eitaa logo
قرآن و امام حسین ع
892 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
754 ویدیو
369 فایل
مطالب کانال: ارتباط امام حسین ع با قران در موارد مختلف عاشوراء آیات الولایه : آیاتی که در قرآن درباره ی 14 معصوم آمده است. علوم قرانی برای تحکیم ایمان و اعتقاد تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ إِبْرَاهِيمَ‌ بْنِ‌ إِسْحَاقَ‌ رَضِيَ‌ اللَّهُ‌ عَنْهُ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنِي أَبُو عَلِيِّ‌ بْنِ‌ هَمَّامٍ‌ قَالَ‌ سَمِعْتُ‌ مُحَمَّدَ بْنَ‌ عُثْمَانَ‌ الْعَمْرِيَّ‌ قَدَّسَ‌ اللَّهُ‌ رُوحَهُ‌ يَقُولُ‌ سَمِعْتُ‌ أَبِي يَقُولُ‌: سُئِلَ‌ أَبُو مُحَمَّدٍ الْحَسَنُ‌ بْنُ‌ عَلِيٍّ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ وَ أَنَا عِنْدَهُ‌ عَنِ‌ الْخَبَرِ الَّذِي رُوِيَ‌ عَنْ‌ آبَائِهِ‌ عَلَيْهِمُ‌ السَّلاَمُ‌أَنَّ‌ الْأَرْضَ‌ لاَ تَخْلُو مِنْ‌ حُجَّةٍ‌ لِلَّهِ‌ عَلَى خَلْقِهِ‌ إِلَى يَوْمِ‌ الْقِيَامَةِ‌ وَ أَنَّ‌ مَنْ‌ مَاتَ‌ وَ لَمْ‌ يَعْرِفْ‌ إِمَامَ‌ زَمَانِهِ‌ مَاتَ‌ مِيتَةً‌ جَاهِلِيَّةً‌ فَقَالَ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ إِنَّ‌ هَذَا حَقٌّ‌ كَمَا أَنَّ‌ النَّهَارَ حَقٌّ‌ فَقِيلَ‌ لَهُ‌ يَا ابْنَ‌ رَسُولِ‌ اللَّهِ‌ فَمَنِ‌ الْحُجَّةُ‌ وَ الْإِمَامُ‌ بَعْدَكَ‌ فَقَالَ‌ ابْنِي مُحَمَّدٌ هُوَ الْإِمَامُ‌ وَ الْحُجَّةُ‌ بَعْدِي مَنْ‌ مَاتَ‌ وَ لَمْ‌ يَعْرِفْهُ‌ مَاتَ‌ مِيتَةً‌ جَاهِلِيَّةً‌ أَمَا إِنَّ‌ لَهُ‌ غَيْبَةً‌ يَحَارُ فِيهَا الْجَاهِلُونَ‌ وَ يَهْلِكُ‌ فِيهَا الْمُبْطِلُونَ‌ وَ يَكْذِبُ‌ فِيهَا الْوَقَّاتُونَ‌ ثُمَّ‌ يَخْرُجُ‌ فَكَأَنِّي أَنْظُرُ إِلَى الْأَعْلاَمِ‌ الْبِيضِ‌ تَخْفِقُ‌ فَوْقَ‌ رَأْسِهِ‌ بِنَجَفِ‌ الْكُوفَةِ‌. 📝 ابو علىّ‌ بن همّام گويد: از محمّد بن عثمان عمرىّ‌ - قدّس اللّه روحه - شنيدم كه مى‌گفت: از پدرم شنيدم كه مى‌گفت: من نزد امام عسكرىّ‌ عليه السّلام بودم كه از آن حضرت از خبرى كه از پدران بزرگوارش روايت شده است پرسش كردند كه زمين از حجّت الهى بر خلايق تا روز قيامت خالى نمى‌ماند و كسى كه بميرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهليّت درگذشته است. فرمود: اين حقّ‌ است همچنان كه روز روشن حقّ‌ است. ❓گفتند: اى فرزند رسول خدا حجّت و امام پس از شما كيست‌؟ ✅فرمود: فرزندم محمّد، او امام و حجّت پس از من است، كسى كه بميرد و او را نشناسد به مرگ جاهليّت درگذشته است، آگاه باشيد كه براى او غيبتى است كه نادانان در آن سرگردان شوند و مبطلان در آن هلاك گردند و كسانى كه براى آن وقت معيّن كنند دروغ گويند، سپس خروج مى‌كند و گويا به پرچمهاى سپيدى مى‌نگرم كه بر بالاى سر او در نجف كوفه در اهتزاز است. 📚كمال الدين و تمام النعمة - جلد2، صفحه 119 باب38/حدیث9/ابن بابویه کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜٢٤٨-و أخبرنا الحسين بن إبراهيم،عن أبي العباس أحمد بن عليّ‌ بن نوح،عن أبي نصر هبة اللّه بن محمّد الكاتب قال:حدّثني أبو الحسن أحمد بن محمّد بن تربك الرهاوي قال:حدّثني أبو جعفر محمّد بن عليّ‌ بن الحسين بن موسى بن بابويه أو قال أبو الحسن(عليّ‌ بن)أحمد الدلاّل القمّي:قال:إختلف جماعة من الشيعة في أنّ‌ اللّه-عزّ و جلّ‌- فوّض إلى الأئمّة صلّى اللّه عليه و اله أن يخلقوا أو يرزقوا؟فقال:قوم هذا محال لا يجوز على اللّه تعالى،لأنّ‌ الأجسام لا يقدر على خلقها غير اللّه-عزّ و جلّ‌-و قال آخرون:بل اللّه تعالى أقدر الأئمّة على ذلك و فوّضه إليهم فخلقوا و رزقوا و تنازعوا في ذلك تنازعا شديدا. فقال قائل:ما بالكم لا ترجعون إلى أبي جعفر محمّد بن عثمان العمريّ‌ فتسألونه عن ذلك فيوضح لكم الحقّ‌ فيه،فإنّه الطريق إلى صاحب الأمر عجّل اللّه فرجه،فرضيت الجماعة بأبي جعفر و سلّمت و أجابت إلى قوله،فكتبوا المسألة و أنفذوها إليه،فخرج إليهم من جهته توقيع نسخته: «إنّ‌ اللّه تعالى هو الّذي خلق الأجسام و قسّم الأرزاق،لأنّه ليس بجسم و لا حالّ‌ في جسم، ليس كمثله شيء و هو السّميع العليم،و أمّا الأئمة عليهم السّلام فإنّهم يسألون اللّه تعالى فيخلق و يسألونه فيرزق،إيجابا لمسألتهم و إعظاما لحقّهم». 📝محمّد بن على بن حسين بن موسى بن بابويه يا ابو الحسن على بن احمد دلاّلى قمى يكى از اين دو نفر گفته است:تعدادى از شيعيان درباره اين‌كه خداوند متعال خلق كردن و روزى دادن را به ائمّه عليهم السّلام تفويض[و واگذار]كرده است يا نه،اختلاف كردند. عدّه‌اى گفتند:اين امر محال است و بر خداوند متعال جايز نيست كه اين كار را انجام دهد،چون فقط‍‌ خداوند مى‌تواند اجسام را خلق كند و عدّه‌اى هم گفتند:خود خداوند تعالى ائمّه را بر اين كار قادر مى‌فرمايد و به ايشان تفويض مى‌فرمايد،لذا ايشان [به قدرت و اذن الهى]خلق مى‌كنند و رزق مى‌دهند.به‌هرحال اختلاف و نزاع بسيار شديدى در اين مورد به وجود آمد. در اين ميان كسى گفت:چرا به ابى جعفر محمّد بن عثمان عمرىّ‌[نايب خاص حضرت]مراجعه نمى‌كنيد و در اين‌باره از او سؤال نمى‌كنيد؟تا اين‌كه برايتان عقيدۀ حقّ‌ را روشن كند،چون او طريق رسيدن به صاحب الامر-عجل اللّه فرجه-است. همگى به مراجعه به ابى جعفر رضايت داده و دعوت او را اجابت كردند،بنابراين مسأله را نوشته و برايش فرستادند.از ناحيه مقدسه برايشان توقيع خارج شد كه به اين ترتيب است: تحقيقا خداوند تبارك و تعالى است كه اجسام را خلق كرده و ارزاق را تقسيم كرده است،به جهت اين‌كه نه جسم است و نه در جسمى حلول كرده،چيزى شبيه او نيست و شنونده و داناست.و امّا امامان عليهم السّلام پس ايشان از خداوند مسألت مى‌كنند و حقّ‌ تعالى خلق مى‌كند،و آن‌ها مى‌خواهند و خداوند رزق مى‌دهد.يعنى خداوند به خاطر بزرگى حقّ‌ ايشان درخواستشان را اجابت مى‌فرمايد. 📙کتاب الغیبة، صفحه 520 شیخ طوسی کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜حَدَّثَنَا أَبِي رَضِيَ‌ اللَّهُ‌ عَنْهُ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا سَعْدُ بْنُ‌ عَبْدِ اللَّهِ‌ وَ عَبْدُ اللَّهِ‌ بْنُ‌ جَعْفَرٍ الْحِمْيَرِيُّ‌ عَنْ‌ أَيُّوبَ‌ بْنِ‌ نُوحٍ‌ عَنِ‌ اَلرَّبِيعِ‌ بْنِ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ الْمُسْلِيِّ‌ عَنْ‌ عَبْدِ اللَّهِ‌ بْنِ‌ سُلَيْمَانَ‌ الْعَامِرِيِّ‌ عَنْ‌ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ قَالَ‌: مَا زَالَتِ‌ الْأَرْضُ‌ إِلاَّ وَ لِلَّهِ‌ تَعَالَى ذِكْرُهُ‌ فِيهَا حُجَّةٌ‌ يَعْرِفُ‌ الْحَلاَلَ‌ وَ الْحَرَامَ‌ وَ يَدْعُو إِلَى سَبِيلِ‌ اللَّهِ‌ جَلَّ‌ وَ عَزَّ وَ لاَ يَنْقَطِعُ‌ الْحُجَّةُ‌ مِنَ‌ الْأَرْضِ‌ إِلاَّ أَرْبَعِينَ‌ يَوْماً قَبْلَ‌ يَوْمِ‌ الْقِيَامَةِ‌ فَإِذَا رُفِعَتِ‌ الْحُجَّةُ‌ أُغْلِقَ‌ بَابُ‌ التَّوْبَةِ‌ وَ لَنْ‌ يَنْفَعَ‌ نَفْساً إِيمانُها لَمْ‌ تَكُنْ‌ آمَنَتْ‌ مِنْ‌ قَبْلِ‌ أَنْ‌ تُرْفَعَ‌ الْحُجَّةُ‌ أُولَئِكَ‌ شِرَارُ مَنْ‌ خَلَقَ‌ اللَّهُ‌ وَ هُمُ‌ الَّذِينَ‌ تَقُومُ‌ عَلَيْهِمُ‌ اَلْقِيَامَةُ‌ . 📝عبد اللّه بن سليمان عامرى از امام صادق عليه السّلام روايت كند كه فرمود: زمين زايل نشود جز آنكه براى خداى تعالى در آن حجّت باشد كه حلال و حرام را بشناسد و مردم را به سبيل اللّه فراخواند ✅و حجّت از زمين منقطع نشود جز چهل روز پيش از وقوع قيامت، و چون حجّت خدا برداشته شود، ابواب توبه نيز مسدود مى‌شود و ايمان شخصى كه پيش از رفع حجّت ايمان نياورده باشد سودى نبخشد، آنها بدترين خلق خدا هستند و قيامت عليه آنها واقع خواهد شد. 📙 كمال الدين و تمام النعمة - جلد1، صفحه 434/باب22/حدیث24/ابن بابویه کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜و بسيار کس از مردم شام اصغا نمودند که: آن سر مبارک کرة بعد کرة (پشت سر هم) همي‏گفت: «لا حول و لا قوة الا بالله». ناگاه بانگ هاتفي برخاست و اين اشعار قرائت کرد: جاؤوا برأسک يا ابن‏بنت محمد! مترملا بدمائه ترميلا لا يوم أعظم حسرة من يومه و أراه رهنا للمنون قتيلا فکأنما بک يا ابن‏بنت محمد! قتلوا جهارا عامدين رسولا قتلوک عطشانا و لما يرقبوا في قتلک التأويل و التنزيلا و يکبرون اذا قتلت و انما قتلوا بک التکبير و التهليلا 📝(خلاصه‏ي معني: «پسر پيغمبر! سر خون‏آلود تو را آوردند. با کشتن تو، پيغمبر و شعائر اسلام را کشتند. تو را تشنه کشتند و ملاحظه‏ي قرآن را نکردند».) منهال بن عمرو مي‏گويد: سوگند به خدا، گاهي که سر حسين را به دمشق درآوردند، مردي از پيش روي قرائت سوره‏ي کهف مي‏کرد. چون به اين آيه‏ي مبارکه رسيد: (أم حسبت أن أصحاب الکهف والرقيم کانوا من آياتنا عجبا) (آيه‏ي 8). آن سر مبارک به لساني طلق (طلق: رسا) و بياني فصيح فرمود: «أعجب من أصحاب الکهف قتلي و حملي؛ عجيب‏تر از اصحاب کهف، کشتن من و حمل دادن سر من است.» 📚سپهر، ناسخ التواريخ سيد الشهدا عليه‏السلام، 122 - 121/3. کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜[٩٤٦]٥-عليّ‌ بن إبراهيم،عن محمّد بن عيسى،عن يونس،عن سليمان بن صالح رفعه،عن أبي جعفر عليه السّلام قال: قال إنّ‌ حديثكم هذا لتشمئزّ منه قلوب الرّجال،فمن أقرّ به فزيدوه،و من أنكره فذروه،إنّه لا بدّ من أن يكون فتنة يسقط‍‌ فيها كلّ‌ بطانة و وليجة حتّى يسقط‍‌ فيها من يشقّ‌ الشّعر بشعرتين،حتّى لا يبقى إلاّ نحن و شيعتنا. 📝از سليمان صالح روايتى كه سندش را به حضرت باقر عليه السّلام رسانده نقل شده كه ايشان فرموده‌اند:همانا دل‌هاى اين مردم از اين سخن شما كراهت دارد.پس با آن‌كه به آن اعتراف دارد بيشتر بگوييد و رها كنيد آن‌كه را آن را انكار مى‌كند.همانا بايد امتحانى باشد كه در آن هر صاحب سرّ و خواصّى بيفتد تا جايى كه شخص موشكاف[كه در همه چيز اهل احتياط‍‌ و بارك‌بينى است]فروافتد و جز ما و شيعيانمان كسى نماند. 📘 اصول کافی -جلد 2، صفحه 205 کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜 از مفضّل روايت كرده كه:حضرت صادق عليه السّلام پرسيد مى‌دانى چه چيز بود پيراهن يوسف‌؟گفتم:نه،فرمود: ✅چون آتش از براى ابراهيم افروختند جبرئيل جامه‌اى از جامه‌هاى بهشت آورد و بر آن حضرت پوشانيد كه سرما و گرما بر او تأثير نكند،و حضرت ابراهيم در وقت وفات آن پيراهن را تعويذى كرد بر حضرت اسحاق آويخت،و همچنين اسحاق به يعقوب داد،و چون حضرت يوسف متولّد شد يعقوب آن پيراهن را تعويذ او كرد،و با او بود در همۀ احوال،و در مصر آن را گشود كه از براى پدر بفرستد بويش به مشام يعقوب رسيد،چنانچه گفت إِنِّي لَأَجِدُ رِيحَ‌ يُوسُفَ‌ لَوْ لا أَنْ‌ تُفَنِّدُونِ‌ بوى همان پيراهن بود كه خدا از بهشت فرستاده بود،گفتم:فداى تو شوم آخر آن پيراهن به كه منتقل شد؟فرمود: به اهلش رسيد،بعد از آن فرمود:هر پيغمبرى كه علمى يا غير علم چيزى از او به ميراث ماند به آل محمد صلّى اللّه عليه و آله منتهى شد،و الحال نزد ايشان است. 📚عین الحیات - جلد1، صفحه 204 علامه محمدباقرمجلسی کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin