eitaa logo
پویانویسی
244 دنبال‌کننده
333 عکس
80 ویدیو
15 فایل
اینجا مجال "رحیل" است برای نوشتن و راهِ نوشتن. و فرصتی برای فهم همزمان درون و برون. #علی_اسفندیار ارتباط: @rahil1357
مشاهده در ایتا
دانلود
خاطرات پاییز به کنار که همه‌اش غروب است و افول همه اش غم‌ریزان است اما رنگ و بویش را چه کنم... @pooyanevisi
⏰ عجب از ما که گم شده‌ایم ✓ و تو چه می‌دانی گم‌شدن برّه‌ای که از چراگاه می‌آید، ✓ گم شدن در گرگ و میش غروب، ✓ و ترس از آغاز دالان شب. ✓ عجب عصرِ بی‌صاحبی ست؟! ✓ عصر گم‌شدن ما... ✓ عجب از ما که گم شده‌ایم، ✓ و عجب‌تر از شنیدن‌های بی‌دیدن. https://eitaa.com/joinchat/3931373574Cca376c3815
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
بدهکارترین‌ آدم روی زمین.m4a
2.81M
🎧 پادکستِ «بدهکارترین آدم روی زمین» 🔖 متن: کانال روزنوشت 🎙 خوانش: علی اسفندیار ✔️ همراه نویسندگان_حوزوی می‌مانیم 📢 فرصتی برای نشر یادداشت‌ها و دیدگاه نخبگان حوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سپیده، دمیده‌تر می‌شود و من و تو بر طلوع‌مان چشم می‌پوشیم سپیده دمیده‌تر می‌شود و من و تو نقطه کور حادثه را نمی‌بینیم سپیده، سپیده‌تر می‌شود و ما در گیر و دار طرفداری این و آن و نمی‌دانیم بی‌حمایت خورشید غایب، دمیده نخواهیم شد و شهید هرگز... https://eitaa.com/joinchat/3931373574Cca376c3815
👈 ما هم لیست دانشمندان‌مان را می‌خواهیم : این متن را جدی نگیرید صرفا برای تلنگر برخی دولتمردان است، شاید رستگار شوند 👇👇👇👇👇👇👇 ❓چرا دشمنان از لیست دانشمندان مون خبر دارند؟ اما این لیست در دست مردم که دانشمندان مال اونهاست نیست؟! ⁉️ چرا این لیست در دست برخی مدیران بی لیاقت و سودجوست که هر لحظه با اون معامله می‌کنند. ‼️ بهتر نیست این لیست را مردم هم داشته باشند و خودشون حفاظت شخصیت هاشون رو به دست بگیرند و با غیرت محلی و بومی و خانوادگی و ملی از اونها حراست کنند‌. ❓چرا دشمنان و معامله گران سیاسی لیست داشته باشند و ما نداشته باشیم؟ یعنی صهیونیست‌ها از ما مردم مَحرم‌ترند؟؟؟ 😔 به خدا قسم، ما مردم لیست‌فروش نیستیم، خودمان پیش مرگ فخری‌زاده ها می‌شویم. ما دیگر به هیچ لیست انتخاباتی، نداریم، وقتی لیست واقعی‌مون دست دشمن میفته. https://eitaa.com/joinchat/3931373574Cca376c3815
💠 حوزه علمیه از علامه طباطبایی بیاموزد ✍ علی اسفندیار سرویس دین و اندیشه جوان آنلاین: «همی گویم و گفته‌ام بارها»؛ این مصرع سروده شخصیتی حوزوی است، نوشته علامه طباطبایی رحمت الله علیه. از این شعر پُرشور و شعور، و آن موسیقی فاخری که جناب شهرام ناظری خوانده‌اند، می‌توان بسیار گفت، از ساخت نت‌ها، صدا، اوج و فرود‌ها گرفته تا کلمه کلمه شعر علامه و این که نه آن شعر کهنه می‌شود و نه آن اثر موسیقیایی به ورطه فراموشی سپرده خواهد شد. بی‌گمان شعر معروف علامه طباطبایی(ره) نمونه‌ای از تأثیرگذاری ادبیات در حوزه هنر است، به گونه‌ای سروده شده است که اگر روی آن موسیقی ساخته نمی‌شد، این شعر در گستره چشم‌گیری تکثیر نمی‌شد. کاری که علامه کرد همان کاری است که امروزه شعر حافظ و مولانا در موسیقی می‌کنند. این که در ساحت پژوهش و تولید علم و اثرگذاری بر دانش غرب چه مقدار موفق بوده‌ایم، استادان فن باید به داوری بنشینند؛ اما در حوزه ادبیات و هنر بی‌تردید کم‌کاری‌های جبران‌ناپذیری داشته‌ایم؛ چرا که به اندازه تأسیس مراکز علمی و دانشگاهی، نتوانسته‌ایم برای مخاطبان فارسی زبان هشتادمیلیونی مرکز و مؤسسه راه بیاندازیم و ادبیات تولید کنیم. حالا آنچه در دست های ماست میراث پربرگ و باری است و بیشتر خاک خورده؛ ازین رو باید گفت: حوزه‌ی علمیه امروز، باید در ادبیات به ویژه شعر به بلوغ برسد تا در موسیقی و مداحی درآید و در لحن‌ها و آواز‌ها بگنجد، باید آنقدر در این وادی نوشت و سرود تا به گوش همگان رسد. حوزه‌ی علمیه امروز، باید در داستان و رمان حرف نخست را بزند تا به فیلم‌نامه و سریال و سینما درآید، باید آنقدر نوشت تا به خط تولیدات هنری امروزین رسید، تا آثار حوزویان به دیده همگان بنشیند. حوزه‌ی علمیه امروز، باید طنزنویس داشته باشد، تا در قالب‌های هنری و چند رسانه‌ای جا خوش کند و لبخند حلال بر لب آدم‌ها بنشاند. حوزه‌ی علمیه امروز، باید برای کودکان آنقدر بنویسد تا محصول آن در برنامه‌های فاخر تلویزیونی و سرگرمی‌های مدبرانه حضور یابد، تا کودک دینی تربیت شود. حوزه‌ی علمیه امروز، باید در زبان فارسی، همزبان مخاطبانش بشود مخاطبانی که در دل آن‌ها زندگی می‌کند؛ اما در معیار‌های همزبانی لکنت دارد. حوزه‌ی علمیه امروز، باید برای زنان و دختران آنقدر بنویسد و درباره سبک زندگی این جامعه‌ی پُراحساس تولید اثر کند تا فمینیسم مجال میدان‌داری نکند. این که مدیران و برنامه‌ریزان حوزه، با چند کتاب نگارش و ادبیات فارسی در سطح یک حوزه و یا دو _ سه مؤسسه و مرکز خودجوش، بر توسعه زبان و ادبیات ایرانی، مهر و موم زده‌اند، نشان می‌دهد به دنبال مفرّی برای ادای دِین به مخاطبان فارسی هستند، این راهبرد‌های ناشیانه، یا از سر کامل دانستن اقدامات ناقص است یا از سر بدفهمی در برابر ادبیات فارسی و انرژی نهفته در دنیای کلماتش. گمان می‌رود، حوزه امروز به اندازه‌ی ترجمه متون عربی، از ادبیات فارسی ارتزاق می‌کند؛ یعنی گفت‌و‌گوی یک‌طرفه با مخاطب امروزینِ هشتادمیلیونی. حوزه علمیه‌ی امروز، در حوزه فرهنگ دینی و در رویارویی با مخاطبان فارس زبانش به شدت با کمبود متن فاخر روبه رو است؛ وقتی زبان هم را نفهمیم چگونه باور هم را می‌توانیم راست و درست کنیم؛ زین روست که زاری ما بر تهاجم فرهنگیِ فرنگ برای مخاطب ایرانی باورپذیر نیست‌. از علامه بیاموزیم؛ «همی گویم و گفته‌ام بارها/بود کیش من مهر دلدارها/ پرستش به مستی است در کیش مهر/ برون‌اند زین جرگه هشیارها» و به هنر درآییم. پایان جوان آنلاین https://eitaa.com/joinchat/3931373574Cca376c3815
🔵 دولت و شاطر ما باید به شاطر محله‌ی ما سپاس گفت، دستش بابرکت باد، «نان سبزیجات» پیشنهاد خوبی بود، اگر دولت و مجلس هم به اندازه این شاطر دغدغه داشتند، امروز مردمی سالم‌تر بودیم. فقط هراس دارم! حالا که این نانوایی به فکر سلامتی مردم است، نکند جناب جهانگیری حکم پلمپ بدهد و محله‌ی آرام ما را با «مردم یادتان می‌آید...» به جنجال بکشد. بله، سلامتی فقط دکتر، فقط مطب، فقط داروهای خارجی، فقط تن دادن به مافیای داروسازان جهانی! همه ما می‌توانیم طبیب سنتی باشیم، طبیب سنتی کارش تجویز غذای سالم به مردم است، یک بقال سر کوچه هم می‌تواند به فکر سلامتی مردم باشد و تغییر ذائقه ایجاد کند تا کار مردم به دوا و دارو نکشد‌. به امید سلامتی و پیروزی همه خدمتگزاران به نظام به ویژه آقاشاطر محله‌ی ما. و به امید نابودی هر چه تدبیر منافقانه و مردم‌کُش. مهم: این متن قرار نیست، تلاش کادر درمانی عزیزتر از جان‌مان را نادیده بگیرد؛ ما با مافیا کار داریم با سیاستِ بدسگالان! جهان از بدسگالانش تهی کن چنان کز شیخک بی‌شرم طرار. (فرخی) ✍ علی اسفندیار 👇 این هشتگ‌ها حاوی معانی‌ست😊 https://eitaa.com/joinchat/3931373574Cca376c3815
چرا گاهی «کم می‌آوریم»؟ چون کم هستیم. چرا همیشه احساس «کم‌آوردن» نداریم؟ چون همیشه امتحان نمی‌شویم. ما همیشه در حضور آموزگار روزگار هستیم؛ اما همیشه پای تخته نیستیم! کمبودمان دقیقا نشانه کم‌بودن‌مان است. از نقطه‌ای شروع می‌کنیم؛ اما حرکت نمی‌کنیم. از همانجا به دیگران سرک می‌کشیم و حسرت می‌خوریم. واقعا چرا کم می‌آوریم؟ چون ذخیره‌ی‌مان کم است و در جمع‌آوری خودمان، خسیس بوده‌ایم. و اِن شَکَرتُم لَاَزیدَنَّکُم.... اگر سپاس‌گو باشیم، خودمان زیاد می‌شویم، ظرف‌مان بزرگ‌تر می‌شود، بیشتر پذیرا می‌شویم؛ آن‌گاه بی‌تردید کم نمی‌آوریم. ✍ علی اسفندیار https://eitaa.com/joinchat/3931373574Cca376c3815
پادکست؛شناخت نفاق.mp3
2.71M
🔴 منافق شناسی 🔹با جریان نفاق چگونه برخورد کنیم؟ 💠 حجت الاسلام علیرضا پناهیان 🎧 تدوین: مهدیار اسفندیار https://eitaa.com/joinchat/3931373574Cca376c3815
17.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎼 عاشقانه‌ای با صدای سالار عقیلی و آهنگ سازی استاد مجید انتظامی ، به مناسبت اولین سالگرد شهادت سلیمانی https://eitaa.com/joinchat/3931373574Cca376c3815
هدایت شده از بهتر بنویسیم
نیم‌فاصله، به معنای ایجاد فاصله بین کلمات دو بخشی، بدون ایجاد فضای خالی در میان آن‌ها است. برای مثال با ایجاد نیم فاصله کلمه دو بخشی «می گذاریم» را شکل درست «می‌گذاریم» می‌نویسیم. 🆔 @benevisim ✍️بهتر بنویسیم