eitaa logo
کانال رسمی هفته‌نامه پرتو
378 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
4 ویدیو
77 فایل
کانال رسمی ""هفته نامه پرتو"" وابسته به دفتر ارتباط فرهنگی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 💠 آدرس سایت www.partosokhan.ir ⁦✳️⁩ ارتباط با مدیر مسئول @asemanha41 👨‍💻 ارتباط با ادمین @parto_sokhan
مشاهده در ایتا
دانلود
و در بخش اول همانطور كه در گذشته والدين از مناسب و براي رساندن فرزندان به بهره مي‌بردند، در حاضر كه حضور در به امري شده، راهكارهايي را براي و فرزندتان در اين خصوص بايد بدانند. مجازي و توصيه‌هايي براي والدين: خواه و ناخواه، توانست اقبال مختلف و را به استفاده از زيرساخت‌هاي مجازي در گسترده‌تر، با سرعت بيشتري دهد. اين موضوع... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1046&Category=425 @partosokhan_ir
شماره 1047 هفته‌نامه پرتو @partosokhan_ir
در اخير شمالي محمد ملك زاده به دنبال و و رفع از پيراموني كه با ايران هم است، يني‌شفق «آك پارتي» ، نوشت: «ايران ديگر هيچ مرزي با قره باغ ندارد و نبايد اجازه داد با ارمنستان نيز، مرزي داشته باشد؛ بايد نخجوان به آذربايجان گردد و راه باز شود. بايد به ايران و مبني بر، از يكپارچگي دنياي ، پايان داد». براي «زنگزور» (نقطه اتصال ميان ارمنستان و ايران) به آذربايجان، گرچه به ظاهر مي‌تواند با... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1047&Category=363 @partosokhan_ir
و : آيا اين است كه عذاب كار و از صادر نمي‌شود؟ : ما مخيّر نيستيم كه به ، معناي خودمان را بدهيم. كلمات معنايي مشخصّ دارند كه بايد كنيم معاني آنها را كنيم. براي معاني صحيح ، به « في كلمات قرآن» فرماييد. عذاب صرفا عذاب روحانى نيست بلكه نيز مى گردد ما معتقديم كه روحانى و جسمانى است. چرا كه: موجودى دو ساحتى است كه... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1047&Category=373 @partosokhan_ir
؛ علي شيرازي مجموعه‌اي شامل ، ، ، ، ، ، ، و ضوابطي است كه افراد در عضوي از ، آن را فرا مي‌گيرند و در برابر آن، و تعهداتي را بر دارند. در ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۳ فرمودند: فرهنگ مايه اصلي هاست. فرهنگ يك ملت است كه مي‌تواند آن ملت را ، ، ، ، ، و داراي كند. ملت ايران در صددند تا با به فرهنگ ما، هويت ما را بگيرند و... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1047&Category=377 @partosokhan_ir
راه و ، كوچه‌ي بدون بن‌بست شما - و - در آغاز راهيد؛ هم توان داريد، هم انتخاب داريد و مي‌توانيد اين راه را طي كنيد؛ و اين راه در و در هر نظام اسلامي و ، پيش پاي انسانها باز است. راه معنويت و صفا، كوچه‌ي بن‌بست نيست. امروز كشور به‌شدت نيازمند شماست. عزيزان من! امروز به شما، به نيروي شما، به شما، به ايمان شما و به صفاي شما به‌شدت نيازمند است. امروز جوانها بايد خردمندي خودشان را، معرفت و دانش خودشان را، خودشان را، همبستگي و يكپارچگي خودشان را هرچه ممكن است، تقويت كنند؛ درست همان مناطقي كه مي‌خواهد نشود. دشمن مي‌خواهد دانش ما نكند؛ دانشگاههاي ما به‌جاي درس خواندن، به كارهاي ديگر بپردازند؛ ايمان جوان تقويت نشود و جوان تبديل شود به جوان . دشمن مي‌خواهد بين نيروهاي ما نباشد و تبديل شوند به . دشمن مي‌خواهد ما صفا و نورانيت و معنويت نداشته باشيم و جوان ما به يك عنصر و بي‌عاطفه تبديل شود؛ اين چيزي است كه دشمن مي‌خواهد. امروز همه دارند در مقابل اين حركت كنند. (بيانات در ديدار گروه كثيري از جوانان استان 05/05/1379) @partosokhan_ir
(ع) در به (ع) فرمود: در تو از همان است كه با آن را بسازى. پس در راه كن و دار مباش. ( ) @partosokhan_ir
(ع) و هنگام غبارروبي مرقد مطهر حضرت امام رضا(ع) دستمال‌هاي به ناب را براي غبارروبي به افراد مي‌دهند. پس از مقداري غبار‌روبي، دستمال را به سر و صورت خود مي‌كشند. ايشان در يكي از غبار‌روبي‌ها به آقاي واعظ طبسي ( ) فرمودند: آيا مي‌توانم اين دستمال متبرك را براي خود بردارم؟ مقام معظم رهبري، توليت آستان قدس رضوي را به آقاي سپرده بودند، ولي با اين حال، براي برداشتن پارچه متبرك به امام رضا(ع) از او اجازه مي‌گيرند. مقام معظم رهبري به 3قانون براي همه ما درس است. ايشان پس از كسب اجازه از آقاي واعظ طبسي در حالي كه پر از بود و به راز و نياز مشغول بودند، با دقت، دستمال را تا كردند و در جيب خود گذاشتند. براي ما خيلي بود كه در آن حال، اين‌همه توجه دارند كه دستمال متبرك را تا كنند و با نظم كامل در جيب خود قرار دهند. (به نقل از حجت‌الاسلام ) @partosokhan_ir
پاي درس (ره)؛ و انتخاب‌هاي اشاره: طبق روال نشريه پرتو، ذيلا خلاصه‌اي از يكي د‏‏‏‏‏يگر از سخنراني‌هاي (ره) تقد‏‏‏‏يم شد‏‏‏‏ه است. گفتيم كه كامل بودن ؛ يعني نظامي كه شامل همه مي‌شود، به اين است كه مخلوقي وجود داشته باشد كه با و انتخاب خودش مسير خود را انتخاب كند و در اثر حسن به عالي‌ترين مقامي برسد كه مخلوقي مي‌تواند به آن مقام برسد. وقتي مي‌گوييم «با اختيار خودش انتخاب كند» پاي در ميان مي‌آيد. بايد خير و شري باشد تا يكي را با اختيار خود كند؛ خواه انتخاب دروني و در و خودش، يا حوزه بيروني كه http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1047&Category=379 @partosokhan_ir
در يكي از نقل مي‌كند: اواخر بود كه با عده‌اي در مي‌خواندم. كه مي‌داديم ماهي 4 تومان بود، بعد از مدتي تمام شد و ما هنوز خدمت آقا مشغول خواندن بوديم. وقتي كه زمان شهريه رسيد، نفري 4 تومان به ايشان داديم ولي آقا دو تومان از آن را به خودمان برگرداند. كرديم! به آقا عرض كرديم: مگر نبايد ما 4 تومان مي‌داديم. ايشان در ما فرمود: درست است ولي الان جنگ تمام شده و هم پايين آمده به خاطر همين ماهي دو تومان كفاف مرا مي‌كند ولي شما هستيد، بقيه را براي تان پس انداز كنيد. : @partosokhan_ir
فرق و : (عليه السلام) مى فرمايد: لِسَانُ الْعَاقِلِ وَرَاءَ قَلْبِهِ، وَقَلْبُ الاَْحْمَقِ وَرَاءَ لِسَانِهِ «زبان عاقل پشت او قرار دارد در حالى كه قلب احمق پشت زبان اوست» پس از اين مى گويد: «اين از مطالب و است و منظور اين است كه عاقل زبانش را به كار نمى گيرد مگر بعد از با عقل خويش و و دقت; ولى احمق سخنانى كه از زبانش مى پرد و حرف هايى كه بدون مى گويد بر مراجعه به فكر و و دقت رأيش پيشى مى گيرد، بنابراين گويا زبان عاقل پشت قلب او قرار گرفته و قلب احمق پشت زبان اوست. @partosokhan_ir