eitaa logo
جریده‌ی قاف‌الدین
40 دنبال‌کننده
549 عکس
142 ویدیو
16 فایل
جَریده : (جَ دِ) [ ع. جریدة ] (اِ.) ۱-دفتر ۲-روزنامه ۳-مجله ۴-نامه ۵-نشریه ۶-تنها، منفرد ۷-مجازا سبک‌بار، مجرّد ۸-عده‌ای سوار بدون پیاده انگلیسی : journey عربی : رحلة، سفر، مسيرة، المسافة المقطوعة، سافر، قام برحلة
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: امتیازات تجارت با خدا - آنچه از سرمایه داریم .. (سلامتى، علم، عمر، آبرو، مال و ..) از اوست؛ پس به خود او بفروشیم. آرى، اگر فرزندى زمین و مصالح و پولى از پدر گرفت و منزلى ساخت بعد افرادى خریدار منزلش شدند كه یكى از آنان همان پدر بود، عقل و وجدان مى‌گوید خانه را به پدر بفروشد، زیرا خود فرزند و تمام دارایى‌هایش از اوست و فروش به بیگانه جوانمردى نیست. - خداوند به بهاى بهشت ابدى مى‌خرد؛ ولى دیگران هر چه بخرند، ضرر و خسارت است؛ چون ارزان مى‌خرند و زودگذر است. - خداوند كم را مى‌پذیرد؛ «فمَن یَعمل مثقال ذرّة» ولى دیگران كم را نمى‌پذیرند. - خداوند، از روى عفو و اغماض، عیب جنس را مى‌پوشاند و با همان نواقص مى‌خرد. در دعاى بعد از نماز مى‌خوانیم : خداوندا! اگر در ركوع و سجود نمازم خلل و نقصى است نادیده بگیر و نمازم را قبول فرما. در دعاى ماه رجب مى‌خوانیم : «خاب الوافدون على غیرك و خسر المتعرّضون الاّ لك»(577) یعنى باختند كسانى كه در خانه غیر تو آمدند و خسارت كردند كسانى كه به سراغ دیگران رفتند. 573) تفسیر اطیب البیان 574) فاطر، 29 575) اعراف، 170 576) عنكبوت، 45 577) مفاتیح الجنان j๑ïท➺eitaa.com/qafodin🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: - تلاوت قرآن (گرچه مستحب است) امّا قبل از واجبات آمده است. «یتلون .. اقاموا .. انفقوا» - فكر و فرهنگ، مقدّمه ى عمل است. «یتلون كتاب اللّه - اقاموا الصلاة» - كسى كه عاشقانه مكتب را بپذیرد، نماز و انفاقش قطعى است. (تلاوت كتاب به صورت مضارع آمده كه نشانه تداوم عمل و علاقه به تلاوت است، «یتلون» ولى نماز و انفاق به صورت ماضى آمده كه نشانه قطعى بودن انجام آن است.) «اقاموا - انفقوا» - نماز، باید با رسیدگى به محرومان همراه باشد. «اقاموا - انفقوا» - دارائى هاى انسان، داده الهى است. «رزقناهم» - اگر توجّه داشته باشیم كه دارائى‌هاى ما از خداوند است، در انفاق، بُخل نمى‌ورزیم. «انفقوا مما رزقناهم» - بخشى از داده‌ها انفاق شود، باقى براى خودتان است. «مما رزقناهم» (كلمه «مِن» به معناى بعضى است) j๑ïท➺eitaa.com/qafodin🌱
: - مورد انفاق، تنها مال نیست بلكه از علم و آبرو و قدرت نیز باید به مردم كمک كرد. «ممّا رزقناهم» - انفاق، هم سرى باشد هم آشكارا. (در انفاق پنهان، خلوص آدمى رشد مى‌كند و در انفاق آشكار، مردم تشویق مى‌شوند.) «سرّاً و علانیة» البتّه انفاق مخفیانه برترى دارد، لذا نام آن قبل از انفاق علنى برده شده است. «سرّاً و علانیة» - امید به رستگارى، باید با فكر و عمل و انفاق همراه باشد وگرنه امید بدون كار، پندارى بیش است. «یتلون، اقاموا، انفقوا، یرجون» - با داشتن علم و خشیت الهى(كه در آیه قبل بود) و با تلاوت قرآن و اقامه نماز و كمک به محرومان، باز هم خود را مستحقّ ندانید، تنها امیدوار باشید. «یرجون» - در معامله با خدا، حتّى یک درصد زیان نیست. «تجارة لن تبور» - گمان نكنید با انفاق، مال شما تمام مى‌شود. «تجارة لن تبور» - در فرهنگ اسلام، دنیا بازار است و انسان فروشنده و نعمات الهى، سرمایه و انتخاب مشترى با انسان است. او مى‌تواند با خدا معامله كند و مى‌تواند غیر خدا را انتخاب كند. j๑ïท➺eitaa.com/qafodin🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تاب و توان رفتنت را نداشتم؛ باید همراهت می‌آمدم ... - از ابو مهدی به حاج قاسم 🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا