eitaa logo
کتابخانه مرکزی دانشگاه قم
1.5هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
53 ویدیو
898 فایل
تلفن : 02532103324 ایمیل: @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">lib.qom.university@gmail.com ارتباط با ادمین : @amirdadgar آیدی بخش امانت: @libmoradi تلفن بخش امانت: 02532103325 پایان نامه ها: ؛ 02532103327 @Pnuamani مدیر کتابخانه: @aa_ahmadloo
مشاهده در ایتا
دانلود
توصیف محتوای کتاب: In this work, Schelling examines philosophy as it existed in his time. He begins with Descartes, the father of modern philosophy, who he criticizes on several grounds and examines his ontological proof. Then, he moves on to Spinoza, Leibniz and Christian Wolff. Schelling looks at the "Pantheism controversy" surrounding Spinoza, and he rejects the philosophy of Leibniz, which he shows breaks into two parts, the monadology and that in the _Theodicy_. All of whose work he examines and provides criticism. Schelling next considers Kant and argues that he is misguided. Finally, Schelling examines his contemporaries, Fichte and Hegel. Schelling criticizes Fichte and his project of Idealism, and shows how this is doomed to failure. He also provides a cogent criticism of Hegel. Schelling also examines "Naturphilosophie" as proposed by Fichte, and demonstrates how his own thought fits into this picture. Lastly, Schelling examines Jacobi, who criticized the project of German Idealism, and Schelling shows the contradictions within his thought. Throughout this work, Schelling reveals himself to be a monist, opposed to Cartesian dualism, argues against the flawed ontological proof, which he sees to be at the basis of Hegel's philosophy, and shows the need for a historically based metaphysics. The work also includes a discussion of theosophy and mysticism (especially as shown in Jacob Boehme) which Schelling rejects, and a pretty funny chapter on the differences between national philosophies (i.e. why German philosophy is superior to French and English philosophy). Overall this is an important work which demonstrates Schelling's thought. It also is important for its criticism of Hegel, and the contrast between Schelling and Hegel's philosophy. I should add finally, that the introduction by Bowie is excellent and provides a detailed explanation of all the important issues involved.
این کتاب از سری کتاب های لاتین موجود در کتابخانه دانشکده الهیات بوده و به تازگی در نرم افزار کتابخانه مرکزی ورود اطلاعات شده و با شماره ثبت 8827 برای کلیه کاربران دانشگاه قابل جستجو می باشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ششمین کنگره سالانه عمران ، معماری و توسعه شهری باشعار "توسعه شهری راهی به سوی توسعه آینده" زمان اذر 98 دانشگاه علم وصنعت ایران .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اولین سری کتب لاتین دانشکده الهیات.pdf
265.7K
اولین سری از کتب لاتین دانشکده الهیات که به تازگی توسط کارکنان کتابخانه مرکزی،فهرست نویسی شده و برای کلیه کاربران دانشگاه قابل جستجو است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
image_2019-07-13_13-11-12.png
58.2K
معرفی کتاب لاتین موجود در کتابخانه مرکزی: Rumi - Past and Present, East and West: The Life, Teachings, and Poetry of Jalâl al-Din Rumi این کتاب نوشته فرانکلین لوئیس و از سری کتاب های لاتین دانشکده الهیات است که به تازگی برای فهرست نویسی به کتابخانه مرکزی منتقل شده وبا شماره ثبت 8880 قابل بازیابی می باشد.
image_2019-07-13_13-12-47.png
83K
مولانا: دیروز تا امروز، شرق تا غرب اثری از فرانکلین لوئیس دربارهٔ زندگانی مولوی است. معرفی و نقد کتاب توسط جاوید مجددی:
معرفی و نقد کتاب توسط جاوید مجددی: کتاب بازخوردهای کاملاً مثبتی از سوی پژوهشگران گرفته‌است. جاوید مجددی مطالب کتاب را آنقدر گسترده دانسته که می‌توان به چهار کتاب کوچکتر تقسیمش کرد: تذکره‌نویسی دربارهٔ مولوی، میراث ادبی مولوی، تأثیر مولوی بر تصوف در خاورمیانه، و مولوی‌شناسی در غرب. بنابراین محتوای کتاب را متناسب با عنوانش دانسته و آن را مرجعی قابل اتکا برای پژوهش‌های مولوی‌شناسی در دهه‌های آتی توصیف می‌کند. مجددی می‌نویسد لوئیس قصد نداشته حرف تازه یا نظریهٔ جدیدی را دربارهٔ مولوی مطرح کند بلکه تلاشش بیشتر معطوف به گردآوری همهٔ اطلاعات پیشتر موجود بوده که به‌خوبی از پس آن برآمده‌است.[۱] لوئیس در استفاده از تذکره‌های موجود (ابتدانامه سلطان ولد، مناقب‌العارفین افلاکی، رساله سپهسالار و . . .) رویکردی محتاطانه را پیش گرفته و تناقضات درونی و ناهماهنگی‌های منطقی آن‌ها را آشکار کرده و خطر استفادهٔ سهل‌گیرانه از آن‌ها را گوشزد کرده‌است. مجددی این رویکرد لوئیس را اقدامی مهم و مؤثر خوانده و مولوی‌پژوهان پیشین را به خوش‌باوری متهم کرده‌است.[۲] در بخش دوم کتاب «افسانه‌ها و باورهای عامیانه دربارهٔ مولوی» به بحث گذاشته می‌شود و از تصویرپردازی‌های رایج شراب و عشق مولوی به شمس تبریزی پرده بر می‌دارد که برای خوانندگان ناآشنا به ادبیات فارسی بسیار جالب و سودمند است. در ادامه وزن شعر در فارسی و میراث ادبی مولوی شرح داده می‌شود. بخش سوم کتاب که راجع به آثار مولوی است، تنها به معرفی اجمالی آثار نپرداخته بلکه لوئیس ۵۰ شعر مولوی عمدتاً از دیوان شمس را نیز به انگلیسی ترجمه کرده‌است. لوئیس سعی کرده علاوه بر وفاداری به شعر اصلی، برخی فنون شعری را نیز حفظ کند که در این مهم نیز به عقیدهٔ مجددی موفق بوده‌است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روابط عمومي پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران ایرانداک مراسم رونمایی از پایگاه‌های وب "اصطلاح‌نامه‌های علمی و فنی" و "دانش ایران: مشارکت ایرانیان در دانش جهان(دا)"، با حضور جناب آقای دکتر مسعود برومند معاون گرامی پژوهش و فناوری و دبیر کل ارجمند شورای‌عالی علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود، زمان: روز دو‌شنبه 24 تیر 1398، ساعت 14 مکان: خیابان انقلاب اسلامی . چهارراه فلسطین . برِ جنوبی ساختمان پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک). خیابان خواجه نصیر . شماره ۱۱ . طبقه ششم . تالار سخن برای دریافت اطلاعات بیشتر و یا اعلام حضور در مراسم رونمایی با شماره تلفن 66954810 (ساعت پاسخگویی از 8:30 تا 16:30) یا ایمیل info@irandoc.ac.ir تماس بگیرید.
پایگاه‌های اطلاعات «دانش ایران» و «اصطلاح‌نامه‌های علمی و فنی» رونمایی می‌شود با حضور معاون پژوهش و فناوری وزارت عتف، پایگاه‌های اطلاعات «دانش ایران: مشارکت ایرانیان در دانش جهان» و «اصطلاح‌نامه‌های علمی و فنی» رونمایی می‌شود. به گزارش «روابط عمومی‌ پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران»، مراسم رونمایی از پایگاه‌های اطلاعات «دا» (دانش ایران: مشارکت ایرانیان در دانش جهان) و «اصطلاح‌نامه‌های علمی و فنی» با حضور دکتر مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری و دبیرکل شورای‌عالی علوم، تحقیقات و فناوری، ساعت 14 دوشنبه 24 تیرماه 1398، در ایرانداک برگزار خواهد شد. «دانش ایران: مشارکت ایرانیان در دانش جهان» از گزارش‌های کلیدی تحلیلی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) است که 30 سنجة کلیدی را دربارة انتشارات ایرانیان در نمایه‌نامه‌های «واس» و «اسکوپوس» پایش می‌کند. «دانش ایران» تنها گزارش تحلیلی است که داده‌های نمایه‌نامه‌های «واس» و «اسکوپوس» را در هم می‌آمیزد و پس از حذف هم‌پوشانی‌ها به پایش این سنجه‌ها می‌پردازد. سنجه‌هایی که در سامانة «دانش ایران» آمده‌اند در پنج گروه دسته‌بندی شده‌اند: آمار انتشارات علمی، مشارکت علمی مؤسسه‌ها، مشارکت علمی ایران در جهان، نسبت انتشارات علمی به شاخص‌هایی همانند «جی. دی. پی» و «بودجة تحقیق و توسعه»، و تأثیر انتشارت علمی برای تحلیل انتشارت علمی ایران، نام نزدیک به شش هزار مؤسسه بررسی و یک‌دست شده‌اند. انجام این کار دربارة برخی مؤسسه‌ها که نامشان به 40 شکل متفاوت نوشته می‌شود لازم است. سامانة «دانش ایران» دربردارندة داده‌های تحلیلی سال‌های 2015 و 2016 میلادی است. همچنین اصطلاح‌نامه گنجینه‌ای از واژه‌هاست كه افزون بر نظم الفبايي مانند فرهنگ‌ها، داراي سامانِ شبکه‌ای و مفهومي میان واژه‌هاي یک یا چند رشته از دانش بشري است. اين سامانِ مفهومي با چند گونه پیوند میان واژه‌ها؛ در سازمان‌دهی و بازيابي اطلاعات، واکاوی اطلاعات و علم‌سنجی، برنامه‌ریزی آموزشی، و مانند آنها کاربردهای بسیار دارد و در ساخت آنتولوژی (هستان‌شناسی) به مثابه ابزاری برای وب معنایی، پیش‌نیازی کلیدی و بی‌مانند است. در اصطلاح‌نامه‌ها، واژه‌ها ساختار می‌یابند و مفهوم‌ها با اصطلاح‌ها بیان و به گونه‌ای چیده می‌شوند که پیوند میان آنها، آشکار و روشن و اصطلاح‌های مرجح با سرمدخل‌هایی برای مترادف‌ها یا شبه‌مترادف‌ها همراه باشند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کتب جدید تیر ماه 1398.pdf
1.18M
مشخصات کتاب شناختی بیش از 300 عنوان کتب فارسی که در تیر ماه 1398 به مجموعه کتابخانه مرکزی افزوده شده اند. ترتیب کتاب ها به تفکیک موضوع می باشد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
image_2019-07-14_12-42-46.png
66.4K
نامه های خط خطی عرفان نظر اهاری http://www.topforum.ir/threads/194195/
بخشی از کتاب: نامه های خط خطی همه ی ما راحت حرف می زنیم،ولی نوشتن برای بیشتر ما سخت است.اما تو بنویس تا یادت بماند که نوشته ها،رد پای عبور است.فردا که برگردی و نوشته هایت را بخوانی به یاد می اوری که از کجا رد شده و چگونه قد کشیده ای. این دفتر هم فقط یک جور بهانه است،بهانه ی رد شدن و قد کشیدن.این دفتر_این دفتر خط خطی_نه قاعده ای دارد و نه نظمی.تنها قاعده اش نوشتن برای اوست.با 52 هفته که در هر هفته اش.تو سوالی داری و در هر روزش مسئله ای.برو و بگرد و سوال تازه پیدا کن. این روزها،ادمها سرشان شلوغ است.بعضی ها حوصله ی خدا را ندارند.حال او را نمی پرسند.برایش نامه نمی نویسند،اما تو لین کار را بکن.تو حالش را بپرس.تو چیزی برایش بنویس.ساعتهایت را با او قسمت کن.ثانیه هایت را هم. و اما ان کتاب اسمانی،یادت هست؟اسمش قران بود.کلمه های خدا بود در دستهای پیامبر.با اینکه این روزها،این کلمه ها همه جا هست،اما کسی انها را نفس نمی کشد،کسی با انها زندگی نمی کند.تو اما کلمه های خدا را نفس بکش و زندگی کن،و اما این ایه ها لا به لای هفته های تو امده است.تلنگر کوچکی است به قلب بزرگ تو.تا بروی و سراغی از ایشان بگیری. دیگر چه بگویم......که تویی و کلمه و خداوند. پس برایش بنویس....بنویس....هر چه که باشد.....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا