خطبه۴۵،.m4a
1.16M
📣 🌿شرح صوتی خطبه های نهج البلاغه🌿
صوت بیست و دوم : ترجمه خطبه ۴۵ نهج البلاغه
❤️استاد ارجمند : خانم شکیبا عباسی شمیرانی
🗓مورخ ۷/۱۳/ ۱۳۹۹
👈👈ادامه دارد ...
⏳ یکشنبه ها
#پرسش_پاسخ_پژوهشی (18)
❓پرسش: تفاوت موضوع و مسأله در یک مقاله چیست؟
❓تفاوتهای پژوهش موضوع محور و پژوهش مسأله محور چیست؟
✅ پاسخ دهنده: سرکار خانم مسعودی مسئول پژوهش مدرسه فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) آشخانه،پژوهشگر و استاد مهارتهای پژوهشی
◀️ پاسخ:
✔️تفاوت موضوع و مسأله در یک مقاله👇
موضوع یک زمینه کلی است که درباره آن تحقیق میکنیم؛ مثل: توحید، قرآن شناسی، تاریخ قرآن، عصمت و… اما مسأله از آن جزییتر است. رابطه موضوع و مسأله مانند رابطه کشور و شهر است. درباره موضوع میتوان مطالعه کرد اما تا زمانی که محدود نشود نمیتوان به عنوان یک مسأله پژوهشی در آن کار کرد.
بنابراین «توحید» موضوع است و «رابطه توسل با توحید عبادی» یک مسأله است.
🔻🔻ادامه در پیام بعدی 👇
#پرسش_پاسخ_پژوهشی (18) ادامه پاسخ
♦️❓تفاوتهای پژوهش موضوع محور و پژوهش مسأله محور چیست؟
1. پژوهش موضوع محور مقدمهای بر پژوهش مسأله محور است، این در حالی است که پژوهش مسأله محور پس از تتبع موضوع محور انجام میشود.
🌿🌿🌿
2. . پژوهش موضوع محور را محقق مبتدی زودتر انجام میدهد؛ زیرا مطالب تقریبا مرتبط با آن را نیز جمع میکند؛ اما پژوهش مسأله محور زحمت بیشتری دارد چون هر مطلبی را نمیتوان جمع کرد.
🌿🌿🌿
3. پژوهش موضوع محور کمتر ممکن است به تولید علم بینجامد؛ اما در پژوهش مسأله محور احتمال تولید علم افزایش مییابد.
🌿🌿🌿
4. پژوهش موضوع محور ابعاد بسیاری دارد و مهار کردن آن مشکل است؛ اما پژوهش مسأله محور ابعاد محدودی دارد و برای چینش مطالب، تسلط بر ابعاد محدود آن آسانتر است.
🌿🌿🌿
5. پژوهش موضوع محور با رویکرد آموزشی سازگار است؛ اما پژوهش مسأله محور با رویکرد پژوهشی سازگاری بیشتری دارد.
🌿🌿🌿
6. احتمال نوآوری در پژوهش موضوع محور به شدت کاهش مییابد؛ اما در پژوهش مسأله محور احتمال نوآوری افزایش مییابد.
🌿🌿🌿
7. در پژوهش موضوع محور تمرکز خاصی در مباحث آن دیده نمیشود؛ اما در پژوهش مسأله محور تمرکز گرایی در آن دیده میشود.
🌿🌿🌿
8. پژوهش موضوع محور در معرض خلط گسترههای علوم است؛ اما پژوهش مسأله محور کمتر در معرض خلط گسترههای علوم است.
🌿🌿🌿
9. در پژوهش موضوع محور هیچگاه عنوان تحقیق با محتوای تحقیق یکی نمیشود؛ اما در پژوهش مسأله محور بهتر میتوانیم محتوایی برابر با عنوان تحقیق بیاوریم.
🌿🌿🌿
♦️نکته:
✅تا موضوع و مشکل را تجزیه نکنیم پژوهش واقعی در مورد آنها روی نمیدهد . تا زمانی که به یک مشکل از زوایای گوناگون ننگریم و آن را تجزیه نکنیم، آن مشکل به مسأله بدل نمیشود. ارایه هرگونه راه حل به این بستگی دارد که بتوانیم مشکل را به زبان فنی، به صورت یک مسأله طرح کنیم. برای این کار به طور مثال مشکل بی حجابی را با در نظر گرفتن علل و عوامل، ویژگیها و مراحل، عوارض و آسیبهای آن و… به لایههای کوچکتری تجزیه میکنیم و سپس برحسب اهمیت و ضرورت و شرایط دیگر، مسأله یا بعد خاصی از ابعاد آن را برمیگزینینم.
منبع: برگرفته از کتاب خودآموز مقدمات پژوهش استاد حسن اسلامپور
#خبر_پژوهشی
✳️#همایش ملی با عنوان "نقش آل بویه در فرهنگ و تاریخ ایران و جهان اسلام"
🗓تاریخ برگزاری: چهارشنبه ۱۶ مهرماه ۱۳۹۹،
⏰ساعت ۹ صبح
🔴 به صورت وبینار برگزار خواهد شد.
🔵جهت مشاهده محورهای همایش پوستر را ملاحظه قرمائید.
لینک ورود به وبینار:
https://rooydad.guilan.ac.ir/ch/al-e-buye
🎇🎇🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇🎇🎇
💠و درود خدا بر او فرمود: بهترين بي نيازي ترك آرزوهاست.
📒 #نهج_البلاغه #حکمت34
🎇🌹🕊
🎇🌿🌹
🎇🎇🎇🎇
🌺هیچ چیزی را بی جواب نگذار
🌺جواب سلام را باسلام بده
🌺جواب تشکر را با تواضع
🌺جواب کینه را با گذشت
🌺جواب بی مهری را با محبت
🌺جواب دروغ را با راستی
🌺جواب دشمنی را با دوستی
🌺جواب خشم را به صبوری
🌺جواب سرد را به گرمی
🌺جواب نامردی را با مردانگی
🌺جواب پشت کار را با تشویق
🌺جواب بی ادب را با سکوت
🌺جواب نگاه مهربان را با لبخند
🌺جواب لبخند را با خنده
🌺جواب دل مرده را با امید
🌺جواب منتظر را با نوید
🌺جواب گناه را با بخشش
✅هیچ وقت هیچ چیز و هیچ کس را بی جواب نگذار، مطمئن باش هر جوابی بدهی. یک روزی، یک جوری، یک جایی به تو باز گردد
🌹🌹سلام . صبح روز دوشنبه شما بخیر.
خدای مهربان را شاکرم که توفیق دوست داشتن شما را به من داده است.امروز متعلق است به کریم اهل البیت ، اسوه صبر و بردباری حضرت امام حسن مجتبی(ع) و سرور وسالارشهیدان، مظلوم کربلا حضرت اباعبدالله الحسین(ع) . پروردگارا با توکل و امید به تو روزم آغاز می کنم. 🌹🌹ذکرامروز یکصدمرتبه (یا قاضی الحاجات ) اللهم عجل لولیک الفرج ، التماس دعا
ZiyaratAshoura.mp3
12.99M
#زیارت_عاشورا
حاج میثم مطیعی
🖤السلامُ علیکَ یا ابا عبدالله🖤
هر روز قرائت زیارت عاشورا
به نیابت از شهدا مخصوصا سردار دلها ،شهید قاسم سلیمانی که اولین محرمی هست که بین ما نیست🥀
#محرم
#زیارت_عاشورا
🏴🏴🏴#ما_ملت_امام_حسینیم
🏴🕌مدرسه پیروان حضرت زهرا سلام الله علیها
╭─┅──🏴🖤🏴 @peyrovanzahra
╰─┅──🏴🖤🏴
✅ تلنگر
✍️وقتی متولد می شویم دَرْ گوشمان اذان می گویند. وقتی از دنیا میرویم بر پیکرمان نماز میخوانند.
اذان روزِ تولدمان را برای نماز روزِ وفاتمان می گویند.
زندگی، تعبیر کوتاهی است میانِ آن اذان تا آن نماز، اختیار هیچ کدامشان را نداریم... خوشا به حال آنانکه بجای دل بستن به زمان، به «صاحب الزمان» دل می بندند.
#قیامت_نزدیکه_مرگ_نزدیکتر
#شرح_و_تفسیر_زیارت_عاشورا
📕خلاصهای از کتاب «در عظمت زیارت عاشورا»، تالیف استاد زاهدی
🔴 قسمت هجدهم
♦️براندازی كامل حكومت انديشه و فرهنگ اهلالبيت(ع)
🔻حادثه كربلا براندازی كامل حكومت انديشه و فرهنگ اهلالبيت بود و دشمنان امام حسين عليهالسلام تا مرحله براندازی كامل انديشه و فرهنگ اهل البيت در جامعه پيش رفته بودند. يعنی طوری شده بود كه كمكم به تدريج در لايههای زيرين و اساسی در اعتقادات مردم وارد شده بودند كه توانستند آن فجايع را در كربلا دامن بزنند و پيدايش آن مصائب عظيم را موجب بشوند. در حالی كه تا زمان معاويه كسی جرأت آنچنان جسارتهايی به اهل البيت(ع) را نمیكرد ولی يزيد تا مرحله كامل براندازی پيش رفت و میخواست آخرين فرد اهل البيت(ع) را ريشهكن نمايد و از ميان بردارد و برای همين روی پيكر امام حسين(ع) اسب تاختند و سر مباركش را بريدند.
♦️نیرنگ معاویه
🔻معاويه جرأت نكرد امام حسن(ع) را به راحتی شهيد كند و از ترسش به منظور براندازی مقام امام حسن(ع) از جايگاهاش در افكار و اذهان مردم، يك حيله دموكراتيك زد به اين صورت كه يك نامه سفید امضاء را به كل بلاد اسلامی فرستاد و از روی حقهبازی، امام حسن(ع) را مخاطب قرار داد و گفت: يابن رسول الله، هرچه تو بگويی ما قبول داريم! معاويه با اين حيله خواست به مردم بگويد كه، ببينيد حضرت حسن بن علی(ع) خودش خشونتطلب است. ما میخواهيم با او صلح كنيم، ما با او جنگ و دعوا نداريم! معاويه با اين كارش سعی میكرد شخصيت حضرت امام حسن(ع) را در اذهان همه مردم بلاد اسلامی خراب كند.
♦️مردم غافل
🔻البته نزد آن مردمی كه دست از ولايت اهلالبيت عليهم السلام برداشته بودند و هنوز نمیدانستند كه حق با اهل كوفه است و يا با حضرت حسين عليه السلام، و به زبان امروز چنين میتوان گفت كه آنهايی كه هنوز نمیدانستند حق با كدام روزنامه است و گرفتار باندها و حزبها بودهاند، دچار فريب معاويه شدند و لذا صدای آنها بلند شد كه، معاويه برای امام حسن(ع) نامه سفيد امضاء فرستاده و به امام حسن(ع) گفته، هرچه تو میگويی قبول دارم، ولی امام حسن(ع) صلحنامه معاويه را قبول نمیكند!
♦️آشتی حق با باطل مردود است
🔻اينچنين مردمی میخواهند امام حسن(ع) را با معاويه آشتی بدهند. اگر امام حسن(ع) با معاويه آشتی كند به معنی آن است كه بايد با نفاق، شرك و ريا آشتی كند و دست از مكتب خود بردارد! در آن صورت ديگر امام حسن(ع) نيست. اگر امام حسين(ع) با شمر و يزيد آشتی كند به معنی آن است كه با ظلم، كفر و فساد آشتی كرده است. در آن صورت ديگر امام حسين(ع) نيست. ای ديوانهها، مگر میشود امام حسين و امام حسن عليهما السلام، با اين همه ظلم، گناه و فساد معاويه و یزید صلح كنند؟ امام حسن(ع) بايد در مقابل آنها بايستد، امام حسن(ع) با معاويه دعوای شخصی ندارد كه میگويی آشتی كن؛ آشتی كردن بسيار خوب است اما آشتی دوستان اهل البيت(ع) با دشمنان انديشه و فرهنگ اهل البيت(ع) چه معنی دارد؟ قرآن فرموده است كه دوستان با دشمنان آگاه و مرموز اهل البيت(ع) تنها بايد با شدت برخورد كنند. ولی ديرفهمها میگويند: «خشونت غلط است، دعوا نكنيد، با هم آشتی كنيد». موضوع بر سر دين است كه دارد از دست میرود. موضوع شخصی نيست. موضوع بر سر حفظ انديشه و مكتب اهل البيت است. آشتی كردن با معاندان چه معنی دارد؟
♦️غفلت، گمراهی میآورد
🔻اگر دست از تدبر در قرآن وجود حسينت برداری، يزيد و معاويه اميرالمؤمنينت میشوند! در زمان آنها حافظ قرآن هم بود، حافظ قرآن شدن به شرط توجه به انديشه و مكتب اهل البيت عليهم السلام و تدبر در قرآن وجود حضرت حسين و حضرت فاطمه عليهما السلام است كه ما را نجات میدهد؛ وگرنه بر سر قرآنت همان ماجرای «حسبنا كتاب الله» پيش میآيد. ببينيد بلايی كه بر سر كتاب الله آوردند يعنی در اعماق و اسرار آن تدبر نكردند و تنها به قرائت قرآن بسنده كردند، تا كجا دامانشان را گرفت كه امثال صدام و حسين اردنی و شيخ قطر اميرالمؤمنينشان باشد.
💠پایان قسمت هجدهم
👈ادامه دارد...
📣 واحد پژوهش مدرسه علمیه حضرت خدیجه سلام الله علیها برگزار می کند:
🌟 علاقمندانی که به دنبال کسب مهارت تندخوانی، تقویت حافظه، صرفه جویی در وقت و کسب نمرات عالی هستید با ما همراه شوید
✅ کارگاه مهارت تند خوانی و روش مطالعه صحیح در فضای مجازی
✨ ویژه طلاب
✨ دانشجویان
✨ دانش آموزان
✳️ مهلت ثبت نام: ۲۵ مهر ۱۳۹۹
✳️ شروع کارگاه:۲۸ مهر ۱۳۹۹
✅ هزینه ثبت نام:
طلاب و خانواده طلاب مبلغ ۲۵۰۰۰۰ریال
غیر طلاب مبلغ ۶۰۰۰۰۰ ریال
💥برای ثبتنام لطفا نام و نام خانوادگی و کد طلبگی خود را به شناسه nahas1@ در ایتا بفرستید.
✨🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿✨
واحد پژوهش مدرسه علمیه حضرت خدیجه سلام الله علیها
🌐 sapp.ir/pajohesh12
☎️ ۰۵۱۳۸۴۷۰۶۴۰
📗 ثبت نام دوره مجازي «اصول مطالعه و مهارت هاي تندخواني و دقيق خواني»
🔻به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، با توجه به فرارسیدن ماه مهر و با هدف خدمت رسانی هرچه بهتر ثبت نام سومين دوره آموزش مجازي «اصول مطالعه و مهارت هاي تندخواني و دقيق خواني» آغاز شد.
🔹آموزش مجازی آفلاین، کم هزینه اما با کیفیت بودن دوره و اعطای گواهینامه الکترونیکی از مزایای آن می باشد که به همت مرکز مشاوره و مهارت آموزی حوزه علمیه خراسان برگزار می شود.
🔹در این دوره، دکتر پورصالحی از مدرسان دانشگاه تهران به تدریس خواهد پرداخت و متقاضیان می توانن برای نام نویسی به شناسه @EduAdmin مراجعه کنند.
لازم به ذکر است، این دوره از 20 مهرماه 99 آغاز خواهد شد.
✅ پژوهستان با هدف آموزش کاربردی منابع اطلاعاتی و روش های پژوهش نوین در حوزه علوم انسانی، اسلامی
و به منظور پاسخگویی به نیازهای اطلاعاتی اساتید، طلاب و دانشجویان و پژوهشگران تاسیس شده است.
عضویت
@pajouhestan
ارتباط با مدیر
@vsharifi
اگر از محتوای کانال راضی هستید خب به دوستانتون هم بگید بیان پژوهستان
تا از قافله پژوهش عقب نمونند
افرادی که تا آخر مهر ماه 20 نفر رو به کانال دعوت کردند به ما اعلام کنند تا مجوز استفاده رایگان از دوره های پژوهستان به مدت 6 ماه برایشان صادر شود .
کلوب کدنویسی آکادمی یاسان شبکه ای از دانش آموزان مدارس است که به علوم کامپیوتر علاقه مندند. هدف ما این است که با استفاده از تکنیک های تفکر کامپیوتری (Computational Thinking) مهارت های مرتبط با حل مسئله و تصمیم گیری نسل آینده ی کشورمان را تقویت کنیم.
پیشنهاد پژوهستان؛ اگر فرزند شما علاقه مند به رایانه است به جای اینکه یک بازیگر حرفه ای شود باید کاری کنید تا یک بازی ساز حرفه ای شود
https://yasanacademy.ir
اطلاع رسانی کاربردی
@pajouhestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#راهنمایاستفاده
#پایگاهاینترنتینورمگز
در این فیلم کوتاه،راهنمایی بهرهبرداری از پژوهشهای موجود در پایگاه اینترنتی نورمگز،آموزش داده میشود.
#مدتزمانآموزش
تقریبا ۵ دقیقه
مناسب جهت ارائه برای طلاب عزیز
ــــــــــــــــــــ
کانال پژوهستان
@Pajouhestan
با #نشروتبلیغ کانال،در ثواب فعالیتهای آن،#سهیم باشید.
🎆 مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها)شیروان به مناسبت اربعین حسینی نمایشگاه تخصصی مجازی کتاب برگزار می نماید.
📚 نمایشگاه تخصصی مجازی کتاب
⭐️عاشورا تا اربعین⭐️
💎معرفی
📖 کتاب
📝مقاله
💽 نرم افزار
🔶 در زمینه شخصیت و سیره امام حسین (علیه السلام) 🔶
📚 جهت دیدن از نمایشگاه به ادرس 👇 مراجعه فرمایید.
📱 آدرس کانال نمایشگاه در پیام رسان ایتا https://eitaa.com @AshuratoArbaeen
🍁🍁🍁🍁🥀🍁🍁🍁🍁
.
واحد پژوهش مدرسه علمیه الزهرا( سلام الله علیها) شیروان
💠sapp.ir/nasimpazhoohash99
☎️ ۰۵۸۳۶۲۲۴۶۵۲
#هیئت_اندیشه_ورز
#نشست_پژوهشی
🔷 موضوع: امام حسین(ع)، گوهر جاودانه ادیان
🔶پنجاه و چهارمین نشست از سلسله نشست های «کلمه سواء»
🎤سخنران: دکتر آنطوان بارا
نویسنده مسیحی و عرب زبان کتاب حسین ع در اندیشه مسیح
⭐️این نشست به دو زبان فارسی و عربی برگزار می شود.
🗓 زمان : چهارشنبه 16 مهر ماه ۱۳۹۹
⏰ ساعت 15:30
📍 نشست به صورت زنده برگزار می گردد.
🌐لينك وبينار🔻👇
bitn.ir/irc54
⏪براي ورود، گزينه ميهمان را انتخاب نماييد.
🌐سایت رسمی هیئت اندیشه ورز اسلام، ادیان و ارتباطات میان فرهنگی:
http://irchozehkh.ir/
▪️▪️اربعین سیدالشهدا«علیه السلام»
◀️ اربعین سید الشهدا سند حقانیت و مظلومیت ایشان را در عرصه کشمکش حق و باطل نمودار میسازد. تشکیل مجالس و محافل سنوی برای اولیاء دین گرچه از اهم امور و الزام مهمات است ولی برای هیچکدام از آنها مسأله اربعین وجود ندارد و تنها برای حضرت سید الشهدا«علیه السلام» این سنت و شعار در مکتب تشیع وضع و جعل گردیده است.
📗(اربعین در فرهنگ شیعه، حسینی طهرانی، ص22ـ23)
◀️ در سخنان متعددی نسبت به اربعین امام«علیه السلام» سفارش شده است. که این امر بر جایگاه اختصاصی آن بیش از پیش میافزاید.
در این زمینه میتوان به سخن مقام معظم رهبری نیز اشاره کرد که ایشان نیز در اهمیت و جایگاه اربعین حسینی فرمودند: «اربعين در حادثه کربلا يک شروع بود؛ يک آغاز بود. بعد از آن که قضيه کربلا انجام گرفت ـ آن فاجعه ي بزرگ اتفاق افتاد ـ و فداکاري بي نظير اباعبدالله«علیه السلام»،اصحاب، ياران و خانوادهاش در آن محيط محدود واقع شد، حادثه اسارتها پيام را بايد منتشر ميکرد، خطبهها، افشاگريها و حقيقتگوئيهاي حضرت زينب«علیهاالسلام» و امام سجاد «علیه السلام» مثل يک رسانه پر قدرت بايد فکر، حادثه، هدف و جهتگيري را در محدوده وسيعي منتشر ميکرد. خاصيت محيط اختناق اين است که مردم فرصت و جرئت اين را پيدا نميکنند که حقايقي را که فهميدهاند، در عملِ خودشان نشان بدهند؛ چون اولاً دستگاه ظالم و مستبد نميگذارد مردم بفهمند و اگر فهم مردم از دست او خارج شد و فهميدند، نميگذارد به آنچه فهميدهاند، عمل کنند. در کوفه، در شام، در بين راه، خيليها از زبان زينب کبريي«علیهاالسلام» امام سجاد«علیه السلام» يا از ديدن وضع اسرا، خيلي چيزها را فهميدند، ولي چه کسي جرئت ميکرد،چه کسي توانائي اين را داشت که در مقابل آن دستگاه ظلم و استکبار، استبداد و اختناق، آن چه را که فهميده است، بروز دهد؟ مثل يک عقدهاي در گلوي مؤمنين باقي بود. اين عقده روز اربعين اولين نِشتر را خورد؛ اولين جوشش در روز اربعين در کربلا اتفاق افتاد».
📚(بيانات در ديدار جمعي از مردم آذربايجان شرقي، 87/11/28)
🏴🕌مدرسه پیروان حضرت زهرا سلام الله علیها
╭─┅──🏴🖤🏴 @peyrovanzahra
╰─┅──🏴🖤🏴