پادکست آغوش مناجات.mp3
4.11M
#پادکست 👆 #در_آغوش_مناجات
خواندنت چه آسان است خدایا
و به فرمان در آمدن، در پایت، چه دشوار
زمزمه کردن نام هایت چه آسان است خدایا
حک کردن آنها روی رفتارم، چه دشوار
به یاد تو بودن چه آسان است خدایا
در یاد تو غرق شدن، چه دشوار
از تو در هنگامه سختی فریاد خواستن چه آسان است خدایا
در لحظه های شادی دست در دست تو نهادن، چه دشوار
من اما روزگارم را بی مرام تو، گام زده ام
تو اما شب و روزم را گرم ترین آغوش بودی
و برای گره گشایی کارم، همین آغوش کافی است
من اما بی خیال ترین آدم جهانم
تو اما با همه بزرگی ات، خودت را در خیالم گنجانده ای
و برای آدم شدن من، همین یک قلم کافی است
من اما بارها در لابه لای پلشتی ها گم شده ام
تو اما همانجا خودت را بالای سرم رساندی و پیدایم کردی
و برای به دست آوردنت، همین یک لحظه کافی است
خدایا، غفلتم از یک سو، وجود پر خطایم از دیگر سو و غرور و ترکتازی ام از هزار سو
همه در برابر بزرگی ات، شکیبایی ات، و مهربانی ات، هیچم و هیچ
و این هوا زده ی بی پروا را ببخشا و در مسیر خودت قرار ده.
آمین یا رب العالمین
متن و صدا: علی اسفندیار
تدوین پادکست: مهدیار اسفندیار
#مناجات
#پویانویسی
https://eitaa.com/joinchat/3931373574Cca376c3815
🔶عوامل جذابیت یک متن
مشخصات یک نویسنده متعّهد و راستین
الف. از جهت توانایی ذهنی:
روشنی و وسعت اندیشه، قدرت تخیّل ،لطافت، ذوق، نوآوری ،دقت و باریک بینی، تنوع و تناسب طبیعی زبان ، نظام فکری ، قدرت استدلال ، رعایت نظم مطالب ، گرایی بیان.
ب: از حیث توجه به اصول زیبا شناختی
پرهیز اطناب ملال آور و ایجازی که در گفتار خلل ایجاد کند، توجه به هماهنگی و برابری لفظ و معنی، رعایت همواری و خوش آهنگی واژه ها، به کار گرفتن آرایش های کلام در حدّ معقول.
ج:از حیث تعّهد به اصول و حقایق:
صراحت لهجه، شهامت ادبی، توجّه به نتایج اخلاقی و اجتماعی، مقدم داشتن مناف ملّی و مصالح میهنی بر اغراض و منافع شخصی، واقع بینی و حقیقت گرایی.
#کتاب_از_فنّ_نگارش_تا_هُنر_نویسندگی
#دکتر_حسن_احمدی_گیوی
#پویانویسی
https://eitaa.com/joinchat/3931373574Cca376c3815
🌔 تیک تاک، تا تو
صبح ها به چای دم کرده اش،
ظهرها به تمام رخ بودن آفتابش،
عصرها به کوفتگی بعد از هر کارش،
شب ها به روشنی حلقه های خانوادگی اش؛
معنا می یابد؛ اما...
اما سحرگاه، به سربه زیری خودم،
که هجوم تبادل همزبانی است،
که بی تکلف ترین دیدار دنیاست،
که تویی و من،
یکی، بی چارگی ساز می کند
و آن یکی، چاره را می زند ساز.
دریاب مرا در ساعات بی سحر، ای دم ساز تنها!
تیک تاک، تیک تاک، تیک تاک... تا تو.
✍ رحیل
#پویانویسی
@Pooyanevisi
📚 خود را برای مطالعه شرطی کنید. پشت میز بشنید و یک چراغ مطالعه مخصوص روشن کنید. میتوانید از یک موسیقی یا عطر خاص هم استفاده کنید. وقتی نیم ساعت اول مطالعه تمام شد، چراغ مطالعه را خاموش کنید و از پشت میز بلند شوید. بعد از مدتی بازگشت به پشت میز مغز شما را بهصورت خودکار آماده مطالعه میکند.
#مهارت_خواندن
#پویانویسی
https://eitaa.com/joinchat/3931373574Cca376c3815
#روزگار_پائیزی
خاطرات پاییز به کنار
که همهاش غروب است و افول
همه اش غمریزان است
اما رنگ و بویش را چه کنم...
@pooyanevisi
⏰ عجب از ما که گم شدهایم
✓ و تو چه میدانی گمشدن برّهای که از چراگاه میآید،
✓ گم شدن در گرگ و میش غروب،
✓ و ترس از آغاز دالان شب.
✓ عجب عصرِ بیصاحبی ست؟!
✓ عصر گمشدن ما...
✓ عجب از ما که گم شدهایم،
✓ و عجبتر از شنیدنهای بیدیدن.
#پویانویسی
https://eitaa.com/joinchat/3931373574Cca376c3815
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
بدهکارترین آدم روی زمین.m4a
2.81M
🎧 پادکستِ «بدهکارترین آدم روی زمین»
🔖 متن: کانال روزنوشت
🎙 خوانش: علی اسفندیار
#نثر_ادبی #نویسندگی
#پادکست #چندرسانه_ای
✔️ همراه نویسندگان_حوزوی میمانیم
📢 فرصتی برای نشر یادداشتها و دیدگاه نخبگان حوزه
سپیده، دمیدهتر میشود
و من
و تو
بر طلوعمان چشم میپوشیم
سپیده دمیدهتر میشود
و من
و تو
نقطه کور حادثه را نمیبینیم
سپیده، سپیدهتر میشود
و ما در گیر و دار طرفداری این و آن
و نمیدانیم بیحمایت خورشید غایب، دمیده نخواهیم شد
و شهید هرگز...
#پویا_نویسی
#ترور #شهیدانه
#انتقام_سخت
#محسن_فخری_زاده
#شهید_محسن_فخری_زاده
https://eitaa.com/joinchat/3931373574Cca376c3815
#کنایه_های_تلخ
👈 ما هم لیست دانشمندانمان را میخواهیم
#تلنگر: این متن را جدی نگیرید صرفا برای تلنگر برخی دولتمردان است، شاید رستگار شوند 👇👇👇👇👇👇👇
❓چرا دشمنان از لیست دانشمندان مون خبر دارند؟ اما این لیست در دست مردم که دانشمندان مال اونهاست نیست؟!
⁉️ چرا این لیست در دست برخی مدیران بی لیاقت و سودجوست که هر لحظه با اون معامله میکنند.
‼️ بهتر نیست این لیست را مردم هم داشته باشند و خودشون حفاظت شخصیت هاشون رو به دست بگیرند و با غیرت محلی و بومی و خانوادگی و ملی از اونها حراست کنند.
❓چرا دشمنان و معامله گران سیاسی لیست داشته باشند و ما نداشته باشیم؟ یعنی صهیونیستها از ما مردم مَحرمترند؟؟؟
😔 به خدا قسم، ما مردم لیستفروش نیستیم، خودمان پیش مرگ فخریزاده ها میشویم. ما دیگر به هیچ لیست انتخاباتی، #امید نداریم، وقتی لیست واقعیمون دست دشمن میفته.
#ترور
#انتقام_سخت
#محسن_فخری_زاده
#شهید_محسن_فخری_زاده
#پویانویسی
https://eitaa.com/joinchat/3931373574Cca376c3815
💠 حوزه علمیه از علامه طباطبایی بیاموزد
✍ علی اسفندیار
سرویس دین و اندیشه جوان آنلاین:
«همی گویم و گفتهام بارها»؛ این مصرع سروده شخصیتی حوزوی است، نوشته علامه طباطبایی رحمت الله علیه.
از این شعر پُرشور و شعور، و آن موسیقی فاخری که جناب شهرام ناظری خواندهاند، میتوان بسیار گفت، از ساخت نتها، صدا، اوج و فرودها گرفته تا کلمه کلمه شعر علامه و این که نه آن شعر کهنه میشود و نه آن اثر موسیقیایی به ورطه فراموشی سپرده خواهد شد.
بیگمان شعر معروف علامه طباطبایی(ره) نمونهای از تأثیرگذاری ادبیات در حوزه هنر است، به گونهای سروده شده است که اگر روی آن موسیقی ساخته نمیشد، این شعر در گستره چشمگیری تکثیر نمیشد. کاری که علامه کرد همان کاری است که امروزه شعر حافظ و مولانا در موسیقی میکنند.
این که در ساحت پژوهش و تولید علم و اثرگذاری بر دانش غرب چه مقدار موفق بودهایم، استادان فن باید به داوری بنشینند؛ اما در حوزه ادبیات و هنر بیتردید کمکاریهای جبرانناپذیری داشتهایم؛ چرا که به اندازه تأسیس مراکز علمی و دانشگاهی، نتوانستهایم برای مخاطبان فارسی زبان هشتادمیلیونی مرکز و مؤسسه راه بیاندازیم و ادبیات تولید کنیم.
حالا آنچه در دست های ماست میراث پربرگ و باری است و بیشتر خاک خورده؛ ازین رو باید گفت:
حوزهی علمیه امروز، باید در ادبیات به ویژه شعر به بلوغ برسد تا در موسیقی و مداحی درآید و در لحنها و آوازها بگنجد، باید آنقدر در این وادی نوشت و سرود تا به گوش همگان رسد.
حوزهی علمیه امروز، باید در داستان و رمان حرف نخست را بزند تا به فیلمنامه و سریال و سینما درآید، باید آنقدر نوشت تا به خط تولیدات هنری امروزین رسید، تا آثار حوزویان به دیده همگان بنشیند.
حوزهی علمیه امروز، باید طنزنویس داشته باشد، تا در قالبهای هنری و چند رسانهای جا خوش کند و لبخند حلال بر لب آدمها بنشاند.
حوزهی علمیه امروز، باید برای کودکان آنقدر بنویسد تا محصول آن در برنامههای فاخر تلویزیونی و سرگرمیهای مدبرانه حضور یابد، تا کودک دینی تربیت شود.
حوزهی علمیه امروز، باید در زبان فارسی، همزبان مخاطبانش بشود مخاطبانی که در دل آنها زندگی میکند؛ اما در معیارهای همزبانی لکنت دارد.
حوزهی علمیه امروز، باید برای زنان و دختران آنقدر بنویسد و درباره سبک زندگی این جامعهی پُراحساس تولید اثر کند تا فمینیسم مجال میدانداری نکند.
این که مدیران و برنامهریزان حوزه، با چند کتاب نگارش و ادبیات فارسی در سطح یک حوزه و یا دو _ سه مؤسسه و مرکز خودجوش، بر توسعه زبان و ادبیات ایرانی، مهر و موم زدهاند، نشان میدهد به دنبال مفرّی برای ادای دِین به مخاطبان فارسی هستند، این راهبردهای ناشیانه، یا از سر کامل دانستن اقدامات ناقص است یا از سر بدفهمی در برابر ادبیات فارسی و انرژی نهفته در دنیای کلماتش. گمان میرود، حوزه امروز به اندازهی ترجمه متون عربی، از ادبیات فارسی ارتزاق میکند؛ یعنی گفتوگوی یکطرفه با مخاطب امروزینِ هشتادمیلیونی.
حوزه علمیهی امروز، در حوزه فرهنگ دینی و در رویارویی با مخاطبان فارس زبانش به شدت با کمبود متن فاخر روبه رو است؛ وقتی زبان هم را نفهمیم چگونه باور هم را میتوانیم راست و درست کنیم؛ زین روست که زاری ما بر تهاجم فرهنگیِ فرنگ برای مخاطب ایرانی باورپذیر نیست.
از علامه بیاموزیم؛ «همی گویم و گفتهام بارها/بود کیش من مهر دلدارها/ پرستش به مستی است در کیش مهر/ بروناند زین جرگه هشیارها» و به هنر درآییم.
پایان
جوان آنلاین
#پویانویسی
https://eitaa.com/joinchat/3931373574Cca376c3815