#پیام_های_آیه :
- تلاوت قرآن (گرچه مستحب است) امّا قبل از واجبات آمده است.
«یتلون .. اقاموا .. انفقوا»
- فكر و فرهنگ، مقدّمه ى عمل است.
«یتلون كتاب اللّه - اقاموا الصلاة»
- كسى كه عاشقانه مكتب را بپذیرد، نماز و انفاقش قطعى است.
(تلاوت كتاب به صورت مضارع آمده كه نشانه تداوم عمل و علاقه به تلاوت است،
«یتلون» ولى نماز و انفاق به صورت ماضى آمده كه نشانه قطعى بودن انجام آن است.)
«اقاموا - انفقوا»
- نماز، باید با رسیدگى به محرومان همراه باشد.
«اقاموا - انفقوا»
- دارائى هاى انسان، داده الهى است.
«رزقناهم»
- اگر توجّه داشته باشیم كه دارائىهاى ما از خداوند است، در انفاق، بُخل نمىورزیم.
«انفقوا مما رزقناهم»
- بخشى از دادهها انفاق شود، باقى براى خودتان است.
«مما رزقناهم»
(كلمه «مِن» به معناى بعضى است)
j๑ïท➺eitaa.com/qafodin🌱
#ادامه #پیام_های_آیه :
- مورد انفاق، تنها مال نیست بلكه از علم و آبرو و قدرت نیز باید به مردم كمک كرد.
«ممّا رزقناهم»
- انفاق، هم سرى باشد هم آشكارا.
(در انفاق پنهان، خلوص آدمى رشد مىكند و در انفاق آشكار، مردم تشویق مىشوند.)
«سرّاً و علانیة»
البتّه انفاق مخفیانه برترى دارد، لذا نام آن قبل از انفاق علنى برده شده است.
«سرّاً و علانیة»
- امید به رستگارى، باید با فكر و عمل و انفاق همراه باشد وگرنه امید بدون كار، پندارى بیش است.
«یتلون، اقاموا، انفقوا، یرجون»
- با داشتن علم و خشیت الهى(كه در آیه قبل بود)
و با تلاوت قرآن
و اقامه نماز
و كمک به محرومان،
باز هم خود را مستحقّ ندانید، تنها امیدوار باشید.
«یرجون»
- در معامله با خدا، حتّى یک درصد زیان نیست.
«تجارة لن تبور»
- گمان نكنید با انفاق، مال شما تمام مىشود.
«تجارة لن تبور»
- در فرهنگ اسلام،
دنیا بازار است و انسان فروشنده
و نعمات الهى، سرمایه
و انتخاب مشترى با انسان است.
او مىتواند با خدا معامله كند و مىتواند غیر خدا را انتخاب كند.
j๑ïท➺eitaa.com/qafodin🌱
تاب و توان رفتنت را نداشتم؛
باید همراهت میآمدم ...
- از ابو مهدی به حاج قاسم
#جان_فدا 🌱
گلستان شهدا _ سالروز شهادت سردار دلها
#به_یاد_حاج_قاسم #برای_حاج_قاسم
#دلتنگ #رفیق
#شهید_حاج_احمدآقایکاظمی♡
j๑ïท➺eitaa.com/qafodin🌱