eitaa logo
پندار
327 دنبال‌کننده
174 عکس
1.2هزار ویدیو
328 فایل
فعال در زمینه آشنایی، بررسی و نقد فرق، ادیان و مذاهب ویژه طلاب، مبلغان و فعالان فرهنگی ارتباط با ادمین: @yasin_62
مشاهده در ایتا
دانلود
💫 اثبات کفر بهائیان در مناظره با یک مبلغ بهائیت کارشناس نقد بهائیت در مناظره با یکی از مبلغان بهائیت به پرسش وی درباره دلایل کافر بودن بهائیت پاسخ می دهد. حجت الاسلام عبدالقادر همایون، کارشناس نقد بهائیت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، به بیان خاطره ای از مناظرات خود با بهائیان پرداخت و گفت: معمولاً آخرین حربه تبلیغی بهائیان در گفتگوها و مناظرات پدیده ای است به نام مظلوم نمایی. وی ادامه داد: سال 1386 خبر دادند خانم روانشناسی به روستایی در نزدیکی تخت جمشید رفت و آمد دارد و تحت عنوان کلاس های تربیتی و روانشناسی به القای تعالیم بهائیت برای زنان روستا می پردازد. بعد از پیگیری و شنیدن فایل صوتی جلسات مشخص شد که ایشان خانم فریبا . خ همسر آقای بابک . ص هستند که روزی در دانشگاه شیراز با وی یک بحث علمی کاملی را داشتیم ضمناً آقا بابک فوق لیسانس عمران دارند و در لجنه دانش افزایی بهائیان شیراز فعالیت داشتند. مسؤولان شورای روستا تمایل داشتند برای رفع ابهام جلسه ای با حضور این خانم در روستا و در همان کلاس ایشان برگزار شود. چون ایشان موضوع بحث را تعالیم بهائیت قرار داده بودند طبق معمول جلسه در ساعت خود شروع و هر یک از شبهات بهائیت پاسخ داده شد. بعد از اتمام سؤالات ایشان من از وی خواستم که یکی از جملات عبدالبهاء را در مورد فرق سیاهان آفریقا و آمریکا برای جمع توضیح دهند تا بیشتر با تعالیم بهائیان آشنا شویم. در این هنگام ایشان جوابی دادند که حیرت جمع را از این همه آگاهی و دقت در پاسخگویی برانگیخت. ما گفتیم معنای این عبارت که عباس افندی می گوید سیاهان آفریقا گاوهایی هستند در صورت بشر و سیاهان آمریکا متمدن و باهوش و بافرهنگ، چیست؟ فریبا در جواب گفتند پاسخ واضح است. چرا شما ما را کافر می دانید درحالی که ما هم رنگ و هم نژاد و هم شهری شما هستیم؟ چه باید در جواب وی می گفتم؟ یاد موقعی افتادم که در خلوت خودم می گفتم، خدای من، این مبلغان بهائی نمی فهمند و یا خود را به نفهمیدن زده اند. یاد این جمله افتادم که کسی که خود را به خواب زده باشد نمی شود بیدار کرد. اما بالأخره باید جوابی می دادم. یا باید دلایل دینی خودم را می گفتم که شاید برای یک بهائی کافی نباشد و یا باید مثل همیشه گذری بر کلام سران خودشان یعنی باب و بهاء داشته باشم. اما این بار نمی دانم چرا از خودش پرسیدم. خانم گرامی، جواب حلی می خواهید و یا نقضی؟ سکوت لحظه ی عمیقی جلسه را فراگرفت. شاید فریبا داشت با خودش فکر می کرد جواب حلی؟ جواب نقضی؟ چرا توی جلسات تبلیغی این چیزها را به ما نگفته بودند؟ اصلاً معنا و فرق این دو چیست؟ شاید دلم برایش سوخت. نمی دانم اما سکوت را شکسته و ادامه دادم، دوست دارید که جواب را از منابع دینی خودمان دهم و یا از منابع اصلی و نوشته های رهبران خود؟ علی محمد شیرازی را قبول دارید؟ میرزا اسدالله مازندرانی یکی از سه نویسنده برتر بهائی را چطور؟ کتاب اسرار الآثار را خوانده اید؟ و اما یخ ایشان هم باز شد و گفت ایشان موعود اسلام و مبشر حضرت بهاءالله پیامبر دیانت بهائی است. مگر می شود ما بهائیان ایشان را قبول نداشته باشیم. کتاب اسرار الآثار نیز نوشته مبلغ بزرگ جناب فاضل مازندرانی و محل رجوع بهائیان است. همین اقرارها کافی بود تا بنده جلد اول این کتاب را از درون کیف خود بیرون آورده و صفحه 182 آن را در پیش روی آن قرار دهم. فقط خدا کند مبلغ بهائی دارای مدرک لیسانس روانشناسی بتواند از عهده یک ترجمه ساده عربی سربلند بیرون آید. جناب فاضل مازندرانی در این سند به نقل از علی محمد شیرازی می نویسد: و أشهد أن بعد الأبواب الأربعه لیس له باب ...... و من انکر أحدا منهم فقد کفروا کان من الخاسرین. سؤال چی بود؟ چرا شما، ما بهائیان را کافر و نجس می دانید؟ علی محمد شیرازی رهبر شماره یک شما و مبشر جناب پیامبرتان می گوید موعود شیعیان محمد بن الحسن هست چهار نائب دارد بعد از ابواب اربعه امام عصر دارای بابی نیست و کسی که یکی از نواب اربعه را انکار نماید کافر شده و از خاسران خواهد بود. حال این سؤال مطرح است که نواب اربعه پیشکش. شما آیا خود حضرت را قبول دارید؟ ازاین رو شما کافر هستید چون علی محمد باب شما را کافر دانسته. چون کسی که قبر او را به عنوان مقام حضرت أعلی پذیرفته اید هر منکر حضرت را کافر دانسته اند. کافر و زیانکار. /302/919/ب . 📌 به شبکه حقیقت بهائیت بپیوندید . 👇🍃👇 ╭┅───────────┅╮ ⁦•''•❀🕊 حقیقت بهائیت🕊✾•''• https://eitaa.com/joinchat/2826043392C5886680bfc ╰┅───────────┅╯ 📣 محیطی آرام بر پایه علم و عقل در شناخت بهائیت 👇👇👇 نظر خود را پیرامون این مناظره با ما در میان گذارید . ✨ @ahomayoon
هدایت شده از حق پژوهی
🖼 | سفارش‌ امام حسن عسکری علیه‌السلام به شیعیان درباره اهل سنت 🔸در جمع آنان (اهل سنّت) نماز بخوانيد و در تشييع جنازه‌هايشان حاضر شويد و از بيمارانشان عيادت كنيد و حقوقشان را ادا كنيد. 💡 حق پژوهی؛ مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق، ادیان و جریانات انحرافی | سایت | ایتا | تلگرام | آپارات | روبیکا | اینستاگرام |
هدایت شده از حق پژوهی
🖼 | وحدت شیعه و سنی از دیدگاه امام خمینی (ره) 🗒 ورق بزنید 💡 حق پژوهی؛ مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق، ادیان و جریانات انحرافی | سایت | ایتا | تلگرام | آپارات | روبیکا | اینستاگرام |
هدایت شده از حق پژوهی
هدایت شده از حق پژوهی
هدایت شده از حق پژوهی
هدایت شده از حق پژوهی
هدایت شده از مفتاح
📚آیین رونمایی از مجموعه کتابهای نقد وهابیت 📣با سخنرانی: 🔹آیت الله نجم الدین طبسی 🔹آیت الله سیدحسن آل مجدد شیرازی 🔹حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصفر جبرئیلی 💳همراه با اهدای بن پنجاه درصد خرید این کتب به شرکت کنندگان در جلسه 📆زمان: پنجشنبه ۵ مهرماه ۱۴۰۳ 🕰ساعت ۱۰ صبح 🕌مکان، قم، بلوار نیایش، جنب مصلی قدس، پژوهشکده باقرالعلوم (علیه‌السلام) •••••✾•🌿🌺🌺🌿•✾•••• @meftahgolestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 دستگیری اعضای فرقه بهائیت در پوشش مربیان مهدکودک
هدایت شده از جریان انحرافی.
۲۰ تفاوت دعا و جذب ۱. مبنای معرفت شناختی دعا بینش رئالیسم بوده، اما جذب بر پایه ایده‌آلیسم است. (بطلان ایده‌آلیسم از بدیهیات معرفت‌شناختی است) ۲. مخاطب دعا خداوند و واسطه‌های او (انبیا و اولیا) بوده ولی مخاطب جذب کائنات است. ۳. دعا درخواست پایین به بالا است، ولی جذب دستور از بالا به پایین. به بیان دیگر، پیش‌فرض دعا، عجز است ولی پیش‌فرض جذب، سلطه بر کائنات! ۴. دعا مستند به عقل و نقل است، اما جذب مبتنی بر شواهد عرفی و موارد اتفاقی بوده و هیچ مستند عقلی یا نقلی ندارد. ۵. در آیات و روایات به دعا تصریح شده است، اما طرفداران جذب با تفسیر به رأیِ آیه «فتبارک الله احسن الخالقین» و چندی از احادیث، اقدام به مستند سازی کردند. ۶. دعا نگاه خدامحورانه دارد، ولی جذب نگاه انسان محورانه (اومانیستی) ۷. تحقق دنیویِ دعا وابسته به شرایط زیادی همچون مشیت و مصلحت الهی و عدم مانع است، ولی جذب خود را در گرو مشیت و مصلحت الهی نمی‌داند. ۸. محتوای دعا مهم بوده و دعای شر جایگاهی ندارد، اما در جذب فقط اصل خواستن مهم است، حتی اگر شر باشد. ۹. نفس شخص دعا کننده مهم است و در استجابت دعا تاثیر دارد، اما در جذب مهم نیست که انسان خوبی باشی یا بد، فقط دستور تو مهم است. ۱۰. به تبع تفاوت قبلی، دعا منجر به عبودیت و تضرع و ترک گناه می‌گردد اما جذب منجر به الوهیت‌پنداری، اباحه‌گرایی و لاابالی‌گری هم می‌شود. ۱۱. استجابت دعا به صورت تحقق دنیوی یا ثواب اخروی است، برای همین همیشه محقق نمی‌شود، ولی جذب ادعای فراگیری و عدم نقض است. (قانون!) ۱۲. دعا مثال نقض ندارد و با تکیه به معاد، یا استجابتش در قالب تحقق دنیوی است یا ثواب اخروی، اما جذب که نگاهی تک بعدی به عالم و دنیا دارد، مبتلا به میلیون ها، بلکه میلیاردها مثال نقض است. ۱۳. شخص دعا کننده معمولاً نگاه واقع‌بینانه ای دارد اما شخص جاذب به آمال پرستی و آرزوها محوری (طول أمل) مبتلا می‌شود. در جذب تاکید می‌شود که محدودیت‌های دنیا را لحاظ نکنید. ۱۴. دعا از نظر دین یک فضیلت تلقی می‌شود (الدعا عمود الدین) اما طول أمل یک رذیلت بزرگ است (ان اَخوَف ما اخاف علی امتی، طول الأمل). ۱۵. شرایط استجابت دعا در آیات و روایات به تفصیل بیان شده است، اما شرایط تحقق جذب منضبط و منقّح نیست (کلی گویی). ۱۶. دعا یک قانون همگانی، روشن و فاقد رازانگاری است، اما جذب -اگر چه مفاد بسیار ساده‌ای دارد- ادعای رازآلودگی دارد که عده محدودی اخیراً از آن پرده برداشته اند. ۱۷. دعا با عمل و تحرک، سازگار بوده، بلکه عمل از اسباب استجابت دعا است اما جذب با تعریف غلوّآمیزی که از تاثیرگذاری تخیل دارد، جامعه را به سمت توهم، طمع و تن‌پروری سوق می‌دهد. (اخیراً عده‌ای از طرفداران جذب، عمل را هم ضمیمه کرده اند که در این صورت هیچ چیز رازگونه‌ای در کار نیست) ۱۸. هدف اصلی از دعا سعادت اخروی بوده اما ارزش محوری جذب دنیاطلبی و مادی‌گرایی است‌. (از نظر سردمدارانِ توهم جذب، سعادت مساوی است با پول و رفاه دنیوی صرف!) ۱۹. دعا با مفاهیم و ارزشهایی همچون قناعت، عدم اسراف و ابتلاء سازگار و همسو است، اما جذب با این امور میانه‌ای نداشته و بی‌تفاوت است. ۲۰. کارکردِ دعا از نظر متدینین، ارتباط با خداوند است، اما از نظر طرفداران جذب خاصیت تمرکز و تجسم دارد. (مشابه این تفسیر را راجع به زیارت دارند) @feragheenherafi
هدایت شده از جریان انحرافی.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نو ظهور ⛔️ خطری که متولیان فرهنگی و کارشناسان دینی از آن غافلند❗️ ⚠️بازی با قرآن و اعتقادات مردم! 😡 قرآن بازیچه بلاگرهای اینستاگرامی برای رسیدن به مقاصد شیطانی!👿 چه کسی مسول برخورد با این رهزنان اعتقادات و دکان‌داران معنوی است ؟ @feragheenherafi
هدایت شده از سراب معنویت
💢اشتباهات فاحش اعظم جبلی(مروج قانون جذب در پوشش معنویت اسلامی) در مورد نذر2⃣ ❌خانم جبلی مشخص است که شما هیچ‌گونه اطلاعی دینی ندارید و سخنان بسیار نادرستی را به مخاطبین خود منتقل می‌کنید. ❓❓خانم جبلی، که مدعی آگاهی دهی به مخاطبین هستید، چرا سخنانتان نشان دهنده جهل شما به مباحث فقهی و قرآنی است؟ ❓❓شما انجام دادن نذر را بعد از گرفتن حاجت، اشتباه می دانید، این نشان جهل شما به احکام فقهی است؛ زیرا طبق نظر مراجع تقلید کسانی که نذر می‌کنند، باید بعد از برآورده شدن حاجت، نذر خویش را ادا کنند. ❓شما که مدعی هستید که معلم قرآن هستید، مروری به تفسیر آیه سوره انسان انجام بدهید که به مخاطبین خود مطالب انحرافی و نادرست القا نکنید ✳️امام باقر (علیه السلام)- مسلم‌بن‌خالد از امام صادق (علیه السلام) و ایشان از پدرش (علیه السلام) نقل می‌کند که فرمود: «حسن و حسین (علیها السلام) درحالی‌که کودک بودند، بیمار شدند. رسول خدا (صلی الله علیه و آله) با دو مرد به عیادت آن‌ها آمد، یکی از آن‌ها گفت: ای ابالحسن (علیه السلام) اگر برای دو فرزندت نذری می‌کردی خدا آن‌ها را شفا می‌داد. فرمود: «سه روز به شکرانه‌ی خدا روزه می‌گیرم». و فاطمه (سلام الله علیها) هم چنین گفت و حسن و حسین (علیها السلام) هم گفتند ما هم سه روز روزه می‌داریم و کنیزشان فضه هم چنین نذری کرد. خدا جامه‌ی عافیت بر بدن آن‌ها پوشاند. صبح نیّت روزه داشتند و طعامی نداشتند».[1] ❓❓خانم جبلی شما بهتر مباحث دینی را می‌فهمید یا حضرت زهرا و امام علی و امام حسن و حسین علیهم السلامم؟؟ 📖پی‌نوشت: [1]. تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۷، ص۲۴۰ وسایل الشیعهًْ، ج۲۳، ص۳۰۴/ 🖌سجادی 🔴 پایگاه تخصصی نقد و بررسی معنویت های نوظهور ◀️ سراب معنویت @sarabemanaviat
هدایت شده از سراب معنویت
اعظم جبلی(مروج قانون جذب در پوشش معنویت اسلامی) و اشتباه خواندن آیه قرآن-mc Music.mp3
498.2K
💢اشتباهات فاحش اعظم جبلی(مروج قانون جذب در پوشش معنویت اسلامی) در قرائت قرآن خانم اعظم جبلی مدتهاسهاست که برای سر کیسه کردن مردم روی به دادن اذکار و فروش کدهای کیهانی آورده و این خرافات خویش را به نام عالمان دینی بسته است. شاید عاقبت دادن این اذکار، به ادعاهای معنوی ختم بشود . خدا به داد همه برسه ایشان چون مدعی دادن اذکار هستند باید حداقل آیات قرآن رو هم درست بخواند در صورتی که در هنگام خواندن آیه شریفه«إِنَّ اللَّهَ یَرْزُقُ مَنْ یَشَآءُ بِغَیْرِ حِسَابٍ»[1]‏ کلمه «یرزق» را اشتباه تلفظ می‌کنند. ❌⬅️ خانم جبلی در هنگام خواندن آیه «یَرزَقُ» می‌خواند در صورتی که ✅⬅️«یَرزُقُ» درست بوده و جالب این است که در کپشن صوت، آیه به درستی نوشته شده است. 😀این اشتباه خواندن آیه توسط خانم جبلی، من را به یاد قرآن خواندن نورعلی تابنده(قطب دراویش گنابادی) و روایت خوانی محمد اسماعیل صلاحی(مدعی قطبیت دراویش گنابادی) انداخت. 😀زمانی که منتقدان تصوف به نحوه قرائت نورعلی تابنده اشکال گرفته بودند، مریدان پاسخ دادند که قطب ما عینک خود را نزده بودند و این اشتباهات به این خاطر بوده است. 😀شاید خانم جبلی هم که مدعی یک جور معنویت است و خویش را استاد عرفان فرض کرده و به مردم ذکر فروشی می کند) عینک خودشو نزده بشون پیشنهاد می کنیم که هنگام ذکر دادن به مردم، عینک خودشون را بزنند تا از این سووتی ها ندهند. 🖊سجادی زاده 📖پی‌نوشت: [1].آل‌عمران/37. 🔴 پایگاه تخصصی نقد و بررسی معنویت های نوظهور ◀️ سراب معنویت @sarabemanaviat
هدایت شده از عرفان نما
معنویت سکولار چیست؟ همتی.mp3
19.05M
| معنویت سکولار 🎙دکتر همایون همتی، پسادکتری فلسفه دانشگاه بیلفلد آلمان، استاد دانشگاه، محقق حوزه ادیان و عرفان. 🔸چیستی معنویت سکولار 🔹تفاوت عرفان با معنویت 🔸تعریف عرفان و انواع آن 🔹برخی مصادیق معنویت سکولار عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
هدایت شده از عرفان نما
اصول مشترک معنویت‌های سکولار. دکتر همتی.mp3
24.41M
| در کُنه و بطن معنویت‌های سکولار چه می‌گذرد؟ 🎙 دکتر همایون همتی 💠 چند اصل مشترک در معنویت‌های سکولار: 🔹 فردگرایی. 🔸 نبود متن مقدس. 🔹 نبود محدودیت برای عضوگیری رسمی. 👆 (این سه اصل فقط در مقام تئوری است و در عمل هر سه، نقض می‌شود) 🔸 اباحی‌گری و نفی گناه. 🔹 هدف، «خدا» نیست؛ بلکه «بدن» و «خودِ مادی» است. عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
هدایت شده از عرفان نما
سکولاریسم نقابدارگزیده.mp3
23.46M
| حقیقیت سکولاریسم 🎙 دکتر همایون همتی 🔹اشتباه فاحش روشنفکران داخلی دربارهٔ سکولاریسم 🔸سکولاریسم قائل به جدایی نهاد دین و نهاد سیاست نیست؛ بلکه می خواهد اساساً دینی در کار نباشد. 🔹سکولاریسم یک تفکر و جهان‌بینی تمام عیار است. عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید؛ ایتا | تلگرام
هدایت شده از عرفان نما
معنویت خویشتن‌مدار همتی.mp3
1.12M
| خودمحوری و خدای منزوی در معنویت‌های سکولار 🎙دکتر همایون همتی 💠 معنویت‌های سکولار حرکت از خود به خود در خود است؛ ولی عرفان‌های دینی حرکت از خود به خداست. لذا این معنویت‌ها را "self religion" نیز می‌گویند. معنویت‌های نفس‌مدار، نفس‌محور. هدف خودِ نفس است، کام‌جویی است، لذت‌یابی است. کنار گذاشتن درد و رنج است، کاهش درد است؛ ولی خدا و عرفان در آن نیست. عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید|سایت|ایتا|تلگرام|
هدایت شده از عرفان نما
معنویت سکولار و عرفان دارویی و تخدیری دکتر همایون همتی.mp3
4.68M
| معنویت سکولار و ترویج مصرف مواد مخدر و روانگردان 🎙 دکتر همایون همتی 🔹 یکی از مصادیق عرفان‌های سکولار، عرفان دارویی است. در این نوع از عرفان، روح، هیچ ریاضت و زحمتی نمی‌کشد، هیچ مرحله‌ای را طی نمی‌کند. مهم رسیدن به حال خوش و خلسه و جذبه است از هر طریقی که باشد و منشأ مهم نیست. مهم حالاتی است که پدید می‌آید. کار به جایی رسیده است که مروجان این نوع از معنویت و عرفان، موادمخدر و داروهای روانگردان نیز تولید می‌کنند. عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید|سایت|ایتا|تلگرام|گروه|
هدایت شده از عرفان نما
0001.mp3
8.27M
| معنویت دینی و معنویت سکولار (۱) ضرورت بحث از معنویت 🎙 دکتر محمد جعفری 🔹 در دنیای امروز، بسیاری به دنبال معنویت در فضایی غیر دینی و سکولار هستند. این نگرش معنوی که در غرب از قرن نوزدهم شروع شد و به تدریج به جوامع دیگر از جمله جامعه ما راه یافت، معنویت را جدا از دین و به عنوان راهی برای پاسخ به نیازهای معنوی می‌بیند. 🔸 با وجود جذابیت‌هایی که این نوع معنویت دارد، پرسشی مهم باقی می‌ماند: آیا معنویت بدون دین می‌تواند اصیل و پایدار باشد؟ این بحثی است که نیاز به بررسی دقیق و مقایسه میان معنویت دینی و سکولار دارد تا پاسخ‌های جامع‌تری برای آن پیدا شود. 🔗 قسمت بعد عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید|وبگاه|ایتا|تلگرام|گروه|
هدایت شده از عرفان نما
0002.mp3
8.27M
| معنویت دینی و معنویت سکولار (۲) چیستی معنویت سکولار 🎙 دکتر محمد جعفری 🔹 معنویت دینی بر اساس آموزه‌های الهی و ادیان توحیدی، تعریف می‌شود و زندگی انسان از طریق پیوند با خدا معنا می‌یابد. اما در معنویت سکولار، افراد بدون تکیه بر دین و از طریق ارتباط با نیروی درونی خود به دنبال یافتن معنا در زندگی هستند. 🔗 قسمت قبل 🔗 قسمت بعد عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید|وبگاه|ایتا|تلگرام|گروه|
هدایت شده از عرفان نما
0003.mp3
7.39M
| معنویت دینی و معنویت سکولار (۳) چیستی معنویت دینی 🎙 دکتر محمد جعفری 🔺 معنویت دینی یعنی دیدن فراتر از ظاهر و توجه به باطن و حقیقت امور. 🔺 در اسلام، معنویت به این معناست که انسان با شناخت عمق وجود خود و جهان، به خداوند که سرچشمه تمام حقایق است، نزدیک شود. 🔺 معنویت دینی بر اساس حقایق و باور به غیب انسان را به خداوند متصل می‌کند. 🔗 قسمت قبل 🔗 قسمت بعد عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید|وبگاه|ایتا|تلگرام|گروه|
هدایت شده از عرفان نما
0008.mp3
8.87M
