eitaa logo
قال الصادق:(مکتب الصادق)
532 دنبال‌کننده
556 عکس
39 ویدیو
17 فایل
ا ﷽ ا یا هادی پای مکتب اهل بیت می نشینیم و به قال الباقر و قال الصادق گوش فرا می دهیم که زیبا فرمودند: به شرق و غرب بروید علم صحیحی جز آنچه از نزد ما خارج شود نمی یابید. 🔸فقه روایی 🔸حدیث 🔸مبانی حدیثی 🔸معارف سرآغاز: ۲۵ شوال ۱۴۴۴ ۲۶ اردیبهشت۱۴۰۲
مشاهده در ایتا
دانلود
ا ﷽ ا 🔻فرازی از سفارش‌های امام عسکری علیه‌السلام به شیعیان: 🔸زیاد به یاد خدا باشید زیاد به یاد مرگ باشید زیاد قرآن بخوانید و زیاد صلوات بفرستید که هر صلوات ده حسنه دارد. به این سفارش‌ها ملزم باشید. 🔹أَكْثِرُوا ذِكْرَ اللَّهِ وَ ذِكْرَ الْمَوْتِ وَ تِلَاوَةَ الْقُرْآنِ وَ الصَّلَاةَ عَلَى النَّبِيِّ ص فَإِنَّ الصَّلَاةَ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ عَشْرُ حَسَنَاتٍ احْفَظُوا مَا وَصَّيْتُكُمْ بِه‏ 📚 تحف العقول، ص ۴۸۷. •┈┈••✾••┈┈• @qalalsadegh135
ا ﷽ ا 🔴 منتظران واقعی هم درجه امام علی علیه السلام در قیامت 🌕 عبدالعظیم حسنى از امام جواد از آباء بزرگوارشان از امیر المؤمنین علیه‌السلام چنین روایت میکند: 🔵 براى قائم ما غيبتى است كه مدّتش طولانى است، گويا شيعه را در دوران غيبت او مى‏بينم كه جولان مى‏دهد مانند جولان چهارپايان، چراگاه را مى‏جويند امّا آن را نمى‏يابند، بدانيد هر كه در آن دوران در دينش استوار باشد و قلبش به واسطه طول غيبت امامش سخت نشود او در روز قيامت‏ هم درجه من است. 📚 كمال الدين و تمام النعمه ج‏ ۱ ص ۳۰۳ حضرت علیه السلام •┈┈••✾••┈┈• @qalalsadegh135
ا ﷽ ا 🌹جناب عبدالعظيم حسنى نقل می‌کند: ✍خدمت مولایم امام جواد عليه السلام رسیدم.مى‌‏خواستم از ايشان بپرسم كه: آيا قائم همان مهدى عجل الله تعالی فرجه است يا غير اوست؟ 👌قبل از اینکه من چيزى بگويم، امام جواد عليه السلام به من فرمود: ✅ قیام کننده ما، همان مهدی است كه بايد در غيبتش، انتظارش را بكشند و در دوران ظهورش، مطیعش باشند، و او سومين نفر از نسل من است. 🔸قسم به خدايى كه محمّد صلی الله علیه وآله را به نبوّت برانگيخت و ما را به امامت ويژه ساخت،اگر فقط يك روز از دنيا باقى مانده باشد،خداوند، آن روز را آن قدر طولانی مى‌گرداند كه مهدی عجل الله تعالی فرجه ظهور كند و زمين را از عدل و داد لبریز سازد، همان گونه كه از ظلم و ستم پر شده است... 📚 کمال الدین باب۳۶، حدیث۱. حضرت علیه السلام •┈┈••✾••┈┈• @qalalsadegh135
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ا ﷽ ا 🔸وضعیت در عصر امام حسن عسکری(علیه السلام) ابوبکر خوارزمی(م383ق) درباره وضعیت دوره امام عسکری(علیه السلام) مینویسد: ◀️آنان هر کسی را شیعه بدانند به قتل می رسانند؛ ◀️هرکس نام پسرش را علی بگذارد، خونش را می ریزند. ◀️شاعر شیعه چون در مناقب وصی(علی) و معجزات نبی شعر بگوید، زبانش را می برند و دیوانش را پاره می کنند. ◀️عباسیان در صورتی به کسی بخشش می نمودند که به آل أبی طالب دشنام گوید. ◀️علویان را از یک وعده خوراک منع می کنند. یک جرعه آب را از اولاد فاطمه(سلام الله علیها) دریغ می دارند. ◀️یکی شمشیر خود را گرو می گذارد و دیگری پیراهنش را میفروشد. در چنین فضایی امام حسن عسکری(علیه السلام) از طریق سازمان وکالت و با بیان اوصاف شیعه و توجه دادن آنان به اعتقادات، میراث مکتوب امامیه و جان شیعیان را حفظ کرد. 📚ابوبکر خوارزمی، الرسائل، ص129- 130. حضرت علیه السلام •┈┈••✾••┈┈• @qalalsadegh135
ا ﷽ ا 🍀“عسکری” یا “عسگری” !؟ 1⃣ عسگری به معنای عقیم و بی‌دانه است؛ همانطور که انگور عسگری به جهت بی دانه بودنش به این نام مشهور شده است. لذا دشمنان از این شهرت برای اثبات عقیم بودن امام و عدم وجود امام زمان استفاده میکرده و میکنند! 2⃣در حالیکه عسکر محله‌ای بوده در شهر سامرا که لشکرگاه و محل توقف سپاه خلفای عباسی در آنجا قرار داشت.  3⃣ خلفای عباسی برای زیر نظر داشتن فعالیت‌های فرهنگی، علمی و سیاسی امام هادی(علیه السلام)، آن حضرت را در سال 236 ه.ق از مدینه به سامرا انتقال و در محله عسکر سکونت دادند. چون امام حسن عسکری (علیه السلام) و پدر بزرگوارش امام هادی(علیه السلام) در محله عسکر پادگان نظامی در شهر سامرا زندگی می‌کردند، به « » لقب یافتند و این لقب مشترک بین آن حضرت و پدرشان امام هادی(علیه السلام) است و آنها را عسکریین گفته‌اند.  4⃣ اگر بنا بود این لفظ به (گاف) نوشته یا تلفظ شود، باید امام هادی نیز عقیم می‌بود و از نعمت فرزند محروم تلقی میشد. 5⃣از سوی دیگر عسکر لفظی عربی است و اصولا در زبان عربی حرف گاف وجود ندارد. پس آنچه صحیح است، عسکری (با کاف) است، نه عسگری (با گاف).  6⃣ در به وجود آمدن شایعه عقیم بودن حضرت، عوامل مختلفی چون خلفای عباسی، جعفر کذاب و فردی به نام زبیری تاثیری به‌سزا داشتند.  7⃣شایسته است با بازنشر این مطلب در ترویج کلمه صحیح عسکری به جای عسگری کوشش نماییم. حضرت علیه السلام •┈┈••✾••┈┈• @qalalsadegh135
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ا ﷽ ا 🍀 🔸امام حسن عسکری علیه‌السلام فرمودند : «شيعَةُ عَلِيٍّ هُمُ الَّذينَ يُؤثِرونَ إخوانَهُم عَلى أنفُسِهِم و لَو كانَ بِهِم خَصاصَةٌ» 🍀 شيعيان امیرالمؤمنین على عليه‌السلام، کسانی هستند كه برادرانشان را بر خودشان مقدّم مى‌دارند، هرچند خودشان نیازمند باشند. بحارالأنوار، ج65، ص162 •┈┈••✾••┈┈• @qalalsadegh135
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ا ﷽ ا 🔹يا أَبَا مُحَمَّد يَا حَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ، أَيُّهَا الزَّكِيُّ الْعَسْكَرِيُّ يَا بْنَ رَسُولِ اللهِ يَا حُجَّةَ اللهِ عَلى خَلْقِهِ يَا سَيِّدَنا وَمَوْلانا إِنّا تَوَجَّهْنا وَاسْتشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِكَ إلى اللهِ وَقَدَّمْناكَ بَيْنَ يَدَيْ حاجاتِنا يَا وَجيهاً عِنْدَ اللهِ اِشْفَعْ لَنا عِنْدَ اللهِ 🔸ای ابا محمّد،‌ای حسن بن علی،‌ای پاک‌نهاد عسکری،‌ای فرزند فرستاده خدا،‌ای حجّت خدا بر بندگان،‌ای آقا و مولای ما، به تو روی آوردیم و تو را واسطه قرار دادیم و به سوی خدا به تو توسّل جستیم و تو را پیش روی حاجاتمان نهادیم،‌ای آبرومند نزد خدا، برای ما نزد خدا شفاعت کن. 📗فرازی از دعای توسل حضرت علیه السلام •┈┈••✾••┈┈• @qalalsadegh135
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ا ﷽ ا 🍀اهمیت شب زنده داری قَالَ الامام العسکری علیه السلام: 🔸إِنَّ الْوُصُولَ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ سَفَرٌ-، لَا يُدْرَكُ إِلَّا بِامْتِطَاء اللَّيْلِ. حضرت امام حسن عسکری علیه السّلام: 🔹 رسیدن به خداوند سفری است که درک نمی شود مگر با شب زنده داری. 📚 بحار الأنوار، ج٧۵، ص٣٨٠ •┈┈••✾••┈┈• @qalalsadegh135
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ا ﷽ ا 🍀 مقصود از ینبغي و لا ینبغي در لسان روایات 🔹 ظهور واژه «ينبغي» در استحباب و «لاينبغي» در كراهت، مورد اختلاف فقهاست. در کتب فقهی و در بیان فقیهان (البته به جز کتب فقه مأثور) لفظ ینبغی در استحباب و لفظ لاینبغی در کراهت استعمال شده است و ظاهراً همین امر باعث شده که معانی غیر الزامی برای این دو لفظ در اذهان بعضی از فقها رسوخ پیدا کند و در برداشت از روایات نیز معنای استحباب را برای ینبغی و معنای کراهت را برای لفظ «لا ینبغی» قائل شوند. 🔸 ولی همانطور که بعضی از محققان بیان کرده‌اند (الحدائق، ج ٢، ص١۴۴) با مراجعه به روایات معلوم می‌شود استعمال لفظ «لا ینبغی» در روایات با استعمال آن در لسان فقها تفاوت دارد. برای روشن شدن حقیقت، می‌بایست دقت بیشتری شود. 🔹 سه نظریه دربارۀ ظهور لفظ «ینبغی» و «لاینبغی» وجود دارد: 1️⃣ برخی (جامع المقاصد، ج‌12، ص369؛ مسالک، ج2، ص253 و ج‌6، ص249) قائل به ظهور این الفاظ در و هستند. 2️⃣ برخی دیگر (فقه الشیعة، خویی، ج6، ص225؛ موسوعة الإمام الخویی، ج١٧، ص٢٠٠) معتقد به ظهور این الفاظ در و هستند. 3️⃣ بعضی نیز (الحدائق، ج‌4، ص360؛ الحاشية علی مدارک الأحکام، 1419ق، ج‌2، ص309؛ مستند الشیعة، ج١١، ص٢٩٩؛ کتاب الحج، شاهرودی، ج٣، ص١۵٢) این لفظ را و دارای معنایی اعم از حرمت و کراهت می‌دانند، که برای تعیین هر یک از معنای کراهت یا حرمت، نیازمند به قرینه هستیم. ✅ با توجه به استعمالات مختلف این واژه‌ها در روایات در احکام الزامی و غیر الزامی، مشخص می‌شود بدون یاری گرفتن از قراین نمی‌توان معنای روایت را فهمید. همچنین مشخص می‌شود اینکه هر یک از فقها از روایات برداشتی دارند، به خاطر قراین خارجی است؛ یعنی چون از بیرون می‌دانند فلان حکم الزامی است، ینبغی یا لاینبغی در روایت را الزامی دانسته‌اند و یا اگر می‌دانند فلان حکم غیر الزامی است، ینبغی یا لاینبغی در روایت را غیر الزامی دانسته‌اند. بنابراین به نظر می‌رسد نظریه سوم، نظریه صحیح است و در هر روایت، می‌بایست از قراین استفاده کرد. •┈┈••✾••┈┈• @qalalsadegh135
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ا ﷽ ا 📌سفارش امام (عليهالسلام) به در «فَأَمَّا مَنْ كَانَ مِنَ الْفُقَهَاءِ صَائِناً لِنَفْسِهِ، حَافِظاً لِدِينِهِ، مُخَالِفاً لِهَوَاهُ، مُطِيعاً لِأَمْرِ مَوْلَاهُ، فَلِلْعَوَامِّ أَنْ يُقَلِّدُوهُ.» در عصر غیبت، بر مردم فرض است تا از فقیهانی که: ⬅️مراقب نفس خود هستند(یعنی با تقوا و اهل ورع هستند،) ⬅️حافظ دین و عقیده هستند، ⬅️مخالف هوای نفس گام برمی دارند، ⬅️مطیع امر مولی هستند، اطلاعت کنند. 📚 التفسير(منسوب به إمام حسن عسكري)، ص300. حضرت‌ علیه‌السلام •┈┈••✾••┈┈• @qalalsadegh135
ا ﷽ ا 🍀مراقب جاعلان و تحریف کنندگان باشیم. امام حسن عسکری(ع) برای برخی از شیعیان نوشت: «از پذیرش مطالب جاعلان حدیث بپرهیزید؛ زیرا آموزه های آنان با دین ما ارتباط ندارد.» 📚شیخ طوسی، اختیار معرفه الرجال، ج2، ص804- 803. •┈┈••✾••┈┈• @qalalsadegh135
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ا ﷽ ا حضرت علیه‌السلام خطاب به ابوهاشم جعفرى فرمودند: 🔅 ای ابوهاشم، همانا قبر من در مايهٔ اَمن و اَمان ساكنان هر دو طرف فرات است. 📔 بحارالانوار، جلد، ۱۰۲، صفحه ۵۹ حضرت‌ علیه‌السلام •┈┈••✾••┈┈• @qalalsadegh135
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ا ﷽ ا 🍀بررسی حجیت مرسلات ابن ابی عمیر: 🔸برخی از دانشمندان شیعه بر این باورند که ابن ابی عمیر جز از راویان ثقه نقل حدیث نمی کند; بنابراین در صورتی که واسطه را در زنجیره روایات حذف نموده، روایت را به شکل مرسل بیاورد، حکایت از وثاقت او دارد; بر این اساس بسیاری از محققان شیعی، مراسیل ابن ابن عمیر را همانند مسانید وی معتبر داشته اند . برخی نیز حجیت مراسیل وی را انکار نموده و به عدم تسویه مراسیل او با مسانیدش قائل شده اند . 🔹یکی از توثیقات عمومی که بین علمای شیعه امامیه شهرت یافته، این است که محمد بن ابی عمیر، صفوان بن یحیی و احمد بن محمد بن ابی نصر بزنطی جز از موثق روایت نمی کنند . 🔸علمای علم رجال، از این قاعده کلی، دو مطلب مهم را نتیجه گیری نموده اند: یکی آن که هرکسی از محمد بن ابی عمیر و دو نفر دیگر روایت کند، به وثاقت او حکم داده می شود; دیگر آن که به مراسیل این سه نفر همانند مسانید آنان عمل می شود، گرچه واسطه، مجهول یا مهمل و یا محذوف باشد . 🔸ظاهرا اولین کسی که این قاعده را مطرح نموده، مرحوم شیخ طوسی (ره) است و هیچ یک از معاصران شیخ و نیز متاخران وی تا قرن هفتم به جز نجاشی این قاعده را نقل نکرده اند . از قرن هفتم به بعد، بسیاری از علما و محققان برجسته به این قاعده تصریح نموده اند که مرحوم محدث نوری (ره)، اسامی و اقوال صریح آنان را در خاتمه مستدرک الوسائل ذکر کرده است . 🔸جمع بندی : برای اولین بار شیخ طوسی در کتاب عدة الاصول خود آورد که برخی از اصحاب ائمه مانند ابن ابی عمیر در روایاتی که نقل می کنند، چه در مسانید و چه در مراسیل خود، جز از موثقان نقل حدیث نمی کنند . بسیاری از دانشمندان بعدی این سخن را تلقی به قبول کردند و برخی هم در صدد انکار آن برآمدند و با ملاحظه واسطه های آنان در مسانیدشان که علمای رجال آنان را تضعیف کرده اند، این موارد را دلیل گرفتند بر این که مراسیل آنان نیز باید از راویان ضعیف و غیر موثق نقل شده باشد; از این رو گفتند: نباید روایات مرسل آنان را حجت و معتبر دانست; اما به نظر می رسد، مواردی را که به عنوان نقض سخن مورد حث برشمرده اند، توجیه پذیر است; زیرا بر ضعف برخی از روایان میان رجالیون شیعه اتفاق نظر نیست و بعضی از روایان در زمان سلامتشان از جرح نیز نقل حدیث کرده اند و بسا روایات ابن ابی عمیر و امثال او از آنان در زمان سلامتشان بوده باشد یا برخی از جرح ها نظیر واقفی بودن راوی به وثاقت او در نقل حدیث زیانی نمی رساند . 📚پژوهش نامه قرآن و حدیث شماره 1 , دکتر محمدتقی دیاری بیدگلی •┈┈••✾••┈┈• @qalalsadegh135
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.ا ﷽ ا ༻ فدایی راه ولایت! ༺ 📖 برگی از کتاب «دُرّ عصمت» 🪶 صاحب رياض الانساب هم می‌گوید: ...فاطمه، ملقب به معصومه خاتون دختر امام کاظم علیه‌السلام در علو مرتبه زیاده از حد بیان است. در سال دویست و یک هجری زمان ولایت عهدی حضرت امام رضا علیه‌السلام با برادران خود فضل و علی و جعفر و هادی و قاسم و زید با بعضی از برادرزادگان و چند خدمه از بغداد به عزم دیدار برادر، عازم خراسان شد بعد از طی ،طریق چون به شهر ساوه - که یک منزلی قم است رسیدند ملحدان ساوه خبر شدند؛ در صدد برآمده با امام زادگان محاربه کردند. آخر الامر تمامی امامزادگان که ۲۳ نفر بودند شهید شدند. چون اهالی قم خبر یافتند بشتافتند [اما] وقتی رسیدند که امامزادگان شهید شده بودند، [پس] آنها را دفن نموده ستی فاطمه را با خدم و حشم به شهر قم بردند. ₪ همچنین جعفر مرتضی عاملی بر این عقیده است که حضرت فاطمه معصومه در این تهاجم به دست عباسیان مسموم شده است. در کتاب «جغرافیای تاریخی سرزمین‌های شرقی نیز به مسمومیت کریمه اهل بیت علیهم‌السلام اشاره شده است. ⩸به هر حال، آن حضرت به جهت دیدار امام زمان خود، عزم سفر نمود و سختی راه را به جان خرید و با پیمودن مسافتی طولانی از بیابان‌های گرم و سوزان سرزمین‌های حجاز گذشت و شهیده راه ولایت گردید، زیرا: الا من مات على حب آل محمد صلى الله عليه وسلم مات شهيداً». ۩ مـراسـم دفـن هنگام دفن ، آل سعد بر سر کسب افتخار تدفین ودیعه آل طه علیه‌السلام به گفت و گو پرداختند و بالاخره تصمیم گرفتند این کار را به پیرمرد صالحی به نام «قادر» بسپارند و چون او حاضر نبود، مردم در انتظار آمدن آن پیرمرد مؤمن بودند که ناگاه دو سوار را دیدند که با روی پوشیده از جانب ریگزار به سوی آنان میآیند آنگاه چون به نزدیک جنازه رسیدند، پیاده و بر جنازه حضرت معصومه نماز خواندند و پیکر مطهرش را داخل سردایی که مهیا شده بود به خاک سپردند و رفتند و کسی هم آنها را نشناخت. 📗 در عصمت ص۴۶ سلام‌الله علیها •┈┈••✾••┈┈• @qalalsadegh135
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ا ﷽ ا 🔰 فضیلت زیارت حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام در آیینه روایات 🔖راوی گوید: از امام رضا علیه السلام در مورد فاطمه دختر امام موسی فرزند جعفر علیها السلام سؤال کردم، حضرت رضا علیه السلام فرمود: 📋 مَنْ زَارَهَا فَلَهُ الْجَنَّةُ 🔻هرکس آن بانو را زیارت کند، بهشت برای او خواهد بود. 📚ثواب الاعمال: ص ۸۹؛ 📚 عیون الاخبار ج۲: ص۲۶۷ 🔖 در روایتی دیگر امام جواد علیه السلام فرمودند: 📋 مَنْ زَارَ قَبْرَ عَمَّتِی بِقُمَّ فَلَهُ الْجَنَّةُ 🔻هر کس قبر عمه‌ام را در قم زیارت کند، بهشت برای او خواهد بود. 📚 کامل الزیارات: ص۳۲۴ 🔖 از امام صادق علیه السلام روایت شده است که فرمودند: 📋 إِنَّ لِلَّهِ حَرَماً وَ هُوَ مَکَّةُ وَ لِرَسُولِهِ حَرَماً وَ هُوَ الْمَدِینَةُ وَ لِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ حَرَماً وَ هُوَ الْکُوفَةُ 🔻 همانا برای خداوند حرمی وجود دارد و آن، مکه است؛ و برای فرستاده اش حرمی وجود دارد و آن، مدینه است؛ و برای امیرالمؤمنین حرمی وجود دارد و آن، کوفه است؛ 📋 وَ لَنَا حَرَماً وَ هُوَ قُمُّ وَ سَتُدْفَنُ فِیهِ امْرَأَةٌ مِنْ وُلْدِی تُسَمَّی فَاطِمَةَ مَنْ زَارَهَا وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ قَالَ علیه السلام ذَلِکَ وَ لَمْ تَحْمِلْ بِمُوسَی أُمُّهُ 🔻 و برای همه ما اهلبیت، حرمی وجود دارد و آن، قم است؛ و به زودی بانویی از فرزندان من در آن دفن خواهد شد که اسمش فاطمه است؛ هر کس او را زیارت کند، بهشت برایش واجب می‌شود؛ حضرت علیه السلام این را زمانی فرمود که مادر امام موسی کاظم علیه السلام هنوز به او باردار نشده بود. 🔖 در نقلی دیگر آمده است: 📋 أَنَّ زِیَارَتَهَا تَعْدِلُ الْجَنَّةَ 🔸آنچه که معادل زیارت حضرت معصومه علیهاالسلام قرار می گیرد، بهشت است. 📚تاریخ قم ص۲۱۵؛ سلام‌الله علیها •┈┈••✾••┈┈• @qalalsadegh135
ا ﷽ ا 🕌امام صادق(علیه السلام) می ‎فرماید : «أَلَا إِنَّ لِلْجَنَّهِ ثَمَانِیَهَ أَبْوَابٍ ثَلَاثَهٌ مِنْهَا إِلَى قُمَّ تُقْبَضُ فِیهَا امْرَأَهٌ مِنْ وُلْدِی اسْمُهَا فَاطِمَهُ بِنْتُ مُوسَى(علیهما السلام) وَ تُدْخَلُ بِشَفَاعَتِهَا شِیعَتِی الْجَنَّهَ بِأَجْمَعِهِمْ» ♦️آگاه باشید که بهشت هشت در دارد، سه تای آن به سوی قم است. بانویی از فرزندان من به نام فاطمه دختر موسی(علیهما السلام) در آنجا رحلت می‌کند که همه شیعیان ما با شفاعت او وارد بهشت می‌شوند.(۱) 📚منبع : ۱)بحارالانوار مجلسی، ج۵۷ سلام‌الله علیها •┈┈••✾••┈┈• @qalalsadegh135