هدایت شده از صلوات
#چهخبرمرکز؟
عرضه نرمفزار فرق و مذاهب، بزرگترین کتابخانه دیجیتالی فرقهشناسی
🔷🔶🔷🔶🔷
نرمافزار دانشنامه فرق و #مذاهب دارای کتابخانهای جامع از بیش از 230 جلد کتاب از رشته #فرقه_شناسی تا قرن 15 بوده و 70 عنوان #کتاب مرجع را بصورت درختواره موضوعی ارائه نموده است.
در آستانه آغاز سال تحصیلی و شروع پژوهش و علمآموزی، #مرکز_نور افتخار دارد که از مورخه شنبه 24 لغایت جمعه 30 شهریورماه، این #نرم_افزار فاخر را با #تخفیف ویژه در اختیار کاربران قرار دهد. از عموم علاقمندان و محققان عزیز دعوت میگردد که ضمن آشنایی بیشتر با این ابزار علمی و #کتابخانه دیجیتالی، از تخفیف ویژه در خرید آن بهرمند گردند.
🌐 مشاهده خبر در پایگاه #نورسافت :
noorsoft.org/fa/News/View/111556
📀 مطالعه اطلاعات نرمافزار و مشاهده تصویر آن در پایگاه نورسافت:
noorsoft.org/fa/software/View/74162
مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور)
پیشگام در داده پردازی هوشمند علوم اسلامی
www.noorsoft.org
کانال رسمی نور در ایتا
هدایت شده از کانال رسمی آیت الله حسینی قزوینی
900204ghazvini.mp3
23.12M
#صوتی
✳️ پاسخ به شبهه فرزند نداشتن امام عسکری علیهالسلام
⬅️ به مناسبت فرا رسیدن شهادت مظلومانه حضرت امام حسن عسکری سلاماللهعلیه.
🔰 فایل صوتی برنامه حبل المتين با کارشناسی آیت الله حسینی قزوینی مورخ 1390/02/04 با موضوع: شبهه فرزند نداشتن امام عسکری، اسامی ائمه در کتب شیعه وسنی، وهابیت و موهوم دانستن مهدویت.
📌برای مشاهده متن و مستندات سخنرانی فوق به آدرس ذیل مراجعه کنید🔽
https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=5443
#امامت
#امام_حسن_عسکری_علیه_السلام
#مهدویت
#شبکه_حضرت_ولیعصر_عج
━━━━━━━⊰◇⊱━━━━━━━━
کانال رسمی آیت الله حسینی قزوینی در ایتا🔻
https://eitaa.com/joinchat/280166401C0bce4a1497
0001.mp3
8.27M
#پادکست | معنویت دینی و معنویت سکولار
(۱) ضرورت بحث از معنویت
🎙 دکتر محمد جعفری
🔹 در دنیای امروز، بسیاری به دنبال معنویت در فضایی غیر دینی و سکولار هستند. این نگرش معنوی که در غرب از قرن نوزدهم شروع شد و به تدریج به جوامع دیگر از جمله جامعه ما راه یافت، معنویت را جدا از دین و به عنوان راهی برای پاسخ به نیازهای معنوی میبیند.
🔸 با وجود جذابیتهایی که این نوع معنویت دارد، پرسشی مهم باقی میماند: آیا معنویت بدون دین میتواند اصیل و پایدار باشد؟ این بحثی است که نیاز به بررسی دقیق و مقایسه میان معنویت دینی و سکولار دارد تا پاسخهای جامعتری برای آن پیدا شود.
🔗 قسمت بعد
عرفان نما؛ نقد شبه معنویتهای نوپدید|وبگاه|ایتا|تلگرام|گروه|
0002.mp3
8.27M
#پادکست | معنویت دینی و معنویت سکولار
(۲) چیستی معنویت سکولار
🎙 دکتر محمد جعفری
🔹 معنویت دینی بر اساس آموزههای الهی و ادیان توحیدی، تعریف میشود و زندگی انسان از طریق پیوند با خدا معنا مییابد. اما در معنویت سکولار، افراد بدون تکیه بر دین و از طریق ارتباط با نیروی درونی خود به دنبال یافتن معنا در زندگی هستند.
🔗 قسمت قبل
🔗 قسمت بعد
عرفان نما؛ نقد شبه معنویتهای نوپدید|وبگاه|ایتا|تلگرام|گروه|
0003.mp3
7.39M
#پادکست | معنویت دینی و معنویت سکولار
(۳) چیستی معنویت دینی
🎙 دکتر محمد جعفری
🔺 معنویت دینی یعنی دیدن فراتر از ظاهر و توجه به باطن و حقیقت امور.
🔺 در اسلام، معنویت به این معناست که انسان با شناخت عمق وجود خود و جهان، به خداوند که سرچشمه تمام حقایق است، نزدیک شود.
🔺 معنویت دینی بر اساس حقایق و باور به غیب انسان را به خداوند متصل میکند.
🔗 قسمت قبل
🔗 قسمت بعد
عرفان نما؛ نقد شبه معنویتهای نوپدید|وبگاه|ایتا|تلگرام|گروه|
0004.mp3
9.06M
#پادکست | معنویت دینی و معنویت سکولار
(۴) خاستگاه معنویت دینی ۱
🎙 دکتر محمد جعفری
🔹 انسان تنها به مادیات محدود نیست؛ در درون او نیازی عمیق به معنویت و حقایق متعالی وجود دارد که او را به سمت کمال میکشاند.
🔸 سه نوع گرایش به معنویت وجود دارد:
🔺 یکی برای دستیابی به قدرتهای پنهان،
🔺 دیگری برای یافتن آرامش بدون توجه به خداوند،
🔺 سومی برای شناخت حقیقت و تقرب به خدا.
🔹تنها گرایش سوم اصالت دارد و انسان را به کمالات حقیقی و معنای واقعی زندگی میرساند.
🔗 قسمت قبل
🔗 قسمت بعد
عرفان نما؛ نقد شبه معنویتهای نوپدید|وبگاه|ایتا|تلگرام|گروه|
0005.mp3
8.57M
#پادکست | معنویت دینی و معنویت سکولار
(۵) خاستگاه معنویت دینی ۲
🎙 دکتر محمد جعفری
🔺 معنویت دینی به دو پرسش اساسی انسان درباره زندگی پاسخ میدهد: هدف زندگی چیست؟ و آیا زندگی ارزش زیستن دارد؟
🔺در معنویت دینی، هدف انسان رسیدن به کمال الهی و تقرب به خداوند است، و این هدف به زندگی معنا و ارزش میبخشد.
🔺 این تفاوت اساسی معنویت دینی با معنویت سکولار است؛ جایی که معنویت دینی، حتی در دشواریها و چالشهای زندگی، انسان را به بنبست نمیرساند.
🔗 قسمت قبل
🔗 قسمت بعد
عرفان نما؛ نقد شبه معنویتهای نوپدید|وبگاه|ایتا|تلگرام|گروه|
0006.mp3
8.06M
#پادکست | معنویت دینی و معنویت سکولار
(۶) خاستگاه معنویت سکولار ۱
🎙 دکتر محمد جعفری
🔺 معنویت سکولار ریشه در تفکر مدرن دارد؛ جایی که انسان بهجای پایبندی به اصول دینی، بر عقلگرایی خودبنیاد، فردگرایی و تجربهگرایی تکیه میکند.
🔺 در این دیدگاه، به جای توجه به نیازهای معنوی از طریق دین، انسان مدرن به ساختن یک معنویت شخصی و خودساخته روی میآورد که با اصول مدرنیته همخوانی داشته باشد.
🔺 این معنویت بیشتر بر پایه تجربیات و احساسات فردی شکل میگیرد تا حقایق عمیق دینی.
🔗 قسمت قبل
عرفان نما؛ نقد شبه معنویتهای نوپدید|وبگاه|ایتا|تلگرام|گروه|
#مجازی #آفلاین #رایگان
#دارای_مدرک_پایان_دوره
📣 مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور (تحت اشراف آیت الله شیخ محسن اراکی «زید عزه») برگزار میکند:
🌐 سلسله دوره های #ادیان_فرق
با حضور اساتید برجسته کشوری
⏳ثبت نام: ۲۵ لغایت ۳۱ شهریورماه
بستر برگزاری: 👇
#سامانه_آموزش_الکترونیک
http://rezvan.taliedaran.ir
نحوه ساخت اکانت و نامنویسی:🔰
https://eitaa.com/rezvan_marefat/1860
#کلاسهاےرایگان☘
https://eitaa.com/rezvan_marefat
#معنویت_بدون_دین #عرفان_حلقه
🔴 اطلاعیه محمدعلی طاهری در سالروز فوت خانم مهسا امینی
🔻محمدعلی طاهری بنیانگذار عرفان حلقه، با بازنشر بیانیهای با عنوان «به یاد مهسا امینی دختر ایرانزمین» سعی کرد الگودهی برای مخاطبان داشته و این جریان اغتشاشگر را الگوی آزادیخواهی معرفی کند.
🔻در بخشی از این اطلاعیه چنین آمده: «به یاد مهسا امینی دختر ایرانزمین که نام او رمزی شد برای آزادی و به یاد تمام دختران، پسران، زنان و مردان آزاده»
🔻طاهری اطلاعیههای خود را با یک عنوان حقوق بشری و صلحطلب و خاص منتشر میکند تا شاید بتواند یک وجهه بینالمللی در حوزه حقوق بشر برای خود ایجاد کند و باتوجهبه رویکرد سیاسی وی و استفاده از مباحث حقوق بشری توسط نظام استکبار علیه حاکمیت ایران، در آینده از این عنوان علیه ایران استفادههای خاصی ببرند.
🔸 امضای طاهری در پایان اطلاعیه چنین است:
👈 بنیانگذار مکتب عرفان کیهانی حلقه و بنیانگذار سازمان صلح طاهری: محمد علی طاهری
تورنتو: ۱۵/ژولای/ ۲۰۲۴ میلادی مصادف با ۱۸/تیر/۱۴۰۳ خورشیدی
Pendar(RSD)
#انرژی_درمانی
#علی_اکبری
⬅️ دستگیری علی اکبری
علی اکبری مدیر شبکه AliAkbari TV که توسط ماهواره یاهست و نورت تلکام پخش و حمایت می شود، به جرم تعرض جنسی به سه بیمار خود توسط پلیس کانادا دستگیر شد و تصاویر وی همراه با یک شماره تلفن جهت شکایت بیشتر منتشر شده است.
لوران علی اکبری، ۶۷ ساله ساکن همیلتون، به اتهام تجاوز جنسی به ۳ بیمارش در طول درمانهای سنتی طبیعی دستگیر شد.
پلیس منطقهای یورک میگوید با دریافت ۲ گزارش در ۶ مارس ۲۰۲۴ و ۵ ژوئن ۲۰۲۴ که در آنها قربانیان ادعا کردند که مظنون در ژانویه ۲۰۲۴ در طول جلسات درمان، به آنها تجاوز جنسی کرده، اقدام به دستگیری وی کرده است.
پلیس افزوده در آخرین مورد، قربانی ادعا کرده که مظنون وی را برای هدف جنسی لمس کرده و ادامه داده که حکم دستگیری علی اکبری صادر و سپس وی بازداشت شد، و اکنون او به ۳ مورد تجاوز جنسی متهم میشود.
پلیس از هر کسی که اطلاعاتی در این زمینه دارد خواسته تا با پلیس منطقهای یورک تماس بگیرد.
دلیل دستگیری اکبری
پلیس منطقهای یورک اعلام کرد، که واحد جرائم جنسی خود را مامور صدور حکم دستگیری علی اکبری یک انرژی درمانگر ایرانی کرده است که متهم به تعرض جنسی به چندین نفر در طول جلسات درمانی است.
براساس گزارش پلیس، در تاریخ ۶ مارس یکی از قربانیان ادعا کرده است که در ماه ژانویه توسط این فرد در طول یک جلسه درمانی مورد تعرض جنسی قرار گرفته است.
پلیس میگوید متهم با انگیزه جنسی قربانی را لمس کرده و سعی داشته است و را تهییج کند. در تاریخ ۵ ژوئن، فرد دیگری نیز شکایت مشابهی مبنی بر تعرض جنسی در ماه ژانویه را ثبت کرده است.
علی اکبری کیست؟
متهم ۶۷ ساله بوده و پلیس با انتشار تصاویر او از وجود قربانیان بیشتر ابراز نگرانی کرده و از آنها خواسته است که برای گزارش این جرم اقدام کنند. این فرد صبح روز چهارشنبه ۷ آگست دستگیر شده است.
علی اکبری فردی است که با ادعای توانایی درمان بیماریها از طریق انرژی درمانی، سالهاست در جامعه مطرح است.
وی با استفاده از رسانههای مختلف، از جمله شبکه ماهوارهای اختصاصی خود، به تبلیغ روشهای درمان غیرعلمی و فروش محصولات مرتبط پرداخته است.
علی اکبری پیشتر به دلیل کلاهبرداری و مداخله غیرقانونی در امور پزشکی در ایران محکوم شده بود. او چند سالی است که در کانادا ساکن است.
mfaran.ir/علی-اکبری-مدعی-انرژی-درمانی-و-متهم-به-تع/
هدایت شده از حقیقت بهائیت دویست سال خشونت خیانت خرافه
💫 اثبات کفر بهائیان در مناظره با یک مبلغ بهائیت
کارشناس نقد بهائیت در مناظره با یکی از مبلغان بهائیت به پرسش وی درباره دلایل کافر بودن بهائیت پاسخ می دهد.
حجت الاسلام عبدالقادر همایون، کارشناس نقد بهائیت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، به بیان خاطره ای از مناظرات خود با بهائیان پرداخت و گفت: معمولاً آخرین حربه تبلیغی بهائیان در گفتگوها و مناظرات پدیده ای است به نام مظلوم نمایی.
وی ادامه داد: سال 1386 خبر دادند خانم روانشناسی به روستایی در نزدیکی تخت جمشید رفت و آمد دارد و تحت عنوان کلاس های تربیتی و روانشناسی به القای تعالیم بهائیت برای زنان روستا می پردازد. بعد از پیگیری و شنیدن فایل صوتی جلسات مشخص شد که ایشان خانم فریبا . خ همسر آقای بابک . ص هستند که روزی در دانشگاه شیراز با وی یک بحث علمی کاملی را داشتیم ضمناً آقا بابک فوق لیسانس عمران دارند و در لجنه دانش افزایی بهائیان شیراز فعالیت داشتند.
مسؤولان شورای روستا تمایل داشتند برای رفع ابهام جلسه ای با حضور این خانم در روستا و در همان کلاس ایشان برگزار شود. چون ایشان موضوع بحث را تعالیم بهائیت قرار داده بودند طبق معمول جلسه در ساعت خود شروع و هر یک از شبهات بهائیت پاسخ داده شد. بعد از اتمام سؤالات ایشان من از وی خواستم که یکی از جملات عبدالبهاء را در مورد فرق سیاهان آفریقا و آمریکا برای جمع توضیح دهند تا بیشتر با تعالیم بهائیان آشنا شویم.
در این هنگام ایشان جوابی دادند که حیرت جمع را از این همه آگاهی و دقت در پاسخگویی برانگیخت. ما گفتیم معنای این عبارت که عباس افندی می گوید سیاهان آفریقا گاوهایی هستند در صورت بشر و سیاهان آمریکا متمدن و باهوش و بافرهنگ، چیست؟ فریبا در جواب گفتند پاسخ واضح است. چرا شما ما را کافر می دانید درحالی که ما هم رنگ و هم نژاد و هم شهری شما هستیم؟
چه باید در جواب وی می گفتم؟
یاد موقعی افتادم که در خلوت خودم می گفتم، خدای من، این مبلغان بهائی نمی فهمند و یا خود را به نفهمیدن زده اند.
یاد این جمله افتادم که کسی که خود را به خواب زده باشد نمی شود بیدار کرد.
اما بالأخره باید جوابی می دادم.
یا باید دلایل دینی خودم را می گفتم که شاید برای یک بهائی کافی نباشد و یا باید مثل همیشه گذری بر کلام سران خودشان یعنی باب و بهاء داشته باشم.
اما این بار نمی دانم چرا از خودش پرسیدم.
خانم گرامی، جواب حلی می خواهید و یا نقضی؟
سکوت لحظه ی عمیقی جلسه را فراگرفت.
شاید فریبا داشت با خودش فکر می کرد جواب حلی؟ جواب نقضی؟ چرا توی جلسات تبلیغی این چیزها را به ما نگفته بودند؟ اصلاً معنا و فرق این دو چیست؟
شاید دلم برایش سوخت.
نمی دانم اما سکوت را شکسته و ادامه دادم، دوست دارید که جواب را از منابع دینی خودمان دهم و یا از منابع اصلی و نوشته های رهبران خود؟
علی محمد شیرازی را قبول دارید؟
میرزا اسدالله مازندرانی یکی از سه نویسنده برتر بهائی را چطور؟
کتاب اسرار الآثار را خوانده اید؟
و اما یخ ایشان هم باز شد و گفت ایشان موعود اسلام و مبشر حضرت بهاءالله پیامبر دیانت بهائی است. مگر می شود ما بهائیان ایشان را قبول نداشته باشیم. کتاب اسرار الآثار نیز نوشته مبلغ بزرگ جناب فاضل مازندرانی و محل رجوع بهائیان است.
همین اقرارها کافی بود تا بنده جلد اول این کتاب را از درون کیف خود بیرون آورده و صفحه 182 آن را در پیش روی آن قرار دهم.
فقط خدا کند مبلغ بهائی دارای مدرک لیسانس روانشناسی بتواند از عهده یک ترجمه ساده عربی سربلند بیرون آید.
جناب فاضل مازندرانی در این سند به نقل از علی محمد شیرازی می نویسد:
و أشهد أن بعد الأبواب الأربعه لیس له باب ...... و من انکر أحدا منهم فقد کفروا کان من الخاسرین.
سؤال چی بود؟
چرا شما، ما بهائیان را کافر و نجس می دانید؟
علی محمد شیرازی رهبر شماره یک شما و مبشر جناب پیامبرتان می گوید موعود شیعیان محمد بن الحسن هست چهار نائب دارد بعد از ابواب اربعه امام عصر دارای بابی نیست و کسی که یکی از نواب اربعه را انکار نماید کافر شده و از خاسران خواهد بود.
حال این سؤال مطرح است که نواب اربعه پیشکش.
شما آیا خود حضرت را قبول دارید؟
ازاین رو شما کافر هستید چون علی محمد باب شما را کافر دانسته.
چون کسی که قبر او را به عنوان مقام حضرت أعلی پذیرفته اید هر منکر حضرت را کافر دانسته اند. کافر و زیانکار. /302/919/ب
.
📌 به شبکه حقیقت بهائیت بپیوندید .
👇🍃👇
╭┅───────────┅╮
•''•❀🕊 حقیقت بهائیت🕊✾•''•
https://eitaa.com/joinchat/2826043392C5886680bfc
╰┅───────────┅╯
📣 محیطی آرام بر پایه علم و عقل در شناخت بهائیت
👇👇👇
نظر خود را پیرامون این مناظره با ما در میان گذارید .
✨ @ahomayoon
هدایت شده از حق پژوهی
🖼 #طرح | سفارش امام حسن عسکری علیهالسلام به شیعیان درباره اهل سنت
🔸در جمع آنان (اهل سنّت) نماز بخوانيد و در تشييع جنازههايشان حاضر شويد و از بيمارانشان عيادت كنيد و حقوقشان را ادا كنيد.
💡 حق پژوهی؛ مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق، ادیان و جریانات انحرافی
| سایت | ایتا | تلگرام | آپارات | روبیکا | اینستاگرام |
هدایت شده از مفتاح
📚آیین رونمایی از مجموعه کتابهای نقد وهابیت
📣با سخنرانی:
🔹آیت الله نجم الدین طبسی
🔹آیت الله سیدحسن آل مجدد شیرازی
🔹حجتالاسلام والمسلمین محمدصفر جبرئیلی
💳همراه با اهدای بن پنجاه درصد خرید این کتب به شرکت کنندگان در جلسه
📆زمان: پنجشنبه ۵ مهرماه ۱۴۰۳
🕰ساعت ۱۰ صبح
🕌مکان، قم، بلوار نیایش، جنب مصلی قدس، پژوهشکده باقرالعلوم (علیهالسلام)
#مفتاح
#جهادتبیین
•••••✾•🌿🌺🌺🌿•✾••••
@meftahgolestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 دستگیری اعضای فرقه بهائیت در پوشش مربیان مهدکودک
هدایت شده از جریان انحرافی.
۲۰ تفاوت دعا و جذب
۱. مبنای معرفت شناختی دعا بینش رئالیسم بوده، اما جذب بر پایه ایدهآلیسم است. (بطلان ایدهآلیسم از بدیهیات معرفتشناختی است)
۲. مخاطب دعا خداوند و واسطههای او (انبیا و اولیا) بوده ولی مخاطب جذب کائنات است.
۳. دعا درخواست پایین به بالا است، ولی جذب دستور از بالا به پایین. به بیان دیگر، پیشفرض دعا، عجز است ولی پیشفرض جذب، سلطه بر کائنات!
۴. دعا مستند به عقل و نقل است، اما جذب مبتنی بر شواهد عرفی و موارد اتفاقی بوده و هیچ مستند عقلی یا نقلی ندارد.
۵. در آیات و روایات به دعا تصریح شده است، اما طرفداران جذب با تفسیر به رأیِ آیه «فتبارک الله احسن الخالقین» و چندی از احادیث، اقدام به مستند سازی کردند.
۶. دعا نگاه خدامحورانه دارد، ولی جذب نگاه انسان محورانه (اومانیستی)
۷. تحقق دنیویِ دعا وابسته به شرایط زیادی همچون مشیت و مصلحت الهی و عدم مانع است، ولی جذب خود را در گرو مشیت و مصلحت الهی نمیداند.
۸. محتوای دعا مهم بوده و دعای شر جایگاهی ندارد، اما در جذب فقط اصل خواستن مهم است، حتی اگر شر باشد.
۹. نفس شخص دعا کننده مهم است و در استجابت دعا تاثیر دارد، اما در جذب مهم نیست که انسان خوبی باشی یا بد، فقط دستور تو مهم است.
۱۰. به تبع تفاوت قبلی، دعا منجر به عبودیت و تضرع و ترک گناه میگردد اما جذب منجر به الوهیتپنداری، اباحهگرایی و لاابالیگری هم میشود.
۱۱. استجابت دعا به صورت تحقق دنیوی یا ثواب اخروی است، برای همین همیشه محقق نمیشود، ولی جذب ادعای فراگیری و عدم نقض است. (قانون!)
۱۲. دعا مثال نقض ندارد و با تکیه به معاد، یا استجابتش در قالب تحقق دنیوی است یا ثواب اخروی، اما جذب که نگاهی تک بعدی به عالم و دنیا دارد، مبتلا به میلیون ها، بلکه میلیاردها مثال نقض است.
۱۳. شخص دعا کننده معمولاً نگاه واقعبینانه ای دارد اما شخص جاذب به آمال پرستی و آرزوها محوری (طول أمل) مبتلا میشود. در جذب تاکید میشود که محدودیتهای دنیا را لحاظ نکنید.
۱۴. دعا از نظر دین یک فضیلت تلقی میشود (الدعا عمود الدین) اما طول أمل یک رذیلت بزرگ است (ان اَخوَف ما اخاف علی امتی، طول الأمل).
۱۵. شرایط استجابت دعا در آیات و روایات به تفصیل بیان شده است، اما شرایط تحقق جذب منضبط و منقّح نیست (کلی گویی).
۱۶. دعا یک قانون همگانی، روشن و فاقد رازانگاری است، اما جذب -اگر چه مفاد بسیار سادهای دارد- ادعای رازآلودگی دارد که عده محدودی اخیراً از آن پرده برداشته اند.
۱۷. دعا با عمل و تحرک، سازگار بوده، بلکه عمل از اسباب استجابت دعا است اما جذب با تعریف غلوّآمیزی که از تاثیرگذاری تخیل دارد، جامعه را به سمت توهم، طمع و تنپروری سوق میدهد. (اخیراً عدهای از طرفداران جذب، عمل را هم ضمیمه کرده اند که در این صورت هیچ چیز رازگونهای در کار نیست)
۱۸. هدف اصلی از دعا سعادت اخروی بوده اما ارزش محوری جذب دنیاطلبی و مادیگرایی است. (از نظر سردمدارانِ توهم جذب، سعادت مساوی است با پول و رفاه دنیوی صرف!)
۱۹. دعا با مفاهیم و ارزشهایی همچون قناعت، عدم اسراف و ابتلاء سازگار و همسو است، اما جذب با این امور میانهای نداشته و بیتفاوت است.
۲۰. کارکردِ دعا از نظر متدینین، ارتباط با خداوند است، اما از نظر طرفداران جذب خاصیت تمرکز و تجسم دارد. (مشابه این تفسیر را راجع به زیارت دارند)
#قانون_جذب
@feragheenherafi
هدایت شده از جریان انحرافی.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سحر
#جادو
#عرفانهای نو ظهور
#خرافات
⛔️ خطری که متولیان فرهنگی و کارشناسان دینی از آن غافلند❗️
⚠️بازی با قرآن و اعتقادات مردم!
😡 قرآن بازیچه بلاگرهای اینستاگرامی برای رسیدن به مقاصد شیطانی!👿
چه کسی مسول برخورد با این رهزنان اعتقادات و دکانداران معنوی است ؟
@feragheenherafi
هدایت شده از سراب معنویت
💢اشتباهات فاحش اعظم جبلی(مروج قانون جذب در پوشش معنویت اسلامی) در مورد نذر2⃣
❌خانم جبلی مشخص است که شما هیچگونه اطلاعی دینی ندارید و سخنان بسیار نادرستی را به مخاطبین خود منتقل میکنید.
❓❓خانم جبلی، که مدعی آگاهی دهی به مخاطبین هستید، چرا سخنانتان نشان دهنده جهل شما به مباحث فقهی و قرآنی است؟
❓❓شما انجام دادن نذر را بعد از گرفتن حاجت، اشتباه می دانید، این نشان جهل شما به احکام فقهی است؛ زیرا طبق نظر مراجع تقلید کسانی که نذر میکنند، باید بعد از برآورده شدن حاجت، نذر خویش را ادا کنند.
❓شما که مدعی هستید که معلم قرآن هستید، مروری به تفسیر آیه سوره انسان انجام بدهید که به مخاطبین خود مطالب انحرافی و نادرست القا نکنید
✳️امام باقر (علیه السلام)- مسلمبنخالد از امام صادق (علیه السلام) و ایشان از پدرش (علیه السلام) نقل میکند که فرمود: «حسن و حسین (علیها السلام) درحالیکه کودک بودند، بیمار شدند. رسول خدا (صلی الله علیه و آله) با دو مرد به عیادت آنها آمد، یکی از آنها گفت: ای ابالحسن (علیه السلام) اگر برای دو فرزندت نذری میکردی خدا آنها را شفا میداد. فرمود: «سه روز به شکرانهی خدا روزه میگیرم». و فاطمه (سلام الله علیها) هم چنین گفت و حسن و حسین (علیها السلام) هم گفتند ما هم سه روز روزه میداریم و کنیزشان فضه هم چنین نذری کرد. خدا جامهی عافیت بر بدن آنها پوشاند. صبح نیّت روزه داشتند و طعامی نداشتند».[1]
❓❓خانم جبلی شما بهتر مباحث دینی را میفهمید یا حضرت زهرا و امام علی و امام حسن و حسین علیهم السلامم؟؟
📖پینوشت:
[1]. تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۷، ص۲۴۰ وسایل الشیعهًْ، ج۲۳، ص۳۰۴/
🖌سجادی
#انحرافات_اعظم_جبلی
#مدعیان_عرفان
#قانون_جذب
🔴 پایگاه تخصصی نقد و بررسی معنویت های نوظهور
◀️ سراب معنویت @sarabemanaviat