eitaa logo
پیام معنوی
3.8هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.2هزار ویدیو
62 فایل
🍎نکته ها و پیام های معنوی🍎 🍒اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمِّدٍوَّآلِ مُحَمَّدٍوَّعَجِّلْ فَرَجَهُم🍒 🛑لطفا برای نشر مطالب با مدیر کانال هماهنگ باشید🛑 📥مدیر کانال(شاکری کرمانی) 📤 @majnon313
مشاهده در ایتا
دانلود
📢 آنچه بر عهده پیامبر و علماست، تبلیغ دین و رساندن پیام قرآن به دلهای مردم است، نتیجه باخداست 🤔 ما که محمّدی هستیم به قول خودمان، چقدر هزینه کرده‌ایم از عمر و مالمان، در راه تبلیغ قرآن؟! چقدر محمدی بوده‌ایم تاکنون؟! 🌴 سوره رعد 🌴 🕋 إِنَّمَا عَلَيْكَ الْبَلَغُ وَ عَلَيْنَا الْحِسَابُ «40» ⚡️ترجمه: وظيفه تو تنها تبليغ است و حساب تنها با ماست. ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 چرا همش دلم آشوبه ؟ اعصابم خورده ! کارام پیش نمیره ! همه چیو فراموش می‌کنم ! و .... | ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
☀️ 🔖 رسول خدا صلوات الله علیه: دلها زنگار می‌گیرند و صیقل آن با (خواندن) حدیث است. ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️جرعه ای از 💢رنگ مو و ناپسندی زینت در هنگام مصیبت 💕ب️ه آن حضرت عرض شد:ای امیرالمومنین، چه می شد اگر موی خود می‌کردی؟امام امیرالمومنین علی علیه‌السلام: فرمودند:««رنگ کردن مو، و آرایش است ولی ما عزاداریم.»» 🔻وقيل للامام عليه السلام لو غيَّرتَ شيبك يا أميرالمؤمنين فقال الامام : الْخِضَابُ زِينَةٌ وَنَحْنُ قَوْمٌ فِي مُصِيبَةٍ 🍂سید رضی می‌گوید :منظور امام وفات پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله و سلم بوده است. 🍂‮شك نيست كه خضاب كردن و زدن رنگ مناسب به موهاى سفيد در هنگام كهنسالى يا ميانسالى، هم ازنظر عرف عقلا كار مطلوبى است و هم در شريعت اسلام بر آن تأكيد شده است به همين دليل سؤال كننده هنگامى كه امام عليه السلام را با محاسن سفيد شده و بدون خضاب ديد سؤال براى او پيش آمد 🍂در حديثی از حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله آمده است كه فرمودند: «اخْتَضِبُوا بِالْحِنَّاءِ فَإِنَّهُ يُجَلِّى الْبَصَرَ وَيُنْبِتُ الشَّعْرَ وَيُطَيِّبُ الرِّيحَ وَيُسَكِّنُ الزَّوْجَةَ; با حنا موهاى سفيد خود را رنگ كنيد كه بر نورانيت چشم مى افزايد و موها را تقويت مى كند و بوى انسان را خوش مى سازد و به همسران آرامش مى دهد».[بحارالانوار، ج ۷۳، ص ۹۹] 🔹️ 📘 📚 ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟‌﷽🌟 💎✨((۱۸۹۹)) 🔰(۶۶) 📚 📕،حدیث۱۸۹ 👈باب۳۰ 🌿 💠قسمت. 🕯شماره ۴۵۸ 💙اسمعیل بن جابر گوید: مردى در مسجد مدینه نشسته بود و راجع به قدر سخن مى‏گفت و مردم گردش را گرفته بودند، من گفتم اى فلانى از تو سؤالى دارم، گفت بپرس، گفتم آیا در ملک خدا چیزى هست که با اراده او نباشد، مدتى دراز سر به گریبان شد و سپس سرش را به جانب من بلند کرد و گفت اى فلانى، اگر بگویم در ملک خداست چیزیکه اراده نکرده خدا مقهور و زورپذیر گردد و اگر بگویم در ملک او جز آنچه اراده کند نیست گناهان را به تو رخصت داده‏ ام (زیرا آنها را به خدا نسبت داده‏ ام و ترا بی تقصیر دانسته ام) اسماعیل گوید: من به امام صادق(ع) عرض کردم از آن قدرى مذهب چنین پرسیدم و او اینگونه جواب حضرت فرمود: او به نفع خویش اندیشید، اگر جز این مى‏گفت (و طبق عقیده خودش جواب قطعى میداد) هلاک میشد. 💛ظاهرا این شخص از مفوضه بوده که بنده را در فعل خود مستقل می دانسته و انرا به مردم می آموخته و منظور امام اعتراف این شخص به مذهب حق، امر بین الامرین است 💚عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ عَنْ عُثْمَانَ بْنِ عِیسَى عَنْ إِسْمَاعِیلَ بْنِ جَابِرٍ قَالَ كَانَ فِی مَسْجِدِ الْمَدِینَةِ رَجُلٌ يَتَكَلَّمُ فِی الْقَدَرِ وَ النَّاسُ مُجْتَمِعُونَ قَالَ فَقُلْتُ يَا هَذَا أَسْأَلُكَ قَالَ سَلْ قُلْتُ يَكُونُ فِی مُلْكِ اللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى مَا لَا يُرِیدُ قَالَ فَأَطْرَقَ طَوِیلًا ثُمَّ رَفَعَ رَأْسَهُ إِلَيَّ فَقَالَ لِی يَا هَذَا لَئِنْ قُلْتُ إِنَّهُ يَكُونُ فِی مُلْكِهِ مَا لَا يُرِیدُ إِنَّهُ لَمَقْهُورٌ وَ لَئِنْ قُلْتُ لَا يَكُونُ فِی مُلْكِهِ إِلَّا مَا يُرِیدُ أَقْرَرْتُ لَكَ بِالْمَعَاصِی قَالَ فَقُلْتُ لِأَبِی عَبْدِ اللَّهِ (ع) سَأَلْتُ هَذَا الْقَدَرِيَّ فَكَانَ مِنْ جَوَابِهِ كَذَا وَ كَذَا فَقَالَ لِنَفْسِهِ نَظَرَ أَمَا لَوْ قَالَ غَيْرَ مَا قَالَ لَهَلَكَ 📚اصول كافي جلد۱ صفحه:۴۵۱ رواية:۳۹۹ 🌓🌗 ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📢 وقایع فلسطین و لبنان و حالا سوریه، بوی نزدیک بودن را میدهد، بوی پیراهن یوسف💔 🌴 سوره ابراهیم 🌴 🕋 وَ لَمَّا رَأَ الْمُؤْمِنُونَ الْأَحْزابَ قالُوا هذا ما وَعَدَنَا اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ صَدَقَ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ ما زادَهُمْ إِلَّا إِيماناً وَ تَسْلِيماً «22» ⚡️ترجمه: و مؤمنان چون لشکر و نیروهای کفار را به چشم دیدند گفتند: این همان (جنگی) است که خدا و رسول (از پیش) ما را وعده دادند و خدا و رسول راست گفتند، و این دیدار دشمن جز بر ایمان و تسلیمشان نیفزود. ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
☀️ 🔖 امام علی علیه‌السلام: جهاد زن به این است که خوب شوهرداری کند. ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️جرعه ای از 💢ارزش عفت و پاکدامنی(همسان شهیدان) 💕امیرالمومنین علی علیه‌السلام:««پاداش مجاهد🌷 در راه خدا بيشتر از كسى نيست که بر گناهش توانايى هست ولى مى ورزد نزديك است كه فرد پاكدامن در زمره فرشتگان در آيد.»» 🔻مَا الْمُجَاهِدُ الشَّهِيدُ فِي سَبِيلِ اللهِ بِأَعْظَمَ أَجْراً مِمَّنْ قَدَرَ فَعَفَّ، لَكَادَ الْعَفِيفُ أَنْ يَكُونَ مَلَكاً مِنَ الْمَلاَئِكَةِ 💛‮امام عليه السلام در كلام كوتاهى مقايسه‌اى ميان مجاهد شهيد و فرد عفيف و پاكدامن كرده و عفيف را كمتر از مجاهد شهيد نمى‌شمرد،مى‌دانيم كه مقام شهيدان در اسلام بسيار والاست و مطابق حديث معروف نبوى كه در كتاب شريف كافى آمده است: «فَوْقَ‌ كُلِّ‌ ذِى بِرٍّ بِرٌّ حَتَّى يُقْتَلَ‌ الرَّجُلُ‌ فِى سَبِيلِ‌ اللَّهِ‌ فَإِذَا قُتِلَ‌ فِى سَبِيلِ‌ اللَّهِ‌ فَلَيْسَ‌ فَوْقَهُ‌ بِر؛ والاتر از هر كار نيكى كار نيك ديگرى وجود دارد تا به شهادت در راه خدا مى‌رسد كه بالاتر از آن، نيكى ديگرى نيست». قرآن مجيد و روايات، دربارۀ شهيدان راه خدا و مقام والاى آن‌ها سخن بسيار گفته‌اند. با اين حال، امام عليه السلام مسألۀ عفت و پاكدامنى و چشم‌پوشى از گناه را به هنگامى كه انگيزه‌هاى شديد آن در وجود انسان زنده مى‌شود كمتر از شهادت در راه خدا ندانسته است و اين نشان مى‌دهد كه اسلام براى مسائل اخلاقى مخصوصاً عفت نفس به ويژه در مقابل انگيزه‌هاى شديد جنسى چه اندازه اهميت قائل است 🔹️ 📘 📚 ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟‌﷽🌟 💎✨((۱۹۰۰)) 🔰(۶۶) 📚 📕،حدیث۱۹۰ 👈باب۳۰ 🌿 🕯شماره ۴۵۹ 💙مردى گوید به امام صادق علیه‏السلام عرض کردم: خدا بندگان را بر گناه مجبور ساخته؟ فرمود: نه، گفتم: پس کار را به آنها واگذاشته؟ فرمود: نه، گفتم پس حقیقت چیست؟ فرمود: لطفى است از پروردگارت میان این دو مطلب. 💛شرح :کلمه (((لطف))) را در این حدیث مرحوم فیض و استادش بامر دقیق و مشکل معنى کرده‏اند و مرحوم مجلسى احتمال رحمت و توفیق پروردگار را هم داده و بلکه آنرا اختیار کرده است، و در هر حال تمام شارحین این کلمه را توضیح مذهب اختیار و امر بین امرین دانسته‏اند و براى مذهب اختیار نه معنى گفته‏اند و هر کسى این کلمه را با مختار خود تطبیق مى‏کند، ولى باصطلاح متکلمین کلمه (((لطف))) معنى دیگرى دارد و آن: (((چیزیستکه بنده را به اطاعت نزدیک کند و از معصیت دور دارد و به سرحد جبر و زور هم نرسد))) که امامیه و معتزله این معنى را بر خدا واجب عقلى دانسته و اشاعره واجب ندانسته‏اند و هریک بر گفته خود دلیلى دارند که این مقام مناسب ذکرش نیست. 💚مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ الْحَسَنِ زَعْلَانَ عَنْ أَبِی طَالِبٍ الْقُمِّيِّ عَنْ رَجُلٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ(ع)قَالَ قُلْتُ أَجْبَرَ اللَّهُ الْعِبَادَ عَلَى الْمَعَاصِی قَالَ لَا قُلْتُ فَفَوَّضَ إِلَيْهِمُ الْأَمْرَ قَالَ قَالَ لَا قَالَ قُلْتُ فَمَا ذَا قَالَ لُطْفٌ مِنْ رَبِّكَ بَيْنَ ذَلِكَ‏ 📚اصول كافي جلد۱ صفحه:۴۵۳ رواية:۴۰۰ 🌓🌗 ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📢 فلسفه‌ى نزول كتاب‌هاى آسمانى و بعثت انبيا، نجات بشر از ظلمت‌هاست. ✅ از ظلمت جهل به نور علم، ✅ از ظلمت كفر به نور ايمان، ✅ از ظلمت تفرقه به نور وحدت ✅ و از ظلمت گناه به نور تقوا. 🌴 سوره ابراهیم 🌴 🕋 کِتابٌ أَنْزَلْناهُ إِلَیْکَ لِتُخْرِجَ النَّاسَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَی النُّورِ «1» ⚡️ترجمه: این کتابی است که بر تو نازل کردیم به این منظور که مردم را از گمراهیها به سوی نور خارج کنی. ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 🔥اگر زیاد عصبانی می‌شوید؛ تا دیر نشده این جهنم را خاموش کنید! | ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
☀️ 🔖 امام رضا علیه السلام: حریص باشید برای برآورده کردن نیازهای مومنان و خوشحال کردن آنها و رفع غصه‌ها از ایشان، چون بعد از واجبات، هیچ عملی پیش خدا بهتر از خوشحال کردن مومنان نیست. ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️جرعه ای از 💠 💕امیرالمومنین علی علیه‌السلام:   💥 اتَّقِ اللَّهَ فِي كُلِّ صَبَاحٍ وَ مَسَاءٍ وَ خَفْ عَلَى نَفْسِكَ الدُّنْيَا الْغَرُورَ 💠در هر صبح و شام تقوا را رعایت کن(مراقب تمام کار هایی باش که مانع شبیه شدنت به خدا می شود)و از فريب كارى دنيا بر نفس خويش بيمناك باش 📘 📚 ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟‌﷽🌟 💎✨((۱۹۰۱)) 🔰(۶۶) 📚 📕،حدیث۱۹۱ 👈باب۳۰ 🌿 🕯شماره ۴۶۰ 💙امام باقر و امام صادق علیهماالسلام فرمودند: خدا به مخلوقش مهربان تر از آنست که ایشان را مجبور بر گناه کند و سپس به جهت آن عذابشان نماید (چنانچه جبرى مذهب گوید) و خدا عزیزتر از آنست که چیزى را بخواهد و نشود (چنانچه تفویضى مذهب گوید) راوى گوید از آن دو حضرت سؤال شد که: مگر میان جبر و تفویض منزل سومى است، فرمودند: آرى منزلى است فراخ تر از میان آسمان تا زمین. 💛شرح :این منزل هم تعبیر دیگریست از مذهب اختیار و امر بین امرین که در حدیث سابق به لطف تعبیر شده بود. ملاصدرا گوید: (((اشاره به اینست که قائل به مذهب اختیار در فراخى و وسعت است به مسافتى بیشتر از میان آسمان و زمین))) یعنى اهل جبر و تفویض در تنگناى استناد افعال بندگان به خداوند یا خویش مى‏باشند ولى همینکه اندکى از این دو تنگنا بیرون رویم و افعال خود را به دو طرف نسبت دهیم در مذهب اختیار وارد شده‏ایم چه آنکه خدا را مؤثرتر بدانیم یا خویش را. 💚عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِیسَى عَنْ يُونُسَ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ عَنْ غَيْرِ وَاحِدٍ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ وَ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ(ع)قَالَا إِنَّ اللَّهَ أَرْحَمُ بِخَلْقِهِ مِنْ أَنْ يُجْبِرَ خَلْقَهُ عَلَى الذُّنُوبِ ثُمَّ يُعَذِّبَهُمْ عَلَيْهَا وَ اللَّهُ أَعَزُّ مِنْ أَنْ يُرِیدَ أَمْراً فَلَا يَكُونَ قَالَ فَسُئِلَا ع هَلْ بَيْنَ الْجَبْرِ وَ الْقَدَرِ مَنْزِلَةٌ ثَالِثَةٌ قَالَا نَعَمْ أَوْسَعُ مِمَّا بَيْنَ السَّمَاءِ وَ الْأَرْضِ‏ 📚اصول كافي جلد۱ صفحه:۴۵۳ رواية:۴۰۱ 🌓🌗 ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📢 ریشه‌ی انحرافات و نمک نشناسی‌های بشر، دنیاطلبی و ترجیح محبت مال و منال دنیا، بر زندگی آخرت و رضایت خداست که همه گرفتارش هستیم این روزها 👈 از این چاله تاریکتر، هیچ گمراهی و بیراهه‌ای نیست. 🌴 سوره ابراهیم 🌴 🕋 الَّذِينَ يَسْتَحِبُّونَ الْحَياةَ الدُّنْيا عَلَى الْآخِرَةِ ... أُولئِكَ فِي ضَلالٍ بَعِيدٍ «3» ⚡️ترجمه: كسانى هستند كه زندگى دنيا را بر آخرت ترجيح مى‌دهند ... آنها در گمراهى عميقى هستند. ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ذکر خیر منتظران امام زمان (عج) توسط امام سجاد (علیه‌السلام) 👤حجت الاسلام فاطمی نیا ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
📜 حدیث نماز جمعه ▫️قالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِه: 🔆 ما مِن مُؤمِنٍ مَشَى بِقَدَمَیهِ إلَى الجُمُعَةِ إلّا خَفَّفَ اللّهُ عَلَیهِ أهوالَ یَومِ القِیامَةِ بَعدَ ما یَخطُبُ الإِمامُ، و هِیَ ساعَةٌ یَرحَمُ اللّه فیهَا المُؤمِنینَ وَالمُؤمِناتِ اَلْخَبَرَ. 🏷 مؤمنی نیست که گام‏زنان به سوی نماز جمعه برود، جز آن که خداوند پس از آن که امام خطبه خواند، هراس‏های روز رستاخیز را از وی بکاهد و آن همان ساعتی است که خداوند، مردان و زنان مؤمن را مورد رحمت قرار می‏دهد. 📚 مستدرك الوسائل، ج ۶ ص ۴۲ ح ۶۳۷۹ ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️جرعه ای از 🔘 💕امیرالمومنین علی علیه‌السلام: 🔸️فَوَاللَّهِ مَا غُزِيَ قَوْمٌ قَطُّ فِي عُقْرِ دَارِهِمْ إِلاَّ ذَلُّوا... ‮🔹️«به خدا سوگند! هر زمان، قوم و ملّتى، در درون خانه‌اش، مورد هجوم دشمن قرار گرفته، ذليل و خوار شده است 💠روشن است آنهايى كه در درون خانۀ خود، مورد تهاجم دشمن قرار مى‌گيرند، به آسانى روحيه خود را از دست مى‌دهند و احساس شكست مى‌كنند و همين امر، به شكست آنها مى‌انجامد. از سوى ديگر مهاجم، هيچ گاه رعايت حفظ مصالح خانه و كاشانه و شهر و ديار قومى را كه مورد هجوم واقع شده‌اند نمى‌كند، مى‌زند و مى‌كوبد و ويران مى‌كند و پيش مى‌آيد، ولى صاحب خانه ناچار است اين امور را رعايت كند، چرا كه سرمايه‌هاى او را تشكيل مى‌دهد و همين گونه ملاحظات، فعّاليت آنها را محدود مى‌كند و اى بسا منجر به شكست مى‌شود. هنگامى كه جمعيّتى در خانۀ خود مورد هجوم قرار مى‌گيرد، زن و فرزندان و كودكان در لابه‌لاى جنگجويان قرار مى‌گيرند. مهاجم، بى‌پروا خون مى‌ريزد و پيش مى‌آيد، ولى صاحب خانه، مجبور به رعايت مسائل انسانى مربوط به خويش است. اين امر نيز كار او را به كندى مى‌كشاند. مجموع اين امور و امورى ديگر، دليل بر شكست قومى است كه در خانه خود مورد تهاجم قرار گيرند. به همين دليل، در غزوات اسلامى، هميشه (جز در بعضى از موارد استثنايى كه شرايط خاصى وجود داشته، مانند جنگ احزاب) دستور داده مى‌شد كه جنگجويان، به خارج شهر و به استقبال دشمن بروند 📘 📚 ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا