eitaa logo
جریده‌ی قاف‌الدین
39 دنبال‌کننده
544 عکس
141 ویدیو
16 فایل
جَریده : (جَ دِ) [ ع. جریدة ] (اِ.) ۱-دفتر ۲-روزنامه ۳-مجله ۴-نامه ۵-نشریه ۶-تنها، منفرد ۷-مجازا سبک‌بار، مجرّد ۸-عده‌ای سوار بدون پیاده انگلیسی : journey عربی : رحلة، سفر، مسيرة، المسافة المقطوعة، سافر، قام برحلة
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📍امروز سالگرد شهادت آیت الله دستغیب هست. 🔻 این خانم ۲۱ساله به اسم «گوهر ادب آواز» به خودش بمب متصل میکنه و به عنوان یک زن باردار! وانمود میکنه که باید مسئله‌ی مهمی رو با در میان بذاره و اینگونه از حلقه محافظانِ شهید عبور میکنه. وقتی نزدیک میشه با کشیدن ضامن خودشو هلاک و آیت‌الله دستغیب و ۱۲ نفر دیگه رو به شهادت میرسونه. 🔻بله دوستان .. شستشوی مغزی باعث میشه یک نفر تو سن کم تبدیل به جنایتکار بشه! پس بیخود از سن کمِ یک نفر بعنوان دلیل برای بی‌گناهیش استفاده نکنید. ⓙⓞⓘⓝ eitaa.com/qafodin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📍نمازِ شبِ دُرُست آیة الله حاج سَیّد محمّد صادق حسینی طهرانی حفظه الله تعالی ⓙⓞⓘⓝ eitaa.com/qafodin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: این آیه به همین صورت، علاوه بر این سوره در دو سوره‌ى دیگر نیز آمده است : سوره‌ى فتح، آیه‌ى 28 و سوره‌ى صفّ، آیه‌ى 9. گرچه اسلام از نظر منطق و استدلال همیشه پیروز بوده است، امّا این آیه، غلبه‌ى ظاهرى و وعده‌ى حاكمیّت اسلام بر جهان را بیان مى‌كند. چنانكه در آیات دیگرى نیز «ظَهَر» به معناى استیلا یافتن آمده است، مثل : «اِن یظهروا علیكم یرجموكم» [49] اگر بر شما غالب شوند، سنگسارتان مى‌كنند. و درباره‌ى كفّار آمده است : «اِن یظهروا علیكم لایرقبوا فیكم اِلاًّ و لاذمّةً» [50] اگر بر شما غالب شوند، هیچ عهد و پیمانى را مراعات نمى‌كنند. از یک سو این آیه تاكنون تحقّق نیافته است؛ و از سویى دیگر خداوند وعده‌ى حاكمیّت كلّى اسلام را داده و وعده‌اش دروغ نیست؛ در نتیجه همان‌گونه كه در روایات بسیارى آمده است، این آیه به ظهور حضرت مهدى علیه السلام اشاره دارد. مسأله‌ى و قیام جهانى او، در روایات بسیارى از طریق شیعه و اهل سنّت آمده؛ و در اغلب كتب حدیثى عامّه نیز مطرح شده؛ و از مسلّمات اعتقادى مسلمانان است. هرچند برخى از جمله وهابیّت به دروغ این عقیده را مخصوص شیعه دانسته‌اند. [51] امام باقرعلیه السلام فرمودند : زمانى خواهد آمد كه هیچ‌كس باقى نخواهد ماند، مگر اینكه به رسالت حضرت محمّدصلى الله علیه وآله اقرار خواهد كرد. [52] ⓙⓞⓘⓝ eitaa.com/qafodin
: در مورد حاكمیّت دین در سراسر گیتى، احادیث بسیارى است؛ از جمله از روایت شده است كه در ، هیچ خانه‌اى و هیچ قریه‌اى نخواهد بود، مگر آنكه اسلام وارد آن خواهد شد، چه بخواهند، چه نخواهند. و صداى اذان هر صبح و شام در هر قریه‌اى شنیده خواهد شد. [53] 49) كهف، 20 50) توبه، 8 51) منتخب الأثر 52) تفسیر نورالثقلین 53) تفسیر صافى ⓙⓞⓘⓝ eitaa.com/qafodin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: - محور و پایه‌ى دین اسلام، حقّ است. «دین الحقّ» (همه‌ى ادیان آسمانى حقّند، ولى بخاطر پیدایش تحریف در آنها، حقّانیت آنها مخدوش شده است) - حقّ بر باطل پیروز است. «لیظهره» - اراده و حركت خود را با اراده‌ى الهى هماهنگ سازیم، وگرنه محو و نابود خواهیم شد. «لیظهره، ولو كره المشركون» ⓙⓞⓘⓝ eitaa.com/qafodin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
13931215_10382_192k.mp3
4.51M
📍فرمایشات حضرت آقا _ تعریف عبادت _ تاکید بر رسیدگی به ایتام _ تاکید بر رسیدگی به همسایگان شرح در اسلام _ مبارزه با فقر شرح روحِ دینی فقط مساله شخصی و عاطفه معمولی نیست❗️ ⓙⓞⓘⓝ eitaa.com/qafodin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📍+ خوش به حال اونایی که قراره امشب نمازشب بخونن(: اگه الآن ساعت نزدیک به سه بامداد بیداری و این پیامو می‌بینی، پاشو و وضو بگیر که دیدن این پیام اصلا اتفاقی نبوده🌿(: ‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌قــــرارمون‌یـــادت‌نره ✨️ⓙⓞⓘⓝ eitaa.com/qafodin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_6003781624544628130.mp3
9.1M
📍حقِ نیمه شبِ قلبِ بی‌تابِ پُر دردم 😭😭😭 موهام سفیده نزن نزن عمه می‌بینه نزن نزن گریه اش می‌گیره نزن نزن هرکی که رد شد بهت می‌گفت بچه است! می‌میره! نزن نزن بابا ندارم نزن نزن بابا ندارم نزن نزن تو رو تو بازار زدن زدن من رو تو انظار زدن زدن چشمات به من بود رو نیزه‌ها هربار که من رو .. زدن زدن 💔 💔ⓙⓞⓘⓝ eitaa.com/qafodin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: با آنكه براى كلمه‌ى «عفو»، چند معنا بیان شده است : حدّ وسط و میانه قبول عذر خطاكار و بخشودن او آسان گرفتن كارها ولى ظاهراً در این آیه، معناى اوّل مراد است. «خُذ العفو» به معناى عفو را تحت اختیار و كنترل خود داشتن و به جا استفاده نمودن است؛ لذا در بعضى موارد باید قاطعانه برخورد كرد؛ «و لاتأخذكم بهما رأفة فى دین اللّه» (393) چنانكه «اعرض عن الجاهلین» به معناى آزاد و رها نمودن جاهلان و دشمنان نیست، بلكه مراد با آنان نبودن و میل به آنان نداشتن است؛ امّا گاهى موعظه، تذكّر و یا برخورد با آنان لازم است. «فاعرض عنهم و عظهم» (394) این آیه با تمام سادگى و فشردگى، همه‌ى اصول اخلاقى را در بر دارد. هم اخلاق فردى «عفو» هم اخلاق اجتماعى «وأمر بالعُرف» هم با دوست «عفو» هم با دشمن «أعرض» هم زبانى «وأمر» هم عملى «أعرض» هم مثبت «خُذ» هم منفى «أعرض» هم براى رهبر هم براى امّت هم براى آن زمان و هم براى این زمان. چنانكه امام صادق علیه السلام فرمودند : در قرآن آیه‌اى جامع‌تر از این آیه در مكارم‌الاخلاق نیست. (395) ⓙⓞⓘⓝ eitaa.com/qafodin
: البتّه شكّى نیست كه عفو، در مسائل شخصى است، نه در حقّ النّاس و بیت المال. وقتى این آیه نازل شد، پیامبر صلى الله علیه وآله از جبرئیل توضیح و شیوه‌ى عمل به این آیه را درخواست كرد. جبرئیل پیام آورد كه : «تَعفُو عمّن ظلمك، تُعطى مَن حَرمك، تَصِل مَن قطعك» (396) از كسى‌كه به تو ظلم كرده درگذر! به كسى‌كه تو را محروم كرده عطا كن؛ و با كسى‌كه با تو قطع رابطه كرده، ارتباط برقرار كن. سراسر این سوره، دعوت به اعتدال است؛ با تعابیر گوناگون. اعتدال در حقوق (آیه 29) در مصرف (آیه 31) در زینت (آیه 32) در عبادت (آیه 56) در خانه سازى (آیه 74) در اقتصاد (آیه 85) و نسبت به شیوه‌ى اجراى حقّ و عدالت در امّتِ حضرت موسى علیه السلام و امّت حضرت محمّد در آیات 157 و181 نكات ارزشمندى آمده است. 393) نور 2 394) نساء 63 395) تفسیر فرقان 396) تفسیر مجمع البیان/بحار، ج 75ص 114 ⓙⓞⓘⓝ eitaa.com/qafodin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: - همواره باید راه میانه و اعتدال را پیشه كرد. «خذ العفو» - تكلیف باید به اندازه‌ى طاقت باشد، نه بیشتر. «خذ العفو» (اگر «عفو» به معناى حدّ وسط باشد) - تنها خوب بودن كافى نیست، باید در جامعه خوبى‌ها را ترویج كرد و سفارش نمود. «وأمر بالعرف» - مخاطب آیه تنها پیامبر نیست، هر مسلمان و هر مبلّغ و مصلح اجتماعى باید با لجوجان و جاهلانِ یاوه‌گو، برخوردى اعراض‌آمیز داشته؛ و در برابر توهین و تهمت‌ها چشم‌پوشى و صبر كند، نه آنكه درگیر و گلاویز شود. «و اعرض ..» - هم باید به معروف امر كرد و هم شیوه‌ى امركردن، باید معروف و پسندیده باشد.🔰 «و أمر بالعُرف» - مراد از جاهلان، بی‌خردان است، نه بى‌سوادان. «واعرض عن الجاهلین» در فرهنگ قرآن و و روایات، معمولاً جهل دربرابرِ عقل است؛ چنانكه در روایات عنوان «العقل و الجهل» داریم. - در شیوه‌ى اعراض و عفو و گذشت، نباید به خواسته و گفته‌ى جاهلان كه برخلافِ مصلحت است توجّه كنیم؛ بلكه باید محكم و استوار ایستاد. «اعرض عن الجاهلین» ⓙⓞⓘⓝ eitaa.com/qafodin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پیام رهبر انقلاب اسلامی در پی حادثه ناگوار ربایش و شهادت آقای مولوی عبدالواحد ریگی متن پیام به شرح زیر است:   بسم الله الرحمن الرحیم حادثۀ ناگوار ربایش جناب مولوی عبدالواحد ریگی (رحمة‌الله‌علیه) و به شهادت رساندن این عالم خیرخواه و شجاع موجب تأسف و تأثر اینجانب گردید. اشراری که این جنایت را مرتکب شدند مزدورانی روسیاهند که در خدمت دشمنان سعادت هم‌میهنان بلوچ و اتحاد اقوام ایرانی قرار گرفته‌اند. وظیفه‌ی دستگاه‌های مسئول تعقیب و مجازات جنایتکاران است و باید با سرعت و جدیت انجام شود. اینجانب به خاندان محترم آن شهید و همۀ مردم بلوچستان بویژه خاش و ایرانشهر تسلیت عرض می‌کنم و رحمت الهی را برای همگان مسألت می‌نمایم. سید علی خامنه‌ای ۱۴۰۱/۹/۲۳ ⓙⓞⓘⓝ eitaa.com/qafodin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا