eitaa logo
گروه فرهنگی هنری پرسا
328 دنبال‌کننده
133 عکس
74 ویدیو
8 فایل
وجود سیال انسان، نیازمند دانستن و چشیدن است. اگر مجال تفکر به او ندهیم در همهمه‌ی شلوغ شهر، فرسوده می‌شود و در حسرت اندکی آب معرفت، جان می‌دهد. . . باید صدای طلب جان را شنید. . . ارتباط با ادمین👇 @porsa_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
متن خوانی و گفتگو درباره کتاب "خون دلی که لعل شد" فصل دوم: در محضر اساتید فصل سوم: ساحل دجله نشست دوم ۸ فروردین ۱۴۰۲ با حضور حجه الاسلام بحرینیان و حجه الاسلام کبیری https://eitaa.com/porsa_andishe
متن خوانی و گفتگو درباره کتاب "خون دلی که لعل شد" فصل چهارم: شراره‌ی نخستین نشست سوم ۹ فروردین ۱۴۰۲ با حضور حجه الاسلام متقی https://eitaa.com/porsa_andishe
متن خوانی و گفتگو درباره کتاب "خون دلی که لعل شد" فصل چهارم: شراره‌ی نخستین نشست چهارم ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ با حضور حجه الاسلام نجات‌بخش https://eitaa.com/porsa_andishe
باسلام خدمت مخاطبان محترم و آرزوی قبولی طاعات و عبادات جلسه بعدی متن خوانی و گفتگو درباره کتاب "خون دلی که لعل شد" ان شاء الله دوشنبه ۱۴فروروین برگزار خواهد شد
از سرآغاز می‌جوییم تا جایی که اکنون هستیم بهتر بیابیم. قصه در یک فرد خلاصه نمی‌شود_حتی اگر خلاصه قصه در او باشد_. قصه، قصه انقلابی بودن است، ما به دنبال خودمان می‌گردیم، بخشی نه، همه‌ی هویت ما، امروز جمهوری اسلامی است، هویت جمهوری اسلامی چیست؟ کجا و چگونه شکل گرفت؟ به داستان سرآغاز می‌رویم تا به عالَم انقلاب اسلامی ورودی مجدد داشته باشیم. تا عهد تازه کنیم و قصه را از سربگیریم. https://eitaa.com/porsa_andishe
34.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بزرگداشت روزی که حرمِ بناشد آجر به آجر این حرم با خونها و اشکها و خون دلها بنا شد، چه بسیار نوجوان و جوان گمنامی که زیر شنی تانکهای دوست و دشمن له شد، زیر رگبار ملامت و مرارت ایستاد تا امروز جمهوری اسلامی باشد، تا اسلام باشد. ما به کسانی مدیونیم که هرگز آنها را نشناختیم و نشناختند، عرّف الله بیننا و بینهم فی الجنه https://eitaa.com/porsa_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به جمهوری اسلامی ایران گفته‌ایم آری به هرچه غیر جمهوری اسلامی ایران، نه . . . قرار جنگ اگر باشد، زمین کارزار ما، تلاویو است تهران، نه https://eitaa.com/porsa_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چند جمله درباره امر به معروف و نهی از منکر از زبان شهید مطهری قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : مَنْ عَمِلَ عَلَى غَيْرِ عِلْمٍ كَانَ مَا يُفْسِدُ أَكْثَرَ مِمَّا يُصْلِحُ رسول خدا(صلّى الله عليه و آله)فرمود: هركه بدون علم، عملی را انجام دهد، آنچه تباهى بار آورد بيشتر است از آنچه اصلاح كند. اصول کافی ج۱، ص۵۵ https://eitaa.com/porsa_andishe
در این سحر که سحرهای دیگری دارد دل من از تو خبرهای دیگری دارد من آدمم ولی این قلب عاشق از شوقت فرشته ای ست که پرهای دیگری دارد به نام مرگ، گُلی آمده مرا بِبَرد دلم هوای سفرهای دیگری دارد همیشه بارِ دعا، میوه‌ی اجابت نیست دل شکسته هنرهای دیگری دارد و آخرین قدم عاشقی رسیدن نیست که گاه عشق، اثرهای دیگری دارد هزار مرتبه عاشق شدی ندانستی که عشق، خون جگرهای دیگری دارد تو کوله بار، سبک کن که پشت مه گویند پل است و درّه خطرهای دیگری دارد چه دعوتی ست که امروز میز صبحانه شراب ها و شکرهای دیگری دارد انار هست ولی دانه هایش ازنور است شراب نیز اثرهای دیگری دارد فرشته آمده تا پیش خدمتت باشد اگر دل تو طلب‌های دیگری دارد ولی دعای من این است تو خودت باشی در آن جهان که دگرهای دیگری دارد قرار نیست که با مرگ خود تمام شویم جهان دری ست که درهای دیگری دارد https://eitaa.com/porsa_andishe
ج۵ لعل شدa.mp3
52.12M
متن خوانی و گفتگو درباره کتاب "خون دلی که لعل شد" فصل پنجم: آتشفشان انقلاب نشست پنجم ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ با حضور استاد سید رسول فاطمی https://eitaa.com/porsa_andishe
ج۶ لعل شد.a.mp3
44.09M
متن خوانی و گفتگو درباره کتاب "خون دلی که لعل شد" ادامه فصل پنجم: آتشفشان انقلاب نشست ششم ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ با حضور حجة الاسلام بحرینیان و حجةالاسلام بهرامی https://eitaa.com/porsa_andishe
ج۷ لعل شد.awav.mp3
45.52M
متن خوانی و گفتگو درباره کتاب "خون دلی که لعل شد" فصل ششم نشست هفتم ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ با حضور استاد سید رسول فاطمی https://eitaa.com/porsa_andishe
متن خوانی و گفتگو درباره کتاب "خون دلی که لعل شد" 🔹️نشست پانزدهم سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ 🕧 ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۴ . . https://eitaa.com/porsa_andishe . . برای کسب اطلاعات بیشتر به ادمین👇پیام دهید . . @porsa_admin . .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مولوی که خب دیگه وضعش معلومه... . . . چرا باید مثنوی بخونیم؟ بریم اصول دین‌مون را یاد بگیریم https://eitaa.com/porsa_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کاش زمان برمی‌گشت کاش امروز تو در صف اول نماز عید بودی و به مولایمان اقتدا میکردی کاش این گره سنگین، امروز در شادی اقتدا به نایب امام بر قلبمان سنگینی نمی‌کرد کاش امروز هم باد با موی تو بازی می‌کرد و لرزش موهای سفیدی که در راه خدا رنگ باخته بود، باز با دلمان بازی می‌کرد کاش ما و تو در جمع و شیعتک علی منابر من نور مبیضة وجوههم حولی فی الجنة باشیم کاش می‌شد یکبار دیگر لبخند تو را تماشا کرد... به یاد رفیقی که آمد و دل برد و اکنون نیست... به یاد قهرمان مهربان... https://eitaa.com/porsa_andishe
برنامه برگزاری جلسات روزهای 🔹️چهارشنبه🔹️ گروه فرهنگی هنری پُرسا ان شاء الله به این ترتیب خواهد بود: 🔹️۱۴تا ۱۵:۳۰ عشق در قرآن 🔹️۱۵:۴۵ تا ۱۷:۱۵ حکمت متعالیه 🔹️۱۷:۳۰ تا ۱۹ مثنوی ✅️ اگر مایل به شرکت در این جلسات هستید به @porsa_admin پیام دهید. ✅️جلسات فقط به صورت حضوری برگزار می‌شود. https://eitaa.com/porsa_andishe
هدایت شده از مطالب ویژه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💓 : 🖌نکات خوبی را جناب استاد عابدینی در مورد تجربه های زندگی پس از زندگی مطرح می کنند که خوب است رفقا مد نظر قرار دهند☘️ 🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀 🎥 برداشت غلط از برنامه زندگی‌ پس‌از زندگی ‌ ‌⭕️ هیچ کدام از تجربه‌گرها مرگ را لمس نکرده‌اند! 🔰 _
ثوابِ روزه و حجِ قبول آن کس برد که خاکِ میکدهٔ عشق را زیارت کرد اگر متوجه باشیم راهی که در إزای روزه‌داری و در إزای انجام فریضه حج، مقابل انسان گشوده می‌شود، تا آن‌جا گشوده شده که انسان می‌تواند در حضورِ میخانه‌ایِ خود، به حقیقت نظر کند و خاک میکده‌ی عشق را که در این زمانه،‌ حضور در تاریخ انقلاب اسلامی است، زیارت کند. می‌فهمیم می‌شود نسبتی بین «وجود خود» با اراده الهی در این زمانه شکل دهیم که همان حضور عاشقانه در این زمانه است. حضور عاشقانه‌ای که می‌توان معشوق را در درون خود که همان نسبت وجودی با حضرت معبود است، احساس کرد، بدون آن‌که به دنبال معشوقی باشیم که ابژه ذهن ما باشد که در آن صورت هنوز به زیارت خاک میکده که مأوای جان ما و مُقام اصلی ما است و ما را در بر می‌گیرد؛ نرسیده‌ایم. نماز در خَمِ آن ابروانِ محرابی کسی کُنَد که به خونِ جگر طهارت کرد کسی می‌تواند در فضای اشارات معنویِ حضرت محبوب حاضر شود و نمازی آن‌چنانی داشته باشد که جرأتِ از خودگذشتگی‌اش مانند همسران و مادران شهدا تا مرز آب‌شدن جانش به میان آید و داغ غم‌های مقدس را در مسیری که در آن قدم گذاشته به جان بخرد تا معلوم شود معنای واقعی روزه‌داری پس از ماه رمضان چه اندازه سنگین است و چگونه همچون شعله‌ای که شمع را می‌سوزاند جان آدم را آب می‌کند تا امکان زیارت خاک میکده فراهم گردد و گوشه خرابات که در صحرای آن عالم سراب است، ظهور کند. شرح ابیات از استاد اصغر طاهرزاده https://eitaa.com/porsa_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هنوز دیر نیست... هنوز صبر من به قامت بلند آرزوست عزیز همزبان! تو در کدام کهکشان نشسته‌ای؟ https://eitaa.com/porsa_andishe
من پیش کوه روسفیدم او در مقابل این همه غم خاکستر می‌شد اما من هنوز ایستاده‌ام. من پیش دریا رو سفیدم، زلزله‌هایی که در وجود من آمد بزرگترین سونامی‌های مرگبار را ایجاد می‌کرد اما قلب من با همه تلاطم دریایی‌اش این زلزله‌ها را پشت سرگذاشت من به ایستادگی خدای قیومم، ایستاده‌ام من پیش آسمان رو سفیدم که نبودِ خورشیدم را در خود کتمان کردم و اجازه ندادم روز و روزگار کسی تیره شود، مِهرم را از سر هیچ‌کس کوتاه نکردم. من به حیات رب همیشه زنده‌ام، همیشه زنده‌ام، حیات میدهم؛ بر درخت تنومند صبرم صدها کودک تاب می‌بندند، در سایه گسترده‌ی وجودم هزاران خسته، آرام می‌گیرند از روزنه میان برگهایم هزاران جویای نور، راه به چشمه خورشید می‌برند و من با احد تنها ایستاده‌ام در انتظار روزی که ... به تعداد تمام ستاره های دور و نزدیک آسمان، به خدای آسمان امیدوارم. به تعداد ماسه‌های گرم بیابان، به خدای زمین امیدوارم و به تعداد پر پرندگان، آماده جولان در فضای بی‌نهایتِ این میانه‌ام... إِنَّا عَرَضْنَا الْأَمَانَةَ عَلَى السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَالْجِبَالِ فَأَبَيْنَ أَن يَحْمِلْنَهَا وَأَشْفَقْنَ مِنْهَا وَحَمَلَهَا الْإِنسَانُ إِنَّهُ كَانَ ظَلُومًا جَهُولًا سوره احزاب، آیه ۷۲ https://eitaa.com/porsa_andishe
پوچی درد فراگیر زمانه است اما مواجهه با این درد، این رنج جانکاه، همیشه یکسان نیست؛ بیشتر مردم آن را همچون مشکلی لاینحل و عمومی می‌نگرند، از آن گریزی نمی‌بینند و همچون بیماری که پزشکان از درمان او اعلام عجز کرده‌اند، تلاش می‌کنند چند روز باقی مانده از حیاتشان را در غفلت از بیماری‌ در خوشی بگذرانند، به روزمرّگی و روز _ مرگی رضایت می‌دهند. اما کسانی هم هستند که به دنبال شفایافتن‌اند، نه تنها برای خود که برای زمانه‌ی خود گویی می‌خواهند و امیددارند که نه به نحوی صرفا فردی، به نحوی تاریخی، با اپیدمی پوچی مبارزه کنند و خود را در قامت مصلحان بزرگ تاریخ تعریف کنند، می‌شود ذیل گام بزرگی که امام خمینی در مبارزه با روحِ به نیستی رضایت داده‌ی زمانه قدم برداشت، سلوک کرد. می‌شود در دشت وسیعی که او برای ما راه به سوی او گشوده، قدم برداشت و افق روشن عصر ظهور را در آن ترسیم کرد. آری اگر خمینی نیستم، بی خمینی هم نیستم. https://eitaa.com/porsa_andishe
هدایت شده از لب المیزان
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره ۳۵۰۲۵ 💠چو بید بر سر ایمان خویش می‌لرزم ⁉️سلام خدمت استاد بزرگوار استاد مطالعه کتابهای دکتر داوری و مواجه شدن با دردِ پوچی زمانه و توسعه‌نیافتگی، به شدت ما را رنجور و خسته کرده. جوان‌های باصفایی که با این نگرش مواجه می‌شوند، گویی خود را در بن‌بستی بی‌فرار می‌یابند، آزرده می‌شوند و حتی متوقف می‌شوند. در جلسه سوم «دیدار آوینی» که تشریف آوردید فرمودید همان طور که همه‌ی شما حاج قاسم هستید، همه‌ی شما یک نیچه در وجود خود دارید. لطفا کمک کنید که چگونه از درد پوچی که نیچه با آن روبرو شد به افق پرامید حاج قاسم برسیم؟ در ادامه متنی که در مواجهه با این درد به قلمم جاری شد، خدمتتان ارسال می‌کنم. لطفاً ما را راهنمایی کنید.  پوچی، درد فراگیر زمانه است اما مواجهه با این درد، این رنج جانکاه، همیشه یکسان نیست؛ بیشترِ مردم آن را همچون مشکلی لاینحل و عمومی می‌نگرند، از آن گریزی نمی‌بینند و همچون بیماری که پزشکان از درمان او اعلام عجز کرده‌اند، تلاش می‌کنند. چند روز باقی‌مانده از حیاتشان را در غفلت از بیماری‌ در خوشی بگذرانند، به «روزمرّگی» و «روز- مرگی» رضایت می‌دهند. اما کسانی هم هستند که به دنبال شفایافتن‌اند، نه تنها برای خود که برای زمانه‌ی خود، گویی می‌خواهند و امیددارند که نه به نحوی صرفاً فردی، به نحوی تاریخی، با اپیدمی پوچی مبارزه کنند و خود را در قامت مصلحان بزرگ تاریخ تعریف می‌کنند، می‌شود ذیل گام بزرگی که امام خمینی در مبارزه با روحِ به نیستی رضایت‌داده‌ی زمانه قدم برداشت، سلوک کرد. می‌شود در دشت وسیعی که او برای ما راه به سوی او گشوده، قدم برداشت و افق روشن عصر ظهور را در آن ترسیم کرد. آری! اگر خمینی نیستم، بی‌خمینی هم نیستم. ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: واقعاً قضیه چنین است که بخواهیم و یا نخواهیم ما در این تاریخ، انسانی هستیم که تنها خود را در خود جستجو می‌کنیم و این آغاز طوفانی است که نه می‌توان از آن رهایی یافت و نه می‌توان آن را آرام کرد. تنها و تنها می‌توان خود را در ابعادی بسی متعالی، ولی در درون خود جستجو نمود و نگهبانِ «وجودِ» خود شد، آن‌هم وجودی که نسبتی با وجود مطلق دارد و وجود مطلقی که در صحنه‌های تاریخی به سراغ ما می‌آید، و این تازه اول ماجرا است. زیرا در موقعیتی قرار می‌گیریم که معلوم نیست چه موقعیتی است و هیچ تعریفی از آن نمی‌توانیم داشته باشیم از آن جهت که «وجود»، چیزی نیست که انسان بتواند در کنار آن قرار گیرد و چیزی نیست کنار چیزها. و این‌جا است که با جناب حافظ همراه می‌شویم که ندا سر داد: «چو بید بر سر ایمان خویش می‌لرزم». به این نکته نیز خوب است فکر کنیم که فرموده‌اند: «در همه سنت‌های حکمی فلسفی گونه‌ای جهت‌گیری به سوی درک واقعیت ناب که اغلب  نامِ «حقیقت» بر آن نهاده‌اند، وجود دارد. اما بر اساس موقف نیهیلیسم، اگر این جهت‌گیری نام و تعریف و توصیفی نهایی پیدا کرد، دیگر «حقیقت» نیست.» و باز: «چو بید بر سر ایمان خویش می‌لرزم». آیا این همان گزارشی نیست که رسول خدا«صلوات‌الله‌علیه‌وآله» در مناجات با حضرت ربّ العالمین به میان آوردند و عرضه داشتند: «ما عرفناک حقّ معرفتک»؟! و این به همان معناست که فرمودند: «اگر این جهت‌گیری نام و تعریف و توصیفی نهایی پیدا کرد، دیگر «حقیقت» نیست.» موفق باشید  🌐http://lobolmizan.ir/quest/35025 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🔹 فلسفه ملاصدرا وحدت بخش فاخرترین عناصر معرفت مکتب فلسفی صدرالمتالهین همچون شخصیت و زندگی خود او، مجموعه‌ی در هم تنیده و به وحدت رسیده‌ی چند عنصر گرانبهاست، در فلسفه‌ی او از فاخرترین عناصر معرفت یعنی 🔹عقل منطقی 🔸و شهود عرفانی 🔹و وحی قرآنی در کنار هم بهره گرفته شده و در ترکیب شخصیت او: ▫️تحقیق و تامل برهانی ▪️ و ذوق و مکاشفه‌ی عرفانی ▫️و تعبد و تدین و زهد و انس با کتاب و سنت همه با هم دخیل گشته، و در عمر علمی پنجاه‌ ساله‌ی او رحله‌های تحصیلی به مراکز علمی روزگار، با مهاجرت به کهک قم برای عزلت و انزوا و با هفت نوبت پیاده احرامی حج شدن، همراه گردیده است. پیام به مناسبت همایش جهانی بزرگداشت صدرالمتالهین ۷۸/۳/۱ https://eitaa.com/porsa_andishe
درست است از نمک نشناسی یک عدّه غمگینیم همان هایی که بالا رفته‌اند از ما که پایینیم همان‌هایی که روی میزشان عکس شهید است و میانِ جیبشان ویزای اسرائیل می‌بینیم!!! درست است اینکه ما گنجشک روزی‌هایِ مستضعف همیشه لَنگ قِسط و پولِ نان و نرخِ بنزینیم درست است اینکه دائم از فساد و فقر می‌نالیم نه ضدّ انقلابیم و! نه بی غیرت! نه بی دینیم! نبین این روسری‌ها را که دور گردن افتاده نبینی ریشمان ماشین شده یا عاشق جینیم اگر پایش بیفتد! باز هم سوریه می‌آییم... اگر فرمان بیاید! صبح فردا در فلسطینیم از آن روزی که روح الله(ره) در فیضیّه منبر رفت قسم خوردیم! پایِ انقلاب از پای ننشینیم (حرامم باد اگر جان را به جای دوست بُگزینم) علی جان! ما کفن پوشانِ خُرداد ورامینیم شاعر: حسین خزایی . . . https://eitaa.com/porsa_andishe
🔸نشست «حکمت متعالیه و جهان امروز»🔸 با حضور: استاد سید یدالله یزدان پناه استاد سید مهدی امامی جمعه استاد اصغر طاهرزاده ⏰زمان : پنجشنبه ۲۵ خردادماه ، ساعت ۹:۳۰ 📍مکان : اصفهان ، خیابان نشاط، کوچه ۱۴ خانه مشروطیت اصفهان
هم اکنون همایش حکمت متعالیه و جهان امروز استاد یزدان پناه
همایش حکمت متعالیه و جهان امروز صدرا در سیر وجودشناسی اش به خلیفةاللهی انسان می‌رسد و عمران و صنعت را لازمه‌ی این خلیفة اللهی می‌داند. مقام عبودیت وقتی مستقر می‌شود که صنعت و تمدن به ظهور برسد. استاد دکتر مهدی امامی جمعه . . ایرانی_اسلامی
13900421_3174_128k.mp3
6.88M
روزی می‌رسد که دیگر دستهای ما بسته است . . . صفر توانمان را با بی‌نهایت وجود او به عدد تبدیل کنیم. https://eitaa.com/porsa_andishe