eitaa logo
« پُرسانــــــــــــــ پُرسانــــــــــــــ » «...ن‌...»
28 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
995 ویدیو
20 فایل
بسم‌الله الرحمن‌الرحیم انا اعطیناک #الکوثر فصل لربک #وانحر ان شانئک هو #الابتر قرآن،حدیث،دعا،احکام،متن،شعر،و... (جهان، انقلاب اسلامی، ولایت فقیه) پُرسان‌پُرسان تا آسمان
مشاهده در ایتا
دانلود
در ماه که مردم مشغول عزاداری هستند در سوئد قرآن را به آتش کشیده اند اگر باید به این اقدام وقیحانه پاسخ مناسب بدهیم 👇مطالب مرتبط با این اقدام👇 https://eitaa.com/timoora/24172 https://eitaa.com/timoora/24171 https://eitaa.com/timoora/24168 https://eitaa.com/timoora/24166 https://eitaa.com/timoora/24165 https://eitaa.com/timoora/24160 https://eitaa.com/timoora/24159
🚩 🚩 🚩 وقتى که را برداشت، تا چشمش به آب افتاد، «فذکر عطش الحسین»؛ به یاد لبهاى تشنه (ع)، شاید به یاد فریادهاى دختران و کودکان، شاید به یاد گریه عطشناک افتاد و دلش نیامد که آب را بنوشد. آب را روى آب ریخت و بیرون آمد. در این بیرون آمدن است که آن حوادث رخ مى دهد و امام حسین علیه السلام ناگهان صداى برادر را مى شنود که از وسط لشکر فریاد زد: 《 نماز جمعه ۱۳۷۹/۰۱/۲۶ 🏴 🏴 🏴
🚩 🚩 🚩 حضرت العباس علیه السلام بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ سَلامُ اللّهِ وَسَلامُ مَلائِکَتِهِ الْمُقَرَّبینَ وَاَنْبِیائِهِ الْمُرْسَلینَ وَعِبادِهِ الصّالِحینَ وَجَمیعِ الشُّهَداءِ وَالصِّدّیقینَ وَالزّاکِیاتِ الطَّیِّباتِ فیما تَغْتَدی وَتَرُوحُ عَلَیْکَ یَابْنَ اَمیرِالْمُؤْمِنینَ اَشْهَدُ لَکَ بِالتَّسْلیمِ وَالتَّصْدیقِ وَالْوَفاءِ وَالنَّصیحَهِ لِخَلَفِ النَّبِیِّ الْمُرْسَلِ وَالسِّبْطِ الْمُنْتَجَبِ وَالدَّلیلِ الْعالِمِ وَالْوَصِیِّ الْمُبَلِّغِ وَالْمَظْلُومِ الْمُهْتَضَمِ فَجَزاکَ اللّهُ عَنْ رَسُولِهِ وَعَنْ اَمیرِالْمُؤْمِنینَ وَعَنْ فاطِمَهَ وَالْحَسَنِ وَالْحُسَینِ صَلَواتُ اللّهِ عَلَیْهِمْ اَفْضَلَ الْجَزاءِ بِما صَبَرْتَ وَاحْتَسَبْتَ واَعَنْتَ فَنِعْمَ عُقْبَى الدّار * لَعَنَ اللّهُ مَنْ قَتَلَکَ * وَلَعَنَ اللّهُ مَنْ جَهِلَ حَقَّکَ وَاسْتَخَفَّ بِحُرْمَتِکَ وَلَعَنَ اللّهُ مَنْ حالَ بَیْنَکَ وَبَیْنَ ماءِ الْفُراتِ * اَشْهَدُ اَنَّکَ قُتِلْتَ مَظْلُوماً وَاَنَّ اللّهَ مُنْجِزٌ لَکُمْ ما وَعَدَکُمْ * جِئْتُکَ یَابْنَ اَمیرِالْمُؤْمِنینَ وافِداً اِلَیْکُمْ وَقَلْبی مُسَلِّمٌ لَکُمْ وَاَنَا لَکُمْ تابِـعٌ وَنُصْرَتی لَکُمْ مُعَدَّهٌ حَتى یَحْکُمَ اللّهُ وَهُوَ خَیْرُ الْحاکِمینَ فَمَعَکُمْ مَعَکُمْ *لا مَعَ عَدُوِّکُمْ * اِنّی بِکُمْ وَبِاِیابِکُمْ مِنَ الْمُؤمِنینَ * وَبِمَنْ خالَفَکُمْ وَقَتَلَکُمْ مِنَ الْکافِرینَ * قَتَل اللّهُ اُمَّهً قَتَلَتْکُم بِالاَْیْدی وَالاَْلْسُنِ 🏴 🏴 🏴
📌 🏴 📌 علامه : مجالس حسینی باید بیدار کننده باشد نه بی حس کننده! 🏴🏴🏴
🚩🚩🚩 استاد : ...در هیئتی ڪه ‌دغدغه ‌مبارزه‌ با اسرائـیل ‌وجود نداشته ‌باشد ‌ابن‌زیاد هم ‌در‌ آن ‌ســینه ‌خواهد ‌زد... 🏴🏴🏴
🚩 ❗️ 🚩 أللَّھُمَ عـجِـلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج در زیارت عاشورا میخوانیم؛ اللَّهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ حَمْدَ الشَّاکِرِینَ لَکَ عَلَى مُصَابِهِمْ الْحَمْدُ لِلَّهِ عَلَى عَظِیمِ رَزِیَّتِی اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی شَفَاعَةَ الْحُسَیْنِ یَوْمَ الْوُرُودِ وَ ثَبِّتْ لِی قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدَکَ مَعَ الْحُسَیْنِ وَ أَصْحَابِ الْحُسَیْنِ الَّذِینَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَیْنِ علیه السلام‏ است و اولین کسی که از اهل بیت علیهم السلام متن زیارت عاشورا را برای عموم مردم خواند ، علیه السلام است که فرمودند: پدرم از پدرش و ایشان از جد ما (ص) و ایشان از و جبرئیل از متعال نقل کردند که خداوند فرمود: یعنی متن زیارت در بین اهل بیت علیهم السلام بوده است. روایت وارد شده که: سیدالشهدا در روز دو بار زیارت عاشورا را قرائت کردند، این خیلی مهم است؛ یک بار سیدالشهدا بین ظهر و عصر روز عاشورا از ابتدا تا انتهای زیارت را خواندند یک بار هم از صبح عاشورا تا غروب عاشورا بنا بر مناسبتی تکه ای از زیارت عاشورا را خواندند؛ این مطلب از یک جنبه بسیار با اهمیت است و قابل ذکر در روضه‌ هاست، آن مرتبه ای که کامل خواندند بین الصلاتین بود، اما یک باری را که تکه تکه خواندند تمام فرازهای زیارت عاشورا خوانده شد [ جز این فرازی که الان سجده دارد ]، در این فراز دیگر حضرت به شهادت رسیدند. شما سجده های آیات را نگاه کنید یا سجده هستند یا سجده و در تمام این موارد چه واجب و چه مستحب، کلمه سجده در تمام این آیات ذکر شده است، شما این فراز انتهایی زیارت عاشورا را می‌ خوانید در حالی که هیچ کلمه سجده ای در آن ذکر نشده است. و [ سجده مستحب هم است ]، نه سجده واجب؛ چرا بدون ذکر کلمه سجده، ما سجده می‌کنیم. در این روایت آمده است که از ابتدا، این فراز سجده نداشته است، یعنی از ابتدا که این زیارت به وسیله حدیث قدسی بر پیامبر(ص) وارد شد، سجده نداشته است و سجده آن در روز عاشورا به وجود آمده است که سیدالشهدا از صبح روز عاشورا بنا به مناسبتی فرازی از زیارت را می‌ خواندند و این فراز سجده خوانده نشد تا زمانی که آن ملعون لعین بالای سر حضرت آمد تا سر مبارک ایشان را از تن جدا کند از جلو نتوانست سر را جدا کند، پیکر را برگرداند و سر را از جدا کرد؛ وارد شده است که وقتی پیشانی حضرت به خاک افتاد حضرت این فراز انتهایی را شروع کرد و فرمود؛ 《 اللَّهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ حَمْدَ الشَّاکِرِینَ 》 و این خیلی مهم است و به این علت این فراز سجده دار شده است؛ امام در حال سجده عرضه میدارند: هم علت سجده دار شدن مشخص است، هم اینکه حضرت در چه حالی بوده اند؟ نه در حالی که حضرت علی اکبر یا علی اصغرشان را از دست داده اند یا از اسب افتاده اند؛ در حالی حضرت به اینجا رسیده که به پیکر بی جان حضرت رحم نمیکنند و میخواهند سر حضرت را از بدن جدا کنند. در این حال حضرت شاکر و حامد است... 🚩 🚩 🚩
📚 🏴 📚 أللُّهوف عَلى قَتْلَى الطُّفوف آه‌هاى سوزان بر کشتگان بيابان مشهور به ، کتابی در بیان مصائب واقعه و (ع) نوشتۀ عالم بزرگ است، این از مقتل‌نگاری‌های مشهور، قدیمی و معتبر شیعیان است. نویسنده، کتاب را برای مسافران و امام حسین(ع) به زبان عربی و به صورت مختصر نوشته و به همین سبب، سلسله اسناد روایات را حذف و تنها آخرین راوی یا منبع روایت را ذکر کرده است. کتاب لهوف دارای عناوین زیر است: مقدمه: شامل مطالبی در عظمت واقعه و مقام امام حسین(ع) و ارزش گریه و بر آن حضرت. مسلک اول: پیرامون مسائل قبل از شروع واقعه عاشورا که از ولادت امام تا وقایع روز عاشورا را شامل می‌شود. مسلک دوم: شامل وقایع روز عاشورا تا شهادت امام (ع). مسلک سوم: وقایع بعد از شهادت امام از فرستادن سرِ شهدا به شروع شده و اسارت اهل بیت تا برگشت آنان به . 🏴 🏴 🏴 https://eitaa.com/niyazha
🌸🍃🍃🌸 اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل ْفَرَجَهُمْ خدايا بر محمّد (ص) و خاندان محمّد درودفرست و طلوع ظهورشان را زود گردان 🍃🌸🌸🍃
🚩 🚩 🚩 حضرت در رثای آقا (ع) امروز روز است و رسم بر این است که در این روز، نوحه سرایان راجع به شهادت روضه بخوانند آنطور که از مجموع قراین بدست می آید، از مردان رزم آور، ابوالفضل العباس (ع)، آخرین کسی است که قبل از (ع) به شهادت رسیده است و این هم، باز در راه یک عمل بزرگ یعنی آوردن برای لب تشنگان خیمه های امام حسین(ع) است در زیارات و کلماتی که از ائمه علیهم السلام راجع به ابوالفضل العباس رسیده است، روی دو جمله تاکید شده است: ✔️ یکی ! ✔️ یکی ! بصیرت ابوالفضل العباس کجاست؟ همه یاران حسینی، صاحبان بصیرت بودند، اما او بصیرت را بیشتر نشان داد ! در روز تاسوعا مثل امروز عصری، وقتی که فرصتی پیدا شد که او خود را از این بلا نجات دهد، یعنی آمدند به او پیشنهاد تسلیم و امان‌نامه کردند... اما او چنان برخورد جوانمردانه ای کرد که دشمن را پشیمان نمود ! نمونه دیگر بصیرت او این بود که به سه نفر از برادرانش هم که با او بودند، دستور داد که قبل از او به میدان بروند و مجاهدت کنند... انسان، برادرانش را (که از یک مادر بودند) در مقابل چشم خود برای قربانی کند، به فکر مادر داغدارش هم نباشد که بگوید یکی از برادران برود تا مادرم دلخوش باشد ! به فکر سرپرستی فرزندان صغیر خودش هم نباشد که در هستند ! این همان بصیرت است! ۱ از ۲ ص👇
وفاداری حضرت عباس هم، از همه جا بیشتر در همین قضیه وارد شدن در شریعه و نوشیدن است. البته نقل معروفی در همه دهانها است که (ع) ، (ع) را برای آوردن آب فرستاد ! اما آنچه که من در نقل های معتبر ( مثل و ) دیدم، اندکی با این نقل تفاوت دارد که شاید اهمیت حادثه را هم بیشتر می کند !!! در این کتابهای معتبر، اینطور نقل شده که در آن لحظات و ساعت آخر، آنقدر بر این بچه‌ها و کودکان، بر این دختران صغیر، و بر اهل حرم، تشنگی فشار آورد که خود امام حسین(ع) و ابوالفضل(ع)، با هم به طلب آب رفتند بلکه بتوانند آبی بیاورند این دو برادر شجاع و قوی پنجه، پشت به پشت هم در میدان جنگیدند. یکی امام حسین(ع) در سن نزدیک به ۶۰ سالگی است، اما از لحاظ قدرت و شجاعت جزو نام آوران بی نظیر است ! دیگری هم برادر جوان سی و چند ساله اش حضرت عباس(ع) است، با آن خصوصیاتی که همه او را شناخته اند! این دو برادر دوش به دوش هم، گاهی پشت به پشت هم، در وسط دریای دشمن، صف لشکر را می شکافند، برای اینکه خودشان را به آب برسانند بلکه بتوانند آبی بیاورند. در اثنای این جنگ سخت، است که ناگهان امام حسین(ع) احساس میکند دشمن بین او و برادرش (ع) فاصله انداخته است. درهمین حیص و بیص است که ابوالفضل به نزدیک تر شده و خودش را به لب آب می رساند و مشک آب را پر می‌کند که برای خیمه ها ببرد. در اینجا هر انسانی به خود حق میدهد که یک مشت آب به لبهای تشنه خودش برساند ! اما او در اینجا وفاداری خویش را نشان داد ! وقتی که آب را برداشت، تا چشمش به آب افتاد به یاد لبهای تشنه امام حسین(ع) ،شاید به یاد فریادهای العطش دختران و کودکان، شاید به یاد گریه عطشناک علی اصغر افتاد و دلش نیامد که آب را بنوشد! آب را روی آب ریخت و بیرون آمد ! در این بیرون آمدن است که آن حوادث رخ میدهد و امام حسین(ع) ناگهان صدای برادر را می‌شنود که از وسط لشکر فریاد زد: 《 یا اخا ادرک اخاک... 》 التماس دعا ۲ از ۲ ص 🏴 🏴 🏴 https://eitaa.com/niyazha
نهم الحرام ۱. در روز نهم محرم با نامه‏ ای که از عبیداللّه‏ داشت از " نُخیله " - لشکرگاه و پادگان کوفه ـ با شتاب بیرون آمد و پیش از ظهر وارد کربلا شد و نامه عبیداللّه‏ را برای قرائت کرد. ابن سعد به شمر گفت: وای بر تو ! خدا خانه ات را خراب کند، چه پیام زشت و ننگینی برای من آورده ‏ای، به خدا قسم ! تو عبیداللّه‏ را از قبول آنچه من برای او نوشته بودم بازداشتی و کار را خراب کردی... ، ج ۲ ص ۸۹ ۲. شمر که با قصد جنگ وارد شده بود، از ‏_بن_زیاد امان نامه ‏ای برای خواهرزادگان خود و از جمله علیه‏ السلام گرفته بود که در این روز امان نامه را بر آن حضرت عرضه کرد و ایشان نپذیرفت. شمر نزدیک خیام(چادرهای) علیه ‏السلام آمد و ، ‏، و ، فرزندان علیه ‏السلام که مادرشان ‏البنین علیها‏السلام بود را طلبید. آنها بیرون آمدند، شمر گفت: از عبیداللّه‏ برایتان امان گرفته ‏ام، آنها همگی گفتند: خدا تو را و امان تو را لعنت کند، ما امان داشته باشیم و پسر دختر امان نداشته باشد ؟؟؟!!! ، ج ۳ ص ۱۸۴ ۳. در این روز اعلان جنگ شد که حضرت عباس علیه‏ السلام امام علیه ‏السلام را باخبر کرد، امام حسین علیه ‏السلام فرمود: ای عباس ! جانم فدای تو باد، بر اسب خود سوار شو و از آنان بپرس که چه قصدی دارند؟ حضرت عباس علیه ‏السلام رفت و خبر آورد که اینان می ‏گویند: یا حکم امیر را بپذیرید یا آماده جنگ شوید. امام حسین علیه‏ السلام به عباس فرمودند: اگر می‏ توانی آنها را متقاعد کن که جنگ را تا فردا به تأخیر بیندازند و امشب را مهلت دهند تا ما با خدای خود راز و نیاز کنیم و به درگاهش بگذاریم. خدای متعال می‏داند که من بخاطر او نماز و تلاوت را دوست دارم. ، ص ۳۸ حضرت عباس علیه ‏السلام نزد سپاهیان دشمن بازگشت و از آنان مهلت خواست، عمر بن سعد در موافقت با این درخواست تردید داشت، سرانجام از لشکریان خود پرسید که چه باید کرد؟ " عمرو بن حجاج " گفت: سبحان اللّه‏! اگر اهل دیلم و کفار از تو چنین تقاضایی می‏کردند سزاوار بود که با آنها موافقت کنی. عاقبت، فرستاده عمر بن سعد نزد عباس علیه ‏السلام آمد و گفت: ما به شما تا فردا مهلت می‏دهیم، اگر تسلیم شدید شما را به عبیداللّه‏ می‏ سپاریم وگرنه دست از شما برنخواهیم داشت. مفید، ج ۲ 🏴 🏴 🏴 https://eitaa.com/niyazha
🏴 تلاوت؛ فرج عاشورا مغرب شب عاشورا تا اذان صبح روز جهت؛ تعجیل در همه شیعیان ریشه کن شدن ویروس منحوس 《 أللَّھُمَ عـجِـلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج 》 🏴 🏴
🏴 🏴 🏴 ‏‌‌‌امشب همه در حال خضوعند و خشوع تازه غمشان میشود از صبح،شروع هرکس به دعایی شده مشغول،ولی ‏ زینب شده ذکرش ‏"مکن ای صبح طلوع" آجرک الله یا صاحب الزمان ...‌ فرارسیدن ی حسینی تسلیت باد 🏴 🏴 🏴 https://eitaa.com/niyazha
🚩 اََللّهُمَّ ارْزُقْنی شَفاعَهَ الْحُسَیْنِ یَوْمَ الْوُرُودِ وَ ثَبِّتْ لی قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدَکَ مَعَ الْحُسَیْنِ وَ اَصْحابِ الْحُسَیْنِ الَّذینَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السَّلام 🚩 🚩 🚩 (ره) شـب و روز و براى سلامتى (عج) دهید چون قلبِ حــضرت اندوهناک جَدِّ غریب ‌شان، حضـــرت (ع)اســـت. 🏴🏴 https://eitaa.com/niyazha
🚩 ☑️اعمال روز علما و بزرگان براساس روایاتی که از امامان معصوم(ع) وارد شده،‌اعمالی را مناسب این روز دانسته‌اند که انجام آنها ثواب و پاداش دارد، که به برخی اشاره می‌کنیم: 1- دوری جستن از کارهایی که موجب لذت و خوشی است، مانند خوردن، نوشیدن، پوشیدن لباس‌های زیبا، گردش و تفریح، مسافرت‌های تفریحی و شادی آفرین، جلسات شادی و... 2 – برپاداشتن عزاداری و سوگواری.(2) امام باقر(ع) می‌فرماید: «در این روز بر امام حسین(ع) گریه و عزاداری نمایید و اهل خانه را نیز به عزاداری و گریه تشویق کنید، و در خانه خود مجلس مصیبت برپادارید و اظهار اندوه و ناراحتی نمایید».(3) روشن است فرمایش امام باقر(ع) مربوط به دوران‌هایی بوده که در مساجد و حسینیه‌ها، ‌جلسات عزاداری تشکیل نمی‌شد، همچنین مربوط به افرادی است که توانایی رفتن به بیرون از خانه را ندارند. سزاوار است این افراد هم در داخل خانه،‌جلسه عزا برپا دارند و به یاد مصائب امام حسین(ع) اظهار اندوه و حزن نموده،‌اشک بریزند. 3 – سلام دادن بر امام حسین(ع) براساس روایت امام باقر(ع) کسی که توانایی ندارد روز عاشورا در کربلا باشد، بر آن حضرت سلام بدهد.(4) اگر بگوید «السلام علیک یا ابا عبدالله» کفایت می‌کند و بهتر است که بر سایر شهدا نیز سلام بدهد. 4 – رفتن به زیارتگاه‌ها.(5) 5 – بر محمد و آل محمد صلوات بفرستد.(6) 6 – از خداوند بخواهد نفرین و لعن خود را بر دشمنان اهل بیت(ع) قرار دهد.(7) امام باقر(ع) می‌فرماید: «با جدیّت، بر کشندة آن حضرت، لعن و نفرین نماید»۹.(8) 7- دوستداران اهل بیت(ع) چون یکدیگر را ملاقات نمودند، گریه کنند و با این جملات به یکدیگر تعزیت گویند: «اَعظم اللهُ اُجورَنا وَ جَعَلَنا اللّهُ و ایّاکم مِن الطّالبین بِثاره مَعَ وَلِیّهِ الاِمام المَهدی مِن آلِ محمد علیهم‌السلام» 8- اندوخته نکردن نیازمندی‌های زندگی در آن روز. در روایت است: «اگر انسان روز عاشورا چیزی را ذخیره گرداند، برکتی نخواهد داشت و برای خانواده او نیز برکت ندارد».(10) 9 – خواندن دو رکعت نماز بعد از سلام و نفرین بر قاتلان آن حضرت. این عمل را در آغاز روز و پیش از ظهر انجام دهد.(11) --------------------------------------------------- 📚 پی‌نوشت‌ها: 1. شیخ مفید، مسار الشیعه، ص 43. 2. همان. 3. بحارالانوار،‌ج98، ص 290؛ مصباح کفعمی، ص 482. 4. بحارالانوار،‌ج98، ص 290. 5. مسارالشیعه، ص44. 6. همان. 7. همان. 8. بحارالانوار،‌ج98، ص 290. 9. مصباح کفعمی، ص 482. 10. بحارالانوار، ج98، ص 291. 11. همان، ص 290. 🚩 🚩 https://eitaa.com/niyazha
🏴 ❌گویند: ⚪️ " ابن يزيد رياحی" اولين کسی بود که را به روی (ع) بست و اولين کسی شد که خونش را برای او داد !!! ⚫️ " سعد " هم اولين کسی بود که به امام نامه نوشت و دعوتش کرد برای آنکه رهبرشان شود و اولين کسی شد که تير را به سمت او پرتاب کرد !!! کی میداند آخر کارش به کجا ميرسد ؟؟؟ دار ابتلاست... با هر امتحانی چهره‌ای از ما آشکار میشود، چهره‌ای که گاهی خودمان را شگفت‌زده میکند. ☑️ چطور میشود در اين دنيا بر کسی خرده گرفت و خود را نديد؟ میگویند خداوند داستان ابليس را تعريف کرد تا بدانی که نمیشود به عبادتت، به تقربت، به جايگاهت اطمينان کنی. خدا هيچ تعهدی برای آنکه تو همان که هستی بمانی، نداده است. شايد به همين دليل است که سفارش شده، وقتی حال خوبی داری و ميخواهی دعا کنی، يادت نرود " " و " " را بطلبی... ‌ .ره 🏴 🏴 🏴 https://eitaa.com/niyazha
﷽ شایسه نیست شیعیان در روز به امور دنیوی بپردازند در می نویسد: در زادالمعاد فرموده و بهتر آنست كه روز نهم و دهم (محرم) را ندارند زيرا كه بنی اميّه اين دو روز را برای بَرَكَت و شماتت بر قتل آن حضرت روزه می داشتند و احاديث بسيار در فضيلت اين دو روز و روزه آنها بر حضرت رسول (صلي الله عليه وآله) بسته اند و از طريق اهل بيت (عليهم السلام) در مذمّت روزه اين دو روز خصوصاً روز عاشورا وارد شده است ايضاً بنی اميّه عليهم اللَّعْنَةُ از برای بركت آذوقه سال را در روز عاشورا در خانه ذخيره می كرده اند لهذا از حضرت عليه السلام منقول است كه: هر كه ترك كند سعی در حوائج خود را در روز عاشورا و پی كاری نرود حق تعالی حوائج دنيا و آخرت او را برآورد و هركه روز عاشورا روز مصيبت و اندوه و گريه او باشد حقّ تعالي روز قيامت را روز فَرَح و سُرُور و شادی او گرداند و ديده اش در بهشت به ما روشن گردد و هركه روز عاشورا را روز بركت نامد و از برای منزل خود در آن روز چيزی ذخيره كند خدا آن ذخيره را برای او مبارك نگرداند و در روز قيامت با يزيد و عُبَيدُاللهِ بن زياد و عمر بن سعد عَلَيْهِمُ اللَّعْنَةُ محشور گردد پس بايد كه در روز آدمی مشغول كاری از كارهای دنيا نگردد و مشغول گريه و نوحه و مصيبت باشد و امر كند اهل خانه خود را كه تعزيه آن حضرت را بدارند و مشغول ماتم باشند چنانكه در ماتم عزيزترين اولاد و اقارب خود می باشند و در آن روز امساك كند از خوردن و آشاميدن بی آنكه قصد روزه كند و در آخر روز بعد از عصر افطار كند اگر چه به شربت آبي باشد و روزه تمام ندارد مگر آنكه در خصوص آن روز روزه واجبی داشته باشد كه به نذر يا مثل آن بر او واجب شده باشد كه آن روز را روزه بايد بگيرد و در آن روز آذوقه در خانه ذخيره نكند و نخندد و مشغول لهو و لعب نگردد و هزار مرتبه بر قاتلان آن حضرت لعنت كند و بگويد: (ع) ، باب اعمال 🚩 🚩 https://eitaa.com/niyazha
🚩 اَللَّهُمَّ لَكَ الْحَمْدُ حَمْدَ الشَّاكِرِينَ لَكَ عَلَي مُصَابِهِمْ اَلْحَمْدُ لِلَّهِ عَلَي عَظِيمِ رَزِيَّتِي خدايا سپاس تو را، سپاس شكرگزاران بر مصيبت زدگی آنان، خدای را سپاس بر بزرگی عزايم 🚩 اَللَّهُمَّ ارْزُقْنِي شَفَاعَهَ الْحُسَيْنِ يَوْمَ الْوُرُودِ خدايا شفاعت حسين را در روز ورود[به قيامت] نصيبم كن 🚩 وَ ثَبِّتْ لِي قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدَكَ مَعَ الْحُسَيْنِ وَ أَصْحَابِ الْحُسَيْنِ الَّذِينَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَيْنِ عَلَيه السَّلام و ثابت بدار قدم صدق مرا نزد خود به همراه حسين و ياران حسين، آنان كه جانشان را در دفاع از حسين (درود بر او) بخشيدند فراز در 🚩🚩🚩 https://eitaa.com/niyazha
🏴 عليه السلام: إِنَّ يَوْمَ اَلْحُسَيْنِ ، أَعْظَمُ مُصِيبَةً مِنْ جَمِيعِ سَائِرِ اَلْأَيَّامِ وَ ذَلِكَ أَنَّ أَصْحَابَ اَلْكِسَاءِ ، اَلَّذِينَ كَانُوا أَكْرَمَ اَلْخَلْقِ عَلَى اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ كَانُوا خَمْسَةً••• فَلَمَّا قُتِلَ اَلْحُسَيْنُ ، لَمْ يَكُنْ بَقِيَ مِنْ أَصْحَابِ اَلْكِسَاءِ أَحَدٌ لِلنَّاسِ فِيهِ بَعْدَهُ عَزَاءٌ وَ سَلْوَةٌ فَكَانَ ذَهَابُهُ كَذَهَابِ جَمِيعِهِمْ كَمَا كَانَ بَقَاؤُهُ كَبَقَاءِ جَمِيعِهِمْ فَلِذَلِكَ صَارَ يَوْمُهُ أَعْظَمَ اَلْأَيَّامِ مُصِيبَةً . روز [شهادت] عليه السلام از همه روزهاى ديگر سوگ ناكتر است و اين از آن جهت است كه ، اين گرامى ترين آفريدگان خداوند متعال، پنج نفر بودند••• اما وقتی حسين عليه السلام كشته شد، ديگر كسى از اهل كساء باقى نماند كه بعد از او مايه تسلّى و آرامش خاطر مردم باشد. بنابراين، رفتن حسين عليه السلام به منزله رفتن همه آنهاست، همچنان كه باقى بودن او مثل آن است كه همه اهل كساء زنده هستند. بخاطر همین، روز [کشته شدن] او، بزرگ ترین روز ماتم شد. إلی تحصیل مسائل الشریعة جلد ۱۴ صفحه ۵۰۳ 🏴 🏴 🏴 https://eitaa.com/niyazha
🚩 🚩 🚩 🚩 🚩 🚩 ا🏴 🏴 🏴 🏴 🏴 🏴ا اََللّهُمَّ ارْزُقْنی شَفاعَهَ الْحُسَیْنِ یَوْمَ الْوُرُودِ وَ ثَبِّتْ لی قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدَکَ مَعَ الْحُسَیْنِ وَ اَصْحابِ الْحُسَیْنِ الَّذینَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السَّلام ا🏴 🏴 🏴 🏴 🏴 🏴ا ⚫️⚫️ ۳۸ روز ⚫️⚫️ ⚫️⚫️ ⚫️⚫️ ا🏴 🏴 🏴 🏴 🏴 🏴ا 🚩 🚩 🚩 🚩 🚩 🚩 https://eitaa.com/niyazha
🚩 🏴 🚩 🚩 أللَّھُمَ عـجِـلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج 🏴 🚩 🏴
🚩 اَللَّهُمَّ الْعَنْ أَوَّلَ ظَالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تَابِعٍ لَهُ عَلَي ذَلِكَ خدايا لعنت كن نخستين ستمكاری را كه به حق محمّد و خاندان محمّد ستم كرد، و آخرين كسی را كه در اين ستم از او پيروی نمود فرازی از زیارت 🚩🚩🚩 https://eitaa.com/niyazha
🏴🏴🏴 علیه السلام: ▪️هر که روز روز سوگواری و اندوه و گریه اش باشد، خداوند عزّوجلّ روز قیامت را روز شادی و سرور او قرار دهد جلد۷ صفحه ۴۱۰ 🏴 🏴 🏴
🚩🚩🚩 هنگامى كه علیه السلام به شهادت رسید، خورشید گرفت و آن قدر تاریك شد كه هنگام ظهر ستاره ‏هاى آسمان ظاهر گردیدند. از این اتفاق چنین پنداشتم كه قیامت برپا شده است !!! تهذیب الكمال ، المزی ، ج 6 ، ص 433  تاریخ مدینة دمشق ، ابن عساكر ، ج 14 ، ص 228 تلخیص الحبیر ، ابن حجر ، ج 5 ، ص 84 السنن الكبرى ، البیهقی ، ج 3 ، ص 337 🏴 🏴 🏴