 دردانه؛ جامع ترین بازوی تربیتی کودک شیعی در جهان🌍✨ فضای پاک، امن، رایگان و در عین حال جذاب و آموزنده برای رشد صحیح کودک و نوجوان شیعی🧕🏻🌈 ارائه ده ها هزار انیمیشن، اپلیکیشن، صوت، کتاب و مجله ممیزی شده صرفا ایرانی💜🌻 فروشگاه تخصصی کودک و نوجوان شیعی مسابقات فرهنگی- آموزشی با جوایز نفیس محتوای تخصصی رایگان تربیت کودک با قابلیت مدیریت دسترسی اینترنت نیم بها💯 شما هم مبلغ اولین سوپر اپلیکیشن کودک و نوجوان شیعی در جهان باشید🌍 لینک دانلود :https://yun.ir/doreshia ─━━━⊱🍃🌺🍃⊰━━━─ ┏━━━━━♦️🦋♦️━━━━┓ @pajooheshyar_masoomiyeh ┗━━━━━♦️🦋♦️━━━━┛ ✏️نقل فقط با ذکر لینک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا