eitaa logo
گروه فرهنگی هنری پرسا
319 دنبال‌کننده
131 عکس
74 ویدیو
8 فایل
وجود سیال انسان، نیازمند دانستن و چشیدن است. اگر مجال تفکر به او ندهیم در همهمه‌ی شلوغ شهر، فرسوده می‌شود و در حسرت اندکی آب معرفت، جان می‌دهد. . . باید صدای طلب جان را شنید. . . ارتباط با ادمین👇 @porsa_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
⚠️توجه 🚫 فیلم حاوی صحنه‌های آزاردهنده است. تماشای آن به افراد آسیب‌پذیر و بیماران قلبی توصیه نمی‌شود! 🚫
⚠️ برای طیف خاکستری! درسته که ما انسانها نه کاملا خوبیم نه کاملا بد ما آمیخته‌ای از ضعف‌ها و قوتهاییم ما خاکستری‌های تیره و روشنیم شاید بتوان انسان‌کامل را نهایت روشنی و مبدا شُرور را نهایت تاریکی دانست ولی ما خاکستری‌های تیره و روشنیم اما وقتی حق و باطل صف‌آرایی می‌کنند وقتی باطل نمی‌گوید من راه خودم را می‌روم هرکس خواست مرا دنبال‌کند، وقتی حق در طول تاریخ از هابیل گرفته تا علی(ع) و فرزندانش همیشه از طرف جبهه باطل در فشار و آزار بوده‌اند تا همین ملت ما که بعد از انقلاب فقط می‌خواست آقای خودش باشد و کشورش را بسازد، همیشه قدرتهایی که فریاد "هل من مزید"شان بالاست، دست از سرش برنداشتند، نمی‌توانیم محدوده‌ای خاکستری میان حق و باطل پیداکنیم و بی‌خیال جدال همیشگی تاریخ نانی بر سفره بگذاریم و سری به سلامت ببریم اگر پای حق نایستیم، باطل تا افسار برمانیندازد و زین بر گردمان نگذارد و ما را در بهترین حالت استر خود نکند، دست از سرِ ما برنمی‌دارد. اگر از ما بدخاطره باشد و سالهای گذشته ما و پدرانمان خوب سواری نداده‌باشیم، روند دشمن مُثله کردن اسبهای چموش است یا باید شیر باشیم و از غُرّش ما در لانه بخزد یا سواری دهیم یا فکرکنیم جایی خاکستری هست که می‌شود سنت لایتغیر الهی را دور زد که نیست. مهمتر از اینکه خاکستری ما روشن است یا تیره، این است که در مقابل چه کسی و در کنار چه کسی ایستاده‌ایم نمازشب خوان‌های سپاه عمرسعد و هرکس تا آخر تاریخ شنید و راضی شد از نگاه رحمت خدا محروم است و آنها که خیلی هم خاکستری‌های روشنی نبودند، چون در جای درستی ایستادند، حسرت عاشقان شدند؛ یا لیتنا کنا معهم @porsa_andishe
سلوک ذیل شخصیت امام.mp3
11.42M
نگاه من به انقلاب چیست؟ نهادی خدمت‌رسان که باید انتظارات اقشار مختلف را برآورده کند؟ پدیده‌ای سیاسی_اقتصادی_فرهنگی که روزی رخ داده و روزی رنگ باخته؟ یا آغاز پایان تجربه شکست خورده‌ی لیبرال دموکراسی و طلوع منظری نو برای "بشریت"؟ من کجای تاریخ ایستاده‌ام؟ سر میز نشسته‌ام تا خدمات دریافت کنم، یا شانه خالی نکرده و خود را آجری هرچند کوچک از بنای تاریخی جدید قرارداده‌ام؟ @porsa_andishe
💠 با پیر میکده 🔷️سلسله جلسات گفتگو درباره کتاب "سلوک ذیل شخصیت امام خمینی (ره)" 🕓 دوشنبه‌ها ساعت ۱۶ 🟦 نشست سوم: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ 🔹️ ویژه خواهران 🏰 مکان: خیابان کاشانی میانی، سرکوچه ۸، بنیاد امیرقلی امینی، طبقه دوم 🔵 موسسه فرهنگی هنری پرسا @porsa_andishe ادمین: porsa_admin@ 🆔️
فراق یار نه آن میکند که بتوان گفت... به وقت ۱:۲۰ بامداد شب دلتنگی
🔷 ماجرای ایران سلسله نشست‌های 🔸 تاریخ ایران از ظهور اسلام تا کنون🔸 ✅ فصل دوم: عصر صفویه با حضور دکتر مصطفی مرتضوی 📆 پنجشنبه ۱۷ اسفند ماه ۱۴۰۲ 🕒 ۹ تا ۱۱ 🕌 مکان: خیابان نشاط، کوی عندلیب، خانه مشروطیت اصفهان برای هماهنگی حضور به 🆔@porsa_admin پیام دهید @porsa_andishe
💠 با پیر میکده 🔷️سلسله جلسات گفتگو درباره کتاب "سلوک ذیل شخصیت امام خمینی (ره)" 🕓 دوشنبه‌ها ساعت ۱۶ 🟦 نشست چهارم: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ 🔹️ ویژه خواهران 🏰 مکان: خیابان کاشانی میانی، سرکوچه ۸، بنیاد امیرقلی امینی، طبقه دوم 🔵 موسسه فرهنگی هنری پرسا @porsa_andishe ادمین: @porsa_admin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✔️ آقازاده سلام آقای آقازاده ایام بیماری امام که بود، رادیوهای بیگانه تحلیل ارائه می‌کردند که بعد از رحلت امام در ایران جنگ قدرت شکل می‌گیرد؛ فرزند امام و چند شخصیت شاخص سیاسی بر سر رهبری ستیز و رقابت خواهند کرد اما مثل خیلی دیگر از پیش‌بینی‌هایشان، درست درنیامد آنقدر از عظمت روح امام در شما جاری شده بود و آنچنان از سخت‌ترین امتحان شهرت و قدرت، آبرومندانه عبور کردید که بیشتر دشمن مبهوت بزرگواری شما شد. گاهی افراد خوبند یا اهل گذشت، اما به گونه‌ای که خوبی و گذشتشان را به رخ می‌کشند یا به چشم می‌آید اما عظمت شما آنقدر لطیف و بی‌ادعا بود که حتی به چشم هم نیامد، به خصوص به چشم دوستان! برخی گمان می‌کنند شما اهل سلوک نبوده‌اید ما که از استاد و سلوک و از هرانچه بین شما و امام و شما و خدا گذشت بیخبریم اما همین چند دقیقه همین دو زانو و بی عبا و بی‌ادعا و سر به زیر در مقابل ولی فقیه زانو زدن، گواه وصال شما در سلوک به مقاماتی است که بسیاری به گردش هم نمی‌رسند سالک واصل بودن که لزوما به داشتن طی الارض و طی السماء و چشم برزخی نیست طی القدرة از همه‌ی آنها سخت‌تر است، آنهم نه برای کسی که از هرم قدرت دور است، برای کسی که مماس با راس هرم است. چقدر بیصدا سالک بودید! چقدر زیبا ولایت را درک کردید! به بهانه ۲۵ اسفند سالگرد رحلت @porsa_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دور شدم از این و آن، با خودم آشنا شدم آینه در حجاز بود، عاشق مصطفی شدم سرمه نمی برم به چین، قند و شکر نمی خرم نقره و زر نخواستم، صاحب کیمیا شدم بار شتر گذاشتم، وقف تو هرچه داشتم دانهء عشق کاشتم، در قفست رها شدم با تو جرس به هر نفس، مصرع عاشقانه ایست با تو پر از قصیده ام، با تو غزل سرا شدم ای که ملول می‌شوی از نفس فرشته‌ها باور من نمی شود، همنفس خدا شدم سفرهء دل برای من، باز کن آیه ای بخوان حرف بزن که مَحرمِ زمزمهء حرا شدم قطرهء من فرات شد، ذرّه ام آفتاب شد پیش تو سیّدالبشر، سیّدة النّسا شدم پشت سرت من و علی، قامت عشق بسته ایم تو همه مقتدا شدی، من همه اقتدا شدم من به تو دست یاعلی داده ام از صمیم دل مرگ جدام کرده است از تو اگر جدا شدم لحظه آخرین غزل، ترس ندارم از اجل پیرهن تو در بغل، با تو دوباره «ما» شدم @porsa_andishe
زبان آوینی زبان سینما _ جلسه هفتم.mp3
44.26M
🎙صوت جلسه هفتم از سلسله جلسات «زبان آوینی، زبان سینما» 🔻《ما می‌توانیم با تکنولوژی، با محصولات تکنولوژی، با هنر و با سینما نسبت جدید و متفاوتی برقرارکنیم. بشر دارد به این سمت می‌رود. ...تلقی بشر از سینما دگرگون شده‌است. این سینما نیست که دچار تحول شده، "این نسبت بشر جدید با آن است که به سمت تحول می‌رود و ما در ایران طلایه‌داران این راه هستیم... انقلاب این موهبت را به ما داد که این معنی را درک‌کنیم" ... نسبت بشر با وجود دارد عوض می‌شود. من این را با تمام روحم حس می‌کنم.》 (ص۱۳۵ آینه جادو۳) 📆 ۳ دی ماه ١۴٠٢ 🕌 آستانه قاب هشت 🆔 @ghabe_hasht
زبان آوینی زبان سینما_ جلسه8.mp3
36.26M
🎙صوت جلسه هشتم از سلسله جلسات «زبان آوینی، زبان سینما» 🔻آیا ما به کل طبیعی و استقلال آن از افراد اعتقاد داریم یا نداریم. جامعه هم به هر حال تشکیل شده از تک‌تک افراد است و این افراد هستند که جامعه را می‌سازند. اما وقتی تعبیر به جامعه می‌کنیم، این تعبیر فارغ از مجرد افراد است و ما برای جمع، هویتی دیگر قائل شده ایم، نوعی هویت جمعی که فارغ از فرد فرد افراد جامعه است. ... من در واقع هویت اقوام و ملت ها را برمی‌گردانم به حقایق ازلی، به عالم اسمای الهی. 📖ص.۱۴۱_کتاب آینه جادو۳ 📚 مطالعه کتاب آینه جادو جلد۳ مقاله "سینما،تکنولوژی و ساختار هویتی برای انسان نو" صفحه ۱۴۰ تا ۱۴۶ 📆 ۱۰ دی ماه ۱۴۰۲ 🕌 آستانه قاب هشت 🆔 @ghabe_hasht
جلسه نهم _ زبان آوینی زبان سینما.mp3
45.37M
🎙صوت جلسه نهم از سلسله جلسات «زبان آوینی، زبان سینما» 🔻هویت جمعی و نسبت آن با روشنفکری در ایران 🔻هایدگر می‌گوید:"هنرمندان عطیه قوم را به آنها عطا می‌کنند".یعنی این قوم برای اینکه نقششان را در تاریخ بشر بتوانند ایفا بکنند نیاز به یک راهنما دارند. و هنرمند در جایی قرار می‌گیرد که حقیقت از زبان او این راهنمایی را انجام می‌دهد و این اتفاق در نزدیکی شهادت قرار دارد و به این معنا شهادت با هنر اساسا ارتباط دارد. 📚 مطالعه کتاب آینه جادو جلد۳ مقاله "سینما،تکنولوژی و ساختار هویتی برای انسان نو" صفحه ۱۴۶ تا ۱۵۴ 📆 ۱۷ دی ماه ۱۴۰۲ 🕌 آستانه قاب هشت 🆔 @ghabe_hasht
جلسه دهم _ زبان آوینی زبان سینما.mp3
38.73M
🎙صوت جلسه دهم از سلسله جلسات «زبان آوینی، زبان سینما» 🔻به طور کلی مخاطب سینما باید مردم باشند...سینمای تجربی هم البته باید خودش را از غرب زدگی و تقلید تجربه های دیگران باز دارد، باید سعی کند خودش را در مرحله ابداع و ابتکار نگه‌دارد. اما در ضمن سینما چاره ای ندارد جز اینکه به سوی مردم برگردد و آنها را مورد خطاب قرار دهد.(شهید آوینی_ص.۱۵۸) 🔻نگاهی گذرا به برنامه های تلویزیونی و ضرورت سعی و خطای دانش‌بنیان 📚 مطالعه کتاب آینه جادو جلد۳ مقاله "سینما،تکنولوژی و ساختار هویتی برای انسان نو" صفحه ۱۵۴ تا ۱۶۴ 📆 ۱ بهمن ماه ۱۴۰۲ 🕌 آستانه قاب هشت 🆔 @ghabe_hasht
جلسه یازدهم _زبان آوینی زبان سینما.mp3
36.48M
🎙صوت جلسه یازدهم از سلسله جلسات «زبان آوینی، زبان سینما» 🔻تکنولوژی و ولایت تکنولوژی 🔻پذیرش ولایت تکنیک، آدم را به پرستش لوازم و مقتضیات تکنولوژی نیز می‌کشاند؛... اما با این همه، قبول ولایت به نسبتی رجوع دارد که ما با شیء برقرار می‌کنیم. پذیرفتن موجبیت ها و ضرورت ها غیر از قبول ولایت است. موجبیت اختیار شما را به طور مطلق نفی نمی‌کند، اگرچه محدود می‌کند. من معتقدم که تقوا راه خروج از هر ولایتی غیر از ولایت خداست. ( شهید آوینی ص. ۱۶۸ و ۱۷۲) 📚 مطالعه کتاب آینه جادو جلد۳ مقاله "سینما،تکنولوژی و ساختار هویتی برای انسان نو" صفحه ۱۶۳ تا ۱۷۳ 📆 ۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ 🕌 آستانه قاب هشت 🆔 @ghabe_hasht
جلسه دوازدهم _ زبان آوینی زبان سینما.mp3
39.86M
🎙صوت جلسه دوازدهم سلسله جلسات «زبان آوینی، زبان سینما» 🔻«من معتقدم که تکنولوژی هر چه بیشتر به سمت اتوماسیون می‌رود، بیشتر اختیار را از بشر باز‌می‌گیرد، اما این یک حکم مطلق نیست و سرّ پیروزی ما هم در همین است. هر چه در عالم موجود است، در نهایت مسخّر انسان واقع خواهد شد. اختیار انسانِ اهل ولایت خواه تکنولوژی و خواه هر چیز دیگر». 📖 صفحه ۱۷۳ کتاب آینه جادو_۳ 📚 مطالعه کتاب آینه جادو جلد۳ مقاله "سینما،تکنولوژی و ساختار هویتی برای انسان نو" صفحه ۱۷۳ تا آخر مقاله ▪️«جلسه آخر از این مقاله» 📆 ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ 🕌 آستانه قاب هشت 🆔 @ghabe_hasht
🔷 ماجرای ایران سلسله نشست‌های 🔸 تاریخ ایران از ظهور اسلام تا کنون🔸 ✅ فصل سوم: غفلت‌های تاریخی با حضور حجة الاسلام دکتر کاظمی 📆 دوشنبه ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ 🕒 ۱۴ تا ۱۷ 🕌 مکان: خیابان کاشانی میانی، سر کوچه ۸(دهقانی)، بنیاد امیرقلی امینی، طبقه۲ برای هماهنگی حضور به 🆔@porsa_admin پیام دهید @porsa_andishe
یک مطلب کلّی‌ای وجود دارد که این مربوط به همه است؛‌ و از خود این حقیر تا آحاد ملّت ایران و تا آحاد مسئولین باید به این توجّه داشته باشند؛ آن چیست؟ آن نکته که من مایلم بخصوص جوانها خیلی به آن توجّه کنند این است: وقتی در دنیا تحوّلات بزرگ به وجود می‌آید یا آغاز میشود، ملّتها و مسئولین کشورها موظّفند مراقبت خودشان را چند برابر کنند. حالا بیشتر شرح خواهم داد. اگر این مراقبت انجام گرفت، سر ملّتها کلاه نخواهد رفت و ملّتها ناچار نخواهند شد که به راهی ضدّ منافع خودشان حرکت کنند. اگر این مراقبت انجام نگرفت و غفلت شد، ضربه‌های بلندمدّتی به ملّتها وارد خواهد شد. مثال بزنم: یک مثال مربوط به دوران اوج استعمار است، مثلاً فرض کنید در قرن هجدهم، که استعمار انگلیس آمد در این منطقه‌ی ما و کشورهای زیادی بخصوص در منطقه‌ی مرکزی آسیا و شرق آسیا تحت تسلّط قرار گرفت؛ [چون] ملّتها خواب بودند، مسئولین بی‌توجّه بودند. انگلیس‌ها آمدند تدریجاً منابع حیاتی ملّت را در شبه‌قارّه‌ی هند و در کشورهای آن طرف شرق و غرب هند در دست گرفتند ــ حالا هند که من میگویم، یک نمونه است وَالّا در آفریقا هم همین بود، در آمریکای لاتین هم همین‌جور بود، در آمریکای شمالی هم بود ــ سررشته‌ی منافع این ملّتها را در دست گرفتند و اینها را استعمار کردند؛ اینها را ده‌ها سال یا بیشتر، شاید دویست سال عقب انداختند؛ این ملّتها با چه زحماتی توانستند خودشان را از استعمار نجات بدهند. انگلیس‌ها به ‌عنوان یک نمونه گفته شد؛ فرانسه همین کار را کرد، پرتغال همین کار را کرد، بلژیک همین کار را کرد و کشورهای دیگر اروپایی کم و بیش این کارها را کردند. وقتی حرکت استعمار به دلایل خاصّ خود از اروپا آغاز شد، ملّتها باید بیدار میبودند، مسئولین کشورها باید هوشیار میبودند، حواسشان باید جمع میبود، [امّا] نبود؛ نتیجه شد گرفتاری به استعمارِ دو سه قرنیِ یک منطقه‌ی عظیمی از دنیا. این یک نمونه. نمونه‌ی نزدیک‌ترش بعد از جنگ بین‌الملل اوّل است؛ عمدتاً بعد از جنگ جهانی اوّل و اندکی هم بعد از جنگ جهانی دوّم در همین منطقه‌ی خود ما، یعنی منطقه‌ی غرب آسیا ــ همان‌ جایی که اروپایی‌ها دوست دارند بگویند: خاورمیانه که این تعبیر غلط است، و باید بگوییم غرب آسیا ــ بلایی که سر این منطقه آوردند، اگر ملّتهای ما در این منطقه، در منطقه‌ی غرب آسیا و شمال آفریقا، بیدار بودند، نمیتوانستند این بلا را سرشان بیاورند؛ انگلیس یک‌ جور، فرانسه یک‌ جور، ایتالیا [هم] یک ‌جور. منطقه‌ی ما اقلّاً صد سال از کاروان تمدّن و کاروان پیشرفت عقب افتاد. پس ببینید! وقتی یک تحوّلی در دنیا آغاز میشود، ملّتها باید هوشیار باشند که این تحوّل به ضرر آنها تمام نشود، مسئولین کشورها باید هوشیار باشند؛ البتّه مسئولین بدون پشتیبانی ملّتها کاری نمیتوانند بکنند. عرض من این است: من میگویم امروز یک تحوّل بزرگی در دنیا، یا دارد آغاز میشود یا آغاز شده است. امروز روزی است که ملّتهای منطقه نباید دچار غفلتی بشوند که در دوران استعمار یا بعد از جنگ اوّل جهانی شدند؛ باید ملّتهای منطقه بیدار باشند. من خواهش میکنم درست توجّه کنید به مطلبی که من عرض میکنم؛ بخصوص جوانهای عزیزمان. گفتیم دنیا در آستانه‌ی یک تحوّل است یا در آغاز یک تحوّل است. این تحوّل چیست؟ چه اتّفاقی در دنیا دارد می‌افتد که ما از آن تعبیر میکنیم به «تحوّل»؟ خطوط اصلی‌اش چند چیز است: در درجه‌ی اوّل، ضعیف شدن قدرتهای استکباری دنیا؛ این یکی از خطوط اصلی تحوّلی است که دارد اتّفاق می‌افتد. قدرت استکباری آمریکا ضعیف شده است و دارد ضعیف‌تر میشود ــ من حالا این را توضیح میدهم ــ همچنین بعضی کشورهای اروپایی؛ این یکی از خطوط اصلی این تحوّل است. یکی دیگر از خطوط اصلی این تحوّل، برآمدن قدرتهای جدید منطقه‌ای و جهانی است؛ قدرتهای جدیدی دارند به وجود می‌آیند که یا قدرتهای منطقه‌ای‌اند یا قدرتهای جهانی‌اند؛ خب [این] تحوّل است. بخشی از بیانات رهبر انقلاب در ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
27.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خيلي شگفت‌آور است كه انسان در متن عظيم‌ترين تغييرات تاريخ جهان و در ميان سردمداران اين تحول زندگي كند و از غفلت هرگز در نيابد كه در كجا و در چه زماني زيست مي‌كند. اينجاست كه تو به ژرفناي اين روايت عجيب پي مي‌بري و در مي‌يابي كه چگونه معرفت امام زمان، شرط خروج از جاهليت است. ببين كه عصر جاهليت ثاني چگونه در هم فرو مي‌ريزد، و ببين كه چه كساني راه تاريخ را به سوي نور مي‌گشايند. بچه‌هاي محله‌ي تو و من، همان‌ها كه اينجا و آنجا، در مدرسه و بازار و مسجد و نماز جمعه مي‌بيني، با همان سادگي و صفايي كه در دعاي توسل اشك مي‌ريزند، تكبيرگويان به قلب سپاه دشمن مي‌زنند و مكر شياطين را يكسره بر باد مي‌دهند. شيطان حكومت خويش را بر ضعف‌ها و ترس‌ها و عادات ما بنا كرده است، و اگر تو نترسي و از عادات مذموم خويش دست برداري و ضعف خويش را با كمال خليفةاللهي جبران كني، ديگر شياطين را بر تو تسلطي نيست. بگذار آمريكا با مانورهاي «ستاره‌ي دريايي» و «جنگ ستاره‌ها» خوش باشد. دريا دل مطمئن اين بچه‌هاست و ستاره‌ها نور از ايمان اين بچه مسجدي‌ها مي‌گيرند، همان‌ها كه در جواب تو مي‌گويند: «ما خط را نشكستيم، خدا شكست.» و همه‌ي اسرار در همين كلام نهفته است. شهید سید مرتضی آوینی به بهانه نودمین روز حادثه تروریستی کرمان به یاد زن و مرد و کودکی که در صفای تشییع سردار، آسمانی شدند. @porsa_andishe
برای اهل دل، نسبتی است میان راز با صورت؛ گویا که می‌گویند، هر صورت رازی دارد و هر راز به صورتهایی خود را آشکار می‌کند. برخی صورت‌ها اما، خودِ رازند وقتی آشکار می‌شوند که همه چیز تمام شده. ما که جویای کشف اسراریم اما راز شما کاش، فاش نشود کاش هنوز تصویر شما کنار سردار را مات کنند، کاش عکسها و فیلمها را از قامت سترگتان بگیرند و صورت رازتان فاش نشود. جهان بدون رازها، بیشتر به جهنم شبیه می‌شود. دنیا به حیات صورتهای رازش زنده است و جای زندگی است، از حضرت امام عصر گرفته تا سربازان گمنامش و رفقای شما که بهانه‌ی زندگی‌اند. کاش راز صورت‌های دیگر فاش نشود تا آنروز که حضرت غیب، نقاب از صورت برمی‌کشد. صورتهای راز جهان! راز بمانید ما به عشق و پشتوانه شما نفس می‌کشیم. @porsa_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گزیده‌ای از آخرین سخنرانی سردار جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان در جمع قوای محمد رسول الله، در پادگان زَبَدانی در نزدیکی شهر دمشق ۱۰ روز پیش از اسارت؛ تا آن زمانى که افراد و کشورها، علیه کفر «یعنى اسراییل» بجنگند، ما نیز با آن‌ها همراه و همکار خواهیم بود. اکنون برادران سوریمان در این جهت هستند و ما هم در کنارشان هستیم و با این برادران همکارى می‌کنیم و می‌جنگیم و اعتقاد داریم که انقلاب اسلامى را باید به جهان صادر کنیم. (ما) با اسراییل وارد جنگ خواهیم شد و عملیات‏مان را علیه آن‌ها شروع خواهیم کرد. هر کس با ماست؛ بسم‏الله! هر کس با ما نیست، خداحافظ! ما با ایمانمان می‌جنگیم؛ جندالله با ایمانش می‌جنگد. باشد که ما شبانگاهان بر سرشان بریزیم؛ همچون عقابان تیزپروازى که شب و روز برایشان معنا ندارد؛ و باشد آنجایى به هم برسیم که با گرفتن هزاران اسیر از صهیونیست‏ها به جهانیان ثابت کنیم که ما به اتکا به سلاح ایمان‏مان می‌جنگیم؛ نه به اتکاى هواپیما، نه با موشک‏هاى سام، نه با تانک، نه با توپ، نه با آتش جنگ‏افزارهاى مادیمان، ان ‏شاءالله. @porsa_andishe
گروه فرهنگی هنری پرسا
به جمهوری اسلامی ایران گفته‌ایم آری به هرچه غیر جمهوری اسلامی ایران، نه . . . قرار جنگ اگر باشد، زمی
دیانت بر سیاست چیره شد، آری جهان فهمید رضاجان است شاه مردم ایران، رضاخان نه! کلاه پهلوی هم کم‌کم افتاد از سر مردم نرفت اما سر آن‌ها کلاه زورگویان، نه! گذشت آن روزها، امروز اما بر همان عهدیم نخواهد شد ولی این بار جمع ما پریشان، نه! به جمهوری اسلامی ایران گفته‌ایم "آری" به هرچه غیر جمهوری اسلامی ایران: "نه" کجا دیدی که یک مظلوم تا این حد قوی باشد اگرچه قدرت ما می‌شود تحریم، کتمان نه دفاع از حرم یعنی قرار جنگ اگر باشد زمینِ کارزار ما تل‌آویو است، تهران نه!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماز اگر قضا بشود فرصت قضایی هست و روزهای دگر جای روزه راهی هست ولایت اگر قضا بشود ... @porsa_andishe
🔷️ سلسله جلسات حکمت ذکر «محمد بن ابراهیم شیرازی از بزرگترین فلاسفه الهی و مؤسس قواعد الهیه و مجدِد حکمت مابعدالطبیعه است، او اول کسی است که مبدا و معاد را بر یک اصلِ بزرگِ خلل‌ناپذیر بنانهاد و اثبات معاد جسمانی با برهان عقلی کرد و خلل‌های شیخ‌الرئیس را در علم الهی روشن کرد و شریعت مطهره و حکمت الهیه را با هم ائتلاف داد.» امام خمینی(ره)، کتاب کشف الاسرار . . . انسانِ انقلاب اسلامی، به حکمتی شاعرانه و شریعتی عارفانه محتاج است تا در تنگنای تاریخیِ از خودبیگانگی و نیهیلیسم، معنای محکم لطیفی از انسان و جهان در خود حاضر کند تا نه تنها از گرداب سهمگین نیست‌انگاری خلاصی یابد، بلکه تجربه‌ای امیدبخش از بودن را به بشریت بنمایاند. رخدادهای بزرگ انسانی از جرقه‌های کوچک آغاز شده‌اند.👌 در سلسله جلسات حکمت ذکر مجالی رخ‌داده تا مواجهه‌ای بدیع با حکمت، ذیل نور قرآن بر ما رخ بنمایاند. 🔸️جلسات حضوری و ویژه خواهران است. 🗒سه‌شنبه‌ها 🕑 ساعت ۱۴ ♦️نشست نخست: ۰۳/۰۲/۰۴ ⛪️ خ کاشانی میانی، سر کوچه۸ (دهقانی)، بنیاد فرهنگی امیرقلی‌امینی، طبقه دوم، گروه فرهنگی هنری پُرسا @porsa_andishe
خانه مشروطیت اصفهان برگزار می‌کند: 🔸 تاریخ به روایت سینما 🔸 همراه با نشست‌های گفت‌وگومحور تاریخی 🎥 فیلم سینمایی بازمانده اثر سیف ‌الله داد 🔅 سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت به میزبانی دکتر احمد مهرشاد 🎥 فیلم سینمایی یتیم‌خانۀ ایران اثر ابوالقاسم طالبی 🔅 چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت به میزبانی دکتر مصطفی مرتضوی 🎥 فیلم سینمایی دلشدگان اثر علی حاتمی 🔅 پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت به میزبانی اردلان فاتح‌پور @esf_anjoman 📌 مکان برگزاری: خ نشاط، ک ۱۴، خانۀ مشروطیت اصفهان - از ساعت ۱۶ تا ۱۹ 🎯 ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر: digiform.ir/cinemaandhistory 📞 09103020925
🔷️ سلسله جلسات حکمت ذکر «محمد بن ابراهیم شیرازی از بزرگترین فلاسفه الهی و مؤسس قواعد الهیه و مجدِد حکمت مابعدالطبیعه است، او اول کسی است که مبدا و معاد را بر یک اصلِ بزرگِ خلل‌ناپذیر بنانهاد و اثبات معاد جسمانی با برهان عقلی کرد و خلل‌های شیخ‌الرئیس را در علم الهی روشن کرد و شریعت مطهره و حکمت الهیه را با هم ائتلاف داد.» امام خمینی(ره)، کتاب کشف الاسرار . . . انسانِ انقلاب اسلامی، به حکمتی شاعرانه و شریعتی عارفانه محتاج است تا در تنگنای تاریخیِ از خودبیگانگی و نیهیلیسم، معنای محکم لطیفی از انسان و جهان در خود حاضر کند تا نه تنها از گرداب سهمگین نیست‌انگاری خلاصی یابد، بلکه تجربه‌ای امیدبخش از بودن را به بشریت بنمایاند. رخدادهای بزرگ انسانی از جرقه‌های کوچک آغاز شده‌اند.👌 در سلسله جلسات حکمت ذکر مجالی رخ‌داده تا مواجهه‌ای بدیع با حکمت، ذیل نور قرآن بر ما رخ بنمایاند. 🔸️جلسات حضوری و ویژه خواهران است. 🗒سه‌شنبه‌ها 🕑 ساعت ۱۴ ♦️نشست دوم: ۰۳/۰۲/۱۱ ⛪️ خ کاشانی میانی، سر کوچه۸ (دهقانی)، بنیاد فرهنگی امیرقلی‌امینی، طبقه دوم، گروه فرهنگی هنری پُرسا @porsa_andishe