eitaa logo
کانال رسمی هفته‌نامه پرتو
378 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
4 ویدیو
77 فایل
کانال رسمی ""هفته نامه پرتو"" وابسته به دفتر ارتباط فرهنگی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 💠 آدرس سایت www.partosokhan.ir ⁦✳️⁩ ارتباط با مدیر مسئول @asemanha41 👨‍💻 ارتباط با ادمین @parto_sokhan
مشاهده در ایتا
دانلود
عليه السّلام فرمودند: از روى با دشمنت كن تا اندازه دشمني‌اش را بدانى. بحار الانوار، ج ۶۵ ص ۱۵۶ ح۱۰ @partosokhan_ir
هم ، هم (ع) مي‌فرمايند: كُنْ سَمْحاً وَلاَ تَكُنْ مُبَذِّراً، وَكُنْ مُقَدِّراً وَلاَ تَكُنْ مُقَتِّراً «سخاوتمند باش و در اين راه مكن و در حساب‌گر باش و مباش» حكمت 33 در اين سخن كوتاه و پرمعنا به در و هاى مى كند. مى دانيم بسيارى از علماى ، تمام اخلاقى را حد وسط در ميان و مى‌دانند. اين مسأله هرچند عموميت ندارد؛ ولى در مورد بسيارى از صفات از جمله 3فضيلت 3صادق است كه در ميان دو صفت 3رذيله قرار گرفته: اسراف و 3تبذير، و 3بخل و http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1041&Category=381 @partosokhan_ir
اول را بدهيد! دقت و توجه مرحوم به در مطالبي كه نقل شده بخوبي پيدا است: يك روز ايشان به مناسبتي فرمود: اگر مثلا يك تومان به مردم هستيد، نرويد 5 ريال پول بدهيد، براي و 5 ريال براي برگشت. حق نداريد اين كار را بكنيد، شما اول بايد طلب مردم را بدهيد بعد اگر خواستيد زيارت برويد، برويد. http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1041&Category=381 @partosokhan_ir
هاي اقتصادي در بخش • 57 برابر شدن ، افزايش غير نفتي از 543ميليون دلار در سال 1357به 31ميليارد دلار در سال 1395 • 5/ 6 برابر شدن توليد و ، افزايش توليد و مونتاژ 150هزار دستگاه خودرو در سال 1357 به توليد و مونتاژ حدود 977هزار دستگاه خودرو در سال 1394 • 30برابر شدن توليد ، افزايش توليد محصولات پتروشيمي از 6/ 1 ميليون تن در سال 1357 به 1 /48 ميليون تن در سال 1394 • 24 برابر شدن توليد... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1041&Category=390 @partosokhan_ir
چرا « » مي‌كنند؟ سيما فردوسي، ، در به اين پرسش كه «چرا كودكان لجبازي مي‌كنند و فرق لجبازي و آنها چيست؟» گفت: در دو از سن كودكان و اين حالت را مي‌بينيم. يكي سن ۳- ۴ سالگي است كه وقتي به مي‌گوييد اين كار را انجام نده، مي‌خواهد اين كار را انجام دهد. وي ادامه داد... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1041&Category=425 @partosokhan_ir
شماره 1042 هفته‌نامه پرتو
درصورت پرسش: جمع سود و ضرر كه در بورس كسب كردم، شد. آيا بايد بابت سودهايي كه كسب كردم خمس بپردازم يا چون برايند كل منفي هست نيازي به پرداخت خمس نيست؟ پاسخ: اگر در پايان سال اول سرمايه منفي شده پرداخت خمس لازم نيست. پرسش: سلام تمام امسال خودم را در بورس، سهام خريدم و ديگر پولي ندارم الان سر است ولي سهم‌هاي من يا در ضررهستند يا به نميرسند، حالا پرداخت خمس را بايد چكار كنم؟ بايد سال ديگر محاسبه كنم؟ پاسخ: اول سال خمسي با قيمت فعلي محاسبه موجودي كنيد و خمس آن را در نظر بگيريد هروقت سهام را فروختيد خمس را پرداخت كنيد و براي تاخير در پرداخت هم از دفتر مرجع تقليد خود اجازه بگيريد... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1042&Category=373 @partosokhan_ir
سندي مبني بر نحوست در شيعي وجود ندارد علي ابهري و مورد سفارش است و بسياري در مناسبت‌هاي مختلف برآن تاكيد كرده‌اند مثل اول ماه‌هاي كه اعمالي براي آن در مثل بيان شده است. اول پيامي در بين مردم دست به دست مي‌شود مبني بر اين‌كه با شكستن تخم مرغ، صدقه و قرباني و دعاي خاصي كه مي‌كنند نحوست و بدي اين ماه را از خود دور كنيم. در پاسخ بايد گفت... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1042&Category=373 @partosokhan_ir
تصميم‌گيري و نوع از يك را فرض كنيد كه در خانواده‌ي مي‌كند و هيچ مشكلي برايش نيست؛ براي خوابيدنش دارد، براي مطالعه‌اش دارد، براي رفت و آمدش دارد، براي وقت گرمايش و براي وقت سرمايش چه و چه دارد و وقت ، برايش را مي‌آورند. اگر اين شرايط در اين ، اين تأثير را بگذارد كه او را ، و بي‌همت كند و بدون اين‌كه بتواند تواناييهاي خودش را شناسايي كند، بار بياورد، اين زندگي ، براي او يك بلاست؛ چون اگر اين وضعيت را در آينده‌ي زندگيش نكند، دچار خواهد شد و زندگي بدي خواهد داشت. پس تصميم‌گيري بعدي و نوع استنتاج از يك حادثه، مي‌تواند براي انسان، تعيين كننده باشد. ( بيانات در ديدار جمعي از مجروح در ) http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1042&Category=377 @partosokhan_ir
مَن اَرادَ اللّه بِهِ خَيرا رَزَقَهُ اللّه خَليلاً صالحِا؛ هر كس كه براى او خير بخواهد، دوستى شايسته نصيب وى خواهد نمود. نهج الفصاحه ص776، ح 3064 @partosokhan_ir
(ع) مى فرمايند: أَشْرَفُ الْغِنَى تَرْكُ الْمُنَى. «برترين غنا و بى نيازى، ترك آرزوهاست» حكمت 34 «مُنى» جمع «أُمنية» به معناى است و در اين عبارت نورانى امام(ع)، منظور آرزوهاى دور و دراز و دور از منطق و است. بديهى است اين گونه آرزوها غنا و بى نيازى را از انسان سلب مى كند، زيرا از يك سو چون همه آنها به وسيله خود انسان دست نيافتنى است او را وادار به شدن به اين و آن مى كند و بايد در مقابل هر انسانى خواه شريف باشد يا وضيع، باارزش باشد يا بى ارزش، دست حاجت دراز كند و اين با غنا و بى نيازى هرگز سازگار نيست. @partosokhan_ir