| معنویت دینی و معنویت سکولار (۸) مبانی معنویت سکولار ۱ 🎙 دکتر محمد جعفری 🔺 معنویت سکولار برخلاف معنویت دینی، بُعد نامرئی وجود انسان را بدون پیوند با روحانیت و قدسیت می‌پذیرد. 🔺 در این نوع معنویت، جهان تنها در چارچوب مادی درک می‌شود و حتی اگر به ابعاد فرامادی اشاره شود، آن‌ها بیشتر به عنوان رمز و رازهای حیرت‌انگیز در نظر گرفته می‌شوند، نه حقایقی قدسی و متعالی. 🔺 خداوند یا انکار می‌شود، یا صرفاً به عنوان یک انرژی غیرفردی و غیرشخص‌وار تصور می‌گردد. بنابراین، مفاهیمی مانند تعبد و خداپرستی که در معنویت دینی اهمیت دارند، در معنویت سکولار معنای خود را از دست می‌دهند. 🔗قسمت قبل 🔗 قسمت بعد عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید|وبگاه|ایتا|تلگرام|گروه|
هدایت شده از عرفان نما
0012.mp3
9.96M
| معنویت دینی و معنویت سکولار (۱۲) مبانی معنویت دینی ۲ 🎙 دکتر محمد جعفری 🔺 عقلانیت در معنویت دینی نقشی محوری و بنیادین دارد. 🔺 برخلاف معنویت‌های سکولار که عقلانیت را به شکلی محدود و ابزاری می‌بینند، در معنویت دینی، عقلانیت استدلالی جایگاه ویژه‌ای دارد و به کمک آن می‌توان حقایق اساسی مانند وجود خدا، صفات الهی و جهان آخرت را اثبات کرد. 🔺 همچنین، معنویت دینی علاوه بر منابع درونی معرفت مانند عقل و شهود، منبعی برون‌زا به نام وحی را به رسمیت می‌شناسد که هدایت و کمال نهایی انسان، یعنی تقرب به خدا، از طریق آن امکان‌پذیر است. 🔗 قسمت قبل 🔗 قسمت بعد عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید|وبگاه|ایتا|تلگرام|گروه|
هدایت شده از عرفان نما
0013.mp3
9.18M
| معنویت دینی و معنویت سکولار (۱۳) معنویت و آرامش ۱ 🎙 دکتر محمد جعفری 🔺 در معنویت دینی، آرامش واقعی از شناخت و پذیرش حقایق جهان و التزام به اصول اخلاقی ناشی می‌شود. 🔺برخلاف معنویت‌های سکولار که ارزش‌های اخلاقی را نسبی و سلیقه‌ای می‌دانند، معنویت دینی بر ارزش‌های عینی و پایدار تکیه دارد. 🔺این اصول همانند گاردریل‌های یک جاده امن، انسان را در مسیر درست نگه می‌دارند و از انحرافات محافظت می‌کنند. 🔺بنابراین، شریعت نه تنها آرامش را سلب نمی‌کند، بلکه با ارائه چارچوب‌های مشخص، به فرد کمک می‌کند تا زندگی‌اش را با اطمینان و آرامش پیش ببرد. 🔗 قسمت قبل 🔗 قسمت بعد عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید|وبگاه|ایتا|تلگرام|گروه|
هدایت شده از عرفان نما
0014.mp3
8.32M
| معنویت دینی و معنویت سکولار (۱۴) معنویت و آرامش ۲ 🎙 دکتر محمد جعفری 🔺 آرامش در زندگی امری اساسی است، اما تفاوت مهمی بین آرامش در معنویت دینی و معنویت‌های سکولار وجود دارد. 🔺 در معنویت دینی، انسان با تکیه بر حضور خداوند به عنوان ناظر و حامی، آرامش واقعی و پایدار را تجربه می‌کند. این ارتباط عمیق با خداوند است که احساس امنیت و رضایت درونی را به ارمغان می‌آورد. 🔺 در مقابل، آرامش‌های ناشی از معنویت‌های سکولار یا تمرینات ذهنی، اغلب سطحی و مقطعی هستند و نمی‌توانند آرامش بنیادین و ماندگاری را فراهم کنند. 🔺 آرامش واقعی از ارتباط با منبع حقیقی هستی یعنی خداوند حاصل می‌شود. 🔗 قسمت قبل 🔗 قسمت بعد عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید|وبگاه|ایتا|تلگرام|گروه|